De Jong stelt Ajax-fans gerust: 'Ik blijf 100% zeker tot einde van het seizoen'

De Jong stelt Ajax-fans gerust: 'Ik blijf 100% zeker tot einde van het seizoen'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 07:40do 10-01-2019 om 07:40

Laatste update: donderdag 10 januari 2019 om 11:22do 10-01-2019 om 11:22

In navolging van Matthijs de Ligt heeft ook Frenkie de Jong de supporters van Ajax gerustgesteld. De middenvelder maakt het seizoen 'honderd procent' zeker af in Amsterdam.

Dat stelt De Jong voor de camera van Ajax TV. "Deze winter ga ik sowieso niet vertrekken. Ik blijf honderd procent zeker tot het einde van het seizoen", stelt hij. Eerder deed De Ligt ook al zo'n uitspraak. "Deze transferperiode zal het niet van een vertrek komen, daar hoeven de fans van Ajax niet bang voor te zijn", zei hij tegen de NOS.

De Jong hoopt dat ook andere spelers in Amsterdam blijven. "Ik weet niet wat er bij andere spelers allemaal gaat gebeuren, maar ik persoonlijk zou het zeker fijn vinden als de groep bij elkaar blijft. We hebben tot nu toe een redelijk succesvolle eerste seizoenshelft gehad. De sfeer in de groep is goed, we hebben heel veel kwaliteit. Dus ik zou het jammer vinden als er jongens weggaan."

De verwachtingen voor de tweede seizoenshelft zijn hooggespannen bij de middenvelder. "In het ideaalplaatje winnen we alle prijzen. Het kampioenschap is het grootste doel, maar de beker willen we ook winnen. Hetzelfde geldt voor de Champions League, maar dat is wat onwaarschijnlijker, al gaan we er natuurlijk wel voor."

Plaats een reactie

donderdag 10 januari 2019 om 07:44
Yippie ca yeh mother fucker!!!! Goed nieuws. 😁😁😁
Vind ik leuk
Johnny Cash +9954
donderdag 10 januari 2019 om 07:44
Ajax nieuws in de morgen is een dag zonder zorgen . Heerlijk
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 07:45
Prachtig he
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 07:45
Yes, hij blijft in AMSERDAM!
Vind ik leuk
Roeptoeter +15557
donderdag 10 januari 2019 om 07:50
Tenzij de prijs hoog genoeg is. Volgens Van De Sar..
Vind ik leuk
2cents +61664
donderdag 10 januari 2019 om 08:02
De bijkomende voorwaarde is ook dat de speler dan zegt dat hij naar de betreffende club wil.

Zoals dat bij Wöber en Neres ook afwachten is.

Net als bij Lainez in omgekeerde richting naar Ajax of Betis.

De Jong wil gewoon zelf nog niet weg. Punt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 08:03]
Vind ik leuk
Molletje +2566
donderdag 10 januari 2019 om 07:51
Nou dat is nr. 2 die het uit spreekt.

Denk dat alleen Orejuela, Cassiera en Wöber weg zullen gaan deze winter. En mits er 50 miljoen betaald wordt ook Neres.

De rest neemt afscheid met de treble :-)
Vind ik leuk
Come on Utreg +29689
donderdag 10 januari 2019 om 08:01
Treble? Kampioen ED, beker en Florida cup ;-)
Vind ik leuk
stratumseind +195099
donderdag 10 januari 2019 om 08:05
Fair play cup , florida cup en knvb beker hooguit......
Vind ik leuk
Molletje +2566
donderdag 10 januari 2019 om 08:08
minstens...
Vind ik leuk
Gelukshand +919
donderdag 10 januari 2019 om 08:20
zijn ze kansloos voor schaal?
Vind ik leuk
stratumseind +195099
donderdag 10 januari 2019 om 09:33
tja de vraag stellen is m beantwoorden
Vind ik leuk
Gelukshand +919
donderdag 10 januari 2019 om 09:38
Dat vraag ik aan jou.
Anders hoef ik de vraag niet te stellen, want ik weet wel wat ik vind
Vind ik leuk
stratumseind +195099
donderdag 10 januari 2019 om 10:08
ze zijn al jaren kansloos voor de schaal daar komt geen verandering in
Vind ik leuk
Gelukshand +919
donderdag 10 januari 2019 om 10:13
Lol, de kans dat Ajax kampioen wordt is net zo groot als dat PSV dat wordt.

Natuurlijk hoop jij dat ze kansloos zijn. Maar zelfs Feyenoord is dat niet.

PSV is kansloos voor de Beker en in Europa. Want daar liggen ze eruit.
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
donderdag 10 januari 2019 om 09:42
Ja want PSV is zo ontastbaar en speelt zo goed dat het kampioenschap al beslist is! Jammer voor ons maar we mogen nog wel een beetje hopen!
Vind ik leuk
stratumseind +195099
donderdag 10 januari 2019 om 10:07
je hoopt maar een eind raak maar je geeft zelf terecht al aan dat het vergeefse hoop is......
Vind ik leuk
B. Alrond +1873
donderdag 10 januari 2019 om 10:18
Klopt Dean Jayden :). Nu je het ligt hebt gezien, mag je je bij ons aller lighttown madness voegen ;)
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:54
Wat lul je nou man. Ze moeten nog bij ons op bezoek in de JC Arena. Als ze dan winnen is het pas beslist. Maar ik zie hun niet winnen. Zal of een gelijkspel zijn of Ajax wint.

Vind ik leuk
Molletje +2566
donderdag 10 januari 2019 om 08:11
Och, de Florida Cup! helemaal vergeten...

In dat geval "Come on Utreg" … Hoe noem je het om 4 prijzen in 1 seizoen te winnen? :-)
Vind ik leuk
Il Gordo +18271
donderdag 10 januari 2019 om 08:14
Quadrupel?
Vind ik leuk
Come on Utreg +29689
donderdag 10 januari 2019 om 08:41
Quadrupel noem je dat, "molletje".. Slaap zacht ;-)
Vind ik leuk
Molletje +2566
donderdag 10 januari 2019 om 09:07
Als Ajax supporter denk ik dat ze dat kunnen winnen.

En als ik mijn Ajax bril af zet, acht ik de kans onmogelijk dat ze de CL winnen.

Maar als ik dat zeg, denk ik meteen weer... "Ja maar hé!, ze doen nog mee, 3 jaar geleden zeiden we met zijn allen "onmogelijk dat een Nederlandse club een Europese finale speelt" en in ene stond Ajax in de Europa League finale, met een selectie die minder is dan de selectie die ze nu hebben.

Het zou fantastisch zijn, maar (helder moment) dat gaat hem niet worden, net als dat ik ook denk dat Ajax inderdaad tegen een Real Madrid speelt dat het zwakste is van de afgelopen 5 jaar... maar nog steeds kampioen zou worden in de eredivisie... zelfs met een veredeld B-team.

Dus... conclusie...

Het kampioenschap winnen zou een bekroning zijn op dit seizoen. De beker een fijne prijs erbij, maar alleen de beker zou toch een beetje als een troostprijs voelen en de kwartfinale van de CL halen weergaloos.
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
donderdag 10 januari 2019 om 09:40
Ik teken ervoor!
Vind ik leuk
Korm +39890
donderdag 10 januari 2019 om 08:21
43 miljoen blijkt genoeg te zijn voor Neres
Vind ik leuk
Molletje +2566
donderdag 10 januari 2019 om 08:31
Is hij al verkocht dan?
Vind ik leuk
Korm +39890
donderdag 10 januari 2019 om 10:16
nee maar overmars stelt de voorwaarde dat die mexicaan er is, geld is het probleem niet in deze transfer maar een vervanger!

Als die mexicaan er is dan is neres weg.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 10:17]
Vind ik leuk
Molletje +2566
donderdag 10 januari 2019 om 10:26
Zou ik (ook voor 43 miljoen) toch zonde vinden.

Neres vind ik echt een speler met een enorme groeipotentie in zijn voetbalspel en hij heeft specifieke kwaliteiten die je niet vaak ziet.

Ben benieuwd wat voor salaris hij kan verdienen en hopelijk zien we hem dan over een paar jaar weer terug in Europa.


Vind ik leuk
Korm +39890
donderdag 10 januari 2019 om 10:27
Ben ik met je eens hoor, zou het ook jammer vinden.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:45
Denk dat Wober nergens heen gaat, niet als hij zelf tenminste een beetje kan nadenken. Bij ajax veel meer uitzicht op minuten, zeker volgend jaar want we moeten nog maar zien of die Argentijn zo goed is en Wober speelt al een tijdje bij Ajax en weet wat er nodig is. Bij Sevilla achteraan in de pikorde en helemaal weinig uitzicht op minuten de eerste tijd. Wel lekkerder weer natuurlijk en een dikkere bankrekening, maar dat is uiteraard allemaal maar bijzaak ;)
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 07:51
Wat een verassing zeg! Noob
Vind ik leuk
Blindsy +18712
donderdag 10 januari 2019 om 07:56
Eindelijk weer een Frenkie-bericht; en wát voor een! Het Orakel van Arkel heeft gesproken. Hij blijft nog even.
Vind ik leuk
Spiegel +11080
donderdag 10 januari 2019 om 08:22
Het orArkel?
Vind ik leuk
Blindsy +18712
donderdag 10 januari 2019 om 08:49
Frenkie, het Orakel van (of 'uit') Arkel. Wie kent hem niet?
Vind ik leuk
Spiegel +11080
donderdag 10 januari 2019 om 10:02
Ja, maar je liet de kans om hem de bijnaam Orarkel (orakel uit Arkel samengevoegd) Te geven liggen.
Vind ik leuk
Blindsy +18712
donderdag 10 januari 2019 om 10:10
Heh, heb ik weer. 😉
Maar niemand kan tippen aan diegene die Mostradamus heeft bedacht 😂.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3954
donderdag 10 januari 2019 om 10:38
Jouw tranen zijn zoooo zoet.
Vind ik leuk
Blindsy +18712
donderdag 10 januari 2019 om 10:42
Wat een nieuws, heh.
Vind ik leuk
2-1 +1440
donderdag 10 januari 2019 om 08:15
Wat een berichten zeg...zucht...Dit is al de vierde keer dat hij dit naar buiten brengt...
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:17
"Eerder deed De Ligt ook al zo'n uitspraak."

HEBBEN ZE ALLEBEI AL VAAK UITGESPROKEN !!!
Vind ik leuk
Babelagtig +2381
donderdag 10 januari 2019 om 09:26
Kan het niet vaak genoeg horen...

Vanmiddag om half 4 extra nieuwsuitzending met frenkie en mathijs waarin ze bevestigen dat ze deze uitspraken gedaan hebben en ook echt blijven...
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:28
Ge
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:40
Yes yes bij dat hij nog een poodle blijft kunnen wij nog even genieten in de johan CrijfArena van zijn speelstyl genieten en toch jammer dat hij wel weggaat.
Greetz
Vind ik leuk
Nr14always +3680
donderdag 10 januari 2019 om 08:43
Als ik zulk een goochemerd voor mij had werken met die praatjes dan had hij een probleem, dus in het geval ik Overmars was zou ik hem nu nog verpatsen dit staat bijna gelijk aan chantage. Het bosman arrest us een gotspe. En die zogenaamde zaakwaarnemers het tuig van de richel.
Vind ik leuk
PoepWagen +2176
donderdag 10 januari 2019 om 09:03
Yeah, Frenkie nieuws!! 🐵
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:18
Amserdam...ghehad.... dit kan toch niet 😂
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:51
Dat is goed nieuws voor de Ajax supporters.
Vind ik leuk
reggie +2025
donderdag 10 januari 2019 om 10:09
Dus die speelt niet zoveel meer dit seizoen, oppassen voor blessure zal zijn nieuwe club zeggen!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3954
donderdag 10 januari 2019 om 10:37
Lekker man. Alles op de 2e dubbel van deze eeuw :)
Vind ik leuk
HupHolland +3850
donderdag 10 januari 2019 om 13:10
Dit wisten wel al Frenkie. Alleen de media blijft maar lulkoek verkopen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:51
Een Frenkie Bericht, te gek hoor.
Vind ik leuk
Miller +46
vrijdag 11 januari 2019 om 21:34
Ajax kan ze beiden goed gebruiken voor de strijd tegen PSV, om vervolgens dan maar dik op ze te cashen. Ik ben benieuwd wat Ajax met al dat geld gaat goed. Er mag dan goed geïnvesteerd gaan worden en vooral slim.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws