Weg bij FC Groningen: 'Maar als er niets komt, dan is het ook goed'

Weg bij FC Groningen: 'Maar als er niets komt, dan is het ook goed'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 08:13do 10-01-2019 om 08:13

Hennie Spijkerman heeft nog geen nieuwe club waar hij volgend seizoen aan het werk kan. Woensdag bracht FC Groningen het nieuws naar buiten van het vertrek van de assistent-trainer, die hoopt op een buitenlands avontuur.

Zo'n buitenlands avontuur moet niet als een veredelde vakantie worden gezien. "Dat is geenszins de bedoeling", benadrukt Spijkerman in gesprek met Dagblad van het Noorden. "Voetbal staat voorop. Ik vind het nog steeds fantastisch om op het veld te staan. Dat is leidend."

De assistent-trainer heeft dus nog geen nieuwe club. "Ik wacht af wat er als trainer op mijn pad komt en daarna kijken we hoe de rest van het plaatje er uitziet qua faciliteiten en leefomstandigheden. Het moet wel helemaal kloppen. Als er niets komt waarvan ik denk 'dat is het’, dan is het ook goed. Dan maar in de wachtkamer of helemaal niet meer. Het hoeft niet meer ten koste van alles. Ik zal mijn gevoel volgen."

Als Spijkerman, die een jaar werkzaam was bij FC Groningen, een nieuw avontuur aangaat, zal dat sowieso in een 'bijrol' zijn. "Want al die randzaken zoals de transferperikelen van deze tijd, daar heb ik geen zin meer in."

Plaats een reactie

rexxo +5598
donderdag 10 januari 2019 om 08:17
Hennie , ik zou Frank de Boer bellen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 08:46]
Vind ik leuk
J@ckpot +1096
donderdag 10 januari 2019 om 08:24
Voor een Big Mac?😉
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:30
De porties zijn een stuk groter in de VS, dat zou Hennie toch aan moeten spreken! ;)
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:38
Bij de Mac niet hoor 😉
Vind ik leuk
rexxo +5598
donderdag 10 januari 2019 om 08:47
Hij is daar duidelijk nooit geweest.😁
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:53
Al heb je er wel een dubbele quarterpounder... 😳😋
Vind ik leuk
rexxo +5598
donderdag 10 januari 2019 om 09:00
Veel van die gasten hebben ook dubbele konten.

Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:13
Hahahaha...... Ja....
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
donderdag 10 januari 2019 om 08:28
68 pik. Ga met pensioen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:09
Dit dus.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:30
Snap niet dat hij niet lekker met pensioen gaat. Zeker gezien de fysieke ongemakken/problemen die er dit jaar al zijn.
Vind ik leuk
FCG1971 +3941
donderdag 10 januari 2019 om 10:33
Volgens mij is dit een kwestie van niet verlengen contract door FCG maar wordt dit op een nette manier naar buiten gebracht.
Vind ik leuk
fier&koen +1893
donderdag 10 januari 2019 om 10:40
Yep nette club dat Grunn.
Vind ik leuk
FCG1971 +3941
donderdag 10 januari 2019 om 10:42
Het Ron Jans effect :-)
Vind ik leuk
fier&koen +1893
donderdag 10 januari 2019 om 11:18
Ja die ook op een nette manier weg gaat. Hoop voor jullie dat er een ervaren TD komt dat verdient Buijs ook.
Vind ik leuk
FCG1971 +3941
donderdag 10 januari 2019 om 11:46
Helemaal mee eens. Dank voor je leuke reactie 👍
Vind ik leuk
FCGrunn050 +685
donderdag 10 januari 2019 om 10:35
Spijkerman is volgens mij al lang van zijn pensioen aan het genieten als ik hem bij Grunn op de bank zie zitten. Die kan dus beter lekker thuis bij moeder de vrouw gaan zitten.
Vind ik leuk
fier&koen +1893
donderdag 10 januari 2019 om 10:41
Mischien wil hij dat wel niet.
Vind ik leuk
ruite083 +151
donderdag 10 januari 2019 om 18:01
Wegwezen, oprotten heeft echt geen enkele inbreng.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws