'Heb m'n stressniveau langs de lijn laten meten, zo hoog als soldaat in vuurlinie'

'Heb m'n stressniveau langs de lijn laten meten, zo hoog als soldaat in vuurlinie'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 11:18do 10-01-2019 om 11:18

Voor Vitesse-coach Leonid Slutsky is voetbal een zaak van leven op dood. Tijdens wedstrijden loopt de Rus ijsberend langs de zijlijn, iets wat hij naar eigen zeggen altijd heeft gedaan.

Slutsky droomde vroeger over een carrière als keeper, maar die droom was al snel voorbij. "Ik was als tiener keeper bij een club in Volgograd, niet op een heel hoog niveau", start Slutsky zijn verhaal tegen ELF Voetbal Magazine. "Op een dag klom ik in een boom om de kat van mijn buurmeisje eruit te halen. Ik viel zes meter naar beneden: gebroken neus, hersenschudding en een verbrijzelde knie. Ik moest een jaar revalideren om te kunnen lopen en kon een carrière als voetballer vergeten, al ging er met mij geen nieuwe Lev Yashin verloren, haha."

Tijdens zijn wedstrijden loopt Slutsky vaak nerveus langs de zijlijn. "De een vindt mij nu toegewijd langs de lijn, met het heen en weer lopen, de ander vindt mij te nerveus. Mijn stressniveau bij een wedstrijd is een keer door een psycho-fysiotherapeut gemeten; het bleek net zo hoog als het stressniveau van een soldaat in de vuurlinie. Ik ben bezeten door voetbal."

Plaats een reactie

AtlétiNEC +511
donderdag 10 januari 2019 om 11:19
Mooi man, een trainer met beleving. Kunnen velen een voorbeeld aan nemen!
Vind ik leuk
Mubappuh +578
donderdag 10 januari 2019 om 11:23
Iemand die zijn knie verbrijzeld voor het poesje van het buurmeisje is inderdaad wel een goed voorbeeld;)

Nee maar echt een leuke vent, heeft iedereen positief verrast denk ik
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
donderdag 10 januari 2019 om 11:31
Nou, denk je dan niet meer aan anderen dan aan jezelf?
Dat vind ik namelijk best een goed voorbeeld.
Vind ik leuk
Mubappuh +578
donderdag 10 januari 2019 om 11:38
Moet ik hier serieus op reageren?
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
donderdag 10 januari 2019 om 12:11
Neehoor
Vind ik leuk
Mubappuh +578
donderdag 10 januari 2019 om 12:14
Mooi
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:23
Hij verteld nooit of het gelukt is met de poes...
Vind ik leuk
Mubappuh +578
donderdag 10 januari 2019 om 13:25
Een echte man houdt dat voor zich;)
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 14:13
Hahaha, true.
Vind ik leuk
vos199 +1225
donderdag 10 januari 2019 om 16:56
Waarschijnlijk omdat ze jonger dan 18 was..
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:24
Niet de trainer van atleti 😂 die kan nog weleens een treetje hoger zitten als in de vuurlinie...
Vind ik leuk
AtlétiNEC +511
donderdag 10 januari 2019 om 11:27
Haha inderdaad, al kom ik ook wel in de buurt als Atlético weer 50 minuten lang een 1-0 voorsprong wil verdedigen.
Vind ik leuk
Hast58 +867
donderdag 10 januari 2019 om 11:41
Die staat samen met Klopp vooraan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 11:42]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:01
Vergeet Pep niet... die kan er ook wat van.
Vind ik leuk
Hast58 +867
donderdag 10 januari 2019 om 13:24
Die in al geraakt.
Vind ik leuk
Zultkop +5969
donderdag 10 januari 2019 om 11:23
Niet zo best voor je hart.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
donderdag 10 januari 2019 om 11:31
Beter voor je gezondheid dan soldaat in de vuurlinie.
Vind ik leuk
NvC +6551
donderdag 10 januari 2019 om 11:25
Hij zou is een Fitbit moeten dragen op wedstrijddagen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:25
Daar word je zelfs als kijker op tv nerveus van haha. Maar schitterende vent ;-)
Vind ik leuk
J@ckpot +1096
donderdag 10 januari 2019 om 12:34
Geweldige vent. De één loopt te ijsberen, de ander loopt te schreeuwen en weer een ander valt de hele wedstrijd de 4e man lastig. Iedere trainer heeft wel een tik.🙃
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:26
Idd kan zo Artis in ...wat een ijsbeer !
Vind ik leuk
Tsubamba +1688
donderdag 10 januari 2019 om 11:48
Fijn dat je je opmerking ook gelijk even uitlegt.....
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
donderdag 10 januari 2019 om 11:26
Liever dit dan Molenaar.
Vind ik leuk
Roeptoeter +9002
donderdag 10 januari 2019 om 11:28
Voetbal is tenslotte oorlog.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
donderdag 10 januari 2019 om 11:30
Oh, het is dus geen ijsberen, maar heel laag niveau kogels ontwijken.
Vind ik leuk
SanKev +914
donderdag 10 januari 2019 om 11:31
Ik word zelf al zenuwachtig van zijn eindeloze gewiebel op die stoel xD. Bijzondere kerel, dat zonder meer
Vind ik leuk
fier&koen +1893
donderdag 10 januari 2019 om 11:37
Ja zo gebeurt er nog eens wat.
Ik vermaak me er wel mee.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:37
Hij heeft humor en zelfspot. Lijkt me een fantastische vent.
Vind ik leuk
Hast58 +867
donderdag 10 januari 2019 om 11:39
Daar is een hele goede therapie voor en dat kan tijdens de wedstrijd opgelost worden. Bemoei je wat minder met het voetbal en meer met de vierde man. Het is maar van tijdelijke aard maar lucht wel even op.
Vind ik leuk
FCG1971 +3941
donderdag 10 januari 2019 om 11:56
Deze man is een goede ambassadeur voor de Russen in het buitenland.
Vind ik leuk
heur es +807
donderdag 10 januari 2019 om 12:03
Hadden de spelers maar zijn beleving!

Stressnivo van Sturing is van een dooie kat, benen en armen over elkaar.

Pfffff
Vind ik leuk
Dicky +428
donderdag 10 januari 2019 om 13:07
Hoe vaak gaan we dit verhaal nog lezen?
Vind ik leuk
HansVites +5656
donderdag 10 januari 2019 om 17:17
Als er geen Ajax nieuws is gaan ze altijd wat verder kijken bij VP Dicky.
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 14:08
Dacht even dat het over Van Basten ging. Maar Slutsky wordt ook niet oud.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:43
Stuk beter dan die trainers die van mening zijn maar stoïcijns te moeten blijven zitten, alsof beleving tonen onprofessioneel is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws