Van Persie: 'Die mensen zijn geen fan, ze willen alleen je handtekening verkopen'

Van Persie: 'Die mensen zijn geen fan, ze willen alleen je handtekening verkopen'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 15:45do 10-01-2019 om 15:45

Robin van Persie gaat tegenwoordig niet meer onbevangen om met mensen die een foto of handtekening vragen. Dat laat de Feyenoord-aanvoerder weten aan VTBL.

Van Persie is deze week met Feyenoord op trainingskamp en dat gaat niet onopgemerkt voorbij. Veel handtekeningjagers verzamelen zich rond het veld. "Ja, dat is natuurlijk nog wel leuk. Die mensen zijn blij", vertelt de aanvaller (35). "Het is eenmalig, dus dan pakken ze hun momentje. Al moet ik zeggen: sommigen heb ik al vaker gezien."

"Dan krijg wel een beetje het gevoel: zijn het echt fans of zijn ze bezig met hun werk? Dat heb je tegenwoordig ook, hè. Dat mensen er hun werk van maken om constant voor je neus te staan", aldus Van Persie. "Die verkopen dan je handtekening. Dat haalt wel een beetje de shine eraf. Vaak zie je wel of ze echt fan zijn of bezig zijn met hun werk."

Plaats een reactie

donderdag 10 januari 2019 om 15:48
Aaah Robin toch, jij verdiend miljoenen per jaar en iemand volgt jou de wereld over om met jouw handtekeningetje een paar rotjes bij te verdienen.

Stelletje criminelen....
Vind ik leuk
feye88 +2276
donderdag 10 januari 2019 om 15:51
Hij kan maar een paar supporters van een handtekening voorzien. Dan is het wel kut als er een stel gieren voorop lopen die het voor de rest verpesten.
Dat Robin veel geld heeft verandert daar niets aan. Bijzonder slecht argument.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:53
Daar heb je een punt. Dan nog is Van Persie niet de juiste persoon om mensen aan te spreken op hun 'business'. Met een handtekening van Van Persie verkopen, wordt je niet rijk.
Vind ik leuk
feye88 +2276
donderdag 10 januari 2019 om 15:57
Van Persie is bezig met supporters. Daarom staat hij handtekeningen uit te delen. Hij geeft hier alleen aan dat hij liever handtekeningen uitdeelt aan fans, dan aan mensen die er geld mee proberen te verdienen. Hoe kun je in godsnaam iets tegen die opmerking hebben?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:59
Hij wijd een complete alinea aan 'ik geef liever handtekeningen aan supporters'. Had ie prima in 1 zin af kunnen doen.

Maar het spijt me als ik je Feyenoord-ego gekrenkt heb.
Vind ik leuk
feye88 +2276
donderdag 10 januari 2019 om 16:03
Wat heeft mijn Feyenoord-ego hier nou weer mee te maken? Je hebt me niet beledigd, je hebt ook m'n ego niet gekrenkt. Je slaat alleen een hoop onzin uit.
Blijf lekker bij het onderwerp in plaats van mij op de man aan te vallen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:14
Wat heeft dat er mee te maken dan? Feye88 heeft toch gewoon een punt. Waarom moet er dan meteen weer uitgelokt worden, toch totaal niet nodig. Houdt het gewoon leuk.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:18
Als je goed had gelezen, had je gezien dat ik hem ook gelijk gaf, waarop hij nogmaals zijn punt wil doordrukken. Dan is je Feyenoord-ego gekrenkt.

En of ik het leuk houd, bepaal ik zelf wel.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:46
😄
Vind ik leuk
feye88 +2276
zaterdag 12 januari 2019 om 15:53
Godallemachtig, waarom zou ik dat doen?
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4462
donderdag 10 januari 2019 om 17:20
Wat ben jij dom zeg, niet te filmen
Vind ik leuk
RenW +4233
donderdag 10 januari 2019 om 16:50
Aan wie kan je dan in godsnaam een handtekening verkopen?
Vind ik leuk
Ove +2688
donderdag 10 januari 2019 om 17:16
Aan jou ,kan je net doen of je een keer in een stadion bent geweest
Vind ik leuk
RenW +4233
donderdag 10 januari 2019 om 17:59
Lachen man.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:45
Hoho, God erbuiten laten bitte😄
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5495
donderdag 10 januari 2019 om 16:09
www.sportsignings.com

Als er ergens vervalsingen van zijn, betekent dat er goed geld te verdienen is.

Echte handtekening op stukje papier en dan zelf op een gekocht shirtje namaken > Kassa.

https://www.ebay.co.uk/bhp/football-autographs
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 16:11]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:26
Dubbie ik heb even gekeken, maar als een handtekening door Pele zelf getekend 9 pond opleverd, hoeveel krijg je dan voor die van Van Persie? 15 cent?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5495
donderdag 10 januari 2019 om 16:33
Jij denkt dat de gemiddelde 15 jarige man utd supporter de voorkeur geeft aan een handtekening van Pele boven die van Van Persie?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:51
Nou mocht dat niet zo zijn, dan zal, met de wereldwijde vraag (niet alleen man U) in je achterhoofd, een handtekening van van Persie zo'n 1 pond opleveren.

Rondje van mij jongens.....
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:57
Daar gaat het niet om, je zei dat je de punt van feye88 snapte, maar dat doe je niet.
Hij zegt dat die mensen die dan 1 euro verdienen aan een handtekening verloren gaan aan een echte fan die het zou waarderen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 16:58]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:06
Ik snapte het wel, maar vind Van Persie niet de persoon daar wat van te zeggen. Van Persie heeft nooit hoeven werken voor zijn centen.

Dat Feye88 vervolgens nogmaals gepikeerd reageert, terwijl ik hem gelijk geef, is een typisch voorbeeld van een gekrenkt Feyenoord-ego. Net zoals dat jij het gelijk nodig vond om iets te zeggen wat hierboven allang gezegd is. Voorbeeldje gekrenkt Feyenoord-ego.
Vind ik leuk
Guust +6398
donderdag 10 januari 2019 om 18:25
Nooit hoeven werken? Ik denk dat jij niet snapt wat deze gasten van jongs af aan laten om hun droom te verwezenlijken, het strakke regime van trainen, eten, echt op alles letten. Dat is werken van kleins af aan, tuurlijk heb je uitzonderingen.
Vind ik leuk
soksa +1768
donderdag 10 januari 2019 om 18:37
'Van Persie heeft nooit hoeven werken voor zijn centen'

Ik volgde de discussie hierboven waar jij bij betrokken was en kon mij tot dan nog ergens wel een heel klein beetje vinden in wat je zei. Maar met bovenstaande qoute disqualificeer je jezelf echt in iedere discussie waar het woord voetbal in voor komt.

Van Persie zat inderdaad jarenlang op zn luie reet op de bank. Kreeg ineens uit het niets een miljoenencontract, waarschijnlijk omdat het zo'n aardige pik is want hij kan verder niks en heeft nooit ergens moeite voor hoeven doen. Als hij aan Wenger vroeg 'joh mag ik ook eens een balletje trappen' zei Wenger ook altijd 'Nee Robin blijf maar binnen achter je Playstation en hier heb je een zak chips. Straks maken we nog even een miljoentje over op je rekening'

Kom op man... nooit hoeven werken... Hoe verzin je het.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:16
Voetbal is geen werk. Voetbal doen ze voor hun plezier. Ga mij niet vertellen dat V. Persie met tegenzin voetbalt, zoals 95% van de maatschappij zijn werk kut vind. Alleen Michiel Kramer voetbalt niet voor zijn plezier.

Ik heb zelf bij een BVO gespeeld en ik kan je vertellen. 2 tot 3 uur trainen op een dag en 1/2 dagen vrij in de week is geen werken. Dat is je hobby vaker dan gemiddeld beoefenen. En geloof mij, als je 2 tot 3 uur traint per dag, kan je links en rechts echt wel een frikandel vreten zonder ervan aan te komen. Misschien dat het voor Ronaldo werk is, omdat hij zichzelf anders niet in de spiegel aan kan kijken, maar de gemiddelde voetballer steekt 0 moeite om het lichaam dat ze hebben te behouden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 10:18]
Vind ik leuk
soksa +1768
vrijdag 11 januari 2019 om 16:11
Dus als je iets leuk vind om te doen is het geen werk? Wat een complete onzin is dat zeg. Ik vind het werk dat ik doe echt leuk, betekent dat dan ook dat ik mijn baan niet als werk mag beschouwen? Je hebt bovendien ook een aardig verstoord wereldbeeld als je werkelijk denkt dat 95% van de maatschappij zijn werk kut vindt. Dat je soms geen zin hent om vroeg je bed uit te komen en het leuker is om s'avonds met je maten een biertje te doen in de kroeg snap ik.. maar je werk kut vinden is heel wat anders in mijn ogen.

Dan kan je wel bij een BVO gevoetbald hebben, maar je hebt overduidelijk niet de mentaliteit om de top te halen. Is geen schande, want die heb ik ook niet. Maar als je werkelijk denkt dat je met een paar uurtjes trainen in de week het red om topscorer allertijden van Nederland te worden zit je er echt compleet naast. Op dat niveau staat heel je leven in het teken van trainen, je lichaam topfit krijgen/houden en zo goed mogelijk aan de aftrap verschijnen. Daarvoor moet je veel en veel meer doen (en vooral laten) dan alleen een paar uurtjes trainen in de week. Dat er daarnaast ook talentvollr Eredivisie of KKD voetballers zijn die heel talentvol zijn maar er met de pet naar gooien klopt wel. Maar als je van Persie een beetje hebt gevolgd in zijn carriere weet je dat hij op een gegeven moment bij Arsenal echt serieus voor het voetbal is gaan leven.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 16:12]
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 10 januari 2019 om 16:52
Net of de handtekening van Robin het waard is om überhaupt ergens naar toe te reizen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:55
Tja dat kunnen wij ons niet voorstellen, maar de halve haven loopt leeg als Feyenoord op trainingskamp gaat.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21789
donderdag 10 januari 2019 om 15:48
Handelen in handtekeningen..

Het zal je baan maar zijn...
Vind ik leuk
RGB +1378
donderdag 10 januari 2019 om 15:49
Huh, een handtekening (ver)kopen? Wat voor fanboy ben je dan?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:50
Tis dat ik geen geld heb voor dat trainingskamp want anders had ik ook een handtekening gevraagd van Van Persie.


En natuurlijk ook een handtekening van Van Bronckhorst en Van Geel die Feyenoord naar de kloten helpen.
Vind ik leuk
CPP +1070
donderdag 10 januari 2019 om 15:55
Stiekem onder ontslagbrief?
Vind ik leuk
Wemberly +604
donderdag 10 januari 2019 om 16:00
Zou toch wel mooi zijn als je van Geel en Gio stiekem een handtekening zou kunnen laten zetten op een vaststellingsovereenkomst voor arbeidsbeëindiging.
Vind ik leuk
Kayzer +3243
donderdag 10 januari 2019 om 15:53
Begrijp wel dat je je daaraan begint te ergeren als iemand voor de 3de keer voor je neus staat ten koste van een kind die Van Persie echt bewonderd.

Zijn van die irritante figuren die een handtekening willen op 10 shirts.
Die liggen na 30 minuten op E-bay voor 300euro per stuk.
Vind ik leuk
CPP +1070
donderdag 10 januari 2019 om 15:56
Snap ook niet dat je dat wil kopen, als je niet zelf het verhaal/de belevenis erbij hebt.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 10 januari 2019 om 16:54
Tuurlijk man een Feyenoord shirt met de handtekening van Messi is dan niet eens waard!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:02
Hoe minder je er zet hoe meer ze later in waarde kunnen stijgen, ik denk dat je voor een nederlands elftal shirt uit 2014 met zijn krabbel voor een leuk bedrag kwijt kunt. Ik snap niet hoe je het zou kunnen verkopen, maar goed niet iedereen denkt er zo over.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1803
donderdag 10 januari 2019 om 16:05
Tja Robin...voetbal draait alleen nog maar om geld....de mensen die handtekeningen verkopen volgen alleen maar het voorbeel van de (meeste) spelers, die doen het ook voor het geld.
Vind ik leuk
Aliassmits +326
donderdag 10 januari 2019 om 17:17
Ten eerste van persie mag natuurlijk zeggen wat hij denkt, wat hij er aan kan doen is ze zelf maar verkopen;), verder lees ik hier in de reacties dat jullie van Geel en gio beu zijn? 2 jaar geleden maakten ze jullie kampioen?(van harte gegunt trouwens) Ik dacht dat jullie een standbeeld voor ze zouden oprichten?
Vind ik leuk
BT410 +402
donderdag 10 januari 2019 om 19:15
Hij bereidt zich voor voor na zijn carrière. Iedereen opdonderen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws