Nee, ik zal nooit basisspeler worden bij clubs als FC Utrecht of Vitesse

"Nee, ik zal nooit basisspeler worden bij clubs als FC Utrecht of Vitesse"

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 17:50do 10-01-2019 om 17:50

FC Emmen werd na de 5-0 nederlaag tegen Ajax in augustus omgedoopt tot 'campingelftal' door Hugo Borst. Gersom Klok, linksback van de promovendus, keek ervan op.

"Natuurlijk was het niet fijn dat mensen dat riepen", aldus Klok in gesprek met het Dagblad van het Noorden. "We wilden niet het lachertje van de Eredivisie zijn, maar waren dat aan het begin van seizoen wel. Het had alleen weinig met onze prestaties te maken."

Klok is het hartgrondig oneens met de typering van Borst. "Ik associeer de term campingelftal met alcohol, roken en lacherigheid. Weet je, als het al gebeurt: het zou mij worst zijn. Als een teamgenoot zich na een wedstrijd een stuk in de kraag wil zuipen, vind ik het prima. Zolang hij er daarna maar weer staat."

Klok (28) speelt sinds 2016 weer betaald voetbal, na vier jaar bij HHC Hardenberg. "Nee, ik zal nooit basisspeler worden bij clubs als FC Utrecht of Vitesse. Maar ik voel dat ik nog elk seizoen stappen maak. Dan maar met vallen en opstaan. Als je denkt dat alles via een stijgende lijn gaat, houd je jezelf voor de gek."

Lees ook: Snoeiharde uithaal naar 'toeristen' van Emmen: 'Erger dan een campingelftal'

Plaats een reactie

FCG1971 +3941
donderdag 10 januari 2019 om 17:52
Geeft het kennisniveau van Borst goed aan.
Vind ik leuk
Mubappuh +578
donderdag 10 januari 2019 om 17:55
Precies, doen het toch beter dan verwacht. En Hugootje gewoon lekker negeren, die is al heel vroeg begonnen met dementeren volgens mij
Vind ik leuk
FCG1971 +3941
donderdag 10 januari 2019 om 18:00
Ik vond het een tijd lang leuk om naar hem te luisteren en de presentatie van Langs de Lijn doet hij leuk maar hij wil steeds meer aanwezig zijn en dit soort goedkope opmerkingen over Emmen geven wel aan dat Hugo zichzelf aan het verliezen is.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:31
Toch is Borst best een leuke vent. Kwam hem vorig jaar tegen bij de Efteling met zijn vrouw. Tijdje met hem gepraat en dan is het best een hele leuke vent.
Vind ik leuk
4everfcu +4136
donderdag 10 januari 2019 om 20:01
het is een viezerik die hugo borst sinds sparta in de halve finale thuis verloor van fc utrecht roept hij alleen nog maar hatelijke dingen over utrecht in de media zelfs nu het goed gaat heeft hij altijd kritiek zielig gewoon als je als journalist je supportershart laat spreken maar zo is hugo nou eenmaal hugo is anders dan anderen.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
donderdag 10 januari 2019 om 18:22
Dat verklaart wel waarom hij zoveel moeite doet om de ouderenzorg te verbeteren.
Vind ik leuk
kerel +2289
donderdag 10 januari 2019 om 18:16
Ajax is gewoon goed
Vind ik leuk
4everfcu +4136
donderdag 10 januari 2019 om 20:03
ga in een ajaxtopic provoceren krijg je er nog veel likes voor ook
Vind ik leuk
Kevindo +1745
donderdag 10 januari 2019 om 18:47
Gelukkig speelt Borst zijn clubje wel Eredivisie met sprankelend voetbalen..
Vind ik leuk
Kevindo +1745
donderdag 10 januari 2019 om 18:48
Voetbal*

Offtopic: waarom kan ik een reactie niet aanpassen via de VP app? Wat een amateurisme zeg.
Vind ik leuk
kerel +2289
donderdag 10 januari 2019 om 19:47
Lukt mij wel..

Ja, het werkt..
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 19:48]
Vind ik leuk
Kevindo +1745
donderdag 10 januari 2019 om 22:04
Waar druk jij dan in vredesnaam op? Of wordt het tijd voor een leesbril voor mij?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:53
Ah joh wie trekt zich nou wat aan van Hugo Borst
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:59
Borst is mij worst, ja toch
Vind ik leuk
Reyvoetbal +321
donderdag 10 januari 2019 om 18:04
Hey zeg....zit die gozer nu negatief te doen over een camping elftal??
Dat zijn de mooiste teams om in te spelen ja!
Denemarken werd ooit ook zo genoemd....zij wonnen de EK!!
Vind ik leuk
Rabarber +1622
donderdag 10 januari 2019 om 18:14
Ze voetballen beter dan bijv. Utrecht, wat niet om aan te gluren is. Campingelftal Emmen won ook niet voor niks in de Galgenwaard.
Vind ik leuk
stock3 +831
donderdag 10 januari 2019 om 20:15
Daarom staat Utrecht nu 4e en jullie !!!!!!!! Omdat jullie zo goed zijn.
Vind ik leuk
4everfcu +4136
donderdag 10 januari 2019 om 20:21
laat gaan is een ajax supporter met een gruwelijke hekel aan fc utrecht en ze zijn met nog veel meer
Vind ik leuk
Shelbourne +5325
donderdag 10 januari 2019 om 18:17
Eerlijk gezegd vind ik Emmen kwalitatief ook een bijzonder matig elftal. Er is er niet een waarvan ik denk, dat zal ooit een smaakmaker in de (sub)top Eredivisie.

Desondanks doet Emmen met het beperkte materiaal toch wat het kan. Ze pakken her en der punten en voetballen als een team. Enerzijds de verdienste van Emmen dat ze niet stijf onderaan staan. Geeft ook te denken voor clubs als Groningen en NAC die met meer middelen minder presteren
Vind ik leuk
mcmodd +25005
donderdag 10 januari 2019 om 18:26
Borst is het typische voorbeeld van een campingbaas van een verlopen camping.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:38
Ach meneer Borst daar kun je beter geen woorden aan vuil maken. Meneer Borst denkt net als die andere clown meneer Derksen dat ze de wijsheid in pacht hebben. FC Emmen doet het naar omstandigheden meer dan goed. Wanneer ze zo blijven voetballen zijn ze een aanwinst voor de eredivisie.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2693
donderdag 10 januari 2019 om 18:41
Wel een leuke speler kan zeker nog wel wat stappen maken
Vind ik leuk
Ben +161
donderdag 10 januari 2019 om 18:42
Borst had onderwijzer moeten worden. Dat de NPO deze man serieus neemt. Het is een absolute schande
Vind ik leuk
4everfcu +4136
donderdag 10 januari 2019 om 19:59
zo is dat dan maar geen topspeler maar toch maar mooi eredivisie gespeeld en een hoop lol gehad en dat is veel belangrijker
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:45
Borst...net als die Derksen, zelf nooit op niveau gespeeld , maar wel overal commentaar op. Nee dan zie ik liever jongens als b.v. Kieft - de Boer - de Wolf e.d. Die hebben wel iets gepresseerd op 't hoogste niveau.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 01:05
Ik speel nu bij DHC JO19-2. Helaas zal ik dus ook nooit basisspeler worden bij clubs als FC Utrecht of Vitesse, maar ook nooit wissel :(
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:20
Zeg nooit nooit ,er zijn genoeg spelers die op latere leeftijd bij amateurclubs opgehaald zijn en daarna een succesvolle carrière hadden.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:52
Kan die Borst niet van de tv en uit de media gehouden worden?Die lul loopt altijd maar alles af te kraken en heeft niets te melden.Zonde van de zendtijd en artikelen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws