'Zeneli kan naar nummer zeven van Ligue 1: Heerenveen vraagt drie miljoen'

'Zeneli kan naar nummer zeven van Ligue 1: Heerenveen vraagt drie miljoen'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 23:30do 10-01-2019 om 23:30

Laatste update: donderdag 10 januari 2019 om 23:39do 10-01-2019 om 23:39

RC Strasbourg hoopt Arber Zeneli in januari over te nemen van sc Heerenveen. De nummer zeven van de Ligue 1 heeft inmiddels contact opgenomen met de Friese club, zo meldt althans Foot Mercato donderdag.

Voetbal International schreef eerder al dat Heerenveen open staat voor een vertrek van Zeneli. De 23-jarige international van Kosovo heeft nog een contract tot medio 2019 in het Abe Lenstra Stadion. Hoewel Heerenveen een optie heeft om die verbintenis met één jaar te verlengen, is de eredivivisionist met het geld van een transfer van Zeneli in staat om 'de verliezen over het seizoen 2018/19 binnen de perken te houden'.

Ook vanuit Turkije en Italië is er naar verluidt belangstelling voor Zeneli, die begin 2016 overkwam van het Zweedse IF Elfsborg. De vleugelaanvaller was dit seizoen in zestien Eredivisie-duels goed voor drie goals en acht assists. Volgens het Franse medium vraagt Heerenveen drie miljoen euro voor de buitenspeler.

Plaats een reactie

Seizoenkaart +10791
donderdag 10 januari 2019 om 23:38
Mooi bedrag voor hem zou ik zeggen ching ching!!! Kassa!!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:38
3 miljoen Heerenveen vraag dan 5 miljoen aan het buitenland.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:39
3 miljoen is veelste weinig
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:45
Contract loopt bijna af. Komende zomer vangen ze niks meer voor hem. 3 miljoen lijkt me realistisch
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
donderdag 10 januari 2019 om 23:54
Ze hebben een optie voor nog een jaar.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
donderdag 10 januari 2019 om 23:56
Klopt, maar daarvan is al duidelijk dat de club hem niet kan betalen. Zo duur is die optie.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
donderdag 10 januari 2019 om 23:58
Dus eigenlijk is de optie geen optie.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
donderdag 10 januari 2019 om 23:59
Klopt. Een optie die erin is gezet toen het financieel nog een stuk beter liep met SC Heerenveen.

Inmiddels heeft men een begrotingstekort van €100.000,- per week.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
vrijdag 11 januari 2019 om 00:03
Dat hebben ze dan mooi kut voor elkaar in Friesland.
Je zou toch denken dat met al die Chinezen en sjeiks die blind hun geld in het voetbal pompen een volk met een beetje handelsgeest en voetbalverstand daar wel wat aan zou moeten kunnen verdienen.
Maar bijna iedereen ligt een beetje kansloos te creperen. Ik snap er geen reet van Mesut.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 00:09
Klopt. Hebben natuurlijk ook wel jaren boven hun stand geleeft, meende ergens te lezen dat men daar op een gegeven moment even veel inwoners had als toeschouwers. Als je dat vergelijkt met een grote stad als Utrecht of iets kleinere steden (maar wel groter dan Heerenveen) als AZ en Vitesse is het ook erg knap dat je zo veel toeschouwers hebt. Laatste jaren nemen de bezoekersaantallen met gemiddeld duizend minder per jaar af en loopt de ene na de andere sponsor de deur uit. Nu komt er straks nog in de omgeving een nieuw stadion van Cambuur en verwacht men veel kleinere sponsors kwijt te raken. En de put is nog lang niet bereikt, experts zeggen vrijwel allemaal dat de situatie in Heerenveen nog zorgelijker is dan bij bijvoorbeeld FC Groningen (op dit moment nog niet sportief gezien).

Het ziet er niet goed uit en Heerenveen zal komende jaren drastisch moeten snijden in de kosten.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
vrijdag 11 januari 2019 om 00:10
Ja, maar wat ik niet snap is dat het niet lukt om gewoon een beetje winst te maken uit het kopen, opleiden en vervolgens verkopen van spelers.
Als je dat goed doet kun je volgens mij rustig een jaar lang je tribunes op slot doen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 00:19
Volgens mij boeken ze al jaren lang elk jaar winst qua verkopen en aankopen (vorig jaar nog 6 miljoen winst), maar hun salarispost is te hoog (best wat niet EU-spelers als Rojas, Kobayashi, Mihajlovic) en de toeschouwersaantallen en sponsoring lopen zoals eerder gezegd echt in sneltreinvaart terug. Sponsoren lopen weg, rel met GroenLeven etc.

Ze geven veel meer uit dan er binnenkomt.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
vrijdag 11 januari 2019 om 00:26
Ja, die balans is positief, maar dus kennelijk niet positief genoeg :p
Een paar jaar geleden verdienden ze een paar jaar 10 miljoen of meer per seizoen aan transfers. Als je dat vol kunt houden moet je rond kunnen komen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 00:29
Klopt, hun eigen vermogen is ook 26 miljoen. Best hoog, maar toch een enorm begrotingstekort.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
vrijdag 11 januari 2019 om 00:31
Dan is het allemaal toch ook weer niet zo zorgelijk?
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 00:37
Wel als je elk jaar een sluitende begroting moet inleveren bij de KNVB. En dat dat elk jaar moeilijker aan het worden is, omdat het steeds maar slechter gaat. Zonder transfergelden (en die worden steeds minder door de dalende kwaliteit van de spelersgroep) loopt men elk jaar echt hele dikke verliezen.

En eigen vermogen is natuurlijk ook iets anders dan liquide middelen, dat hoef ik jou niet uit te leggen volgens mij ;-)
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
vrijdag 11 januari 2019 om 00:51
Ja, dat klopt. Alleen klinkt het dan toch alsof het probleem zit bij het vervangen van de verkochte spelers. Want spelers verkopen hoeft niet automatisch te leiden tot dalende kwaliteit.

Nee, maar een herinnering was wel even goed :p
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 00:56
Wat ik overigens ook nog vergeet te noemen: ze hebben een absurd hoge stadionhuur, dat is ook een reden. Veel meer dan voormalige concurrenten als AZ, FC Utrecht, Vitesse.

Maar het probleem is erg simpel: ze geven meer uit dan er binnenkomt ;-)
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
vrijdag 11 januari 2019 om 01:07
Handig. Ik vind het sowieso gek dat clubs niet gewoon eigenaar zijn van hun eigen stadion.

Ja, dat is inderdaad wel zorgwekkend :p
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 01:09
Klopt, al zijn wij fan van een club die ook niet volledig eigenaar is van hun stadion :p
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
vrijdag 11 januari 2019 om 01:31
Ja, daar dacht ik ook net aan. Vind ik ook vreemd. En onhandig.
Ik vind het alleen ook weer niet zo belangrijk dat ik mijn favoriete club ervan af laat hangen.
Maar van mij mogen we hem kopen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 01:50
Nee nee tuurlijk niet, dat zou belachelijk zijn haha. Al voetbalden we aan de Meerwijk, een echte Ajacied blijft een Ajacied ;-)

Ben benieuwd of we hem kopen.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
vrijdag 11 januari 2019 om 02:04
Haha

Ik ook. Ik dacht een hele tijd dat we spaarden voor het stadion of van de beurs af gaan.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 03:21
Klopt, al heb ik deze huidige koers liever. Ik heb nu wel echt het idee dat we goed bezig zijn.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
vrijdag 11 januari 2019 om 10:19
Klopt. Geld in de selectie levert vrij direct iets op.
Vind ik leuk
Damaverick +172
vrijdag 11 januari 2019 om 12:02
Rel met Groenleven is overtrokken door meneer Driessen van de Telegraaf.
Directeur van Groenleven heeft zelf nl al gereageerd dat ze gewoon in gesprek zijn over een eventuele verlenging. (of het doorgaat is punt 2 natuurlijk)

En "jaren boven hun stand" valt ook wel een beetje mee.
Ja financieel is het allemaal wat minder nu, maar echt boven hun stand val wel wat mee natuurlijk

Ze hebben altijd qua begroting, budget en doelstelling richting de 6 tot 9 a 10 gezeten.

Daar kan eens een uitschieter naar boven en naar beneden bij zitten.

Er zijn in het verleden wel een tijdje veel te dure spelers gehaald, die niet brachten wat ze moesten brengen, waardoor veel geld verdampt is. Maar dat was eigen vermogen en er is geen geld uit gegaan dat er niet was.

Al een aantal jaren wordt er flink wat werk aan de financiën kant gedaan, oa sportstad dossier was een molensteen om de nek, maar ook het salarishuis moet inderdaad aangepakt worden.
Dus dure spelers er uit om dit op orde te krijgen, maar is al eens eerder door verschillende bestuurders aangegeven dat sc Heerenveen zonder externe financiers afhankelijk zal blijven van de transfer resultaten.
En het ene jaar zal dit beter zijn dan het andere
Vind ik leuk
Hupfean +4526
vrijdag 11 januari 2019 om 10:49
Özil overdrijft t wel een beetje. We hebben ook nog een eigen vermogen van 26 miljoen en vanaf volgend seizoen hebben we geen spelers meer die een buiten eu salaris verdienen. Plus een aantal grootverdieners gaan weg. Er komt straks een nieuwe directie en de scouts die er niet meer zijn komen nu wel olv Riemer vd Velde. Dus er worden weer goedkope Scandinavische spelers gehaald en uit de KKD. Daarmee bespaar je veel geld. Dus dat er in de kosten gesneden moet worden is waar.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
vrijdag 11 januari 2019 om 11:09
Die 26 miljoen noemde hij hoor.
Maar dat klinkt goed. Hopelijk gaat het dan weer de goede kant op.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 11:39
Dat is toch ongeveer wat ik zeg? ;-)
Vind ik leuk
Hupfean +4526
vrijdag 11 januari 2019 om 13:33
Idd, ongeveer. Ik had ook je andere reactie niet gezien.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 13:51
Ah vandaar. Ik volg jouw club best wel intensief, best wel interessant (ook toen het goed ging). Vandaar.
Vind ik leuk
Hupfean +4526
vrijdag 11 januari 2019 om 14:17
Dat heb ik in de gaten, ik moet zeggen dat je goed geïnformeerd bent.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 14:22
Journalist in opleiding, zal ook wel moeten ;-)
Vind ik leuk
Hupfean +4526
vrijdag 11 januari 2019 om 15:28
Dan ben je bij dezen aangenomen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 15:30
Haha ;)
Vind ik leuk
Bosmeister +648
vrijdag 11 januari 2019 om 07:05
Sportief gezien werd Heerenveen in de Euroborg van de mat gespeeld en is het gat 5 puntjes. Waar Groningen zich flink heeft versterkt in de winterstop doet Heerenveen een flinke aderlating. Zenelli weg, Thorsby zeer waarschijnlijk ook weg. Ik heb er alle vertrouwen in dat de Trots van het Noorden een stuk hoger gaat eindigen dan Heerenveen. Ik verwacht trouwens wel dat ook zij hun huidige dip wel weer te boven komen hoor, zie ze ook nog niet degraderen.
Vind ik leuk
Hupfean +4526
vrijdag 11 januari 2019 om 10:54
Dat t met de nieuwe spelers van Groningen gaat lopen moet ik nog zien. Dat ze in principe goeie spelers gehuurd hebben staat vast. Wij hebben nog talent genoeg lopen. Wij gaan waarschijnlijk alleen Zeneli missen. Kobayashi is slecht en Thorsby kunnen we wel opvangen middels Bruijn.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:28
trots van het noorden is groningen nooit geweest.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 03:09
Je hebt helemaal gelijk Keizer. Als ik het voor het zeggen zou hebben, bij een club als SCH zowel de club als ik persoonlijk zouden multi multi multi zijn geweest.....
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 00:02
Dat was me even ontgaan.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
vrijdag 11 januari 2019 om 00:03
Dat kan de beste overkomen
Vind ik leuk
PDJong +1231
donderdag 10 januari 2019 om 23:39
Boutclub. Niet doen.
Vind ik leuk
Objectief +3343
donderdag 10 januari 2019 om 23:59
Koopje voor zo’n speler.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 00:06
Zonde, ook Heerenveen gaat bergafwaarts.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 00:08]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 00:20
Bedankt voor je inzet! Hopelijk tot een volgende keer!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 00:31
Als Arber(lees Zeneli) kan verbeteren met deze wintertransfer en met een behoorlijk bedrag voor SCH(lees Heerenveen),laat hem gaan naar een van de belangstellende clubs in het buitenland!
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1008
vrijdag 11 januari 2019 om 02:04
Is wel wat voor Ajax voor dat geld, gokje waard
Vind ik leuk
Paulhuynh +638
vrijdag 11 januari 2019 om 06:25
Indd wellicht wil deze speler wel komen zou mij benieuwen
Vind ik leuk
Come on Utreg +28390
vrijdag 11 januari 2019 om 08:31
3M? Koopje.. Daar moet Heerenveen toch meer aan kunnen verdienen na het lichten van de optie.
Vind ik leuk
Hupfean +4526
vrijdag 11 januari 2019 om 10:55
Dat is t m juist, de optie schijnt nogal duur te zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws