'Exit bij Ajax: Wöber neemt afscheid van ploeggenoten en vertrekt naar Spanje'

    'Exit bij Ajax: Wöber neemt afscheid van ploeggenoten en vertrekt naar Spanje'

    Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 06:19vr 11-01-2019 om 06:19

    Laatste update: vrijdag 11 januari 2019 om 08:06vr 11-01-2019 om 08:06

    Maximilian Wöber is zeer spoedig geen Ajacied meer. De twintigjarige Oostenrijker heeft in Amerika afscheid genomen van zijn medespelers en stafleden en is op weg naar Sevilla.

    Dat melden Voetbal International, De Telegraaf en het Algemeen Dagblad vrijdag. Wöber heeft van Ajax toestemming gekregen om zijn transfer naar Sevilla af te ronden. De Spaanse club was al een tijdje concreet voor de verdediger, die in Amsterdam geen basisplaats had. Naar verluidt wordt er ongeveer twaalf miljoen euro voor Wöber betaald.

    Wöber reisde met Ajax wel mee naar Amerika, waar de ploeg op trainingskamp is. Toen hij hoorde dat Ajax en Sevilla akkoord waren over de transfervoorwaarden, stapte hij op het vliegtuig naar Spanje. Dat gebeurde donderdagmiddag.

    Wöber werd in de zomer van 2017 gehaald door Ajax. Voor de Oostenrijker werd 7,5 miljoen euro betaald aan Rapid Wien. Hij begon in de basis, maar kwam steeds vaker op de reservebank terecht. Onder Erik Ten Hag was hij de vaste back-up voor Daley Blind en Nicolas Tagliafico.

    Plaats een reactie

    Olfie +5196
    vrijdag 11 januari 2019 om 06:25
    Prima kerel, jammer dat ie vertrekt. Bij Mallagan eerst maar weer zien wat we in huis hebben.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 06:26]
    Vind ik leuk
    Paulhuynh +614
    vrijdag 11 januari 2019 om 06:26
    Raar van Ajax jong tlsuper talenten zo makkelijk laten gaan en middelmaat terughalen jammer triest
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    vrijdag 11 januari 2019 om 07:52
    Zeker jammer dat die jongen vroeg weg gaat maar je weet niet of er middelmaat er voor terug gekocht wordt...
    Vind ik leuk
    Castromann +8288
    vrijdag 11 januari 2019 om 08:46
    Wober is met de Ligt de beste verdediger....en die laat je gaan ??
    En dat voor maar 12milj....
    Lijkt er bijna op dat Overmars voor elk verkochte euro er zelf 10cent aan over houdt.... zo druk is hij met centjes verdienen.
    En dan de hand op de knip houden als je n supertalent Lainez kan binnen halen???🤔
    Vind ik leuk
    Heinnie +361
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:13
    Neehoor. Lainez vond ajax gewoon geen mooie club.
    Vind ik leuk
    groninger +1827
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:37
    Hij kon gewoon meer verdienen in Spanje
    Vind ik leuk
    HupHolland +3235
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:47
    Nee hoor. Zijn zaakwaarnemer en oude club hebben er meer aan verdiend.
    Vind ik leuk
    frhoi +1337
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:47
    kan, maar ook t weer is er beter en zn eigen taaltje
    Vind ik leuk
    Brodibe +10
    vrijdag 11 januari 2019 om 11:01
    Ja en dat vindt zijn familie die mee gaat vast wel een pre.
    Vind ik leuk
    frhoi +1337
    vrijdag 11 januari 2019 om 11:04
    Geld, lekker weer en eigen taal. tja niet heel raar toch?
    Vind ik leuk
    Heinnie +361
    vrijdag 11 januari 2019 om 13:23
    Neehoor
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 15:33
    Guti, ben jij het? haha
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4949
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:43
    Ik neem aan dat ze bij Ajax Magállan dus beter vinden dan Wöber, dat kan toch? Anders zouden ze deze zet niet doen neem ik aan.
    Vind ik leuk
    HupHolland +3235
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:55
    Dat denk ik dus ook. Je ziet Magallan op het veld, je denkt dat is goed, dan valt Woeber terug in 'de ranking' en dan is de verkoop voor zowel Woeber als Ajax ineens heel logisch.

    Ajax kan zoveel spelers als cv (De Ligt, Magallan, Blind, Schuurs, Veltman en zelfs Frenkie) of als Links back (Tagliafigo, Blind, Bakker, Sinkgraven) inzetten. Zonder te discussieren of al deze spelers op die posities beter zijn. Maar het laat duidelijk zien dat het een beetje onzinnig wordt om al deze spelers erbij te houden.

    Als je dan een keuze maakt, dan weet je dat Woeber nog wat oplevert en voor beide posities op de bank op zijn minst nog 1 speler voor zich heeft staan.
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4949
    vrijdag 11 januari 2019 om 11:41
    Precies, Ajax schat in dat Magallan minimaal even goed is als Wöber. Dan is deze transfer erg logisch.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +1420
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:13
    Magallán is ook veel beter heb hem gisteren gezien tegen Flamengo.
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4949
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:16
    Ik denk ook dat ie beter is.
    Vind ik leuk
    Mario 1 +188
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:29
    Als je al ander half jaar bezig bent met een speler , en hem wekelijks bekijkt en je wil hem graag hebben en het lukt niet ? Wat gaat er dan fout.? Slagvaardigheid? Wel geld willen ontvangen maar niets willen uitgeven ?
    Of is het zo dat de Nederlandse competitie niet aantrekkelijk genoeg is ? Of geven we zoveel ruchtbaarheid aan spelers dat andere clubs intresse's krijgen.
    SNAP HIER NIETS VAN.!!!!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    vrijdag 11 januari 2019 om 09:25
    Ze hebben hem dag in dag uit kunnen beoordelen met een heel leger van specialisten, dan is men gewoon ontevreden.
    Als Ajax spelers weg doet dan halen ze bijna altijd hun gelijk; Bazoer, Tete, El Hamdaoui destijds, Gudelje, Kishna.......allemaal wereldsterren, die nooit de vermeende top zullen halen.
    Ik onderschat Ajax niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 09:39
    dus dan is de scouting gewoon slecht
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    vrijdag 11 januari 2019 om 09:45
    Ha ha, je denkt; "nou heb ik em" !! ;)

    Je koopt een aantal spelers in per jaar, daar zitten tegenvallers bij en toppers.
    Het gaat altijd om het saldo uiteindelijk.
    Overmars: 252 miljoen binnengehaald in 5 jaar !

    Pas op he !
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 09:45]
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 09:53
    zo kinderachtig ben ik niet hoor, het gaat mij erom dat je stelt dat ajax meestal de juiste keuze maakt met het wegdoen van spelers. Je zou ook een kritische noot kunnen plaatsen over hoe de club, vooral ten tijde van de boer, is omgegaan met bepaalde type speler. Vooral de wat lastige, mondige jongens werden verkocht terwijl ze of nog niet uitgeleerd waren (tete, bazoer) of nog heel veel waarde voor het team hadden (el Hamdaoui)

    Leuk dat Overmars zoveel centjes binnen harkt hoor, maar het voetbal gaat vooral om de prijzen. En nu gaan ajax supporters steigeren, want we spelen zulk mooi voetbal...maar dat was ook lang niet altijd zo
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:07
    Dat is onzin:
    Als die jongens waren verkocht,puur omdat ze een grote mond hadden, en dus niet op hun voetbal kwaliteiten waren beoordeelt, dan hadden ze dus elders wereldtop prestaties geleverd........NIET dus.
    Dat gaf ik dus al duidelijk aan.......goed lezen en begrijpen.

    Overmars:
    Jij verweet de scouting "slecht" te zijn.
    Op basis van die scouting heeft Overmars dus die 252 miljoen verdient, dus laag ingekocht en hoog verkocht.
    Dat is een verdienste van de scouting, ik herhaal weer dus, begrijp je het nu wel ?
    Dus andermaal onzin.

    Prijzen:
    We spreken over betaald voetbal, voetballen voor geld dus........dit middels BV' en NV's ( geen clubs ) die het doel hebben, allemaal, om zo veel mogelijk geld te verdienen.
    Dat doet Ajax het beste.
    Het Ajax publiek is tevreden, het bewijs: het hoogste aantal toeschouwers per wedstrijd in de ED, dat is relevant voor Ajax, en niet de vooringenomen mening
    van provincialen met een andere voorkeur.


    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:24
    je kunt wel heel denigrerend doen naar iemand die jouw mening niet deelt, of een kritische noot plaatst maar zo werkt een discussie niet.

    Ik zeg nergens dat spelers met een grote mond daarom zijn verkocht, ik constateer wel dat de Boer liever ideale schoonzonen had ipv de wat meer uitgesproken spelers. Persoonlijk denk ik dat ajax te vroeg afscheid heeft genomen van Bazoer en Tete mede daarom is hun ontwikkeling gestagneerd en zijn het nooit de toppers geworden wat velen hadden verwacht. Dit zijn geen feiten, dit is mijn mening op basis van mijn gevoel.

    Dat je het daar niet mee eens bent is prima, maar waarom meteen zo in de aanval??


    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:37
    Ik moet alles nog een keer herhalen, dat is het probleem.
    Ik zeg toch in eerste instantie al dat die spelers allemaal geflopt zijn elders....begin jij: "ze zijn afgeserveerd vanwege een grote mond" etc.,

    Dan, denk ik, lees nu eens en wees objectief.
    Dat is toch reëel ?

    Er gaan bepaalde zaken niet goed bij Ajax, heb ik geen moeite mee omdat toe te geven, maar die dingen die wel goed gaan wil ik graag verdedigen op basis van feiten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 11:25
    jij geeft je mening weer als een feit, dat is of stuitend arrogant, of erg dom. Ik neig naar het laatste aangezien je niet begrijpt wat ik zeg. Ondanks alles wens ik je toch een hele fijne dag
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:32]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    vrijdag 11 januari 2019 om 11:31
    Nou ben je weer fout:
    Ik geef de feiten weer, dat is geen opinie.
    Moet ik je nog serieus nemen ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 11:34
    neem jezelf vooral erg serieus, dat gaat je goed af
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:16
    Dus niet.....
    Vind ik leuk
    El Pibe +1322
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:08
    Rpaulp, misselijkmakend hoe jij mensen toespreekt. Ik hoop dat je nog erg jong bent en je omgeving je nog wat bijspijkert op sociaal gebied anders zou ik niet te veel de kroeg in gaan als ik jou was...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:14
    El Pibe = "het kind", dat zegt genoeg.........heb je je huiswerk al af ?
    Vind ik leuk
    El Pibe +1322
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:31
    Rpaulp: 😭👉👶🏼
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:23
    ik gok dat hij Duitse of Russische roots heeft, valt niet mee te praten
    Vind ik leuk
    El Pibe +1322
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:45
    Duidelijk een irritant jochie. Waarschijnlijk verwent door mama en enig kind.
    Alle hoop is gevestigd op de ‘bully’ van zijn school...
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2938
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:56
    Heel je verhaal haal je zelf onderuit door de Boer te noemen. Die was juist dan van deze "lastige jongens" alleen el Hamdaoui heeft hij buiten gewerkt, en daar is Ajax beter van geworden. Dus ben gewoon stil verder ajb!
    Vind ik leuk
    Chebaisit +1420
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:20
    Daar ben ik het wel met je eens, je mag zeker een kritische noot plaatsen wat er nu gebeurd.
    Vind ik leuk
    Hast58 +811
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:10
    Ga Overmars niet alleen om z'n verkopen beoordelen want spelers voor het geboden verkopen is niet zo moeilijk. De kwaliteit van de spelers bepalen de prijs. Maar kijk eens naar de inkomende transfers, stelselmatig veel te veel betaald voor middelmaat en te weinig daadkracht bij het halen van echt talent. Iemand afrekenen op een bankrekening is wel erg goedkoop, kijk eerst eens hoe die tot stand is gekomen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:28
    Je begrijpt het niet.
    Handel, business is een som, altijd........ van winst en verlies.
    Vandaar dat je in elk bedrijf een winst EN verlies rekening aantreft.
    Op het verschil van; winst minus verlies wordt je beoordeelt uiteindelijk door de RVC.

    Dus voorbeeld: als er 50 miljoen begroot is als totale winst.
    Je hebt 200 miljoen winst gemaakt op verkoop van spelers maar ook 120 miljoen verloren bij de verkopen van bepaalde spelers, dan is de positieve som van de winst; 80 miljoen.
    Je had 50 miljoen begroot, je maakt echter 80 miljoen winst, ergo het verlies is totaal niet relevant.

    Zo gaat dat in de voetballerij, in het bankwezen en
    bij onroerend goed bedrijven o.a. verlies hoort er bij,
    dat zijn de onkosten.....
    Vind ik leuk
    Hast58 +811
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:51
    Hier zouden we zeggen een verhaaltje voor de vaak.(om slaap van te Krijgen). Dus jij denkt dat in al die branches die jij zo uit de mouw schud alleen naar het resultaat onder de streep gekeken wordt en als er dan maar een geweldig zwart cijfer staat is het goed. Ook al zit dat bedrag boven de begroting. Nou dan heb je er weinig van begrepen. Als je als RVC genoegen neemt met een bedrag wat er voor de bühne leuk uitziet terwijl het door missers en verkeerde beslissingen veel hoger had kunnen en moeten zijn moet je toch eens flink gaan evalueren waar het fout zit. Met andere woorden als jij 100 miljoen winst begroot heb en onder aan de streep staat 110 miljoen dan wil dat nog niet zeggen dat je het goed gedaan hebt als het 125 miljoen had kunnen wezen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    vrijdag 11 januari 2019 om 11:05
    Nee, dan wat jij niet hoe het werkt...
    Als er 50 miljoen begroot is als winst.
    Je maakt 80 dan ben je het goudhaantje.
    Dat is de relevantie van ondernemen, de winst.

    Je moet goed begrijpen dat in de financiële wereld, "geld je gereedschap is" .
    Een tandarts heeft hele dure apparatuur nodig om zijn beroep als tandarts uit te oefenen, dat is een afschrijving jaarlijks, een kostenpost.
    Een belegger heeft dat niet, zijn kostenpost is geld,
    dus het verlies wat hij aanvaardt, of wat een bank aanvaard om uiteindelijk winst te maken.

    Wat de apparatuur is voor de tandarts is geld voor de belegger het bankwezen.

    Je hebt er kennelijk geen idee van, dat is ook niet erg, maar er worden elke dag miljarden verloren op de beurs en ook gewonnen......
    Een fascinerende wereld !
    Vind ik leuk
    Hast58 +811
    vrijdag 11 januari 2019 om 11:41
    Prima, dan hoop ik dat jij nooit met dit soort zaken echt te maken krijgt. Ik heb het genoegen gehad als ondernemer in goede en slechte tijden m'n bedrijf financieel draaiende te houden. En om jou bedragen aan te houden ik nam met 80 miljoen geen genoegen als het 90 had kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    vrijdag 11 januari 2019 om 11:45
    Da's prima.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2489
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:22
    Hoe zo slecht voor meer verkocht dan waar hij voor gekocht is en in de tussentijd heeft hij meegeholpen om Ajax vooruot te brengen
    Vind ik leuk
    HanV +4842
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:25
    4,5 miljoen verdienen in anderhalf jaar is best goed.
    Vind ik leuk
    Hast58 +811
    vrijdag 11 januari 2019 om 11:46
    Dat ligt er aan hoe duur je hem inkoopt. En als je gelijk zaken doet bij het eerste of tweede aanbod lijkt het net of je een goede handelaar ben want je heb winst gemaakt.
    Vind ik leuk
    Paulhuynh +614
    vrijdag 11 januari 2019 om 11:35
    Met de juiste begeleiding hadden ze het wellicht wel gehaald derhalve kille club
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    vrijdag 11 januari 2019 om 11:55
    Ajax is geen kleuterschool, je bent goed of niet goed genoeg.
    Jij kan over de dagelijkse begeleiding niet oordelen, dus dat "kille" is ongefundeerd in deze zaak

    Het gaat om betaald voetbal, bij PSV bijvoorbeeld.....Dat is juridisch, fiscaal en organisatorisch geen club maar een NV.
    Een NV heeft als doel zoveel mogelijk winst te genereren.

    Ergo: Is een PSV voetballer niet goed genoeg dan wordt hij de deur uitgedaan, kan een PSV voetballer elders veel meer verdienen dan gaat hij zijn loyaliteit verleggen naar een andere club.

    Kortom: zo gaat dat in het betaalde voetbal anno 2019, welkom !
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +2696
    vrijdag 11 januari 2019 om 07:11
    Vond m vannacht niet overtuigen, maar altijd beter dan die Veltman, die was gelijk alweer zoals ik m ken. Irritant, slecht en telkens domme overtredingen
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37450
    vrijdag 11 januari 2019 om 07:26
    Beter dan zijn dan veltmanneke is ook niet zo moeilijk 😂
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2938
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:54
    Behalve dan voor een Feyenoorder... Want Veltman zou met afstand de beste verdediger zijn van Feyenoord...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37450
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:23
    Nee.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +1420
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:26
    Nu niet meer na wat ik gisteren heb gezien.
    Natuurlijk hij komt pas terug maar toch.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 08:06
    Neem aan dat als je je 1e wedstrijd speel in een compleet ander team, in een compleet ander systeem, ook niet echt kan overtuigen lijkt me? Geef magallan gewoon een half jaar de tijd en we kunnen zien of hij kan overtuigen.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +2696
    vrijdag 11 januari 2019 om 08:09
    Absoluut eens, verdient de kans! Vond m gewoon afgelopen nacht niet zo, je mede supporters zijn echter lyrisch dus wellicht zie ik t verkeerd. We gaan t zien:)
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 11:24
    Vertwl eens wat hij verkeerd deed dan? Ik heb m op weinig fouten kunnen betrappen namelijk
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 08:57
    Maar wat als er een centrale verdediger nu wegvalt?
    Mallagan moet wennen aan het systeem en is er dus niet klaar voor.
    Veltman komt net terug, en er zijn weinig ajacieden die hem in de basis zouden willen hebben. Dus zou wel ergens iets in zitten dat hij te slecht is.
    Frenkie wil je er niet hebben staan.
    Schuur is (nog) niet goed genoeg.
    Ik denk dat het dan wel problemen gaat opleveren
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 09:00
    Dat zeg ik ook niet.. bedoel alleen te zeggen dat je niet na 1 potje kan zeggen of die overtuigd. Ik snap jou punt heel goed.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 09:02
    Klopt, na 1 wedstrijd kan je niet oordelen. Is niet eerlijk en ook niet te rechtvaardig.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 09:08
    Jaa precies dat bedoel ik ermee.
    Vind ik leuk
    Summit +671
    vrijdag 11 januari 2019 om 09:02
    Tuurlijk verdient magallan een kans. Maar een transfer van wöber is gewoon onbegrijpelijk. Zit wsl veel meer nog in wöber, tenzij magallan dezelfde ontwikkelijng doormaakt als tagliafico.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 09:08
    Ook dat zeg ik niet, ik had hem liever ook zien blijven..
    Vind ik leuk
    Chebaisit +1420
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:26
    Magallán stond er gisteren als een beer.
    Beste man van het veld.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 13:02
    Gelukkig, ik zie goede verhalen.. toch kan niet alles in 1 match overtuigd word maar heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen, hij word niet voor niks al zolang gevolgd. Ik ben benieuwd ik hoop op een 2e tagliafico want die ontwikkeld zich geweldig bij ajax.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +1420
    vrijdag 11 januari 2019 om 14:51
    Het zijn 2 heel verschillende voetballer maar een ding hebben ze gemeen..... Het zijn beide beesten.
    Argentijns temperament 🇦🇷
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 08:07
    Overigens ben ik het wel met je eens over veltman, die zal het nooit leren..
    Vind ik leuk
    alffie +1895
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:07
    Mallagan speelde vannacht wel goed. Was zijn eerste wedstrijd met bijna allemaal reserve spelers in een team.
    Stond goed, speelde goed. Wordt een goede speler bij Ajax.
    Vind ik leuk
    alffie +1895
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:02
    Mallagan

    Dubbele post
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 10:09]
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:27
    Inderdaad een prima kerel, maar wanneer AJAX denkt met dit bedrag een betere speler te kunnen aantrekken,dan hebben ze goed gehandeld
    Vind ik leuk
    Chebaisit +1420
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:11
    Heb gisteren nacht de wedstrijd gezien van AJAX reserves tegen Flamengo dat op oorlogssterktewas en met Diego in de gelederen die vroeger in Duitsland speelde.
    Ajax kwam 2 x voor maar speelde gelijk, strafschoppen verloren.
    Magallán ijzersterk beste man op het veld.
    Lamprou zeer zwakke keeper en veel te klein.
    Kristensen zeer zwak kan het niveau niet aan.
    Ajax reserves speelde matig.
    Labyad speelde een goede wedstrijd.
    Ajax had Kristensen moeten verkopen I. P. V Wöber.
    Vindt wel dat AJAX een slechte beurt maakt als ze in Amerika voet aan de grond willen krijgen.
    Starten met een volledig B team helpt daar niet aan mee.
    Je gaat met een voltallige selectie er naar toe en dan toveren ze dit Elftal uit de hoed, schande.
    Ajax had met het A team gemakkelijk gewonnen en indruk kunnen maken en aan klandizie kunnen werken, een gemiste kans.
    Daarnaast loopt AJAX Diego Lainez mis. Dit is de 2e keer dat AJAX zich laat piepen na Richarlison en nu dus Diego Lainez.
    Dat had ik niet meer verwacht van overmars.
    Daarnaast lijkt de Jong op weg te zijn naar Barcelona die ook nog niet eens de 75 miljoen willen betalen.
    Dit is zeer kwalijk Marc, dit doe je niet goed en dan druk ik mij zacht uit.
    Hoe kun je 2 jaar bezig zijn en dan komt sevilla in een paar dagen je target voor je neus weg kapen.
    We gaan terug naar af.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 06:27
    Jammer, het ga je goed woeber!
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 06:40
    Jammer dat wöber gaat, na het debacle met lainez , ook nog is een ontevreden speler in de naam neres ,dat geeft de komende 3weken paniek, ik persoonlijk zou weer een poging wagen voor pedrinho ,dat zou pas echt stoer zijn van Overmars, destijds 20 miljoen geboden doe er 5 bij en er valt te praten.
    Vind ik leuk
    Kuip +9070
    vrijdag 11 januari 2019 om 07:09
    Dilrosun terug halen.
    Vind ik leuk
    Summit +671
    vrijdag 11 januari 2019 om 09:13
    Volgens mij is dat neres en ontevreden een beetje uit de context getrokken. Lijkt me ook logisch als je geen basisspeler bent dat je daar niet blij mee bent.
    Vind ik leuk
    3Bier +11349
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:07
    Ik ben ook totaal niet tevreden met deze transferperiode tot nu toe.
    Wober is altijd een betrouwbare en degelijke verdediger gebleken. Had hem dan ook graag gehouden, helemaal met het oog op volgend seizoen. Is ook nog eens een goed ventje die niet klaagt en gewoon zijn werk doet. Niet slim van Ajax.
    Neres blijft nu, maar zal weinig vertrouwen voelen vanuit Ajax. En daarbij loopt Ajax een transferrecord mis. Die 43 miljoen had Ajax volledig kunnen investeren in een transfer en salaris van bijvoorbeeld Pedrinho.
    Het mislopen van Lainez is ook zonde. Ajax heeft zich eerder al laten piepelen met Richarlison en daarna met Magallan. En nu weer. Op de 1 of andere manier lekt het altijd uit als Ajax met een speler bezig is waardoor andere clubs weer toeslaan.

    Vind ik leuk
    Zazu +343
    vrijdag 11 januari 2019 om 06:43
    Wober uit en mallagan in,
    Wat heeft dat nu voor zin?
    Van een Oostenrijkse jager
    Naar een Argentijnse slager.
    En voor het geld hoef je het niet te doen,
    Ajax had toch al genoeg poen.
    Nee Marc Overmars en van der Sar,
    Psv staat dit jaar weer op de platte kar.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 06:44]
    Vind ik leuk
    richard37 +1386
    vrijdag 11 januari 2019 om 06:51
    Weet je helemaal niet
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 07:43
    Jammer zazu,
    Die schaal komt naar amsterdam toe.
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    vrijdag 11 januari 2019 om 07:53
    het zal inderdaad tussen A'dam en Eindhoven gaan
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +28343
    vrijdag 11 januari 2019 om 08:28
    Je bent weleens scherper in de ochtend ;-)
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    vrijdag 11 januari 2019 om 08:35
    klopt, zware nacht geweest ;-)
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +20476
    vrijdag 11 januari 2019 om 08:57
    Hehe, lekker pik! :p
    Vind ik leuk
    AllAdIn +20698
    vrijdag 11 januari 2019 om 07:51
    5 december is allang geweest hoor..
    Vind ik leuk
    Iggy +4075
    vrijdag 11 januari 2019 om 08:08
    Ow ja joh?!
    Vind ik leuk
    debacle +510
    vrijdag 11 januari 2019 om 08:49
    Wober eruit heeft altijd zin, zeker voordat geld
    Vind ik leuk
    HupHolland +3235
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:58
    Je kunt nog weinig zeggen over Magallan, maar dat zou wel eens een speler kunnen zijn die je in wedstrijden tegen Real Madrid hard zou kunnen gebruiken. Woeber eigenlijk niet, in ieder geval niet op de manier die ik bedoel.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +1420
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:31
    En tegen luuk de Jong.
    Vind ik leuk
    karnisse +319
    vrijdag 11 januari 2019 om 06:47
    Heel jammer dit. Ik hoop het beste voor hem
    Vind ik leuk
    HupHolland +3235
    vrijdag 11 januari 2019 om 11:02
    Als Magallan nuttiger is, dan is dat niet jammer voor Ajax.

    Na de komst van Blind was Woeber al weinig meer dan een reserve speler. Nu de komst van Magallan, Veltman op de weg terug, Sinkgraven op de weg terug, Bakker die aanklopt en dan heb je Schuurs nog (alhoewel hij mij nog niet heeft overtuigd). Het is gewoon een aardig lijstjes spelers die er aan het begin van het seizoen niet bij waren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 06:48
    Veel te veel geld voor een middelmatige voetballer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 08:08
    Gelukkig is er gewoon op verdiend dus ik denk dat het voor ajax niet zoveel uitmaakt.
    Vind ik leuk
    LaPulga +299
    vrijdag 11 januari 2019 om 06:55
    Prima transfer, kan Schuurs mooi zijn plaats innemen.
    Vind ik leuk
    voebtalie +672
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:08
    Schuurs vind ik niet zo goed persoonlijk.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +1420
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:33
    Schuurs gaat dat niet redden. Ik vindt hem minder geworden als toen bij Fortuna Sittard.
    Vind ik leuk
    HupHolland +3235
    vrijdag 11 januari 2019 om 11:04
    Schuurs mag zich nog een hoop verbeteren. Maargoed, dat weten ze bij Ajax ook. Ze hebben niet voor niks Magallan gehaald.
    Vind ik leuk
    ludoboy +47
    vrijdag 11 januari 2019 om 07:00
    Zou me verbazen als hij de absolute top gaat halen maar hij is nog jong. Hopen dat magallan minimaal zo goed is.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4996
    vrijdag 11 januari 2019 om 07:01
    nou wacht even met zo'n nieuws te verkondigen. als ik de amsterdammers en de media moet geloven was die lainez ook al lang en breed in amsterdam. ze hadden het er al over voor hoeveel hij verkocht zou worden naderhand.
    Vind ik leuk
    Voetbal@com +1533
    vrijdag 11 januari 2019 om 07:08
    Ik had deze speler niet verkocht, maar goed begrijp de Argentijnse zet om zo ook tafilico te behouden.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37450
    vrijdag 11 januari 2019 om 07:25
    Veel succes vent.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 07:35
    Dus Sevilla betaalt 12 miljoen voor een speler die er volgens sommige ´kenners´ hier er geen reet van kan. Koekoek!

    Wel lekker dat Ajax Veltman nog heeft. Veltman houden, Wöber verkopen...#overmarsout
    Vind ik leuk
    Molletje +999
    vrijdag 11 januari 2019 om 07:52
    Misschien is het nog vroeg en heb je je koffie nog niet op.

    Maar als jij iemand kan verkopen, die net terug is van een blessure en waar geen enkele club interesse in heeft... vind ik knap.
    Dat je een speler met bijna 100% winst verkoopt die back-up is voor een positie die meer dan dubbel bezet is (linksback: Tagliafico; Blind; Sinkgraven; Bakker), nooit klaagt, maar graag wilt voetballen...

    Daarbij spelen Veltman en Wöber niet op dezelfde positie, of denk je dat als een bedrijf een controller nodig heeft, ze een administratief medewerker gaan aannemen, omdat het andere bedrijf daar nu eenmaal van af wilt?

    Overmars is gewoon een zeer goede technisch directeur, die best wil investeren, maar niet ten kosten van alles.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 08:50
    Wöber was (ook) back-up voor links centraal. Bij een blessure van middenvelder Blind, moet je na het vertrek van Wöber daar dus nu een rechtspoot neerzetten.

    Voor de positie van Veltman echter, dáár heeft Ajax alternatieven voldoende. Dat hij lastig te verkopen is, logisch. Maar Wöber verkopen is dus geenzins logisch.

    Overmars heeft de plank met de verkoop van Wöber misgeslagen.


    Vind ik leuk
    Molletje +999
    vrijdag 11 januari 2019 om 08:58
    En er zal nog wel een linker verdediger bij komen denk je niet?

    Maar als de speler graag weg wilt, misschien gun je iemand iets.

    Het is misschien niet handig, maar rotte appels of spelers die nooit moeilijk doen, kan je soms beter verkopen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 09:08
    Ik hoop het. Maar ik denk inderdaad van niet.

    Het is zeker niet handig om Wöber te laten gaan.
    Vind ik leuk
    Molletje +999
    vrijdag 11 januari 2019 om 09:12
    En misschien met het oog op de ontwikkeling van Botman, dat ze Wöber daarom nu al laten gaan.
    Want volgens mij zijn ze daar bij Ajax wel allemaal van gecharmeerd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 09:22
    Dan had Ten Hag hem wel meegenomen op trainingskamp. Hij ontwikkelt zich. Bij Jong Ajax. En dat is prima. Maar nog steeds maakt het de verkoop van Wöber niet logisch.
    Vind ik leuk
    HupHolland +3235
    vrijdag 11 januari 2019 om 11:06
    Niemand wil Veltman (of Sinkgraven) op dit moment hebben
    Vind ik leuk
    Chebaisit +1420
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:37
    Die waren inderdaad zeer zwak tegen Flamengo.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 07:41
    Benieuwd wat Valentijntje hiervan vindt.
    Vind ik leuk
    Molletje +999
    vrijdag 11 januari 2019 om 09:13
    Die heeft waarschijnlijk een lang weekend nu ;-)
    Vind ik leuk
    NESAFCA +162
    vrijdag 11 januari 2019 om 07:53
    Jammer wou hem wel eens zien als die zich een jaartje verder ontwikkeld had . Vond het een aardige speler
    Vind ik leuk
    Heinnie +361
    vrijdag 11 januari 2019 om 08:14
    Wanbeleid. Wober is beter dan maggalan
    Vind ik leuk
    Chebaisit +1420
    vrijdag 11 januari 2019 om 12:38
    Haha echt niet heb je de wedstrijd tegen Flamengo uit Brazilië gezien? Denk het niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 08:34
    Je laat een linksbenige CV vertrekken. Dom dom dom.
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2320
    vrijdag 11 januari 2019 om 08:34
    Heelveel succes daar Max en bedankt voor je inzet bij Ajax! Jammer dat he de beker en het kampioenschap niet mee kan vieren. Maar je bent uitgenodigd hoor😁
    Vind ik leuk
    Splintair +2054
    vrijdag 11 januari 2019 om 08:44
    Als wober niet eens basis ajax staat , hoe verwacht hij dan bij sevilla wel te spelen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 09:35
    Ik vond hem te licht
    Vind ik leuk
    Couto76 +763
    vrijdag 11 januari 2019 om 09:36
    Prima degelijke verdediger, ideale 12e man. Zal zijn speeltijd bij Sevilla ook gewoon gaan krijgen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 09:36
    Handelshuis AJAX is nu ook op zondag geopend!
    Vind ik leuk
    Mari +10615
    vrijdag 11 januari 2019 om 09:55
    Wil je ook meedoen jongen
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:04
    Wat moet je opa Marinus?
    Vind ik leuk
    Mari +10615
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:09
    Deed het auw
    Vind ik leuk
    3Bier +11349
    vrijdag 11 januari 2019 om 09:59
    Het is vrijdag vandaag
    Vind ik leuk
    Mari +10615
    vrijdag 11 januari 2019 om 09:54
    Dat heeft ie niet slecht gedaan zo snel
    Vind ik leuk
    Bontscoach +414
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:01
    Toch apart. Mislukt bij Ajax en toch een mooie transfer naar mooie club. Het kan raar lopen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +8000
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:49
    Tijd van komen en een tijd om te gaan!! Prima win-win situatie voor beiden
    Vind ik leuk
    Mad Max +519
    vrijdag 11 januari 2019 om 10:58
    Was echt een enorme verzwakking als hij moest spelen dus goed gehandeld Ajax.
    Vind ik leuk
    pim4ever +1081
    vrijdag 11 januari 2019 om 11:29
    Grappig Isimat gaat voor een fooi weg en Wober voor meer dan twaalf miljoen..
    Vind ik leuk
    Renelas +215
    vrijdag 11 januari 2019 om 14:41
    Prima stap voor hem, denk niet dat het echt een stap omhoog is, maar La Liga is natuurlijk wel veel beter en beter loon. Hopen dat hij daar wel kan spelen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws