'Als je me vraagt of Van Dijk op dat niveau zit, is mijn antwoord ja'

'Als je me vraagt of Van Dijk op dat niveau zit, is mijn antwoord ja'

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 07:38vr 11-01-2019 om 07:38

Brighton & Hove Albion-manager Chris Hughton is vol lof over Virgil van Dijk, die door hem bestempeld wordt als een van de beste verdedigers van de Premier League. Brighton neemt het komend weekend op tegen Liverpool.

Hughton durft Van Dijk te vergelijken met oud-spelers als John Terry, Rio Ferdinand en Sol Campbell. "Of hij van dat niveau is? Ja, zeker. Daar twijfel ik niet over als je naar zijn kwaliteiten kijkt", zegt Hughton in The Belfast Telegraph. "Als je me vraagt of hij op dat niveau zit, is mijn antwoord ja. Maar als je het hebt over de geschiedenis, dan hebben zij het over een langere periode laten zien en hij nog niet."

"Wat je met de beste centrale verdedigers hebt, zoals bij Van Dijk, is dat ze dingen makkelijker laten lijken. Als je kijkt naar alles dat hij doet, is het zo'n goede speler. Hij is goed in de lucht, comfortabel aan de bal, zijn passing is goed", zegt Hughton. "Hij heeft al die kwaliteiten. Wat Van Dijk voor Liverpool is, zijn onze twee verdedigers voor ons."

"De verdedigers van ons moeten kijken naar de spelers van wie ze kunnen leren. Van Dijk is op dit moment een rolmodel. Hij mist niet veel wedstrijden, is goed in beide strafschopgebieden en is een top, all-round-speler."

Plaats een reactie

vrijdag 11 januari 2019 om 07:41
Echt een beest, als je dan nagaat dat wij destijds van den Hoorn haalde ipv van Dijk 😑
Vind ik leuk
Zymotic +346
vrijdag 11 januari 2019 om 07:45
Blijft ondanks de twijfels die toen nog aan hem kleefden best bijzonder.

Is ook de belangrijkste reden dat elk topic over van Dijk, door jouw wat zuurdere mede Ajacieden wordt volgespamd met berichten over hoe veel beter ze denken dat de Ligt gaat worden.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:50
Van dijk is echt ongelofelijk goed, had zelf ook nooit verwacht dat hij dit niveau zou halen. Of de ligt beter gaat worden dan van Dijk kunnen we alleen maar afwachten. Heb er wel vertrouwen in dat de Ligt zich zal ontwikkelen, zit een goeie kop op en een sympathieke gozer. Ik hoop ergens dat de Ligt ook naar Liverpool gaat en samen met van Dijk uitgroeit tot het beste centrale duo van de wereld 😁
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 07:50]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:22
Ik weet niet of de ligt dat moet willen Liverpool is niet echt een absolute topclub natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:13
Geen absolute topclub...? Afgelopen jaar finale champions league en nu 1ste in de premier league met een Manchester City dat nog nooit zo goed is geweest. Dat zegt voor mij genoeg.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5493
vrijdag 11 januari 2019 om 10:52
7 maanden goed presteren maakt je nog geen absolute topclub.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:40
En als je in de historie 18 keer kampioen van Engeland bent geworden en 5 keer de europacup1/champions league hebt gewonnen? Dat lukt niet in 7 maanden tijd!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5493
zaterdag 12 januari 2019 om 14:26
Als je het hebt over absolute topclub praat je over een wereldwijde top 5 ofzo.
Anders is het niet absoluut.
Een club die een prima historie heeft maar al 28 jaar geen kampioen is geweest schaar ik niet bij de absolute top
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:57
Die champions league finale was een uitschieter ik denk niet dat ze dat niveau dit jaar halen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:39
Ik denk het niet, maar ik hoop dat je gelijk krijgt. De Ligt, van Dijk en Allison Becker erachter. De duurste maar wel de beste defensie ter wereld
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:59
De Ligt is verheven boven alle anderen.
Vind ik leuk
Godin1 +1307
vrijdag 11 januari 2019 om 07:50
Inderdaad een beest, net als de Ligt. Het vaste koppel in het NL elftal voor lange tijd.
Vind ik leuk
Martinus69 +5816
vrijdag 11 januari 2019 om 08:33
Ik denk dat Hoever meer kans maakt op de basis in Oranje dan de Ligt straks. Als Hoever zich blijft bewijzen in de PL dan moet hij de voorkeur krijgen naast van Dijk
Vind ik leuk
pico323 +7555
vrijdag 11 januari 2019 om 08:59
waar haal hij die onzin vandaan. Voor een paar dagen hadden weinig voetballiefhebbers van Hoever gehoord en nu is die al beter dan de Ligt.
Vind ik leuk
Martinus69 +5816
vrijdag 11 januari 2019 om 11:54
Selectieve verontwaardiging?
De Ligt werd zonder enige ervaring ook direct ‘Oranje ingeschreven’. .. dus ervaring is al lang geen criteria meer... of geldt dat alleen voor Ajacieden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:54]
Vind ik leuk
pico323 +7555
vrijdag 11 januari 2019 om 12:00
kom op zeg kijk wat de Ligt heeft laten zien het afgelopen jaar. hoe kun je hem vergelijken met Hoever.
Vind ik leuk
Martinus69 +5816
vrijdag 11 januari 2019 om 13:00
Nou dat is toch heel gewoon hier in dit land? Van Dijk was in zijn tijd bij Groningen al met afstand de beste CV met een Nederlandse nationaliteit...maar werd stelselmatig genegeerd omdat hij niet bij de juiste club speelde... (krampachtig slappe en armoedige reactie van Van Gaal recentelijk 😂)...
nu speelt Hoever wel bij de juiste club en wordt deze weggezet vanwege zijn ervaring? De Ligt werd al gehyped voordat hij uberhaupt bij Ajax wat had laten zien. Waar of niet? Dat bedoel ik nou met selectieve verontwaardiging. Het gaat niet meer om het nationaal voetbalbelang... we lijden hier met zn allen stevig aan abnormale subjectiviteit en een tunnelvisie als het gaat om het beoordelen van spelers....
Daarbij komt dat ik vind dat de Ligt nog steeds overschat wordt. Ik zie hem niet elke wedstrijd maar recent liet hij zich simpel wegzetten door de aanvaller van Excelsior waaruit het tegendoelpunt kwam. Vorig seizoen tegen Groningen werd hij compleet weggespeeld. Ik weet ook wel dat hal Nederland gek op die voetballer is en dat ik een uitzondering ben maar ik blijf bij m’n twijfel of de Ligt het gaat redden in een serieuze competitie.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 13:03]
Vind ik leuk
pico323 +7555
vrijdag 11 januari 2019 om 13:38
waarschijnlijk heb je er dan geen kijk op. Of het komt dat hij voor Ajax speelt. en is dat je club niet. Iedereen ziet in hem een topper behalve jij. Dat zegt toch ook wel iets. spitsen van Bayern AEK enz kwamen niet aan de bak en ook in het Nederlands elftal heeft hij zich bewezen. Vertrouwen in iemand hebben is ook een ding
Vind ik leuk
stefanvanm +385
vrijdag 11 januari 2019 om 10:07
Hoever is ook een RB ipv CV, stond daar alleen omdat een halve bus met spelers geblesseerd was bij Liverpool
Vind ik leuk
Martinus69 +5816
vrijdag 11 januari 2019 om 13:04
Bij Liverpool zijn ze neer dan enthousiast over zijn prestaties
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10847
vrijdag 11 januari 2019 om 07:52
Grote fout van Ajax, waar ik wel blij mee ben is dat we een Oranje duo hebben waar de hele wereld jaloers op is van Dijk-de Ligt TOP!!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:13
Superduo idd maar umtiti-varane is ook best wel aardig...
Vind ik leuk
fedor2501 +6394
vrijdag 11 januari 2019 om 08:28
Maar wij hebben als backup nog de Vrij en Ake. Ook 2 wereldklasse verdedigers en dat maakt dat we mooie tijden gaan krijgen bij Oranje. Ook in de voorhoede komen er een paar supertalenten aan.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10847
vrijdag 11 januari 2019 om 08:30
Middenveld zit ook prima in elkaar, naar mijn mening komen er mooie Oranje tijden aan! (Eindelijk)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:34
Pff het duo Umtiti - Varane mag nog niet eens in de schaduw staan van v Dijk - de Ligt....
Ze hebben geluk gehad dat wij er niet bij waren afgelopen zomer, anders was de wereldbeker nu in NL geweest ;)

Vind ik leuk
Jopi1982 +892
vrijdag 11 januari 2019 om 11:55
Je naam zegt alles!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:36
Haha, Jopi was als een redelijk sarcastische opmerking bedoeld 😉
Vind ik leuk
Jopi1982 +892
vrijdag 11 januari 2019 om 14:09
Nee, ok dan is het goed! Had vanmorgen ook m'n momentje qua sarcasme!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95412
vrijdag 11 januari 2019 om 08:41
Chris Hughton heeft helemaal gelijk. Vind momenteel geen verdediger beter zijn werk doen dan Virgil.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4659
vrijdag 11 januari 2019 om 09:19
Nick Viergever? XD
Vind ik leuk
Midden-Noord +95412
vrijdag 11 januari 2019 om 09:22
Die is goede tweede. :)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:22
He's our center half...
He's our number 4...
...

He's Virgil van Dijk.

Mooi liedje toch? ;)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:58
Mooie melodie, mooie tekst, mooie supporters, mooie club..
Mooie combinatie: Virgil van Dijk en Liverpool !

Soms kiezen spelers nog voor de juiste club
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5493
vrijdag 11 januari 2019 om 10:50
Ik ben niet bepaald een Van Dijk fan maar de vergelijking met die 3 Engelse houtzagers wint ie met vlag en wimpel.
Die werden alleen in Engeland als "wereldklasse" gezien door de Engelse pers, even vergetend dat ze er vooral door hun buitenlandse mede centrale verdediger zo goed uitzagen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:13
Ferdinand + Vidic is toch wel het beste centrale duo aller tijden uit de Premier League en er bestond geen twijfel over dat Rio Ferdinand het brein was achterin bij United tijdens die zeer succesvolle periode (3x achter elkaar kampioen, winnaar van de Champions League etc.), was zuiver verdedigend ook nog van een hele andere orde dan Van Dijk en leek zeker niet alleen zo ijzersterk omdat er een buitenlander naast hem stond, kon trouwens ook heel aardig voetballen van achteruit, in ieder geval voorlopig heeft Van Dijk niets te zoeken in hetzelfde rijtje als Ferdinand, misschien dat je dat over 5 jaar nog eens voorzichtig kunt heroverwegen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 14:44]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws