Schaars (35) maakt rentree: Hier heb ik het al die maanden voor gedaan

Schaars (35) maakt rentree: "Hier heb ik het al die maanden voor gedaan"

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 08:34vr 11-01-2019 om 08:34

Stijn Schaars durft zich na zijn rentree weer profvoetballer te noemen. De routinier van sc Heerenveen, die vrijdag zijn 35e verjaardag viert, lag er maandenlang uit met een kuit- en scheenbeenblessure. Tegen het Duitse FC Ingolstadt maakte Schaars na negen maanden absentie zijn rentree.

In gesprek met de Leeuwarder Courant vertelt Schaars hoe blij hij is met zijn rentree. "Ik heb me steeds op dit trainingskamp gericht, op deze wedstrijd. Hier heb ik het al die maanden voor gedaan. Ik heb in de winterstop ook gewoon doorgetraind, ik wist dat ik vandaag klaar moest zijn. Dat was ik. Ik heb de laatste stap nu gezet. Ik ben weer voetballer."

Schaars moet nog op gang komen en weet dat het nog niet allemaal vanzelf gaat. "Ik denk en handel snel. Het zit er allemaal wel in en ik ben vrij in mijn hoofd, maar het moet allemaal nog aangeraakt worden, geactiveerd. Ik had tegen Ingolstadt een paar situaties waarvan ik dacht: ik had een andere oplossing moeten bedenken. Maar de volgende keer gaat dat wel goed. Dat heeft met ritme te maken."

Misschien maakt Schaars volgende week tegen Ajax zijn officiële rentree. "Kijk, vanaf nu hoor ik er weer echt bij. Negentig minuten spelen zal lastig zijn, ook omdat het tegen Ajax natuurlijk in een hoger tempo gaat. Maar een uur? Wie weet. Natuurlijk zou ik dat willen. Laten we de komende twee dagen even afwachten, maar zoals het nu voelt zou ik niet weten waarom ik niet kan spelen in Amsterdam."

Plaats een reactie

vrijdag 11 januari 2019 om 08:37
Het lek is boven bij Heerenveen. Good old Schaars is er weer...
Vind ik leuk
Importbrabo +1659
vrijdag 11 januari 2019 om 08:40
Laten we het hopen. Fantastische prof die Schaars. Hoop dat hij nog zeker een jaartje kan genieten van het voetbal.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:47
Zeker weten, goeie gozer heeft wel de gunfactor. Wel benieuwd hoe hij het gaat doen. Lijkt me toch lastig op zo'n leeftijd na een zware blessure om op niveau te komen.
Vind ik leuk
Fritske01 +3953
vrijdag 11 januari 2019 om 09:37
Welkom terug oude strijder.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:38
Heb je het over Schaars of over mij haha? Dit is mijn 1e account hier op VP 😀
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:23
U bent een oude strijder? Moehahahahaha!!11!!1!
Vind ik leuk
pietprecies +9431
vrijdag 11 januari 2019 om 11:07
Jij overduidelijk niet
Vind ik leuk
Fritske01 +3953
vrijdag 11 januari 2019 om 11:08
Klopt Pietje maar een aantal hier zijn wel erg zwaar van begrip. Schaars natuurlijk. Als het middenveld iets stabieler wordt kan Heerenveen een paar plaatsen gaan stijgen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:10]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:10
Ah oké haha, je reageerde op mijn reactie vandaar 😉, en je hebt het alweer aangepast xD
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:11]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:55
Goede prof, dat zeker. Zal ook best leerzaam zijn om hem in je selectie te hebben, al staat me bij dat het ook met hem niet altijd even goed ging. Al lag dat ook aan Streppel de doodgraver...
Vind ik leuk
Janzijnvader +16190
vrijdag 11 januari 2019 om 08:40
Je kan zeggen wat je wil van Stijntje maar hij was toch wel heel belangrijk voor Heerenveen toen hij niet stuk was. En denk dat het belangrijk is om zo'n ervaren speler weer op het veld te hebben.
Vind ik leuk
Summit +675
vrijdag 11 januari 2019 om 08:48
Hij heeft gewoon contract, dus of hij nou speelt of niet, hij zal gewoon geld krijgen
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:58
Hij heeft het toch helemaal niet over zijn salaris?
Vind ik leuk
Summit +675
vrijdag 11 januari 2019 om 13:01
Dat klopt ik reageerde ook op een ander persoon, maar ergens ging er iets mis
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:58
Er was ook een periodedat het niet liep met Stijntje in het veld. Dus verwacht geen wonderen...

Momenteel is het niet zo’n fijne familie bij Heerenveen, op bestuurlijk niveau en dat voel je binnen de hele club. Er hangt teveel kift rond, het is onrustig, dus de resultaten zullen er onder lijden...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:28
Ik snap niet waarom je hem Stijntje noemt. Hij is in mijn ogen een modelprof en werkt keihard aan zichzelf, dus vind ik deze reactie niet getuigen van veel respect..
Vind ik leuk
Janzijnvader +16190
vrijdag 11 januari 2019 om 09:42
Ga lekker huilen Rowinnetje.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:46
Oké 😭
Vind ik leuk
Jan ref +540
vrijdag 11 januari 2019 om 10:35
Ik ben het met je eens Schaars verdiend respect ik ken hem al vanaf z'n AZ tijd is een super prof
Vind ik leuk
Hupfean +4526
vrijdag 11 januari 2019 om 10:41
Als je de foto van de vader van Jan ziet dan kun je het hem niet kwalijk nemen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:28
Zo groot is hij toch niet? Dus Stijntje... niks mis mee. Als ik geen respect voor hem had, had ik hem wel afgebrand 😉
Vind ik leuk
Midden-Noord +93241
vrijdag 11 januari 2019 om 08:38
RESPECT, dat die jongen niet is gestopt en de motivatie heeft gevonden om om op je 35ste terug te keren op het veld.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:42
Hij zal toch geld moeten hebben.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93241
vrijdag 11 januari 2019 om 09:14
Hij is 35, hij had ook kunnen stoppen omdat hij dat waarschijnlijk ook snel zal doen. Rare opmerking.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 11:02
En hij is al zo vaak geblesseerd geweest, dat maakt het des te knapper.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93241
vrijdag 11 januari 2019 om 11:02
Ja, precies dat dus.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:11
Precies, jij snapt me!
Vind ik leuk
Objectief +3343
vrijdag 11 januari 2019 om 08:46
Prachtig om dit soort spelers nog op de Nederlandse velden te mogen aanschouwen. Voor de liefhebber een genot.
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
vrijdag 11 januari 2019 om 08:59
35 alweer. Beter stoppen aan het einde van het seizoen, fysiek nooit 100 % geweest.
Vind ik leuk
SanKev +914
vrijdag 11 januari 2019 om 09:16
Mooi man! Op die leeftijd nog zo hard aan je herstel willen werken. Voorbeeldprof. Bij PSV ook al, ondanks het weinige spelen zich altijd volledig inzetten voor het teambelang. Kan menigeen nog wat van leren.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2017
vrijdag 11 januari 2019 om 09:36
Mooi voor Schaars. En voor Heerenveen. Goede speler die ook andere beter laat spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:55
Goed om te lezen dit, misschien kan hij een beetje sturing geven aan het elftal, iets wat die trainer nog steeds maar niet lukt
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 09:55]
Vind ik leuk
Itsese +5658
vrijdag 11 januari 2019 om 10:05
Geweldig natuurlijk, ook na z'n spelers carrière zal het een uitstekende trainer zijn. Voorbeeld prof voor de jeugd, nooit echt de beste van het team zijn, maar wel het hardst werken van allemaal.
Vind ik leuk
Hupfean +4526
vrijdag 11 januari 2019 om 10:38
Mooi voor ons en Stijn. Gelijk maar in de basis tegen Ajax over 2 weken. En nu fit blijven aub.
Vind ik leuk
AVDV +968
vrijdag 11 januari 2019 om 12:56
Fijne vent zover ik kan oordelen en goede prof. Kan me het moment nog herinneren dat ie de ego's bij PSV ff goed aansprak op de training.
Vind ik leuk
El Cazador +8080
vrijdag 11 januari 2019 om 13:02
Ik zit in de JC Arena en ben benieuwd hoe het met hem gaat.
De beker pot ga ik ook bekijken!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws