'FC Groningen wimpelt bod van 'enkele tonnen' op Mahi af'

'FC Groningen wimpelt bod van 'enkele tonnen' op Mahi af'

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 08:48vr 11-01-2019 om 08:48

FC Groningen heeft een Amerikaans bod op Mimoun Mahi van tafel geveegd. Volgens het Dagblad van het Noorden was Real Salt Lake geïnteresseerd in de Marokkaanse spits, al wil algemeen directeur Hans Nijland dat niet bevestigen. Het bod was onvoldoende voor Groningen.

Het is niet precies duidelijk wat Real Salt Lake geboden heeft, maar zeker is wel dat Nijland meer voor Mahi hoopt te ontvangen. Naar verluidt wilde Real Salt Lake 'enkele tonnen' betalen voor Mahi. "Ik kan niet ontkennen dat er interesse is geweest voor Mahi", laat Nijland weten aan de krant. 

"In het algemeen kan ik zeggen dat een dergelijk bod niet opweegt tegen de sportieve waarde die Mimoun Mahi nog voor ons kan hebben in de tweede seizoenshelft, ondanks dat hij een aflopend contract heeft. Hij is een belangrijke speler voor ons."

Het contract van Mahi loopt komende zomer af, maar een verlenging zit er waarschijnlijk niet in. Groningen wilde graag verder met de spits, maar het verlaagde aanbod werd resoluut geweigerd. Mahi zou een lager basissalaris krijgen, maar maakte wel aanspraak op bonussen, waardoor hij uiteindelijk meer zou kunnen verdienen dan nu. Mahi was not amused over het aanbod van Groningen en uitte in de media zijn ongenoegen. 

Groningen ziet geen reden om met een beter voorstel te komen, waardoor een transfervrij afscheid in aantocht is.

Lees ook: Gratis af te halen: 40 sterren - inclusief 13 Nederlanders - die transfervrij zijn

Poll

Kan Mahi een stap maken in de Eredivisie?

(1003 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 11 januari 2019 om 08:51
Groningen is zijn plafond.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:52
Altijd het gevoel gehad met Mahi dat hij veel meer had kunnen halen uit zijn carrière.
Vind ik leuk
4everfcu +5357
zondag 13 januari 2019 om 10:40
onzin
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 11:30
Niks onzin. Hij heeft ook nog eens een mentaliteit om van te walgen.
Vind ik leuk
Il Gordo +18659
vrijdag 11 januari 2019 om 08:51
Terechte beslissing. Mahi heb je nodig om erin te blijven. Degradatie kost meer.
Vind ik leuk
Futre +4953
vrijdag 11 januari 2019 om 11:01
Ik zie een Moslim in Salt Lake sowieso niet echt gebeuren.
Vind ik leuk
Il Gordo +18659
vrijdag 11 januari 2019 om 11:10
Nah, ook niet als z'n netto salaris verdrievoudigd wordt in Salt Lake?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:11]
Vind ik leuk
Futre +4953
vrijdag 11 januari 2019 om 18:36
Het zijn niet de meest tolerante figuren daar. Ik zou niet gokken 😉
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:55
Ik weet zo niet waar Groningen een betere of zelfs gelijkwaardige spits voor een paar ton zou moeten halen. Lekker wachten tot het einde van het seizoen en dan verkopen.
Vind ik leuk
Coach 101 +282
vrijdag 11 januari 2019 om 08:59
Hij is komend zomer transfervrij..
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:08
Haha dat is wel een belangrijke factor ja. Maar alsnog zou ik hem behouden omdat je momenteel tegen degradatie vecht. Degraderen kost meer geld dan die paar ton. En ze gaan daar toch wel cashen op Doan.
Vind ik leuk
Coach 101 +282
vrijdag 11 januari 2019 om 09:12
True, Doan brengt de centjes wel, maar dit is wel typerend voor het huidige beleid daar. Spelers met waarde lopen daar te veel voor niets de deur uit.
Maar goed Mahi is nu ook hard nodig.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:59
Lekker gemakkelijk oordelen zo.
Mahi is veel geblesseerd geweest en heeft dit seizoen nog geen topvorm laten zien
Als hij meer en beter had gespeeld was zijn waarde voor fcg en evt. nieuwe club hogwr geweest.
En ook dit is een Marokkaan
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
vrijdag 11 januari 2019 om 10:09
Wat heeft het Marokkaan zijn ermee te maken?
Vind ik leuk
Vb.twente +149
vrijdag 11 januari 2019 om 10:43
in Nederlandse taal heet dat het lijdend voorwerp denk ik .
Vind ik leuk
HanV +5487
vrijdag 11 januari 2019 om 10:20
Dat bepaalt elke speler tegenwoordig toch wel helemaal zelf of hij wil bijtekenen.
Vind ik leuk
Coach 101 +282
vrijdag 11 januari 2019 om 10:23
Wat is je punt, volgens mij zeg ik niks raars namelijk.
Vind ik leuk
4everfcu +5357
zondag 13 januari 2019 om 10:42
laat ze maar ruilen mahi voor dessers
Vind ik leuk
Jahike +739
vrijdag 11 januari 2019 om 08:56
Lekker houden de 2e helft van de competitie. Ben je in ieder geval verzekerd van maximale inzet (wat niet altijd zo is bij Mahi). Nu moet ie immers wel, wil ie nog een leuke transfer maken komende zomer.

Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:58
Los van een constructie met bonussen, hoe kun je je beste speler nou een verlaagd contract geven in deze tijd? Snap dat mahi daar zo op reageert
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1794
vrijdag 11 januari 2019 om 09:30
Tja. Het zal toch betaald moeten worden. Groningen moet op de centjes letten. Ze willen geen 2de FC Twente worden
Vind ik leuk
Bosmeister +977
vrijdag 11 januari 2019 om 19:06
Ik begrijp dat ook totaal niet. Lijkt me erg demotiverend. Doodzonde, ik vind het een hele leuke speler.
Vind ik leuk
Coach 101 +282
vrijdag 11 januari 2019 om 08:58
Je hebt Mahi nodig om degradatie te voorkomen, maar door hem nu niet te verkopen loopt hij komend zomer gratis en voor niets de deur uit.
Die luxe heeft Groningen nou ook weer niet...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:14
Reken eens na, wat levert meer op? In de eredivisie blijven mét en dankzij Mahi of een paar ton transfergeld ontvangen?
Er is hier dus absoluut geen sprake van luxe.

Ik ben het trouwens ook niet eens met de lezing van VP dat er niet verlengd gaat worden. Mahi en FCG willen beiden verlengen, maar om de één of andere vage reden biedt Groningen hem -vooralsnog- geen verbeterd voorstel. Maar daar moeten ze toch wel uitkomen.
Vind ik leuk
Coach 101 +282
vrijdag 11 januari 2019 om 09:30
Tuurlijk, overleven is beter dan nu een paar ton vangen, desalniettemin is het toch weer typisch dat er WEER een speler voor niets de deur uit gaat lopen.
Ik probeer alleen te beschrijven dat, wat ze ook doen, het aan de andere kant weer voor problemen zorgt.
Mahi behouden kan sportief het ene opleveren, maar financieel totaal niks meer.

Ik zie ze niet alsnog met hem verlengen, het geld is er niet, anders deden ze hem wel een verbeterd aanbod met het oog op een uitgaande transfer deze zomer.
Vind ik leuk
keesje s +941
vrijdag 11 januari 2019 om 09:14
Laat ie eerst maar es een serie wedstrijden spelen zonder geblesseerd te raken... Goeie speler maar te vaak ziek zwak en misselijk... En dan ook nog eisen gaan stellen!?
Vind ik leuk
Hans Worst +1640
vrijdag 11 januari 2019 om 09:29
Hij is inderdaad heel vaak geblesseerd. Laten ze zijn kiezen maar eens onderzoeken, veel blessures kan vaak liggen aan bv verstandskiezen of andere gebitsproblemen.
Ik zou zn contract wel verlengen, ook voor iets Meer basissalaris. een andere spits halen kost je ook weer tijd en geld.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2341
vrijdag 11 januari 2019 om 09:30
Vitesse kan met al het blessureleed nog wel wat aanvallende impulsen gebruiken. Goede speler met mogelijke doorverkoopwaarde.
Vind ik leuk
Smithsonian +43398
vrijdag 11 januari 2019 om 09:38
Je op een na beste speler een lager salaris aanbieden. slim.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 15:38]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:36
Mahi is niet onze beste speler hoor. Dat is doan momenteel.
Vind ik leuk
Smithsonian +43398
vrijdag 11 januari 2019 om 15:38
Inderdaad. mY bad.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:52
Hij kan of misschien wel kon meer uit zijn carrière halen, maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren vanwege zijn blessuregevoeligheid en zijn karakter dat hem vaak in de weg zit
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:07
Zou hem wel bij Utrecht of AZ willen zien. Denk een goeie voor Utrecht
Vind ik leuk
4everfcu +5357
zondag 13 januari 2019 om 10:44
denk ik ook en dan dessers i de deal betrekken win win
Vind ik leuk
Eddy T67 +2341
vrijdag 11 januari 2019 om 10:14
Als wij Mahi nou nemen mag Groningen Bruns houden. Twee vliegen in 1 klap :)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:02
Goed idee. Spelen op basis van provisie. Loon naar werken.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:47
He je eerste like ! Welkom
Vind ik leuk
Jopi1982 +892
vrijdag 11 januari 2019 om 11:41
Die gaat wel een stap in de eredivisie maken!
Vind ik leuk
4everfcu +5357
zondag 13 januari 2019 om 10:40
ik snap mahi wel een van de betere spelers en dan zekerheden moeten inleveren bij een nieuw contract dat slaat natuurlijk nergens op dat geld krijgt hij bij een andere club ook wel en dat gaat hij dus doen ook zonde om een talent zo weg te zien gaan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws