'Lyon staakte Lainez-strijd bij 14 miljoen vanwege slecht signaal naar jeugd'

'Lyon staakte Lainez-strijd bij 14 miljoen vanwege slecht signaal naar jeugd'

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 09:54vr 11-01-2019 om 09:54

Laatste update: vrijdag 11 januari 2019 om 10:49vr 11-01-2019 om 10:49

Ook Olympique Lyon was in de race voor Diego Lainez, maar haakte bewust af. Toen Ajax en Real Betis er een bidding war van maakten, deed de Franse club al niet meer mee.

Ajax wilde vijftien miljoen betalen aan Club América voor Lainez, maar verloor omdat Real Betis twee miljoen meer neerlegde. Lyon was niet bereid verder te gaan dan veertien miljoen, omdat dat een slecht signaal zou zijn naar de jeugdopleiding, meldt L'Equipe.

De club wilde niet het risico lopen Lainez binnen te halen, maar de grootste talenten kwijt te raken. Lyon koos er dus voor om de interesse in de Mexicaan te laten varen, waardoor alleen Ajax en Betis overbleven.

De interesse van Lyon in Lainez was serieus. De ouders van de achttienjarige Mexicaanse vleugelaanvaller reisden twee keer af naar Frankrijk om met de clubleiding van Lyon te praten. Donderdagavond werd bekend dat Betis Ajax heeft afgetroefd in de strijd om Lainez.

Het Mexicaanse Record meldde dat Betis zeventien miljoen betaalt en dat Ajax niet verder wilde gaan dan vijftien. L'Equipe schrijft dat het laatste bod van de Amsterdammers zestien miljoen was. 

Lees ook: 'Ajax blijft verbijsterd achter: Lainez-strijd om twee miljoen euro verloren'

Plaats een reactie

Smithsonian +43114
vrijdag 11 januari 2019 om 09:56
Ach mooi, nog 1000 topics over een speler die niet naar ajax gaat. Prima.

Dan ga je verder kijken, makkelijk zat.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:57
haha echt hoor, zolang mensen als wij er op klikken en reageren zal het helaas nog een tijd doorgaan 😂
Vind ik leuk
Itsese +6203
vrijdag 11 januari 2019 om 10:07
Je krijgt straks ook nog 6 topics over waarom hij voor Betis gekozen heeft, dan gaat Sjaakie, dan Pierre, Arnold, Perez, en dan als laatst snorremans. Dan zijn we er eindelijk van af.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:08
Bleef het maar bij 6 topics...
Vind ik leuk
Itsese +6203
vrijdag 11 januari 2019 om 10:11
Hahah, maar ik vraag me toch af.. Is het allemaal 100% officieel dat hij niet komt?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:12
Dat zal blijken uit de volgende 20 topics 😂😉
Vind ik leuk
Blindsy +18690
vrijdag 11 januari 2019 om 10:22
Mostradamus moet ook nog n vlogje maken...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:40
Tot ie gaat presteren bij Betis, dan begint het allemaal weer van voren af aan. :)
Vind ik leuk
Jan Guevara +10301
vrijdag 11 januari 2019 om 10:42
Sjaakie heeft al geroepen dat hij hoopt dat Betis degradeert!
Vind ik leuk
Mario 1 +2304
vrijdag 11 januari 2019 om 13:58
Sjaak gaat hem vanaf morgen afkraken, is niks geen karakter vd Vaart type , Ajax onwaardig etc etc
Vind ik leuk
dhrwobo +43507
vrijdag 11 januari 2019 om 10:08
Maar even on topic, je had toch verwacht (gezien de opleiding van Ajax en hoe trots ze hierop zijn) dat niet Lyon maar Ajax juist zou zeggen, wij gaan niet zoveel geld neertellen voor een getalenteerde speler, terwijl we zo'n goede opleiding pretenderen te hebben? Ik verbaas me erover dat Lyon nota bene zoiets zegt en niet 'opleidingskampioen' Ajax. Wel?
Vind ik leuk
3Bier +14269
vrijdag 11 januari 2019 om 10:11
Of het is een lulverhaal van Lyon. Want Lainez binnenhalen voor 14 miljoen is prima. Maar haal je hem voor 16 miljoen dan is het een slecht signaal naar de jeugdopleiding?
Het feit dat ze met hem bezig zijn is al een slecht signaal naar de jeugdopleiding lijkt mij.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21691
vrijdag 11 januari 2019 om 10:24
Echt eh? Haha
Vind ik leuk
Jan Guevara +10301
vrijdag 11 januari 2019 om 10:49
Spot on!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:11
Mwah je weet als Ajax zijnde ook dat je aan het eind van het seizoen als het tegenzit 5 basisspelers kwijtraakt. Dit kan je ook als opleidingsclub niet allemaal opvangen met jeugdspelers. Ik denk dat we het de laatste jaren goed doen met een combinatie van jeugd en goede aankopen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 10:11]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:25
Bij Ajax is het volgens sommige mensen toch nooit goed. Dan gaan er straks 2 basisspelers weg in de zomer. Als Ajax daarvoor spelers koopt om Europees te kunnen blijven presteren is Ajax een koopclub. Als ze er jeugd voor in de plaats zetten en die blijken Europees niet volwassen genoeg te zijn dan is dat ook weer niet goed. Uiteindelijk zullen er wat aankopen komen deze zomer en hopelijk al deze winter en er zal vast en zeker ook jeugd doorstromen zoals dat elk seizoen eigenlijk wel gebeurd.
Vind ik leuk
kcim +3103
vrijdag 11 januari 2019 om 10:38
1. Zegt meer over de drive/mentaliteit van de grootste Mexicaanse talent ooit om liever naar Betis te gaan ipv clubs als Lyon Ajax Monaco Leipzig etc... het is alsof je met een gymasium lyceum kiest om naar het MBO te gaan ipv naar de universiteit.
2. Ik vind dat Ajax de laatste tijd juist goed bezig is om proactief (door) te selecteren.
Vind ik leuk
dhrwobo +43507
vrijdag 11 januari 2019 om 15:19
Mwa, dan moet je het ook eerlijk vergelijken.... dan is Ajax universiteit in een land als Georgië en Betis MBO in Duitsland. Nja.. beetje overdreven, maar je kan de club niet los zien van het land waarin de club voetbalt.. ik denk dat hij niet voor Ajax heeft gekozen omdat hij de club niet mooi vindt, maar omdat hij niet in de eredivisie wilt voetballen. Aan het geld zou het niet moeten liggen, want Ajax heeft genoeg en geeft genoeg uit.
Vind ik leuk
kcim +3103
vrijdag 11 januari 2019 om 15:50
Nou... Nederland, niet alleen Ajax maar ook PSV in het verleden, staat bekend voor de laaste stap in vorming van vele topvoetballers. Zlatan, Suarez, Romario, Ronaldo, Erikssen, etc... mag je gerust stellen een top uni op het gebied van voetballen :-)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:10
En vandaag gaat hij gewoon lekker verder waar hij gisteren gebleven was. Waarom altijd reageren en trollen op Ajax gerelateerde berichten. Blijf gewoon weg en houd je lekker bezig met je eigen zooitje kleuter!
Vind ik leuk
dhrwobo +43507
vrijdag 11 januari 2019 om 15:15
Heet niks met trollen te maken, maar is gewoon rete on topic en ik zeg niks dat niet klopt. Of heb je moeite met mensen die de waarheid vertellen als het je niet zint?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:18
Ik heb je gisteren bezig gezien. Niks anders dan provoceren richting Ajax.
Vind ik leuk
Mari +12403
vrijdag 11 januari 2019 om 09:59
Kan jij nog 99 keer dit posten
Vind ik leuk
alffie +1971
vrijdag 11 januari 2019 om 09:59
Idd jammer en nu verder kijken, doorschakelen.
Vind ik leuk
Echt? +5243
vrijdag 11 januari 2019 om 10:00
Maar mooi dat een club als Lyon prioriteit geeft aan de jeugdopleiding en niet mee gaat in de biedingenrace van 2 handelclubs.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 10:53
Deed PSV mee dan? Volgens mij niet. Die waren bij voorbaat ook al kansloos.
Vind ik leuk
SimonSays +7364
vrijdag 11 januari 2019 om 11:39
Als PSV het geld en de intentie had gehad, dan was hij nu natuurlijk in Nederland.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 11:43
Tuurlijk joh, net zoals die linksback die naar jullie zou gaan. Ging naar Sporting.
Vind ik leuk
SimonSays +7364
vrijdag 11 januari 2019 om 11:49
Dat was dan ook geen Mexicaan en niet zo'n groot talent. Hadden we al lang gezien :)
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 11:52
Haha tuurlijk, daarom stond Brandsie hem ook op te wachten op het vliegveld ;-)
Vind ik leuk
SimonSays +7364
vrijdag 11 januari 2019 om 11:59
Brands stond daar alvast voor Angelino. Hij heeft lang moeten wachten en uiteindelijk kwam Angelino gewoon met de trein, maar hij is er wel. Dat kunnen we van Lainez niet zeggen :p
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 12:08
Angelino kwam dus een half jaar later dan de mislukte transfer. Dus Ajax heeft nog een half jaar :p
Vind ik leuk
SimonSays +7364
vrijdag 11 januari 2019 om 12:19
Brands heeft ook een half jaar op Schiphol gekampeerd.

Komt ook wel goed. Er lopen nog genoeg talentvolle spelers.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 12:22
Precies, dus hebben we nog een half jaar ;)
Vind ik leuk
SimonSays +7364
vrijdag 11 januari 2019 om 12:24
Precies genoeg tijd om 2 blauwtje te lopen en alsnog uit te komen bij een versterking :p
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 12:31
Haha overdrijf lekker :p
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:48
Meneer Ozil was jij hier niet degene die het hardste riep dat D. Lainez voor 100% zeker naar Ajax zou komen? Bovendien haalt het constant veranderen van accountnaam hier weinig uit.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:05
Klopt, en voor dat geld is een miskoop ook nog niet ondenkbaar.
Zoveel voor een talent is mij te gortig.
Kun je beter zelf opleiden of eerder en goedkoper halen.
Wat zegt dat tegen je eigen jeugd wanneer je een niet gearriveerde speler voor zo'n fortuin gaat inlijven?
Lyon heeft gelijk en Ajax zou beter moeten weten: investeren is prima maar ik zou alleen zoveel geld neerleggen voor een speler die direct wat toevoegd en al wat heeft laten zien.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:08
Gaan we ook zeker doen. Pas maar op dat we jullie topper niet voor een paar miljoen wegkopen. Als ik Ajax was zal ik Neres voor 40 miljoen verkopen en Berghuis voor 8-10 miljoen aantrekken.
Vind ik leuk
Smithsonian +43114
vrijdag 11 januari 2019 om 15:11
haha Berghuis voor 8-10 miljoen aantrekken..

De arrogantie ook.


Berghuis gaat never nooit naar ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:17
Hahaha dat denk jij! Hij is geen echte Feyenoorder joh, nooit geweest. Pas maar op, hij weg en het is echt lachen in Rotterdam!
Vind ik leuk
Smithsonian +43114
vrijdag 11 januari 2019 om 15:32
Ken je hem of zo? :))
Vind ik leuk
Mari +12403
vrijdag 11 januari 2019 om 09:58
Ajax haakte af bij€ 15mln omdat dit een slecht signaal zou geven aan de jeugd.
Psv en Feijenoord boden niet zoveel omdat blablabla
Vind ik leuk
Heinnie +345
vrijdag 11 januari 2019 om 09:58
Voorbeeld voor ajax. Die laten hun jeugd nu links liggen.
Vind ik leuk
Mari +12403
vrijdag 11 januari 2019 om 10:00
Lainez was meer een rechterspits las ik hier
Vind ik leuk
Heinnie +345
vrijdag 11 januari 2019 om 10:02
Hahaha
Vind ik leuk
Blindsy +18690
vrijdag 11 januari 2019 om 10:18
Ik reken hem goed..😉
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1586
vrijdag 11 januari 2019 om 10:05
Maar Ajax is een opleidingsclub....geen koop club.....ook die opmerking kan bij het vuilnis nu😛😛
Vind ik leuk
SimonSays +7364
vrijdag 11 januari 2019 om 11:44
Ajax is een aftroefclub 😛
Vind ik leuk
fr1963 +4297
vrijdag 11 januari 2019 om 10:05
Juiste instelling van Lyon. Kunnen ze in adam een voorbeeld aan nemen.
Vind ik leuk
Bo3007 +429
vrijdag 11 januari 2019 om 11:41
Deden ze toch ook? Ze stopte bij 15 miljoen....
Vind ik leuk
Ik zlatan +378
vrijdag 11 januari 2019 om 10:06
Nou hup! Tijd om andere topics te maken, lainez is een gesloten boek. Laten we het over doan hebben
Vind ik leuk
JoeyC +3963
vrijdag 11 januari 2019 om 10:07
Bij Ajax komt eigen jeugd alweer een paar jaar op het tweede plan. Alleen de sjeik ontbreekt nog.
Vind ik leuk
Bo3007 +429
vrijdag 11 januari 2019 om 11:43
Niet zo janken jongen... gebeurd bij PSV dan precies hetzelfde.
Zie die 2 Australiërs van jullie.
Die waren ook volledig overbodig om aan te trekken.
In de jeugd hebben jullie betere spelers lopen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5377
vrijdag 11 januari 2019 om 10:07
transfermarkt en soccerway hebben €14 miljoen als transfersom, dus wie het weet mag het zeggen
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3893
vrijdag 11 januari 2019 om 10:10
Dus Ajax heeft zich voor 1 miljoen door Betis Sevilla in het ootje laten nemen. Lachwekkend.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 10:25]
Vind ik leuk
Quareck +7604
vrijdag 11 januari 2019 om 10:22
Is Ajax genomen in een vrouwelijk schaap?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:24
Pffff . heb je een nieuw woordje geleerd , flauwe "grap"
Vind ik leuk
Quareck +7604
vrijdag 11 januari 2019 om 15:07
Nee er stond ooitje in plaats van ootje, kom op man, niet te serieus!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:18
Niets met té serieus te maken, vond de grap gewoon écht niet leuk 😎
Sorry !
Vind ik leuk
Blindsy +18690
vrijdag 11 januari 2019 om 10:17
En hier maar horen dat t allemaal in kannen en kruiken was. Want hij wilde zó graag... en wie wilde er nou niet in de CL spelen? Nou, Lainez, dus.

Slimme club trouwens, dat Lyon.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:17
Wat een gelul van Lyon. Alsof al die jeugdspelers wel zouden blijven wanneer lainez voor 14 miljoen was binnengekomen. Echt dikke bullshit.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95460
vrijdag 11 januari 2019 om 10:19
Je moet dan wel ergens een grens stellen als dat het beleid is. Dat is dus wat Lyon heeft verklaard.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:44
Maar dat is een totaal onlogische grens. Als ze zeggen: we geven gewoon niet meer uit, oké logisch. Maar ze zeggen dat ze geen spelers boven de 14 miljoen halen omdat anders de eigen jeugd geen kans krijgt. Daarmee willen ze zeggen dat de jeugd wel een kans krijgt als dezelfde speler 12 miljoen had gekost. Ik zie die logica niet
Vind ik leuk
Midden-Noord +95460
vrijdag 11 januari 2019 om 10:18
Hij wou dus niet alleen naar Ajax wat vele vertelde. Waar hebben jullie die info eigenlijk vandaan?
Vind ik leuk
UpOne +1049
vrijdag 11 januari 2019 om 10:28
Van VP natuurlijk! Is toch het meest betrouwbare voetbalforum?
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 10:59
Hij wilde in eerste instantie wel alleen naar Ajax, heeft ie zelf aangegeven in een tv-interview met de Mexicaanse versie van FOX Sports.

Alleen kwam later Betis om de hoek.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:52
Uit de welbekende duim gezogen natuurlijk. B. Sevilla heeft wellicht handig gebruik gemaakt van de inmenging van A. Guardado bij deze transfer. Wellicht hebben een aantal mensen hiermee geen rekening gehouden en / of de gedachte gehad dat Lainez toch wel naar Ajax zou komen. Spaanse competitie en ook de stad Sevilla zijn natuurlijk veel interessanter dan de Nederlandse competitie en het koude en kille Amsterdam.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21691
vrijdag 11 januari 2019 om 10:27
14 Miljoen is goed en als je 15 biedt dan is het een slecht teken naar je jeugd opleiding.. haha
Vind ik leuk
Twiniepsv +104
vrijdag 11 januari 2019 om 10:48
Die jonge had totaal geen interesse in ajax
Vind ik leuk
MR - +175
zaterdag 12 januari 2019 om 03:58
Toch wel... alleen, hij is door Guardado overgehaald.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:16
Het is logisch dat hij voor Betis kiest ( taal/klimaat/competitie/ambitie )..als het slim is ...dat kan je jezelf afvragen...de tijd zal wel doen blijken...Kijk maar naar Odegaard...
Vind ik leuk
Jopi1982 +888
vrijdag 11 januari 2019 om 11:30
Haha zoe hoort het Lyon, heb je de beste jeugd van de wereld naar eigen zeggen ga je elders shoppen! Lekker logisch!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:33
Pedrinho, waar blijven de nieuwe topics, daar zou Overmars wat meer energie in moeten stoppen. De rest vergeten we
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:49
Is 13 miljoen dan geen slecht signaal ?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:00
Dan moet die jongen gaan bikkelen bij Betis,zal niet zo snel lukken🙄
Vind ik leuk
berwi +508
vrijdag 11 januari 2019 om 12:19
mooi dat hij voor Betis kiest
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:43
Misschien kunnen we ook nog even in gaan op het niet komen van Richarlison in een uitgebreid artikel. Ik zou overigens ook graag een artikel zien over hoe het gaat met Jaja Sanogo.
Vind ik leuk
kees ee +911
zaterdag 12 januari 2019 om 10:40
. . geld kan niet voetballen !!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws