UEFA legt Ajax nieuwe boete op na wangedrag van supporters in Amsterdam

UEFA legt Ajax nieuwe boete op na wangedrag van supporters in Amsterdam

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 11:10vr 11-01-2019 om 11:10

Laatste update: vrijdag 11 januari 2019 om 11:20vr 11-01-2019 om 11:20

Ajax moet een boete van 20.000 euro betalen, omdat supporters tijdens de thuiswedstrijd tegen Bayern München voorwerpen op het veld gooiden. Dat heeft de UEFA besloten.

De tuchtcommissie van de Europese voetbalbond startte medio december een onderzoek naar de supporters van Ajax, nadat onder meer Bayern-back Rafinha werd bekogeld met voorwerpen. De verhitte wedstrijd in de Johan Cruijff Arena eindigde in 3-3. Maximilian Wöber en Thomas Müller werden naar aanleiding van hun rode kaarten voor twee duels geschorst.

Ajax kreeg in november ook al een boete van 71.000 euro opgelegd vanwege ongeregeldheden met de eigen aanhang tijdens beide Champions League-wedstrijden tegen Benfica. Daarnaast kreeg de Amsterdamse club een voorwaardelijke straf voor een uitwedstrijd zonder eigen publiek.

Het UEFA-onderzoek naar de ongeregeldheden tijdens het duel tussen AEK Athene en Ajax loopt nog. Als de nummer twee van de Eredivisie schuldig wordt bevonden, dan zijn Ajax-supporters mogelijk niet welkom bij de volgende uitwedstrijd in Champions League. Omdat de uitspraak is uitgesteld naar eind februari, mogen er in ieder geval Ajacieden mee naar Madrid voor de wedstrijd tegen Real.

Plaats een reactie

vrijdag 11 januari 2019 om 11:13
Begrijpelijk. Accepteren, betalen en vergeten.
Krijgt dat corrupte clubje Benfica trouwens ook nog een boete? Na Benfica - Ajax. En AEK - Ajax was ook een teringzooi😂 maar die loopt nog.

Die sukkeltjes maken zo een club kapot
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:16]
Vind ik leuk
rexxo +5598
vrijdag 11 januari 2019 om 11:21
Ze hebben dankzij het afketsen van Lainez geld bespaart dus ze hoeven niet naar de voedselbank.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:24
Zal goed zijn als Ajax nog een versterking voorin haalt. Bandé is terug maar wel een risico. Moet Het nog laten zien.

Daarnaast is nog een CV ook belangrijk. En een keeper voor volgend jaar
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:28
Een keeper voor volgend jaar? Wat zou je zeggen een andere keeper per direct en Lamprou per direct verbannen bij Ajax! Wat een kneus van een keeper is dat.. 2 blunders en meteen 2 goals vannacht, een schande is het die Griekse kabouter!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:29]
Vind ik leuk
Koenbres +1615
vrijdag 11 januari 2019 om 11:43
Fijn als je zo over je eigen spelers praat eeh! Als je ziet hoe hard en met hoeveel passie die man werkt mag je toch iets meer respect tonen
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1227
vrijdag 11 januari 2019 om 11:50
Het waren toch 2 blunders eeh?
Vind ik leuk
Fissah14 +354
vrijdag 11 januari 2019 om 12:02
Lamprou is gewoon niet goed genoeg voor ajax mag best gezegd worden!
Vind ik leuk
chicken +13048
vrijdag 11 januari 2019 om 12:47
Yeps....mocht onana een blessure hebben glijdt alles tussen je vingers door.
Vind ik leuk
Koenbres +1615
vrijdag 11 januari 2019 om 17:45
Mag zeker, maar woorden als kneus en Griekse tuinkabouter. Kan best dat het bik Ajax de gang van zaken is maar dat zou ik dan niet helemaal snappen
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:23
Als hij er geen kut van kan dan mag dat gewoon gezegd worden.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 17:04
Maar om hem nou te verbannen omdat hij het in een oefenpotje niet laat zien...
Vind ik leuk
MR - +166
zaterdag 12 januari 2019 om 03:09
Gewoon, maar zonder te schelden. Waarom zou je alle vrouwen (onbedoeld) beledigen om zo 'n opmerking te maken? Zijn ook andere woorden voor.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:16
stukje hobby
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:02
Bij jullie is het een topper. Bij ons kan het gewoon echt niet. Je staat gewoon voorschut als Ajax zijnde.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:49
Koen Bres helemaal met je eens. Lamprou is niet goed genoeg voor Ajax maar heeft zeker zijn kwaliteiten (o.a. zijn reflexen), hij komt gewoon 10 cm te kort. Bij Willem II destijds over het algemeen een prima keeper die vaak schitterende reddingen liet zien in de strijd tegen degradatie. Beetje jammer dus om hem nu als kneus en schande weg te zetten.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 15:50]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:31
Voorin versterking moet ook gewoon, je bent te afhankelijk van Dolberg en Huntelaar. Een CV is niet echt nodig met Magallán en de terugkerende Veltman die van origine een CV is. Met Schuurs, Magallán, de Ligt en Veltman heb er 4 lopen .
Vind ik leuk
RGB +574
vrijdag 11 januari 2019 om 12:52
Waren we maar afhankelijk van Dolberg en Huntelaar. De doelpunten worden niet door onze spitsen gemaakt. Het ontbreekt Ajax al jaren aan een spits die er 25 tot 30 inlegt.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:07
Ajax heeft geen spits nodig die er 25 maakt, maar eerder een die de rest om zich heen kan laten aansluiten en laten aanvallen. Huntelaar in zn eerdere periode was een perfect voorbeeld daarvoor, genoeg eigen kracht en sterk in het vasthouden en distribueren van de bal naar anderen. Daar zou ik als Ajax nu naar gaan zoeken, echt zo eentje die met de rug naar de goal kan spelen.
Vind ik leuk
RGB +574
vrijdag 11 januari 2019 om 13:36
Dit vind ik altijd zo'n onzin. De laatste spit die dat kon, de laatste "echte-Ajax-spits" was Stefan Petterson. Huntelaar kan aardig kaatsen maar is toch meer een afmaker. Even zijn stats bekeken: seizoen 2005/2006 16 uit 16, seizoen 2006/2007 21 uit 32, seizoen 2007/2008 33 uit 34, seizoen 2008/2009 6 uit 10. Is gewoon een veel scorende speler met een gemiddelde van 0.837 goals/wedstrijd. Over een heel seizoen genomen is dat 28,5 goals. Dat was zijn grootste kracht,, niet het kaatsen. Een type CR7 kunnen we beste gebruiken.
Vind ik leuk
MR - +166
zaterdag 12 januari 2019 om 03:15
Ajax koopt zelden topscorers, kracht ligt meestal in het team (veel spelers die kunnen scoren). Misschien is Huntelaar een uitzondering.
Vind ik leuk
RGB +574
zaterdag 12 januari 2019 om 12:07
Suárez?
Vind ik leuk
MR - +166
zaterdag 12 januari 2019 om 13:51
Ik zei ook zelden :-)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:40
Ok cr7 zou zeker een toegevoegde waarde zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:23
https://www.psvinside.nl/andres-guardado-geniet-het-is-altijd-fijn-om-ajax-een-hak-te-zetten/

Dit is zo lachen, eh! 😂
Vind ik leuk
Lekkerjoh +696
vrijdag 11 januari 2019 om 12:11
Waarom? Is het niet druk genoeg voorin met Huntelaar, labyad, neres, cerny, de wit en bande op de bank? En niet genoeg centrale verdedigers met magalan en schuurs op de bank?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:37
En dat zijn allemaal scorende spitsen volgens jou?
Vind ik leuk
Lekkerjoh +696
vrijdag 11 januari 2019 om 18:35
Nouja bande moeten we nog zien maar de rest wel idd.
Vind ik leuk
RGB +574
vrijdag 11 januari 2019 om 20:38
Labyad is aanvallende middenvelder, Neres rechtsbuiten, Cerny dito, De Wit is een middenvelder, alleen Bandé is en echte aanvaller.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +696
zaterdag 12 januari 2019 om 09:51
Labyad kan ook op de vleugel spelen zowel neres als cerny kunnen op beide flanken spelen. Alleen de wit is echt een aanvallende middenvelder.
Vind ik leuk
RGB +574
zaterdag 12 januari 2019 om 12:06
Maar volgens jou waren het scorende spitsen, misschien kan Mazraoui ook wel op de vleugels spelen, dat maakt hem nog geen spits (en zeker geen scorende spits)
Vind ik leuk
Lekkerjoh +696
zaterdag 12 januari 2019 om 21:34
Ja spitsen idd waaronder vleugelspitsen. Wellicht bedoel jij een echte nr 9 maar daar heb je er ook zat van aangezien dat maar 1 positie ipv 2. En wat heeft mazroui er mee te maken. Mazroui is een omgetoverde middenvelder, die ik graag als de jong vertrekt zijn positie over zie nemen. Maar hij is alles behalve een vleugelspits.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:45
Er is ook nog zomerperiode om spelers te halen ;)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:28
Waarom moet Ajax de schade betalen die anderen veroorzaken, zou alles verhalen tot de laatste cent op de veroorzaker.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:28]
Vind ik leuk
Sabau +1268
vrijdag 11 januari 2019 om 12:09
Misschien omdat ze via ajax een kaartje hebben gekregen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:14
Dan mag jij je dus misdragen? Dus als jij mij uitnodigt om een pilsje te drinken mag ik je huis slopen?
Vind ik leuk
Sabau +1268
vrijdag 11 januari 2019 om 12:22
Nee, dan geef je een stadionverbod aan ze en probeer je de schade te verhalen. Maar je bent als club verantwoordelijk voor wie je in je stadion hebt zitten.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:36
Je koopt een kaartje om de wedstrijd te bekijken niet om schade te veroorzaken
Vind ik leuk
Sabau +1268
vrijdag 11 januari 2019 om 12:36
Normale mensen wel.
Vind ik leuk
Oale grond +367
vrijdag 11 januari 2019 om 12:13
Misschien omdat ze altijd roepen "wij zijn Ajax". Tja, dan vraag je om de rekening!
Vind ik leuk
Sadilek +362
vrijdag 11 januari 2019 om 11:52
Wat zou het salarishuis zijn van ajax denk je
Het gaat er ook snel weer uit lijkt me
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:00
En, dus misdragen mag?

Als ik bij jou de ramen in gooi dan hoef ik ze dus niet te betalen als veroorzaker?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:39
Ik ben het volledig met je eens , toch moet er meer controle komen om dit tuig uit te bannen .
Vind ik leuk
SimonSays +6389
vrijdag 11 januari 2019 om 11:56
Ah, dan is het maar wat fijn dat Marc zich genadeloos heeft laten aftroeven door Betis. Toptalent of geen voedselbank, ik zou het ook wel weten.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:03
17 miljoen en 25% doorverkoop percentage is een schandalig bedrag voor iemand van 18 jaar, 2 turven hoog en 58 kilo. Betwijfel of hij het gaat redden in Spanje een opleidingsclub was verstandiger geweest zoals Ajax en Lyon zijn.
Vind ik leuk
SimonSays +6389
vrijdag 11 januari 2019 om 12:06
Doe er 1 jaar en wat kilos bovenop en je kunt ineens zonder blozen 65+ miljoen vragen. Dit gaat over De Ligt by the way..

Of 3 jaar erop en 1 kilo, en je kunt er ineens 75 miljoen voor vragen (Frenkie), en dan is het opeens wél marktconform.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 12:08]
Vind ik leuk
De Liefhebber +10390
vrijdag 11 januari 2019 om 12:12
Die hebben ook al iets laten zien in de CL en bij het Nederlands elftal....maar ik begrijp dat jij het wel een goede stap vindt? Of is dat alleen omdat hij niet naar Ajax gaat?
Vind ik leuk
SimonSays +6389
vrijdag 11 januari 2019 om 12:23
Ik vind het een prima stap, omdat hij de taal spreekt, komt te spelen met Guardado en zich kan profileren in 1 van de beste competities ter wereld.

Sommige Ajacieden doen net alsof je alleen via Ajax hogerop kunt komen. Dat is natuurlijk ontzettende onzin, grenzend aan grootheidswaanzin.

Als je het goed doet bij Betis, en dus in de La Liga, dan is de stap naar de Spaanse top korter dan vanaf de Nederlandse top.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:49
Wat ben jij een irritant sukkeltje. Stereotype van een psv supporter.

Effe je bek houden flikker
Vind ik leuk
SimonSays +6389
vrijdag 11 januari 2019 om 17:51
Gaat het jochie? Je hebt zo te zien zo veel stress gehad bij het aanmaken van een nieuw accountje, dat je maar wat op je toetsenbord hebt lopen rammen. Volgende keer beter voor jou en Marcie. Zijn jullie trouwens een setje?
Vind ik leuk
Jan ref +540
vrijdag 11 januari 2019 om 19:33
Ze moeten jou meteen bannen hier met je domme gedrag dan druk ik het nog netjes uit SimosisGay
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 19:34]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:43
Doe ff normaal stakker. Waar slaat dit nou op man.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:28
Ajax of Lyon, was veel beter geweest als opleidingsclubs.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 13:07]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:27
17 miljoen en 25% dan zit je toch al gauw op 30/35 miljoen wat Lainez gaat kosten als hij een nieuwe transfer maakt. Frenkie zijn talent is uitzonderlijk daar heb ik geen twijfels over maar iemand als de Ligt moet je kunnen opleiden als club natuurlijk moet het talent aanwezig zijn.

Marktconform is wat de Engelse clubs bepalen, en idioten uit de woestijn.
Vind ik leuk
SimonSays +6389
vrijdag 11 januari 2019 om 12:31
Jij hebt net dus bepaald dat hij 50 tot 70 miljoen moet kosten als hij een transfer maakt.

Marktconform is wat de Engelse clubs bepalen, en idioten uit de woestijn, en leden van VP.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:27
Ajax moet deze boetes verhalen op de veroorzaker, desnoods leg je beslag op huis en haard en verkoopt dit om de geleden schade te vergoeden. Als je dit doet geef je een krachtig signaal af dat het afgelopen moet zijn omdat je anders voor de schade opdraait als veroorzaker.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:13
Die spelers van Bayern vroegen er ook wel om hoor...
Vind ik leuk
Brijk +928
vrijdag 11 januari 2019 om 11:15
Niemand vraagt erom om bekogeld te worden. Tuurlijk de tweede keer het Ajax publiek op zoeken bij de 3-2 is ook niet handig. Maar gewoon niet doen. Punt.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:17
Ik zat in het stadion en zat dicht bij waar het gebeurde. Er was geen reden om het publiek van Ajax te provoceren, ze hadden gewoon richting het uitvak gemoeten om daar het doelpunt met hun supporters te vieren. En tuurlijk had het niet gemogen... maar er zat zoveel spanning op die wedstrijd kan een keer gebeuren. Gewoon boete accepteren en klaar.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:28]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:19
En dan nog is er geen enkele reden om spelers met wat dan ook te bekogelen. Punt.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:20
mwah ze kregen alleen wat smakeloos bier over hun heen
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:21
Verandert niets aan mijn standpunt. Niet doen. Klaar.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:22
.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:25]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:25
Heeft gewoon gelijk.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:26
:-)
Vind ik leuk
MR - +166
zaterdag 12 januari 2019 om 13:47
In zekere zin wel, maar ik kan de emotie wel begrijpen, ik vind dat spelers zich óók moeten gedragen. Als je bewust provoceert, vind ik dat daar een straf op moet komen te staan (zoals in Engeland). Als club moet je dat soort dingen natuurlijk ook niet aanmoedigen, we leven in een beschaafd land.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 07:39
Maar het is niet aan supporters op een tribune om te bepalen wat er bestraft moet worden, wie er bestraft moet worden, wat de strafmaat is én vervolgens tot uitvoering over te gaan.
Vind ik leuk
mars77 +107
vrijdag 11 januari 2019 om 11:56
Waarom 2 x punt??
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:57
Eens alleen is het als speler van Bayern zijnde niet verstandig. Zo zal ik nooit met een Ajax shirt aan tussen het publiek van Feyenoord gaan zitten, gewoon omdat mijn "gezonde verstand" mij verteld dat dat geen goed idee is en wel eens fout kan aflopen. Praat ik het daarmee goed dat je dan maar in elkaar geslagen mag worden, nee maar ik kan me wel voorstellen dat er dan wat fout gaat, net als bij de bayern spelers.

Ik keur het 100% af en het zijn idioten die het doen, maar juist omdat het algemeen bekend is dat er idioten zitten (in elk stadion) is het niet slim om te doen.
Vind ik leuk
MR - +166
zaterdag 12 januari 2019 om 03:22
Nee, niet punt. Als je provoceert, dan kan je een reactie verwachten. Ik zou de neiging hebben om hetzelfde te doen (ondanks dat ik netjes opgevoed ben). Im zou waarschijnlijk alleen iets zoeken wat niet strafbaar is, bv. voorstellen om met z'n allen auf wiedersehen te gaan zingen of zo... Sorry, maar je moe tg niet gaan provoceren. In Engeland hebben ze daar gieie regels voor
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:32
Dan bevestig je toch mijn "punt" ? ;-)

Iemand die zich normaal door het leven beweegt gaat niet lopen matten of spullen naar een ander mens smijten. Alleen maar uit emotie over iets dat je niet leuk vindt.
Vind ik leuk
Dirkiedirk +152
vrijdag 11 januari 2019 om 11:20
was het zo gek? deze wedstrijd stond bol van de oplopende spanning ondanks dat ze beide al door waren. dan scoor je, je bent blij. en om nou het hele veld over te steken en daar je feestje te gaan vieren is ook weer een rare gewaarwording. de supporters hebben zich gewoon te gedragen.
Vind ik leuk
Molletje +1003
vrijdag 11 januari 2019 om 11:26
Dus als een vrouw een veel te kort rokje en een veel te strak truitje draagt, met daaronder een paar enorme hoge hakken...

Dan moet ze ook niet piepen als iemand zich aan haar vergrijpt, want dan vraagt ze er om?



Zo'n onzin reden "ze vroegen er zelf om" …

(en zo je club benadelen maakt dan niet meer uit natuurlijk)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:34
Zwak om er telkens weer een #metoo verhaal van te maken...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:34]
Vind ik leuk
Molletje +1003
vrijdag 11 januari 2019 om 16:10
Voorbeelden te over...

Dus als iemand zijn auto niet op slot doet, vraagt diegene erom om spullen eruit te stelen?
Als iemand zij portemonee opzichtelijk uit zijn tas laat steken, vraagt diegene erom om hem te stelen?

Misschien ben je nu mans genoeg om toe te geven dat je nooit om ongepast gedrag vraagt, maar dat het meer met het gebrek aan normen en waarden van de ander te maken heeft.

Vind ik leuk
MR - +166
zaterdag 12 januari 2019 om 03:30
Dan vraagt ze er inderdaad wel deels zelf om. Natuurlijk moet de dader alsnog gestraft worden, maar wel minder, en zij moet geen (of minder) hulp krijgen omdat ze het zelf uitgelokt heeft. Als je provoceert moet je zelf de gevolgen dragen. Als je als Geert Wilders andersdenkenden belachelijk maakt, en daarbij te ver gaat, dan miet je ook niet gek opkijken dat he daar een reactie opkrijgt. Zelfde als The v a b
N Gogh: grote mond, geen enkel resoect, eigen schuld dikke bult. (Natuurlijk mág het niet, niet op die manier, (dus zéker niet iemand vermoorden), maar als je geen respect voor anderen hebt dan dan kan je wél een reactie verwachten. Sorry, beetje overtrokken, maar je moet mensen niet nodeloos (!!) provoceren.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 03:32]
Vind ik leuk
Molletje +1003
zaterdag 12 januari 2019 om 07:52
Ik ben heel benieuwd wat je zegt als het je dochter betreft.
Vind ik leuk
MR - +166
zaterdag 12 januari 2019 om 13:41
Ik zou het nooit accepteren dat ze in een te kort rokje en hoge hakken enz. zou gaan lopen. Ik zou het haar proberen uit te leggen waarom, maar als ze het (nog) niet zou begrijpen, dan zou ik - ok, ik ben heel eerlijk - mijn vrouw overhalen (voor zover dat nodig zou zijn) om het haar (gezamenlijk) te verbieden. Doet ze het toch dan krijgt ze een straf, waarbij ik er een voorstander van ben, om iemand een straf te geven die iemand ook laat begríjpen waarom iets belangrijk is (zeg maar een taakstraf oid). Desnoods zou ik zelf zeggen: probeer je eens in een man te verplaatsen, wat voor effect je hebt (ik zeg niet dat alle mannen hetzelfde zijn).
Vind ik leuk
PoepWagen +1981
vrijdag 11 januari 2019 om 11:33
De mooiste club van allemaal moet voor jou De Graafschap zijn dan, dan kun je ook nog een keer over het het klimmen om spelers van de tegenstander te meppen (die daar uiteraard zelf om gevraagd hebben, dat dan weer wel!)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:35
Moet je eerlijk zeggen goos, dat ik vrij weinig heb met de graafschap.
Vind ik leuk
frhoi +1344
vrijdag 11 januari 2019 om 11:41
sowieso haat ik het als spelers het niet vieren met hun mee gereisde supporters.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1227
vrijdag 11 januari 2019 om 11:53
Eens. Makkelijk praten wanneer jij bij wedstrijden thuis op de bank zit. Uiteraard is het niet goed, maar die spelers vroegen er nadrukkelijk om. Scheelde niet veel of ze waren juichend de tribune opgevlogen.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9577
vrijdag 11 januari 2019 om 11:58
Slaat nergens op. Ik zie het in de Kuip ook altijd. Doe het gewoon niet.

Tuurlijk ben je geirriteerd als toeschouwer, maar je hebt je gewoon te beheersen. Je mag schreeuwen en jouwen wat mij betreft maar je gooit niets.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1227
vrijdag 11 januari 2019 om 12:14
Ieder zijn mening. Blijkbaar is 'Uiteraard is het niet goed' niet duidelijk genoeg, en voel je je geroepen mij te melden wat ik wat jou betreft zou moeten doen. Wie ben jij dan?

En voor de duidelijkheid, ik gooi uit en thuis niks naar het veld. Ik stel alleen dat op dat moment de provocatie van de Duitse spelers daar was. En ja, gooien is uit financieel oogpunt niet slim, maar was op dat moment niet geheel onbegrijpelijk. En het was geen banaan hé..


Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:38
He moet gewoon niets naar spelers gooien. Maak er een leuke avond van en bederf het niet voor een ander.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1227
vrijdag 11 januari 2019 om 12:55
Ik gooi niets naar spelers, en bederf niks voor een ander. Maar leuk dat je mee wilt praten.
Vind ik leuk
MR - +166
zaterdag 12 januari 2019 om 03:33
Dat geldt dan toch ook voor de spelers?
Vind ik leuk
Jan Guevara +9577
vrijdag 11 januari 2019 om 12:39
Gaat mij bij Feyenoord niet eens om financieel. Het is gewoon dom en kinderachtig om je te laten provoceren.

En je weet ook nooit wie er begon. Misschien hadden sommige supporters van ajax wel eerst hen geprovoceerd. Is het dan wel begrijpelijk dat zij terug gingen provoceren of is dat ook kinderachtig en onprofessioneel?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1227
vrijdag 11 januari 2019 om 12:59
Nogmaals, jouw mening. Heb daar een andere mening over. Die ik jou niet per se wil opdringen. Misschien ook een idee voor jou? Je komt nog al betweterig over zo.

Voetbal is emotie. Weet dat het voor een Feyenoorder moeilijk te geloven is, maar ook bij Ajax. Je dwaalt enorm af om je mening maar te blijven onderbouwen. Dát vind ik dan weer dom en kinderachtig. En Ajax is met een A.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9577
vrijdag 11 januari 2019 om 13:03
Wat mooi dat een Feyenoorder bij een ajacied kan overkomen als betweterig, whahahaha.

En op dit gebied ben ik inderdaad uitgesproken omdat die mensen die zich laten provoceren het ook voor andere verpesten. Straks heb je een wedstrijd zonder publiek te pakken.

en emotie is niet hetzelfde als je laten provoceren.

En als ik ajax met een a schrijf dan is dat expres. De A moet je verdienen. Ik vind dat je me dat niet zo moet opdringen want dan kom je een beetje betweterig over.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1227
vrijdag 11 januari 2019 om 13:06
Aaah, jij bent er zo een. En dan de woorden dom en kinderachtig bezigen. Prima! Met je expres. Gekkie.
Vind ik leuk
UpOne +730
vrijdag 11 januari 2019 om 11:54
Een keer maar? Volgensmij is het dit CL seizoen al meerdere keren raak. Belachelijk in mijn ogen!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:20
+ een bierdouche zijn ze wel gewend, doen ze ook altijd als ze kampioen zijn geworden toch 😉?
Vind ik leuk
Brijk +928
vrijdag 11 januari 2019 om 14:55
Hahah oke, dit vind ik dan wel weer grappig😉
Vind ik leuk
Jopi1982 +775
vrijdag 11 januari 2019 om 11:29
Natuurlijk!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:30
inderdaad.
Vind ik leuk
Ballotelli +3931
vrijdag 11 januari 2019 om 11:14
Kan mooi met het Lainez geld..:)
Vind ik leuk
Rabarber +1622
vrijdag 11 januari 2019 om 11:16
Of die andere 200 miljoen op de bank.
Vind ik leuk
Ballotelli +3931
vrijdag 11 januari 2019 om 11:34
Ook dat ja! haha dat komt wel goed bij ze!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:17
En jij maar janken wanneer een ajacied provocerend doet naar psv

Vies hypocriet ventje
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:25]
Vind ik leuk
Ballotelli +3931
vrijdag 11 januari 2019 om 11:34
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:41
Je zou denken dat iemand die balotelli heet niet racistisch zou zijn...
Vind ik leuk
Ballotelli +3931
vrijdag 11 januari 2019 om 11:44
Wat is hier racistisch aan? Hij is toch een Pool? Ik heb helemaal niks tegen Polen.. wel tegen hem aangezien hij mij eerst begint uit te schelden! ;)

Vind ik leuk
3Bier +11547
vrijdag 11 januari 2019 om 11:15
De Ajax supporters staan er weer goed op bij de UEFA.
Dat wordt dus kwartfinale CL zonder uitsupporters.
Vind ik leuk
AllAdIn +20774
vrijdag 11 januari 2019 om 11:27
Daar lijkt het wel op ja, balen!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:08
Hopen dat er wel supporters bij de finale mogen zijn 😉😁
Vind ik leuk
benny-boys +1651
vrijdag 11 januari 2019 om 12:44
Ze hebben nu ook gespeeld en verloren met Pingels.
Vind ik leuk
Blindsy +15747
vrijdag 11 januari 2019 om 13:21
Of eerste voorronde, volgend seizoen?
Vind ik leuk
Dirkiedirk +152
vrijdag 11 januari 2019 om 11:18
even contact aftikken. ondanks dat het niet leuk is een schijntje natuurlijk
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:24
Toch geld zat.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93241
vrijdag 11 januari 2019 om 11:25
Het is jammer maar Den Haag beslist goed. Niet toelaten al willen ze zo graag. Ze bewijzen (een groepje) dat het niet kan. Bij iedere club is er zo'n groepje en als je groepjes tegenover elkaar zet dan krijg je ellende.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:31
Haha zo heb je toch nog even ADO in het topic kunnen gebruiken 😂
Vind ik leuk
Midden-Noord +93241
vrijdag 11 januari 2019 om 11:35
Nee daar gaat het mij niet om maar extra promotie kan nooit geen kwaad. Het heeft niet direct met Den Haag te maken, wel indirect.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 11:34
Ze (dit groepje Ajacieden) bewijzen net als het soortgelijke ‘groepje Hagenezen’ dat het niet kan.

Zo klinkt het al een stuk objectiever👆🏻
Vind ik leuk
Midden-Noord +93241
vrijdag 11 januari 2019 om 11:36
Overal heersen dat soort groepjes. Dat zeg ik ook maar die van ons zijn al een tijdje vrij rustig en komen niet negatief in het nieuws. Ik weet ook zeker dat er een bepaald groepje zich graag laat uitdagen dus daarom beter zo houden.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 11:43
Duidelijk.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93241
vrijdag 11 januari 2019 om 12:04
Maar jammer is het wel, maar dat is weer een ander verhaal. Bij voetbal horen supporters en sfeer. Alleen het verstand zegt niet doen want wij worden steeds stabieler als club. Het kan ons terugwerpen, alleen qua sponsoring inkomsten alleen al.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 12:13
Precies, je wil als club het liefste 17 wedstrijden uitsupporters in je stadion hebben.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1227
vrijdag 11 januari 2019 om 12:18
ADO niet.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 12:18
Dat is jouw mening.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1227
vrijdag 11 januari 2019 om 12:27
Niet alleen mijn mening. Zo liggen de feiten.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93241
vrijdag 11 januari 2019 om 12:31
Komt omdat ze bepaalde dingen niet meer willen.
Vind ik leuk
John M. +4965
vrijdag 11 januari 2019 om 15:25
Dat is enkel en alleen de schuld van de "Ajaxsupporters".
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1227
vrijdag 11 januari 2019 om 15:31
Onzin.
Vind ik leuk
John M. +4965
vrijdag 11 januari 2019 om 15:34
Dat heb je me uitvoerig uitgelegd en toch blijf ik er bij. Clubhomes overvallen en rotzooi schoppen is geen goede reclame.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93241
vrijdag 11 januari 2019 om 12:30
Liever wel, maar het kan helaas niet.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 12:32
Klopt, al kan je het nog eens proberen. Maar dan moeten er duidelijke afspraken worden gemaakt.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:26
" Als de nummer twee van de Eredivisie schuldig wordt bevonden, dan zijn Ajax-supporters mogelijk niet welkom bij de volgende uitwedstrijd"...

Wat zegt VP toch in deze zin:
1. Ajax is de nummer twee, en niet zoals door velen beweerd wordt de kampioen
2. Schuldig, dus het zijn dan toch niet zo'n lieverdjes die mannetjes die roepen dat er bij ons alleen maar "doorgesnoven hooligans" op de tribune zitten
3. Ajax supporters MOGELIJK niet welkom, laat dat MOGELIJK maar weg...

Aangezien de uitspraak is uitgesteld, kunnen de mannekes nog wel naar Madrid, en daarna, volgend seizoen dus misschien weer, de eerstvolgende thuiswestrijd in de CL zonder publiek, en dat in een kwalificatiewedstrijd... lastig.
Vind ik leuk
Clown123 +492
vrijdag 11 januari 2019 om 11:28
Stoer verhaal man! Jij krijgt een sticker
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:48
Mag hij jouw naam niet hebben?
is bij hem meer van toepassing ;)
Vind ik leuk
3Bier +11547
vrijdag 11 januari 2019 om 11:30
Bedankt voor je uitleg.
Ik snapte al niet wat VP nou bedoelde met dit artikel....
Vind ik leuk
AllAdIn +20774
vrijdag 11 januari 2019 om 11:36
Beetje verkeerde uitleg alleen, begrijpend lezen is voor sommige mensen best moeilijk zo te zien.
Vind ik leuk
AllAdIn +20774
vrijdag 11 januari 2019 om 11:32
1. Ajax staat nu toch ook op de tweede plek?
2. Elke club heeft van zulke ''supporters'', dat weet jij toch ook wel?
3. Uit tegen Madrid zeker met supporters, mogelijk de kwartfinale niet. Even afwachten dus.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1227
vrijdag 11 januari 2019 om 11:56
Jouw tranen zijn zoooo zoet.
Vind ik leuk
Donnygo +3440
vrijdag 11 januari 2019 om 11:26
Waarom legt de Uefa niet gewoon voor elke wedstrijd die boete op volgens mij worden er altijd wel voorwerpen en bier het veld op gegooid. Dit is toch gewoon voor de schijn en zorgen de Bobo's zo voor hun eigen bonus?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:27
Natuurlijk terecht dit, hoop wel dat Ajax hier zelf nog achteraan gaat en dat de betreffende supporters gewoon aangepakt worden, want die komen er nu hoogstwaarschijnlijk mee weg.
Vind ik leuk
Tenno +84
vrijdag 11 januari 2019 om 11:28
1 woord voor: DOMKOPPEN
Vind ik leuk
Mad Max +551
vrijdag 11 januari 2019 om 11:37
Jammer voor het aanzien van het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1227
vrijdag 11 januari 2019 om 11:58
Die Bayern spelers zijn geen zigeuners op zoek naar wat strooigeld hé..
Vind ik leuk
Blindsy +15747
vrijdag 11 januari 2019 om 13:17
Nee. Dat gebeurde buiten het stadion. Veel slimmer. Dan heeft t niets met voetbal te maken. En hoor je de UEFA niet.
Of kreeg Ajax ook straf toen kneusjes huis hielden in n gewone winkelstraat in Glasgow? Of toen er in A'dam centrum geknokt werd met Engelsen? Weet jij het nog?
Vind ik leuk
Rod +18
vrijdag 11 januari 2019 om 11:45
Belachelijk. Dat klote ventje van een Rafinha stond constant te provoceren. Kunnen ze die gast dan ook geen boete geven? Volgens mij moeten voetballers zelf ook het goede voorbeeld geven *zucht
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:50
Voetballers moeten zeker het goede voorbeeld geven, echter is het geen excuus om spelers van welke club dan ook te bekogelen met wat dan ook vanaf de tribune.

Die gasten zitten overal en verzieken het voor iedereen en dat is gewoon zonde.
Ga je voetbal kijken in het stadion, supporter je club, zing mee, juich toe, maar gooi niks naar spelers. klaar.
Vind ik leuk
Rod +18
vrijdag 11 januari 2019 om 19:08
Heb je gezien hoeveel spanning er op de wedstrijd stond? Tevens geef ik nergens aan dat de straf niet verdient is. Klaar.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:51
Dat geld had beter naar de voedsel bank kunnen gaan .
Helaas hebben we allemaal dat supporters.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:52
zelfs de UEFA weet waar geld te halen is!!!
Vind ik leuk
stratumseind +185941
vrijdag 11 januari 2019 om 12:16
Jonge jonge jonge ze krijgen klap over klap vandaag.....

je zou bijna met ze te doen gaan krijgen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 12:17]
Vind ik leuk
Blindsy +15747
vrijdag 11 januari 2019 om 13:12
Bijna.
Vind ik leuk
stratumseind +185941
vrijdag 11 januari 2019 om 13:41
misschien bijna heel misschien
Vind ik leuk
Blindsy +15747
vrijdag 11 januari 2019 om 21:04
Nee. Totaal niet, eigenlijk.😉
Vind ik leuk
JoeyC +3270
vrijdag 11 januari 2019 om 12:54
Tijd voor uitsluiting van clubs die keer op keer voor problemen zorgen. De boetes betalen ze toch lachend.
Vind ik leuk
Tienus +1327
vrijdag 11 januari 2019 om 13:00
Belachelijke boete. Ajax supporters doen nooit niks.........
Vind ik leuk
Blindsy +15747
vrijdag 11 januari 2019 om 13:11
Ook een hoop tuig, daar in Amsterdam.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:40
AEK zal wel een beloning krijgen voor hun misdadig gedrag. Zo gaat dat tegenwoordig.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:00
Dit ja👹
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:25
Goh, op basis van de reacties na Utrecht-Ajax van menig Ajacied hier begreep ik dat Ajacieden nooit iets op het veld gooien. Waarom dan deze boete?

NB. Laat duidelijk zijn dat ik het afkeur en ben ook blij dat ze die idioot van dat stuk vuurwerk opgepakt hebben. Wat mij betreft nooit meer het stadion in en alle kosten (boete) op hem verhalen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 22:59
Het onderzoek naar Athene vs Ajax loopt nog. Tsja...
Vind ik leuk
Guust +5844
vrijdag 11 januari 2019 om 23:39
Echt geweldige steunpilaren voor de club dat soort supporters.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws