Van Bommel handelde direct na aanstelling: 'Heb die spelers ge-appt en gebeld'

Van Bommel handelde direct na aanstelling: 'Heb die spelers ge-appt en gebeld'

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 14:21vr 11-01-2019 om 14:21

Laatste update: vrijdag 11 januari 2019 om 14:34vr 11-01-2019 om 14:34

Mark van Bommel besloot direct na zijn aanstelling contact te zoeken met enkele vaste krachten van PSV. De oefenmeester van de Eindhovenaren vond dat Steven Bergwijn, Luuk de Jong en Jeroen Zoet sowieso moesten blijven.

Op het moment van zijn aanstelling was Van Bommel actief op het WK in Rusland, waar hij deel uitmaakte van de staf van Australië. "Ik heb toen direct tegen technisch manager John de Jong gezegd dat Steven Bergwijn, Luuk de Jong en Jeroen Zoet moesten blijven", vertelt hij aan De Telegraaf. "Die spelers heb ik daarna ook gelijk ge-appt en gebeld. Ik wil op een bepaalde manier voetballen en daar heb ik die spelers voor nodig."

Van Bommel had weinig tijd om die nieuwe speelwijze erin te stampen bij zijn spelers. Hij is tevreden met hoe zijn ploeg zich heeft ontwikkeld. "Als je ons eerste Europese duel tegen BATE Borisov vergelijkt met de manier waarop we nu spelen, is dat een wereld van verschil. We hebben enorme stappen gemaakt als team, en daardoor ook als individu. Het is ook mooi dat er zoveel jongens international zijn geworden."

Poll

Kan PSV de eerste plek behouden en de Eredivisie-titel winnen?

(5932 stemmen)

Plaats een reactie

de buffels +839
vrijdag 11 januari 2019 om 14:23
geeen probleem ....PSV wordt kampioen
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 14:29
Dat is juist een probleem, we moeten clubs in de CL hebben die wel punten pakken.
Vind ik leuk
UpOne +1048
vrijdag 11 januari 2019 om 14:42
En wie behalve Ajax moeten dat doen dan?
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 15:18
Alleen Ajax. Mag PSV het vanaf plek 2 proberen.
Vind ik leuk
Hopaaaaa +1415
vrijdag 11 januari 2019 om 14:42
Mogen jullie vanaf de 2e plek doen. Die geeft ook recht op het spelen van voorrondes. Doe je best zou ik zeggen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 15:18
Dat was jullie al jaren niet gelukt, dus komende zomer lijkt me ook weer lastig. Uiteraard hoop ik wel dat jullie het redden.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 14:27
Ja Mark, je vind jezelf goed.
Vind ik leuk
stratumseind +195552
vrijdag 11 januari 2019 om 14:33
Vraagje :
Vind jij Mesut Ozil goed?
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 14:34
Uiteraard.
Vind ik leuk
stratumseind +195552
vrijdag 11 januari 2019 om 14:35
daar was ik al bang voor , maar dat verklaard tegelijkertijd wel weer een hele hoop..........
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 15:16
Wat is er mis met Mesut?
Vind ik leuk
stratumseind +195552
vrijdag 11 januari 2019 om 16:02
Hoeveel tijd heb je?
Vind ik leuk
Meljai +8
vrijdag 11 januari 2019 om 17:13
Ach laat die autist toch, die denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft met zijn likes. Als je hem vraagt om een argument te geven, komt hij met dit soort nikszeggende reacties.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 17:32
Ach, Stratum is wel een prima kerel hoor. Meer niveau Veronica Inside dan erg hoogstaand, maar daar is niks mis mee.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:42
Mesutje, je blijft maar constant jouw plasje doen op letterlijk alle PSV-topics. Je zit inmiddels aan je derde nieuwe accountnaam van dit kalenderjaar, maar je blijft wel erg hangen in jouw afgunst richting kampioen PSV.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 15:11
Jij denkt dat Mark zichzelf niet goed vind?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:26
Dat weet ik wel zeker.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 15:27
Vanwaar dan al die eigenwijze keuzes?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:31
Precies daarom; Mark van Bommel is (erg) overtuigd van zijn kwaliteiten, zoals een echte Duitser betaamt.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 16:54
Dus vind hij zichzelf erg goed.

Dank je, dat wilde ik horen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 17:32
Graag gedaan.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:41
Vraagje:
Vind jij Mark niet een arrogant mannetje? Zo niet, doe die PSV-/bierbril af.
Vind ik leuk
stratumseind +195552
vrijdag 11 januari 2019 om 15:00
ja

ik vind mark niet een arrogant mannetje

Dus ik hou mijn brilletje op
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 15:00]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:28
Gelukkig besef je dat je niet scherp ziet door jouw brilletje.
Vind ik leuk
stratumseind +195552
vrijdag 11 januari 2019 om 16:00
Kijk eens goed naar je eigen vraagstelling........

ok tijd voor een brilletje?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:28
Absoluut
Vind ik leuk
Robert8592 +148
vrijdag 11 januari 2019 om 14:37
Nu kan het nog. Aan het eind van het seizoen kan je alleen nog stellen dat het 'kon'
Vind ik leuk
Donnygo +5045
vrijdag 11 januari 2019 om 14:37
Bij 2 spelers (De Jong en Zoet) bleef ook de intresse wel een beetje uit dat hielp wel een hoop natuurlijk.

Verder is het wel goed gehandeld want nu lopen ze toch wat later uit hun contract en kun je hopelijk wel goed verkopen aan het einde van het seizoen.

Of zullen ze afgsproken hebben zoals met andere blijf nog een jaar en we laten je gaan voor een zacht prijsje, dan schiet je jezelf als club wel in je voet natuurlijk.
Vind ik leuk
Janjan +448
vrijdag 11 januari 2019 om 14:51
Nee PSV zakt altijd in het nieuwe jaar in......Feyenoord meestal voor de kerst.
Vind ik leuk
2-1 +1440
vrijdag 11 januari 2019 om 14:59
PSV presteert juist erg goed na de winterstop de laatste jaren. Maar ja, jij lult ook maar wat...
Vind ik leuk
Janjan +448
vrijdag 11 januari 2019 om 15:35
is niet waar. jij lult maar wat. check de statistieken meneertje
Vind ik leuk
pico323 +7559
vrijdag 11 januari 2019 om 15:53
nee ajax word kampioen en Feyenoord de beker of Vitesse.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:03
Ik vind dat Mark wel een beetje gehyped en opgehemeld wordt

Spelers sms'jes sturen, nou nou nou....

Ik verlang naar het moment dat het allemaal niet meer zo goed gaat, om twee redenen:

1. Dat het met PSV dan ook niet zo goed gaat
2. Dat Mark die etterige straatvechtersmentaliteit laat zien die hij ook als speler had

Dat wordt smullen! Mooie TV!
Vind ik leuk
Ray01 +152
vrijdag 11 januari 2019 om 17:15
PSV kan de titel wel winnen, mits ze tactisch uitmuntend presteren door bijv elke week aanpassen aan de tegenstander door hun zwakke punten uit te buiten, of beter gezegd, uitnutten..
Vind ik leuk
Lekkerjoh +913
vrijdag 11 januari 2019 om 18:00
Dat eerste duel was idd niet best, ze hadden geluk dat t n pauperploeg was. Had er op dat moment een hard hoofd in maar ze herpakten zich redelijk snel.
Vind ik leuk
Dorzon +4804
vrijdag 11 januari 2019 om 21:43
nog 17 wedstrijden winnen en ze zijn kampioen, maar dat geldt ook voor ajax. Gaat leuk worden
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws