Nijland: 'De situatie rond Doan kan van dag tot dag veranderen'

Nijland: 'De situatie rond Doan kan van dag tot dag veranderen'

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 23:39vr 11-01-2019 om 23:39

Het is vooralsnog stil rond Ritsu Doan. FC Groningen heeft momenteel geen concrete aanbiedingen op tafel liggen voor de Japanse uitblinker, weet het Dagblad van het Noorden. 

Doan kon afgelopen zomer voor ongeveer acht miljoen euro naar CSKA Moskou, maar Groningen weigerde dat bedrag. Er waren meerdere kapers op de kust, maar nu is het opvallend stil. Algemeen directeur Hans Nijland is momenteel niet in onderhandeling met een club over Doan. "Ik ga er vanuit dat hij bij ons het seizoen afmaakt, maar ook voor Doan geldt dat die situatie van dag tot dag kan veranderen", laat Nijland weten aan het Dagblad van het Noorden.

Doan is momenteel met Japan actief op de Azië Cup. Tegen Turkmenistan had de linkspoot een groot aandeel in de 3-2 overwinning van zijn land. Doan ligt tot de zomer van 2021 vast in Groningen.

Poll

Kan Doan de stap naar de Eredivisie-top maken?

(1299 stemmen)

Plaats een reactie

Mubappuh +578
vrijdag 11 januari 2019 om 23:44
De Frenkie van het noorden begint ook al een aardige soapster te worden
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 23:45
Als ie naar Ajax komt vind ik het best.
Vind ik leuk
Gerro +7936
zaterdag 12 januari 2019 om 00:02
Denk dat Ajax nog wel een poging gaat wagen nu de Mexicaan niet komt . Dat zou ook een minder risicovolle aankoop zijn denk ik zo deze jongen kent namelijk de competitie.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
zaterdag 12 januari 2019 om 00:05
Denk het ook, al zie ik hem eerder als vervanger van Ziyech.
Vind ik leuk
ReneAjax +7552
zaterdag 12 januari 2019 om 00:49
Na het mislukken van de Lainez-transfer zou inderdaad Ajax voor Doan of Odegaard moeten gaan.
Ajax zou 10 miljoen op beide moeten bieden en dan kijken welke het wordt.
Sommige spelers halen het (Luis Suarez) sommige halen het niet (Zivkovic en Sulejmani).
Doan zou zomaar een nieuw gevalletje Van Dijk kunnen worden. Ajax weer te laks om hem te halen en zo direct zit Doan bij Arsenal.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
zaterdag 12 januari 2019 om 00:59
Mwoah liever niet.
Vind ik leuk
poklane +5466
zaterdag 12 januari 2019 om 01:51
Voor €10mil krijg je geen van beide, dat kan ik je wel vertellen. Als ze die €8miljoen van CSKA afgelopen zomer niet pakte gaan ze nu zeker geen €10mil pakken, hij is veel meer waard geworden het afgelopen half jaar. En €10mil is voor een club als Real wisselgeld, voor dat soort bedragen houden ze hem liever en lenen ze hem nog ff een jaartje uit aan een club uit een betere competitie.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 06:57
Meer waard geworden? Waardoor is hij nu meer waard dan afgelopen zomer? Groningen is er niet beter door gaan voetballen en staat er dramatisch slecht voor in de competitie. Ik denk dat ze in hun handjes mogen knijpen als ze 10 mil zouden krijgen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
zaterdag 12 januari 2019 om 09:24
Odegaard, zaalvoetballer met kunstjes
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 01:40
Raad het zeker af het is een leuk spelertje met bijzondere kwaliteiten maar erg licht kijk naar cerny/muric
Vind ik leuk
buddha +9867
zaterdag 12 januari 2019 om 00:42
tja dat zegt niets bij ajax. zivko kon de Nederlandse competitie toch ook al ?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:51
Tja, die speelt nu de asia cup he, ipv oefenwedstrijdjes. Wel ff wat anders.
Vind ik leuk
Timmiraq +22232
zaterdag 12 januari 2019 om 00:26
Deed het goed! Gescoord ook. Leuk team heeft Japan ook verder
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 01:19
Turkmenistan uit, altijd lastig...
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 23:54
Vlap? Of Bulthuis?
Vind ik leuk
Mubappuh +578
vrijdag 11 januari 2019 om 23:59
Padt
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
vrijdag 11 januari 2019 om 23:45
Die gaat hopelijk naar Ajax.
Vind ik leuk
stratumseind +185938
zaterdag 12 januari 2019 om 00:45
dat hopen wij allemaal
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
zaterdag 12 januari 2019 om 00:46
???
Vind ik leuk
stratumseind +185938
zaterdag 12 januari 2019 om 00:49
als je denkt dat deze jongen een versterking is voor ajax heb je er echt geen kaas van gegeten.

Maar zoals gezegd ik hoop ook dat jullie hem kopen dus ga je gang.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
zaterdag 12 januari 2019 om 01:02
Deze jongen is pas 20 en steekt nu al mijlenver boven de rest uit bij Groningen. Zijn situatie doet mij denken aan die van Ziyech, die stak er ook zo ver bovenuit bij Twente. Al is Ziyech natuurlijk nog wel een stuk beter.

Bij Ziyech hadden jullie ook twijfels, dat is ook een enorme fout gebleken. Ik durf het wel met Doan aan.
Vind ik leuk
stratumseind +185938
zaterdag 12 januari 2019 om 01:03
lekker doen dan
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
zaterdag 12 januari 2019 om 01:05
En als ie niet goed genoeg is verkopen we hem met winst door, geen probleem. Breekt er wel een toptalent door of halen we een betere.
Vind ik leuk
Jordaan +1217
vrijdag 11 januari 2019 om 23:46
Voor Grunn top dat hij nu actief is op de Azië Cup, zijn waarde zal stijgen, hij doet het goed!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:52
Ow, ik dacht dat dit onmogelijk was 👵👀
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 23:53
Het schijnt dat een club uit Sevi.... Nee, laat ook maar.


Nog ff twee jaartjes ballen in Nederland lijkt me tof. Goeie speler.
Vind ik leuk
Jordaan +1217
vrijdag 11 januari 2019 om 23:54
Denk dat hij bij Psv wellicht beter zou passen dan Pereiro?
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 23:57
Heeft niets met passen te maken. Pereiro is niet constant genoeg. Na vier jaar. Dus niet goed genoeg.


Deze jongen heeft dat wel in zich.
Vind ik leuk
Jordaan +1217
zaterdag 12 januari 2019 om 00:04
Qua stijl en handelingssnelheid vind ik hem qua voetbal in potentie beter passen dan Pereiro op 10, laat ik het zo zeggen.

Pereiro heeft kwaliteiten, heb alleen altijd gezegd qua handelingssnelheid vind ik hem net niet, niet het niveau dat bij Psv kan doorgroeien tot een top transfer. Hij heeft veel, techniek, overzicht, maar er ontbreekt gewoon net dat ene beetje.
Vind ik leuk
Mosquito +17985
zaterdag 12 januari 2019 om 00:09
Nieuwe Shinji Ono.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
zaterdag 12 januari 2019 om 00:09
Ik hoop het voor Ritsu.
Vind ik leuk
ReneAjax +7552
zaterdag 12 januari 2019 om 00:54
Doan is meer de Yamaha onder de Honda's
Of zeg ik nu iets geks...
Vind ik leuk
Gerro +7936
zaterdag 12 januari 2019 om 00:12
Miskoop dus die perreiro en gaat niet veel opleveren bij verkoop.

Of Doan dat wel.in zich heeft zal ie dan moeten gaan bewijzen maar op het middenveld heeft psv guiterrez en thomas al gehaald en rosario en Hendriks rondlopen en zo nog wel een paar dus hoe logisch is het dan dat ze Doan voor 15 miljoen moeten gaan kopen want dat zal ie wel moeten gaan kosten.
Vind ik leuk
henkmeijer +3258
vrijdag 11 januari 2019 om 23:53
Top speler!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:54
Nou ajax, 15 mil, + doorverkooppercentage en hem tot eind seizoen hier laten spelen. Denk dat het meteen een deal word. Toch leuker om hem hier in de eredivisie nog te zien spelen de komende 2 jaar minimaal.
Vind ik leuk
Jordaan +1217
vrijdag 11 januari 2019 om 23:55
Haha het geld is jullie gegund! Maar zie Ajax dat in NL niet zomaar betalen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 00:02
Idd haha, maar het zou wel leuk zijn. Gun het doan ook wel, echt een nuchtere jongen. zichzelf, wordt een grote! Zie hem liever bij ajax in het 1e, dan bij een grote buitenlandse club op de bank belanden.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 00:02]
Vind ik leuk
Jordaan +1217
zaterdag 12 januari 2019 om 00:09
Ja je hebt gelijk, dat is voor hem ook veel beter.
Ik hoop dat Grunn een beetje voet kan zetten in de Japanse markt!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:56
mischien een vroege regeling met deze jonge treffen en als r bij psv of ajax vertrekkers zijn kan hij zomaar een goede vervanger worden bij psv zou hij versterking kunnen zijn maar ook bij ajax als frenky vertrekt
Vind ik leuk
Farmer +12842
vrijdag 11 januari 2019 om 23:59
Een Ajax of PSV(Feyenoord?) zou er best verstandig aan doen om vast contact op te nemen en deze speler vast te leggen aan het einde van het seizoen. En dan niet om 'te buutsekloppen', maar hier zou Ajax/PSV(Feyenoord?) gewoon een keurig bedrag van 14 a 15 Mil moeten aftikken, met een doorverkoop-clausule van bv 20%.(Buitenland zeg ik 17-25!! Doet AZ ook, dikke bedragen vragen... En cashen! Waarom Groningen niet dan? Doan is écht wel beter dan bv een Vincent Janssen of Alireza Jahanbaksh!)

Doan is een groeibriljantje, misschien wel net zo'n 'gekke' als Suarez toendestijds, en kijk waar/hoe die nu speelt!
Ik denk dat het goed zou zijn als de Nederlandse competitie, dergelijke spelers zou weten te behouden voor een wat langere periode. Het komt zowel de competitie als de (top)club, zeer ten goede!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 00:12
Das zeker zo, maarja je kent nijland kerel. Ik denk als er een bodje van 12 mil komt, dat nijland al zoiets het van oké doen we maar. Ben er in ieder geval wel bang voor.
Vind ik leuk
Bocajuun +769
vrijdag 11 januari 2019 om 23:59
En vandaag het weer voor morgen!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 00:12
Denk dat ajax dat wel gaat proberen nu ja
Vind ik leuk
Pietje2015 +15545
zaterdag 12 januari 2019 om 00:13
Nee niet naar Ajax aub.
Het niveau van de Groningen (met alle respect) is momenteel niet best en dan steek deze jongen er al snel bovenuit.
Vind ik leuk
Jordaan +1217
zaterdag 12 januari 2019 om 00:16
En dan is het moeilijk soms om echte potentie te herkennen, dat snap ik, maar ik herken dat zeker wel in hem! Groningen heeft zeker een moeilijk seizoen, maar bij veel balaannames, zijn keuzes in het veld, zijn handelingssnelheid ja ik vind hem echt goed dat laat hij nu ook zien op de Aziie Cup.
Vind ik leuk
SimonSays +6389
zaterdag 12 januari 2019 om 00:48
Ah zie je cup?
Vind ik leuk
ReneAjax +7552
zaterdag 12 januari 2019 om 00:58
Ik ga mee met Jordaan.
Doan zou voor Ajax een goede aanwinst zijn, misschien zelfs wel beter dan Lainez. Doan heeft een goed schot in z'n benen, bij Lainez heb ik alleen maar pingel acties gezien.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 00:16
Deze speler is goed en kan het verschil maken. 15 mln in deze markt is geen gek bedrag !!
Vind ik leuk
ReneAjax +7552
zaterdag 12 januari 2019 om 00:59
Het bod van 8 miljoen was door Nijland afgeslagen.
En Nijland zei ook dat hij op een bod wacht van minimaal 10 miljoen.
Maar hoe je nu ineens bij 15 miljoen komt, weet ik niet.
Vind ik leuk
Nr14always +180
zaterdag 12 januari 2019 om 00:20
Japanners hebben normaliter discipline waar het de vrienden in Midden en Zuid Amerika aan ontbreekt.
Vind ik leuk
Timmiraq +22232
zaterdag 12 januari 2019 om 00:27
Maar die Amerikanen hebben vaak wel betere uitblinkers dan Japan, met alle respect...

en eerlijk. Een beetje Amerikaans temperament (Latijns amerikaans) als karakter is vaak veel leuker dan zo'n over-nette nepvent, waar Jappanners wat bekender om staan (wat nog niks zegt over Doan natuurlijk)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 00:28]
Vind ik leuk
Nr14always +180
zaterdag 12 januari 2019 om 00:28
Dat klopt
Vind ik leuk
ReneAjax +7552
zaterdag 12 januari 2019 om 01:01
Ja, heerlijk dat mexicaans temperament, hoeveel rode kaarten heeft Lozano al gepakt...en net misgelopen met die vuistslag...die toevallig niemand raakte ?
Vind ik leuk
Patje41 +951
zaterdag 12 januari 2019 om 01:44
En hoeveel kots-schwalbes?
Vind ik leuk
Patje41 +951
zaterdag 12 januari 2019 om 01:44
Honda heeft het ook prima gedaan
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 00:24
Doan is in Japan nu al een ster mocht hij bij Ajax gaan spelen dan is hij helemaal booming. Kan je alvast 1 vak voor japanners reserveren en de bijbehorende sponsoren.
Vind ik leuk
Jordaan +1217
zaterdag 12 januari 2019 om 00:38
Zo gaat dat idd in Japan wel, mooi de trots altijd van het Japanse volk! Maar dat hebben ze ook voor bijvb onze kickbox legendes, die kunnen daar niet normaal over straat.
Vind ik leuk
Mosquito +17985
zaterdag 12 januari 2019 om 00:46
K1 legendes
Vind ik leuk
Jordaan +1217
zaterdag 12 januari 2019 om 01:44
Absoluut! Wat een tijden waren dat! Ook de K1-max was geweldig! Epic!
Vind ik leuk
stratumseind +185938
zaterdag 12 januari 2019 om 00:43
Hans zwengelt zelf de reclame campagne maar aan ........
Vind ik leuk
Patje41 +951
zaterdag 12 januari 2019 om 01:43
Meteen naar ajax halen
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 03:21
Raar het?
Vind ik leuk
FCGrunn050 +685
zaterdag 12 januari 2019 om 06:07
Nijland kan in zijn afscheidsjaar nog een enorme financiële klapper maken voor de FC. Een bedrag onder de 15 miljoen is hierbij onacceptabel! Zeker in deze tijd waar zonder blikken of blozen vele miljoenen voor de meest beperkte voetballers worden betaald. Ik hoop voor Doan dat Ajax of PSV dit voor hem over hebben, anders zie ik heb hem toch echt naar buiten de ED gaan. Dat zou niet goed voor zijn ontwikkeling zijn, maar Groningen moet geen dief van zijn eigen portemonnee zijn!
Vind ik leuk
Magno77 +40
zaterdag 12 januari 2019 om 08:06
Nogmaals voor alle Ajax liefhebbers. Grunn zit deze week om tafel met kaper nro 1 in de voetbalwereld. Ook nog toevallig met de Overmars van City omtrent afhandeling contract Antuna. City heeft in de zomer aangegeven voor Doan terug te komen in de winterse transfer periode (zoek maar op, staat ook op deze site). Wetende dat er nog 4 clubs hem graag willen binden, zal het na de asia cup naar buiten worden gebracht met welk bod nijland akkoord is gegaan. Vraag is niet naar wie gaat doan, vraag is wanneer. Of Ajax moet nu snel handelen en niet de hand op de knip willen houden.. Nijland weet donders goed dat dit zijn laatste huzaren stukje wordt voor Grunn. Wanneer hij Doan voor 10 miljoen of minder verkoopt zal dat bij de achterban altijd negatief blijven hangen. Het slotstuk van Nijland wordt een klapper, let maar op. Daar ken ik de man goed genoeg voor. Hans is naast directeur ook 1 van de grootste Groningen fans op deze aardkloot. Hij laat Groningen achter met voldoende spek op de ribben en met een positief gevoel. De denkwijze is als volgt: 10 miljoen is te weinig. Waarom?

Helft dus 5 milj gaat naar de liquiditeit. 2,5 milj was aanschafwaarde. 5 ton waren kosten voor eerste huur constructie met gamba osaka. Blijft er dus 2 milj over om een nieuwe doan te vinden voor fc Groningen. Niet veel he Ajax? Zo wordt het gat en geloofwaardigheid in nl competitie nog groter. Terwijl ajax voor een wisselspeler 15 milj biedt, verwacht Ajax dat fc Groningen met 2 milj hun bepalende speler moet vervangen... Daar gaat de Mickey mouse competitie...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 08:13]
Vind ik leuk
Caniggia +1031
zaterdag 12 januari 2019 om 09:02
Dat er 5 miljoen de liquiditeit ingaat is ook de schuld van diezelfde Nijland.Die heeft er samen met Jans en de voorgaande Trainers voor gezorgd dat ze steeds verder afgezakt zijn. Door dat slechte voetbal lopen de supporters weg en gaat de negatieve bal rollen.Maar er is nog een ander aspect want denk je niet dat Doan zijn vorige club een percentage van het transferbedrag krijgt.Dat zijn allemaal dingen die de Topclubs ook hebben maar die zetten zichzelf wel goed in de markt.Slecht voetbal spelen en dan om geld gaan lopen roepen werkt ook niet.Kijk naar Emmen daar leeft op dit moment het voetbal en is er beleving daar moet je op doorborduren en zo zorgen dat je attractief voetbal speelt.Dan heb je kans te overleven. Fc Groningen is op dit moment een dode mus die bezig is te verrotten.En daarom springen de kapiteins nu van het schip een transfersom voor Doan zal dat maskeren maar over een jaar is dat geld ook weer op en zijn de toeschouwers aantallen nog steeds laag.
Vind ik leuk
ritje +384
zaterdag 12 januari 2019 om 08:39
hallo Heeft Overmars een fout gemaakt met DOAN? En niet betrokken bij de deal van Sierhuis? mvg ritje
Vind ik leuk
Ossenaar +31
zaterdag 12 januari 2019 om 08:48
Ben ik de enige die niet begrijpt wat er zo speciaal is aan Doan?
Omdat hij 14 doelpuntjes gemaakt heeft in 49 wedstrijden voor FC Groningen? Omdat hij mede verantwoordelijk is voor de fantastische 15e plek in de Eredivisie? Omdat hij goed gespeeld tegen Turkmenistan? (wat dat dan ook mogen zijn) Ik lees berichten dat deze jongen Ziyech moet vervangen en dat ze hem voor minder als 10 miljoen niet zullen laten gaan. Het is inderdaad knap wat hij als 20 jarige laat zien, maar lopen we allemaal niet iets te hard van stapel? Er zijn ook jongetjes van 16 die in het eerste van Liverpool spelen....
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 08:49]
Vind ik leuk
FCGrunn050 +685
zaterdag 12 januari 2019 om 09:09
Als je hem regelmatig 2x45 minuten zou zien voetballen begrijp je het misschien wel. Oké, ook Doan heeft wel eens mindere momenten in een wedstrijd, maar houdt zich doorgaans met verve staande. In een tot nu toe matig presterend Groningen steekt hij er met kop en schouders bovenuit en kan hij natuurlijk niet in zijn eentje nederlagen voorkomen. Dat zouden zelfs een Ronaldo of Messi niet lukken.
Vind ik leuk
Ossenaar +31
zaterdag 12 januari 2019 om 09:31
Misschien heb je inderdaad gelijk. Ik zal sowieso op basis van deze berichten extra op hem gaan letten. Ik zal ook zeker niet zeggen dat hij niet goed is hoor. Mijn punt is alleen dat wij Nederlanders soms wat hard van stapel kunnen lopen.
Vind ik leuk
Uitvak030 +323
zaterdag 12 januari 2019 om 09:31
Ah, zie je reactie nu pas... mijn post is nu dus een btj dubbel... inderdaad helemaal met je eens.
Vind ik leuk
Caniggia +1031
zaterdag 12 januari 2019 om 08:52
Neres verkopen en Doan terughalen. dan krijgt Groningen weer een mooi bedrag en kunnen die weer investeren in andere spelers.
Vind ik leuk
Uitvak030 +323
zaterdag 12 januari 2019 om 09:32
En dan weer huilen om het bedrag wat Ajax moet betalen zeker?
Vind ik leuk
Caniggia +1031
zaterdag 12 januari 2019 om 16:26
Ik heb geen idee ,maar interesseerd me ook niet Ajax,Psv en Feyenoord proberen altijd zo goedkoop mogelijk in te kopen.
Daar hebben ze helemaal gelijk in dat doet elke club dus waarom zij niet.
Vind ik leuk
Uitvak030 +323
zaterdag 12 januari 2019 om 17:06
Helemaal gelijk hebben ze. Net als dat elke club zijn spelers zo duur mogelijk probeert te verkopen. Het is dus maar vanaf welke kant je het bekijkt.
Vind ik leuk
Uitvak030 +323
zaterdag 12 januari 2019 om 09:29
Toch grappig dat iedereen dit opeens een top speler vind. De reclame campagne van Nijland werkt goed.

Het is inderdaad een bovengemiddelde speler voor een team in de subtop. Maar of hij zich boven water kan houden bij een top club... ik vraag het me af...

Hij nam Groningen, met al zijn toegedichte kwaliteiten gekregen van de vp kenners hier, ook lekker op sleeptouw de eerste wedstrijden van Groningen dit seizoen.... not.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:39
Gewoon naar Ajax de enige juiste optie in Nederland als springplank naar Europesae top, daar leert hij alleen maar van.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:52
Mocht Ajax hem willen kopen (als opvolger voor Ziyech) mogen ze diep in de buidel tasten. Minimum wat zo een speler op zou kunnen brengen is al gauw 15 miljoen. Maar goed we speculeren nog steeds. We moeten het aan het einde van seizoen maar bekijken. Op dit moment is hij bezig met de Azië cup wat op dit ogenblik belangrijker is voor hem. Hiermee kan hij zich ook in de kijker spelen en hopelijk wat meer voor zijn land betekenen. Aan het einde van de transfermarkt die eind deze maand sluit kunnen we duidelijk krijgen.
Vind ik leuk
Patje41 +951
zaterdag 12 januari 2019 om 17:17
snel naar ajax lijkt me
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:25
Als hij naar de top in Nederland wil dan komt hij of bij PSV of bij FC Utrecht terecht.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws