Gerbrands luidt noodklok en dreigt: Wij hoefden geen geld weg te geven

Gerbrands luidt noodklok en dreigt: "Wij hoefden geen geld weg te geven"

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 07:00za 12-01-2019 om 07:00

Laatste update: zaterdag 12 januari 2019 om 09:46za 12-01-2019 om 09:46

Toon Gerbrands maakt zich grote zorgen over de toekomst van het Nederlandse voetbal. De algemeen directeur van PSV vreest dat de verschillen tussen PSV, Ajax en de rest alleen nog maar groter worden als er niets veranderd.

Gerbrands luidt onder meer in De Telegraaf en Voetbal International de noodklok over de bureaucratie in het Nederlandse voetbal. Zo bleven grote veranderingen in de Eredivisie uit ondanks de 'veranderagenda'. "Het is tijd voor een echte doorbraak. Er moet iets gebeuren", zegt Gerbrands in de ochtendkrant. "Ik denk dat er tussen nu en twee jaar een point of no return is."

De PSV-directeur hint daarmee op 'draconische maatregelen' van de top-drie, zoals VI het omschrijft. "Als we niks doen worden de verschillen tussen de top-twee, -drie en de nummer zeventien en achttien steeds groter. Dan zeggen ze: Maar jullie krijgen steeds meer geld. Maar wij hebben ook moeten investeren en zaken moeten oplossen. Wij willen de bedrijfstak meetrekken, maar dan stuit je op dit soort toestanden."

Volgens Gerbrands is het 'wonderlijk' dat juist de topclubs zich zorgen maken en niet de onderkant van de Eredivisie. "Dat is de paradox in dit verhaal. Wij hebben internationaal in dezelfde positie gezeten als de kleine clubs nu in de Eredivisie. (…) Je zou verwachten dat de onderkant van de Eredivisie zou meedenken met ons. Wij hoefden geen geld weg te geven, we hoefden niets te doen."

"Twee dingen waren voor ons hard: de Jong teams in de Keuken Kampioen Divisie en het kunstgras eruit. Daar hadden we heel veel geld voor over", aldus Gerbrands, die een andere manier van besluitvorming wil. "De Premier League heeft een eigen commissie die beslist over grote zaken. Hier zit de spagaat hem in de stemverhouding", doelt hij op het feit dat alle betaald voetbalclubs stemmen.

Lees meer over:EredivisiePSVAjax

Poll

Eens met Gerbrands?

(4257 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 12 januari 2019 om 07:12
En als je nou 2 jaar geen CL, dan zijn je inkomsten ook stukken minder. En met een hoop spelers die miljoenen verdienen dan is je reserve pot ook zo leeg.
Vind ik leuk
dhrwobo +35765
zaterdag 12 januari 2019 om 07:22
Goed verhaal. Maar hij heeft wel gelijk
Vind ik leuk
Jurm +1163
zaterdag 12 januari 2019 om 07:30
Ik vind het een goede verdeling, ajax nóg meer geld dan PSV, maar PSV de titels.
Vind ik leuk
Mirkoff! +497
zaterdag 12 januari 2019 om 09:21
Ik wou dat jij de voorzitter van Ajax was 👍🏻
Vind ik leuk
benny-boys +1651
zaterdag 12 januari 2019 om 10:48
Wie vinden het een goed idee??
De supporters van PSV en Ajax omdat ze nu geld hebben.
Ga met Ajax en PSV in Competitie van Engeland voetballen
is een beter idee.
Vind ik leuk
Ruud40 +12815
zaterdag 12 januari 2019 om 11:59
Ere divisie inkrimpen is geen goed idee en Gerbrands heeft alleen gelijk omdat hij zijn woorden zo kiest dat hij gelijk heeft.

Maar er is een een heel simpel antwoord op zijn stelling:
"Als we niks doen worden de verschillen tussen de top-twee, -drie en de nummer zeventien en achttien steeds groter."

Die is waar, maar lachwekkend. Het geldt ook voor de verschillen met zeg maar de nr 9 Fortuna (en 10 en 11 die ook 20 punten hebben) en de top drie.
Het verschil tussen promovendus Fortuna en de nr 17 & 18 is niet gewelig groot (5p met de nr 17) en als per club 2 a 3 wedstrijden net even anders waren gelopen dan had het hele rechtterrijtje op zijn kop kunnen staan.

Dus het probleem is niet het verschil tussen top 3 en nr 17 & 18. Volgens Gerbrands definitie zou je door moeten gaan met de top 7, want dat zijn de enige clubs die structureel in het linkerrijtje staan en tot dit seizoen ook allemaal van elkaar konden winnen.

Dus twee ploegen eraf hakken is een fake oplossing voor een veel groter probleem. Begin dan maar met er vier af te halen, dan kun je er over er een paar jaar nog eens 4 afhalen. Want als je die weg op wil, ontkom je er niet aan om met meer dan 2 ploegen in te krimpen.

Want hoe moet de ere divisie verder als over een paar jaar Ajax, PSV en wellicht Feyenoord uit de eredivisie stappen naar bijv een Europese competitie? Tja, dat zal de top 3 een zorg zijn..
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 12:00]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:20
Op je laatste stuk: zoals dan nu de 2 zwakste zouden moeten vertrekken, zo haal je dan de 3 sterksten er weer bij..? Het is zo moeilijk als je het wil maken. Oplossingen zijn er overal voor. Wil idd niet zeggen dat het voor een paar ploegen niet leuk zal zijn in het eerste jaar. Maar laten we eerlijk zijn: van de 5 zwakste broeders uit de eredivisie, zijn het allemaal divisie-hoppers. Zal in dat geval niet veranderen. Met meer ploegen die degraderen/promoveren wordt ook je kans op terugkeren vergroot.

Mensen zijn te bang voor verandering, terwijl vooruitgang daaraan onderheven is.
Vind ik leuk
Ruud40 +12815
zaterdag 12 januari 2019 om 12:58
Doel is de inkomsten van de ere divisie clubs onderin flink te verhogen toch? "Om zo meer weerstand en spanneder wedstrijden te creeeren"

Daarmee verschuif je het probleem naar de nr 15 en 16 van de eerstvolgende competitie. Het gat tussen ere en 1e divisie is dan flink groter geworden, dus de promovendie kunnen nog moeilijker aanhaken. Dus dat gat met de top 3 wordt weer groter. Dat gaat niet stoppen voor je rond de 10 en misschien nog wel minder clubs zit en max 1 promovendus toelaat die alleen door het winnen van een play-off met nr laatst mag promoveren.

Wat "het de top 3 erbij halen" betreft
Als het voetbal een beetje volgt weet je dat met name Ajax en PSV al jaren bezig zijn om uit de Nederlandse competitie te vertrekken. Iets dat benny-boys min of meer ook aangeeft

Dus denk dat ook een opmerking daarover op zijn plaats is. Waarom zouden de huidge "15 clubs" meewerken om de competitie op zijn kop te zetten voor 2 a 3 clubs die bij de eerste de beste gelegenheid om uit die competitie te stappen weg zijn?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 13:02]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:50
Ik zie het nog steeds als gemiste kansen ook voor de kleine clubs. Nu krijgt de Erdedivisie 80 miljoen per jaar aan televisiegelden om te verdelen. Belgie, toch een stuk kleiner, krijgt hetzelfde, mede door hun nieuwe opzet. Daarvoor lag het rond 50/60. Wanneer de Eredivisie dit ook kan bewerkstelligen, kan de poule van tv geld flink verhoogt worden. Maak er een eerlijkere verdeling van en de kleine clubs gaan er miljoenen per jaar op vooruit. Ik zou ook een voorstel doen om net als de Engelsen een promotiepremie toe te kennen en 2 ploegen die direct degraderen/promoveren. Sommige kleinere clubs zullen dus een stapje terug doen om een grote stap vooruit te kunnen zetten.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 09:27
lekker belangrijk dus omdat het divisie hoppers zijn hebben ze geen bestaansrecht of zo? die clubs verdienen gewoon om in de eredivisie te spelen horen er gewoon bij en als er zo nodig clubs opgedoekt moeten worden doe dat dan maar met de topclubs krijgen de kleintjes er een hoop tv gelden bij en gaat het niveau omhoog in de hele eredivisie die dan niet meer door de top gegijzeld worden.
en waar zouden die kleine clubs dan heen moeten na de kkd? dat gaat ook al niet want ook die competitie is na de klote geholpen door de knvb voor de topclubs die voor spek en bonen mee doen en wekelijks met een ander elftal spelen pure competitievervalsing en nergens ter wereld waar het zo krom en oneerlijk verdeeld is dan in nederland maar alles voor de topclubs de rest telt niet mee in zeist maar wel na de kleine clubs wijzen
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 09:29]
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 11:19
Zonder topclubs blijven er amper tot geen tv gelden om te verdelen... zoveelste keer dat ik dat uit moet leggen aan je..
In Spanje heb je ook Jong teams in de pyramide
Vind ik leuk
Mirkoff! +497
zaterdag 12 januari 2019 om 12:16
Jurm vindt dat Ajax nog meer geld met hebben en dat PSV de titels mag hebben, daarop antwoord ik met ; ik hoop dat hij(jurm) de voorzitter van Ajax was.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:09
En dan speelt Ajax met dat geld CL en PSV niet.

Jij hebt werkelijk geen idee welke belangen er in het voetbal zijn, elke club speelt liever CL dan dat ze kampioen worden en verder niets hebben.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 09:31
dat is gelul vd bovenste plank je eigen competitie is niet 10 maar 1000 x belangrijker dan europees voetbal
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 10:28
Voor de simpele zielen onder ons zoals jij er eentje bent blijkbaar, waar wil jij het geld vandaan halen om spelers te kunnen kopen als je niet Europees speelt. Je wordt kampioen en dan, klaarkomen op die schaal waar anderen miljoenen binnen halen en maar kunnen blijven kopen?

Elke club speelt liever Europees dan dat ze kampioen worden en geen Europees voetbal spelen, de status, de waarde en de verdiensten worden bepaald in Europese duels. PSV kampioen uitgeschakeld in de CL weet zich niet te plaatsen voor de EL haalt 25 miljoen waarvan ze Guti konden kopen en de tekorten terug moesten brengen. Ajax 75 miljoen en nog steeds actief waardoor spelers meer waard worden.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
maandag 14 januari 2019 om 04:47
wij spelen anders al jaren geen europees voetbal en hebben toch een aardig elftal hoor en europees voetbal lekker belangrijk ik kijk er niet eens na ik kijk wel gewoon eredivisie veel leuker en iets minder corrupt.
simpele ziel.
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
zaterdag 12 januari 2019 om 11:21
Wat gaan eierdoppen als jij nou doen als Ajax weer wint? inhoudelijk heb ik je namelijk nog niks zien noteren. Ik moet na 2 weken helaas constateren dat de basis van al jouw opmerkingen gebaseerd zijn op helemaal niks, of 5 jaar niks in Amsterdam. Terwijl het zomaar kan gebeuren dat PSV zich een paar jaar niet plaatst voor de poulefase CL. Tussen geld en nog meer geld zit niet zoveel verschil, en dat kan in de ED nog met resultaat voetbal worden opgelost, maar ik zou als Eierdopje best bezorgd zijn
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:44
Ze hebben in Eindhoven niet door dat psv alleen op korte termijn denkt. Het geld dat binnen komt, gaat er meteen weer uit. Kijk maar is naar de spelers die ze deze zomer hebben gehaald. Als ze een keer geen CL halen dan is het lek boven en zakken ze weg naar het niveau van Feyenoord.

Zodra psv 2e wordt, komen ze in die neerwaartse spiraal want ze spelen dan voorronde CL in de moeilijke kwalificatie en mede door het jaar na jaar niks presteren in Europa (lage coefficient van psv) zullen ze in de laatste voorronde een sterke tegenstander krijgen en dan zullen we zien of psv tegen benfica of een ploeg van dat caliber kan winnen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 07:33
Hij heeft in zoverre gelijk als je elk jaar CL speelt. Dan komt er veel geld binnen ja. En anders gaat het er heel hard uit met dure spelers.
Vind ik leuk
Mario 1 +226
zaterdag 12 januari 2019 om 08:50
Binnen het realisme blijven, 1 speler van Ajax verkopen ( de Jong ) staat gelijk aan de CL winnen.
Daar achter komt PSV met 2 spelers voor dat bedrag.
Eerlijkheidshalve kun je stellen dat Ajax en PSV , alleen maar verder weglopen.
Daarbij is Ajax zelf nog in de race. Stel , ik zeg stel dat Ajax mee blijft doen en de finale haalt.?
Dan krijg je een verschil die zijn weerga niet kent.!!!!!!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:52
In andere landen is het niet anders, is niks nieuws dit.
Vind ik leuk
Mario 1 +226
zaterdag 12 januari 2019 om 09:10
Nee ,in de landen Engeland , Spanje , Italië.
Spelen meer ploegen CL en Europees voetbal.
Bijna de helft van hun competitie. 7 ploegen doen mee.
Wij moeten ons eerst nog plaatsen.
En dit jaar is al bekend in Nederland welke 2 ploegen dat zijn.
OP DE HELFT VAN DE COMPETITIE.!!!!!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:23
Denk dat daar het grote probleem ook ligt. Lekker diep in je warme holletje blijven zitten. En elke keer als er weer een speler verkocht word voor heel geld meteen denken dat je in je handen kunt wrijven. Maar er komt een periode dat onze clubs dan niet meer in de ED gaan shoppen, maar Alleen over de landsgrenzen. En dan komen ze natuurlijk ineens uit hun holletjes, want dan is het ineens wel interessant om te luisteren. Maar dat zal dan te laat zijn.
Vind ik leuk
Mario 1 +226
zaterdag 12 januari 2019 om 10:32
Denk dat over een paar jaar ook FEYENOORD de boel weer op de rit heeft.( Dat hoop ik ook) andere trainer frisse wind er door heen. Een ieder van ons heeft in de KUIP gezeten. Kippenvel als het stadion begint te trillen. En dat zeg ik als PSVer in hart en nieren.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 09:34
tuurlijk want als ajax niet koopt koopt niemand of zo? nou de subtopclubs verkopen tegenwoordig meer aan het buitenland waar ze nog betere prijzen voor spelers krijgen ook dan aan de topclubs hoor de kleintjes hebben die topclubs helemaal niet nodig de grote de kleintjes wel of ze kunnen iedere week tegen elkaar gaan spelen.
Vind ik leuk
HanV +4855
zaterdag 12 januari 2019 om 10:38
Het is natuurlijk zo dat af en toe Feyenoord mee doet en dat soms AZ of Twente een ieder verrassen, maar op een verrassing van AZ of Twente zit toch vrijwel niemand te wachten?
Als Ajax of PSV niet bij de eerste drie eindigen dan zou je direct de trainer of de leiding moeten vervangen.
Vind ik leuk
De Liefhebber +10388
zaterdag 12 januari 2019 om 09:14
Niet helemaal met je eens...in Engeland is een Watford kapitaalkrachtig genoeg om een Richarlison te kapen voor Ajax weg! De onderste helft van de divisie daar heeft nog steeds 150 miljoen per jaar te besteden....
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:29
Klopt maar de TV gelden zijn daar gigantisch hoog en shirtsponsors betalen velen malen meer, dan heb ik het niet een over de toeschouwers.
Vind ik leuk
Mario 1 +226
zaterdag 12 januari 2019 om 09:31
Dat is wat ik bedoel, in Nederland zijn dat 2 clubs.
Mét Ajax ver vooruit, zoals het er nu uitziet
Vind ik leuk
Jozef +40889
zaterdag 12 januari 2019 om 09:32
En toch blijft het maar Watford...
Vind ik leuk
De Liefhebber +10388
zaterdag 12 januari 2019 om 09:47
Precies, je moet het probleem dus in verhouding zien....
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:48
Ja Watford kan een speler als Richarlison kopen maar Watford kan niet absolute topspelers kopen. Dus het verschil blijft er nog altijd.

Als je iedereen 100 miljoen geeft blijven de verschillen hetzelfde in die competitie. Het is alleen kut voor landen als Nederland, Belgie, ...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:22
Ja met 1 mega probleem. Ze gaan allemaal weg en het jaar er op kom je niet door de poulefase.
Vind ik leuk
Mario 1 +226
zaterdag 12 januari 2019 om 09:35
Het verschil is dermate groot. Dat als Ajax 6 spelers verkoopt, ze er nog staan.
Welke ploeg werd kampioen in de toen nog Jupiler? Ajax en PSV kunnen met 2 ploegen mee doen in de eredivisie zonder te degraderen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:27
Het gaat niet om de competitie maar de CL

En wat je stelt over het tweede team is overdreven als het vaste selecties zijn
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 17:28]
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 09:36
dat kunnen ze niet
Vind ik leuk
Clutchy +1108
zaterdag 12 januari 2019 om 09:25
daar mag psv wel 3 a 4 spelers voor verkopen
Vind ik leuk
pietprecies +9424
zaterdag 12 januari 2019 om 09:58
Mbt dat laatste, dat zie ik niet zo snel gebeuren, Ajax heeft al zo veel geld en wat je krijgt is dat in zo’n geval de halve selectie leeggekocht gaat worden.

Dat ze nu Wober laten gaan daar kan hopelijk Magallan goed invulling aan geven maar van de zomer zullen er wel wat kikkers uit de kruiwagen springen en kan Ajax weer van voren af aan beginnen met bouwen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:14
Ajax loopt al weg bij PSV, Ajax heeft speler die 2/3 x zo duur zijn als de duurste PSV speler, Ajax heeft meer inkomsten uit sponsoring en uit Europese wedstrijden.

PSV had nu het geld van de poule fase al nodig om Guti te kunnen betalen waar Ajax honderden miljoenen heeft, nu in de CL komt er weet circa 75 miljoen bij. Mochten Frenkie en de Ligt inderdaad vertrekken heb je weer een 160 miljoen erbij, daar komt PSV van hun levensdagen niet aan te pas.
Vind ik leuk
Mario 1 +226
zaterdag 12 januari 2019 om 11:27
Inderdaad Ajax heeft het meeste geld in kas.
Maar ze zullen toch ook diep in de buidel moeten tasten om weer 4 spelers op niveau terug te kopen. Want de vervanging hebben ze niet in huis
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:30
Magallán hebben ze al binnen, Doan staat op de nominatie en Eiting hebben ze in huis daarnaast kan Ajax alles en iedereen kopen mits de speler zelf ook naar Ajax wil. Het vermogen is ingezakt naar 170 miljoen daar komt de CL inkomsten en transfersommen weer bij...tel uit je winst en nieuwe aankopen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:43
Geen probleem zoals nu blijkt.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 10:34
Lozano en Bergwijn zullen samen 75 miljoen opleveren wat Ajax nu al haalt uit hun deelname aan de CL. Komen ze een ronde verder zal Ajax rond de 100 miljoen binnen halen waar PSV bleef steken op 25. Het grote verschil, Ajax heeft geld en kan de inkomsten op de bank zetten waar PSV Guti pas kon kopen nadat men de poulefase CL bereikte de rest verdween aan openstaande schulden.

Gerbrands verklaarde onlangs nog, wij moeten voor miljoenen verkopen om een buffer op te bouwen en toe te werken naar een eigen vermogen van 100 miljoen. Daarvoor heb je op dit moment de spelers niet die zorgen dat je aan dit bedrag komt.
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
zaterdag 12 januari 2019 om 11:23
Maar ze gaan niet elk jaar CL spelen, das het probleem
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:30
Zekers
Vind ik leuk
M.de jong +207
zaterdag 12 januari 2019 om 09:28
Vanuit een ander perspectief kan je je voorstellen, dat zolang de kleintjes onderin de ED, nagenoeg hetzelfde blijven, is er ook geen direct gevaar om te degraderen. Maw, lijfsbehoud is prima. wantsommige clubs, kunnen en willen niet groter worden. Dit ivm aspecten die dan aanbod komen die zij niet kunnen behappen. Dus lekker veilig een middenmoter, elk jaar je doel halen, financieel gezond blijven, zo staat je bedrijf goed in de ankers.
Vind ik leuk
benny-boys +1651
zaterdag 12 januari 2019 om 10:39
Je kunt een Competitie beginnen met alleen Ajax en PSV.
18X thuis en 18X uit.
De winnaar CL en verliezaar EL.
De rest gewoon laten 16 Clubs Ere en 18 Clubs KKD.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 09:19
dat heeft hij niet de topclubs denken dat alles om hun draait in de eredivisie maar zonder de kleintjes zijn ze nergens en de tv gelden van de kleintjes maar in hun zak blijven stoppen en roepen dat ze willen helpen de grootste onzin ooit.
Vind ik leuk
Harrie82 +3819
zaterdag 12 januari 2019 om 08:19
Nog een jaar CL PSV en PSV neemt financieel ook grote afstand. Ajax is al weg.
Maar blijf zo denken, over enkele seizoen is het nog erger.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:21
In andere landen is het niet anders. Spanje frankrijk engeland. Dus waarom zijn we hier opeens verbaasd over.
Vind ik leuk
Harrie82 +3819
zaterdag 12 januari 2019 om 08:30
Niet verbaasd, maar is toch goed dat de topclubs willen meedenken voor een sterkere competitie.

Perfect toch dat het morgen Jong Utrecht - Jong Az is in de KKD. Die spelers worden sterker hierdoor en daarom zie ik Utrecht en Az straks nog meer druk op plek 3 gaan zetten.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:32
Dat is zeker zo.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 09:39
nee dat is niet perfect maar pure competitievervalsing tegen over clubs als cambuur den bosch almere city
Vind ik leuk
Harrie82 +3819
zondag 13 januari 2019 om 19:43
Ach blij dat maar lekker vinden. Voor de sterkste NL jeugd is het goed en ze zetten sneller stappen in hun ontwikkeling.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 09:38
omdat in die landen de tv gelden veel eerlijker verdeeld worden dan hier,
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 09:46
Dat is zeker zo.
Vind ik leuk
Harrie82 +3819
zondag 13 januari 2019 om 19:44
In welke landen wordt het eerlijk verdeeld? Als je dat maar geloofs.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 19:57
als je niet weet waar je over praat doe het dan ook niet er is in de hele wereld niet een land te vinden waar het zo krom verdeeld word als in nederland.
dan kun je komen met dat dat in ieder land gebeurd maar dat is geen reden om het hier ook maar te doen en nogmaals kom maar met een land waar het nog oneerlijker verdeeld is dan hier.
Vind ik leuk
Harrie82 +3819
zondag 13 januari 2019 om 20:08
Spanje, Engeland, Duitsland. Wordt overal naar rato verdeeld. Alleen die bedragen zijn nog veel hoger dan in NL.
Dus ja...... als je iets niet weet dan moet ik niets roepen. Misschien eens naar jezelf kijken.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 20:14]
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 20:13
zelfs daar niet lees maar heeft in vi gestaan.
Vind ik leuk
Harrie82 +3819
zondag 13 januari 2019 om 20:15
Tik maar in bij Google.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 20:18
de bedragen zijn veel hoger idd dan hier maar de verdeelsleutel is eerlijker dan hier 1/5 tegen 1/8 en in england krijgt een gepromoveerde club ook nog eens miljoenen extra om de club stabiel te maken.
De top3 krijgt in Nederland samen 34,95%, over 2017-2018 in Engeland was dat 18,34%
dus idd je weet niet waar je over praat
[Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 04:50]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:37
Zodra psv geen CL speelt, is het ook weer niveau Feyenoord. Psv heeft namelijk geen reserve en denkt alleen maar aan de korte termijn. Ajax heeft een pot waardoor ze wel is een jaar (zie vorig jaar) europees voetbal kunnen mislopen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 07:13
Ben ik het zomaar met Gerbrands eens. De kleinere clubs moeten eens wakker worden en niet zo zielig zeggen, maar jullie krijgen veel meer.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 07:14]
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 09:39
het is idd precies andersom en iedereen heeft evenveel aandelen dus recht op evenveel geld maar de topclubs gijzelen de rest door hun tv gelden te stelen en daarvan roven de topclubs ook nog alle jeugd weg bij de kleintjes dan is het niet gek dat ze op een gegeven moment niet meer mee kunnen.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 19:58]
Vind ik leuk
Janzijnvader +16178
zaterdag 12 januari 2019 om 07:13
ToonGerbrandsprimeur.nl
Vind ik leuk
Gelukshand +150
zaterdag 12 januari 2019 om 07:13
Is hij niet bang dat Ajax wegloopt van PSV?
En daarom wilt dat Ajax de andere gaat helpen
Vind ik leuk
dhrwobo +35765
zaterdag 12 januari 2019 om 07:24
Nee want dit roept hij al jaren. En Ajax heeft net zo’n baat bij een sterkere competitie als psv. En vooralsnog staan we nog steeds boven Ajax iig.
Vind ik leuk
De Liefhebber +10388
zaterdag 12 januari 2019 om 09:27
Die laatste zin is niet nodig....Je hebt tot nu toe nog niks bereikt dit seizoen behalve op 3 fronten uitgeschakeld. Kampioen ben je ook nog niet en herbstmeister krijg je geen schaal voor.

Gerbrands heeft zeker gelijk! De Jong teams moeten in een eigen competitie strijden. Als de sodemieter dat ku(ns)tgras er uit en de competitie op niveau brengen! Heeft ook zijn weerslag op de lagere clubs.
Vind ik leuk
Gelukshand +150
zondag 13 januari 2019 om 12:27
Ik had het ook niet sportief, ik had het over financieel. Daar ging het artikel toch ook over? Dat de top meer geld verdiende, terwijl de clubs eronder niet eens geld heeft om echt gras te laten groeien.

Ajax gaat komende zomer zeer veel geld verdienen. Dus vandaar dat ik het vroeg? Of gaat PSV weer wat grond verkopen aan de gemeente om ook heel veel geld in kas te hebben?
Vind ik leuk
Sanuk +3412
zaterdag 12 januari 2019 om 07:30
Rare opmerking van een fan van een club die al 4 jaar helemaal niets heeft gewonnen.
Vind ik leuk
1313 +2857
zaterdag 12 januari 2019 om 07:38
En ja hoor het is 7:30 op een zaterdag morgen. En de eerste reactie met 4 jaar niets is alweer binnen! Chapeau. Lekker veel inhoud ook en ook iets van toevoegend niveau op een forum. Ook niet iets wat nog nooit gezegd is. Nee joh, je bent de eerste!

Toon heeft hier wel gelijk in, alleen ben ik bang dat het al niet meer te redden is. Dit wordt gewoon on begonnen werk, en het gaat alleen maar minder worden in de competitie! Hoop dat de subtoppers toch meer kunnen aanhaken (Az Utrecht Vitesse) onderin zal het gat alleen maar groter worden de komende jaren.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 07:39]
Vind ik leuk
Sanuk +3412
zaterdag 12 januari 2019 om 07:39
Het is hier al 13.30.
Vind ik leuk
1313 +2857
zaterdag 12 januari 2019 om 07:41
Lekker belangrijk, hier niet. Kan niet vanaf me beeldscherm zien dat jij in een of andere gehucht woont.😂
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:44
het ligt vooral aan de onwil van de "kleine" clubs, die kijken echt alleen in hun eigen kleine keukentje. Bovendien is het hele stemsysteem waarin elke club een stem heeft natuurlijk funest voor elke poging tot verandering
Vind ik leuk
Hast58 +854
zaterdag 12 januari 2019 om 10:26
Dat is de grootste misvatting in een democratie. Clubs die belangrijk zijn mogen beslissen en andere niet. Dat zou het zelfde zijn als dat hoger opgeleiden mogen gaan stemmen en uitkeringsgerechtigden niet. Gelukkig zijn we hier nog niet zover maar als ik de geluiden hier zo hoor dan zou het er zomaar eens van kunnen komen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:33
nee de KNVB is de overkoepelende organisatie, zij organiseren de competities en zouden dus gewoon moeten kunnen bepalen. dat is nu absoluut niet het geval. jouw herleiding naar de maatschappij slaat natuurlijk als een tang op een varken.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 20:12
ze organiseren de competitie en hebben verder niets te maken met tv rechten die de clubs verkopen die rechten zijn van de clubs en niet van de knvb en dus heeft de knvb niet te bepalen.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 05:20
het gaat hier niet alleen om de uitzendrechten. het gaat om veranderingen in de competitie en het kunstgrasverhaal bijvoorbeeld. de uitzendrechten bepalen idd de clubs
Vind ik leuk
HanV +4855
zaterdag 12 januari 2019 om 10:32
Zeker, zo kunnen de grote clubs niet eens hun eigen belangen vertegenwoordigen als de meerderheid ook hun eigen belangen wil vertegenwoordigen.
Vind ik leuk
1313 +2857
zaterdag 12 januari 2019 om 12:23
Indd zeker waar. Dat stemmen moet er gewoon uit. Knvb moet eindverantwoordelijk zijn en de beslissingen nemen. Niet de clubs.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 20:02
dat kan helemaal niet wat een domme opmerking de knvb heeft niets te vertellen in dit verhaal omdat de rechten niet van hun maar van 18 clubs zijn en die nemen de beslissingen dus en de knvb heeft dat maar te volgen.
en als die grote clubs hun eigen belangen willen dienen moeten ze de tv rechten niet verkopen in zijn geheel maar alleen hun eigen rechten verkopen.
probleem is dan wel dat de tegenstander betaald moet worden als die topclubs uitspelen om het uit te zenden en de kleine clubs zullen voor die rechten dan giga bedragen gaan vragen waarmee ze nog meer binnen halen dan nu het geval is.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 20:32]
Vind ik leuk
1313 +2857
zondag 13 januari 2019 om 20:05
Ben je blind ofzo? Los van het feit dat je leestekens niet snapt, of dat je niet kan lezen waar je ze moet zetten.


Ik zeg toch duidelijk dat dit moet veranderen? Dat de KNVB de verantwoordingen moet nemen en niet de clubs.

Zoals dat in het buitenland ook het geval is.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 20:08
blijkbaar kun je inderdaad niet lezen idd de knvb kan dat namelijk helemaal niet aangezien ze geen partij zijn.
Vind ik leuk
1313 +2857
zondag 13 januari 2019 om 20:09
Dat kan zeker wel, als de meerderheid van de clubs hiermee gaan instemmen. Ik hoop dat ook dat dit zal gaan gebeuren.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 20:14
ja en dat gaan die clubs ook echt doen hoor die gaan hun inkomsten in de handen vd knvb leggen die zelf zn hoofd niet boven water kan houden dat geloof je zelf toch niet.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 20:17]
Vind ik leuk
1313 +2857
zondag 13 januari 2019 om 21:11
Achja dan is het Nederlands voetbal gewoon verpest dus. Willen ze niet naar een hoger niveau gaan. Beschamend dit.

Lachwekkend. Onze competitie is al drama, maar op deze manier worden wij nog meer niets zeggen-der in Europa. Jij bent vast geen liefhebber.😉
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 20:06
nee de onwil ligt toch echt bij de topclubs die verdelen niet eerlijk terwijl iedereen evenveel rechten heeft en dus evenveel hoort te krijgen.
dat iedereen dan evenveel stemrecht heeft is ook logisch aangezien iedereen evenveel rechten heeft.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:48
Grappig dat je dat wel vervelend vind, maar de Ajax fan daar boven die het uitlokt, heb je dan weer geen problemen mee! Mr bien begint om 7.25 over de gemeente, reageer je daar dan ook op?..
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 08:49]
Vind ik leuk
1313 +2857
zaterdag 12 januari 2019 om 12:25
Volgens mij zijn daar al meerdere mensen die er wat van gezegd hebben toch? Ik keur het van beide af hoor wees maar niet bang.😜
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 09:43
nee want dat is een van zijn trollenvrienden die bean doet namelijk de hele dag niet anders.
Vind ik leuk
1313 +2857
zondag 13 januari 2019 om 20:06
1 van mijn trollen vrienden? Heb je mij serieus zien trollen, zo ja. Laat mij eens zien dan😉
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 20:16
in dit topic nog niet maar in de psv en utrecht topics wel.
Vind ik leuk
1313 +2857
zondag 13 januari 2019 om 21:07
Is dat zo? Laat me die dan eens maar zien. Ben benieuwd!
Vind ik leuk
Gelukshand +150
zondag 13 januari 2019 om 12:22
Toch vreemd dat Ajax spelers dan meer gewild zijn dan die van PSV of van Feyenoord.

Blijkbaar is het alleen voor PSV en Feyenoord supporters belangrijk dat Ajax geen prijs wint. Want welke club wil 70 mil voor een psv speler betalen? ik zie die geruchten niet?
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 20:00
nog een domme troll
Vind ik leuk
Gelukshand +150
zondag 13 januari 2019 om 20:20
Welke speler is volgens jouw de duurste speler van PSV?
En hoe duur is die?
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 20:33
ga lekker ergens anders trollen mafkees
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 07:17
Hoezo over twee jaar? Volgens velen hebben we nu al een Mickey Mouse competitie :)
Vind ik leuk
voorstopper +1085
zaterdag 12 januari 2019 om 07:20
Ik neem Toon na zijn Philips stadion lichtcircusplan niet meer serieus.
Vind ik leuk
dhrwobo +35765
zaterdag 12 januari 2019 om 07:24
Zou ik wel doen, want wat hij zegt snijdt hout hier
Vind ik leuk
Hopaaaaa +862
zaterdag 12 januari 2019 om 07:27
Nam je Toon voor het lichtcircusplan wel serieus dan?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:50
Zou ik wel doen, want zijn verhaal is niet alleen serieus, maar ook nog eens relevant en inhoudelijk juist.

Hetgeen overigens ook geldt voor dat "lichtcircusplan". Voetbal zal zich internationaal meer en meer moeten profileren als een brok entertainment om de concurrentie met andere manieren van vermaak te kunnen (blijven) winnen.
Zoals elk bedrijf dat, of elk mens die, langdurig succesvol wil blijven zich ook regelmatig opnieuw moet uitvinden, ontkomt ook het voetbal niet aan vernieuwing.
Vind ik leuk
Mirkoff! +497
zaterdag 12 januari 2019 om 09:24
Gelukkig.
Vind ik leuk
BenikBen +53
zaterdag 12 januari 2019 om 07:22
Zolang Feyenoord van Graafschap en Fortuna verliest is het een top 2
Vind ik leuk
fedor2501 +5335
zaterdag 12 januari 2019 om 09:11
Zolang Feyenoord namaaksupporters als jou heeft komen we ook nergens muppet.
Vind ik leuk
BenikBen +53
zaterdag 12 januari 2019 om 14:35
Zielig zo'n reactie. Waarom ? Omdat Feyenoord kapot gaat door gasten zoals jij oogkleppen op en onvoorwaardelijke steun zonder kritiek te willen horen.
Vind ik leuk
fedor2501 +5335
zaterdag 12 januari 2019 om 15:59
Zonder kritiek gaan we idd nooit beter worden maar waarom zielige opmerkingen maken als deze van jou. Het enige wat je daar mee bereikt is het voeren van de zielige trolletjes hier.
Vind ik leuk
Mr bien +4537
zaterdag 12 januari 2019 om 07:25
Toontje moet een toontje lager gaan zingen.
Sinds dat de gemeente PSV heeft geholpen investeert PSV opeens .
Zonder de gemeente had PSV in de situatie van Twente gezeten.
En nu opeens janken dat er iets moet veranderen en dat ze veel geld moeten betalen.


Belangrijkste is dat kunstgras eruit.
Vind ik leuk
Mr.Dee +318
zaterdag 12 januari 2019 om 07:35
Ik blijf het zeggen. Als je de feiten niet kent, post dan geen bericht.
Vind ik leuk
Sanuk +3412
zaterdag 12 januari 2019 om 07:37
Jouw clubje heeft jarenlang alleen maar prijzen gewonnen door zwart geld en wordt door de gemeente amsterdam gesponsord met die betonnen bak, grootste jankert
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 07:40]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 07:40
Dat zeker ja.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:49
Haha deze reactie is nog 10 keer dommer
Vind ik leuk
Knollie +443
zaterdag 12 januari 2019 om 08:48
Als Toon volgens jou moet dimmen, moet Ajax het ook.
Ze staan in deze naast elkaar namelijk.
Dus je gezuig en gezanik puur om te treiteren slaat kant nog wal weer.
Hoe dom is dat dan.

Kun je nu niet eens normaal reageren.
Ik daag je uit dat eens een week lang vol te houden.
Vind ik leuk
Mirkoff! +497
zaterdag 12 januari 2019 om 09:26
Had je vandaag een groot plasje of klein plasje in bed?
Vind ik leuk
Paul1982 +11946
zaterdag 12 januari 2019 om 07:35
Snap niet dat de KNVB geen maatregelen durft te nemen. Zij zijn immers de organisator van de competitie. Zij kunnen de competitie opzet en de soort ondergrond bepalen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:15
Het probleem is dat de KNVB eerst het kunstgras in de Eredivisie goedkeurde. Dan kun je niet zomaar later zeggen: "Oh jongens, we verplichten jullie nu weer het eruit te gooien. En op eigen kosten.".
Vind ik leuk
Paul1982 +11946
zaterdag 12 januari 2019 om 09:33
Dieselauto's zijn ook ooit toegestaan en worden nu ook op steeds meer plekken geweerd. Punt is dat regels altijd aangepast kunnen worden. Gelukkig zien steeds meer clubs het licht. Almere City is volgens mij alweer terug naar natuurgras en Sparta en Excelsior gaan het ook doen. Als die clubs dat op eigen kosten kunnen, kunnen alle clubs dat.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 09:49
dat kunnen ze dus niet de competitie is niet vd topclubs al denken ze van wel maar van alle clubs dus verdeel eerst alles maar eerlijk dan gaan clubs vanzelf op gras spelen want bepaalde clubs laten zich niet meer chanteren en groot gelijk hebben ze.
overigens zijn die velden gewoon goedgekeurd dus psv en ajax kunnen wel blijven huilen maar hebben geen poot om op te staan en de knvb kan er helemaal niets aan veranderen zelfs de uefa en fifa kunnen dat niet.
Vind ik leuk
Paul1982 +11946
zondag 13 januari 2019 om 11:37
Ik heb het toch over de KNVB, en niet over PSV of Ajax. Maar kennelijk is je afgunst groter dan je vermogen om begrijpend te lezen.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 20:25
nee hoor maar dat zijn de clubs die maar blijven drammen terwijl ze zelf oneerlijk verdelen al hoort mijn club daar sinds kort ook bij die krijgen ook teveel in verhouding maar die uiten hun frustratie over kunstgras niet dagelijks in de media.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 20:40]
Vind ik leuk
Paul1982 +11946
zondag 13 januari 2019 om 21:51
Nee, want FC Utrecht is zo'n voorbeeldclub... Maar zijn het PSV en Ajax die dit elke dag vertellen of de media waaronder dit soort sites die alles kopiëren en alles uitvergroten
Vind ik leuk
4everfcu +4134
maandag 14 januari 2019 om 04:33
wat heeft fc utrecht hier mee te maken? en volgens mij gaf ik aan dat die ook teveel krijgen toch?
Vind ik leuk
Paul1982 +11946
maandag 14 januari 2019 om 06:34
Wat hebben PSV en Ajax hiermee te maken? Ik heb het over de KNVB en jij begint over die 2 clubs. En wat FC Utrecht ermee te maken heeft? Jij haalt die club erbij, dus stel jezelf die vraag.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
maandag 14 januari 2019 om 07:22
jij leest alleen wat je wil lezen het zijn de psv en ajax mensen die er continu in de media over blijven zeiken en daarom haal ik ze erbij.
dat jij gelijk op je teentjes getrapt bent kan ik niets aan doen net als de knvb er niets aan dat kunstgras kan doen
Vind ik leuk
Paul1982 +11946
maandag 14 januari 2019 om 08:57
De zaak verdraaien kun je best goed. De KNVB organiseert de competitie, dus die stellen ook de regels vast. Dat jij dat niet snapt of een grote afgunst hebt naar 2 clubs, daar kan ik niets aan doen.
Vind ik leuk
grunnfan +345
zaterdag 12 januari 2019 om 07:38
De jong teams in de Keuken Divisie pure competitievervalsing!
Vind ik leuk
mazu +3117
zaterdag 12 januari 2019 om 07:40
Juist, maar daar hoor je ze niet over
Vind ik leuk
Bertus +6596
zaterdag 12 januari 2019 om 08:06
Niks competitievervalsing, gewoon een mooie competitie om jonge gasten toch op een redelijk niveau ervaring op te laten doen.
Vind ik leuk
Pec010 +2252
zaterdag 12 januari 2019 om 08:09
Het was een mooie competitie voor jonge gasten om ervaring op te doen. Nu doen er 4 teams voor spek en bonen mee met steeds wisselende selecties, dat is goed voor die 4 teams maar zeker niet voor de competitie.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:49
Als je nog niet eens van een jong elftal kan winnen, dan heb je niks te zoeken in de eredivisie, zo simpel is dat.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 09:55
een dommere opmerking heb ik vandaag nog niet kunnen ontdekken.
Vind ik leuk
Mooseair +150
zaterdag 12 januari 2019 om 08:24
Vroeger werden die jongens verhuurd om ervaring op te doen en nu moeten clubs spelers uit verwegistan halen. Dus lul niet zo dom. waar spelen ze werkelijk om? Voor spek en bonen. En Ajax en PSV lopen steeds verder weg ja. Begint langzaam op de Schotse competitie te lijken of PSG dat alleen heerst in Frankrijk. Leuk man zo een competitie. KNVB, wheeeerreee aaaaarrrreeeee yuuooooooo?
Vind ik leuk
Bertus +6596
zaterdag 12 januari 2019 om 08:55
Is juist te doen om veelal jongens uit de eigen opleiding ervaring te laten op doen, valt reuze mee met die zogenaamde spelers uit verwegistan. Toestanden zoals in Engeland spelen zijn er hier niet.
Het valt je denk ik vooral tegen dat je eigen club zo ver is weggezakt door wanbeleid en dagdromerij. Het was Munsterman en de supporters maar wat graag gelukt om enigszins aan te sluiten bij de top 2.
Bovendien gaat je vergelijking met Schotland mank. In alle landen rondom ons heen zijn het al jarenlang dezelfde clubs die strijden om de titel. En dat zal altijd zo blijven. Eendagsvliegen zoals Twenthe en Leicester zullen er altijd blijven maar blijven uitzonderingen.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6167
zaterdag 12 januari 2019 om 10:09
Maar het was de knvb die alles op alles heeft gezet om FcTwente klein te krijgen toen fc twente het Nederlands voetbal dreigde te domineren (won op een gegeven moment 4 van 5 laatste nationale prijzen ).
Dat was ineens commercieel niet bevordelijke en de knvb stelde van oostveen aan om dit 'probleem ' op te lossen.
Vind ik leuk
Bertus +6596
zaterdag 12 januari 2019 om 10:18
De enige echte grote verantwoordelijke hiervoor was de aandachtsgeile Joop Munsterman. Die had te veel avonturenboeken gelezen en dacht dat hij heel de wereld kon veroveren
Vind ik leuk
J. Staatsen +6167
zaterdag 12 januari 2019 om 10:22
Wie binnen en buiten FC Twente maar naar Munsterman en Van der Laan blijft wijzen, heeft iets te verbergen, is rancuneus of niet goed op de hoogte. Met terugwerkende kracht is er voor het duo zelfs enige genoegdoening, omdat de KNVB-arbitragecommissie FC Twente niets verwijt in de zaak Tadic en het CAS (Internationaal Sporttribunaal) het contract tussen investeringsfonds Doyen Sports Group en Sporting Lissabon rechtsgeldig heeft verklaard. FC Twente had eenzelfde deal met Doyen Sports Group.

Zo blijkt dat FC Twente in die roerige overlevingsstrijd soms onterecht boetes zijn opgelegd, verbannen is van Europees voetbal en indirect ten onrechte drie punten heeft ingeleverd. Het geeft eens te meer aan dat een club, zelfs als de publieke opinie tegen is, nooit zijn recht moet opgeven een rechtszaak te beginnen, te arbitreren en beroep aan te tekenen tegen uitspraken. Hoezeer wordt gedreigd met hel en verdoemenis, in het geval FC Twente vanuit de KNVB met toenmalig directeur Bert van Oostveen als inquisiteur.

De telegraaf

Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 17:52
niets verwijd nee die verzonnen een vormfout dat is wat anders
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 10:03
dat heeft twente helemaal zelf gedaan maar blijf jij lekker na andere clubs en de knvb wijzen.
misschien je onzin lijstje nog ff posten om er kracht bij te zetten.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 09:55
pure competitie vervalsing ja iedere week spelen ze met een ander elftal.
en ze spelen ook nog om niets mee puur voor spek en bonen dus en clubs als cambuur almere city fc den bosch zijn daar de dupe van maar die tellen toch niet mee in zeist die er alleen voor de topclubs is en die alles veranderen wat in hun macht ligt om de top te helpen over de rug vd kleintjes.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 09:52
precies hele competities worden na de klote geholpen voor de topclubs eerst de kkd en nu willen ze ook de eredivisie clubs regeren maar wel zelf de tv gelden van die clubs in hun zak stoppen.
maar alles voor de top want die moeten presteren in europa en de kleintjes moeten het maar betalen
Vind ik leuk
Bertus +6596
zondag 13 januari 2019 om 17:43
Zonder die topclubs zou er helemaal niemand nog interesse hebben in onze competitie. Dan wordt het niveau Polen etc.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 17:47
is dat zo? ik denk van niet doordat het veel leuker word en iedereen kampioen kan worden gaan ze veel meer kijkers trekken verwacht ik.
en zonder de kleintjes heeft niemand interesse in de tv rechten of denk jij dat mensen elke week psv ajax leuk gaan vinden en dat fox er dan ook nog maar een dubbeltje voor de rechten geeft
Vind ik leuk
Bertus +6596
zondag 13 januari 2019 om 18:01
Elke week PSV-Ajax hoeft ook niet maar op affiches zoals bv Exelsior-Groningen zitten er ook niet veel te wachten. De topclubs maken het gewoon nog steeds interessant
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 20:36
uit onderzoek van vi is gebleken dat dat dus helemaal niet zo is er zijn alleen behoorlijk meer kijkers bij een psv ajax maar een nac vitesse of ajax excelsior is dat helemaal niet zo.
Vind ik leuk
Jordaan +1209
zaterdag 12 januari 2019 om 07:49
Ik kan hem zeker wel volgen, helemaal gelijk ik snap ook zijn frustratie!!
Vind ik leuk
Pec010 +2252
zaterdag 12 januari 2019 om 08:07
Dus de grote clubs wouden jong teams in de Kkd en het kunstgras er uit. Dat gaat beide gewoon gebeuren. Daarnaast geeft hij zelf al aan dat het gat steeds groter wordt maar dat betekend niet dat kleine clubs geen stem meer mogen hebben. Het geld zal eerlijker verdeeld moeten worden, zoals in Engeland het geval is.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 17:53
nee hoor gaat niet gebeuren
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:19
Wijze man die Gerbrands aanwinst voor het voetbal klopt helemaal wat ie zeg.
Vind ik leuk
diekertjedap +5004
zaterdag 12 januari 2019 om 08:22
dan steek je dat geld daar waar de zon nooit schijnt gerbrands. hou je die peanuts. het nederlandse voetbal is groter dat die zogenaamde wannabee topclubs. als het goed gaat met het nl voetbal dan is dat dankzij jullie en gaat het slecht dan ligt het aan de kleine clubs. vertel meteen even hoeveel jullie bijdragen aan die keukenkampioen divisie waar jullie met jullie jong-teams gratis in spelen terwijl de rest mooi kan betalen. flikker op met die zooi. koop eens wat minder clubs leeg, dan komt er ook meer tegenstand. nee, er moeten nog wat meer clubs sneuvelen voor die zogenaamde "successen" van jullie
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 08:28]
Vind ik leuk
Quareck +7223
zaterdag 12 januari 2019 om 09:05
Als jij je kop uit je reet haalt en leest wat er staat, snap je dat je dom lult
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 10:07
de enigste die dom lult en vol van haat ben je zelf
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:30
Moraalridder Toon heeft gesproken
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:32
In de poldercompetitie heeft men al jaren geleden geestelijk afscheid genomen van de wet op de remmende voorsprong. Er wordt slechts nog uit beleefdheid en respect gesproken over een top drie.
Vind ik leuk
Caniggia +1029
zaterdag 12 januari 2019 om 08:33
Voor een klein deel heeft hij wel gelijk.Maar door het grote geld wat elk jaar door Fox de grote competities inrolt.Zullen wij hier nooit meer bijkomen.De clubs samen hebben de rechten voor de tv uitzendingen voor een schijntje weggegeven. Zolang als dat niet verandert(en Fox gaat dat niet veranderen want die verdienen er bakken met geld aan op deze manier) blijven we op Ajax,Psv,Feyenoord na klein en zullen de onderste cluppies steeds verder wegzakken.
Vind ik leuk
diekertjedap +5004
zaterdag 12 januari 2019 om 08:35
vooral als je 90% van die inkomsten ook nog bij die dezelfde top 3 laat terecht komen.
Vind ik leuk
Caniggia +1029
zaterdag 12 januari 2019 om 08:49
In Engeland krijgt de nummer laatst nog een zeer groot miljoenen bedrag door de Tv rechten die hebben hun competitie wel goed verkocht. De top van Nederland zorgt er ook voor dat dit geld nog binnenkomt. Mensen gaan echt niet voor hun lol naar een De Graafschap - Vvv zitten kijken of een Groningen - Emmen bijvoorbeeld. Dus daarom krijgen de Top clubs ook meer.Alleen in de stadions zitten die mensen die deze wedstrijden wel willen zien.En wil je meer verdienen dan moet je attractiever voetbal laten zien doe je dat niet dan zul je het met de kruimels moeten doen.Sommige clubs begrijpen dat en die zie je ook jaarlijks wat opklimmen.Een Groningen bijvoorbeeld speelt afbraak voetbal en dat zie je ook terug in de stand en vooral in de Supporters aantallen.Probeer eerst je eigen stadion es vol te krijgen en daarna kun je dan eens over de tv rechten lopen zeuren.
Vind ik leuk
Mario 1 +226
zaterdag 12 januari 2019 om 10:25
Je ziet aan het aantal toeschouwers in de keukencompetitie hoe ze achter hun club staan. Slechts 1 ploeg steekt daar met kop en schouders boven uit.
FC TWENTE. iedere 14 dagen ruim 25.000 toeschouwers.
Jammer van het wanbeleid van de afgelopen jaren, maar geloof maar die komen terug.!!!!
Vind ik leuk
Caniggia +1029
zaterdag 12 januari 2019 om 16:40
Dat daar zoveel supporters zitten ligt niet aan het voetbal want dat is nog steeds niet om aan te zien.De supporters doen dat nu nog om te steunen maar als Twente niet promoveert en volgend seizoen nog steeds in de kk divisie speelt dan zul je zien,Dat dat hard naar beneden gaat of dat ze de kaartjes nog goedkoper moeten maken.
Vind ik leuk
Mario 1 +226
zaterdag 12 januari 2019 om 17:55
Als je naar de laatste 20 jaar kijkt is Twente de 4e ploeg van Nederland.
Mét een vaste supporters schare
Twentenaren staan door dik en dun achter hun club .
Vind ik leuk
Caniggia +1029
zondag 13 januari 2019 om 00:07
Nog wel maar wat doet nog 2 jaar kk divisie en super slecht voetbal met de fans. Dit is het 2e jaar op rij dat er echt slecht gevoetbald word.
Vind ik leuk
Mario 1 +226
zondag 13 januari 2019 om 09:58
Volledig opnieuw beginnen, zoeken naar de juiste mensen, op de goede plek.
Komt alles goed.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 18:03
twente is niet de 4e club van nederland dat hebben ze over zichzelf afgeroepen en als je de cijfers maar in je voordeel neerzet kun je dat zeggen maar klopt er nog steeds niets van.
bij twente is bvb twente 65 mee gerekend maar bij utrecht is dat met voorloper dos niet gedaan az idem dito om maar een paar voorbeelden te geven.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 18:07]
Vind ik leuk
Mario 1 +226
zondag 13 januari 2019 om 18:42
Dan nog is Twente de 4e club van Nederland over de laatste 20 jaar.
En dat zeggen ze niet over hun zelf. Dit zijn de cijfers van de KNVB..
Alleen hebben ze over de laatste 20 jaar het 3 punten systeem aangehouden.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 18:47]
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 20:45
is dat zo omdat ze een titel gewonnen hebben?
en ja ook niet moeilijk als je spelers haalt die je helemaal niet kan betalen.
en wat heeft het fc twente opgeleverd een schaal miljoenen schuld straffen en degradatie iets wat bvb utrecht nog nooit overkomen is incl de voorloper dos en hoe vaak is twente gedegradeerd?
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 20:47]
Vind ik leuk
Mario 1 +226
zondag 13 januari 2019 om 21:08
Het bestuur heeft FC TWENTE stuk gemaakt.
Heeft niets met de spelers en supporters te maken.ik ben voor PSV.
Maar zit ook vaak bij Utrecht ATM. Ik geniet van het spelletje, en hoop dat de Nederlandse clubs het goed doen.
Mijn vriendin komt uit Rotterdam dus Feyenoord komen we ook regelmatig. Heb 15 jaar in A'dam gewoond ook daar geniet ik van.
Mark van Bommel ken ik al vanuit onze jeugd ,ja ik ben voor PSV.
Maar ben vooral liefhebber van het spel
Vind ik leuk
HanV +4855
zaterdag 12 januari 2019 om 10:50
De top3 krijgt in Nederland samen 34,95%, over 2017-2018 in Engeland was dat 18,34%. Betekent dit dan dat in Engeland mensen liever wel Swansea - Brighton kijken dan in Nederland De Graafschap - VVV als ze ook naar City - Everton kunnen kijken?
Waarom krijgt de top hier zo veel meer? Omdat de koek kleiner is? Dan moet je ook niet zeuren over de kleinere clubs.
Vind ik leuk
Caniggia +1029
zaterdag 12 januari 2019 om 16:36
Dat zeg ik al het bedrag ook al zou het wel elke club 6 procent opleveren dan is het nog een schijntje.De degradant in Engeland krijgt nog maar even 107 miljoen mee.
Daar werd in het seizoen 2016/2017 2,8 miljard verdeelt.Zolang als daar zulke dikke bedragen uitgekeerd worden zullen wij hier in Nederland steeds minder worden.Want al die clubs daar geven dat geld ook weer uit en wel aan spelers die hier normaal 5 ton a 1 miljoen opleverden.Dus je kunt snel rijk worden als je je jeugdopleiding goed voor elkaar hebt en houd.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 10:08
en lang verhaal vol onwaarheden en aannames
Vind ik leuk
Caniggia +1029
zondag 13 januari 2019 om 14:57
Nou filter de onwaarheden er even uit dan. en vertel me even waar ik volgende keer op moet letten want blijkbaar weet jij het heel goed.Ik wil daar graag iets van leren.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 17:58
was een reactie op han v die meent dat de tv gelden verdeeld worden na de kijkcijfers die er niets mee van doen hebben.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 18:00
die stadions lopen juist leeg door foxsports en het aantal supporters heeft er niets mee te maken bij emmen bvb zat ook geen hond en dat zit nu vol net als bij den bosch gaat gebeuren en eerder bij ado den haag.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:38
Edit VP : Onnodige reactie
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:35]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:55
Kroko Gerbrands huilt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:56
Inkrimping are divisie was het belangrijksta punt dat de kleinere clubs NEEN verkochten en terecht alle grote competitie bestaan uit 20+ clubs. Verder moet PSV niet te hoog van de toren te blazen ze hebben zeker dit seizoen vaak met mazzel van de kleintjes gewonnen. Jongteams in KKD is nog steeds je reinste competitievervalsing, strakkere regels EN zorg er als club maar voor dar het geen troosteloze bedoeling is met 600-700 supporters op tribune. Voel je je te groot ga in Duitsland meedoen.
Vind ik leuk
whdijk +669
zaterdag 12 januari 2019 om 09:06
Je bent echt een Clown!
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 10:11
en jij heb zijn rode neus gejat
Vind ik leuk
Quareck +7223
zaterdag 12 januari 2019 om 09:09
Tja, supporter van nac... die zijn we volgend jaar ook wel kwijt zonder inkrimping naar 16 teams.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 18:05
die inkrimping is ook wel de meest belachelijke eis vd topclubs nou laat ze zichzelf maar opheffen dan
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:19
Volgens mij heeft VI een artikel geschreven dat zonder de VAR, ajax op drie punten minder gad gestaan. Dus over geluk gesproken..
Vind ik leuk
HanV +4855
zaterdag 12 januari 2019 om 10:53
In het artikel van het AD heeft Mossou het over de 9 fouten van de VAR, hij noemt alleen De Ligt.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 18:09
9 fouten en allemaal in het voordeel vd topclubs uiteraard en uiteraard weer toeval haha dat geloofd verder geen hond meer natuurlijk.
Vind ik leuk
HanV +4855
zondag 13 januari 2019 om 20:12
Ik zou zeggen overspelen vanaf minuut 6 met 11 tegen 10. Als zelfs de KNVB zegt dat het onrecht is.
Vind ik leuk
Brodibe +10
zaterdag 12 januari 2019 om 08:57
De besluitvorming is belachelijk. De kleine clubs houden angstvallig vast aan wat ze hebben maar het hele Nederlandse voetbal dondert in elkaar
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:59
Ik heb het al lang opgegeven. Teveel verkeerde mensen lopen er in het voetbal rond, vanwege het geld.
Pas als de miljoenen verdwijnen, dan zal de situatie weer een beetje normaal worden.
Maar dat gaat niet meer gebeuren.

In de echte wereld gebeurt precies hetzelfde, de rijken worden steeds rijker. En straks kost een brood 25 euro.

Het probleem van deze economie, is dat de winst verdwijnt en het geld wat circuleert blijft 100%. Terwijl de winst maar blijft door stijgen.
Dus dan krijg je een steeds grotere economie, maar het geld wat circuleert, word verhoudingsgewijs steeds minder.

Maar onze economen rekenen wel met de winst bij de economie.
En dat noemen zich dan economen. Haha. Ja, dat ben ik dan ook.

De schaarste zal steeds groter worden. Totdat een brood 25 euro kost. En dan wordt het tijd voor een opstand.
Dan pas.

De goede spelers zullen ook schaarser worden. En steeds duurder.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:01]
Vind ik leuk
whdijk +669
zaterdag 12 januari 2019 om 09:04
Volkomen met Gerbrands eens!
Vind ik leuk
Ropa +235
zaterdag 12 januari 2019 om 09:06
De kleine clubs hebben niet zoveel geld om een compleet Jong team in de KK divisie te laten spelen. PSV heeft dat wel en misschien wordt daardoor wel de grote pijn veroorzaakt. Want als iedere Eredivisie club een Jong team in de keukendivisie zou hebben, dan speelt er geen overige BVO meer in die divisie mijnheer Gerbrands. Daarmee wordt gelijk de vinger op de zere plek gelegd. Je veroorzaakt zelf ook de kaalslag onder de clubs De rijken roepen wat over de armen, maar die armen zelf echt goed helpen is waar het om gaat. Dus vlinderdasje af doen en met je poten in de klei naast dat kleine clubje gaan staan mijnheer Gerbrands. En als je dat niet doet dan wordt het einde verhaal.
Dus maak zelf een goede keuze in het belang van het Nederlands voetbal
en ga niet alleen maar lopen roepen naar anderen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:15
Psv uit cl en uit de beker, zwakte of is het slim om weer kampioen te worden.
Helaas als dit de formule is om Kampioen te worden in nederland, zijn we de startplek voor cl snel ook kwijt. Of voor leuke competitie kustgras eruit helpt ? helaas voor de rechter helf clubs niet meer te betalen. De knvb moet daar in gaan mee betalen, want de top 3 is daar niet verantwoordelijk voor
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:19
Hij vergeet even te vertellen dat ze een paar jaar geleden financieel flink zijn geholpen door de gemeente
Vind ik leuk
J. Staatsen +6167
zaterdag 12 januari 2019 om 10:16
Net als Ajax...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:02
Dat zou best kunnen, dat weet ik niet, ben geen Ajax fan, waar het mij om gaat dat elke club voor eigen parochie spreekt
Vind ik leuk
J. Staatsen +6167
zaterdag 12 januari 2019 om 15:34
Das zeker.waar.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 10:13
lul niet zo om ze hebben gewoon een eigendom verkocht en huren dat nu niets mis mee troll.
Vind ik leuk
Uitvak030 +323
zaterdag 12 januari 2019 om 09:20
Helemaal mee eens. Het verschil word ook in Nederland steeds groter. De competitie word er weinig spannender op. Maar kijk eens naar de kampioenen van de afgelopen 15 jaar in de competities in Spanje, Portugal, België, Engeland etc. Iedere competitie word telkens door 2 verschillende teams gewonnen en af en toe de nummer 3. Zelfde principe als in Nederland.... Dus is dat dan zo erg?

Dan gaan mensen weer roepen, ja maar het niveau is zoveel hoger. Ga eens naar een gemiddelde wedstrijd kijken in de eerder genoemde competities, ook vaak niet om aan te gluren.

Oftewel, lullen we niet te vaak over een probleem, wat geen probleem is? Maar gewoon hoort bij voetbal!
Vind ik leuk
rpaulp50 +12120
zaterdag 12 januari 2019 om 09:21
Het point of no return is al lang bereikt, de rest komt er niet meer aan, ook Feyenoord niet als ze geen geld kunnen aantrekken via participaties etc.,
De veranderagenda is gewoon niet toereikend en verandert aan de machtsverhoudingen niets.
De grote twee kunnen zich beter inspannen voor een echte Euro competitie.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41735
zaterdag 12 januari 2019 om 09:26
De kleinere clubs die de veranderingen hebben tegengehouden, deden dat uit eigen belang. Dat is niet gek.
Wat wel gek is dat zij er zelf de dupe van zullen zijn op lange termijn.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 10:15
nee hoor psv en ajax gaan vanzelf verdwijnen na een europese competitie en de eredivisie zal er alleen maar beter en leuker op worden.
Vind ik leuk
Roeptoeter +8981
zaterdag 12 januari 2019 om 09:30
PSV staat internationaal nog steeds onderaan.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:52
Hij vergeet 1 ding te noemen: het verschil tussen nummer 1 en 2 wordt ook steeds groter! Nu nog 2 punten, straks in mei is dat minstens het dubbele. Titel is (alweer) voor PSV!!
Vind ik leuk
Het Brein +4531
zaterdag 12 januari 2019 om 10:17
- Tv geld gedeeld door 18 clubs
- CL/EL startgeld gedeeld door 18 clubs
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:24
Dat zijn nnatuurlijk geen eerlijke verhoudingen. Veel meer mensen kijken naar wedstrijden van ajax en psv. Mensen uit het buitenland gaan heus niet kijken naar eennwedstrijd van fc emmen of heeremveen. Maar naar die van ajax en psv. En wat je over de CL zegt is al helemaal dom. Het is de verdienste van ajax en psv dat ze cl voetbal spelen en dan moeten ze dat bedrag gelijk gaan verdelen?? Een baan in dr financien zou je nooit krijgen.
Vind ik leuk
Het Brein +4531
zaterdag 12 januari 2019 om 12:13
Heb ik juist. Door jou denken blijft alles bij het oude.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 10:21
onzin de tv gelden hebben niets met de kijkcijfers te maken! en die zijn ook niet op de kijkcijfers gebaseerd ook trekken de topclubs wat altijd werd aangenomen niet heel veel meer kijkers dan een groningen vitesse.
en in het buitenland geven ze ook niets om een psv ajax laat staan dat mensen in england of spanje daarvoor na foxsport gaan kijken en een abbo daarop nemen.
en zelfs al zouden die tv gelden daar wel op berekend zijn krijgen de topclubs nog steeds teveel is uit onderzoek gebleken.
maar waar het wel omgaat is de tv rechten van 18 eredivisie clubs die allemaal een even groot aandeel hebben in de tv rechten maar gek genoeg niet allemaal hetzelfde krijgen terwijl iedereen evenveel aandelen heeft dat klopt niet en is oneerlijk tegenover de kleine clubs enbevoordeeld de grote clubs die toch al bevoordeeld worden in zeist.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 10:26]
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 10:17
nee tv gelden gedeeld door 18 clubs
de cl/el gelden voor de club die dat zelf verdiend heeft.
Vind ik leuk
Sideburnn +3133
zaterdag 12 januari 2019 om 10:34
Zou het op Nederlands politiek niveau ook zo kunnen werken?
We kunnen allemaal stemmen alleen de stemmen van de mensen met lagere inkomens tellen minder dan die van de midden en hogere inkomens......
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 10:34]
Vind ik leuk
Janste +309
zaterdag 12 januari 2019 om 10:45
Ik ben het met heb eens wat betreft kunstgras. Maar die jong teams verpesten de hele kkd. En verder denk ik dat het helemaal nog niet zo slecht gaat in Nederland. We zijn ook maar een klein land, lekker verder gaan hoe het nu gaat. Ik vind het een leuke competitie hier. Vroeger waren de top 3 ook niet te verslaan. Dit zal allemaal ook wel weer goed komen
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:48
Punt is, de mindere clubs hebben bijna geen geld... daarom, de top 3 psv ajax feyenoord moeten deel van de transfersom wat binnenkomt verdelen met overige eredivisie clubs. Net buiten de top 3,clubs als utrecht az vitesse moeten ook een deel van de transfersom verdelen onder de eredivisie clubs. De top 6 van vorige seizoen moeten een deel van de transfersom delen. Alle clubs die in buitenlandse handen zijn,zoals vitesseen denbosch moeten een percentage verdelen onder alle clubs behalve de jong teams.
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 10:28
wat een onzin als psv een speler opleid hebben ze ook recht op de winst die daar uit voort vloeit.
de tv gelden daar zit het pijn punt omdat de top denkt meer recht daarop te hebben dan de rest.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6075
zaterdag 12 januari 2019 om 10:51
Goed verhaal . Alleen ben ik het met een ding niet eens en dat is juist een groot punt.

Jeugdteams hebben niks te zoeken in de,keukendivisie. Nergens in europa spelen die op het 2de niveau

Dat komt werkelijk nergens anders in Europa voor . Die moeten een eigen divisie krijgen .
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 10:52]
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 10:33
in spanje volgens mij wel maar daar speelt niemand voor spek en bonen mee wat pure competitievervalsing is om de topclubs te helpen en de kleine clubjes als den bosch cambuur hebben daar meer dan last van dan dat ze er voordeel van hebben.
en je zou maar promotie kunnen halen en een ajax met sterk elftal langskomt om de week erop tegen je conccurent voor de titel met een b elftal komt opdagen dag titel en waarom omdat de topclubs de hele competitie verpesten.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6075
zondag 13 januari 2019 om 10:39
In de 2de divisie staat geeneen jong elftal. Dit kan alleen in Nederland
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 10:45
nou volgens mij speelt barcelona b ook in die competitie
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 13:54
Precues.. topckubs in nl moeten meer afstaan
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 13:54
Zo mee eens, dan heb ik liever paar top teams van derde en tweede divisie.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:06
De cl verziekt het voetbal,de oude opzet met een thuis en uit wedstrijd was veel beter,want als een grote ploeg dan een slechte dag had lag je eruit.
Nu kunnen ze fouten maken en nog lachend verder gaan.
En dan de nr 4 van een competitie mee laten doen,nr 4 kom op dat is geen kampioen,daar horen de landskampioenen in en bekerwinnaars,dan ben je kampioen,wordt de beker ook weer aantrekkelijker.
Door de huidige cl worden de verschillen alleen maar groter.
Vind ik leuk
#Keizerout +37636
zaterdag 12 januari 2019 om 11:12
Ja. Kunstgras is het probleem.
Niet een waanzinnig tekort aan geld en structureel wanbeleid.
Gerbrands wordt steeds gekker.
Vind ik leuk
mcmodd +24998
zaterdag 12 januari 2019 om 11:17
Wel, krijg ook ik eindelijk gelijk, al is het uit onverwachte hoek. De topdrie in Nederland heeft alle clubs in de eredivisie nodig, maar ook andersom. De organisatie- en bestuurskracht kan alleen vergroten als de grote lijnen sneller kunnen worden vastgesteld, dan moet je op kleinere schaal, anders dan met elke club, voor de eredivisie besluiten kunnen nemen. Een cv eredivisie met slagkracht.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:53
Als je het over de top 3 hebt dan gaat het toch echt over PSV, FC Utrecht en AZ,
Vind ik leuk
Muscles +1049
zaterdag 12 januari 2019 om 16:28
Baanbrekend denken in een poldermodel......zie je de spagaat?
Vind ik leuk
repeP +1506
zaterdag 12 januari 2019 om 16:42
Gerbrands kan het aardig brengen maar doet allesbehalve aan charitas of iets dergelijks. Die jong elftallen in de eerste divisie horen daar echt niet thuis, zijn niet in het voordeel van de eerste divisie clubs maar in het voordeel van de eredivisieclubs.
Vind ik leuk
Ray01 +103
zaterdag 12 januari 2019 om 17:26
Gerbrands is gewoon een topper in de Nederlandse bestuurlijke voetbalwereld. Er bestaat op dit moment geen betere dan hij..! (en vandaar dat onder zijn bewind PSV al 4! keer kampioen werd)
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 09:16
onzin dan hadden ze de tv gelden wel eerlijk verdeeld nu probeerden de topclubs de kleintjes af te kopen met een fooi die niet eens gegarandeerd is.
en maar wijzen na de kleine clubs want die houden alles tegen maar in werkelijkheid willen de topclubs de kleintjes nog meer gijzelen door ze te verplichten op echt gras te gaan spelen en er moesten ook maar even twee clubs verdwijnen je zal maar supporter van een van die clubs zijn en je club moet verdwijnen omdat de topclubs dat willen dat is waanzin ten top en alleen in de eredivisie mogelijk
Vind ik leuk
PSV POWER +12
zondag 13 januari 2019 om 12:00
Welke speler Wil nog in deze competitie voetballen?
Vind ik leuk
4everfcu +4134
zondag 13 januari 2019 om 20:55
messi wil wel hoor als je maar genoeg betaald maar laat dat nou het probleem zijn hier.
Vind ik leuk
hooxany +1
dinsdag 15 januari 2019 om 16:40
Bent u op zoek naar hoe u een geregistreerd rijbewijs kunt kopen met DVLA, DMV online zonder een test uit te voeren? of Hoe een paspoort van een ander land kopen zonder een staatsburgerschap? Wij zijn een onafhankelijke groep van gespecialiseerde IT-professionals en database technici gevestigd in Duitsland en we zijn gespecialiseerd in de productie van paspoort, SSN, rijbewijs, I.D-kaarten, geboorteaktes, diploma's en vele andere documenten van zeer hoge kwaliteit en andere diensten. Wij produceren paspoort, licentie, SSN, ID-kaarten, geboorteaktes, diploma's en andere documenten voor meer dan 150 landen. (Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Europa, Australië, Azië en Afrika) Wij produceren zowel een geregistreerde als een geregistreerd paspoort van Real Database; SSN, ID-kaarten, geboorteaktes, wettig gebruikte diploma's en we produceren ook nep- of duplicaat- of nieuwheidsdocumenten die alleen voor camouflage worden gebruikt en NIET kunnen worden gebruikt. Juridisch gezien zijn dit soort documenten niet belangrijk, dus we produceren op hoge vraag en bestellen . Wij werken met insiders van de top 120 ambassades in de wereld die al onze klanten informatie van binnenuit laten verwerken en alles authentiek laten verklaren in het vermeende databasesysteem. Dus alles wat we doen met betrekking tot de productie van een echt paspoort, SSN, licentie, I.D-kaarten, geboorteaktes, diploma's en ander document is echt en alle echte documenten die legaal kunnen worden gebruikt. Met meer dan 15 jaar ervaring in het produceren van paspoort, SSN, licenties, ID-kaarten, geboorteaktes, diploma's en andere documenten, circuleren miljoenen van onze geproduceerde documenten de wereld rond. We hebben documenten gemaakt voor vele beroemdheden en politici en topambtenaren uit verschillende landen. We kennen het risico van het dragen of gebruiken van een nepdocument heel goed, daarom hebben we onze technologieën, professionaliteit en vaardigheden geïnvesteerd om in een bedrijf te stoppen om mensen te helpen die het moeilijk vinden om een ​​bepaald document te hebben of die ook niet kunnen hebben een document om een ​​aantal redenen. We weten ook dat veel mensen proberen te ontsnappen aan slechteriken en hun identiteit veranderen, maar ze kunnen daarvoor niet naar de autoriteiten gaan omdat dit ook hen kan impliceren. Dus we hebben Aziatische broers om alle documentatieproblemen die je hebt op te lossen. Of het nu echt of nep-document is.
CONTACT:
ONZE WEBSITE: http://traveldocsonline.com