Ten Hag: 'Als zij menen Neres te moeten verkopen, adviseer ik andere goede speler'

Ten Hag: 'Als zij menen Neres te moeten verkopen, adviseer ik andere goede speler'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 07:30za 12-01-2019 om 07:30

Laatste update: zaterdag 12 januari 2019 om 09:48za 12-01-2019 om 09:48

Erik ten Hag wil David Neres niet meer laten gaan. Wat betreft de Ajax-trainer is een vertrek van de Braziliaan naar Guangzhou Evergrande geen optie meer, zeker nu Diego Lainez niet komt.

"We hebben gezegd dat er van de kern niemand gaat vertrekken, maar er tegelijk bij gezegd dat de transferwindow onvoorspelbaar is. Soms komen niet te stoppen processen op gang. Toch zullen we ervoor vechten dit team bij elkaar te houden", zegt Ten Hag in De Telegraaf. De oefenmeester ziet een verschil tussen 'kernspelers' Maximilian Wöber en Neres. De Oostenrijker mocht naar Sevilla vertrekken.

"Op de posities van Max – links centraal en linkback – hadden we mede door de komst van Lisandro Magallan en de terugkeer van Daley Sinkgraven behoorlijk wat concurrentie, voorin is het dunner", stelt Ten Hag. "Over dit soort situaties heb ik dagelijks overleg met Marc (Overmars, red.). In dit geval staan we op het standpunt dat David niet weg mag. Wij hebben hem nodig en hij laat nog in alles zien dat hij graag voor Ajax speelt."

Ten Hag beseft echter dat de raad van commissarissen het onverantwoord kan vinden om een bod van 43 miljoen af te wijzen. "Het is zo complex en er zijn bij Ajax zo veel mensen bij betrokken dat er een moment kan komen dat het tóch gaat gebeuren. Maar technisch gezien wil ik geen kwaliteitsspeler als Neres verliezen, omdat we hem nodig hebben. In deze business kunnen er weleens botsende belangen zijn. De rvc moet daar hun verantwoordelijkheid in nemen."

"Als zij menen Neres te moeten verkopen, dan is dat hun keuze. Als het zou gebeuren, zal ik adviseren dat we een andere goede speler halen", besluit Ten Hag.

Poll

Moet Ajax Neres laten gaan?

(22059 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 12 januari 2019 om 07:35
Verkopen, zoveel gaan ze nooit meer bieden.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
zaterdag 12 januari 2019 om 07:40
Volgend seizoen zal Neres onbetwist basisspeler zijn. Hij kan nog veel progressie boeken. Een betere vervanger zoeken is daarbij ook een hels karwei.
Vind ik leuk
Jordaan +1371
zaterdag 12 januari 2019 om 07:43
Precies jij begrijpt het Utreg!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:22
Welke utreg bedoel je? :)
Vind ik leuk
Jordaan +1371
zaterdag 12 januari 2019 om 09:24
Haha come on Utreg;)
Vind ik leuk
Kuip +9136
zaterdag 12 januari 2019 om 09:56
Mwohhh, ik zou hem verkopen voor zo’n groot bedrag en Dilrosun bij Hertha ophalen. Neres is een aardige speler, maar zit regelmatig op de bank. Dus zo ontzettend belangrijk is hij niet.
Vind ik leuk
Jordaan +1371
zaterdag 12 januari 2019 om 10:12
Heeft gewoon al veel minuten dit seizoen gemaakt, met hem heb je een goede optie erbij, een andere smaak die er nu staan en je moet verschillende goede opties hebben om op 3 fronten mee te kunnen iedereen is daarbij belangrijk! Neres is gewoon een goede speler
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 10:47
Hoe kom je op dat idee? Denk je dat Dilrosun het niet naar z'n zin heeft in Berlijn? Zou ie naar Ajax willen? Ik geloof er niets van.
Vind ik leuk
Kuip +9136
zaterdag 12 januari 2019 om 12:53
Ja, hoe kom ik op dat idee. Simpel, ik denk veel na over voetbal en mijn ideeën drop ik hier op VP. Heel grappig dat ik vorige week geopperd had dat Bazoer naar Utrecht moest, en drie dagen later gebeurde dat ook toevallig.
Dilrosun is net als Lainez een linksbenige aanvaller, dribbelsterk en handig. Hij komt oorspronkelijk van Ajax en zal waarschijnlijk om en nabij de 10 miljoen kosten. Bovendien een Nederlander en Amsterdammer. Dus wie weet breng ik Overmars nu op een idee.
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 13:06
Uhm, nou... Overmars had hem al 4 jaar geleden gebeld, maar toen had ie net bij Manchester City getekend toen ie 16 jaar was. Dilrosun was een beetje ongeduldig.
Of Overmars nu voor een eigen jeugdspeler nog 10 miljoen gaat betalen, betwijfel ik. Dilrosun heeft aangetoond niet loyaal naar de club te zijn. Ajax en Overmars hebben hun trots. Maar of ze dat opzij kunnen zetten ? Ik ben bang van niet....
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 07:44
Dat zal wel, blijf tog een hoop geld voor hem. En er zal heus wel ergens een voetballer lopen met de zelfde kwaliteiten.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:07
Zelfs lozano en/of bergwijn zijn minder...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:09
Niet als je wat water bij de eijn wilt doen. Wel als je alles voor een koopje wilt hebben.
Vind ik leuk
Maan88 +5822
zaterdag 12 januari 2019 om 08:40
Lozano en Bergwijn zijn beide een aantal Klasses beter!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:46
U gaat door voor de mop van de dag! Bergwijn schat ik idd net zo hoog in, maar lozano nog lang niet! Die kan niet eens fatsoenlijk lopen want hij valt de hele tijd om
Vind ik leuk
De Liefhebber +10446
zaterdag 12 januari 2019 om 09:06
Niet overdrijven jongedame!
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12041
zaterdag 12 januari 2019 om 09:39
😂😂😂😂 maan88
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:39]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:45
Frenkie en Mathijs zijn weer 6 klasses beter dan Lozano en Bergwijn. Ouwe hater dat je bent ik zeg jou dat Ajax Neres voor meer verkoopt dan jullie Bergwijn.
Vind ik leuk
Mirkoff! +518
zaterdag 12 januari 2019 om 10:13
Ja tuurlijk welke speler met sportieve ambitie wil op zo’n jonge leeftijd naar China?
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 10:50
Genoeg, zeker voor dat geld. Het is geen zandbak in Qatar.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6010
zaterdag 12 januari 2019 om 11:13
Als Lozano zo’n aanbod krijgt uit China is ie weg. Net als Neres een broodvoetballer.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:23
En daarboven op eenzame hoogte staat Venema.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:29
Echt heel.jammer dat mijn mening nooit gevraagd wordt.
Vind ik leuk
SimonSays +6408
zaterdag 12 januari 2019 om 10:36
Wat is jouw mening eigenlijk, Forza oranje?
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 10:51
Neres heeft weinig met Oranje te maken, daarom wordt jouw mening niet gevraagd.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:55
Ah ja natuurlijk. Had ik eigenlijk zelf kunnen en moeten verzinnen. 😃
Vind ik leuk
SimonSays +6408
zaterdag 12 januari 2019 om 10:57
.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 10:57]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:57
Alk ik toch mijn mening zou geven dan zou ik gezegd hebben dat Neres beter naar China kan gaan. Als hij tenminste van de Chinees keuken houdt.
Vind ik leuk
SimonSays +6408
zaterdag 12 januari 2019 om 11:01
Jouw mening wordt gewaardeerd.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6010
zaterdag 12 januari 2019 om 11:12
Lozano laat het nooit zien in toppers, dus absoluut niet.
Vind ik leuk
De Liefhebber +10446
zaterdag 12 januari 2019 om 09:02
Bergwijn is niet minder! Lozano vind ik persoonlijk niet een heel fantastische voetballer...Hij is bloedsnel maar gebruikt die snelheid niet op de goeie manier. Heeft veel diepgang maar geen overzicht. Ook geen fabelachtige techniek of zo. Wel lekker om in je team te hebben....
Vind ik leuk
Mirkoff! +518
zaterdag 12 januari 2019 om 10:13
Zucht.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:07
Die moet je zoeken en dan krijg je weer dat getouwtrek nee dank je
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
zaterdag 12 januari 2019 om 08:47
43M is absoluut een hoop geld. En dat laten lopen is natuurlijk een risico.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:50
Dat denk ik ook.
Vind ik leuk
fier&koen +1892
zaterdag 12 januari 2019 om 10:11
Een risico wat Ajax op dit moment gewoon kan nemen. Meer dan genoeg geld in kas.
En ik denk dat we Real gaan verassen.
Vind ik leuk
DeanJayden +10841
zaterdag 12 januari 2019 om 10:28
Dan moet je nu bijna iedereen verkopen, en zijn de Jong en de Ligt een nog groter risico! En waarom verkoopt PSV niet dan? daar lopen ze nog meer risico. Enige risico is een speler die zijn kostprijs niet oplevert, al is Neres heus wel op te vangen onder de 20
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:30
Dat geld is nog niet genoegd voor Ajax
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 10:53
Verrassen of verassen? Ja, de fik er in met dat Real.
Vind ik leuk
fier&koen +1892
zaterdag 12 januari 2019 om 10:59
Hahaha allebij
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:19
Als die er is, waarom kopen die chinezen die dan niet?
Kan hetzelfde en goedkoper.....
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:22
Een voetballer met zijn kwaliteiten lopen er 10 van rond bij Almere City.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:28
😂😂
Vind ik leuk
MojoRisin +13584
zaterdag 12 januari 2019 om 09:14
Nu die Lainez niet komt moet je hem zeker behouden.. Anders heb je eigenlijk alleen Cerny als alternatief op die positie..
Vind Neres zelf nog wat te wisselvallig, maar dat kan zeker nog verbeterd worden.. Nu maar hopen dat Marc zijn rug recht houdt..
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 10:55
Marc wel, maar de RvC niet.
Neres is weg, geef ik je op een briefje.
Vind ik leuk
Laliga +2513
zaterdag 12 januari 2019 om 10:45
Indd en als het financieel geen noodzaak heeft zou ik geen reden zien , tenzij die bandé een bizar goede indruk achter heeft gelaten ofzo maar dat is een hele grote gok.
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 10:57
In Amsterdam houden we van grote gokken.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1609
zaterdag 12 januari 2019 om 11:07
Je bent utrecht fan dan weet je toch dat ajax met labyad een hele goede opvolger voor neres heeft ??
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
zaterdag 12 januari 2019 om 11:13
Haha.. Labyad kan op rechtsbuiten zeker uit de voeten. Verder kan je ze niet echt vergelijken. Verschillende types.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1609
zaterdag 12 januari 2019 om 11:15
Hahha is geen grapje hoor ik vind labyad echt een hele goede speler echt van hem genoten toen hij bij gc utrecht speelde
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
zaterdag 12 januari 2019 om 11:17
Ik ook. Ik vind het leuk om te zien dat hij steeds meer speelminuten krijgt bij Ajax. Ajax gaat nog veel plezier aan hem beleven.
Vind ik leuk
Echt? +4579
zaterdag 12 januari 2019 om 17:28
Denk dat Neres ook graag vlakbij een coffeeshop woont, dat wordt in China lastig.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
zaterdag 12 januari 2019 om 20:28
Randzaken spelen altijd mee ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:58
Amen!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:43
Soms komen niet te stoppen processen op gang

BINGO ! Mijn Ten Hag bingo kaart is vol
Vind ik leuk
mcmodd +25108
zaterdag 12 januari 2019 om 09:46
Ja, maar je wint niks. De bingomaster was er niet en je hebt maar zo wat zitten krassn. Bovendien was je de enige die dacht dat het al begonnen was ;-)
Vind ik leuk
Mario 1 +295
zaterdag 12 januari 2019 om 10:48
Hoezo dagelijks overleg ?
Moet je blijven herhalen wat je wil Ten Hag ?
Vreemde situatie krijg je dan.
Vind ik leuk
Jordaan +1371
zaterdag 12 januari 2019 om 07:42
Gewoon bij Ajax houden, wat ook gaat gebeuren. Hij zou alleen maar weggaan als Lainez zou komen. China kan in de zomer ook, interesse kan ook alleen maar toenemen met de CL in het vooruitzicht.
Vind ik leuk
Pimman +7881
zaterdag 12 januari 2019 om 07:51
Klopt nu Lainez niet door is gegaan hem nu houden. Ajax strijdt nog op 3 fronten en óók dat kan buiten een prijs veel geld opleveren. Neres kán daar een belangrijke schakel in zijn..
Vind ik leuk
Jordaan +1371
zaterdag 12 januari 2019 om 07:55
Daarom! Sportieve is nu het belangrijkste.
Ik zie vaak veel mensen zeggen, ow Ajax geen prijzen, ow alleen maar geld willen innen enz ..
Maar veel van diezelfde mensen verklaren Ajax dan weer voor gek als we niet overgaan tot een verkoop en de spelers bij elkaar willen houden voor het sportieve.
Begrijp jij het nog🤷‍♂️
Vind ik leuk
Pimman +7881
zaterdag 12 januari 2019 om 08:00
Iedereen heeft een mening dat maakt het óók wel weer leuk. In de voetbalwereld blijft véél onvoorspelbaar. Maar met Neres weet je nu zeker dat je veel kwaliteiten in huis hebt, met een nieuwe speler is dat altijd weer afwachten..uitzonderingen daargelaten; Messi & Ronaldo ;)
Vind ik leuk
Jordaan +1371
zaterdag 12 januari 2019 om 08:05
Juist! En dat hoort ook zo! Alleen zie soms wat tegenstrijdigheden dan weet ik niet echt wat ze nu precies verwachten van Ajax.

En daar heb je zeker gelijk in! Lainez groot talent! Blijft jammer voor de toekomst, maar in het heden hebben we in de 2de seizoenshelft meer aan Neres omdat hij al gewend is, en iets verder is.
Vind ik leuk
fier&koen +1892
zaterdag 12 januari 2019 om 10:18
Zeker waar. Zal altijd zo blijven dat men over Ajax zo praat. Dan te veel jeugd dan kopen we teveel dan verkopen we te snel dan ben je weer gek als je niet verkoopt. Haha als je dat bij houd wordt je gek is niet te doen. Ik heb vertrouwen in Overmars en de urgentie om prijzen te winnen is gigantisch en daar zijn ze (directie en staf) zeer van doordrongen. Ik verwacht ook niet dat Neres nog zal gaan.
Maling aan dat geld dat hebben we nu wel zat.
Ajax moet prijzen pakken!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 10:19]
Vind ik leuk
erikv78 +253
zaterdag 12 januari 2019 om 08:33
Of hazard kopen 😁
Vind ik leuk
1313 +3124
zaterdag 12 januari 2019 om 07:45
Gewoon lekker bij Ajax houden. (Stel je komt nog verder) in de CL. Zal zijn waarde ook alleen maar toenemen. Buiten het feit dat deze jongen gewoon absoluut een meerwaarde heeft voor het elftal! Je draait nog op 3 fronten mee. Zou hem zeker niet wegdoen nu, in de zomer zou je over kunnen twisten. Mits een goede vervanger...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 07:54
We zouden niet eens door hoeven te gaan in de CL om zijn waarde te laten stijgen. Neres hoeft alleen maar heel goed te spelen tegen real en zijn waarde stijgt. Winst, verlies of gelijkspel.
Vind ik leuk
reggie +1922
zaterdag 12 januari 2019 om 07:45
Verkopen voor dat bedrag, zie Dolberg nog niet meer de helft krijg je daar voor.
Vind ik leuk
Jordaan +1371
zaterdag 12 januari 2019 om 07:52
Dolberg daar is nog veel interesse voor, langzaamaan komt hij weer terug nu na zijn blessure constanter worden ik ben blij dat hij er nog is en bij Ajax kan door ontwikkelen.

Sportieve is nu het belangrijkste want financieel zit het goed, spelers bij elkaar houden voor de sportieve ambities!
Vind ik leuk
fier&koen +1892
zaterdag 12 januari 2019 om 10:21
Mensen zijn ergens ook jaloers dat Ajax een bod van 43 miljoen op een speler die niet zeker is van de basis kan weigeren. Heerlijk man nu nog de prijzen de basis voor succes is er. Tijd voor de oogst.
Vind ik leuk
Jordaan +1371
zaterdag 12 januari 2019 om 10:24
Op naar een mooi 2019!😉
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 07:47
43 miljoen? Strik erom heen en heel snel laten gaan.
Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zaterdag 12 januari 2019 om 07:49
Het liefst zie ik Neres blijven, maar wat als Neres nu zelf ook naar China wil, blijft hij 100% gefocust als Ajax hem die transfer door de neus boort of gaat hij chagrijnig rondlopen bij Ajax?
Vind ik leuk
Pimman +7881
zaterdag 12 januari 2019 om 07:54
Als je het artikel goed leest zegt Ten Hag dat hij in alles kan zien dat Neres nog graag bij Ajax blijft..Oftewel hij gaat niet chagrijnig rondlopen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:06
Is vaak ook de media die dit soort dingen gaan bedenken dat bv Neres geen zin meer heeft dan om nog voor Ajax te spelen ze moeten iedere dag toch de krant vullen.
Vind ik leuk
Pimman +7881
zaterdag 12 januari 2019 om 08:15
Klopt zo werkt dat vaak..
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 11:05
Neres loopt nu nog niet chagrijnig rond omdat die transfer hem nog niet door de neus is geboord, Gaat ook niet gebeuren. Het zou mij verbazen als ie blijft, ik geloof er helemaal niets van.
Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zaterdag 12 januari 2019 om 08:07
Dat kan ten Hag wel zeggen maar wie zegt dat dat niet kan gebeuren als de transfer daadwerkelijk niet doorgaat?
Vind ik leuk
Pimman +7881
zaterdag 12 januari 2019 om 08:14
Jij en ik hebben geen glazen bol..oftewel alles kan wat dat betreft.
Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zaterdag 12 januari 2019 om 08:21
Ja dat bedoel ik..
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 07:54
Dat denk ik wel, dat hij terleurgesteld is als het niet doorgaat. Die kan daar een vermogen verdienen.
Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zaterdag 12 januari 2019 om 08:09
Ik hoop het natuurlijk niet, maar Neres is ook gewoon een mens met gevoelens en het zou mij daarom niet verbazen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:10
Inderdaad.
Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zaterdag 12 januari 2019 om 08:22
Een loonsverhoging van bijvoorbeeld 2 naar 8 miljoen is niet niks.. hahaha
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:28
Dat zijn astronomische bedragen. Zal ook teleugesteld zijn.
Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zaterdag 12 januari 2019 om 08:34
Ik zou met stoom uit m'n rondlopen..
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:35
😂😂😂😂 ik had overmars een paar tikken op ze neus gegeven.
Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zaterdag 12 januari 2019 om 08:56
Whahahaaa
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 11:08
Van 1 naar 4 miljoen salaris zijn wat realistischer bedragen.
Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zaterdag 12 januari 2019 om 11:13
Volgens mij krijgt Neres meer dan 1 miljoen bij Ajax, en 4 miljoen is voor Chinese begrippen best weinig.

Maar ik kan het natuurlijk ook helemaal verkeerd hebben hoor. :-)
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 11:28
Ben even aan het zoeken, je hebt voor de helft gelijk.
Ajax heb ik goed, Neres zit op 1 miljoen per jaar. China heb jij goed, hij gaat naar 11 miljoen per jaar. Bruto.
En dan heb ik de lagere belastingtarieven in China nog niet meegerekend.
Oeps, dat valt even tegen, 44% in China.
Nederland is een beetje moeilijk te doorgronden....:
Het maximale tarief in Nederland bedraagt 52%. Voor voetballers geldt echter een speciale pensioenregeling. De uiteindelijke heffing van een voetballer in Nederland bedraagt daarmee ongeveer 35%. Sommige buitenlandse voetballers kunnen gebruik maken van een speciale regeling waardoor over 30% van het salaris vrijwel geen belasting wordt geheven.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 12:14]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:01
Hij heeft wel met zijn volle verstand getekend voor die 2 miljoen. Datzelfde bedrag zou hij ook krijgen wanneer hij een jaar geblesseerd zou zijn bij Ajax. Lusten en lasten.
Vind ik leuk
DeanJayden +10841
zaterdag 12 januari 2019 om 10:35
Er zijn veel spelers die niet naar China willen, hij zou er een kunnen zijn
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:30
Hij kan aardig wat verdienen, de kans is groot dat hij vertrekt.
Vind ik leuk
Maan88 +5822
zaterdag 12 januari 2019 om 08:42
In een ander artikel stond dat hij zeer ontevreden is. Snapt niet waarom hij bankzitter is i.p.v. basissspeler en wil graag de stap naar financiële onafhankelijkheid maken in China.

Dus zou zo maar weer is kunnen gaan rommelen in amsterdam
Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zaterdag 12 januari 2019 om 08:57
Ik hoop dat het rustig blijft maar ben wel bang voor gerommel.
Vind ik leuk
Maan88 +5822
zaterdag 12 januari 2019 om 08:58
#MeToo
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:36
Als je naar Neres kijkt is hij de rust zelve, met die droopie ogen. ;-) Maar alle gekheid op een stokje, ik hoop ook inderdaad dat dit geen frustraties gaat opleveren binnen het team. Want het zou super zonde zijn van alle prestaties tot nu toe. We doen nog mee op 3 fronten, waarvan we er toch 2 van kunnen pakken. De laatste zou ook heen mooi zijn, maar moeten daarin in wel realitisch zijn dat dat bijna onmogelijk is. Maar goed de bal is rond. Laat die jongens maar weer gauw de wei ingaan dan zal het vanzelf ook wel weer rustiger worden omtrent deze transferperiode. Waavan ik vind dat ie in zijn geheel moet worden opgedoekt
Vind ik leuk
Mesut Özil +6010
zaterdag 12 januari 2019 om 11:15
Dat hoorden we in de zomer ook continu over Ziyech...
Vind ik leuk
fier&koen +1892
zaterdag 12 januari 2019 om 10:25
Nee zal mee vallen hij vermaakt zich prima in Amsterdam. Wonen ook behoorlijk wat Brazilianen hier in amsterdam en Neres is hier ook nog niet zo lang denk dat het mee valt. Tuurlijk wil hij meer spelen dat wil elke speler die schippert tussen bank en basis lijkt mij normaal. En dat hij evt oren had naar China snap ik ook nog wel. Maar hij heeft ook een contract getekend bij Ajax en weet zelf ook als hij het goed blijft doen met de kansen die hij krijgt(en die komen er) dan kan hij zelf een basisplaats afdwingen voor komend seizoen of een transfer.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 10:27]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 07:53
Als Ten Hag hem wilt behouden, dan zal hij hem ook wat meer zekerheid op een basisplaats moeten geven, anders is het heel erg begrijpelijk als neres zou zeggen, weg te willen gaan. Dus Erik, laat maar zien hoe graag je hem wilt houden!
Vind ik leuk
Pimman +7881
zaterdag 12 januari 2019 om 08:17
Dat is lastig omdat Ziyech op dezelfde plek staat en die is nu eenmaal net iets beter op die positie.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:19
Hij zal iets moeten bedenken om iedereen tevreden te houden, maar we gaan het zien....
Vind ik leuk
Pimman +7881
zaterdag 12 januari 2019 om 09:22
Ja dat is een luxeprobleem..béter dan een kwaliteitsprobleem ;)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:37
Precies. En ik snap ook niet dat er mensen zijn die het zo erg vinden dat Lainez niet komt. Kijk hoe ver we zijn gekomen zonder hem, dat kunnen we echt wel voortzetten.
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 11:13
Omdat die gast de potentie heeft om de Gouden bal te winnen, nogal logisch.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:14
Dus....zonder hem doen we het ook goed toch??
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 12:18
Jawel, maar als Ziyech, De Ligt en De Jong in de zomer zijn vertrokken...Doen we het dan nog steeds goed ? Ik denk het niet.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:21
Maar dat wilt niet zeggen dat het alleen maar opgevangen zou kunnen worden door Lainez . Ajax heeft toch nog genoeg tijd om een ander te vinden, als ze dat zouden willen??? Mij gaat het erom, dat er niet gedaan moet worden, dat alleen Lainez goed is. Snappie...
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 12:25
Je hebt inderdaad ook Doan en Odegaard die je zou kunnen halen. Maar in potentie vind ik die niet zo goed als Lainez. Ze zeggen dat Lainez de nieuwe Messi is....
Ik zeg dan: misschien zou kunnen worden bij een goede opleiding.
Dat zie ik niet bij de andere spelers.
Vind ik leuk
Sanuk +3416
zaterdag 12 januari 2019 om 07:54
Labyad?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:07
zat ik ook aan te denken maar heeft niet de snelheid van Neres gaat veel meer dreiging van uit vindt ik.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6010
zaterdag 12 januari 2019 om 11:16
Nee man, die moet je gewoon af en toe laten invallen, verder niet. Leuke toevoeging aan de selectie, maar meer ook niet.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 07:56
Tussen adviseren en kopen zit nog een gat. Gewoon niet laten gaan eerst kampioen worden en dan van de zomer spelers halen. Spelers passen zich in de winter moeilijker aan.
Vind ik leuk
Beukenbv +291
zaterdag 12 januari 2019 om 07:56
Hij heeft al Chinese ogen die Neres straks met een Chinees salaris hoeft ie niet meer zo nauw te kijken.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:11
Jij hebt vanmorgen een broodje clown gegeten, dat kan niet anders!
Vind ik leuk
Beukenbv +291
zaterdag 12 januari 2019 om 08:42
Ja en mijn lolbroek zit een beetje te strak.
Vind ik leuk
ritje +390
zaterdag 12 januari 2019 om 08:19
hallo Ajax moet gaan voor Lozano! PSV kan wel wat geld gebruiken? En die onzin van geen spelers van elkaar weghalen? Dat gebeurd in heel Europa! DUS........ mvg ritje
Vind ik leuk
Jordaan +1371
zaterdag 12 januari 2019 om 08:24
A: Ajax gaat niet zoveel geld uitgeven.
B: Lozano gaat nooit via de ene naar de andere NL topclub, zijn stappenplan is Psv en daarna naar een top competitie.
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 11:16
Bovendien, Ajax zit niet te wachten op een agressieve schwalbe-koning. Daarvoor gaan de mensen in Eindhoven naar het stadion, maar niet in Amsterdam.
Vind ik leuk
Mirkoff! +518
zaterdag 12 januari 2019 om 10:18
Oke, goed verhaal.
Vind ik leuk
Harrie82 +3863
zaterdag 12 januari 2019 om 08:22
Ga je weer een type Labyad halen daar wordt je niets wijzer van.
Vind ik leuk
Kuip +9136
zaterdag 12 januari 2019 om 09:57
Dilrosun
Vind ik leuk
Harrie82 +3863
zaterdag 12 januari 2019 om 10:37
Ja dat zou wel een goede vervanger zijn ja of Groeneveld van club Brugge. En dan haal je toch weer een Nederlander bij je selectie.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 09:22
Of gewoon Suarez ?
Vind ik leuk
Harrie82 +3863
zondag 13 januari 2019 om 19:41
Die zal nu nog niet komen. Misschien over enkele seizoenen.
Vind ik leuk
Caniggia +1049
zaterdag 12 januari 2019 om 08:40
Voor dit soort bedragen moet je hem gewoon laten gaan en dan maar even zien of er nog wat ergens loopt. Neres was nu ook al geen basis speler en er loopt in de jeugd vast nog wel een vervanger voor die 17 wedstrijden.Als je Neres alleen wilt houden voor die paar CL wedstrijden dan doe je jezelf tekort.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1442
zaterdag 12 januari 2019 om 09:00
De man is knetter. Magallan is een rechtspoot, dat is helemaal geen vervanger voor Max.

Lainez heeft Ajax zelf verkloot. Nu kun je Neres voor 43 miljoen (!!) niet meer wegdoen.

Amateuristisch
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:21
Ten Hag kan het willen maar beslist uit eindelijk niks .
Snapt wel zijn punt .
En zoveel geld is wel iets om over na te denken .
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:22]
Vind ik leuk
Ossenaar +31
zaterdag 12 januari 2019 om 09:23
Spelers van Ajax zijn nou eenmaal in trek gezien de verhouding tussen prestaties / leeftijd / kwaliteit. (PSV'ers zullen zich nu vast afvragen welke prestaties ik bedoel, maar voetbal liefhebbers snappen dit vast wel).
Ik vraag me alleen af of het nog veel nut heeft om spelers te blijven verkopen. Ik heb namelijk het idee dat dit geld alleen gebruikt wordt om te investeren in nieuwe spelers. In mijn ogen heeft zoveel geld alleen meerwaarde als je het gebruikt om bijvoorbeeld de Arena te kopen, of van de beurs af te stappen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:41
Ja en dan, dan heb je een stadion maar geen spelers om dat veld te vullen. Er zijn bijna geen clubs te bedenken waavan het stadion van hunzelf zijn. Worden allemaal gehuurd in wat voor constucties dan ook.
Vind ik leuk
DeanJayden +10841
zaterdag 12 januari 2019 om 10:43
Waarom zou Ajax van de beurs willen? En waarom in godsnaam wil je die bak beton voor teveel geld in eigen beheer?
Vind ik leuk
Ossenaar +31
zaterdag 12 januari 2019 om 12:44
Omdat aandeelhouders geld willen zien. Zolang Ajax dus een beursgenoteerd bedrijf is, zal er altijd druk vanuit deze aandeelhouders komen om spelers te 'moeten' verkopen.

Omdat zolang Ajax de Arena huurt, ze slechts 13% krijgen van alle inkomsten die er behaald worden. Als Ajax volledig eigenaar is dan wordt dit natuurlijk 100%. Aangezien er toch geen 'nieuw' eigen stadion gaat komen voor Ajax is eigenaar worden van de Arena een prima investering.

Vind ik leuk
Mesut Özil +6010
zaterdag 12 januari 2019 om 11:17
Indirect zeg je nu dat PSV’ers geen voetballiefhebbers zijn ;-)
Vind ik leuk
Uitvak030 +323
zaterdag 12 januari 2019 om 09:44
Nee, ik zou hem niet verkopen. Zit, in mijn optiek, nog zoveel potentie in die jongen. Maar je moet als club een drempel bedrag bedenken. Niemand is onmisbaar. 50 miljoen?

Bah... alweer mijn tweede positieve post over Ajax vandaag.....
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 11:21
De drempel is 40 miljoen.
Vind ik leuk
Sadilek +474
zaterdag 12 januari 2019 om 09:54
Denk niet dat ten hag er iets over te zeggen heeft
Vind ik leuk
Muscles +1057
zaterdag 12 januari 2019 om 09:59
Zeer goede analyse ten Hag die aangeeft hoe complex het is en hoe dun de scheidslijn. Marc Forza
Vind ik leuk
VT-67 +1
zaterdag 12 januari 2019 om 10:10
Ten Hag zakelijk gezien is dit op het moment de beste deal die je kunt krijgen.met een doorverkoop clausule erbij zit je financieel helemaal goed.
Investeer in een ander talent of sterker nog klasbak voor de spits positie. Geld is er ook als je Neres zou behouden maar hem tegen de hoogste prijs verkopen is geen discussie waard gewoon doen!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:18
Haal Brain Linsen weg bij Vitesse
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 11:22
Odegaard zou een betere optie zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:26
Nou als lozano net zo goed is als neres dan halen ze hem toch in china
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:36
Koop Lozano of Doan, moet kunnen.
Vind ik leuk
hantayo +1173
zaterdag 12 januari 2019 om 10:41
De raad van commissarissen, daar zit gelijk het probleem. De macht is aan bestuurders, en die bezig met aanzien, macht, geld, en te weinig met voetbal.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:46
Er is toch ook nog een Bandé die binnenkort fit raakt om op de flanken te flitsen?
Vind ik leuk
Mari +10799
zaterdag 12 januari 2019 om 16:12
Neres €43 mln ongekend hoog bedrag. Zeker als je het afzet tegen het bedrag dat op Lozano wordt geboden: €30 mln, maar dan moet PSV Younes erbij nemen. In principe is het dus minder dan €30mln
Vind ik leuk
HupHolland +3244
zaterdag 12 januari 2019 om 16:48
Raad van comissarissen......
dit is precies de reden waarom Lainez niet is gekomen en Woeber weggaat.

Ajax had nooit naar de beurs moeten gaan.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:55
Je moet geen ouwe schoenen weg gooien voor dat je nieuwe hebt
Vind ik leuk