Ten Hag: 'Als zij menen Neres te moeten verkopen, adviseer ik andere goede speler'

Ten Hag: 'Als zij menen Neres te moeten verkopen, adviseer ik andere goede speler'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 07:30za 12-01-2019 om 07:30

Laatste update: zaterdag 12 januari 2019 om 09:48za 12-01-2019 om 09:48

Erik ten Hag wil David Neres niet meer laten gaan. Wat betreft de Ajax-trainer is een vertrek van de Braziliaan naar Guangzhou Evergrande geen optie meer, zeker nu Diego Lainez niet komt.

"We hebben gezegd dat er van de kern niemand gaat vertrekken, maar er tegelijk bij gezegd dat de transferwindow onvoorspelbaar is. Soms komen niet te stoppen processen op gang. Toch zullen we ervoor vechten dit team bij elkaar te houden", zegt Ten Hag in De Telegraaf. De oefenmeester ziet een verschil tussen 'kernspelers' Maximilian Wöber en Neres. De Oostenrijker mocht naar Sevilla vertrekken.

"Op de posities van Max – links centraal en linkback – hadden we mede door de komst van Lisandro Magallan en de terugkeer van Daley Sinkgraven behoorlijk wat concurrentie, voorin is het dunner", stelt Ten Hag. "Over dit soort situaties heb ik dagelijks overleg met Marc (Overmars, red.). In dit geval staan we op het standpunt dat David niet weg mag. Wij hebben hem nodig en hij laat nog in alles zien dat hij graag voor Ajax speelt."

Ten Hag beseft echter dat de raad van commissarissen het onverantwoord kan vinden om een bod van 43 miljoen af te wijzen. "Het is zo complex en er zijn bij Ajax zo veel mensen bij betrokken dat er een moment kan komen dat het tóch gaat gebeuren. Maar technisch gezien wil ik geen kwaliteitsspeler als Neres verliezen, omdat we hem nodig hebben. In deze business kunnen er weleens botsende belangen zijn. De rvc moet daar hun verantwoordelijkheid in nemen."

"Als zij menen Neres te moeten verkopen, dan is dat hun keuze. Als het zou gebeuren, zal ik adviseren dat we een andere goede speler halen", besluit Ten Hag.

Poll

Moet Ajax Neres laten gaan?

(22070 stemmen)

Plaats een reactie

1313 +8752
zaterdag 12 januari 2019 om 07:45
Gewoon lekker bij Ajax houden. (Stel je komt nog verder) in de CL. Zal zijn waarde ook alleen maar toenemen. Buiten het feit dat deze jongen gewoon absoluut een meerwaarde heeft voor het elftal! Je draait nog op 3 fronten mee. Zou hem zeker niet wegdoen nu, in de zomer zou je over kunnen twisten. Mits een goede vervanger...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 07:54
We zouden niet eens door hoeven te gaan in de CL om zijn waarde te laten stijgen. Neres hoeft alleen maar heel goed te spelen tegen real en zijn waarde stijgt. Winst, verlies of gelijkspel.
Vind ik leuk
reggie +2025
zaterdag 12 januari 2019 om 07:45
Verkopen voor dat bedrag, zie Dolberg nog niet meer de helft krijg je daar voor.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 07:47
43 miljoen? Strik erom heen en heel snel laten gaan.
Vind ik leuk
AllAdIn +24677
zaterdag 12 januari 2019 om 07:49
Het liefst zie ik Neres blijven, maar wat als Neres nu zelf ook naar China wil, blijft hij 100% gefocust als Ajax hem die transfer door de neus boort of gaat hij chagrijnig rondlopen bij Ajax?
Vind ik leuk
Pimman +10310
zaterdag 12 januari 2019 om 07:54
Als je het artikel goed leest zegt Ten Hag dat hij in alles kan zien dat Neres nog graag bij Ajax blijft..Oftewel hij gaat niet chagrijnig rondlopen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:06
Is vaak ook de media die dit soort dingen gaan bedenken dat bv Neres geen zin meer heeft dan om nog voor Ajax te spelen ze moeten iedere dag toch de krant vullen.
Vind ik leuk
Pimman +10310
zaterdag 12 januari 2019 om 08:15
Klopt zo werkt dat vaak..
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
zaterdag 12 januari 2019 om 11:05
Neres loopt nu nog niet chagrijnig rond omdat die transfer hem nog niet door de neus is geboord, Gaat ook niet gebeuren. Het zou mij verbazen als ie blijft, ik geloof er helemaal niets van.
Vind ik leuk
AllAdIn +24677
zaterdag 12 januari 2019 om 08:07
Dat kan ten Hag wel zeggen maar wie zegt dat dat niet kan gebeuren als de transfer daadwerkelijk niet doorgaat?
Vind ik leuk
Pimman +10310
zaterdag 12 januari 2019 om 08:14
Jij en ik hebben geen glazen bol..oftewel alles kan wat dat betreft.
Vind ik leuk
AllAdIn +24677
zaterdag 12 januari 2019 om 08:21
Ja dat bedoel ik..
Vind ik leuk
Maan88 +6558
zaterdag 12 januari 2019 om 08:42
In een ander artikel stond dat hij zeer ontevreden is. Snapt niet waarom hij bankzitter is i.p.v. basissspeler en wil graag de stap naar financiële onafhankelijkheid maken in China.

Dus zou zo maar weer is kunnen gaan rommelen in amsterdam
Vind ik leuk
AllAdIn +24677
zaterdag 12 januari 2019 om 08:57
Ik hoop dat het rustig blijft maar ben wel bang voor gerommel.
Vind ik leuk
Maan88 +6558
zaterdag 12 januari 2019 om 08:58
#MeToo
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:36
Als je naar Neres kijkt is hij de rust zelve, met die droopie ogen. ;-) Maar alle gekheid op een stokje, ik hoop ook inderdaad dat dit geen frustraties gaat opleveren binnen het team. Want het zou super zonde zijn van alle prestaties tot nu toe. We doen nog mee op 3 fronten, waarvan we er toch 2 van kunnen pakken. De laatste zou ook heen mooi zijn, maar moeten daarin in wel realitisch zijn dat dat bijna onmogelijk is. Maar goed de bal is rond. Laat die jongens maar weer gauw de wei ingaan dan zal het vanzelf ook wel weer rustiger worden omtrent deze transferperiode. Waavan ik vind dat ie in zijn geheel moet worden opgedoekt
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
zaterdag 12 januari 2019 om 11:15
Dat hoorden we in de zomer ook continu over Ziyech...
Vind ik leuk
fier&koen +2714
zaterdag 12 januari 2019 om 10:25
Nee zal mee vallen hij vermaakt zich prima in Amsterdam. Wonen ook behoorlijk wat Brazilianen hier in amsterdam en Neres is hier ook nog niet zo lang denk dat het mee valt. Tuurlijk wil hij meer spelen dat wil elke speler die schippert tussen bank en basis lijkt mij normaal. En dat hij evt oren had naar China snap ik ook nog wel. Maar hij heeft ook een contract getekend bij Ajax en weet zelf ook als hij het goed blijft doen met de kansen die hij krijgt(en die komen er) dan kan hij zelf een basisplaats afdwingen voor komend seizoen of een transfer.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 10:27]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 07:53
Als Ten Hag hem wilt behouden, dan zal hij hem ook wat meer zekerheid op een basisplaats moeten geven, anders is het heel erg begrijpelijk als neres zou zeggen, weg te willen gaan. Dus Erik, laat maar zien hoe graag je hem wilt houden!
Vind ik leuk
Pimman +10310
zaterdag 12 januari 2019 om 08:17
Dat is lastig omdat Ziyech op dezelfde plek staat en die is nu eenmaal net iets beter op die positie.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:19
Hij zal iets moeten bedenken om iedereen tevreden te houden, maar we gaan het zien....
Vind ik leuk
Pimman +10310
zaterdag 12 januari 2019 om 09:22
Ja dat is een luxeprobleem..béter dan een kwaliteitsprobleem ;)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:37
Precies. En ik snap ook niet dat er mensen zijn die het zo erg vinden dat Lainez niet komt. Kijk hoe ver we zijn gekomen zonder hem, dat kunnen we echt wel voortzetten.
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
zaterdag 12 januari 2019 om 11:13
Omdat die gast de potentie heeft om de Gouden bal te winnen, nogal logisch.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:14
Dus....zonder hem doen we het ook goed toch??
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
zaterdag 12 januari 2019 om 12:18
Jawel, maar als Ziyech, De Ligt en De Jong in de zomer zijn vertrokken...Doen we het dan nog steeds goed ? Ik denk het niet.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:21
Maar dat wilt niet zeggen dat het alleen maar opgevangen zou kunnen worden door Lainez . Ajax heeft toch nog genoeg tijd om een ander te vinden, als ze dat zouden willen??? Mij gaat het erom, dat er niet gedaan moet worden, dat alleen Lainez goed is. Snappie...
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
zaterdag 12 januari 2019 om 12:25
Je hebt inderdaad ook Doan en Odegaard die je zou kunnen halen. Maar in potentie vind ik die niet zo goed als Lainez. Ze zeggen dat Lainez de nieuwe Messi is....
Ik zeg dan: misschien zou kunnen worden bij een goede opleiding.
Dat zie ik niet bij de andere spelers.
Vind ik leuk
Sanuk +3544
zaterdag 12 januari 2019 om 07:54
Labyad?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:07
zat ik ook aan te denken maar heeft niet de snelheid van Neres gaat veel meer dreiging van uit vindt ik.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
zaterdag 12 januari 2019 om 11:16
Nee man, die moet je gewoon af en toe laten invallen, verder niet. Leuke toevoeging aan de selectie, maar meer ook niet.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 07:56
Tussen adviseren en kopen zit nog een gat. Gewoon niet laten gaan eerst kampioen worden en dan van de zomer spelers halen. Spelers passen zich in de winter moeilijker aan.
Vind ik leuk
Beukenbv +377
zaterdag 12 januari 2019 om 07:56
Hij heeft al Chinese ogen die Neres straks met een Chinees salaris hoeft ie niet meer zo nauw te kijken.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:11
Jij hebt vanmorgen een broodje clown gegeten, dat kan niet anders!
Vind ik leuk
Beukenbv +377
zaterdag 12 januari 2019 om 08:42
Ja en mijn lolbroek zit een beetje te strak.
Vind ik leuk
ritje +636
zaterdag 12 januari 2019 om 08:19
hallo Ajax moet gaan voor Lozano! PSV kan wel wat geld gebruiken? En die onzin van geen spelers van elkaar weghalen? Dat gebeurd in heel Europa! DUS........ mvg ritje
Vind ik leuk
Mirkoff! +687
zaterdag 12 januari 2019 om 10:18
Oke, goed verhaal.
Vind ik leuk
Harrie82 +4327
zaterdag 12 januari 2019 om 08:22
Ga je weer een type Labyad halen daar wordt je niets wijzer van.
Vind ik leuk
Kuip +9925
zaterdag 12 januari 2019 om 09:57
Dilrosun
Vind ik leuk
Harrie82 +4327
zaterdag 12 januari 2019 om 10:37
Ja dat zou wel een goede vervanger zijn ja of Groeneveld van club Brugge. En dan haal je toch weer een Nederlander bij je selectie.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 09:22
Of gewoon Suarez ?
Vind ik leuk
Harrie82 +4327
zondag 13 januari 2019 om 19:41
Die zal nu nog niet komen. Misschien over enkele seizoenen.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
zaterdag 12 januari 2019 om 08:40
Voor dit soort bedragen moet je hem gewoon laten gaan en dan maar even zien of er nog wat ergens loopt. Neres was nu ook al geen basis speler en er loopt in de jeugd vast nog wel een vervanger voor die 17 wedstrijden.Als je Neres alleen wilt houden voor die paar CL wedstrijden dan doe je jezelf tekort.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3956
zaterdag 12 januari 2019 om 09:00
De man is knetter. Magallan is een rechtspoot, dat is helemaal geen vervanger voor Max.

Lainez heeft Ajax zelf verkloot. Nu kun je Neres voor 43 miljoen (!!) niet meer wegdoen.

Amateuristisch
Vind ik leuk
Ossenaar +32
zaterdag 12 januari 2019 om 09:23
Spelers van Ajax zijn nou eenmaal in trek gezien de verhouding tussen prestaties / leeftijd / kwaliteit. (PSV'ers zullen zich nu vast afvragen welke prestaties ik bedoel, maar voetbal liefhebbers snappen dit vast wel).
Ik vraag me alleen af of het nog veel nut heeft om spelers te blijven verkopen. Ik heb namelijk het idee dat dit geld alleen gebruikt wordt om te investeren in nieuwe spelers. In mijn ogen heeft zoveel geld alleen meerwaarde als je het gebruikt om bijvoorbeeld de Arena te kopen, of van de beurs af te stappen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:41
Ja en dan, dan heb je een stadion maar geen spelers om dat veld te vullen. Er zijn bijna geen clubs te bedenken waavan het stadion van hunzelf zijn. Worden allemaal gehuurd in wat voor constucties dan ook.
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
zaterdag 12 januari 2019 om 10:43
Waarom zou Ajax van de beurs willen? En waarom in godsnaam wil je die bak beton voor teveel geld in eigen beheer?
Vind ik leuk
Ossenaar +32
zaterdag 12 januari 2019 om 12:44
Omdat aandeelhouders geld willen zien. Zolang Ajax dus een beursgenoteerd bedrijf is, zal er altijd druk vanuit deze aandeelhouders komen om spelers te 'moeten' verkopen.

Omdat zolang Ajax de Arena huurt, ze slechts 13% krijgen van alle inkomsten die er behaald worden. Als Ajax volledig eigenaar is dan wordt dit natuurlijk 100%. Aangezien er toch geen 'nieuw' eigen stadion gaat komen voor Ajax is eigenaar worden van de Arena een prima investering.

Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
zaterdag 12 januari 2019 om 11:17
Indirect zeg je nu dat PSV’ers geen voetballiefhebbers zijn ;-)
Vind ik leuk
Uitvak030 +382
zaterdag 12 januari 2019 om 09:44
Nee, ik zou hem niet verkopen. Zit, in mijn optiek, nog zoveel potentie in die jongen. Maar je moet als club een drempel bedrag bedenken. Niemand is onmisbaar. 50 miljoen?

Bah... alweer mijn tweede positieve post over Ajax vandaag.....
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
zaterdag 12 januari 2019 om 11:21
De drempel is 40 miljoen.
Vind ik leuk
Muscles +1732
zaterdag 12 januari 2019 om 09:59
Zeer goede analyse ten Hag die aangeeft hoe complex het is en hoe dun de scheidslijn. Marc Forza
Vind ik leuk
VT-67 +1
zaterdag 12 januari 2019 om 10:10
Ten Hag zakelijk gezien is dit op het moment de beste deal die je kunt krijgen.met een doorverkoop clausule erbij zit je financieel helemaal goed.
Investeer in een ander talent of sterker nog klasbak voor de spits positie. Geld is er ook als je Neres zou behouden maar hem tegen de hoogste prijs verkopen is geen discussie waard gewoon doen!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:18
Haal Brain Linsen weg bij Vitesse
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
zaterdag 12 januari 2019 om 11:22
Odegaard zou een betere optie zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:36
Koop Lozano of Doan, moet kunnen.
Vind ik leuk
hantayo +1238
zaterdag 12 januari 2019 om 10:41
De raad van commissarissen, daar zit gelijk het probleem. De macht is aan bestuurders, en die bezig met aanzien, macht, geld, en te weinig met voetbal.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:46
Er is toch ook nog een Bandé die binnenkort fit raakt om op de flanken te flitsen?
Vind ik leuk
Mari +12424
zaterdag 12 januari 2019 om 16:12
Neres €43 mln ongekend hoog bedrag. Zeker als je het afzet tegen het bedrag dat op Lozano wordt geboden: €30 mln, maar dan moet PSV Younes erbij nemen. In principe is het dus minder dan €30mln
Vind ik leuk
HupHolland +3850
zaterdag 12 januari 2019 om 16:48
Raad van comissarissen......
dit is precies de reden waarom Lainez niet is gekomen en Woeber weggaat.

Ajax had nooit naar de beurs moeten gaan.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:55
Je moet geen ouwe schoenen weg gooien voor dat je nieuwe hebt
Vind ik leuk