Rutten: 'Afellay niet het moeilijkste karakter, maar wil niet zeggen dat hij komt'

Rutten: 'Afellay niet het moeilijkste karakter, maar wil niet zeggen dat hij komt'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 09:22za 12-01-2019 om 09:22

Fred Rutten blijft ook nu hij trainer van Anderlecht is beschikbaar voor FC Twente. De continuering van de adviseursfunctie in Enschede, roept in België de nodige vragen op. De trainer gaf daarom tekst en uitleg.

"Het is geen betaalde functie – dat wil ik niet bij de club van mijn hart – en ik ben er niet lijfelijk aanwezig, maar als men mij belt, dan neem ik wel op, ja", licht Rutten toe, geciteerd door De Telegraaf.

Overigens is Rutten in eerste instantie weldegelijk benaderd voor een betaalde functie. Voorzitter Dennis Schipper van de raad van commissarissen en toenmalig algemeen directeur Erik Velderman reisden vorig jaar naar Israël om Rutten warm te maken voor een functie als beleidsbepaler, maar kregen nul op het rekest.

Anderlecht won vrijdag bij het debuut van Rutten in een oefenduel met 3-2 van Hoffenheim. Door de komst van Rutten werd de Belgische topclub al gelinkt aan Ibrahim Afellay, Vincent Janssen en Jeffrey Bruma. Tegenover Het Nieuwsblad reageert Rutten op de transfergeruchten. "Ik heb nu eenmaal nog veel contact met veel van mijn ex-spelers."

"Afellay is overigens niet het moeilijkste karakter. Maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal naar Anderlecht komen", aldus Rutten.

Plaats een reactie

AllAdIn +24677
zaterdag 12 januari 2019 om 09:36
Wat doet Affelay tegenwoordig?
Vind ik leuk
Uitvak030 +382
zaterdag 12 januari 2019 om 09:37
"Het is geen betaalde functie – dat wil ik niet bij de club van mijn hart”
"Ik heb nu eenmaal nog veel contact met veel van mijn ex-spelers."

Rutten. De dominee van het voetbal.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:53
Klopt wel als je de verhalen mag geloven. Hij heeft veel gedaan voor gevallen voetballers.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29692
zaterdag 12 januari 2019 om 09:42
Logisch dat Anderlecht vragen stelt. Onbezoldigd advies geven aan een andere club. Niet vreemd als ze het verbieden. Focus op de club die je salaris moet betalen!
Vind ik leuk
Eimersweide +9131
zaterdag 12 januari 2019 om 10:00
Wat een onzin altijd met dat gefocus. Als iemand hem belt wat hij van de rechtsback van Kaiserlautern vindt, en hij zegt dat hij het een prima backje vindt, gaat dat dan ten koste van de prestaties van Anderlecht??
Vind ik leuk
Come on Utreg +29692
zaterdag 12 januari 2019 om 10:23
Hangt er vanaf hoeveel tijd hij werkelijk in Twente steekt. Zonder op de hoogte te zijn, kan hij niet adviseren. Hij kan onmogelijk dingen in de rondte roepen over Twente als hij niet weet wat er speelt.
Vind ik leuk
GetRekt +1971
zaterdag 12 januari 2019 om 10:26
Mag die geen hobby hebben naast Anderlecht? Treurig.
Vind ik leuk
Eimersweide +9131
zaterdag 12 januari 2019 om 10:47
Als zijn hobby vissen zou zijn, zou hij er dan naast zijn werk bij Anderlecht daar ook geen tijd in mogen steken?
Vind ik leuk
Come on Utreg +29692
zaterdag 12 januari 2019 om 11:16
De vraag stellen is hem ook beantwoorden.. Maar even goede vrienden als je er anders tegenaan kijkt!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:51
Mee eens.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:14
Ja, moet hij hem namelijk halen voor anderlecht.. het is heel curieus om bij 2 bvo’s een functie te hebben.

Straks adviseert hij een uit contract lopende speler van Anderlecht om naar Twente te gaan..

Zal nooit gebeuren maar hij moet die schijn niet willen hebben.
Vind ik leuk
Eimersweide +9131
zaterdag 12 januari 2019 om 12:27
Onzin die 2 clubs vissen in een totaal andere vijver qua spelers
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:49
Bestudeer je aap-noot-Mies en alphabet nog een keer en lees de laatste zin nog een keer.. daarna mag je nog een keer proberen geen domme reactie te plaatsen
Vind ik leuk
Eimersweide +9131
zaterdag 12 januari 2019 om 15:28
Haha
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:57
precies
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:43
Wat is 'en alphabet'?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:56
Spellingscorrectie: alfabet.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15561
zaterdag 12 januari 2019 om 09:45
Affelay heeft niet het moeilijkste karakter omdat hij helemaal geen karakter heeft. Met dank aan de opleiding op De Afgang.
Vind ik leuk
-40 +1061
zaterdag 12 januari 2019 om 09:46
Rutten Rutten kom op zeg... Afellay, zo'n beetje de grootste droeftoeter (op Depay na) uit Eindhoven.
Vind ik leuk
RW1913 +2934
zaterdag 12 januari 2019 om 10:13
Afgunst spat er vanaf.
Vind ik leuk
-40 +1061
zaterdag 12 januari 2019 om 11:14
Nee hoor het is maar een tip. Als je jaloers moet worden op de gemiddelde (ex) PSV speler ben je behoorlijk hopeloos.
Vind ik leuk
Romario9 +13564
zaterdag 12 januari 2019 om 20:07
Heel de dag negatieve reacties typen... wat een kutleven moet jij hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:36
Affelay beschikt over enorme kwaliteiten maar heeft de pech veel geblesseerd te zijn.
Vind ik leuk
Tollolsuda +122
zaterdag 12 januari 2019 om 11:50
Affelay beschiiktte over enorme kwaliteiten bij psv daarna door blessures niet meer geschikt voor profvoetbal. Speelt al jaren niet meer op vroegere niveau en zal dat ook nooit meer balen helaas.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3885
zaterdag 12 januari 2019 om 14:00
Affelay? Hou toch op, speelt al jaren als een natte dweil, kun je niet serieus overwegen Fredje.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws