'Kans op vertrek Sol nu levensgroot, Willem II ontvangt concreet bod uit Oekraïne'

'Kans op vertrek Sol nu levensgroot, Willem II ontvangt concreet bod uit Oekraïne'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 11:22za 12-01-2019 om 11:22

Fran Sol vertrekt naar alle waarschijnlijkheid naar Dinamo Kiev, meldt nu ook het Brabants Dagblad. De Spaanse spits van Willem II werd al langer in verband gebracht met een overgang naar Oekraïne en nu heeft Dinamo een concreet bod neergelegd.

Het Brabants Dagblad schrijft dat de kans 'levensgroot' is dat Sol deze winterstop nog vertrekt uit Tilburg. Dinamo Kiev heeft een concreet bod neergelegd bij Willem II. Marca berichtte eerder al over de vermeende interesse van de Oekraïners in Sol en noemde daarbij een transfersom van rond de drie miljoen euro.

Met Fran Sol zou Willem II een publiekslieveling en een ware doelpuntenmachine kwijtraken. De Spanjaard kwam in 2016 over van Villarreal en scoorde in zijn debuutseizoen meteen tien keer voor de Tilburgers. Afgelopen seizoen kwam Sol tot zestien Eredivisietreffers en dit seizoen staat de teller alweer op dertien voor de Spanjaard.

Plaats een reactie

zaterdag 12 januari 2019 om 11:25
Ik vind dit ontzettend jammer.
Een verlies voor de eredivisie.
Kan makkelijk met de top in eredivisie mee met de juiste aanvoer.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:26
3miljoen beetje weinig als je het mij vraagt. Scoort elk seizoen zo'n 15 a 20 goals. Maar goed het Is Willem II , een kinderhand is gauw gevuld.
Vind ik leuk
ThomDH070 +1020
zaterdag 12 januari 2019 om 11:48
heeft 1x boven de 15 goals in een seizown gemaakt, 20 goals is n beetje een slechte inducatie
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:05
Bij Willem II vind ik dat knap. Als ie bijvoorbeeld bij een meer voetballende ploeg zou spelen utrecht, vitesse dan schiet ie er over de 20 in. Ik weet alleen niet of je als Spanjaard in Oekraïne zou willen spelen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 12:06]
Vind ik leuk
Bokkum013 +471
zaterdag 12 januari 2019 om 13:47
Solleke staat dit seizoen alweer op 13. Als ie dus blijft en niet geblesseerd raakt haalt ie makkelijk de 20.
Vind ik leuk
Mr bien +6849
zaterdag 12 januari 2019 om 11:26
Dat moet je toch niet willen
Oekraïne staat bol van de corruptie.
En daar zijn de voorzieningen veel minder als in Nederland.
Vind ik leuk
#Keizerout +45460
zaterdag 12 januari 2019 om 11:29
Hij hoort dan wel tot de rijkere mensen daar. Dan is corruptie niet altijd een probleem :p
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:34
Moet Willem2 minimaal 10 miljoen opleveren. Bent al je doelpunten kwijt, je moet wat nieuws halen en als je degradeerd kost het je meer. Word een serieuze gok van willem2 en marhijsen als ze sol durven te verkopen. Hij hangt er ook zijn lot aan vast.
Vind ik leuk
Mijnideaal +136
zaterdag 12 januari 2019 om 11:36
Lijkt me iets te weinig voor Willem II. Zover staan ze niet boven de nacompetitie. Is toch wel heel bepalend.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:38
Al je van 3 miljoen de inkomstenderving wegens degradatie aftrekt blijft er niet veel over...
Vind ik leuk
JanvdLisme +1054
zaterdag 12 januari 2019 om 12:04
Maak je niet druk joh. Als ons geld helemaal op is verkopen we de grond onder het stadion wel. O wacht....
Vind ik leuk
mcmodd +26907
zaterdag 12 januari 2019 om 11:38
Het zou het mooist zijn als Sol in de eredivisie kon blijven. We hebben inmiddels zoveel spitsen in Utrecht, waardoor hij niet bij ons zal komen denk ik. Maar ik ben ontzettend geporteerd van deze man. Een makkelijk karakter lijkt me, altijd in beweging en niet te beroerd er een paar per wedstrijd in te blijven schoppen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:40
Snap niet dat Feyenoord hem niet haald zeker met een stoppende van Persie. Die jongen en vooral zijn vrouw zijn helemaal happy in Nederland. En als Feyenoord geen 3 miljoen kan ophoesten dan is de situatie wel heel zorgelijk en volledig topclub onwaardig.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:45
Precies. Ze zitten daar te slapen, met Vente is het voorin niks. Ze moeten Sol gewoon halen
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:45
Voor 3 miljoen moet Feyenoord hem halen.
Leen Dylan Vente omgekeerd voor een half jaar uit.
Iedereen blij.
Vind ik leuk
Smithsonian +43146
zaterdag 12 januari 2019 om 11:53
3 miljoen, feyenoord toch. Jeetje.
Vind ik leuk
Mad Max +1129
zaterdag 12 januari 2019 om 11:53
Kom dan maar gewoon naar PSV Fran.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5522
zaterdag 12 januari 2019 om 11:57
Alleen laten gaan als je armenteros kunt halen!

In alle sndere gevallen deal afwijzen en tegen kiev zeggen dat ze in de zomer terug mogen komen
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:02
Als hij dan toch gaat hoop ik dat hij in Nederland blijft...
Vind ik leuk
Sooike1208 +5522
zaterdag 12 januari 2019 om 12:03
Ik ook. En anders dat de deal over volgend weekend wordt heengetild 😉
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:09
Dat snap ik heel goed sooike...
Vind ik leuk
Bokkum013 +471
zaterdag 12 januari 2019 om 14:48
Armenteros was toch een stuk minder dan Solleke. Heeft het hier goed gedaan maar kan niet tippen aan onze Spaanse held!
Vind ik leuk
Sooike1208 +5522
zaterdag 12 januari 2019 om 14:50
Klopt. Maar zou een prima vervanger zijn...

Maar ik hoop dat ze sol pas on de zomer laten vertrekken.. ik zou het goed lomp vinden als ze hem nu laten gaan
Vind ik leuk
Bokkum013 +471
zaterdag 12 januari 2019 om 14:51
Helemaal met je eens! Van mij mag ie hier ook oud worden hoor, en dan Junior over een jaartje of 18 in het 1e ;)
Vind ik leuk
michelhx +4548
zaterdag 12 januari 2019 om 12:03
Heeft Feyenoord zelfs geen 3 miljoen liggen???
Vind ik leuk
Mass +5863
zaterdag 12 januari 2019 om 12:06
3 miljoen...dat is wisselgeld. Zeker met degradatie in je achterhoofd.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:27
Lekker verkopen. Ideaal moment voor de “topper” tegen NAC!
Vind ik leuk
buddha +10866
zaterdag 12 januari 2019 om 12:31
als het echt maar 3 miljoen zou zijn, dan zou feyenoord meer een bod moeten uitbrengen van 3,2 mil.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:34
https://www.transfermarkt.nl/fran-sol/profil/spieler/164292
minimaal 6 mil
Vind ik leuk
tikkietoe +6113
zaterdag 12 januari 2019 om 12:46
De scouting van Feyenoord moet wakker worden.
3 miljoen voor de 6 miljoen transferwaarde vertegenwoordigende Sol is nu al het koopje van deze eeuw.
Vind ik leuk
Dafkuh +180
zaterdag 12 januari 2019 om 13:38
Het brabants lachblad moet je niet al te serieus nemen...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:43
Niet echt een betrouwbare bron dat Marca. Ik geloof er daarom niets van tot WII zelf met een statement komt. Sol gaat echt niet in Kiev ballen, daar is hij volgens mij te zelfbewust voor. Die plant zijn carrière richting Engeland of Spanje.
Vind ik leuk
Jozef +44207
zaterdag 12 januari 2019 om 13:44
3 miljoen... kom op nou, dat is weggeven.

Voor dat bedrag moeten toch ook betere ploegen in Nederland in de markt zijn?
Vind ik leuk
Raptor +195
zaterdag 12 januari 2019 om 14:33
Ik snap Feyenoord niet. Contracteren die Sol?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:45
3 miljoen kan Willem 2 niet weigeren.
Vind ik leuk
Barbaar013 +266
zaterdag 12 januari 2019 om 18:57
Waarom niet?
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 12:43
3 miljoen voor een half jaar contract is teveel geld voor Willem2.
Vind ik leuk
Barbaar013 +266
maandag 14 januari 2019 om 12:55
Jammer dat de eenzijdige optie er ook nog is voor een extra jaar.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 12:58
Niet gelezen, maar Willem2 gaat voor de centen, en terecht, 3 miljoen is een jackpot voor Willem2.
Vind ik leuk
Barbaar013 +266
maandag 14 januari 2019 om 13:13
Had zelf er liever 2 bij gehad, ben benieuwd naar de bonusen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:21
Goed nieuws voor degradatie kandidaat PEC! ;)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:07
En gisteren was ie al weg..
Oud nieuws
Vind ik leuk
wil +1323
zaterdag 12 januari 2019 om 17:36
Sol heeft nog een contract tot 30-6-2019. Willem II kan de optie voor contract met 1 jaar verlengen. Zijn huidige marktwaarde bedraagt € 6.000.000.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:19
Vrijwel geen enkele speler bij Willem II is meer waard dan een miljoen. Op transfermarkt.co.ukgeven ze een hogere waarde aan bij sol £5.4mil, maar betwijfel of ze dat er ook daadwerkelijk voor krijgen. 1.5jarig contract en heeft het alleen bij Willem II laten zien. Het is wel flink risico om een goed bedrag niet te accepteren, een club als WII heeft een begroting volgens mij rond de 10 miljoen. De verkoop van Sol en die van de Jong zal dat kunnen verdubbelen.

Anderzijds staan ze maar 4 punten boven de degradatiezone en heeft Sol 13 van de 26 goals gescoord.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 12:59
Ik zou het doen als ik hem was. Niet zo zeer voor het geld, maar de competitie is daar niet zo sterk dus hij kan zich daar perfect laten zien, en zich in de kijker spelen voor weer een iets grotere club. Maar dan moet hij wel een kans krijgen daar, en dan zie je vaak dat dat niet het geval is en dan is ie ineens 3x niks en kan je vertrekken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws