'Kans op vertrek Sol nu levensgroot, Willem II ontvangt concreet bod uit Oekraïne'

'Kans op vertrek Sol nu levensgroot, Willem II ontvangt concreet bod uit Oekraïne'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 11:22za 12-01-2019 om 11:22

Fran Sol vertrekt naar alle waarschijnlijkheid naar Dinamo Kiev, meldt nu ook het Brabants Dagblad. De Spaanse spits van Willem II werd al langer in verband gebracht met een overgang naar Oekraïne en nu heeft Dinamo een concreet bod neergelegd.

Het Brabants Dagblad schrijft dat de kans 'levensgroot' is dat Sol deze winterstop nog vertrekt uit Tilburg. Dinamo Kiev heeft een concreet bod neergelegd bij Willem II. Marca berichtte eerder al over de vermeende interesse van de Oekraïners in Sol en noemde daarbij een transfersom van rond de drie miljoen euro.

Met Fran Sol zou Willem II een publiekslieveling en een ware doelpuntenmachine kwijtraken. De Spanjaard kwam in 2016 over van Villarreal en scoorde in zijn debuutseizoen meteen tien keer voor de Tilburgers. Afgelopen seizoen kwam Sol tot zestien Eredivisietreffers en dit seizoen staat de teller alweer op dertien voor de Spanjaard.

Plaats een reactie

zaterdag 12 januari 2019 om 11:25
6 miljoen en niks minder volgens verschillende willem II fans hier.

Voor spelers van clubs als Willem II etc. word geen 6 miljoen betaalt.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 11:55]
Vind ik leuk
JanvdLisme +313
zaterdag 12 januari 2019 om 11:30
Ik heb nog nergens 6 miljoen gelezen dus klets niet zo slap. Daar komt bij dat we de spelers van Willem II niet moet vergelijken met die gasten die bij NEC in de dagbesteding zitten.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:41
Een tijd geleden werd hier beweerd 6 miljoen. En ik zou het met eigen ogen zien. Maakt mijn verder niet uit, 3 miljoen is toch een mooi bedrag voor Willem II
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:52
Pff we zouden willen dat we in het rijtje van willem 2 zaten ja ;-)
Vind ik leuk
JanvdLisme +313
zaterdag 12 januari 2019 om 12:00
Dat zou ten minste een divisie schelen😉
Vind ik leuk
JanvdLisme +313
zaterdag 12 januari 2019 om 11:58
Dat is idd een prima bedrag. Maar verwacht dat het uiteindelijk iets meer gaat worden.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:08
Sol is toch gewoon meer waard. 5 miljoen zou heel normaal zijn hoor.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 12:08]
Vind ik leuk
Mr bien +4584
zaterdag 12 januari 2019 om 11:33
Heeft nog maar een jaar contract
Vind ik leuk
Bokkum013 +431
zaterdag 12 januari 2019 om 11:35
Maar wordt wel bijna topscorer van de ED terwijl hij bij WII voetbalt. Is wel wat anders als je topscorer wordt als je bijv. bij Ajax, PSV, Vitesse of AZ zit.
Vind ik leuk
Mr bien +4584
zaterdag 12 januari 2019 om 11:38
Ik vond Sol het meer dan prima doen en kan de top van Nl zeker aan.
Ik denk als je 4 miljoen kan krijgen als Willem 2 zijnde je het goed doet.
Vind ik leuk
Bokkum013 +431
zaterdag 12 januari 2019 om 11:33
En dat bepaal jij? Als je WII op dit moment vergelijkt met NEC heb je er volgens mij zoiezo al weinig van gesnapt..
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:43
Het gaat niet alleen over nu, vleminxck werd ook topscorer van Nederland, daar werd ook 3 miljoen voor betaalt. Ik wil maar zeggen dat 3 a 3.5 miljoen echt de top is qua transferinkomsten voor dit kaliber clubs.
Vind ik leuk
Bokkum013 +431
zaterdag 12 januari 2019 om 11:45
In 2011 was de markt wel iets anders dan nu denk ik zo.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:47
Zeker waar. Maar die markt geld vooral voor de europese topclubs. Voor eredivisie spelers ,uitgezonderd Ajax,PSV,Feyenoord en soms AZ word nu eenmaal geen 6 a 7 miljoen betaalt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:47
Ja toch......100 jaar geleden die Vleminckx, tijden veranderen. Geloof wel dat er 6 mil voor sol betaald wordt hoor
Vind ik leuk
Bossie020 +5706
zaterdag 12 januari 2019 om 12:00
Niet met een aflopend contract. In juni wandelt hij gratis de deur uit.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:04
Nee. Dat doet hij niet. Nog 1.5 jaar.
Vind ik leuk
Bossie020 +5706
zaterdag 12 januari 2019 om 13:48
Half, met een optie.
Ik ken de inhoud niet van dat contract. Wellicht heeft Nikola Franco daarin een exorbitant salaris laten opnemen. Dat komt vaker voor, omdat een eenzijdige optie vaak alleen is om nog wat te krijgen voor een speler. Zolang de optie niet gelicht is, is het nog een half jaar.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:18
WII heeft een eenzijdig optie om het contract met een jaar te verlengen.
Vind ik leuk
Bokkum013 +431
zaterdag 12 januari 2019 om 13:40
FF inlezen vriend...alvorens poep te roepen...bvd!
Vind ik leuk
Bossie020 +5706
zaterdag 12 januari 2019 om 13:44
Relaxed, Jozef....ik zeg toch ook niets over je zachte G.
Vind ik leuk
Bokkum013 +431
zaterdag 12 januari 2019 om 13:48
Liever dat dan onzin lullen, Siske de rat
Vind ik leuk
Bossie020 +5706
zaterdag 12 januari 2019 om 13:50
Ik lul geen onzin, Bokkie.
Op dit moment is het een half jaar.
Verdiep je eens in eenzijdige opties.
#manmanman
Vind ik leuk
Bokkum013 +431
zaterdag 12 januari 2019 om 14:21
Heb ik al gedaan toen z'n contract werd getekend Bassie...En dat heeft er niks mee te maken of je poep praat ofniet. Ga nou Wobber maar uitzwaaien. Toedeloe!
#poepispoep
Vind ik leuk
Bossie020 +5706
zaterdag 12 januari 2019 om 14:34
Als meneer Pastoor meeleest dan zwaait er wat.
Dan moet je net als je vroeger al deed een maand in je NAC pyjamaatje slapen.
Vind ik leuk
Bokkum013 +431
zaterdag 12 januari 2019 om 15:04
Knap dat je over je eigen verleden durft te praten hier. Gelukkig heb ik wel een normale jeugd zonder vervelende pastoor gehad. Wel slim dat je het anoniem doet, anders zou iedereen nu van je pijnlijke poepertje weten. Sterkte met poepen! En hopelijk kunnen we volgende keer wel een normale discussie voeren :)
Vind ik leuk
Bossie020 +5706
zaterdag 12 januari 2019 om 18:38
Je zit in je poepen-kakken-drolletje fase.
Dat duurt wat langer in Goirle en omstreken. Dat gaat over hoor. Komt allemaal goed.

Buiten het zuiden zijn er niet zoveel mensen katholiek. Hoe zachter het g-tje hoe katholieke het wordt. Hier hebben we geen pastoor, althans ik ben er nog nooit een tegengekomen. Ze zullen toch niet allemaal gay zijn. Sterkte als het wel het geval is. Dat meen ik oprecht.
Vind ik leuk
Bokkum013 +431
zaterdag 12 januari 2019 om 19:16
Toch jammer dat je nu in eens gaat terug krabbelen over je verleden...Toch niet zo stoer als ik dacht. Het is ook wel weer duidelijk dat je niet veel verder dan dat pretpark, waar je waarschijnlijk in woont, kunt kijken... Geeft niks hoor, kan altijd nog. Ik ga dan ook geen woorden meer vuil maken aan een gemolesteerd jongetje uit Amsterdam. Groetjes!
Vind ik leuk
Bossie020 +5706
zondag 13 januari 2019 om 06:20
Je vorige repliek was minder schrijnend. Ik haak af. Dit voelt voor mij alsof ik een weerloos iemand fileer.

Fijne carnaval!
Vind ik leuk
Fyce +25
zondag 13 januari 2019 om 11:08
Serieus waar gaat dit nog over. Geef elkaar de ruimte om te reageren. Uiteindelijk is deze functie daar voor. Sneren kunnen we allemaal wel! Betweterig gedrag kun je hebben, maar is er nog enige vorm van zelfreflectie anno 2019?
Vind ik leuk
Bokkum013 +431
zaterdag 12 januari 2019 om 15:07
:)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 15:08]
Vind ik leuk
benny-boys +1680
zaterdag 12 januari 2019 om 15:24
NEC ga je toch niet met Willem II vergelijken
want dan ben je echt GEK.
NEC 1910
Willem II 1896
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:44
En wat zou ik moeten bepalen ? Ik bepaal helemaal niks 🤣
Vind ik leuk
Bokkum013 +431
zaterdag 12 januari 2019 om 11:48
Blijkbaar bepaal jij dat ie geen 6 mlj waard is..
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:49
Waar zeg ik dat hij het niet waard is? Ik zeg alleen dat dat gewoon niet betaalt word.
Vind ik leuk
Bokkum013 +431
zaterdag 12 januari 2019 om 11:58
Gast aub man...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:52
Wat aub? Ik zeg toch nergens dat ik die 6 miljoen niet waard vind. Ik zeg alleen dat het niet betaalt word. Dat jij dat heel anders insinueert als Willem II supporter kan ik niks aan doen.
Vind ik leuk
Bokkum013 +431
zaterdag 12 januari 2019 om 13:40
Prima!
Vind ik leuk
Bossie020 +5706
zaterdag 12 januari 2019 om 13:53
Bokkie is het spoor een beetje bijster.
Vind ik leuk
Bokkum013 +431
zaterdag 12 januari 2019 om 14:45
Ook prima!
Vind ik leuk
benny-boys +1680
zaterdag 12 januari 2019 om 12:39
Tapia is ook rond en bij Willem II.
Vind ik leuk
pietprecies +9496
zaterdag 12 januari 2019 om 11:36
Ik vind dat nog slapjes, minimaal het dubbele daarvan zou mijn inziens geen gekke gedachte zijn hoor!
Vind ik leuk
ihvmmdk +6966
zaterdag 12 januari 2019 om 11:41
Het is dat of helemaal niets.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:23
Onzin, Willem II heeft een eenzijdige optie om zijn contract met een jaar te verlengen, dus gratis de deur uitwandelen doet hij zeker niet in de zomer.
Vind ik leuk
klick +1080
zaterdag 12 januari 2019 om 12:23
6 miljoen kan prima. ik snap die 3 miljoen niet
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:45
Frenkie gaat dat abders wel opbrengen voor Willem 2 hoor.
Vind ik leuk
Koenbres +1621
zaterdag 12 januari 2019 om 13:09
Als een Wober 12 waard is en Vincent Janssen destijd 30 of iets in die richting dan mag ik toch hopen dat Sol nie voor minder dan 5 weggaat. Het is geen uitverkoop
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:18
De fans hebben gelijk. Zes miljoen voor een goede spits is echt niet te veel tegenwoordig. Ook niet voor een Willem 2 spits.
Vind ik leuk
Janste +310
zaterdag 12 januari 2019 om 14:37
0hh is dat zo? Paar jaar terug verkocht vvv al een speler voor 10 milj. Waarom zou Willem 2 geen 6 milj kunnen krijgen
Vind ik leuk
Het Brein +4561
zaterdag 12 januari 2019 om 17:08
Ik zou niet weten waarom niet? Dimata ging ook voor 8 miljoen weg, die Japanner van Portimonense (wie?) moet ook 10-15 opleveren...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:25
Ik vind dit ontzettend jammer.
Een verlies voor de eredivisie.
Kan makkelijk met de top in eredivisie mee met de juiste aanvoer.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:26
3miljoen beetje weinig als je het mij vraagt. Scoort elk seizoen zo'n 15 a 20 goals. Maar goed het Is Willem II , een kinderhand is gauw gevuld.
Vind ik leuk
ThomDH070 +990
zaterdag 12 januari 2019 om 11:48
heeft 1x boven de 15 goals in een seizown gemaakt, 20 goals is n beetje een slechte inducatie
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:05
Bij Willem II vind ik dat knap. Als ie bijvoorbeeld bij een meer voetballende ploeg zou spelen utrecht, vitesse dan schiet ie er over de 20 in. Ik weet alleen niet of je als Spanjaard in Oekraïne zou willen spelen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 12:06]
Vind ik leuk
Bokkum013 +431
zaterdag 12 januari 2019 om 13:47
Solleke staat dit seizoen alweer op 13. Als ie dus blijft en niet geblesseerd raakt haalt ie makkelijk de 20.
Vind ik leuk
Mr bien +4584
zaterdag 12 januari 2019 om 11:26
Dat moet je toch niet willen
Oekraïne staat bol van de corruptie.
En daar zijn de voorzieningen veel minder als in Nederland.
Vind ik leuk
#Keizerout +37903
zaterdag 12 januari 2019 om 11:29
Hij hoort dan wel tot de rijkere mensen daar. Dan is corruptie niet altijd een probleem :p
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:34
Moet Willem2 minimaal 10 miljoen opleveren. Bent al je doelpunten kwijt, je moet wat nieuws halen en als je degradeerd kost het je meer. Word een serieuze gok van willem2 en marhijsen als ze sol durven te verkopen. Hij hangt er ook zijn lot aan vast.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:36
Lijkt me iets te weinig voor Willem II. Zover staan ze niet boven de nacompetitie. Is toch wel heel bepalend.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:38
Al je van 3 miljoen de inkomstenderving wegens degradatie aftrekt blijft er niet veel over...
Vind ik leuk
JanvdLisme +313
zaterdag 12 januari 2019 om 12:04
Maak je niet druk joh. Als ons geld helemaal op is verkopen we de grond onder het stadion wel. O wacht....
Vind ik leuk
mcmodd +25108
zaterdag 12 januari 2019 om 11:38
Het zou het mooist zijn als Sol in de eredivisie kon blijven. We hebben inmiddels zoveel spitsen in Utrecht, waardoor hij niet bij ons zal komen denk ik. Maar ik ben ontzettend geporteerd van deze man. Een makkelijk karakter lijkt me, altijd in beweging en niet te beroerd er een paar per wedstrijd in te blijven schoppen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:40
Snap niet dat Feyenoord hem niet haald zeker met een stoppende van Persie. Die jongen en vooral zijn vrouw zijn helemaal happy in Nederland. En als Feyenoord geen 3 miljoen kan ophoesten dan is de situatie wel heel zorgelijk en volledig topclub onwaardig.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:45
Precies. Ze zitten daar te slapen, met Vente is het voorin niks. Ze moeten Sol gewoon halen
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:45
Voor 3 miljoen moet Feyenoord hem halen.
Leen Dylan Vente omgekeerd voor een half jaar uit.
Iedereen blij.
Vind ik leuk
Smithsonian +38000
zaterdag 12 januari 2019 om 11:53
3 miljoen, feyenoord toch. Jeetje.
Vind ik leuk
Mad Max +642
zaterdag 12 januari 2019 om 11:53
Kom dan maar gewoon naar PSV Fran.
Vind ik leuk
Sooike1208 +4556
zaterdag 12 januari 2019 om 11:57
Alleen laten gaan als je armenteros kunt halen!

In alle sndere gevallen deal afwijzen en tegen kiev zeggen dat ze in de zomer terug mogen komen
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:02
Als hij dan toch gaat hoop ik dat hij in Nederland blijft...
Vind ik leuk
Sooike1208 +4556
zaterdag 12 januari 2019 om 12:03
Ik ook. En anders dat de deal over volgend weekend wordt heengetild 😉
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:09
Dat snap ik heel goed sooike...
Vind ik leuk
Bokkum013 +431
zaterdag 12 januari 2019 om 14:48
Armenteros was toch een stuk minder dan Solleke. Heeft het hier goed gedaan maar kan niet tippen aan onze Spaanse held!
Vind ik leuk
Sooike1208 +4556
zaterdag 12 januari 2019 om 14:50
Klopt. Maar zou een prima vervanger zijn...

Maar ik hoop dat ze sol pas on de zomer laten vertrekken.. ik zou het goed lomp vinden als ze hem nu laten gaan
Vind ik leuk
Bokkum013 +431
zaterdag 12 januari 2019 om 14:51
Helemaal met je eens! Van mij mag ie hier ook oud worden hoor, en dan Junior over een jaartje of 18 in het 1e ;)
Vind ik leuk
michelhx +4041
zaterdag 12 januari 2019 om 12:03
Heeft Feyenoord zelfs geen 3 miljoen liggen???
Vind ik leuk
Mass +5628
zaterdag 12 januari 2019 om 12:06
3 miljoen...dat is wisselgeld. Zeker met degradatie in je achterhoofd.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:27
Lekker verkopen. Ideaal moment voor de “topper” tegen NAC!
Vind ik leuk
buddha +9981
zaterdag 12 januari 2019 om 12:31
als het echt maar 3 miljoen zou zijn, dan zou feyenoord meer een bod moeten uitbrengen van 3,2 mil.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:34
https://www.transfermarkt.nl/fran-sol/profil/spieler/164292
minimaal 6 mil
Vind ik leuk
tikkietoe +5787
zaterdag 12 januari 2019 om 12:46
De scouting van Feyenoord moet wakker worden.
3 miljoen voor de 6 miljoen transferwaarde vertegenwoordigende Sol is nu al het koopje van deze eeuw.
Vind ik leuk
Dafkuh +69
zaterdag 12 januari 2019 om 13:38
Het brabants lachblad moet je niet al te serieus nemen...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:43
Niet echt een betrouwbare bron dat Marca. Ik geloof er daarom niets van tot WII zelf met een statement komt. Sol gaat echt niet in Kiev ballen, daar is hij volgens mij te zelfbewust voor. Die plant zijn carrière richting Engeland of Spanje.
Vind ik leuk
Jozef +40962
zaterdag 12 januari 2019 om 13:44
3 miljoen... kom op nou, dat is weggeven.

Voor dat bedrag moeten toch ook betere ploegen in Nederland in de markt zijn?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:30
Pakken die knaken volgend jaar is hij transfer vrij .
3 miljoen geen gek bod .
Vind ik leuk
Bokkum013 +431
zaterdag 12 januari 2019 om 14:50
Hij heeft nog een eenzijdige optie van een jaar in z'n contract.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:55
Oke thanks 👍
Vind ik leuk
Raptor +180
zaterdag 12 januari 2019 om 14:33
Ik snap Feyenoord niet. Contracteren die Sol?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:56
Zeker een goede speler voor Feyenoord .
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:45
3 miljoen kan Willem 2 niet weigeren.
Vind ik leuk
Barbaar013 +113
zaterdag 12 januari 2019 om 18:57
Waarom niet?
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 12:43
3 miljoen voor een half jaar contract is teveel geld voor Willem2.
Vind ik leuk
Barbaar013 +113
maandag 14 januari 2019 om 12:55
Jammer dat de eenzijdige optie er ook nog is voor een extra jaar.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 12:58
Niet gelezen, maar Willem2 gaat voor de centen, en terecht, 3 miljoen is een jackpot voor Willem2.
Vind ik leuk
Barbaar013 +113
maandag 14 januari 2019 om 13:13
Had zelf er liever 2 bij gehad, ben benieuwd naar de bonusen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:21
Goed nieuws voor degradatie kandidaat PEC! ;)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:07
En gisteren was ie al weg..
Oud nieuws
Vind ik leuk
wil +1227
zaterdag 12 januari 2019 om 17:36
Sol heeft nog een contract tot 30-6-2019. Willem II kan de optie voor contract met 1 jaar verlengen. Zijn huidige marktwaarde bedraagt € 6.000.000.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:19
Vrijwel geen enkele speler bij Willem II is meer waard dan een miljoen. Op transfermarkt.co.ukgeven ze een hogere waarde aan bij sol £5.4mil, maar betwijfel of ze dat er ook daadwerkelijk voor krijgen. 1.5jarig contract en heeft het alleen bij Willem II laten zien. Het is wel flink risico om een goed bedrag niet te accepteren, een club als WII heeft een begroting volgens mij rond de 10 miljoen. De verkoop van Sol en die van de Jong zal dat kunnen verdubbelen.

Anderzijds staan ze maar 4 punten boven de degradatiezone en heeft Sol 13 van de 26 goals gescoord.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 12:59
Ik zou het doen als ik hem was. Niet zo zeer voor het geld, maar de competitie is daar niet zo sterk dus hij kan zich daar perfect laten zien, en zich in de kijker spelen voor weer een iets grotere club. Maar dan moet hij wel een kans krijgen daar, en dan zie je vaak dat dat niet het geval is en dan is ie ineens 3x niks en kan je vertrekken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws