Braken 'moet er sportief en financieel uitkomen': De rest is aan de clubs

Braken 'moet er sportief en financieel uitkomen': "De rest is aan de clubs"

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 11:46za 12-01-2019 om 11:46

Laatste update: zaterdag 12 januari 2019 om 13:49za 12-01-2019 om 13:49

Jack de Gier verwacht dat Sven Braken deze transferperiode alsnog zal verkassen. De spits van de Nijmegenaren zag een transfer naar Denemarken afketsen, maar Braken zal het Goffertstadion waarschijnlijk alsnog verlaten.

Braken ging niet mee op trainingskamp naar Spanje vanwege de transferperikelen en daarom houdt De Gier zijn spits ook uit de selectie voor het uitduel met FC Eindhoven van aanstaande zondag. "Sven moet er sportief en financieel uitkomen", legt de trainer van NEC uit aan De Gelderlander. "De rest is aan de clubs."

"Ik wil het liefst zoveel mogelijk spelers hebben die de focus op NEC hebben en de wedstrijd tegen Eindhoven", legt De Gier uit waarom Braken zondag niet bij de selectie zal zitten. "We hebben er een belang bij dat hij wedstrijdfit raakt. Hij moet trainen en voetballen. Daarom is hij aangesloten bij Jong NEC. Van daaruit wachten we af."

Plaats een reactie

zaterdag 12 januari 2019 om 11:48
DB?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:49
Best kans op, zou geen verkeerde keuze zijn voor hem denk ik.
Vind ik leuk
Marcnmgn +20
zaterdag 12 januari 2019 om 11:56
DB is in gesprek met Vermeij van Heracles. En denk dat Braken naar buitenland wil.
Vind ik leuk
J@ckpot +1096
zaterdag 12 januari 2019 om 11:52
Als hij volgend seizoen in de Eredivisie wil spelen, moet hij gewoon voor FCDB kiezen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:19
Jaa eens, dan kan die ook nog helpen het laatste half jaar om dat te bereiken.
Vind ik leuk
NvC +6551
zaterdag 12 januari 2019 om 12:26
Kans is groter dat hij naar het buitenland gaat. FCDB is ook al bezig met Vermeij. 😉
Vind ik leuk
Plattekar bv +28402
zaterdag 12 januari 2019 om 13:34
De fans van NEC kunnen wel Braken
Vind ik leuk
Patje024 +109
zaterdag 12 januari 2019 om 14:00
Hoop dat die gaat die jongen is niks voor ons 👍
Vind ik leuk
Mr bien +4538
zaterdag 12 januari 2019 om 11:51
Als je mee wilt doen voor de titel moet je niet je beste spelers verkopen
Vind ik leuk
G.Kopf +3213
zaterdag 12 januari 2019 om 11:51
Doen ze toch niet, mee voor de titel.
Vind ik leuk
Mr bien +4538
zaterdag 12 januari 2019 om 11:53
Niet meer nee .
Qua grote zouden ze mee moeten doen
Vind ik leuk
Patje024 +109
zaterdag 12 januari 2019 om 14:02
Klopt doen we niet nee maar braken is niet onze top speler ja hij heeft 8x gescoord maar 2 doelpunten waren uiteindelijk beslissend komt te kort lekker laten gaan met druijf nieuw impuls straks goede verdediger erbij en randy wolters is terug nacompetitie is altijd haalbaar
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:53
Dat doen ze toch niet meer.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:01
Waar hij ook heen gaat, sportief gaat hij er op vooruit. Wordt totaal niet goed gebruikt bij deze en vorige trainer. Komt geen fatsoenlijke bal aan.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 12:02]
Vind ik leuk
NvC +6551
zaterdag 12 januari 2019 om 12:20
Die gaat nog weg. Hebben al een prima vervanger. 👌
Vind ik leuk
De Goffert +679
zaterdag 12 januari 2019 om 12:40
Er moet meer aan de hand zijn tussen Braken en NEC dan dat ze naar buiten brengen. Braken heeft het helemaal niet slecht gedaan maar wilt in 1 keer niet meer graag voetballen bij NEC. Ik snap dat spelers geen binding meer hebben met een club en altijd naar een club willen die meer geld oplevert, of zoals ze zelf altijd hypocriet zeggen: sportieve uitdaging.
Normaliter is NEC blij met een Braken omdat hii regelmatig het netje vindt maar toch werken ze maar al te graag mee aan een vertrek in plaats van Braken proberen te overtuigen in Nijmegen te blijven.
Dit is dus weer een actie waarvan supporters niet weten wat er aan de hand is. NEC is langzaam aan geen volksclub meer maar een organisatie die veel verkeerd doet en ook niet weet hoe het gebeuren moet. Amateurs ten top!
Vind ik leuk
NvC +6551
zaterdag 12 januari 2019 om 13:12
Ik zie dat juist niet. Braken wou vorig jaar (na een half jaartje NEC) al dolgraag naar Denemarken verhuizen, toen ging het niet door. Nu kloppen de Denen weer aan en wilt hij weer weg. Het lijkt mij meer dat Braken gewoon een transfer wilt maken. NEC haar goed recht om dan hem niet mee te nemen naar Spanje en zondag tegen Eindhoven op te stellen. Liever een Druijf en Achahbar die hier wel willen blijven.
Vind ik leuk
FISH +445
zaterdag 12 januari 2019 om 13:27
Druijf is huur, Braken heeft met bijna geen aanvoer van die 2 juffies op de flanken toch wel redelijk wat in het netje liggen.
NEC aast op geld, na diverse domme inkomende transfers die veel te veel geld hebben gekost, nu moet verkocht worden en Braken lijkt wel de boosdoener.
Terwijl de hele top van NEC en scoutingsapparaat maar eens tegen het licht gehouden moet worden.
Vind ik leuk
Marcnmgn +20
zaterdag 12 januari 2019 om 14:19
En Braken is een van de grootverdieners voor NEC begrippen. Win/win situatie dus voor beide als hij vertrekt
Vind ik leuk
FISH +445
zaterdag 12 januari 2019 om 14:30
Dus, als hij grootverdiener is dan is er al helemaal iets fout gegaan, niks ten nadele van Sven, eerder van de beleidsbepalers.
Vind ik leuk
Marcnmgn +20
zaterdag 12 januari 2019 om 14:45
Daar hebben ze ook afscheid van genomen (Oversier). Nu helaas rustig seizoen afmaken, uithuilen en weer opbouwen
Vind ik leuk
FISH +445
zaterdag 12 januari 2019 om 16:29
daar hoort ook een investeerdersgroep en v. Schayk bij.
Vind ik leuk
Marcnmgn +20
zaterdag 12 januari 2019 om 17:07
Tja, zonder investeerder(s) ben je nergens en als je Van Schaijk er ook meteen uitgooit is de club stuurloos na het vertrek van Oversier
Vind ik leuk
FISH +445
zaterdag 12 januari 2019 om 17:21
zonder investeerders geen geld, klopt, maar ze moeten niet op een stoel zitten van een voetbalkenner en op eigen houtje spelers aantrekken.
Het is toch ook een raar gegeven dat Rob Toussaint, kind van NEC naar Heracles ging, terug kwam bij NEC, en nu directeur bij Heracles is?
Vind ik leuk
Marcnmgn +20
zaterdag 12 januari 2019 om 19:03
Zeker een feit, net als de zeggenschap van een fysiotherapeut. Tijd voor schoon schip en alle neuzen dezelfde kant op. Ook wat betreft de investeerders inderdaad.
Vind ik leuk
FISH +445
zaterdag 12 januari 2019 om 19:04
neuzen zelfde kant op, zal niet gebeuren als de investeerders het voor het zeggen hebben.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
zaterdag 12 januari 2019 om 16:00
Braken wilde graag naar Den Bosch of die buitenlandse club en heeft dit ook aangegeven. NEC heeft er een slaatje uit willen slaan waardoor de transfer is afgeketst. Hierover is Braken erg kwaad geweest waarop NEC besloten heeft om hem terug te zetten naar het tweede. Ook weet ik dat Den Bosch daarna opnieuw interesse heeft getoond in Braken maar wederom is NEC weer in gesprek gegaan met andere clubs. Denk dat Den Bosch nu om hetzelfde scenario te voorkomen definitief heeft afgehaakt
Vind ik leuk
Joost69 +513
zaterdag 12 januari 2019 om 23:16
Feit dat Vermeij nu in beeld is bij Den Bosch bevestigt je verhaal wel. Dom van v Schaik, zo schiet je jezelf in je eigen voet. Zou mij niet verbazen als Braken 1 februari nog in Nijmegen zit, dan heb je het echt slecht gespeeld.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1318
zaterdag 12 januari 2019 om 23:41
Wat Braken betreft, je weet nooit hoe de bal kan rollen. Maar verwacht inderdaad dat ze er met Vermeij wel uit gaan komen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 23:42]
Vind ik leuk
Pur Sang +472
zaterdag 12 januari 2019 om 20:00
"We hebben er een belang bij dat hij wedstrijdfit raakt. Hij moet trainen en voetballen. Daarom is hij aangesloten bij Jong NEC."

Ja, bij het tweede elftal neerzetten om hem wedstrijdfit te maken is natuurlijk beter dan in het eerste elftal...
Vind ik leuk
Joost69 +513
zaterdag 12 januari 2019 om 20:14
Inderdaad, gewoon smoesjes. Er zal heus wel meer spelen anders willen ze hem niet zo graag verkopen. Op deze manier zie ik een lastige terugkeer naar het 1e elftal mochten ze hem toch niet kunnen verkopen.
Vind ik leuk
J@ckpot +1096
zaterdag 12 januari 2019 om 23:02
Er is heel veel aan de hand daar in nijmegen, maar ze willen het verborgen houden.
Vind ik leuk
NvC +6551
maandag 14 januari 2019 om 13:30
Zoals? Kom wel met concrete voorbeelden, anders zit je voor de zoveelste keer weer leuzens te roepen hier.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws