Ajax is 'hongerig': 'Vanaf het begin al het idee dat er kwaliteit en ambitie was'

Ajax is 'hongerig': 'Vanaf het begin al het idee dat er kwaliteit en ambitie was'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 12:22za 12-01-2019 om 12:22

Laatste update: zaterdag 12 januari 2019 om 13:46za 12-01-2019 om 13:46

Frenkie de Jong is blij dat hij weer op het trainingsveld staat. De middenvelder van Ajax kon de winterstop na de eerste seizoenshelft goed gebruiken, maar nu staat De Jong alweer te trappelen om aan de tweede seizoenshelft te beginnen

Ajax belegt momenteel een trainingskamp in de Verenigde Staten. "Het was een lange eerste seizoenshelft met veel wedstrijden", legt De Jong uit bij Ajax TV. "Een erg drukke periode. Dan is het wel lekker voor iedereen om er even tussenuit te zijn. Als je dan weer terugkomt heb je er helemaal zin in en het is ook zeker leuk om je teamgenoten weer te zien."

"Ik had al gelijk het idee dat er veel kwaliteit was, dat iedereen hongerig en ambitieus was en dat we graag een prijs wilden pakken", verklaart de begeerde middenvelder van Ajax het vertrouwen bij de Amsterdammers. "Iedereen wil zichzelf laten zien. Gaandeweg het seizoen krijg je er door de goede resultaten dan ook steeds meer vertrouwen in."

Plaats een reactie

jari11 +1545
zaterdag 12 januari 2019 om 12:24
Ajax is voor bijna iedere speler een passage, hierdoor kan je nooit een echt efltal opbouwen. Leuk dat het dit seizoen zo goed gaat, alleen je kan er gewoon niet op doorbouwen omdat alle belangrijke spelers weg zullen gaan. Hierdoor kan je dus nooit meer aansluiten bij de Europese top. Bij de gianten in Europa zie je dat iedereen al jaren samenspeelt.
Vind ik leuk
Mirkoff! +518
zaterdag 12 januari 2019 om 12:26
Dat geldt eigenlijk voor alle ED clubs, geld trekt hard.
Vind ik leuk
Ruud40 +12877
zaterdag 12 januari 2019 om 13:30
Maar geldt ook voor elke Duitse club behalve Bayern, want als een speler er boven uit steekt, koopt Bayern of PSG of City of Real of .... die speler. En vanaf net onder de top in Engeland en Spanje geld hetzelfde.al heb je daar nog 3 of meer "grote" clubs over.

Ooit gold dat voor ieder land apart. En had elk land 2 of 3 grote clubs en gingen alleen echte toppers naar het buitenland.
Maar nu zijn we 1 Europa en is dat naar een hoger niveau getild waardoor er bovenin de grote competities nog ca 10 topclubs over zijn die alles wegkopen bij de "kleinere" clubs.

Bij alle andere clubs is de selectie een draaideur van spelers die overal en nergens vandaan komen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 13:30]
Vind ik leuk
ArieBombarie +41747
zaterdag 12 januari 2019 om 12:28
Precies. Daarom kan je Ajax nooit, maar dan ook nooit vergelijken met Bayern. Waar Bayern voor velen een eindstation is, is Ajax altijd een tussenstop.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:35
Dat klopt, Nederland is daar simpelweg te klein voor. Tenzij je als enige de poen opstrijkt.
Vind ik leuk
Coach 101 +287
zaterdag 12 januari 2019 om 12:29
Daarom moet je gerichte aankopen doen en je beste jeugdspelers in het lopende seizoen langzaam brengen op momenten dat het kan om zo een gezonde balans te houden.
Dat deze selectie nu nog samen is, is echt heel knap werk van Overmars.
Natuurlijk zul je spelers hebben die willen vertrekken omdat ze financieel meer willen, Kluivert kugh kugh, maar dat kun je ook oplossen door het salarisplafond te verhogen, helemaal als je het geld er voor hebt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:33
Heeft natuurlijk ook te maken met de financiële mogelijkheden die Mark nu heeft en een groep jonge spelers die een titel willen op hun palmares
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:17
Ik wil zo veul
Vind ik leuk
RenW +2090
zaterdag 12 januari 2019 om 17:16
Waarom Kluivert kuch kuch.
Hij kiest voor zichzelf net als alle anderen.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1227
zaterdag 12 januari 2019 om 12:32
En als ajax straks van real madrid wint, wat dan? Dan kunnen ze nl van iedereen winnen en gaan ze misschien wel een historische prestatie neerzetten
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 12:33]
Vind ik leuk
Coach 101 +287
zaterdag 12 januari 2019 om 12:34
Real Madrid gaat het tweeluik winnen, dat zijn net Duitsers als het om de CL gaat.
Ze hebben naast de beker ook niks anders om nog voor te strijden...
Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zaterdag 12 januari 2019 om 12:49
Ik hoop dat je ongelijk krijgt, maar ben eerlijk gezegd bang van niet.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:25
Real is niet meer het Real van de afgelopen 3 jaar, die zijn te pakken.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41747
zaterdag 12 januari 2019 om 12:34
Als ze van Madrid winnen komt dat door een enorme dip van Madrid. Het Madrid van vorige 3 seizoenen was voor Ajax onverslaanbaar. Ook voor het huidige Ajax. Hetzelfde geldt voor het huidige City, PSG en Liverpool natuurlijk.
Vind ik leuk
jari11 +1545
zaterdag 12 januari 2019 om 12:42
Jup dat wilde ik dus ook zeggen. Zijn veel betere clubs dan Real op dit moment.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:18
Jij bent vandaag goed realistisch bezig Bommetje. Sjappoo.
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 12:37
Als... ja.. als.
Die kans is dus erg klein.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
zaterdag 12 januari 2019 om 12:42
Dat zou een heel knap staaltje zijn ALS Ajax daarin slaagt. Dan is dit seizoen met deze selectie een momentopname. Volgend seizoen staat er een gewijzigde selectie op het veld. Dan is het maar de vraag of Ajax de prestaties van dit seizoen weet te evenaren. Ajax is als club een tussenstation voor spelers. Hierdoor onbreekt de echte aansluiting met de top. Maar incidenteel kan Ajax verrassen Europees en dat is wel mooi!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 12:54]
Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zaterdag 12 januari 2019 om 12:50
Precies dat!
Vind ik leuk
M.de jong +207
zaterdag 12 januari 2019 om 19:30
Dank je dat je als met hoofdletters schrijft. We hebben het wel over Madrid. Ja ik ben ajacied, hou geen nagels over, maar kom op zeg. Realistisch blijven.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
zaterdag 12 januari 2019 om 20:26
Ik ben realistisch. Dus zonder Ajaxbril.. Tuurlijk hebben Ajaxsupporters heel veel hoop! Ik laat me graag verrassen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:47
Mits je het salaris plafond verhoogd, meedoet in de CL en veel plezier aan het spelletje hebt, dan zal ook Ajax zijn spelers langer behouden...
Vind ik leuk
jari11 +1545
zaterdag 12 januari 2019 om 14:44
Nee ik ben bang dat ze dan nog voor het 'grote geld' kiezen. Er is altijd wel ergens meer te verdienen en dat is het allerbelangrijkste voor een voetballer, helaas.
Vind ik leuk
RenW +2090
zaterdag 12 januari 2019 om 17:18
Niet alleen voor een voetballer, dat geld voor 99% van de werknemers.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 12:34
Ja, maar een China, daar wil je niet voetballen. Hetzelfde geld voor Rusland. Lekker gezellig in Amsterdam blijven...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:26
En zo is het maar net. We zijn een doosluis club. Zo gauw de pareltjes tot wasdom komen en de rijke stinkerds ze opkopen, zijn we weer terug bij af. Daarom zal succes altijd een momentopname blijven bij de mooiste club van allemaal.
Vind ik leuk
PoepWagen +1980
zaterdag 12 januari 2019 om 14:30
De oplossing is simpel. Een gelimiteerd aantal contractspelers per club en een salarisplafond.
Vind ik leuk
jari11 +1545
zaterdag 12 januari 2019 om 14:35
Ja dat zou mooi zijn, maar dat gaat niet gebeuren.
Vind ik leuk
tannat +15674
zaterdag 12 januari 2019 om 12:25
Als je niet hongerig zou zijn als rijkste club na 4 jaar zonder prijs zou er iets heel er mis zijn.
Vind ik leuk
DeanJayden +10841
zaterdag 12 januari 2019 om 12:27
Je zegt eens wat normaals, is dit wel de bedoeling?
Vind ik leuk
Sanuk +3416
zaterdag 12 januari 2019 om 12:36
Je hoeft niet overal op te reageren.
Vind ik leuk
DeanJayden +10841
zaterdag 12 januari 2019 om 12:40
Zal ik dat even lekker zelf uitmaken, of miss kun je die schoen beter zelf aantrekken
Vind ik leuk
tannat +15674
zaterdag 12 januari 2019 om 14:01
Nu jij nog ...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:26
Haha jij wordt echt gepest op school.
Vind ik leuk
whdijk +745
zaterdag 12 januari 2019 om 12:27
precies
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:29
Knap hoe je het weer in één zin krijgt.
Vind ik leuk
Xienix +131
zaterdag 12 januari 2019 om 12:32
Soms is een stap achteruit 2 stappen vooruit;-)
4 jaar geen prijs is een stap achteruit. De toekomst gaat vertellen wat de 2 andere stappen zijn.....
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 12:39
Een bankrekening met 150 miljoen euro is twee stappen vooruit.
Vind ik leuk
DeanJayden +10841
zaterdag 12 januari 2019 om 12:41
Dat is enkel de betaalrekening
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 12:49
Als je een voetbalclub hebt, is dat wel het belangrijkste.
Daarmee kan je spelers kopen en salarissen betalen.
Hoe meer geld je hebt, des te betere spelers je kan kopen.
Kijk naar Manchester City en PSG.

Damn, lijkt wel of ik op de basisschool les aan het geven ben.
Vind ik leuk
DeanJayden +10841
zaterdag 12 januari 2019 om 12:59
Je hoeft mij het niet uit te leggen hoor, ik zeg enkel dat Ajax meer heeft dan 150. De CL inkomsten komen er ook nog bij en ze maken sowieso elk jaar behoorlijke winst. Je hoeft me echt niet uit te leggen dat je met meer geld betere spelers kunt halen en betalen
Vind ik leuk
Xienix +131
zaterdag 12 januari 2019 om 13:06
Je kunt de beste spelers ter wereld kopen maar als het geen team is win je nix.

FC Barcelona heeft aangetoond dat het met eigen jeugd en hele gerichte aankopen bijna omverslaanbaar was. Het is dus een combinatie van meerder factoren dat dit heeft mogelijk gemaakt.

Toevallig zat de coach van het Barcelona van toen nu bij Manchester City.
Er is daar al een miljard geïnvesteerd maar zijn verre van onverslaanbaar.

Visie, inzicht en doorzettingsvermogen in combi met geld zijn een paar elementen voor succes;-)

Bedankt voor je les😉
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 13:09
Geen enkel team is onverslaanbaar.
Vind ik leuk
FISH +466
zaterdag 12 januari 2019 om 13:16
leest over 'bijna' heen.....
Vind ik leuk
Nr14always +191
zaterdag 12 januari 2019 om 13:14
Cruyff heeft Guardiola het vak geleerd.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:21
Teil
Vind ik leuk
Nr14always +191
zaterdag 12 januari 2019 om 13:27
Is dat niet bekend?, Guardiola heeft dat zelfs bevestigd in die docu, onder het golf spelen etc. In mijn ogen is hij het meest succesvolle protégé van Cruyff en zeker heeft hij eigen inzichten maar de basis.
Vind ik leuk
Xienix +131
zaterdag 12 januari 2019 om 13:24
Dank je wel voor he reactie. Ik wilde namelijk visie, inzicht en doorzettingsvermogen belichamen als Johan Cruijff. Maar twijfelde over verheerlijking van een persoon niet wat ver ging. Maar dankzij jouw reactie bedenk ik mij dat dingen zijn zoals ze zijn👍
Vind ik leuk
DeanJayden +10841
zaterdag 12 januari 2019 om 13:14
Sowieso gaat dit ook weer mank omdat City in een land speelt waar er meerder koopclubs zijn. Je ziet dat PSG weldegelijk jaar in jaar uit de titel wint, enkel krijgen ze niet genoeg weerstand om beter te worden als team. Als Ajax straks 4 maal zo dure spelers als PSV kan kopen worden ze gewoon 8 van de 10 keer makkelijk kampioen. Als dat niet het geval was werd AZ of Utrecht weleens kampioen, over teamgevoel gesproken! Ook heeft Barca geluk dat ze Messi hebben en toevallig nog een paar jeugdproducten welke je eens in de tientallen jaren voortbrengt
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 13:16]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:20
Maar die kán je niet kopen. Zie maar Lainez die Betis (of all teams 🤔) verkiest boven 6.500 toeschouwers op een plastic veldje.
Vind ik leuk
DeanJayden +10841
zaterdag 12 januari 2019 om 13:57
Als je genoeg betaald kan dat wel, ze hadden verder kunnen gaan voor Lainez maar dit is een talent. Talenten lopen er voldoende, en niet iedereen haalt het dan moet je je afvragen tot hoever je moet gaan, Als er genoeg betaald word zijn er heel heel veel voetballers die wel gewoon komen
Vind ik leuk
Xienix +131
zaterdag 12 januari 2019 om 12:48
Dat is stap een......
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 12:53
Stap twee wilde liever naar Betis.
Vind ik leuk
Xienix +131
zaterdag 12 januari 2019 om 13:08
Ja, jammer he René. Had hem er graag bij gehad.
Maar zal zo moeten zijn😉
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:35
Snap niet waarom zo’n jongen voor een Spaanse subtopper kiest.
Vind ik leuk
Xienix +131
zaterdag 12 januari 2019 om 14:02
Simpel, Geld, Spaanstalig en naar het schijnt dat overal stromannen op de hoek staan.
Vind ik leuk
tannat +15674
zaterdag 12 januari 2019 om 14:03
4 stappen achterruit....
Vind ik leuk
RenW +2090
zaterdag 12 januari 2019 om 17:19
Man man Tannat, je wordt echt vervelend.
Vind ik leuk
tannat +15674
zaterdag 12 januari 2019 om 17:30
Ik kan er niets aan doen dat blijkbaar de realiteit vervelend voor je is
Vind ik leuk
RenW +2090
zaterdag 12 januari 2019 om 17:34
De realiteit is 33, hou er is mee op.
Vind ik leuk
Jordaan +1371
zaterdag 12 januari 2019 om 12:28
Op naar een mooi 2019 voor m'n cluppie!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:21
Oei, dat wordt een keiharde landing voor jou.
Vind ik leuk
PoepWagen +1980
zaterdag 12 januari 2019 om 14:35
Hoezo? De competitie moet nog hervat worden en alles ligt nog open. Hij hoopt op een mooie 2e seizoenshelft voor zijn club en jij?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:25
Ik hoop dat ook en als PSV het niet wordt wordt het voor mij een keiharde landing. Dat zou goed tegenvallen zeg.
Vind ik leuk
Vooruit +147
zaterdag 12 januari 2019 om 17:26
Jouw cluppie is niet meer. Helaas. Het is een beursgenoteerde internationale handelsonderneming in voetballers. Binnenkort wordt zelfs de jeugdafdeling opgeheven vanwege onvoldoende og geen rendement. Zoek een andere club om te supporten.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:29
Dit ventje kun je dus niet serieus nemen. Kampioen is al lastig als je op 3 fronten strijd en de CL? Whahaha wat een grap. Die wint Barcelona.

Dit zwaar overrated gastje hoef ik echt niet bij m'n clupje te zien. Ik hoop dat Barcelona wel zo verstandig is om kwalitatief goede jeugdspelers te halen in plaats van deze Nederlandse rotzooi.

Ik hoop overigens wel dat ze van Real winnen :-)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 12:36]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:34
Verander je naam maar .......



...in Barcelonakneus
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
zaterdag 12 januari 2019 om 12:44
Inderdaad, we noemen hem Barcelona-kneus.
Hij zei "CL-kampioen worden is onwaarschijnlijk."
Nederlands is zeker moeilijk te volgen voor je, kneus ?
Barcelona mocht willen dat ze de nieuwe Johan Cruijff gaan contracteren.
Daar hebben ze de centjes niet eens voor !
Vind ik leuk
Clown123 +497
zaterdag 12 januari 2019 om 12:34
Prima. Houden we hem lekker, geen probleem
Vind ik leuk
DeanJayden +10841
zaterdag 12 januari 2019 om 13:01
Barca wint niet de CL, Juve en Liverpool zijn een klasse beter. Barca is te afhankelijk van een oprisping van Messi en dat gaat ze net als de laatste jaren weer opbreken. En een fan van Barca heet geen Smeerkees, miss een verdwaalde suc6 supporter
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 13:03]
Vind ik leuk
Emnu +6479
zaterdag 12 januari 2019 om 13:05
Weet je wat n grap is?

Dat iemand denkt dat Barça de CL wint terwijl ze al drie jaar op rij de halve finale niet eens weten te halen en ze dit jaar zwakker lijken dan sinds lange, lange tijd.

En dit van iemand die in 82 voor t eerst naar Nou Camp is geweest.
Vind ik leuk
DeanJayden +10841
zaterdag 12 januari 2019 om 13:18
Uiteindelijk heeft deze man idd minder gelijk als Frenkie, Frenkie heeft het tenminste nog in eigen hand, Barca laat al jaren niks zien over de landsgrenzen
Vind ik leuk
Emnu +6479
zaterdag 12 januari 2019 om 13:23
PSV trolletje.

Let maar op, mocht Ajax Real eruit gooien (ik acht de kans klein), wordt dat meteen teniet gedaan als zwakste Real ooit.
Ik gok op het woord pretpoule voor bonuspunten in de trollen-bingo.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:28
"Mijn clupje" je bent een Nederland pik, je bent niet voor Barcelona en Barcelona vliegt er ook uit. Zo goed zijn die niet meer.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:29
Hopelijk blijft hij ook volgend seizoen! Beste en belangrijkste speler van Ajax!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:01
Er zijn er echt twee nog belangrijker ! 😎
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:32
Laat het maar zien jongens !!!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:35
Idd na al dat overdreven positieve geneuzel verlang ik weer naar mooi voetbal met prachtige resultaten
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:36
Anders ik wel, ben heel erg benieuwd naar de tweede seizoenshelft
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:41
Gaat op dezelfde voet verder ...alleen nu winnen van PSV 🤗
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:01
Ja dat hoop ik ook, we gaan het zien
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:39
Dit dus.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 22:39]
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 01:22
Watte pik?
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 17:44
Dat de jongens het moeten laten zien.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 18:04
Indd gasssss erop
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 18:06
Precies. Al dat slappe gedoe, dan interesseert en snap je het totaal niet. Sommige spelers lijken ook niet te beseffen dat je dan eerder kans hebt om blessures te krijgen.
Vind ik leuk
Sanuk +3416
zaterdag 12 januari 2019 om 12:34
Ja al 4 jaar helemaal niets gewonnen, mag je wel wat inzet verwachten.
Vind ik leuk
1313 +3124
zaterdag 12 januari 2019 om 12:37
😂😂 hoevaak ga je dit vandaag nog schrijven? Begint wel lachwekkend te worden hoor. Kan je niks anders verzinnen?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:42
5 uit en 9 dit jaar en deze Calimero is weer stil.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:24
Wanneer doe je die 9 dit jaar ?
Die 5 uit lukt wel.
Noem je jezelf nog Calimero ook nog. Respect 👊
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:32
Per decennia tellen is een stuk logischer dan de laatste 4 jaar maar dat woord zal wel teveel zijn voor jouw beperkte herseninhoud.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:23
Hahahahahahahahahahahaha
Zelfs dát kon je al niet schrijven aan je nick te zien...
Vind ik leuk
jurgena70 +114
zaterdag 12 januari 2019 om 13:13
Je vergeet dat wij de europese puntjes halen...heeft dat pisvee van je geen donder aan gedaan!!!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:16
Helaas worden er ook dit jaar geen prijzen gepakt.

Hoe hongerig ze ook zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:24
Wordt dreuge mik
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:32
Haha je bent echt een calimero
Vind ik leuk
Nr14always +191
zaterdag 12 januari 2019 om 13:38
Het is duidelijk dat men in 040 aan het Napoleon complex lijdt, het zal ze langzaam wel duidelijk worden dat ze allang geen concurrentie meer zijn.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1227
zaterdag 12 januari 2019 om 14:07
Naar mijn mening kan dit ajax zomaar van madrid winnen en dan komen ze zeker in de flow. Dan hebben we dit seizoen een historisch jaar a la 95. Why not. Ik geloof zeker in dit elftal.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:38
Idd, keihard vechten élke wedstrijd. Dan is alles mogelijk. Een treble sluit ik niet uit.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 22:38]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:37
Hopelijk kan Frenkie De Jong zijn hoge niveau doortrekken in de tweede seizoenshelft.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws