Ten Hag over mogelijk voordeel Ajax in titelstrijd: 'Zou best facet kunnen zijn'

Ten Hag over mogelijk voordeel Ajax in titelstrijd: 'Zou best facet kunnen zijn'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 13:51za 12-01-2019 om 13:51

Erik ten Hag voorspelt een bloedstollende titelstrijd met PSV in de Eredivisie. De oefenmeester verwacht dat Ajax en de rivaal ook in de tweede seizoenshelft aan elkaar gewaagd zullen zijn.

"We hebben een goede selectie, maar die heeft PSV ook. Zij hebben net als Ajax ook veel en goed geïnvesteerd in de selectie in de afgelopen jaren", zegt Ten Hag tegen Voetbal International. "Het beeld van de eerste seizoenshelft zal zo blijven, denk ik. PSV en Ajax blijven de Eredivisie domineren. Het scenario dat het kampioenschap op de laatste speeldag beslist wordt, kan zomaar uitkomen."

Ten Hag kijkt niet naar PSV. "Het gaat er om wat wij beter moeten doen. De bredere bank? Dat zou best een facet kunnen zijn. Wij hebben meer gerouleerd, maar of dat de doorslag gaat geven, zal blijken. We strijden nog op drie fronten en daar zullen we de balans in moeten vinden. Wat voor mij belangrijk is: de lat gaat continu omhoog. Dát is cruciaal de komende maanden."

Het goede spel en de complimenten ten spijt, Ten Hag beseft dat uiteindelijk een prijs telt. "We zijn overtuigd van onze kwaliteiten, dat we een selectie hebben die het kampioenschap binnen moet kunnen halen. We hebben een missie. Aan het eind willen we zilverwerk hebben."

Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

Poll

Wie wordt kampioen?

(9869 stemmen)

Plaats een reactie

Mr bien +4584
zaterdag 12 januari 2019 om 13:58
Eerst liep iedereen te zeiken dat de topclubs niks uitgaven en geen kwaliteit hadden.
Nu investeren ze en stijgen ze boven de rest uit en is het weer niet goed.
Vind ik leuk
Ik zlatan +155
zaterdag 12 januari 2019 om 14:03
Wat is er niet goed dan? Volgens mij lul je maar wat
Vind ik leuk
Mr bien +4584
zaterdag 12 januari 2019 om 14:06
Paar jaar geleden was de kampioen kampioen van de armoede met weinig kwaliteit.
Nu investeren ze en stijgen ze boven de rest uit en nu is dat slecht voor de competitie.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:20
Nouja, de competitie wordt er nou éénmaal niet spannender op. Maar goed, het is al lang mooi dat er dan in ieder geval nog twee clubs boven zichzelf uitstijgen, anders krijg je wat PSG inmiddels in Frankrijk heeft.

Kortom, voor die clubs is het mooi, voor het Nederlands voetbal in het algemeen en internationaal ook.
Je zit alleen met 16 clubs die praktisch kansloos zijn tegen deze 2 clubs. Maar daar stel je je ook weer op in.
3 jaar geleden gingen we naar Amsterdam in de hoop (en geloof) op een gelijkspelletje of zelfs winst.
Nu zijn we blij wanneer het verschil niet groter is dan 3 goals.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:22]
Vind ik leuk
Mr bien +4584
zaterdag 12 januari 2019 om 14:25
Precies.nu word de rest van de clubs afgedaan alsof ze heel matig zijn en er niks van kunnen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:33
Vooral over Ajax werd wel eens geklaagd dat ze niet investeren maar dat is niet eens zo gek als je een eigen vermogen hebt van een mil of 150 maar 4 jaar geen prijzen pakt.

Daarbij, PSV en Ajax worden maar al te makkelijk in één adem genoemd wanneer men over forse investeringen spreekt maar leg de cijfers maar eens naast elkaar en vooral die van de afgelopen 2 jaar...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:33]
Vind ik leuk
Ozpo +545
zaterdag 12 januari 2019 om 14:42
Neem aan dat jij dat al gedaan hebt? Dus maak ons ook ff blij met je vergelijking :)


Heb het ff zelf gedaan van het afgelopen 2 jaar

PSV
aangekocht 45 mil
Verkocht 60 mil


Ajax
Aangekocht 79
Verkocht 109
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:51]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:02
Leuk lijste.

45mil tegenover 79 dan praat je over een enorme gat, een vermenigvuldiging van om en nabij de 175%.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 17:57]
Vind ik leuk
Voetbal@com +1693
zaterdag 12 januari 2019 om 15:30
Tel nog eens...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:32
Nergens voor nodig.
Vind ik leuk
abraksas +1681
zaterdag 12 januari 2019 om 17:54
Is toch echt wel nodig hoor. Procentrekenen is niet zo heel moeilijk toch? Tel op die 79 nog ff 45 er bij en dan zit je op een stijging van 175%.
Procentrekenen voor dummies. 79 is 175% van 45, zover zat je nog wel goed maar bij een stijging van 175% moet je dus 175% bovenop het basisbedrag rekenen he.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:57
Dat klopt volledig. Mijn verwoording was niet goed en zit te mulitasken al de hele middag.

Ik doe dagelijks niet veel anders dan naar dergelijke getallen kijken en VP. Haha

Het gaat mij om de vermenigvuldiging. En de reden waarom ik het zo heb gedaan is omdat bepaalde getallen iets groter kunnen doen lijken terwijl ze eigenlijk niet groter zijn. Tegelijkertijd kan je jezelf flink in de vingers snijden als je er een verkeerd leest. Zeker wanneer er % bij komen kijken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 17:59]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:03
Oftwelen 45 x 175% = ...

Dat is de enige juiste rekensommetje. 😉

Om de gehele discussie bij deze ook meteen af te ronden. Haha
Vind ik leuk
El Pibe +1327
zaterdag 12 januari 2019 om 15:45
Elke club zal investeren wat mogelijk is, PSV heeft gewoon minder mogelijkheden de laatste paar jaar dus dat verklaart de cijfers.
Zo moeilijk is het toch allemaal niet?..
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:47
Praten we hier over financiele mogelijkheden of over de investeringen die de clubs gedaan hebben?

Dat is namelijk niet hetzelfde, blijkbaar is dat al te moeilijk voor je.

Maar goed, ook daar heb je een punt. Ajax heeft veel meer finaciele mogelijkheden dan PSV. Hiermee geef je mijn reactie juist meer kracht maar ook dat heb je zelf niet eens door.

Verder nog iets?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 15:49]
Vind ik leuk
Ozpo +545
zaterdag 12 januari 2019 om 16:01
Hoe komt dat dan?
Denk je dat dat iets met eigen jeugd te maken kan hebben.

Voor een club die de afgelopen jaren “zovaak” kampioen zujn geworden zou je verwachten dat ze meer kunnen uitgeven dan Ajax doordat ze meer geld binnenkrijgen.

Blijkbaar zit het geld san toch in eigen jeugd en europese succesen.

Zit dus niet zo te zeuren over de mogelijkheden. Komt echt door eigen tekortkomingen en bedrijfsvoering

Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:06
De meesten van jullie zijn zo arm dat men geen woord over Ajax kan zeggen zonder op jullie lange teentjes te staan. Jouw clubje mag de rijkste van de wereld worden en de aankomende 10 jaar kampioen, alsnog zal jij een arme ziel blijven.

Lees mijn reactie nog eens, zou ik zeggen. Waar zeur ik over de mogelijkheden?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 16:09]
Vind ik leuk
Ozpo +545
zaterdag 12 januari 2019 om 17:16
Haha ventje toch. Ga je persoonlijk worden achter je computertje/telefoon.

Lekker voelt dat he om mensen te beledigen. Jij komt er wel.

Kusje voor jou.
Vind ik leuk
El Pibe +1327
zaterdag 12 januari 2019 om 16:23
Nee, ik heb niet zoveel tekst nodig om uit te leggen dat rijkere clubs meer kunnen uitgeven
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:30
Het woord "nodig" kan je gerust weglaten.
Vind ik leuk
El Pibe +1327
zaterdag 12 januari 2019 om 16:36
Dat zou kunnen maar dan zou ik liegen. En dat mag niet...
Vind ik leuk
Hvdp +1398
zaterdag 12 januari 2019 om 17:41
Ajax is volgens jouw opgave voor 109 mio kwaliteit kwijtgeraakt
Véél meer dan PSV En toch weer top.
Niet slecht van Ajax !!
En dat verschil gaat alleen maar groter worden
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:44
Zolang wij maar de schaal hebben vind ik het allemaal best. Haha
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 17:45]
Vind ik leuk
Hvdp +1398
zaterdag 12 januari 2019 om 18:16
Haha je vergelijking klopt dus van géén kant
Maar één ding is zeker het financiële gat gaat steeds groter worden !!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:54
Mijn vergelijking klopt volledig.

Wat de financiele kloof betreft tussen PSV en Ajax. Hoeveel heb je nodig om kampioen te worden van de ED? Haha... hoeveel ruimte voor verbetering is er op de transfermarkt. Je zit nu al in een prijsklasse spelers waar je eigenlijk zo gied als kansloos bent omdat scherp geprijsde spelers van belangstelling genieten van grotere clubs. Daarom kosten ze ook meer en daarom komen ze niet naar de ED.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 18:54]
Vind ik leuk
Hvdp +1398
zaterdag 12 januari 2019 om 23:12
je snapt er dus echt niets van
Ten eerste :
De uitgaande kant moet je wel degelijk meenemen in je overzicht
Waarom kan Ajax meer uitgeven aan spelers?
Juist omdat ze ook meer ontvangen door uitgaande de transfers
Volgende zomer wordt dat beeld nog duidelijker
Is Ajax dan een koopclub als ze meer dan 100 mio aan nwe spelers uitgeven?
Niet als ze meer dan 200 mio aan spelers verkopen want ze verliezen eerst gevestigde kwaliteit en moeten dat eerst maar eens zien te compenseren met aankomend talent en (hopelijk) gerichte aankopen
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 00:56
Lees mijn voorgaande reacties daar vind je alle antwoorden die je nodig hebt en anders kan ik er ook niets aan doen.

Jij voert 1 discussie ik een geheel andere.
Vind ik leuk
Hvdp +1398
zondag 13 januari 2019 om 06:33
Klopt
Je voert je eigen discussie
“Vergeet” de realiteit
Weltrusten


Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zaterdag 12 januari 2019 om 15:54
Een gat van 175%, serieus?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:04
Dat is mieren neuken en ik zal mijn reactie dan ook bewust niet aanpassen zodat ook jij wat in te brengen hebt.

En zo is er voor ieder wat.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 16:52]
Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zaterdag 12 januari 2019 om 16:22
Hoezo mieren neuken? Er zit niet eens een gat van 100% tussen..
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:27
Je hebt mij dan oprecht verkeerd begrepen. Mijn excuses voor mijn vorige reactie naar jou. Het was een ongelukkige woordkeuze, heb deze hersteld. 😉

Wanneer je een stijging maakt van 45 naar 79 dan is er sprake van een vermenigvuldiging van om en nabij de 175% dat is 75% meer dan het totaal bedrag 45 (100%). Vermenigvuldig 45 maar eens met 75% en vertel mij wat daaruit komt. haha

Wanneer je een bedrag verdubbeld is het fout om te spreken van 100% omdat dit het totale bedrag is, voeg daar nog een 100% bij en je komt op het dubbele uit en dus 200% Bij een verdubbeling is er dus sprake van 200%.

Daarbij is 175% slechts een schatting.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 17:10]
Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zaterdag 12 januari 2019 om 23:14
Excuses niet nodig joh, shit happens. :-)

Maar 45 + 175% = 123.75

Ik wil niet lullig doen, maar je hebt het echt verkeerd.
Als je bijvoorbeeld 10 salaris krijgt en je salarisverhoging is 100%, dan krijg je voortaan 20, en als je salarisverhoging 175% is, dan krijg je voortaan 27.50
Hetzelfde geldt voor het gat van 175% waar jij het over hebt.

Het gat tussen 45 en 79 is geen 175% van die 45 want 45 + 175% is dus 123.75, veel meer dan die 79.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 23:26]
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 00:57
Maat, het is geen optelsom maar vermenigvuldiging. De correcte som is dus 45 x 175%!

Vervang de plus dus door een x en je hebt een geheel andere uitkomst.

Bij een slarisverhoging van 10% reken je dus je huidige salaris X 110% = ...

Pak je rekenmachine en check het even na. Geloof mij dat ik weet wat ik praat.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 01:02]
Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zondag 13 januari 2019 om 07:59
Als het een vermenigvuldiging is, dan is de uitkomst natuurlijk anders en heb jij gelijk ja..
Vind ik leuk
Babelagtig +1040
zaterdag 12 januari 2019 om 16:34
Je hebt je reactie al aangepast stumperd🤣🤣🤣verder hoor ik je alleen over de aankopen , maar niet over de verkopen..ook die liggen ( volgens jouw redenering 10000%) veel hoger. Dan is het toch logisch dat je meer aan moet kopen? Of moeten ze de f1 op gaan stellen?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:36
Je hebt een ongelukkige woordkeuze het weergeeft slechts je tekortkomingen. Probeer het nog eens...
Vind ik leuk
Babelagtig +1040
zaterdag 12 januari 2019 om 16:52
Ach beter een ongelukkige woordkeuze dan een ongelukkige geboorte...maar goed, dat verklaart dan ook meteen waarom je het niet begrijpt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:54
Ik heb medelijden met je naasten.
Vind ik leuk
Babelagtig +1040
zaterdag 12 januari 2019 om 17:03
Nergens voor nodig hoor! Ze zijn ontzettend blij met mij, geloof me maar. Eerst hier gaan zitten trollen en wanneer je t terug krijgt ga je zielig doen.. hypocriet kindje
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:07
Ik neem aan dat je niet de aardgeest in Noorwegen bedoeld?
Vind ik leuk
Markieee +1048
zaterdag 12 januari 2019 om 17:23
Oke, oke. Leuk die zogenaamd sterke comebacks, maar hij heeft gwn een punt. Als de verkoop ook zoveel hoger ligt, is het ook logisch dat je meer uitgeeft aan inkomende transfers, niet alleen omdat je meer geld hebt verdiend, maar ook gwn omdat je meer gaten moet opvullen. Nu alsjeblieft normaal en volwassen reageren...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:28
Het is zeker logisch maar in vredesnaam daar hebben we het toch niet over? Dat is SLECHTS HET VERKLARING waarom Ajax zoveel meer heeft geinvesteerd. Het verandert helemaal niets aan het feit dat Ajax en PSV qua investeringen NIET in 1 adem genoemd kunnen worden. Het bekrachtigd juist mijn eerdere uitspraak.

Toch?
Vind ik leuk
Markieee +1048
zaterdag 12 januari 2019 om 17:33
Dat het slechts een verklaring is inderdaad waar, maar het bekrachtigt in mijn ogen niet per se jou uitspraak, want jij doelt met die uitspraak veel meer extra heeft toegevoegd aan de selectie met behulp van geld, maar als je dus meerekend dat er ook meer mensen zijn vertrokken (in aantallen) valt dat dus wel in verhouding tot PSV.
Vind ik leuk
Markieee +1048
zaterdag 12 januari 2019 om 17:33
Valt dat mee*
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:49
De huidige transferbalans spreekt jouw verhaal tegen wanneer het op ons discussie aankomt. Ajax staat voor het seizoen 2018/19 ruim 22 mil in het rood. PSV om en nabij de 4. Ajax heeft dus 22 mil meer uitgegeven dan ze binnen hebben gehaald, PSV maar 4. Dat zijn de verhoudibgen die jij probeert aan te kaarten. De cijfers liegen er niet om.

Dit is exclusief eventuele bonussen voor het behalen van de CL bijveerbeeld. Dan lopen vooral de transfersommen van Blind en Tadic nog eens fors op.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 17:51]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:43
Laat ook maar. Dit is vernoeiend.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +373
zaterdag 12 januari 2019 om 17:11
Boertje, waarom reageer je steeds zo geprikkeld? En waar je naar toe wil met je redeneringen is mij okk wat duister.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:39
Ik ben niet geprikkeld.
De een leest alleen dat wat hij wil lezen terwijl de ander je juist wel beoordeelt op je intellect en woordkeuze. Het is dan niet altijd even makkelijk om de juiste middenweg te vinden en daar heb ik oprecht moeite mee.

Waar ik heen wil? Ten Hag en Van Bommel hadden laatst tijdens een bijeenkomst een geschil gehad. Van Bommel legde de druk bij Ajax door te zeggen dat Ajax grotere investeringen heeft gedaan en dus uit dat oogpunt kampioen zou moeten worden. Hij bombardeerd Ajax dus tot topfavoriet (waar de meesten hier het dik mee eens zijn overigens) en zichzelf tot de underdog. Dat is toch een tik die hij uitdeelt gezien hij ondanks dat boven Ajax staat op de ranglijst.

Ten Hag kon terugkomen op de CL en dat hij daarom wel een bredere selectie MOET hebben en hiermee dus een steentje bijdraagt aan het hele Nederlandse voetbal. Nee, hij wees Van Bommel erop dat die verschillen helemaal niet zo nadrukkelijk zijn. Terwijl naast de bovengenoemde cijfers PSV een negatief transferbalans heeft van een mil of 4 a 5 (exclusief bonussen) en Ajax ruim - 20 (exclusief bonussen voor het behalen van de CL etc.).

Verschillende mensen noemen PSV en Ajax in één adem als het op investeringen aankomt maar die twee staan dit seizoen ver uit elkaar wat dat betreft. Het gat tussen PSV en Feyenoord is kleiner dan het gat tussen PSV en Ajax.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 17:54]
Vind ik leuk
Jan Nijhof +373
zaterdag 12 januari 2019 om 19:00
Leuk dat je eerlijk bent. Dat maakt je argumenten nog sterker ook. Een beetje moeilijk doen dat 100% meer gelijk is aan 200%, helaas voor veel mensen verwarrend en het wordt op de gekste niveau's verkeerd gezegd. Maar terug naar je punt.
Ik denk dat van Bommel geen 'tik uitdeelde' maar zich handig uit de favorietenrol praatte. Minder druk op de onervaren coach, minder druk op het elftal.
Ik ken de cijfers niet, maar bij Feyenoord kan ik bijvoorbeeld geen Gutierez of Tadic herkennen. Gezien de tweestrijd is het logisch dat PSV en Ajax in één adem genoemd worden. Dat Ten Hag de investeringen kleineert is gunstig voor hem, als hij het niet haalt dan is dat niet zo 'ondanks de investeringen'. Wat ik bedoel te zeggen is dat dergelijke uitlatingen vaak meer in eigen belang worden gedaan en niet zozeer refereren aan de financiële getallen. Dat Ajax extra heeft uitgegeven vanwege ook het vroege CL-programma is al toegegeven door Overmars. Dat Ajax ook al meer uit gaf verwachtend dat Ziyech verkocht zou worden (ze hebben zoveel jaar te lang gewacht en moesten nu al vroeg flink aan de bak) is ook een bekend feit. Feitelijk hebben beide clubs - jouw cijfers volgend - meer verkocht dan ingekocht dus eigenlijk niet eens geïnvesteerd. PSV heeft 15 mio gedesinvesteerd en Ajax 30 mio. Je kunt er dus op allerlei manieren naar kijken.
Aanvankelijk leek ook de inkoop van Ajax veel indrukwekkender, PSV liep er later wat op in door heel laat Guti er nog bij te halen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:09
Wat ik echter moet corrigeren is dat MIJN cijfers juist beweren dat in de huidige seizoen (2018/19), zowel PSV als Ajax rode cijfers draaien als we de transferbalans erbij nemen. Ajax - 22 en PSV - 4.5 exclusief bonussen. Haha... maar ik kan mij verder wel vinden in je opmerking.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:11
Feit blijft wel dat zowel PSV en Ajax niet in 1 adem mogen noemen wanneer het op investeringen aankomt, toch?

En dat was in de eerste instantie ook mijn punt.
Vind ik leuk
Ozpo +545
zaterdag 12 januari 2019 om 15:54
Tjah misschien ook ff de inkomsten bekijken
Vind ik leuk
4everfcu +4227
zaterdag 12 januari 2019 om 16:15
dat zie je op het veld anders niet terug
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:21
Daar heb ik het niet eens over. Het gaat mij meer om de discussie die plaats heeft gevonden tussen Van Bommel en Ten Hag over de investeringen die gedaan zijn door beide clubs.

Dat Haggie PSV en Ajax in een adem noemt is hooguit hypocriet en puur om zichzelf (alvast) in te dekken voor het geval dat het misgaat.
Vind ik leuk
Markieee +1048
zaterdag 12 januari 2019 om 17:17
Stijging van 75%*
Vind ik leuk
RenW +2090
zaterdag 12 januari 2019 om 14:42
Je kan het maar niet laten om die 4 jaar te benoemen.
Je lokt een discussie uit die je echt altijd gaat verliezen.
Bedenk is wat anders, zou wel leuk zijn voor de sfeer hier.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:44
Man man man... Jij hebt last van een minderwaardigheidscomplex. Daarbij zie ik dit niet als een titanenstrijd en is het mijn doel niet om van jou te winnen.

Als jij je er beter door voelt... Bij deze, je hebt gewonnen! Haha

Of ben ik nu weer de trol?

Weet je, lees mijn reacties zoals je wilt.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:45]
Vind ik leuk
RenW +2090
zaterdag 12 januari 2019 om 14:46
Blijf jij nu maar die 4 jaar benoemen om reacties uit te lokken. Blijf je er lekker bij voelen.
Hoe kan ik nou een minderwaardigheidscomplex hebben met 33 titels.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:47]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:49
Ga naar je huisarts, hij kan je vast doorverwijzen naar iemand die je kan helpen.

Ik ben mii ervan overtuigd dat er genoeg mensen zijn die mijn reactie wel begrijpen en wat io ermee probeer te zeggen. Die lezen namelijk veel meer dan die 3 woorden die jii leest en voortdurend aanhaalt em herhaald.

Wie lokt er hier nou reacties uit?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:51]
Vind ik leuk
RenW +2090
zaterdag 12 januari 2019 om 16:48
4 is een obsessie als je het zo vaak gebruikt
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:50
Daar ben jij inderdaad het levende bewijs van!
Vind ik leuk
RenW +2090
zaterdag 12 januari 2019 om 16:52
4 x 1 en 4 x 2 in 8 jaar.
Niemand in Nederland die het beter doet.
Je blijft spelen met cijfertjes, en je kan niet beter.
Hou er lekker mee op.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:53
Over obsessies gesproken... man man man. Haha!
Vind ik leuk
Mosquito +18219
zaterdag 12 januari 2019 om 15:14
Hij doelt toch op het investeren.
Ivm een aantal jaren zonder prijzen is het niet zo gek dat ajax veel investeert.
Boertje zegt niks raars.
Vind ik leuk
RenW +2090
zaterdag 12 januari 2019 om 16:53
Nee hij heeft het altijd over 4 jaar.
Vind ik leuk
4everfcu +4227
zaterdag 12 januari 2019 om 16:17
blijf jij nou maar trollen in ieder topic en maar na anderen wijzen.
Vind ik leuk
RenW +2090
zaterdag 12 januari 2019 om 17:00
Ik leer van je.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:07
Benoem nog 1x die 4 jaar anders hee, misschien dat ik het dan snap
Vind ik leuk
Radaje +1114
zaterdag 12 januari 2019 om 15:24
Was vroeger ook al zo. Jaren 90 stak Ajax er boven uit. Andere jaren psv of Feyenoord.
Vind ik leuk
4everfcu +4227
zaterdag 12 januari 2019 om 16:14
nee het is slecht dat ze investeren met de tv gelden van de kleintjes.
Vind ik leuk
Mr bien +4584
zaterdag 12 januari 2019 om 16:21
Tv gelden van de kleintjes. Iedereen krijgt geld.
De grootste clubs halen wel geld voor Nederland binnen.
En ja als je als club je broekriem niet kan ophouden heb je geen recht op betaald voetbal
Vind ik leuk
Elohim +714
zaterdag 12 januari 2019 om 16:35
Vreemd aangezien de nummer 1 maar max. 9,5 miljoen kreeg.
Utrecht bijvoorbeeld al 6,9 miljoen.
Dus het lijkt redelijk verdeeld en twee kan het dus nooit dat geld alleen geweest zijn.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 16:35]
Vind ik leuk
Jan Nijhof +373
zaterdag 12 januari 2019 om 16:59
Mr Bien, ik denk dat de klacht nu is dat clubs als Feyenoord, AZ en Utrecht zijn teruggezakt; dat de ontwikkeling bijvoorbeeld bij Twente, PEC en Heerenveen niet heeft doorgezet.
Vind ik leuk
Ik zlatan +155
zaterdag 12 januari 2019 om 17:07
Oh vind dat niet bepaald vervelend. Een tweestrijd is altijd beter dan een éénstrijd
Vind ik leuk
Garrie +3756
zaterdag 12 januari 2019 om 14:19
Omschrijft de huidige tendens prima. Eerst moet er ervaring komen voor de balans met de jeugd. Vervolgens gebeurt dit door de aankoop van ervaren goede spelers en dan ben je ineens een koopclub die de jeugd geen kans geeft. Over gelul gesproken..
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3127
zaterdag 12 januari 2019 om 14:04
precies dit! paar jaar geleden was het: de nivellering van de eredivisie is een slechte zaak, we zijn een mickeymouse competitie want iedereen kan van iedereen winnen, zo kom je nooit meer bij de top van europa!

Nu is het 180 graden anders, en domineren twee clubs, is het weer niet goed
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:18
We zijn nog steeds een micky mouse competitie.... doordat psv en met name Ajax flinke bedragen neer tellen voor een aantal transfers wil dat niet zeggen dat we nu ineens een geweldige competitie hebben.
Vind ik leuk
Jopi1982 +774
zaterdag 12 januari 2019 om 13:58
Tjoh
Vind ik leuk
Miller +41
zaterdag 12 januari 2019 om 13:58
Ajax speelt op alle drie de fronten nog mee, dat vraagt veel en is het dus belangrijk dat de selectie breed sterk blijft. Als iemand als Neres dan zou vertrekken zou zomaar het verschil kunnen maken. Ik denk ook dat PSV en Ajax resterend van het seizoen blijven domineren en dat elk puntverlies een zeldzaam iets zal zijn.
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3127
zaterdag 12 januari 2019 om 14:05
Neres gaat niet weg
Vind ik leuk
Miller +41
zaterdag 12 januari 2019 om 14:08
Na de transfer van Lainez richting Betis, lijkt dat inderdaad niet te gaan gebeuren. Dus Ajax lijkt goed op haar hoede te zijn om de selectie ook resterend van het seizoen in orde te hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:22
Als Neres zal vertrekken , hij speelt nauwelijks .?????
Vind ik leuk
stratumseind +187318
zaterdag 12 januari 2019 om 13:58
Bredere bank?

Ik heb ff geinformeerd bij toon maar die in het phillips stadion is net zo breed als die in de arena
Vind ik leuk
SirUltionem +3047
zaterdag 12 januari 2019 om 14:02
ze bedoelen natuurlijk dat als er op de bank van de ArenA niet genoeg plek is de lege stoeltjes in de ArenA meer dan genoeg plek bied voor eventuele noodzaak.
Vind ik leuk
Ruud40 +12877
zaterdag 12 januari 2019 om 14:11
En ik denk dat vooral Onana er totaal niet over te spreken zal zijn dat de lat continue omhoog gaat. En hoe gaat hij dat doen? Worden de doelpalen hoger?

Op een gegeven moment houdt dat voor een keeper op. Dan heeft het geen zin meer om in het doel te gaan staan.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:12]
Vind ik leuk
MN223 +1307
zaterdag 12 januari 2019 om 15:36
In plaats van de lat hoger leggen zou je ook een kleinere keeper op kunnen stellen; en ook dat doen ze bij Ajax af en toe.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:15
Zoiets als die duizenden lege stoeltjes in de kuip de laatste wedstrijden bedoel je? Laatste keer zaten er 40.000 in het kuipje en dat terwijl jullie altijd iedereen vertellen dat de kuip altijd vol zit...
Vind ik leuk
SirUltionem +3047
zaterdag 12 januari 2019 om 16:03
waren er dan waarschijnlijk nog altijd meer dan de ArenA :)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:36
Dacht het niet! Overigens zal het wel steeds stiller worden in dat kuipje, op Twitter klagen veel supporters dat Feyenoord woeker prijzen vraagt voor kaartjes terwijl ze niks presteren haha 😂😂

Kaarten tegen Ajax lopen op tot 72 € en ook voor de bekerwedstrijd blijken de meeste fans weg te blijven omdat dat clubje van je woekerprijzen vraagt... proberen ze soms wat extra kleingeld binnen te harken?😉
Vind ik leuk
SirUltionem +3047
zaterdag 12 januari 2019 om 17:08
marktwerking, vraag en aanbod...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 20:04
Daarom klagen ze zeker haha 😂
Vind ik leuk
DeanJayden +10842
zaterdag 12 januari 2019 om 14:23
Maar weet jij dan bv dat er bij Ajax elke wedstrijd gemiddeld 900 supporters te weinig komen en bij PSV dat 1800 is! Dit terwijl er meer dan 20000 meer in de Arena kunnen. Dat wist je vast niet, anders had je zoiets doms nooit gezegd. Gebrek aan kennis is zo jaren 90
Vind ik leuk
SirUltionem +3047
zaterdag 12 januari 2019 om 16:05
dus jij verwijt mij dom te zijn omdat ik een voorzetje zag in de opmerking van stratum en hem binnenschoot...

het feit dat je veel te serieus ingaat op een grap zegt meer over jouw intellect dan over het mijne :)
Vind ik leuk
Babelagtig +1040
zaterdag 12 januari 2019 om 16:41
Doe je nou niet hetzelfde? Of is t alleen een grap als het om ajax gaat?😎
Vind ik leuk
SirUltionem +3047
zaterdag 12 januari 2019 om 17:10
kan je specificeren wat ik precies hetzelfde doe?

Vind ik leuk
Babelagtig +1040
zaterdag 12 januari 2019 om 17:18
Serieus ingaan op iemand anders zijn opmerking die alleen bedoeld is omte reacties te vergaren..
Vind ik leuk
SirUltionem +3047
zaterdag 12 januari 2019 om 17:36
met als verschil dat reageer op een "serieuze" reactie en hij op een grap...
Vind ik leuk
Babelagtig +1040
zaterdag 12 januari 2019 om 17:42
Ik heb geen grap gezien van jouw kant...
Vind ik leuk
SirUltionem +3047
zaterdag 12 januari 2019 om 18:31
misschien dan een heel gesprek lezen voor je je in een gesprek mengt
Vind ik leuk
Babelagtig +1040
zaterdag 12 januari 2019 om 18:56
Nou doe je t weer🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Mr bien +4584
zaterdag 12 januari 2019 om 14:02
Denk bredere bankrekening
Vind ik leuk
stratumseind +187318
zaterdag 12 januari 2019 om 14:03
die bankafschriftjes zijn toch ook allemaal even breed of nie?
Vind ik leuk
Mr bien +4584
zaterdag 12 januari 2019 om 14:04
Bankafschriften krijgt niemand meer is digitaal.
Vind ik leuk
stratumseind +187318
zaterdag 12 januari 2019 om 14:05
ik ben al te lang weg blijkt.......
Vind ik leuk
Mr bien +4584
zaterdag 12 januari 2019 om 14:07
Hebben ze in Spanje wel bankafschriften dan ?
Vind ik leuk
stratumseind +187318
zaterdag 12 januari 2019 om 14:09
ik heb geen spaanse bank......
Vind ik leuk
Vamos7 +7752
zaterdag 12 januari 2019 om 14:14
Contante cash dus je hoeft niet te pinnen 😉
Vind ik leuk
Antikunstgras +13835
zaterdag 12 januari 2019 om 15:36
Wat is contante cash?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:39
Bien snapt niet dat cash betalen contant is! Die denkt dat je speciaal " contante cash " nodig hebt 😉
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:44
Niet voor iedereen. Sommige krijgen nog per post.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13835
zaterdag 12 januari 2019 om 14:11
Humor zeg....voor een puber dan.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:39
Samantha vindt zichzelf vooral heel grappig. Hier een zeldzame foto van hem

https://img.fireden.net/v/image/1506/78/1506786636491.png
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:40]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:17
Dan wordt het tijd voor Toontje om een nieuw meetlint te kopen en opnieuw meten, het klopt namelijk niet... xD
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:39
Samantha probeert ook weer grappig te doen.
Vind ik leuk
Janzijnvader +16204
zaterdag 12 januari 2019 om 13:59
Ja je weet: it uh ejnd uh over till uhhh its uhhh over.
Vind ik leuk
Babelagtig +1040
zaterdag 12 januari 2019 om 16:42
Hoe vaak ga je deze nognodig hebben posten? Hij slaat niet echt aan he?
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4500
zaterdag 12 januari 2019 om 14:04
Ten Hag week?
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3127
zaterdag 12 januari 2019 om 14:06
zijn ook zat berichten geweest over Van Bommel en over Gio, niet zo calimero'en ajb!
Vind ik leuk
Romarioo +493
zaterdag 12 januari 2019 om 14:05
Missie impossible hagie
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:05]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:05
Hé hallo Erik géén ZILVERwerk, het moet GOUD zijn wat blinkt aan het eind 😎
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 15:23]
Vind ik leuk
stratumseind +187318
zaterdag 12 januari 2019 om 14:06
Houd? zoals in eiken hout?
Vind ik leuk
G.Kopf +3384
zaterdag 12 januari 2019 om 14:09
Nee liefde.
Vind ik leuk
stratumseind +187318
zaterdag 12 januari 2019 om 14:10
betaalde?
Vind ik leuk
G.Kopf +3384
zaterdag 12 januari 2019 om 14:11
Ach waarom niet.
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3127
zaterdag 12 januari 2019 om 14:07
Als er iemand iets snapt van deze reactie, laat het mij dan weten? Ik kan er niks mee
Vind ik leuk
De Goffert +706
zaterdag 12 januari 2019 om 14:09
Wel mooi dat ten Hag psv complimenteert. Dit getuigt van respect en daar hou ik van.
Maar hij moet ook zeggen dat Ajax makkelijk kampioen wordt. Zijn zijn immers Ajax en pretenderen de beste te zijn.
Ik denk ook serieus dat Ajax makkelijk kampioen wordt. Zij hebben een betere selectie en kunnen elkaar beter vinden dan de spelers van PSV.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:09
Amen
Vind ik leuk
psvisch +859
zaterdag 12 januari 2019 om 14:12
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat verlopen de tweede helft van het seizoen. Ajax heeft in mijn ogen de beste selectie en spelen mooier voetbal. Voordeel voor Ajax is ook dat PSV naar hun toe moet en dat PSV relatief gezien iets moeilijker uitwedstrijden heeft. Voordeel voor PSV is is dat ze al 2 punten voorstaan, maar ook dat PSV veel spelers in de ploeg hebben die weten wat het is om kampioen te worden in de ED. Zal dat laatste ook een rol kunnen gaan spelen bij de trainers. Te Hag heeft veel meer ervaring als trainer maar heeft nooit om de titel mogen spelen, Van bommel heeft die ervaring natuurlijk wel als speler, en weet natuurlijk hoe je om moet gaan met die druk. Zal Ten Hag geleerd hebben van het afgelopen seizoen toen hij toch wat rare keuzes bij Ajax in de ontknoping van de titelstrijd.

Zo alles bij elkaar gezien kan je er verder niks zoveel zinnigs over zeggen denk ik wie er kampioen gaat worden, dan hebben we het ook nog niet gehad over bijv blessures die kunnen plaatsvinden.
Dan vraag ik mij ook af waarom ik dit stuk heb geschreven, maar ja heb het nu al getypt dus dan kan ik het net zo goed plaatsen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:18
Om het kort samen te vatten. Jij hebt geen idee😜
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:23
Goed verhaal, lekker kort ook... ;)
Vind ik leuk
Twiniepsv +111
zaterdag 12 januari 2019 om 14:16
Pfffff en dat al 4 jaar lang
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:42
Nog zo een calimero
https://img.fireden.net/v/image/1506/78/1506786636491.png
Vind ik leuk
Dorzon +4444
zaterdag 12 januari 2019 om 14:18
Ajax is helaas een koopclub geworden. Met de investeringen die ze gedaan hebben zou het een schande zijn als ze geen kampioen worden.
Vind ik leuk
1313 +3124
zaterdag 12 januari 2019 om 14:46
Hoezo helaas? Als Ajax dit niet zo had aangepakt hadden we die coëfficiënten punten ook niet binnen gehaald. Dan had de kampioen van Nederland nu voorrondes Europa League moeten spelen. Nee daar wordt je vrolijk van wil je zeggen?😂😂
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:19
Klinkt een stuk volwassener dan vorig seizoen. Ten Hagvis goed bezig, maar Wat zijn wij???
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:29
Ajax gewoom uiteindelijk, gezien de kwaliteit. Is bij Ajax gewoon net wat beter. Maar allebei zou gewoon verdiend zijn, naar mijn bescheiden mening
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:29
Bloedstollend zal het niet worden.

PSV zal alleen maar uitlopen en Ajax word nog voorbij gegaan door FC Utrecht AZ en Feyenoord.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:35
Kopstootje toch
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:43
Calimerotje toch
Vind ik leuk
Twiniepsv +111
zaterdag 12 januari 2019 om 15:39
Leeghoofdje toch
Vind ik leuk
1313 +3124
zaterdag 12 januari 2019 om 14:48
Ook nog serieus iemand die dit liked. Dat zegt wel veel over de gemiddelde voetbalkennis van "sommige" hier.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:36
Moet voor de spelers ook ideaal zijn met een trainer te mogen/kunnen werken die weet hoe hij met mensen omgaat en alle spelers belangrijk vindt en die bovendien uitgaat van zijn eigen kracht en niet naar de concurrent kijkt.
Succes toegewenst, Erik. Het is je gegund.
Vind ik leuk
-40 +1087
zaterdag 12 januari 2019 om 14:45
Politiek correcte woorden van Ten Hag maar iedereen weet dat de koppositie van PSV zwaar geflatteerd is.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:25
Hoezo zwaar geflatteerd? Ze hebben toch de meeste wedstrijden gewonnen? Daar is toch niks geflatteerd aan...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:36
Het valt me op dat Ajax bang is dat ze op een bepaald moment als ‘miljoenenploeg’ getypeerd gaan worden. Steeds die vergelijkingen met PSV. Waarom gebeurt dat? Ajax is veruit de rijkste club van Nederland, koopt (en verkoopt) voor de grootste bedragen. In de jaren 80 van de vorige eeuw waren de rollen omgekeerd en werd PSV steevast als miljoenenclub of koopclub neergezet. Nu de verhoudingen compleet zijn veranderd lijkt Ajax angstig voor een dergelijke dynamiek? Waarom? Omdat je met die begroting eigenlijk ieder jaar kampioen moet worden? Die druk hoort toch bij ‘de besten’. En dat willen we toch zijn?
Vind ik leuk
wattenstaafje +22685
zaterdag 12 januari 2019 om 16:52
Waaruit blijkt dat? Ik geloof echt niet dat ze dat zo zien.

Ajax moet altijd kampioen worden vanuit de doelstelling.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 16:53]
Vind ik leuk
JoeyC +3373
zaterdag 12 januari 2019 om 16:16
Ik verwacht dat Ajax de nodige punten zal laten liggen vanwege de CL. Zag je bij PSV ook toen ze overwinterden in de CL. Gelukkig faalde Ajax toen in Doetinchem. Eind maart / begin april zal Ajax alleen nog zicht hebben op de beker.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:33
Ten Hag. Zilver werk is 2e plaats
Vind ik leuk
HupHolland +3244
zaterdag 12 januari 2019 om 16:33
Twee goede teams. Het zal voor beiden moeilijk worden.

Domme poll trouwens.
Vind ik leuk
repeP +1518
zaterdag 12 januari 2019 om 16:45
Laat Feyenoord ook maar winnen van Ajax in de Kuip op de 27-ste van deze maand.

Mag Ajax op eigen kracht dat gat van 5 punten zien te overbruggen.
Vind ik leuk
+40 +97
zaterdag 12 januari 2019 om 16:48
In de CL zullen ze vlug zijn uitgeschakeld. In de competitie is PSV te sterk. Met geluk staan ze slechts op twee punten afstand.
De beker is de beste kans voor Ajax om een prijs te pakken. Maar 1 misstap daar en het is weer een seizoen zonder prijs. 5 op rij.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:29
Ach, als ik je vraag om argumenten sta je zeker met een mond vol tanden?
Vind ik leuk
Markieee +1048
zaterdag 12 januari 2019 om 17:16
Stijging van 75%*
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:28
Nieuwswaarde? Onder 0, mag dit ook?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws