Ten Hag over mogelijk voordeel Ajax in titelstrijd: 'Zou best facet kunnen zijn'

Ten Hag over mogelijk voordeel Ajax in titelstrijd: 'Zou best facet kunnen zijn'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 13:51za 12-01-2019 om 13:51

Erik ten Hag voorspelt een bloedstollende titelstrijd met PSV in de Eredivisie. De oefenmeester verwacht dat Ajax en de rivaal ook in de tweede seizoenshelft aan elkaar gewaagd zullen zijn.

"We hebben een goede selectie, maar die heeft PSV ook. Zij hebben net als Ajax ook veel en goed geïnvesteerd in de selectie in de afgelopen jaren", zegt Ten Hag tegen Voetbal International. "Het beeld van de eerste seizoenshelft zal zo blijven, denk ik. PSV en Ajax blijven de Eredivisie domineren. Het scenario dat het kampioenschap op de laatste speeldag beslist wordt, kan zomaar uitkomen."

Ten Hag kijkt niet naar PSV. "Het gaat er om wat wij beter moeten doen. De bredere bank? Dat zou best een facet kunnen zijn. Wij hebben meer gerouleerd, maar of dat de doorslag gaat geven, zal blijken. We strijden nog op drie fronten en daar zullen we de balans in moeten vinden. Wat voor mij belangrijk is: de lat gaat continu omhoog. Dát is cruciaal de komende maanden."

Het goede spel en de complimenten ten spijt, Ten Hag beseft dat uiteindelijk een prijs telt. "We zijn overtuigd van onze kwaliteiten, dat we een selectie hebben die het kampioenschap binnen moet kunnen halen. We hebben een missie. Aan het eind willen we zilverwerk hebben."

Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

Poll

Wie wordt kampioen?

(16088 stemmen)

Plaats een reactie

Mr bien +6849
zaterdag 12 januari 2019 om 13:58
Eerst liep iedereen te zeiken dat de topclubs niks uitgaven en geen kwaliteit hadden.
Nu investeren ze en stijgen ze boven de rest uit en is het weer niet goed.
Vind ik leuk
Ik zlatan +384
zaterdag 12 januari 2019 om 14:03
Wat is er niet goed dan? Volgens mij lul je maar wat
Vind ik leuk
Mr bien +6849
zaterdag 12 januari 2019 om 14:06
Paar jaar geleden was de kampioen kampioen van de armoede met weinig kwaliteit.
Nu investeren ze en stijgen ze boven de rest uit en nu is dat slecht voor de competitie.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:20
Nouja, de competitie wordt er nou éénmaal niet spannender op. Maar goed, het is al lang mooi dat er dan in ieder geval nog twee clubs boven zichzelf uitstijgen, anders krijg je wat PSG inmiddels in Frankrijk heeft.

Kortom, voor die clubs is het mooi, voor het Nederlands voetbal in het algemeen en internationaal ook.
Je zit alleen met 16 clubs die praktisch kansloos zijn tegen deze 2 clubs. Maar daar stel je je ook weer op in.
3 jaar geleden gingen we naar Amsterdam in de hoop (en geloof) op een gelijkspelletje of zelfs winst.
Nu zijn we blij wanneer het verschil niet groter is dan 3 goals.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:22]
Vind ik leuk
Mr bien +6849
zaterdag 12 januari 2019 om 14:25
Precies.nu word de rest van de clubs afgedaan alsof ze heel matig zijn en er niks van kunnen.
Vind ik leuk
Radaje +1513
zaterdag 12 januari 2019 om 15:24
Was vroeger ook al zo. Jaren 90 stak Ajax er boven uit. Andere jaren psv of Feyenoord.
Vind ik leuk
4everfcu +5307
zaterdag 12 januari 2019 om 16:14
nee het is slecht dat ze investeren met de tv gelden van de kleintjes.
Vind ik leuk
Mr bien +6849
zaterdag 12 januari 2019 om 16:21
Tv gelden van de kleintjes. Iedereen krijgt geld.
De grootste clubs halen wel geld voor Nederland binnen.
En ja als je als club je broekriem niet kan ophouden heb je geen recht op betaald voetbal
Vind ik leuk
Elohim +1425
zaterdag 12 januari 2019 om 16:35
Vreemd aangezien de nummer 1 maar max. 9,5 miljoen kreeg.
Utrecht bijvoorbeeld al 6,9 miljoen.
Dus het lijkt redelijk verdeeld en twee kan het dus nooit dat geld alleen geweest zijn.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 16:35]
Vind ik leuk
Jan Nijhof +630
zaterdag 12 januari 2019 om 16:59
Mr Bien, ik denk dat de klacht nu is dat clubs als Feyenoord, AZ en Utrecht zijn teruggezakt; dat de ontwikkeling bijvoorbeeld bij Twente, PEC en Heerenveen niet heeft doorgezet.
Vind ik leuk
Ik zlatan +384
zaterdag 12 januari 2019 om 17:07
Oh vind dat niet bepaald vervelend. Een tweestrijd is altijd beter dan een éénstrijd
Vind ik leuk
Garrie +3811
zaterdag 12 januari 2019 om 14:19
Omschrijft de huidige tendens prima. Eerst moet er ervaring komen voor de balans met de jeugd. Vervolgens gebeurt dit door de aankoop van ervaren goede spelers en dan ben je ineens een koopclub die de jeugd geen kans geeft. Over gelul gesproken..
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3400
zaterdag 12 januari 2019 om 14:04
precies dit! paar jaar geleden was het: de nivellering van de eredivisie is een slechte zaak, we zijn een mickeymouse competitie want iedereen kan van iedereen winnen, zo kom je nooit meer bij de top van europa!

Nu is het 180 graden anders, en domineren twee clubs, is het weer niet goed
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:18
We zijn nog steeds een micky mouse competitie.... doordat psv en met name Ajax flinke bedragen neer tellen voor een aantal transfers wil dat niet zeggen dat we nu ineens een geweldige competitie hebben.
Vind ik leuk
Jopi1982 +889
zaterdag 12 januari 2019 om 13:58
Tjoh
Vind ik leuk
Miller +46
zaterdag 12 januari 2019 om 13:58
Ajax speelt op alle drie de fronten nog mee, dat vraagt veel en is het dus belangrijk dat de selectie breed sterk blijft. Als iemand als Neres dan zou vertrekken zou zomaar het verschil kunnen maken. Ik denk ook dat PSV en Ajax resterend van het seizoen blijven domineren en dat elk puntverlies een zeldzaam iets zal zijn.
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3400
zaterdag 12 januari 2019 om 14:05
Neres gaat niet weg
Vind ik leuk
Miller +46
zaterdag 12 januari 2019 om 14:08
Na de transfer van Lainez richting Betis, lijkt dat inderdaad niet te gaan gebeuren. Dus Ajax lijkt goed op haar hoede te zijn om de selectie ook resterend van het seizoen in orde te hebben.
Vind ik leuk
stratumseind +195104
zaterdag 12 januari 2019 om 13:58
Bredere bank?

Ik heb ff geinformeerd bij toon maar die in het phillips stadion is net zo breed als die in de arena
Vind ik leuk
SirUltionem +3192
zaterdag 12 januari 2019 om 14:02
ze bedoelen natuurlijk dat als er op de bank van de ArenA niet genoeg plek is de lege stoeltjes in de ArenA meer dan genoeg plek bied voor eventuele noodzaak.
Vind ik leuk
Ruud40 +13211
zaterdag 12 januari 2019 om 14:11
En ik denk dat vooral Onana er totaal niet over te spreken zal zijn dat de lat continue omhoog gaat. En hoe gaat hij dat doen? Worden de doelpalen hoger?

Op een gegeven moment houdt dat voor een keeper op. Dan heeft het geen zin meer om in het doel te gaan staan.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:12]
Vind ik leuk
MN223 +1596
zaterdag 12 januari 2019 om 15:36
In plaats van de lat hoger leggen zou je ook een kleinere keeper op kunnen stellen; en ook dat doen ze bij Ajax af en toe.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:15
Zoiets als die duizenden lege stoeltjes in de kuip de laatste wedstrijden bedoel je? Laatste keer zaten er 40.000 in het kuipje en dat terwijl jullie altijd iedereen vertellen dat de kuip altijd vol zit...
Vind ik leuk
SirUltionem +3192
zaterdag 12 januari 2019 om 16:03
waren er dan waarschijnlijk nog altijd meer dan de ArenA :)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:36
Dacht het niet! Overigens zal het wel steeds stiller worden in dat kuipje, op Twitter klagen veel supporters dat Feyenoord woeker prijzen vraagt voor kaartjes terwijl ze niks presteren haha 😂😂

Kaarten tegen Ajax lopen op tot 72 € en ook voor de bekerwedstrijd blijken de meeste fans weg te blijven omdat dat clubje van je woekerprijzen vraagt... proberen ze soms wat extra kleingeld binnen te harken?😉
Vind ik leuk
SirUltionem +3192
zaterdag 12 januari 2019 om 17:08
marktwerking, vraag en aanbod...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 20:04
Daarom klagen ze zeker haha 😂
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
zaterdag 12 januari 2019 om 14:23
Maar weet jij dan bv dat er bij Ajax elke wedstrijd gemiddeld 900 supporters te weinig komen en bij PSV dat 1800 is! Dit terwijl er meer dan 20000 meer in de Arena kunnen. Dat wist je vast niet, anders had je zoiets doms nooit gezegd. Gebrek aan kennis is zo jaren 90
Vind ik leuk
SirUltionem +3192
zaterdag 12 januari 2019 om 16:05
dus jij verwijt mij dom te zijn omdat ik een voorzetje zag in de opmerking van stratum en hem binnenschoot...

het feit dat je veel te serieus ingaat op een grap zegt meer over jouw intellect dan over het mijne :)
Vind ik leuk
Babelagtig +2381
zaterdag 12 januari 2019 om 16:41
Doe je nou niet hetzelfde? Of is t alleen een grap als het om ajax gaat?😎
Vind ik leuk
SirUltionem +3192
zaterdag 12 januari 2019 om 17:10
kan je specificeren wat ik precies hetzelfde doe?

Vind ik leuk
Babelagtig +2381
zaterdag 12 januari 2019 om 17:18
Serieus ingaan op iemand anders zijn opmerking die alleen bedoeld is omte reacties te vergaren..
Vind ik leuk
SirUltionem +3192
zaterdag 12 januari 2019 om 17:36
met als verschil dat reageer op een "serieuze" reactie en hij op een grap...
Vind ik leuk
Babelagtig +2381
zaterdag 12 januari 2019 om 17:42
Ik heb geen grap gezien van jouw kant...
Vind ik leuk
SirUltionem +3192
zaterdag 12 januari 2019 om 18:31
misschien dan een heel gesprek lezen voor je je in een gesprek mengt
Vind ik leuk
Babelagtig +2381
zaterdag 12 januari 2019 om 18:56
Nou doe je t weer🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Mr bien +6849
zaterdag 12 januari 2019 om 14:02
Denk bredere bankrekening
Vind ik leuk
stratumseind +195104
zaterdag 12 januari 2019 om 14:03
die bankafschriftjes zijn toch ook allemaal even breed of nie?
Vind ik leuk
Mr bien +6849
zaterdag 12 januari 2019 om 14:04
Bankafschriften krijgt niemand meer is digitaal.
Vind ik leuk
stratumseind +195104
zaterdag 12 januari 2019 om 14:05
ik ben al te lang weg blijkt.......
Vind ik leuk
Mr bien +6849
zaterdag 12 januari 2019 om 14:07
Hebben ze in Spanje wel bankafschriften dan ?
Vind ik leuk
stratumseind +195104
zaterdag 12 januari 2019 om 14:09
ik heb geen spaanse bank......
Vind ik leuk
Vamos7 +10957
zaterdag 12 januari 2019 om 14:14
Contante cash dus je hoeft niet te pinnen 😉
Vind ik leuk
Antikunstgras +13949
zaterdag 12 januari 2019 om 15:36
Wat is contante cash?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:39
Bien snapt niet dat cash betalen contant is! Die denkt dat je speciaal " contante cash " nodig hebt 😉
Vind ik leuk
Antikunstgras +13949
zaterdag 12 januari 2019 om 14:11
Humor zeg....voor een puber dan.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:39
Samantha vindt zichzelf vooral heel grappig. Hier een zeldzame foto van hem

https://img.fireden.net/v/image/1506/78/1506786636491.png
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:40]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:17
Dan wordt het tijd voor Toontje om een nieuw meetlint te kopen en opnieuw meten, het klopt namelijk niet... xD
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:39
Samantha probeert ook weer grappig te doen.
Vind ik leuk
Janzijnvader +17458
zaterdag 12 januari 2019 om 13:59
Ja je weet: it uh ejnd uh over till uhhh its uhhh over.
Vind ik leuk
Babelagtig +2381
zaterdag 12 januari 2019 om 16:42
Hoe vaak ga je deze nognodig hebben posten? Hij slaat niet echt aan he?
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5564
zaterdag 12 januari 2019 om 14:04
Ten Hag week?
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3400
zaterdag 12 januari 2019 om 14:06
zijn ook zat berichten geweest over Van Bommel en over Gio, niet zo calimero'en ajb!
Vind ik leuk
Romarioo +700
zaterdag 12 januari 2019 om 14:05
Missie impossible hagie
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:05]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:05
Hé hallo Erik géén ZILVERwerk, het moet GOUD zijn wat blinkt aan het eind 😎
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 15:23]
Vind ik leuk
stratumseind +195104
zaterdag 12 januari 2019 om 14:06
Houd? zoals in eiken hout?
Vind ik leuk
G.Kopf +4980
zaterdag 12 januari 2019 om 14:09
Nee liefde.
Vind ik leuk
stratumseind +195104
zaterdag 12 januari 2019 om 14:10
betaalde?
Vind ik leuk
G.Kopf +4980
zaterdag 12 januari 2019 om 14:11
Ach waarom niet.
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3400
zaterdag 12 januari 2019 om 14:07
Als er iemand iets snapt van deze reactie, laat het mij dan weten? Ik kan er niks mee
Vind ik leuk
De Goffert +835
zaterdag 12 januari 2019 om 14:09
Wel mooi dat ten Hag psv complimenteert. Dit getuigt van respect en daar hou ik van.
Maar hij moet ook zeggen dat Ajax makkelijk kampioen wordt. Zijn zijn immers Ajax en pretenderen de beste te zijn.
Ik denk ook serieus dat Ajax makkelijk kampioen wordt. Zij hebben een betere selectie en kunnen elkaar beter vinden dan de spelers van PSV.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:09
Amen
Vind ik leuk
psvisch +874
zaterdag 12 januari 2019 om 14:12
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat verlopen de tweede helft van het seizoen. Ajax heeft in mijn ogen de beste selectie en spelen mooier voetbal. Voordeel voor Ajax is ook dat PSV naar hun toe moet en dat PSV relatief gezien iets moeilijker uitwedstrijden heeft. Voordeel voor PSV is is dat ze al 2 punten voorstaan, maar ook dat PSV veel spelers in de ploeg hebben die weten wat het is om kampioen te worden in de ED. Zal dat laatste ook een rol kunnen gaan spelen bij de trainers. Te Hag heeft veel meer ervaring als trainer maar heeft nooit om de titel mogen spelen, Van bommel heeft die ervaring natuurlijk wel als speler, en weet natuurlijk hoe je om moet gaan met die druk. Zal Ten Hag geleerd hebben van het afgelopen seizoen toen hij toch wat rare keuzes bij Ajax in de ontknoping van de titelstrijd.

Zo alles bij elkaar gezien kan je er verder niks zoveel zinnigs over zeggen denk ik wie er kampioen gaat worden, dan hebben we het ook nog niet gehad over bijv blessures die kunnen plaatsvinden.
Dan vraag ik mij ook af waarom ik dit stuk heb geschreven, maar ja heb het nu al getypt dus dan kan ik het net zo goed plaatsen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:18
Om het kort samen te vatten. Jij hebt geen idee😜
Vind ik leuk
Twiniepsv +104
zaterdag 12 januari 2019 om 14:16
Pfffff en dat al 4 jaar lang
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:42
Nog zo een calimero
https://img.fireden.net/v/image/1506/78/1506786636491.png
Vind ik leuk
Dorzon +4788
zaterdag 12 januari 2019 om 14:18
Ajax is helaas een koopclub geworden. Met de investeringen die ze gedaan hebben zou het een schande zijn als ze geen kampioen worden.
Vind ik leuk
1313 +8752
zaterdag 12 januari 2019 om 14:46
Hoezo helaas? Als Ajax dit niet zo had aangepakt hadden we die coëfficiënten punten ook niet binnen gehaald. Dan had de kampioen van Nederland nu voorrondes Europa League moeten spelen. Nee daar wordt je vrolijk van wil je zeggen?😂😂
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:19
Klinkt een stuk volwassener dan vorig seizoen. Ten Hagvis goed bezig, maar Wat zijn wij???
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:29
Ajax gewoom uiteindelijk, gezien de kwaliteit. Is bij Ajax gewoon net wat beter. Maar allebei zou gewoon verdiend zijn, naar mijn bescheiden mening
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:29
Bloedstollend zal het niet worden.

PSV zal alleen maar uitlopen en Ajax word nog voorbij gegaan door FC Utrecht AZ en Feyenoord.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:35
Kopstootje toch
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:43
Calimerotje toch
Vind ik leuk
Twiniepsv +104
zaterdag 12 januari 2019 om 15:39
Leeghoofdje toch
Vind ik leuk
1313 +8752
zaterdag 12 januari 2019 om 14:48
Ook nog serieus iemand die dit liked. Dat zegt wel veel over de gemiddelde voetbalkennis van "sommige" hier.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:36
Moet voor de spelers ook ideaal zijn met een trainer te mogen/kunnen werken die weet hoe hij met mensen omgaat en alle spelers belangrijk vindt en die bovendien uitgaat van zijn eigen kracht en niet naar de concurrent kijkt.
Succes toegewenst, Erik. Het is je gegund.
Vind ik leuk
-40 +1061
zaterdag 12 januari 2019 om 14:45
Politiek correcte woorden van Ten Hag maar iedereen weet dat de koppositie van PSV zwaar geflatteerd is.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:36
Het valt me op dat Ajax bang is dat ze op een bepaald moment als ‘miljoenenploeg’ getypeerd gaan worden. Steeds die vergelijkingen met PSV. Waarom gebeurt dat? Ajax is veruit de rijkste club van Nederland, koopt (en verkoopt) voor de grootste bedragen. In de jaren 80 van de vorige eeuw waren de rollen omgekeerd en werd PSV steevast als miljoenenclub of koopclub neergezet. Nu de verhoudingen compleet zijn veranderd lijkt Ajax angstig voor een dergelijke dynamiek? Waarom? Omdat je met die begroting eigenlijk ieder jaar kampioen moet worden? Die druk hoort toch bij ‘de besten’. En dat willen we toch zijn?
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zaterdag 12 januari 2019 om 16:52
Waaruit blijkt dat? Ik geloof echt niet dat ze dat zo zien.

Ajax moet altijd kampioen worden vanuit de doelstelling.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 16:53]
Vind ik leuk
JoeyC +3974
zaterdag 12 januari 2019 om 16:16
Ik verwacht dat Ajax de nodige punten zal laten liggen vanwege de CL. Zag je bij PSV ook toen ze overwinterden in de CL. Gelukkig faalde Ajax toen in Doetinchem. Eind maart / begin april zal Ajax alleen nog zicht hebben op de beker.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:33
Ten Hag. Zilver werk is 2e plaats
Vind ik leuk
HupHolland +3850
zaterdag 12 januari 2019 om 16:33
Twee goede teams. Het zal voor beiden moeilijk worden.

Domme poll trouwens.
Vind ik leuk
repeP +2190
zaterdag 12 januari 2019 om 16:45
Laat Feyenoord ook maar winnen van Ajax in de Kuip op de 27-ste van deze maand.

Mag Ajax op eigen kracht dat gat van 5 punten zien te overbruggen.
Vind ik leuk
+40 +256
zaterdag 12 januari 2019 om 16:48
In de CL zullen ze vlug zijn uitgeschakeld. In de competitie is PSV te sterk. Met geluk staan ze slechts op twee punten afstand.
De beker is de beste kans voor Ajax om een prijs te pakken. Maar 1 misstap daar en het is weer een seizoen zonder prijs. 5 op rij.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:29
Ach, als ik je vraag om argumenten sta je zeker met een mond vol tanden?
Vind ik leuk
Markieee +1112
zaterdag 12 januari 2019 om 17:16
Stijging van 75%*
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:28
Nieuwswaarde? Onder 0, mag dit ook?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws