Van Marwijk, Sneijder en De Jong vergapen zich aan PSV-talent: Échte voetballer

Van Marwijk, Sneijder en De Jong vergapen zich aan PSV-talent: "Échte voetballer"

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 22:17za 12-01-2019 om 22:17

PSV-talent Mohammed Ihattaren heeft nadrukkelijk op de deur geklopt tijdens het voorbije trainingskamp in Qatar. De zestienjarige buitenspeler kon rekenen op bewondering van Bert van Marwijk, Nigel de Jong en Wesley Sneijder.

De drie WK-finalisten van 2010 waren eerder deze week aandachtig toeschouwer bij de PSV-training en lieten hun oog vallen op Ihattaren. "Je ziet meteen dat het een échte voetballer is", wordt Van Marwijk geciteerd door het Algemeen Dagblad. De ex-bondscoach kreeg bijval van De Jong, die van mening was dat Ihattaren 'in zijn lopen en bewegen' deed denken aan Ibrahim Afellay. "Utrechtse jongen hè", was het commentaar van plaatsgenoot Sneijder.

De buitenspeler behoorde de afgelopen dagen met Yorbe Vertessen (dit jaar achttien geworden, red.) en Zakaria Aboukhlal tot de benjamins van de Eindhoenaren: de drie talenten mochten als beloning voor hun ontwikkeling met PSV 1 mee naar Doha. Ihattaren moet zijn debuut voor Jong PSV nog maken, maar de Eredivisie-koploper ziet veel toekomst in de vleugelaanvaller. In het voorjaar van 2018 werd zijn contract al verlengd tot medio 2021.

Bekijk ook: WK-finale-reunië: Robben, Sneijder én De Jong bezoeken training PSV

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

sven3d3 +159
zaterdag 12 januari 2019 om 22:21
Geweldige speler, met een geweldige techniek!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:58
Als zelfs Frenkie dat zegt moet het wel waar zijn.
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
zondag 13 januari 2019 om 01:58
Frenkie ? Dat was Nigel de jong, hoor...
Die gast viel wel op tussen al die PSV-ers:
"Je ziet meteen dat het een échte voetballer is"
Daar hebben ze er niet veel van.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 03:09
Maar wel al jaren jouw clubje voor lul achterlatend in Nederland. Beetje nederigheid voor een ajaxied kan geen kwaad.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 08:27
Heerlijke reactie met een extreem hoog ‘bek vol tanden’ effect.
Vind ik leuk
DeanJayden +13339
zondag 13 januari 2019 om 10:50
Nederigheid haha wat een mafklapper ben jij toch
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 01:58
Wederom veel inhoud.
Vind ik leuk
Elohim +1425
zondag 13 januari 2019 om 18:24
Je komt niet verder als vorig seizoen.. die daarvoor was psv 3de en Ajax 2de..

Typisch dat er al 40 likes gegeven zijn aan misinformatie.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 18:24]
Vind ik leuk
Sanuk +3544
zondag 13 januari 2019 om 03:28
(K)neusje.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 09:50
Zo zeg. Goei visweer
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 13:29
B.Smeets was ook niet een echte voetballer toch ?
Vind ik leuk
Elohim +1425
zondag 13 januari 2019 om 18:26
Die Maatsen ook, toch?
Vind ik leuk
Dani82 +3226
zaterdag 12 januari 2019 om 23:44
Hopelijk niet de volgende bakkali
Vind ik leuk
Sanuk +3544
zondag 13 januari 2019 om 03:28
In ieder geval klassen beter dan Labyad.
Vind ik leuk
TheManager +713
zondag 13 januari 2019 om 06:33
Hij wordt vergeleken in dit stuk met Ibrahim Afellay door Nigel, hoop toch dat hij wat beter gaat presteren in de toekomst en ook wat beter zijn carriere uitstippelt. Maar mooi dat er zoveel spelers zijn die de mogelijkheid en potentie hebben zich door te ontwikkelen tot top spelers. Goed voor het Nederlandse voetbal (als ze dadelijk niet weggekocht worden door andere clubs om in de vergetelheid te raken).
Vind ik leuk
Dani82 +3226
zondag 13 januari 2019 om 10:24
Ik vond afellay echt goed, alleen jammer dat hij chronisch geblesseerd was. Ben echt benieuwd naar ittaharen
Vind ik leuk
Dodito +105
zondag 13 januari 2019 om 06:03
Als AJAX fan blij dat PSV zulke parels heeft, hopelijk breken ze door... en kiezen ze voor Oranje. Nu Feynoord's en AZ's talenten van rond die leeftijd nog. En na de Brexit minder diefstal van onze jeugd.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 06:04]
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 09:35
Idd kiezen voor Oranje. Dan is het idd helemaal Ibrahim.
Vind ik leuk
DeanJayden +13339
zondag 13 januari 2019 om 10:49
Eerst de stap nog zetten, we zijn benieuwd
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:22
'in zijn lopen en bewegen' deed denken aan Ibrahim Afellay.'

Laten we hopen dat hij wat meer kan betekenen voor Oranje.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:24
Ja precies.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:27
Misschien kiest hij wel voor Marokko?
Maar hoe dan ook is dit een pareltje en daar mogen ze echt blij mee zijn.
Geef het niet graag toe maar die jeugdopleiding van de Eindhovenaren begint eindelijk weer z’n vruchten af te werpen.

Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:10
Ik ga er wel vanuit dat deze jongen voor Oranje kiest net als Ünuvar. Nederland gaat nu weet erg goed!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:30
Iets zegt me dat een rolmodel, voor alle Nederlandse Marokanen als Ziyech het startsein heeft gelost om voor Marokko te gaan kiezen.
Mazraoui, Idrissi, Amrabat
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 23:31]
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 06:18
Waarom zou hij voor Nederland kiezen? Die jongens voelen zich meer Marokkaan en er is veel druk uit de Marokkaanse omgeving die wil dat ze voor Marokko kiezen. Tegenwoordig heeft de Marokkaanse bond ook dingen eens goed geregeld. Kijk maar naar de andere Marokkaanse Nederlanders. Kiezen tegenwoordig allemaal voor Marokko. Maar misschien dat hij de uitzondering goedemorgen wordt.
Vind ik leuk
Krens +12
zondag 13 januari 2019 om 12:17
Waarom? Misschien omdat hij staat waar hij nu staat door al de faciliteiten die hem in Nederland zijn geboden én hij al de Nederlandse jeugd elftallen heeft doorlopen..?

Maar goed, lekker die jongen zelf laten kiezen. Geen ‘kunstjes’ flikken zoals in laten vallen voor 1,5 minuut of over laten halen door telefoontjes van Nederlandse grootheden.

Het Nederlands elftal moet een eer zijn, dus graag of niet. Hij moet het zélf willen. Bij twijfel, lekker voor Marokko kiezen.

Ben er sowieso voorstander van om de keuze eerder te laten maken. Te belachelijk voor woorden dat spelers vanaf hun 15e in de vertegenwoordigende oranje jeugd elftallen spelen, om vervolgens voor het land te kiezen waar ‘hun hart ligt’.
Vind ik leuk
Kuip +9920
zaterdag 12 januari 2019 om 22:27
Oranje? Wedden dat hij tzt voor Marokko kiest.
Vind ik leuk
Mosquito +21632
zaterdag 12 januari 2019 om 22:29
Net als Afellay destijds bedoel je?
Ooh nee wacht..
Vind ik leuk
Kuip +9920
zaterdag 12 januari 2019 om 22:42
De laatste generatie Marokkanen staat daar anders in. Ziyech, Amrabat, Mazraoui....
Vind ik leuk
The Iceman +16149
zaterdag 12 januari 2019 om 22:45
El Ghazi was de meest recente die voor NL koos. Komt wel weer.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:31
Daar kan je vergif op innemen. Doe het overigens maar niet. Je bent een gewaardeerd lid van Voetbal Primeur, voor mij toch iig. De eerst volgende rat die in in je huis vertoeft moet je dat vergif maar geven.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 22:31]
Vind ik leuk
Vak-T +1775
zaterdag 12 januari 2019 om 22:43
Helaas kiest deze hele generatie marrokaantjes voor marroco.
Vind ik leuk
Dezeun +6225
zaterdag 12 januari 2019 om 22:53
Gaat wel veranderen nu Oranje weer begint te draaien
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1966
zaterdag 12 januari 2019 om 23:31
Ja ze hebben nu gezien dat marokko niks op een wk te zoeken heeft en oranje nu weer wel
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:57
geeft aan wat ze voor Nederland voelen
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 03:11
Prima. NEXT
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:22
We hebben zoveul goei maar deze spelers zijn top
Vind ik leuk
Twiniepsv +104
zaterdag 12 januari 2019 om 22:25
Pareltje 100ml
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:59
100kt
Vind ik leuk
Topdrie +3853
zaterdag 12 januari 2019 om 22:26
Buitenspeler? Heb ik iets gemist?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:00
Buitencategorie speler
Vind ik leuk
Vamos7 +10928
zaterdag 12 januari 2019 om 22:32
Haha Getafe staat nou met paar minuten te spelen gewoon voor op Villareal. Wel een wereldgoal.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 22:32]
Vind ik leuk
Antikunstgras +13948
zaterdag 12 januari 2019 om 23:01
Lekker boeiend in een topic over psv
Vind ik leuk
Het Brein +4762
zaterdag 12 januari 2019 om 22:32
Binnen een jaar staat Marokko op de stoep! Weg talent!...
Vind ik leuk
JoeyC +3963
zaterdag 12 januari 2019 om 22:32
Wij hebben alleen maar goei.
Vind ik leuk
AllAdIn +24526
zaterdag 12 januari 2019 om 22:33
Zou mooi zijn als hij echt door weet te breken, hoe meer jeugd er doorbreekt hoe beter.
Vind ik leuk
Vamos7 +10928
zaterdag 12 januari 2019 om 22:36
Getafe wint doodleuk van Villareal en Real wint hier niet eens van.
Vind ik leuk
soksa +1756
zaterdag 12 januari 2019 om 22:53
Wat heeft dat met bovenstaande topic te maken?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:38
Opletten meneer Koeman!
Vind ik leuk
Babelagtig +2374
zaterdag 12 januari 2019 om 22:43
Ik herken dat van marwijk zijn talent herkent ..
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:55
Dat is gewoon jammer ze kiezen tegenwoordig ook voor jong marokko en turkije helaas
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:18
Altijd lekker om te weten dat je zulke spelers achter de hand hebt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:30
Mannen, vrouwen positief blijven, hij is pas 1)6! Lekker bij PSV blijven! Oranje en Maroc ic is nog ver weg!⚽️
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 23:31]
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 00:17
Win van Ajax Amsterdam
Vind ik leuk
hollister +693
zondag 13 januari 2019 om 00:19
Kijk, dit soort spelers moet Ajax kopen van PSV ipv die duikelaar en Bergwijn..
En gaan ook vast een poging wagen
Vind ik leuk
Twiniepsv +104
zondag 13 januari 2019 om 00:46
Ken wel een duikelaar die niet meer speelt
Vind ik leuk
Bullet +3347
zondag 13 januari 2019 om 00:34
Mooi! Meen ik echt, maar.... voor wie zou hij in het veld moeten komen?
Vind ik leuk
Het Brein +4762
zondag 13 januari 2019 om 03:42
Voor Pereiro dan. Guttierrez naast Hendrikx, dan staat het middenveld...
Vind ik leuk
Bullet +3347
zondag 13 januari 2019 om 08:51
En dan Rosario eruit. Die vind ik beter voetballen dan Hendrikx.
Vind ik leuk
Ray01 +142
zondag 13 januari 2019 om 04:59
Opnemen in PSV1.. En in Oranje..
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 04:59]
Vind ik leuk
reggie +2023
zondag 13 januari 2019 om 08:29
Nu al meer waard als de gehele ajax selectie! ;))
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 09:03
Zegt helemaal niks..meeste van dit soort jongens presteren niet eens..als je naar de rest van de carrière kijkt van Affelay...hoor je niks meer van.. Jammer dat PSV het Zweedse talent laten gaan.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 13:05
Hoop dat wel dat hij een betere mentaliteit heeft dan Affelay. Was is een zeer goede voetballer en heeft het na zijn zware blessure niet meer het oude goede niveau gehaald helaas.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws