Van Marwijk, Sneijder en De Jong vergapen zich aan PSV-talent: Échte voetballer

    Van Marwijk, Sneijder en De Jong vergapen zich aan PSV-talent: "Échte voetballer"

    Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 22:17za 12-01-2019 om 22:17

    PSV-talent Mohammed Ihattaren heeft nadrukkelijk op de deur geklopt tijdens het voorbije trainingskamp in Qatar. De zestienjarige buitenspeler kon rekenen op bewondering van Bert van Marwijk, Nigel de Jong en Wesley Sneijder.

    De drie WK-finalisten van 2010 waren eerder deze week aandachtig toeschouwer bij de PSV-training en lieten hun oog vallen op Ihattaren. "Je ziet meteen dat het een échte voetballer is", wordt Van Marwijk geciteerd door het Algemeen Dagblad. De ex-bondscoach kreeg bijval van De Jong, die van mening was dat Ihattaren 'in zijn lopen en bewegen' deed denken aan Ibrahim Afellay. "Utrechtse jongen hè", was het commentaar van plaatsgenoot Sneijder.

    De buitenspeler behoorde de afgelopen dagen met Yorbe Vertessen (dit jaar achttien geworden, red.) en Zakaria Aboukhlal tot de benjamins van de Eindhoenaren: de drie talenten mochten als beloning voor hun ontwikkeling met PSV 1 mee naar Doha. Ihattaren moet zijn debuut voor Jong PSV nog maken, maar de Eredivisie-koploper ziet veel toekomst in de vleugelaanvaller. In het voorjaar van 2018 werd zijn contract al verlengd tot medio 2021.

    Bekijk ook: WK-finale-reunië: Robben, Sneijder én De Jong bezoeken training PSV

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    sven3d3 +164
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:21
    Geweldige speler, met een geweldige techniek!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:58
    Als zelfs Frenkie dat zegt moet het wel waar zijn.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +7457
    zondag 13 januari 2019 om 01:58
    Frenkie ? Dat was Nigel de jong, hoor...
    Die gast viel wel op tussen al die PSV-ers:
    "Je ziet meteen dat het een échte voetballer is"
    Daar hebben ze er niet veel van.
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 03:09
    Maar wel al jaren jouw clubje voor lul achterlatend in Nederland. Beetje nederigheid voor een ajaxied kan geen kwaad.
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 08:27
    Heerlijke reactie met een extreem hoog ‘bek vol tanden’ effect.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +10701
    zondag 13 januari 2019 om 10:50
    Nederigheid haha wat een mafklapper ben jij toch
    Vind ik leuk
    maandag 14 januari 2019 om 01:58
    Wederom veel inhoud.
    Vind ik leuk
    Elohim +656
    zondag 13 januari 2019 om 18:24
    Je komt niet verder als vorig seizoen.. die daarvoor was psv 3de en Ajax 2de..

    Typisch dat er al 40 likes gegeven zijn aan misinformatie.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 18:24]
    Vind ik leuk
    Sanuk +3408
    zondag 13 januari 2019 om 03:28
    (K)neusje.
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 09:50
    Zo zeg. Goei visweer
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 13:29
    B.Smeets was ook niet een echte voetballer toch ?
    Vind ik leuk
    Elohim +656
    zondag 13 januari 2019 om 18:26
    Die Maatsen ook, toch?
    Vind ik leuk
    Dani82 +2619
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:44
    Hopelijk niet de volgende bakkali
    Vind ik leuk
    Sanuk +3408
    zondag 13 januari 2019 om 03:28
    In ieder geval klassen beter dan Labyad.
    Vind ik leuk
    TheManager +535
    zondag 13 januari 2019 om 06:33
    Hij wordt vergeleken in dit stuk met Ibrahim Afellay door Nigel, hoop toch dat hij wat beter gaat presteren in de toekomst en ook wat beter zijn carriere uitstippelt. Maar mooi dat er zoveel spelers zijn die de mogelijkheid en potentie hebben zich door te ontwikkelen tot top spelers. Goed voor het Nederlandse voetbal (als ze dadelijk niet weggekocht worden door andere clubs om in de vergetelheid te raken).
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 07:47
    Afellay is van blessure naar blessure gesprongen. Dat maakt het uitstippelen van een carrière wel wat meer uitdagend.

    Bij PSV uitstekend en na zijn overstap naar Barcelona had hij zonder blessures uit kunnen groeien tot een topper. De geest kan wel willen, de voetbalintelligentie en ambitie kunnen wel aanwezig zijn, maar als het lichaam niet wil...

    Hij was 24 toen hij naar Barcelona ging. Je kunt niet zeggen dat dat té jong was.
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 12:05
    Whitehartlane. . Gewoon erkennen dat Afellay niet kan voetballen. Ik heb hem nooit gezien of beschouwd als voetballer. Hij is per ongeluk bij PSV beland waardoor hem op papier prof maakte. Hij speelde paar wedstrijden best oké en had voor de camera in Eindhoven keer gezegd van mijn droom is fc Barcelona. Nou fc Barcelona hoorde dat en dacht als ik die jongen ga hallen dan word hij steets beter en gaat hij ook presteren.. Nou wat blijkt fc Barcelona kreeg spijt omdat het geen voetballer is . Barça spellers moesten hem juist niet .
    Dus clubs hadden een probleem met hem. Al ging hij paar stappen lager hij moest wel betaald krijgen puur omdat hij op papier prof is terwijl in praktijk hij gewoon niks kan. Dus eigenlijk is Afellay rijk of miljonair geworden door niks doen . En dat is onbegrijpelijk. Je kunt Afellay vergelijken met Drente die naar real madrid ging bah bah .die verdiende ook zijn geld zonder iets voor te doen .Adam maher is ook een mislukking
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 12:07
    geeuw....
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 12:09
    Nu in het Nederlands
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 12:13
    bye bye trolletje

    Edit: en met jouw beheersing van de Nederlandse taal aan mij vragen om iets in het Nederlands te doen is wel heel erg grappig.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 12:14]
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 12:18
    Wtihtehartelane. .eey je kan dus toch wel wat Nederlandse woordjes. Knap hoor en zit je in groep 2 of groep 3 😂😂
    Vind ik leuk
    TheManager +535
    zondag 13 januari 2019 om 14:46
    Toegegeven de blessures zaten hem in de weg, en hij had er absoluut meer uit kunnen halen, maar Barcelona was echt geen goede stap voor hem destijds (zoals Cilissen nu ook in zo’n positie verkeerd. ) had nooit een vaste basisplaats gekregen, er was simoelweg teveel concurrentie, en betere op het middenveld. Dat is waar ik op doelde, het juiste moment en een passende club kiezen is gewoon belangrijk voorje ontwikkeling.

    P.s. Nergens zeg ik dat Affelay te vroeg vertrokken is, ik gaf slechts aan dat ik niet hoop dat jonge talenten , zoals deze Ihattaren, te vroeg vertrekken en dan zoals velen voor hen op de bank belanden.

    Samenvattend, je moet als jong talent veel wedstrijden spelen daar wordt je beter van. Je talent uitbouwen, doorontwikkelen en ervaring opdoen. Bovendien houdt of helpt een zeker wedstrijdritme spelers in vorm.
    Vind ik leuk
    Dani82 +2619
    zondag 13 januari 2019 om 10:24
    Ik vond afellay echt goed, alleen jammer dat hij chronisch geblesseerd was. Ben echt benieuwd naar ittaharen
    Vind ik leuk
    Dodito +105
    zondag 13 januari 2019 om 06:03
    Als AJAX fan blij dat PSV zulke parels heeft, hopelijk breken ze door... en kiezen ze voor Oranje. Nu Feynoord's en AZ's talenten van rond die leeftijd nog. En na de Brexit minder diefstal van onze jeugd.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 06:04]
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 09:35
    Idd kiezen voor Oranje. Dan is het idd helemaal Ibrahim.
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 10:19
    En nu maar afwachten of hun ontwikkeling doorzet en er geen rare zaakwaarnemers(familie) eisen gaat stellen ander zit je weer met een gevalletje Bakalli of Labyad.

    Bij Ajax lopen ook een paar van dit soort talenten waarbij jij je afvraagt of hun ontwikkeling doorzet, en mocht dit zo zijn of ze voor Oranje kiezen of dat Marokko ze aan de mouw trekt.
    Vind ik leuk
    Dodito +105
    dinsdag 15 januari 2019 om 23:32
    Nu oranje steeds beter gaat en er nog wel een paar meer spelers vervangen zullen moeten worden op termijn heb je best kans dat die wel voor Oranje kiezen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +10701
    zondag 13 januari 2019 om 10:49
    Eerst de stap nog zetten, we zijn benieuwd
    Vind ik leuk
    whdijk +647
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:21
    weer jeugd erbij👍
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:22
    Nu nog een kans geven....
    Vind ik leuk
    whdijk +647
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:25
    kreeg hij toch..wel bij de les blijven meester!
    Vind ik leuk
    Vak-T +1110
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:39
    Deze jongen gaat zeker kansen krijgen, en hopelijk pakt hij die ook.
    Dit is echt een goeie.
    Vind ik leuk
    John M. +4957
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:58
    Meteen in Oranje anders is hij weg. LOL.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:55
    ze kunnen hem eens in laten vallen als jongste speler ooit bij een drie nul achterstand of zo, oh nee was die club uit Amsterdam waar ze zoiets doen
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 03:10
    Bijvoorbeeld bij Ajax uit in de 65e minuut
    Vind ik leuk
    Always PSV +14079
    zondag 13 januari 2019 om 00:08
    Ihattaren klopt op de deur, die krijgt van Mark nog wel speelminuten!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:22
    'in zijn lopen en bewegen' deed denken aan Ibrahim Afellay.'

    Laten we hopen dat hij wat meer kan betekenen voor Oranje.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:24
    Ja precies.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:27
    Misschien kiest hij wel voor Marokko?
    Maar hoe dan ook is dit een pareltje en daar mogen ze echt blij mee zijn.
    Geef het niet graag toe maar die jeugdopleiding van de Eindhovenaren begint eindelijk weer z’n vruchten af te werpen.

    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:10
    Ik ga er wel vanuit dat deze jongen voor Oranje kiest net als Ünuvar. Nederland gaat nu weet erg goed!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:30
    Iets zegt me dat een rolmodel, voor alle Nederlandse Marokanen als Ziyech het startsein heeft gelost om voor Marokko te gaan kiezen.
    Mazraoui, Idrissi, Amrabat
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 23:31]
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 06:18
    Waarom zou hij voor Nederland kiezen? Die jongens voelen zich meer Marokkaan en er is veel druk uit de Marokkaanse omgeving die wil dat ze voor Marokko kiezen. Tegenwoordig heeft de Marokkaanse bond ook dingen eens goed geregeld. Kijk maar naar de andere Marokkaanse Nederlanders. Kiezen tegenwoordig allemaal voor Marokko. Maar misschien dat hij de uitzondering goedemorgen wordt.
    Vind ik leuk
    Krens +11
    zondag 13 januari 2019 om 12:17
    Waarom? Misschien omdat hij staat waar hij nu staat door al de faciliteiten die hem in Nederland zijn geboden én hij al de Nederlandse jeugd elftallen heeft doorlopen..?

    Maar goed, lekker die jongen zelf laten kiezen. Geen ‘kunstjes’ flikken zoals in laten vallen voor 1,5 minuut of over laten halen door telefoontjes van Nederlandse grootheden.

    Het Nederlands elftal moet een eer zijn, dus graag of niet. Hij moet het zélf willen. Bij twijfel, lekker voor Marokko kiezen.

    Ben er sowieso voorstander van om de keuze eerder te laten maken. Te belachelijk voor woorden dat spelers vanaf hun 15e in de vertegenwoordigende oranje jeugd elftallen spelen, om vervolgens voor het land te kiezen waar ‘hun hart ligt’.
    Vind ik leuk
    Kuip +9070
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:27
    Oranje? Wedden dat hij tzt voor Marokko kiest.
    Vind ik leuk
    Mosquito +17699
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:29
    Net als Afellay destijds bedoel je?
    Ooh nee wacht..
    Vind ik leuk
    Kuip +9070
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:42
    De laatste generatie Marokkanen staat daar anders in. Ziyech, Amrabat, Mazraoui....
    Vind ik leuk
    The Iceman +12688
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:45
    El Ghazi was de meest recente die voor NL koos. Komt wel weer.
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 03:07
    Hakim stond wel degelijk open voor oranje, jammer dat het zo heeft gelopen. Wat Amrabat en Mazraoui betreft. Daar zit ik niet mee. Genoeg opties voor die posities maar een echte 10 ontbreekt.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 03:07]
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 03:11
    Hakim was bij Oranje niet geselecteerd denk ik.
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 06:17
    Hakim zou de nummer 10 van oranje zijn de komende jaren als Hiddink toendertijd niet werd weggestuurd. Bergwijn Memphis met daarachter Ziyech wow.
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 11:22
    Ja als we met de hele natie dhr almighty op de knieën hadden gevraagd......... goede voetballer maar in potentie bron van ellende
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:31
    Daar kan je vergif op innemen. Doe het overigens maar niet. Je bent een gewaardeerd lid van Voetbal Primeur, voor mij toch iig. De eerst volgende rat die in in je huis vertoeft moet je dat vergif maar geven.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 22:31]
    Vind ik leuk
    Vak-T +1110
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:43
    Helaas kiest deze hele generatie marrokaantjes voor marroco.
    Vind ik leuk
    Dezeun +5549
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:53
    Gaat wel veranderen nu Oranje weer begint te draaien
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1574
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:31
    Ja ze hebben nu gezien dat marokko niks op een wk te zoeken heeft en oranje nu weer wel
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:57
    geeft aan wat ze voor Nederland voelen
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 03:11
    Prima. NEXT
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:22
    We hebben zoveul goei maar deze spelers zijn top
    Vind ik leuk
    Twiniepsv +111
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:25
    Pareltje 100ml
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:59
    100kt
    Vind ik leuk
    Topdrie +3308
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:26
    Buitenspeler? Heb ik iets gemist?
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:00
    Buitencategorie speler
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:28
    Weer een kanjer in PSV -1
    Vind ik leuk
    Iggy +4075
    zondag 13 januari 2019 om 03:10
    Nepsupporter!
    Vind ik leuk
    Vamos7 +7245
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:32
    Haha Getafe staat nou met paar minuten te spelen gewoon voor op Villareal. Wel een wereldgoal.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 22:32]
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +13574
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:01
    Lekker boeiend in een topic over psv
    Vind ik leuk
    Het Brein +4528
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:32
    Binnen een jaar staat Marokko op de stoep! Weg talent!...
    Vind ik leuk
    JoeyC +3246
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:32
    Wij hebben alleen maar goei.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +20699
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:33
    Zou mooi zijn als hij echt door weet te breken, hoe meer jeugd er doorbreekt hoe beter.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +7245
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:36
    Getafe wint doodleuk van Villareal en Real wint hier niet eens van.
    Vind ik leuk
    soksa +1667
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:53
    Wat heeft dat met bovenstaande topic te maken?
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:38
    Opletten meneer Koeman!
    Vind ik leuk
    Babelagtig +986
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:43
    Ik herken dat van marwijk zijn talent herkent ..
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:55
    Dat is gewoon jammer ze kiezen tegenwoordig ook voor jong marokko en turkije helaas
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:18
    Altijd lekker om te weten dat je zulke spelers achter de hand hebt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:30
    Mannen, vrouwen positief blijven, hij is pas 1)6! Lekker bij PSV blijven! Oranje en Maroc ic is nog ver weg!⚽️
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 23:31]
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 00:17
    Win van Ajax Amsterdam
    Vind ik leuk
    hollister +249
    zondag 13 januari 2019 om 00:19
    Kijk, dit soort spelers moet Ajax kopen van PSV ipv die duikelaar en Bergwijn..
    En gaan ook vast een poging wagen
    Vind ik leuk
    Twiniepsv +111
    zondag 13 januari 2019 om 00:46
    Ken wel een duikelaar die niet meer speelt
    Vind ik leuk
    Bullet +3255
    zondag 13 januari 2019 om 00:34
    Mooi! Meen ik echt, maar.... voor wie zou hij in het veld moeten komen?
    Vind ik leuk
    Het Brein +4528
    zondag 13 januari 2019 om 03:42
    Voor Pereiro dan. Guttierrez naast Hendrikx, dan staat het middenveld...
    Vind ik leuk
    Bullet +3255
    zondag 13 januari 2019 om 08:51
    En dan Rosario eruit. Die vind ik beter voetballen dan Hendrikx.
    Vind ik leuk
    Ray01 +102
    zondag 13 januari 2019 om 04:59
    Opnemen in PSV1.. En in Oranje..
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 04:59]
    Vind ik leuk
    reggie +1901
    zondag 13 januari 2019 om 08:29
    Nu al meer waard als de gehele ajax selectie! ;))
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 09:03
    Zegt helemaal niks..meeste van dit soort jongens presteren niet eens..als je naar de rest van de carrière kijkt van Affelay...hoor je niks meer van.. Jammer dat PSV het Zweedse talent laten gaan.
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 13:05
    Hoop dat wel dat hij een betere mentaliteit heeft dan Affelay. Was is een zeer goede voetballer en heeft het na zijn zware blessure niet meer het oude goede niveau gehaald helaas.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws