Ten Hag blij met snoeiharde Brazilianen: 'Geen fan van vriendschappelijk voetbal'

Ten Hag blij met snoeiharde Brazilianen: 'Geen fan van vriendschappelijk voetbal'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 23:28za 12-01-2019 om 23:28

Ajax-trainer Erik ten Hag had geen moeite met het bij vlagen harde spel van Sao Paulo tijdens de onderlinge oefenwedstrijd in Florida. De Amsterdammers wisten uiteindelijk met 4-2 te winnen van de oude club van David Neres.

Eerder deze week legde Ajax het na strafschoppen af tegen Flamengo, ook afkomstig uit Brazilië. Ten Hag kijkt met een voldaan gevoel terug op de oefencampagne in de Verenigde Staten. "We hebben tegen goede tegenstanders gespeeld die strijdbaar waren en vochten. Dat zijn de beste wedstrijden, daar heb je ook iets aan", laat hij na de wedstrijd tegen Sao Paulo weten aan Ajax TV. "Ik ben geen liefhebber van vriendschappelijk voetbal. En dat was dit ook niet."

Ten Hag hoopt dan ook dat zijn spelers profijt hebben van het Braziliaanse tweeluik. "Uiteindelijk gaat het om winnen. Dat moet in de koppen", aldus de 48-jarige Tukker, die de lat hoog legt. "De eerste fase was niet goed. Dan speel je met 95 procent instelling: dat is onvoldoende. Maar in de tweede helft heeft de ploeg zijn ware gezicht laten zien: hoe ze in elkaar zitten, dat ze drive en weerbaarheid hebben en dat ze willen winnen."

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Wat verwacht jij van de tweede seizoenshelft van Ajax?

(4200 stemmen)

Plaats een reactie

Bengelino +13625
zaterdag 12 januari 2019 om 23:31
ZE worden kampioen! Makkelijkste poll ooit
Vind ik leuk
Henk 1971 +8459
zaterdag 12 januari 2019 om 23:44
ZE = PSV
Vind ik leuk
Bengelino +13625
zaterdag 12 januari 2019 om 23:45
Nee Henk, nee, gewoon nee
Vind ik leuk
Henk 1971 +8459
zaterdag 12 januari 2019 om 23:48
❌❌❌❌❌NIKS in Amsterdam!
Vind ik leuk
RenW +3989
zaterdag 12 januari 2019 om 23:55
Heb niet zo'n trek om 33 van die kruizen neer te kalken.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 02:17
❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌
Vind ik leuk
John Garp +4644
zondag 13 januari 2019 om 00:09
Kom je nu echt uit '71?
En dan is dit het beste wat je kunt bedenken?

Wel knap dan dat je dan weer wel internet begrijpt.
Zet hem op, jongen.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 00:15]
Vind ik leuk
Iggy +4511
zondag 13 januari 2019 om 02:10
Niks onder Henk's hersenpan!
Vind ik leuk
Henk 1971 +8459
zondag 13 januari 2019 om 14:00
Ow ja joh!?
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 08:13
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
Mark Debee +260
zondag 13 januari 2019 om 09:46
Stumper... Wat een jankebal ben je zeg
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 10:20
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
Hopaaaaa +1416
zondag 13 januari 2019 om 08:29
Helemaal niks.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3893
zondag 13 januari 2019 om 21:56
Voorbarig. Kans op 3 prijzen. En jullie?
Vind ik leuk
Oud Fluks +1074
zondag 13 januari 2019 om 08:34
Dropm lekker verder ,gaat het niet worden om Brabant !
Vind ik leuk
Oud Fluks +1074
zondag 13 januari 2019 om 08:35
Bedoel, Droom maar lekker verder
Vind ik leuk
John Garp +4644
zondag 13 januari 2019 om 13:04
Ik vond je eerste poging beter.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 09:45
Henk ben je echt van 71??
Vind ik leuk
Breezer4u +2307
zondag 13 januari 2019 om 17:32
En ik maar denken dat Henk 71 was...
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 20:01
Of is, maar misschien is hij wel van 71, dan snap ik zijn reactie nog minder...
Vind ik leuk
DeanJayden +13339
zondag 13 januari 2019 om 11:13
Henk tel eens tot 10 en verdubbel je IQ
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 11:14]
Vind ik leuk
chicken +14771
zaterdag 12 januari 2019 om 23:45
Had je school afgemaakt...dan had je die poll kunnen lezen.
Vind ik leuk
Twiniepsv +104
zondag 13 januari 2019 om 00:49
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:56
PSV krijgt inderdaad een inzinking en zakt op de ranglijst.
Vind ik leuk
Castromann +9003
zondag 13 januari 2019 om 00:35
Wat een overwinning tegen een subtopper uit Brazilie( nr5 ) kan doen.......
Prima 4-2 overwinning hoor....maar tegen de nr 5 van Brazilië verwacht je dit ook...of eigenlijk n hogere uitslag.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
zondag 13 januari 2019 om 00:58
Ik denk dat zijn opmerking hier lost van staat.

Leuke overwinning, maar zegt net als de matige resultaten in de oefenwedstrijden in de zomerstop maar heel weinig. Het zijn eigenlijk verkapte trainingen (al was in deze wedstrijd het niveau hoog).
Vind ik leuk
Twiniepsv +104
zondag 13 januari 2019 om 00:48
Alweer
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 00:59
Henkieeee!!!!!
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12641
zaterdag 12 januari 2019 om 23:31
Kom maar weer op trollen
Vind ik leuk
AllAdIn +24526
zaterdag 12 januari 2019 om 23:35
Helaas heb je trollen bij elke club..
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 23:42]
Vind ik leuk
yuuup +10803
zaterdag 12 januari 2019 om 23:43
En al naar bed.
Vind ik leuk
AllAdIn +24526
zaterdag 12 januari 2019 om 23:44
Wie, ik?
Vind ik leuk
yuuup +10803
zondag 13 januari 2019 om 00:00
Sorry beetje onduidelijk. Bedoelde dat die trollen op dit tijdstip al in hun bedje liggen:)
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 00:01]
Vind ik leuk
M.de jong +212
zondag 13 januari 2019 om 07:20
Precies ,onder hun Guus Meeuwis dekbed
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:33
Die oefenwedstrijden zeggen me nooit zoveel. Gewoon eerst volgende wedstrijd winnen en doorgaan waarmee we bezig waren dan komt alles goed.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:35
De 3-2 tegen Sao Paulo was wel erg mooi hoor de pass van Frenkie op Tadic was smullen en hoe Dolberg het afmaakte met z'n wreef echt mooi.
Vind ik leuk
rexxo +11209
zaterdag 12 januari 2019 om 23:41
Die commentator van Ziggo was zwaar irritant met dat constante geleuter over transfers wat idereen al weet.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 23:42]
Vind ik leuk
Henk 1971 +8459
zaterdag 12 januari 2019 om 23:47
Wat verwacht je dan van de commentator? Was gewoon slecht wat Ajax liet zien ..... hij moet toch iets te lullen hebben!
Vind ik leuk
Guust +6391
zondag 13 januari 2019 om 01:57
Heb je weer last van zuur Henkie, daar heb je tabletjes voor he.
Vind ik leuk
#Keizerout +45215
zondag 13 januari 2019 om 08:43
Heb je gekeken?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3893
zondag 13 januari 2019 om 22:01
Dus als spuger op Ajax ga je een oefenpotje van Ajax kijken 😂
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 01:16
Eens, maar schijnbaar mag dit niet gezegd worden hier...
Vind ik leuk
stratumseind +195079
zaterdag 12 januari 2019 om 23:52
Goeie foto..................................
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:59
Hij verstopt zijn hoofd tenminste niet op het internet rimpelheld.
Vind ik leuk
stratumseind +195079
zondag 13 januari 2019 om 00:07
of maakt ff snel weer een nieuw accountje aan
Vind ik leuk
Antikunstgras +13948
zondag 13 januari 2019 om 00:09
Benieuwd of er behalve zwart/wit- ook kleurenfoto’s van jou zijn
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:55
Haha 10% denkt dat Ajax lager eindigt als de top 2? Opvallend.
Vind ik leuk
stratumseind +195079
zondag 13 januari 2019 om 00:08
Klopt , ik had het aantal mensen dat er echt kijk op heeft ook hoger verwacht.....
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 00:11
Tsja het niveau op VP ligt niet heel hoog.. ;)
Vind ik leuk
chicken +14771
zondag 13 januari 2019 om 00:15
Ideaal voor straat dat laagdrempelige.
Vind ik leuk
stratumseind +195079
zondag 13 januari 2019 om 00:18
Doordeweeks ligt het hoger, dan zijn de meesten hier weer bij hun juf op school
Vind ik leuk
Twiniepsv +104
zondag 13 januari 2019 om 00:44
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
Guust +6391
zondag 13 januari 2019 om 02:00
Nee deze opmerking is wel van een niet normaal hoog niveau, geweldig man, echt knap verzonnen.
Vind ik leuk
Ove +2488
zondag 13 januari 2019 om 01:34
Die hebben er wel kijk op
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 23:59
Die poll, optie 3 hahahaha. Ze mogen nog 15 punten verliezen dan zijn ze nog tweede.
Vind ik leuk
fier&koen +2706
zondag 13 januari 2019 om 01:21
En dat ga niet gebeuren😊.
Het blijft spannend tot het bittere einde in onze competitie.
Wel weer klaar met die winterstop haha. Uitgerust mooi nu weer voetballen aub. 😁
Vind ik leuk
Ove +2488
zondag 13 januari 2019 om 01:36
Ze zijn wel veilig,Ajax kan niet meer degraderen
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 09:45
Haha klopt Jaarkaart.
Vind ik leuk
Kuip +9920
zondag 13 januari 2019 om 00:02
Overigens, die Gravenberch gaat een topspeler worden. Die is volgend jaar international.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 00:17
Topspeler eens, maar niet een beetje heel erg vroeg?
Vind ik leuk
fier&koen +2706
zondag 13 januari 2019 om 01:23
Kan niet te vroeg met hypen beginnen.😅
Idd een groot talent maar nog wel erg jong.
Zoals Beugelsdijk zou zeggen rusthaag.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 01:44
dat gravenberch zich maar flink misdraagd en als afdankertje na ons mooie psv komt dan mogen jullie dat voortaan gerust roepen dat hij niet goed genoeg was ben zeer onder de indruk van dit talent nogmaals zeg het niet graag maar dat doen ze dan wel weer goed in 020 chapeau
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 00:14
Gadverdamme, ik heb niet alleen een verschrikkelijke hekel aan dat Amsterdamse accent maar ook aan dat verschrikkelijk arrogante gekwek van de Nederlandse media en VP over hen. Nederland is niet alleen Amsterdam en omstreken.
Vind ik leuk
fier&koen +2706
zondag 13 januari 2019 om 01:25
Echt? Gaat het een beetje?
Andere accenten ook problemen mee of alleen specifiek de hoofdstad?
Ga anders even rustig zitten en neem een kopje munt thee word je wellicht rustig van.

Groeten uit Amsterdam.
Vind ik leuk
El Pibe +1391
zondag 13 januari 2019 om 01:30
Als dat het ergste is in je leven ben je gezegend...
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 09:25
liever een accent dan onverstaanbaar ;)
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3893
zondag 13 januari 2019 om 22:03
Lastig man. Lastig!
Vind ik leuk
fr1963 +4297
zondag 13 januari 2019 om 00:37
2e achter psv. Meer zit er (weer) niet in.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
zondag 13 januari 2019 om 00:59
Ik denk dat jullie eerder derde worden hoor, rare voorspelling van je.

1. Ajax
2. PSV









3. Feyenoord
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3893
zondag 13 januari 2019 om 22:07
Zou zomaar kunnen knul. Maak jouw seizoen geslaagd hé? Druk met de grote broer uit Amsterdam, de afkeer is groter dan de liefde voor het eigen clubje. Maar echt héél goed dat hij dit op internet laat weten. Dikke duim voor jou. Echt heel goed 👍🏼

#stakkerspoiler
Vind ik leuk
fr1963 +4297
zondag 13 januari 2019 om 22:21

Gewoon een reactie gebaseerd op mijn voorgevoel. Ajax roept al jaren dat ze alles gaan winnen en de beste zijn, dat wekt aan de ene kant lachsalvo's op - er is al bijna 5 jaar helemaal niets gewonnen - en aan de andere kant een afkeer. En die afkeer voelt bijna elke niet ajacied ook om deze reden.
PSV, Feyenoord, AZ, Vitesse, Utrecht enz enz incl. aanhang blijft gewoon down to earth en daar hou ik van...
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 00:54
Als Ajax het hoofd erbij houdt, worden we kampioen. Maar ja, dat verdomde hoofd he.🤨
Vind ik leuk
fier&koen +2706
zondag 13 januari 2019 om 01:27
Tis dat ie aan nek vast zit......🤔
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 01:39
ik denk ook psv kampioen word maar dat worden ze niet met het sterkste elftal van nl wel met het sterkste team ik denk dat psv daar net iets verder is dan ajax daarom ook al bieden ze veel geld zouden ze in 020 ook eens moeten proberen deze jongens bij elkaar te houden met een onana de ligt frenky zyech en dolberg staat r een leuk as mallagan moet dat nog laten zien maar heb daarin jammer genoeg wel vertrouwen in als die nog 2 jaar bij elkaar blijven maken ze europees nog meer kans en zal psv in de buidel moeten om aan te haken doen ze dat niet word verdrinken on omkeerbaar dus ik hoop dat niemand dit leest wil natuurlijk geen slapende honden wakker maken 😅
Vind ik leuk
fier&koen +2706
zondag 13 januari 2019 om 02:03
Iets meer punten en kommas gebruiken leest wat fijner. En 020 achter wegen laten gewoon Ajax of Amsterdam ook dat leest fijner.
Gratis tips 😉
Vind ik leuk
Pimman +10273
zondag 13 januari 2019 om 02:34
😁
Vind ik leuk
fr1963 +4297
zondag 13 januari 2019 om 09:52
020 is korter en iedereen begrijpt het. Niets mis mee ;)
010 idem, geen prblemen mee.
Meer problemen mee als je jezelf een "geuzennaam" als Joden aanmeet. Dat schreeuwt om aandacht en misverstanden.
Vind ik leuk
fier&koen +2706
zondag 13 januari 2019 om 11:57
Joden vind ik ook niet kunnen. Ik ken het verhaal ook van de geuzennaam maar hou er gewoon mee op. Persoonlijk vind ik 020 010 dommig overkomen maar het blijven maar getallen dat is wel zo.
Dat joden joden geroep moet maar eens ophouden. Zijn genoeg andere liedjes die gezongen kunnen worden.
Maar goed wie ben ik.
Vind ik leuk
MagicFeeling +4145
zondag 13 januari 2019 om 13:03
Kerngetallen noemen is kinderachtig. Clubs hebben een naam..
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3893
zondag 13 januari 2019 om 22:08
Je bent er maar druk mee knul.
Vind ik leuk
fr1963 +4297
zondag 13 januari 2019 om 22:15
Weinig hobbies 😉
Vind ik leuk
Iggy +4511
zondag 13 januari 2019 om 02:13
Ga maar slapen joh!
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 03:51
PSV komt met een top gevoel uit de winterstop.
Bij Ajax overheerst een negatief gevoel.
Mislukking met verwachte transfer.
Neres die al met zijn hoofd in China zit.
De Ligt teleurgesteld dat Barcelona niet meer geïnteresseerd is.
Trainingskamp verstoort door domme promotieactiviteiten.
Oefenwedstrijden op slechte velden.

Ik verwacht al een groter gat vóór Ajax-PSV
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3893
zondag 13 januari 2019 om 22:08
😂😂😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
grunnfan +414
zondag 13 januari 2019 om 07:56
En als ze voor Oranje uitkomen zit hij met angst en beven voor de tv. Beetje tegenstrijdig professor Ten Hag!
Vind ik leuk
ajax1973 +2376
zondag 13 januari 2019 om 08:15
de comp heeft toch ook niet veel waarde meer 1 tegenstander die mee doet om kampioenschapen 4 leuke tegenstanders in thuis wedstrijden de rest is al niet meer echt de moeite om voor te komen
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 22:47
Utreg, Heracles, Nac,PSV?
Vind ik leuk
JoeyC +3963
zondag 13 januari 2019 om 11:59
Ten Hag is geen huilie, zoals vele andere Ajacieden dIe nog steeds tranen in de ogen krijgen van bijvoorbeeld Guardado of de knipoogkroaat.
Ajax blijft overigens tweede. Ze moeten echt vol inzetten op de beker.
Vind ik leuk
MagicFeeling +4145
zondag 13 januari 2019 om 13:05
En Ajacieden dan arrogant noemen...
Vind ik leuk
JoeyC +3963
zondag 13 januari 2019 om 13:06
Calimero
Vind ik leuk
MagicFeeling +4145
zondag 13 januari 2019 om 13:19
Stoer man, stumper.
Vind ik leuk
JoeyC +3963
zondag 13 januari 2019 om 13:21
Niet leuk he? Als het andersom gaat?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3893
zondag 13 januari 2019 om 22:09
Ajax wordt kampioen 👋🏼
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 22:48
FC den Bosch !!
Vind ik leuk
fr1963 +4297
maandag 14 januari 2019 om 23:07
Maar, wanneer?
Vind ik leuk
JanTa48 +8050
zondag 13 januari 2019 om 13:22
Bij mijn schoonzus de wedstrijd gezien op een mega groot scherm ik geloof 54" maar kan nog groter zijn want wij hebben geen ZIGGO. Was voor Ajax ff wennen met dat stevige voetbal van de Brazilianen maar hebben het goed opgepakt. Bij dit soort wedstrijden moet je geen conclusies trekken maar ook hier heeft Ajax zich niet aangepast aan de tegenstander door hun eigen positiespel en positiewisselingen te spelen waar die Brazilianen geen antwoord op hadden.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 22:50
geweldig hoor Jantien....heeft jezus je afgelikt ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws