Rutten: Is nu niet aan de orde. Misschien zit ik wel twintig jaar bij Anderlecht

    Rutten: "Is nu niet aan de orde. Misschien zit ik wel twintig jaar bij Anderlecht"

    Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 23:46za 12-01-2019 om 23:46

    Laatste update: zaterdag 12 januari 2019 om 23:54za 12-01-2019 om 23:54

    Fred Rutten vindt het geen enkel probleem dat hij Anderlecht met enige scepsis is ontvangen. De 56-trainer was niet de eerste keus in het Constant Vanden Stockstadion, maar heeft geleerd om te gaan met twijfels.

    Toen Rutten in 2014 bij Feyenoord aan de slag ging, was niet iedereen even enthousiast. "Tja, bij Feyenoord had ik ook de perceptie tegen en die heb ik snel gekeerd", laat hij weten aan De Standaard. De in Alverna geboren trainer kwam pas in beeld na afzeggingen van onder meer Frank de Boer en Phillip Cocu, maar weet zich verzekerd van de steun van het bestuur. "Ik paste in het profiel dat Anderlecht zocht."

    Rutten heeft echter een goede reputatie qua omgang met 'moeilijke jongens', weet men in België. De trainer had bij PSV een goede band met Memphis Depay en haalde bij FC Twente het beste in Marko Arnautovic naar boven. "Arnautovic was een mooi projectje, hé", lacht hij. "Memphis Depay had bij PSV ook zo'n reputatie, maar ook dat liep vlot. Je moet je wat inleven." Rutten gaat de confrontatie met potentiële dwarsliggers niet uit de weg. "Moeilijke jongens zijn vaak de beste voetballers en daarom steek ik er graag energie in. Ik ervaar zulke spelers zelden als moeilijk."

    'Misschien wel twintig jaar bij Anderlecht'
    De kersverse Anderlecht-trainer kreeg ook vragen over zijn rol bij FC Twente, waar hij nog steeds op de achtergrond actief is als adviseur. De twee functies bijten elkaar niet, verzekert hij. "Dat is geen betaalde functie, maar als ze bellen, geef ik mijn mening", stelt Rutten. Of hij als trainer aan de slag wil in Enschede, wanneer zijn club terugkeert in de Eredivisie, laat hij in het midden. "Is nu niet aan de orde. Misschien zit ik wel twintig jaar bij Anderlecht."

    Rutten begint op zondag 20 januari aan zijn Belgische avontuur. Anderlecht begint, als nummer vijf van de Jupiler Pro League, de tweede seizoenshelft met een uitwedstrijd tegen nummer zeven AA Gent.

    Poll

    Gaat Rutten slagen bij Anderlecht?

    (3563 stemmen)

    Plaats een reactie

    AllAdIn +20698
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:52
    Niet leuk voor hem, maar ik hoop dat hij het goed gaat doen daar.
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 00:48
    Stapt op moeilijk moment in bij een matige selectie
    Vind ik leuk
    AllAdIn +20698
    zondag 13 januari 2019 om 08:02
    Gedurfde move van Rutten dan.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4528
    zondag 13 januari 2019 om 03:47
    Anderlecht heeft zelfs een mindere selectie dan Feyenoord..
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1288
    zondag 13 januari 2019 om 06:46
    Bizar
    Vind ik leuk
    AllAdIn +20698
    zondag 13 januari 2019 om 08:04
    Dan is Anderlecht echt hard achteruit gegaan hoor!
    Ik volg Belgisch voetbal niet, vandaar.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:52
    Wanneer hij de tijd krijgt is het gewoon een van de weinige goede Nederlandse trainers 😎
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:55
    20 jaar? Zullen we eerst 20 dagen proberen Fredje?
    Vind ik leuk
    Het Brein +4528
    zondag 13 januari 2019 om 03:46
    20 weken, tot aan de play-offs..
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:57
    Anderlecht zal wel weer leuk gaan voetballen, alleen dan wel zonder al te veel punten. En daar koop je geen geen reet voor. Of achter.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 23:58]
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1288
    zondag 13 januari 2019 om 06:47
    Wat
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 08:29
    Leuk voetballen zonder te winnen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +15650
    zondag 13 januari 2019 om 12:35
    Of verliezen de laatste 4 wedstrijden ineens kansloos, en wordt in België geroepen dat de selectie overtraind is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:57
    "Ik paste in het profiel".
    Nou al vereleden tijd Fredje ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:59
    Nee, toen ze hem gingen passen. 2 weken geleden bij de Zeeman.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 00:00]
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:59
    In een pashokje ?
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 00:01
    Hij mocht zijn kleren aanhouden. Hij past alles wel.
    Vind ik leuk
    fier&koen +1826
    zondag 13 januari 2019 om 01:44
    Heeft zeeman pashokjes?
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 08:30
    Gewoon midden in de winkel kan ook.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +3012
    zondag 13 januari 2019 om 00:16
    Humor heeft Rutten wel, hij wil de Wenger of Guy Roux van Anderlecht worden....
    Ha, beetje last van grootheidswaanzin Fred???
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +5383
    zondag 13 januari 2019 om 12:05
    Volhens mij kun je niet lezen of begrijp je de nederlandse taal niet.
    Ze vragen hem of hij weer trainer van twente wil worden als die weer eredivisie speelt waarop hij antwoord dat dit niet aan de orde is want voor hetzelfde geld zit hij 20 jaar bij anderlecht
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37451
    zondag 13 januari 2019 om 01:06
    Veel succes fredje.
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 01:36
    Zo zo wie had dat gedacht, meneer Rutten is ook weer van de straat.
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 02:45
    Moeilijke jongens: Jonathan Reis...
    Vind ik leuk
    Het Brein +4528