'United denkt aan Southgate: bondscoach in beeld om Mourinho op te volgen'

    'United denkt aan Southgate: bondscoach in beeld om Mourinho op te volgen'

    Gepubliceerd: zondag 13 januari 2019 om 06:55zo 13-01-2019 om 06:55

    Laatste update: zondag 13 januari 2019 om 08:06zo 13-01-2019 om 08:06

    Gareth Southgate is in beeld om de nieuwe manager van Manchester United te worden. Dat meldt het doorgaans goed ingevoerde Sky Sports. The Mancunians zoeken een opvolger voor José Mourinho, die in december werd ontslagen.

    United nam nog geen contact op met de Engelse voetbalbond FA, maar Southgate is in beeld vanwege zijn werk met jonge spelers, zijn manier van spelen en zijn professionaliteit, aldus Sky Sports. In oktober verlengde hij nog zijn contract bij Engeland, waardoor hij The Three Lions naar het WK in 2022 moet leiden. Eerder had hij Middlesbrough en Engeland O21 onder zijn hoede.

    Sinds het ontslag van Mourinho neemt Ole Gunnar Solskjaer de honneurs waar op Old Trafford. Onder leiding van de Noorse oud-spits won United zijn laatste vijf officiële duels. Toch lijkt Solskjaer geen kandidaat om het stokje definitief over te nemen.

    Mauricio Pochettino is dat volgens onder meer The Telegraph wél, maar United vreest dat hij niet valt los te weken bij Tottenham Hotspur. Om die reden is de aandacht verlegd naar Southgate, schrijft de krant.

    Plaats een reactie

    Romario9 +12557
    zondag 13 januari 2019 om 07:22
    Waarom laten ze het Solskjær niet permanent overnemen? De resultaten zijn goed, het spel is leuker om te zien en de spelers lijken zich prettig te voelen bij hem.
    Vind ik leuk
    whdijk +647
    zondag 13 januari 2019 om 07:46
    precies.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    zondag 13 januari 2019 om 08:35
    Misschien komt dat ook wel deels doordat Solskjaer na Mouriho gewoon een hele chille, toffe, relaxte gast is. Ik wil niet zeggen dat hij geen goede trainer zou zijn ofzo, maar misschien speelt die bevrijding ook wel mee.
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    zondag 13 januari 2019 om 09:08
    Solksjaer heeft de juiste kop en kent de clubcultuur en heeft de zegen van fergie. Hij hoort een kans te krijgen..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    zondag 13 januari 2019 om 09:11
    Is het een goede trainer?
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    zondag 13 januari 2019 om 09:17
    Dat mag hij laten zien...Al hebben ze meer een People manager nodig.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    zondag 13 januari 2019 om 09:18
    Wat bedoelde je precies met dat hij een kans hoort te krijgen? Het seizoen af laten maken of dat hij ook komend seizoen de kans hoort te krijgen?
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    zondag 13 januari 2019 om 09:22
    Daar twijfel ik tussen. Duidelijkheid naar je selectie toe brengt rust in de tent. Gevoelsmatig zeg ik, ook volgend seizoen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    zondag 13 januari 2019 om 09:27
    Dat is zo, maar als het straks tegenvalt en Solskjaer een minder goede trainer blijkt dan in zijn eerste maand , brengt het dan rust dat hij er volgend jaar nog zit?
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    zondag 13 januari 2019 om 09:31
    Nee. Je moet er ook nog ff mee wachten, het is pas januari..

    Maar als je hem langs de lijn ziet of bij een persconferentie zit daar de natuurlijke opvolger van fergie. Het plaatje klopt gewoon.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    zondag 13 januari 2019 om 09:34
    Dat is wel zo. Ik ben alleen benieuwd hoe het gaat bij tegenslag.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6732
    zondag 13 januari 2019 om 10:20
    Maarja het is toch niet dat die Southgate zich al bewezen heeft?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    zondag 13 januari 2019 om 10:29
    Nee, dat zou ik ook een vreemde keuze vinden hoor. Dan liever Solskjaer.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6732
    zondag 13 januari 2019 om 20:39
    Ik zou het nog 1 of 2 maanden bekijken. Lijkt me relatief goedkoop. Kerel van de club.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    zondag 13 januari 2019 om 20:43
    Dat lijk mij ook. Ik denk alleen dat mensen geneigd zijn door deze schitterende serie hem weer hoger in te schatten dan hij is.
    Ik denk namelijk wel dat als je hoort dat de selectie bijna feestvierde na het ontslag van Mourinho er sprake is van een soort bevrijding. Dat gevoel slijt op den duur dan wel.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6732
    maandag 14 januari 2019 om 10:18
    Ja klopt. Het is nog een half jaar tot de start van de voorbereiding. Alleen bij een buitenkans qua coach, dus niet niveau Southgate, zou ik nu al die beslissing nemen. Anders lekker aankijken tot mei/juni.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    maandag 14 januari 2019 om 14:07
    Mee eens.
    Vind ik leuk
    Romario9 +12557
    zondag 13 januari 2019 om 11:11
    Als hij het de rest van het seizoen zo goed blijft doen als tot nu toe, waarom zou je hem dan niet laten zitten?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    zondag 13 januari 2019 om 11:12
    Ja, dat ben ik met je eens hoor. Alleen duurt het seizoen nog lang. Dus nu al zeggen dat hij het permanent over mag nemen lijkt me wat voorbarig.
    Vind ik leuk
    Adje80 +9493
    zondag 13 januari 2019 om 09:35
    Ik zou inderdaad kiezer voor een goede manager en een veldtrainer, waarom halen ze meulensteen niet terug als veldtrainer?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    zondag 13 januari 2019 om 11:15
    Leuk idee. Die weet nog wel hoe het ging denk ik.
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +3169
    zondag 13 januari 2019 om 09:05
    Omdat hij nog niet echt getest is. Ik vind het ook een sympathieke man, maar ik denk dat United meer behoefte heeft aan een echte vakman en Ole heeft zich nog niet goed genoeg bewezen.
    Vind ik leuk
    Romario9 +12557
    zondag 13 januari 2019 om 11:13
    Southgate heeft zich ook nog niet bewezen.
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +3169
    zondag 13 januari 2019 om 11:38
    Ik zie ook vooral graag Pochettino komen, of Zidane.
    Vind ik leuk
    Bobo8484 +93
    zondag 13 januari 2019 om 13:03
    Imago kwestie. Ze zijn teveel bezig met grote namen. Misschien omdat het gerund word door een Amerikaanse zakenman en een grote naam meer uitstraling moet geven aan de club, en dus aantrekkelijker en meer inkomen. Maar hij vergeet dat het voetbal het moet doen. Mijn vermoeden!
    Vind ik leuk
    Old Star +7654
    zondag 13 januari 2019 om 07:24
    Geef Solskjaer nou gewoon de kans en de tijd! Kind van de club
    Beroerder dan de afgelopen 5 jaar kan niet.
    Iedereen leeft op onder hem en t spel begint zowaar ergens op te lijken.
    Lijkt wel of de leiding daar bewust honderden miljoenen euro's verneukt aan niet presterende trainers, anti voetbal en het kapot maken van spelers die mega veel geld hebben gekost.
    Waar blijven de tijden van het oude Utd...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    zondag 13 januari 2019 om 07:54
    Die oude tijden zijn verleden tijd, op naar de nieuwe tijden.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    zondag 13 januari 2019 om 08:01
    Een soort van Manager die in 3 delig pak met stropdas helemaal niet past in de entourage van een voetbalveld, een emotieloze laptop figuur die de volgende verkeerde Trainer wordt voor MU, staat te ver van de spelers.
    Heeft nog niets bereikt in het vak, is uit het niets ruim 2 jaar Trainer van het nationale elftal om onduidelijke redenen en zonder succes.
    Solskjaer is "te gewoon" voor MU......maar wel geknipt voor de job.
    De Amerikaanse eigenaren hebben geen idee "hoe het wel moet" in Europa.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 08:13]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    zondag 13 januari 2019 om 08:56
    Die laatste zin lijkt me heel treffend.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    zondag 13 januari 2019 om 09:32
    Over Amerikanen gesproken, ik ben je nog een antwoord verschuldigd. Typeer een Amerikaan nou eens..... was de strekking van je vraag.
    Dat is net zo moeilijk als een antwoord te geven op de vraag, typeer nu eens een Europeaan.
    Maar goed:
    Gek van Sport, houden van winnaars, eten bij voorkeur met een vork slechts, echte auto liefhebbers, werken hard, geven graag geld uit, je mag veel geld hebben en succesvol zijn, zijn praktische no nonsense mensen, erg vriendelijk in het algemeen, optimistisch "ga er voor etc.," 50 % van de Amerikanen hebben geen paspoort, "de rest van de wereld" is dus een beetje een "ver van mijn bed show......." , Europa, het image, staat er wel goed op trouwens.

    Maar, generaliseren is altijd een gevaarlijke ha ha, ik wilde je vraag echter niet uit de weg gaan.

    De Staten in Amerika zijn slechts verbonden met elkaar via bepaalde wetgeving, maar hebben allemaal een sterke andere eigen cultuur net als in Europa, bovendien heeft men ook afwijkende eigen wetgeving, als in Europa.
    Een Spanjaard is geen Nederlander en een persoon die z'n hele leven in Oklahoma heeft gewoond, heeft een andere instelling als iemand die geboren en getogen is in San Francisco.
    Het is een intense samenleving en een mengelmoes van rassen, religies en nationaliteiten, dat vind ik het boeiende.


    [Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 09:33]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    zondag 13 januari 2019 om 09:37
    Leuk. Dankjewel :) beetje generaliserend natuurlijk ;)
    Merk jij daar iets van de government shutdown?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    zondag 13 januari 2019 om 09:47
    Ja, generaliseren moet je ook een beetje met een korreltje zout nemen altijd, maar we willen mensen nu eenmaal in een hokje duwen.
    Ik heb veel vrinden in het buitenland en we hebben elkaars land( en ) behoorlijk afgezeken zo nu en dan......ha ha als je elkaar wat beter kent kan je je dat veroorloven, op reis, borreltje erbij......pfhhhh

    Shutdown:
    Ik merk er niets van, vooral mensen die bij de overheid werken zijn zwaar gedupeerd, of mensen die van de overheids services afhankelijk zijn.......kunnen gewoon geen eten kopen, niet hun huur of hypotheek betalen......kloppen nu aan bij liefdadigheidsinstellingen, triest om te zien hoor.
    ( op TV )

    Lullig trouwens dat jan met die korte achternaam weer de dupe wordt van politieke spelletjes, zoals gewoonlijk en overal, de politici komen niks te kort hoor.....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    zondag 13 januari 2019 om 09:52
    Ja, tuurlijk. Als je een beeld van Amerikanen moet schetsen zonder enige generalisering blijft het bij het zijn mensen uit Amerika. Meestal.
    Ja, snap ik. Ben je in Amerika gaan wonen om ze meer materiaal te geven voor grappen? :p

    Ja, bizarre situatie. Het gekke vind ik dat meestal de slachtoffers ook een rol spelen in een conflict. Nu zijn het gewoon hardwerkende mensen die nergens iets mee te maken hebben.
    Ik weet niet of je in dit geval politici iets kunt verwijten. Volgens mij is dit gewoon één knettergekke politicus, waar overigens een redelijk deel van jan met die korte achternaam op heeft gestemd.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    zondag 13 januari 2019 om 10:18
    Ik ben in de States verzeild geraakt omdat ik een Indonesische/Amerikaanse "lekkere meid" tegenkwam in Amsterdam, zij was daar op vakantie ha ha
    Het was ook aantrekkelijk voor mij om m'n Nederlandse business uit te breiden, dus ik dacht waarom niet...?

    Shutdown:
    Ze komen niet uit de nieuwe begrotingsvoorstellen.
    Dat kan gebeuren, maar daar moet je de salarissen
    van ambtenaren niet bij betrekken, zo'n waanzin.
    Ik bedoel, ze zijn als overheid die verplichting al aangegaan en zijn dus verplicht die salarissen te betalen.
    Maar, nee, ze zijn het over bepaalde nieuwe uitgaven niet eens en dan gaan ze verplichtingen "die oud zijn"
    niet nakomen en daarmee de hele boel chanteren feitelijk.

    Dit alles komt voort uit wetgevingen die door politici, rechts of links, in elkaar zijn gedraaid, zijn allemaal advocaten en miljonairs........ra ra hoe kan dat ?
    ( dat laatste )

    Kijk, Trump geeft de Democraten de schuld en andersom.......

    50% vind Trump een verschrikkelijke ramp en de domme andere 50% adoreert hem.....
    Dat is heel begrijpelijk, de inkomensverschillen zijn veel te groot hier en dan krijg je maken met hele grote groepen van mensen die gewoon gefrustreerd en teleurgesteld "wraak nemen" en op iemand gaan stemmen die "er precies zo over denkt zoals zij"
    Althans die indruk geeft Trump die massa, dat is slim en gevaarlijk tegelijkertijd.

    Het 1 is het gevolg van het ander, je kan een groot gedeelte van je bevolking niet blijven uitbuiten, of minderheden apart zetten, dat wreekt zich, altijd !
    Dat geldt ook op wereld niveau en de verschillen van welvaart in onze wereld.
    Dat krijg je een keer goed voor je kiezen als mensheid.
    Elk tegennatuurlijk gedrag wordt afgestraft tenslotte en daar hoort economische onderdrukking ook bij.





    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    zondag 13 januari 2019 om 10:48
    Haha, zo kom je nog eens ergens.

    Je hebt gelijk dat de hele situatie de schuld is van politici, aangezien ze dit systeem op hebben gezet.
    Alleen is het volgens mij niet bedoeld om op deze manier te worden gebruikt.


    Ik denk ook dat als je de situatie van het land analyseert je ook wel snapt dat iemand als Trump kans maakt. Veel mensen voelen zich vergeten en genaaid. Dus ik begrijp de 'domme' 50% wel.
    Als die meer kansen hadden gekregen en meer aandacht, had Trump vrij weinig stemmen gekregen.
    Alleen hebben ze zich nu helaas weer laten naaien.
    Maar of ze het onder Hillary beter hadden gekregen weet ik ook niet.

    Daar heb je denk ik gelijk in. Het is alleen jammer dat we een compleet misvormd wereldbeeld hebben, doordat we in een compleet misvormde wereld leven. Dan zie je het zelf niet zo snel en ben je geneigd de daardoor onbegrijpelijke tegenreactie af te doen als idioot en misplaatst.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    zondag 13 januari 2019 om 11:40
    De grote bedrijven in deze wereld hebben het voor het zeggen; bankwezen, farmaceutische industrie, de voedsel en drank business en ga zo maar door.
    De politici bewijzen gewoon " lip diensten " , links of rechts in het politiek machtsveld, maakt niet uit.
    Kijk, Hilary gaf een lezing bij Goldman Sachs ( een Bank.....maar een echt power house politiek gezien ) voor 500.000 US$, hoe kan je in godsnaam dan nog geloofwaardig zijn als politicus....ha ha

    De grote zaken jongens financieren ook de politieke partijen.......een soort van legale corruptie,
    daar zorgen de "politici" wel voor middels hun wetgeving........absurde situatie.

    Kijk, Obama ook, belooft change.....blah blah, kan dat niet waar maken gezien de machts verhoudingen in "the house" en " the senate" een soort 1 en 2e kamer....
    Kan hij niks aan doen, maar als gevolg kwamen bij de verkiezingen maar liefst 12 miljoen "black voters" teleurgesteld niet opdagen.....er was immers niks verandert voor hen, door een "zwarte president" nota bene.....

    De onderlaag gelooft het dus wel......dat is een gevaarlijke tendens.

    Je ziet in Nederland een wat zwakkere afspiegeling, maar het idee van de dividend belasting afschaffing en de invloed van Unilever op Rutte laat ook een duidelijk beeld zien.
    Zo werkt dat dus, overal........de voetballerij is slechts een klein onderdeel maar werkt precies zo,
    het gaat slechts om geld.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    zondag 13 januari 2019 om 18:56
    Ja, dat klopt. Wat bedoel je met lip diensten?
    Leuk bedrag voor een lezing. Dat wel
    En nouja, de Trumpstemmers dachten dat onder zijn concurrenten voor hun weinig zou veranderen. Daar hadden ze denk ik gelijk in. Het is kennelijk toch wachten op een president die het hele volk wil zien in plaats van alleen de blauwe of rode helft.

    Ja, al zitten politici ook in een soort wurggreep denk ik. De huidige politici (al wil ik die nergens van vrijspreken) zitten vast aan een systeem waar ze moeten hoereren voor geld als ze kans willen maken op stemmen.
    Al heeft de Daily Show een leuk item gemaakt over hoe Australische politici hun carrière opofferden om wapens te verbieden.

    Ja, dus uiteindelijk draait het toch weer om eerlijkheid en communicatie. Daarom wordt 'zeggen wat je denkt' misschien wel zo gewaardeerd. Het schept een soort illusie dat iemand niks achter houdt.

    Ja, klopt. En Rutte wil ook al mensen op hun bek gaan slaan.
    We volgen sowieso het Amerikaanse voorbeeld, omdat het een ontzettend gaaf land lijkt.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    zondag 13 januari 2019 om 20:16
    Lip diensten = "naar de mond praten" .

    Het probleem, mondiaal, is gewoon geld.
    Het groot kapitaal heeft de controle en dat lijkt een niet terug te draaien situatie te worden, maar daar worden we wel het slachtoffer van, allemaal. We vernietigen ons zelf.
    Geld zou ons ten dienste moeten zijn, maar wij aanbidden het geld als slaven.

    Amerika is een heel gaaf land, wat komt er nu niet uit dat land ? waar de hele wereld gebruik van maakt........ Muziek, Trends, Computers, I phones, Franchsie bedrijven, Vliegtuigen en vroeger Wasmachines, TV en het verschijnsel "Supermarkten" etc., etc., bijna alles..
    Maar je hebt ook schaduwzijden.....
    Amsterdam is een hele leuke stad, maar heeft ook veel problemen die Staphorst niet heeft.....toch woon ik liever in Amsterdam.

    En zo gaat dat op voor alle samenlevingen,
    ik heb ook in Thailand, Hongkong en het Caribische gewoond, nou.....daar lusten de honden ook geen brood van.....als je kritisch kijkt.

    Om in het paradijs te belanden moet je eerst je ogen sluiten.........zie het als een verlossing ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    zondag 13 januari 2019 om 20:27
    Ah, dankjewel.

    Ik weet niet of het terug te draaien is. En hoe afhankelijk je ervan bent als regering.
    Het feit dat ze politici nodig hebben om het juiste beleid te creëren betekent wel dat ze het zonder die politici een stuk moeilijker zouden hebben. Met een linkse regering krijgen ze aanzienlijk minder gedaan denk ik.

    Dat we geld aanbidden komt ook doordat de hele maatschappij daaromheen is gebouwd.
    Alles is gericht op mensen laten kopen.

    Managers, CEO's :p
    Ik ben geen fan van franchisebedrijven trouwens. In ieder geval denk ik dat Amerika een nogal onhoudbare manier van doen heeft. En dat moeten we niet nadoen.

    Dat geloof ik best. Al gaat het op sommige plekken ook goed. Ik denk dat er in ieder geval betere voorbeelden zijn.

    Ja, dan liever hier een paradijs.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 20:27]
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 12:34
    Hij was hiervoor al een aantal jaar de manager van Middlesbrough en de bondscoach van U21 en werd de interim-manager toen Allardyce werd ontslagen en het waren ook juist de spelers die graag zagen dat hij permanent werd aangesteld, hij ligt namelijk erg goed bij de spelers, er is nooit een wanklank te horen geweest vanuit de spelersgroep de afgelopen jaren en verder is hij in staat gebleken om een systeem te bedenken dat heel behoorlijk functioneert en waar de spelers zich ook prettig in voelen. Afgelopen WK haalde hij toch maar mooi de halve finale, de laatste keer dat dat gebeurde was in 1990.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 12:43]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    zondag 13 januari 2019 om 12:40
    De man heeft niets maar dan ook niets gewonnen, is een paar jaartjes bezig nu, Engeland is gewoon mislukt op het WK.
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 12:45
    De belangrijkste winst is dat er eindelijk weer eens een echt team staat onder Southgate die zich verder ook uitstekend presenteert en dat het land ook weer achter het nationale team staat (dat is tijden heel anders geweest), daarnaast heeft hij zoals gezegd de halve finale van een WK gehaald en dat was sinds 1990 niet meer gebeurd. Er is onder hem dus wel degelijk een grote progressie geboekt en zeker ook de spelers zien hem graag blijven de komende jaren.. Hij heeft het nu al een stuk beter gedaan dan vrijwel al zijn voorgangers de afgelopen decennia en ook richting 2020 ziet het er zeer goed uit voor het nationale team.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 13:28]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    zondag 13 januari 2019 om 12:52
    Nee , er staat geen echt team, had dat er wel gestaan hadden ze beter gepresteerd, het spel was ook niet om aan te zien.
    De man, in mooi pak, komt net kijken als Trainer.
    Het is echter voor MU niet ongebruikelijk om de verkeerde mensen aan te trekken, dus het zou mij niet verbazen als de keuze op onbenullige Southgate valt.
    Een keurige beschaafde man, in drie delig kostuum op de bank inclusief dure laptop.
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 12:55
    Ik snap dat je amper bekend bent met Southgate, maar je lult als een kip zonder kip. Daarnaast vind ik ook dat er betere kandidaten zijn voor United en de kans is dan ook levensgroot dat ze een ander aanstellen, maar over de bondscaoch Southgate vallen wel degelijk een hoop positieve dingen te zeggen en terwijl jij je op basis van niets focust op zijn dure laptop en kostuum, heeft hij honderden wedstrijden in de Premier League gespeeld en zo'n 60 interlands gespeeld voor Engeland en als speler 3 eindtoernooien meegemaakt, die man weet heel aardig hoe het eraan toe gaat in het wereldje.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 13:13]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    maandag 14 januari 2019 om 02:40
    Zijn carrière is simpel na te gaan on line, dus als je denkt dat jij over de exclusieve wetenschap beschikt mbt zijn carriere, dan is dat wat hoogmoedig.

    Zijn ervaring als speler zegt niets over de kwaliteiten van iemand als Trainer, er mislukken zo veel spelers als Trainer dus dat is aantoonbare onzin.
    Zo zijn er ook prima Trainers die nooit goede spelers zijn geweest.
    Southgate is en blijft een beginneling als Trainer en moet eerst maar eens wat gaan winnen, want daar wordt je op afgerekend in het professionele voetbal.
    Welkom in het betaalde voetbal anno 2019.



    Vind ik leuk
    maandag 14 januari 2019 om 02:47
    Het gaat niet om de informatie die jij op Wikipedia kunt lezen in 30 seconden, maar tot de inzichten die je had kunnen komen als je hem als bondscoach sinds 2016 nauwkeurig had gevolgd, bekend bent zijn visie op het nationale team en waar hij naartoe wil werken (en hij zijn spelers daar ook van weet te overtuigen) en dus had gezien welke goede keuzes hij sinds zijn aanstelling heeft gemaakt en welke ontegenzeggelijke progressie er onder zijn leiding is geboekt, niet alleen qua systeem op het veld dat goed aansluit bij de spelers en waar ze zich prettig in voelen, maar ook daarbuiten is het sinds lange tijd weer een eenheid en dat is een van de redenen waarom veel Engelsen nu weer achter het nationale team gaan staan.. Uit jouw teksten blijkt dat je zijn bezigheden als bondscoach bij het nationale team amper hebt gevolgd en dat kan ik je onmogelijk kwalijk nemen, maar wees dan ook wat gereserveerder als je hem dan toch meent te moeten beoordelen.

    Verder was het punt uiteraard niet dat iemand met veel ervaring als speler ook per se een goede trainer moet zijn, maar jij probeert hem neer te zetten als een of andere jandoedel door met onzin te komen over zijn "dure laptop" en kostuum, terwijl zijn carrière als speler er juist op wijst dat hij heel goed weet wat er te koop is in het wereldje en zeer zeker niet het eerste de beste uitvindertje.. Dat is zoals gezegd geen enkele garantie, maar tot nu toe doet hij het heel behoorlijk als bondscoach - en uiteraard is ook hij nog steeds lerende als veertiger - en zowel de spelers als veel Engelse voetballiefhebbers zien hem voorlopig het liefst op deze voet verder gaan; ook omdat hij oog heeft voor jonge talenten als Sancho en ze ook gewoon de kans geeft om hun ding te doen, dat is ook geregeld heel anders geweest de afgelopen decennia.
    [Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 03:19]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    maandag 14 januari 2019 om 03:21
    Ha ha het Engelse Nationale team stelt al sinds jaar en dag niets meer voor.......
    De laatste titel in 1966, welterusten......vergane glorie.
    Vind ik leuk
    maandag 14 januari 2019 om 03:32
    Dat is ook een van de redenen waarom mensen die hem daadwerkelijk volgen zo duidelijk zien dat Southgate goed werk levert en hem het liefst zo door zien gaan, afgelopen WK liep hij op een haar na de finale mis en had alle pech van de wereld dat Kane net voor rust niet de 2-0 erin schoot tegen Kroatië in de halve finale, eens kijken wat ze er op het volgende eindtoernooi van bakken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 03:34]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +12079
    maandag 14 januari 2019 om 04:47
    Prijzen bepalen je succes, en ijskonijn Southgate heeft nog niets laten zien als trainer, alle excuses ten spijt heeft hij gewoon verloren met het Nationale team met oninteressant voetbal.




    Vind ik leuk
    maandag 14 januari 2019 om 11:36
    Dat laatste is een kwestie van smaak, daar denken veel liefhebbers toch echt anders over en ik zeker, laatst was het ook weer genieten toen er een historische 2-3 overwinning werd geboekt in Spanje. En hij heeft inderdaad verloren, in de verlenging van Kroatië op de halve finale van een WK, het is wat.. Neemt niet weg dat hij overall tot nu toe uitstekend werk levert in zijn functie als bondscoach.
    [Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 11:39]
    Vind ik leuk
    Bartho +255
    zondag 13 januari 2019 om 08:07
    Iedereen hier is het eens solksjear moet blijven. Idd tijd dat er iemand met voetbalverstand erbij komt in de board.
    Vind ik leuk
    Voetbal@com +1533
    zondag 13 januari 2019 om 08:55
    Waarom bellen ze Giggs niet?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37450
    zondag 13 januari 2019 om 09:03
    Solksjaer.is.prima, kent de club door en door, kan zich nog ontwikkelen en komt prima over. Domme zet weer.
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +3169
    zondag 13 januari 2019 om 09:07
    Pff southgate. Nietszeggende trainer die Engeland nauwelijks laat draaien met sterspelers als Kane, Lingard, Rashford.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    zondag 13 januari 2019 om 09:12
    Maar wel leuke corners.
    Vind ik leuk
    Reddevil +279
    zondag 13 januari 2019 om 11:26
    Mooi Ole het laten doen!
    Vind ik leuk
    BoRiNo13 +313
    zondag 13 januari 2019 om 13:23
    Ole blijf aub... T gaat net zo lekker. Wat als hij vanaf t begin van het seizoen mag proberen? Hij verdient t wel vind ik om t te mogen laten zien
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 13:46
    Ik zou lekker bondscoach van Engeland blijven. Die hebben namelijk een leuke lichting die eraan komt.
    Pickford
    Trent
    Gomez
    Stones
    Maquire
    Robertson
    Sterling
    Rashford
    Kane
    Etc
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws