FC Den Bosch scoort zes keer, wint periodetitel en verstevigt koppositie

FC Den Bosch scoort zes keer, wint periodetitel en verstevigt koppositie

Gepubliceerd: zondag 13 januari 2019 om 16:21zo 13-01-2019 om 16:21

Laatste update: zondag 13 januari 2019 om 16:30zo 13-01-2019 om 16:30

FC Den Bosch heeft in de eerste Keuken Kampioen Divisie-speelronde van 2019 beslag gelegd op de tweede periodetitel. FC Dordrecht was zondag kanonnenvoer voor de koploper: 2-6. In Amsterdam deelden Jong PSV en Jong Ajax de punten (2-2).

Den Bosch is bezig aan een topseizoen en sleepte zondag de eerste 'prijs' van 2019 in de wacht. De ploeg van trainer Wil Boessen had één helft moeite met FC Dordrecht, maar liep na rust uit naar een dikke zege. Leo Vaisanen (twee keer), Daniël Breedijk (eigen goal), Julian Marchioni, Danny Verbeek en Antonio Stankov (eigen goal) verzorgden de Bossche productie.

Door de overwinning verstevigt Den Bosch ook nog eens de koppositie, want naaste belagers Sparta en Go Ahead Eagles wisten zondag niet te winnen. De Rotterdammers speelden na een spectaculaire wedstrijd gelijk bij SC Cambuur (3-3), terwijl de club uit Deventer op bezoek bij Roda JC met 3-1 onderuit ging. Met de periodetitel heeft Den Bosch zich verzekerd van deelname aan de play-offs om promotie/degradatie.

Jong Ajax - Jong PSV
De 'mini-topper' tussen Jong Ajax en Jong PSV in Amsterdam leverde geen winnaar op. De twee ploegen scoorden beide twee keer. Danilo Pereiro maakte in de eerste en tweede helft een doelpunt namens Jong Ajax. Dirk Abels, na een fout van doelman Stan van Bladeren, en Bertalan Kun trokken de stand tot twee keer toe gelijk voor Jong PSV.

Overige uitslagen Keuken Kampioen Divisie
Almere City FC - FC Volendam: 0-2
FC Eindhoven - NEC: 3-2
Jong FC Utrecht - Jong AZ: 1-3
MVV - FC Twente: 0-2
Telstar - Helmond Sport: 1-1
TOP Oss - RKC Waalwijk: 1-2

Plaats een reactie

Mesut Özil +6421
zondag 13 januari 2019 om 16:22
En dat met een uitgeklede selectie van Jong Ajax, knap! Alle grote talenten waren mee op trainingskamp met het eerste.

WZAWZDB!
Vind ik leuk
Mosquito +21919
zondag 13 januari 2019 om 16:24
Bij jong PSV deden natuurlijk wel alle grote talenten mee he pannenkoek?
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
zondag 13 januari 2019 om 16:25
Zijn die er dan? :p
Vind ik leuk
Mosquito +21919
zondag 13 januari 2019 om 16:27
In Qatar.
Vraag maar aan watertandende Sneijdertje😉
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 18:13
Ja
Vind ik leuk
LOZGUTI +1097
zondag 13 januari 2019 om 16:25
Bij jong PSV ook desalniettemin leuk om de jeugd van beide clubs te kijken
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
zondag 13 januari 2019 om 16:25
Dat laatste klopt.
Vind ik leuk
LOZGUTI +1097
zondag 13 januari 2019 om 16:26
Wat klopt er bij het voor stuk niet dan
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 16:35
Vond het niveau niet overweldigend !
Vind ik leuk
LOZGUTI +1097
zondag 13 januari 2019 om 16:37
Nee dat klopt
Vind ik leuk
MeAgain +7165
zondag 13 januari 2019 om 16:36
Zielige troll
Vind ik leuk
1313 +8787
zondag 13 januari 2019 om 16:58
Lekker belangrijk dit. Beide teams waren gehavend. Maar ga nou niet dit topic verzieken voor onze Bosschenaren! Want dat is in mijn ogen wel het belangrijkste in dit topic.💪

Gefeliciteerd Bosschenaren! Op naar de ED het is jullie wel gegund.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 17:22]
Vind ik leuk
sundaymanara +1328
zondag 13 januari 2019 om 16:23
Jammer dat er geen hond komt kijken in 's Hertogenbosch.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 16:25
Gewoon elke week vol hoor. Volgende week Top is waarschijnlijk helemaal uitverkocht
Vind ik leuk
Kuip +10047
zondag 13 januari 2019 om 16:35
Zeker 3500 mensen dus. Wauw!
Vind ik leuk
fcdb 67 +2752
zondag 13 januari 2019 om 16:39
Je koekerd ben de er ook weer.
Vind ik leuk
Kuip +10047
zondag 13 januari 2019 om 17:47
Zie mijn reactie van 16.36 uur onderaan. Maar je zat zeker nog in het café feest te vieren.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 17:47]
Vind ik leuk
fcdb 67 +2752
zondag 13 januari 2019 om 18:30
Nee kerel ben in Dordrecht geweest. Ga altijd kijken
Vind ik leuk
Come on Utreg +29719
zondag 13 januari 2019 om 16:25
FCDB speelde uit vandaag ;-)
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 16:26
400 uitsupporters mee, uitverkocht uitvak
Vind ik leuk
Come on Utreg +29719
zondag 13 januari 2019 om 17:52
Zo hoort het! Gefeliciteerd met de periodetitel!
Vind ik leuk
Biennie +2464
zondag 13 januari 2019 om 16:23
werkelijk waar ongelooflijk hoe Jong Ajax deze wedstrijd niet heeft weten te winnen.
Psv 2 kansen gehad over de hele wedstrijd en 1 goal was niet een een halve kans....

Onverdiend punt voor beiden.
Vind ik leuk
Hast58 +914
zondag 13 januari 2019 om 16:32
Al dat gebrei, ze willen die bal alleen maar over de doellijn combineren. Als ik trainer was zou ik niet anders doen dan de eerste drie weken alleen maar op doel afwerken. Tot ze er stront ziek van worden. Misselijk word ik van die manier van spelen. Tegenstander komt amper aan de bal en wat is het resultaat???
Vind ik leuk
Biennie +2464
zondag 13 januari 2019 om 17:18
Als ajax 5% scherper was geweest in de afronding was het gewoon 6-2 geworden ofzo.

3 100% kansen gemist plus nog wat momenten...
Vind ik leuk
Hast58 +914
zondag 13 januari 2019 om 17:54
Maar dat gebeurt elke wedstrijd weer, ze komen minimaal een keer of 15 per wedstrijd om vanuit een goede positie op doel te schieten, maar elke keer weer pielen en breien. D'R ogen moeten toch eens een keer open gaan zou je zeggen.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 17:56
Da's niet best dan...
Vind ik leuk
Biennie +2464
zondag 13 januari 2019 om 18:07
Het spel was prima hoor tot de afronding dan...
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 18:09
Dat zeg ik. Da's niet best dan.
Vind ik leuk
Biennie +2464
zondag 13 januari 2019 om 18:19
Tja spelers zijn nog jong.. het ene moment winnen ze 2-5 en en andere moment missen ze alles en spelen ze alsnog gelijk...
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 16:23
Dat Dordrecht is wel heeeeeeeeel slecht.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2650
zondag 13 januari 2019 om 16:24
Gefeliciteerd Den Bosch! Wat een seizoen tot nu toe voor hen. En nu Sparta en Go Ahead uitgeschakeld zijn voor de titel denk ik dat zij fluitend kampioen worden. Zo zie je maar dat geldschieters ook een positieve bijdrage kunnen leveren. Sparta blijft helaas blunderen en met name dan Kortsmit. Wat een drama.
Vind ik leuk
1313 +8787
zondag 13 januari 2019 om 17:05
Mwa Sparta en Gae zijn beide nog niet kansloos hoor. Iedereen kan van iedereen verliezen in de KKD. Dat maakt het juist zo leuk. Nee er is nog niks beslist.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2650
zondag 13 januari 2019 om 17:09
In januari 5 punten voor staan is al veel hoor. Nu kan Sparta nog wel wat spelers erbij halen maarja. Ik zie Den Bosch niks verspelen aangezien ze ook het geluk hebben van de kampioen. Sparta en play offs zijn ook geen gelukkig huwelijk dus je seizoen kan er nu zomaar al opzitten. Er is nu wel gebleken dat er wat bij moet dus hopelijk komt van Stee nog met wat leuks.
Vind ik leuk
1313 +8787
zondag 13 januari 2019 om 17:21
Het is zeker veel... maar er komen nog wel heel wat lastige uitwedstrijden aan voor Den Bosch. Nog 19 wedstrijden te gaan... even een dipje en je staat er zo weer bij!
Vind ik leuk
Nbl +822
zondag 13 januari 2019 om 16:24
Dat Dordrecht schieten de tranen toch ook in je ogen wat is dat slecht zeg
Vind ik leuk
2cents +61651
zondag 13 januari 2019 om 16:24
Normaal zou je de wedstrijd tussen deze twee Jong ploegen gaan bekijken met het idee dat 5-8 van deze jongens straks bepalend gaan zijn in het Nederlandse voetbal.

Helaas is dat door de planning nu weer niet het geval. Het was bijzonder armoedig.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 16:26
Lopen toch wel talenten rond bij Den Bosch.
Vind ik leuk
2cents +61651
zondag 13 januari 2019 om 16:33
Ongetwijfeld. Neem aan dat Koeman op de tribune zat?
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 17:16
Geen idee.

Had hij een vrije dag?
Vind ik leuk
2cents +61651
zondag 13 januari 2019 om 17:40
Op je vrije dag ga je niet naar Den Bosch. Dat is voor hem gewoon werk.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43202
zondag 13 januari 2019 om 17:19
Van Looi zat op de tribune ja😎.
Maar hij zal niet veel Nederlanders goed hebben zien spelen nee.
Alleen Botman. Die vond ik imponeren. Met zn 193cm sowieso leuk aanwezig.

Aan de kant van Ajax was ook Kuhn aanvallend leuk. Maar er was vooral erg veel armoede. Aan beide kanten. En t was koud. Heel koud😂
Vind ik leuk
Pimman +10406
zondag 13 januari 2019 om 17:23
Ja Arie die Botman zou het wel eens kunnen gaan maken..een soort van kopie van De Ligt.
Vind ik leuk
2cents +61651
zondag 13 januari 2019 om 17:37
Botman is inderdaad imposant sterk, maar hij stond tegenover de broer van Jorrit Hendrix. Vraag me weleens af hoe hij het op de training zou doen tegen Dolberg of zelfs Brobbey.

Aan de bal moet hij bovendien nog stukken beter.

Het ging qua Koeman over de talenten bij Den Bosch. ;)

Zijn assistent zat ook al bij Jong Ajax.

Dest zette trouwens zijn sterke lijn ook wel door. Timber kan het ook redden, maar voor de rest...

Wanneer gaat Johnsen bijvoorbeeld snappen dat het nu zijn beroep is?
Vind ik leuk
Kuip +10047
zondag 13 januari 2019 om 17:52
Is Botman een linkspoot?
Vind ik leuk
fcdb 67 +2752
zondag 13 januari 2019 om 20:35
Het grootste talent (eigen opleiding) deed nu niet mee, was geblesseerd. Felida is zijn naam, houdt hem maar in de gaten. Ga je in de toekomst zeker nog tegen komen deze naam.
Vind ik leuk
sundaymanara +1328
zondag 13 januari 2019 om 16:26
Twente kruipt ook weer lekker omhoog. Toch moeilijker om van MVV uit te winnen dan Dordrecht.
Vind ik leuk
dijkie87 +1354
zondag 13 januari 2019 om 16:26
den bosch kan beter nu genieten als die geldschieter ooit stopt zijn ze faillet
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 16:28
Kletspraat.
Vind ik leuk
dijkie87 +1354
zondag 13 januari 2019 om 16:28
de feiten zeggen de echte fans zelf ook en ken er een paar
Vind ik leuk
schfan1920 +6367
zondag 13 januari 2019 om 16:30
Jou mening is geen feit hé. En er zijn er duizenden dan zeggen er een paar niet zoveel. Zoals gezegd gun het ze gewoon.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 16:30
Als Knaki niet was gekomen was het lastig, nu niet meer en het kapitaal staat OP het veld.
Vind ik leuk
dijkie87 +1354
zondag 13 januari 2019 om 16:33
ze waren zo goed als faillet ja dus als deze geldschieter stopt is het klaar weet je zelf ook en vind ook leuk dat ze 1e staan veel vrienden zijn voor den bosch die elke wedstrijd uit en thuis gaan kijke
Vind ik leuk
schfan1920 +6367
zondag 13 januari 2019 om 17:58
En waarom dan wel? Stel ze promoveren en ze spelen een paar jaar ED. Je krijgt dmv sponsoring en tv gelden een hoop binnen. Op een gegeven moment is er dan geen geldschieter meer nodig om te kunnen blijven bestaan.

En zeg sowieso nooit, nooit.. in Enschede bestonden er ook wonderen..
Vind ik leuk
schfan1920 +6367
zondag 13 januari 2019 om 16:29
Je kan het ze ook gewoon gunnen. En naar mijn weten is de selectie waar ze voor de winter mee speelden grootste deel dezelfde als het seizoen daarvoor. Veel NL jongens in de basis.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 17:10
Klopt! Ook vandaag en de afgelopen wedstrijden. Met name eigen jeugd, aangevuld met jongens uit de regio en enkele buitenlanders. Daarna een aantal buitenlanders die wel zijn gehaald, maar nog geen versterking zijn gebleken.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 16:50
knakkie legt een fundament in den bosch en als die er ligt kunnen ze op eigen benen staan met knakkie aan het roer. maar ik kan niet zo goed tegen de jaloerse opmerkingen als knakkie dan dit dan dat. als hij er niet was geweest was het nu al klaar geweest bij fcdb. dijkie87 en vele andere je bent een jaloerse koekwous.
Vind ik leuk
3Bier +14348
zondag 13 januari 2019 om 16:54
Heb jij dit nou getypt Shannah? Of was het Bjorn?
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 18:35
bjorn
Vind ik leuk
3Bier +14348
zondag 13 januari 2019 om 18:58
Jammer, mijn voorkeur gaat toch uit naar Shannah
Vind ik leuk
dijkie87 +1354
zondag 13 januari 2019 om 18:00
jaloers op een club dat nooit lol zeg gewoon hoe ze ervoor stonden zonder da poen en dat was bedroevend punt om faillet te gaan mar ontken het maar ik weet wel beter
Vind ik leuk
fr1963 +4367
zondag 13 januari 2019 om 16:26
PSV weer niet kunnen verslaan, ondanks thuiswedstrijd en een paar gele kaarten.
Zijn ze weer /nog steeds niet de beste! Zal wel een klapje zijn weer voor al die wzawzdb schreeuwers....
Vind ik leuk
3Bier +14348
zondag 13 januari 2019 om 16:33
Het is maar waar je je druk om maakt.
Vind ik leuk
appeltje +3665
zondag 13 januari 2019 om 16:38
Hahahaha

Jong Ajax was ook verreweg de beste ploeg. Maar ja, PSV was veel effectiever. Maar vandaag was ook wel weer duidelijk dat volgende jeugdlichting van PSV veel poverder is dan die van Ajax, buiten de talenten die met de eerste elftallen mee waren.
Vind ik leuk
Pimman +10406
zondag 13 januari 2019 om 17:26
Ja appeltje..anderhalve kans voor psv wél 2 goals. Kortom zéér effectief. Ajax had de kansen op minimaal 4 of 5-2! Maar ja kansen benutten is ook een kwaliteit.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
zondag 13 januari 2019 om 16:48
Omdat alle toptalenten bij Ajax op trainingskamp waren met het eerste.
Vind ik leuk
3Bier +14348
zondag 13 januari 2019 om 17:00
Bij PSV ook.
We hebben zitten kijken naar de mindere goden en reserves van beide jong ploegen.
Matige pot maar dat kan je verwachten. Beide ploegen zijn ook totaal niet op elkaar ingespeeld.
Ajax voetbalde iets beter, heeft een iets betere indruk achter gelaten maar het was niet best.
Die Dest lijkt me wel een prima opvolger van Mazraoui over een paar jaar.
Kuhn leuke speler
Danilo toch weer effectief en Brobbey gezien zijn leeftijd ook veel potentie.
De rest zullen we nooit in Ajax 1 zien.
Bij PSV kan ik dat niet goed inschatten. Die hebben ook niet veel laten zien.
Vind ik leuk
appeltje +3665
zondag 13 januari 2019 om 17:17
J. Timber is er ook wel eentje hoor. En Botman was vandaag ook goed.
Vind ik leuk
Pimman +10406
zondag 13 januari 2019 om 17:33
Matige pot klopt maar wél met ongelofelijk véél passie en strijd. Mede door de storm kan je dan niet écht goed voetbal verwachten, wel vermakelijk. Ajax vergat het af te maken met 4 of 5-2. Psv 1 échte kans en prima goal, de andere was een blunder van de Ajaxkeeper.
Vind ik leuk
Pimman +10406
zondag 13 januari 2019 om 17:29
Mesut correctie; Zowel Ajax als psv misten beide al hun toptalenten ivm trainingskampen dus dat was gelijkmatig verdeeld.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 16:53
hoe je mond joh als je niks te melden hebt prijs je gelukkig met het gelijk spel.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 16:58
Draag je nu ook al haat naar de kinderen die bij Ajax spelen? Het wordt sneu zo
Vind ik leuk
Bocajuun +893
zondag 13 januari 2019 om 16:27
Kampioen worden en dan nooit meer naar Twente! Forza Den Bosch!
Vind ik leuk
Tukkerland +3606
zondag 13 januari 2019 om 16:46
Kan niet goed blijven gaan voor Den Bosch. Lekker je grote praat laten waar het is.
Vind ik leuk
Bocajuun +893
zondag 13 januari 2019 om 16:57
Want? Waarom bij DB niet en bij twente wel?
Vind ik leuk
Joost69 +677
zondag 13 januari 2019 om 16:28
Gefeliciteerd Den Bosch, terecht, verdiend en op naar de eredivisie ;)
Vind ik leuk
Rodajc +18688
zondag 13 januari 2019 om 16:29
Gefeliciteerd Den Bosch! Terechte periodekampioen. Voor ons weer een mooie overwinning erbij, de top 5 binnengetreden, weer een succesvol debuut erbij, én Engels heeft zijn kwaliteiten weer kunnen laten zien. Ook wij staan er aardig voor qua team!
Vind ik leuk
schfan1920 +6367
zondag 13 januari 2019 om 16:31
Toch wel apart die Engels.. vorig seizoen was het niks en nu is het zelfs meer dan goed.
Vind ik leuk
Rodajc +18688
zondag 13 januari 2019 om 16:35
Nu als spits, komt ie beter tot zijn recht.
Vind ik leuk
Pimman +10406
zondag 13 januari 2019 om 17:37
Engels is wel de man bij Roda. Geweldig hoe hij die goals maakt. Ben bang dat Roda zonder hem niet zoveel meer voorsteld. Kortom Roda moet hopen dat hij geen wintertransfer maakt. In de zomer is hij zéker weg lijkt me..
Vind ik leuk
Rodajc +18688
zondag 13 januari 2019 om 18:11
Qua goals heb je gelijk, maar in de organisatie en op het middenveld zit ook best wel wat talent. Veel clubs hebben er last van als ze hun beste speler voorin moeten missen. Sparta zonder Veldwijk bv zou ook een stuk minder zijn.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 16:33
Vind ik ook, net als Den Bosch een mooi jong team.
Vermeij heeft net getekend bij Den Bosch.
Vind ik leuk
Rodajc +18688
zondag 13 januari 2019 om 16:36
Op deze manier worden jullie met 10 vingers in de neus kampioen. Veel gelijkenissen met Fortuna vorig seizoen, gefeliciteerd!
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 16:38
1 verschil, meeste zijn bij ons jong en eigen jeugd, dat had Fortuna op Schuurs na niet.
Vind ik leuk
Rodajc +18688
zondag 13 januari 2019 om 17:09
Jawel hoor, meeste jong gehaald En Essers en Saddiki waren ook basisspelers.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 17:19
Ok dat is ook het beste, jonge ambitieuze spelers, zie Ajax en PSV.

En Molenaar en Boessen worden gesteund ook als het ff minder gaat
Vind ik leuk
Pancev +1186
zondag 13 januari 2019 om 16:47
Goed debuut van Keulen.
Vind ik leuk
Pancev +1186
zondag 13 januari 2019 om 17:14
Goed om bij Roda jongens als Keulen, Souren, Remans etc. in de ploeg te zien. Dat is de weg vooruit. Aangevuld met gretige gasten van elders. Zie een vertrek van Engels wel dichter en dichterbij komen. Jammer.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 17:41
Roda moet die contracten van die jonge spelers gaan verlengen. Daar kun je mee vooruit de komende jaren en wie weet zit er een pareltje tussen. Vooral die Souren, leuke speler om naar te kijken.
Vind ik leuk
Pancev +1186
zondag 13 januari 2019 om 17:44
Inderdaad, had die Souren overigens al veel eerder in het Eerste elftal verwacht. Zeker in deze divisie.
Vind ik leuk
Anti046 +35
zondag 13 januari 2019 om 18:58
Jullie tweede dankzij? De nederlaag tegen MVV !! R*da gaat eraan !!
Vind ik leuk
Rodajc +18688
zondag 13 januari 2019 om 20:15
Nee doordat we verloren bij Den Bosch, op kwaliteit. Tegen jullie verloor ons jonge team op basis van mentaliteit. Wil niet zeggen dat onze spelers niet hun best deden, maar waren mentaal gewoon minder sterk.
Vind ik leuk
Rodapaus +6154
zondag 13 januari 2019 om 16:30
Helaas geen titel voor ons, toen t gelijk stond had ik nog een beetje hoop maar een score van 2-6 is natuurlijk een knappe overwinning, gefeliciteerd!
Vind ik leuk
NvC +8572
zondag 13 januari 2019 om 16:31
Gefeliciteerd FCDB! Verdiend! 👍
Vind ik leuk
Pancev +1186
zondag 13 januari 2019 om 16:33
Jong Ajax tegen Jong PSV is toch niet van belang? Roda dat Go Ahead klopt lijkt me belangrijker in de strijd om de bovenste plaatsen.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 16:34
Den Bosch C.L wint wat een topprestatie trots op de boys.
Vind ik leuk
stratumseind +195591
zondag 13 januari 2019 om 16:34
Heyaa den bosch op naar promotie ....
Staan clubs als sparta twente nec roda gae ff raar te kijken want hier had niemand rekening mee gehouden.

Knap Bosschenaren ga zo door
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2650
zondag 13 januari 2019 om 16:36
Tja met een gevulde portemonnee is het makkelijker shoppen dan met de hand op de knip. Buiten dat presteert Sparta dramatisch in uitwedstrijden anders hadden we er nog beter voor gestaan.
Vind ik leuk
stratumseind +195591
zondag 13 januari 2019 om 16:38
Das zeker een feit maar neemt niet weg dat niemand dit scenario vooraf voorspeld heeft toch?
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2650
zondag 13 januari 2019 om 16:40
Dat klopt zeker! Al is het Den Bosch wel gegund. Ik had het zeker niet verwacht, had ze als outsider voor top 5 maar zeker niet voor kampioensschap ingeschat maar tot nu toe doen ze het echt top.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 16:55
Dat zei ik al. Uit is het niet goed genoeg. Fraser krijgt ze niet op scherp voor de uitwedstrijden.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2650
zondag 13 januari 2019 om 17:04
Je hebt (jammer genoeg voor ons) gelijk gekregen. Zijn positie wankelt nu ook echt, er heerst grote onvrede over de resultaten.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 17:07
Ja. Hij valt zijn spelers af en dan krijg je de spelers niet achter je.
Pusic ( poeslief volgens zijn criticasters) en Boessen doen dat niet en liggen wel goed bij de spelers.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 17:08]
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2650
zondag 13 januari 2019 om 17:10
Ja klopt, al kan de aanpak per spelersgroep wel verschillen natuurlijk.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 17:12
Zeker. Boessen geeft er ook wel eens een een boete, maar niet in het openbaar
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 17:15
Schei toch uit man! Sparta heeft nog altijd een groter spelersbudget dan FC Den Bosch. Bij beide ploegen staan er jeugdspelers in de basis. Ik denk in ons geval (buiten de jongteams) nog meer dan bij de andere titelkandidaten. Alhoewel Sparta een fantastische jeugdopleiding heeft. Als je Kortsmit, Rahyi, Veldwijk, Auassar, Drenthe, Vriends, Wuytens en Duplan hebt, heb je gewoon een fantastische selectie. Niet mauwen, maar mouwen opstropen. Heya Den Bosch!
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2650
zondag 13 januari 2019 om 17:20
Ik mauw niet maar normaal gesproken zou Den Bosch niet meedingen om promotie. Nu ze een geldschieter hebben en er externe kwaliteit bij is gekomen die een club als Sparta of Go Ahead niet kan betalen vind ik wel dat je er voordeel van hebt. Natuurlijk kan je een topjaar hebben met eigen jeugd erbij en sluit ik niet uit dat het zonder geldschieter ook was gebeurd maar misschien wel in mindere mate. Ik vind zelf Sparta op dit moment meer los zand dan een team en de spelers die jij opnoemt presteren niet tot weinig. Alleen Drenthe en Veldwijk steken erboven uit. Wuytens is een drama, Kortsmit blundert elke week en Duplan speelt nooit. Valt allemaal echt wel mee met de kwaliteit bij ons. Er moet een centrale verdediger bij, een middenvelder en een keeper. Dan maken we misschien nog een kans. Gefeliciteerd in ieder geval met de periodetitel!
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 17:23]
Vind ik leuk
Bromsnor +49
zondag 13 januari 2019 om 18:03
3-3 uit Cambuur vind ik niet slecht
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2650
zondag 13 januari 2019 om 19:05
Was voor deze wedstrijd de nummer 10 dus lijkt me dat je daar redelijk makkelijk moet kunnen winnen.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 17:03
Gefeliciteerd met de Periode titel maar Roda heeft nooit geroepen dat ze voor de titel gingen, die hebben een hele nieuwe jonge ploeg. Die andere clubs die je noemt wel, zekersss maar het seizoen is nog heel heel lang.
Vind ik leuk
Kuip +10047
zondag 13 januari 2019 om 16:36
Het valt me zwaar fcdb 67, maar toch gefeliciteerd.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2752
zondag 13 januari 2019 om 18:33
Haha dank je, doet me goed dit te lezen
Vind ik leuk
Oale grond +1086
zondag 13 januari 2019 om 20:12
Welgemeende felicitaties, een mooie periode neergezet!
Vind ik leuk
fcdb 67 +2752
zondag 13 januari 2019 om 20:16
Ja man was super. Jullie zijn trouwens ook lekker aan het terug komen. Inmiddels een gat geslagen van 2 punten op Sparta en Eagles. Ik blijf het zeggen het gaat dadelijk tussen jullie Sparta en ons. Gaat nog heel spannend worden.
Vind ik leuk
rjc71 +1635
zondag 13 januari 2019 om 16:37
Gefeliciteerd... maaaaar!! de volgende is van ons.. daar blijven jullie vanaf ;)
Vind ik leuk
Rodapaus +6154
zondag 13 januari 2019 om 16:46
Laten we het hopen, gelukkig liet super Mario vandaag weer zien dat hij het nog niet verleerd is :)
Vind ik leuk
rjc71 +1635
zondag 13 januari 2019 om 16:50
Klopt, dat kan voordelig zijn, maar ook een nadeel.. zo speelt hij zich nog meer in de kijker..
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 16:38
Gefeliciteerd Bosschenaren! Na jaren van ellende in stijl de periode gepakt! Heya Den Bosch! 💪🏼🔵⚪️
Vind ik leuk
Eddy T67 +2333
zondag 13 januari 2019 om 16:38
Gefeliciteerd Bosschenaren. Geniet ervan. Wordt een mooi seizoen daar.
Vind ik leuk
appeltje +3665
zondag 13 januari 2019 om 16:43
Botman, Kühn en Dest goede wedstrijd. Genoeg kansen gecreërd, maar te veel gemist. Jong PSV was veel effectiever. 0-1 kwam door grote fout van Van Bladeren. Voor de rest viel PSV vies tegen. Lundqvist moet gewoon lekker naar een Eredivisieclub gaan. En waarom heeft PSV Frey gehaald...?!
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3769
zondag 13 januari 2019 om 17:48
Gefeliciteerd boschenaren lets partijjj😂
Vind ik leuk
denman21 +162
zondag 13 januari 2019 om 17:52
Ik hoop alleen voor den bosch dat ze ook gezond beleid gaan / blijven voeren. En niet zoals bij ons of vitesse , twente. Veel geld hebben / krijgen. Maar elk jaar rode cijfers. Want ooit keert het tij en dan blijkt alles een lege huls. Ik hoop dat den bosch of gae de titel pakt en dat twente het in ieder geval niet wordt. Succes
Vind ik leuk
Eddy T67 +2333
maandag 14 januari 2019 om 08:35
Vitesse schrijft momenteel geen rode cijfers meer. De inkomsten en uitgaven komen steeds beter in verhouding. Er staat een geweldig trainingscomplex en men zet in op de jeugd in de nabije toekomst.
Dus ik denk dat Den Bosch de handjes mag dichtknijpen als het net zo gaat als bij Vitesse.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 18:04
Gefeliciteerd Den Bosch. Mooie serie neergezet, deze tweede periode.
Blijft spannend tot het eind van de competitie, denk ik.
Vind ik leuk
lemon9 +1019
zondag 13 januari 2019 om 18:10
Och FC Twente heeft ook gewonnen niet belangrijk dus kut vp
Vind ik leuk
lemon9 +1019
zondag 13 januari 2019 om 18:13
Staan maar tweede
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 18:23
In Nijmegen draaien ze de krant op z’n kop morgen, niks aan het handje.
Vind ik leuk
Oale grond +1086
zondag 13 januari 2019 om 20:10
Gefeliciteerd Den Bosch! Een verdiende periodetitel.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 20:27
Als ze zo verder gaan ziet het er goed uit, hopen dat ze twente voor blijven en volgend Seizoen eindelijk weer eredivisie in de hoofdstad
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws