Bergwijn: 'Had niks met Ajax te maken, maar puur met een aantal mensen'

Bergwijn: 'Had niks met Ajax te maken, maar puur met een aantal mensen'

Gepubliceerd: zaterdag 19 januari 2019 om 13:24za 19-01-2019 om 13:24

Steven Bergwijn heeft nooit spijt gehad van zijn overstap van Ajax naar PSV in 2011. Zijn vader reed hem iedere ochtend naar Eindhoven voor de training.

"Mijn vader wist gewoon dat ik het niet meer zag zitten bij Ajax", zegt de inmiddels 21-jarige aanvaller in De Telegraaf. "Als je zoon het niet wil, dan doe je als vader alles om hem daar weg te krijgen." Het verhaal gaat dat zijn vader met een witte zakdoek zwaaide naar toenmalig jeugdtrainer Orlando Trustfull, nadat die Bergwijn op de bank had gezet.

"Ik moet eerlijk zeggen: ik heb hem daar nooit naar gevraagd", reageert Bergwijn. "Ik was gewoon blij dat het zover was. Dat ik kon gaan. Ik mocht wel naar het volgende elftal bij Ajax, maar voor mij was het klaar. Dat had niks met de club te maken, maar puur met een aantal mensen dat er toen zat. Die zijn nu allemaal weg. Het is ook alweer een tijdje geleden natuurlijk."

Wel bewaart Bergwijn goede herinneringen aan ploeggenoot Abdelhak Nouri. Hij speelt bij PSV met rugnummer 17. Het nummer van Nouri was niet geheel toevallig het dubbele, 34. "Daar is wel over nagedacht, inderdaad. Ik denk elke dag aan Appie. Zijn broer spreek ik nog dagelijks, over van alles en nog wat. Soms stuur ik alleen een hartje. Ik weet dat zij trots op mij zijn. Appie ook. Ook voor hem wil ik zo door blijven gaan."

Lees ookBergwijn hoopt op passend PSV-afscheid: 'Derde titel en misschien Gouden Schoen'

Poll

Is Bergwijn na dit seizoen klaar voor de Europese top?

(6040 stemmen)

Plaats een reactie

Roeptoeter +19317
zaterdag 19 januari 2019 om 13:29
Huillie huillie.
Vind ik leuk
JanTa48 +9454
zaterdag 19 januari 2019 om 13:30
Ach gut ineens heeft iedereen goede herinneringen aan Nouri, het begint zelfs wat hypocriet te worden.
Vind ik leuk
RVB AFCA +14717
zaterdag 19 januari 2019 om 13:34
Klopt helemaal. Nouri had veel vrienden, zijn beste vriend ( maatje ) is/was Donny van de Beek.
Vind ik leuk
JanTa48 +9454
zaterdag 19 januari 2019 om 15:36
Bergwijn heeft met zijn vader bewust op een breuk met Ajax laten komen en binnen 24 uur stond hij op de trainingsveld van PSV. Wees eerlijk en zeg gewoon dat je een leuke handgeld hebt gekregen maar ga niet populair lopen te doen over de rug van iemand die daar niets meer over kan vertellen.
Vind ik leuk
Sabau +1862
zaterdag 19 januari 2019 om 13:41
Ik niet. Helemaal geen herinneringen aan die jongen, behalve dan dat iedereen loopt te kwijlen dat het zo’n lieve jongen is. Zal allemaal wel, maar is dat ook al een kwaliteit dan? Op zn 20e alleen maar een handje vol invalbeurten, meer niet. Erg wat er gebeurd is maar verder wel klaar met al die half mislukte spelers die dan tekenen bij Aberdeen of Levski Sofia en dan met 34 gaan spelen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
zaterdag 19 januari 2019 om 13:50
Frenkie had op zijn 20’e ook pas een paar invalbeurten.
Vind ik leuk
Sabau +1862
zaterdag 19 januari 2019 om 13:52
Maar die werd niet vanaf zn 12e gehyped.
Vind ik leuk
AVDV +1644
zaterdag 19 januari 2019 om 13:42
Het is hypocriet omdat Steven een PSV speler is?
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 13:52
Bergwijn was ook bij de uitreiking van het boek over Nouri en je zag duidelijk dat het hem raaktr.
Vind ik leuk
Diekpsv +243
zaterdag 19 januari 2019 om 14:09
Nou ik niet
Vind ik leuk
appeltje +4343
zaterdag 19 januari 2019 om 13:31
Helaas loopt het bij sommige spelers zo. Wellicht zuur voor Ajax dat Bergwijn het zo goed doet bij PSV. Maar vooral kudo's naar PSV voor het verder ontwikkelen tot hoe goed hij nu al is. Toekomstig basissklant van Oranje. Moet volgend seizoen wel nog bij PSV blijven. Heeft pas sinds één jaar een vaste basisplaats.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
zaterdag 19 januari 2019 om 13:32
Hij spreekt positief over Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 13:34
Zou jij eens moeten doen over psv ipv alleen maar te trollen.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 13:40
Dat trollen gaat over en weer, helaas.

Maar spreek je andersom de trolletjes van PSV er ook op aan eigenlijk?
Vind ik leuk
isnake +2835
zaterdag 19 januari 2019 om 14:28
Beetje kansloos zulke reacties.
Alsof al die Ajax fans wel hun eigen trollen aan het corrigeren zijn.

Het getrol over en weer maakt de site niet leuker. Af en toe een grapje, prima, 100 keer dezelfde grap op de site is nogal zielig en geeft meer het niveau aan van de mensen die ze maken.
Ik verwacht echter niet dat het hier ooit beter gaat worden, omdat ze lekker veel clicks krijgen van al die trollen.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 14:35
Ik weet zeker dat niet alle Ajacieden hun trollen corrigeren, maar ik vind gewoon dat als je trollen van een andere club corrigeert, je dan niet schijnheilig moet doen en je eigen trollen ook moet corrigeren.

En wat je zegt, zolang VP niks doet zal dat kinderachtige gedoe altijd blijven hier. Alles voor de clicks..
Vind ik leuk
isnake +2835
zaterdag 19 januari 2019 om 14:38
Ik begrijp hieruit dat je alle trollencorrigeerders op deze site gaat aanspreken dan, onafhankelijk van hun clubvoorkeur?

Veel succes...
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 14:40
Nee niet, maar je moet niet zeiken over trollen tegen jouw club terwijl je het andersom prima vindt.

Snap je?
Vind ik leuk
isnake +2835
zondag 20 januari 2019 om 00:50
Je moet niet zeiken over mensen die trollen aanspreken als je mensen die trollen aanspreken voor jouw club niet aanspreekt.

Dat is in principe precies hetzelfde. Maar omdat dat over jezelf gaat wil ke dat niet zien.

Geeft dus aan dat die stelling niet goed is.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 08:59
Ik zeg het gewoon hoor, interesseert mij niet voor welke club iemand is.
Het is gewoon onnodig kleutergedrag.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
zaterdag 19 januari 2019 om 15:52
Als er geen welles-nietus berichten op deze site komen van voor- en tegenstanders van Ajax en psv dan is driekwart van de reakties weg hahaha
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 09:39
Als ze het continue zeker, grapje is leuk en moet ook kunnen. Dit ventje provoceert alleen maar.
Vind ik leuk
Objectief1 +2615
zaterdag 19 januari 2019 om 13:32
Er zouden eens wat meer mensen (waaronder de supporters) met witte zakdoekjes moeten zwaaien bij Ajax. Zoveel geld uitgeven en zo weinig prijzen de laatste jaren is Ajax onwaardig.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
zaterdag 19 januari 2019 om 13:40
En dat staat op het geweten van Ten Hag?
Vind ik leuk
Objectief1 +2615
zaterdag 19 januari 2019 om 13:44
Dat zijn jouw woorden. Vd Sar, Overmars etc etc. zijn daar naar mijn mening ook debet aan.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
zaterdag 19 januari 2019 om 13:52
Ah zo bedoel je het. Normaal zwaaien ze vaak witte zakdoekjes als ze de trainer weg willen.

Vandaar die gedachte
Vind ik leuk
isnake +2835
zaterdag 19 januari 2019 om 14:30
Ajax doet het echt niet onaardig dit seizoen. 1 gelijk spel op de eerste dag, en uit bij PSV verliezen is echt geen schande.
Voor de rest doen ze het Europees ook best goed. Het is een beetje laat om nu met zakdoekjes te komen. Als ze dat vorig seizoen hadden gedaan dan had ik het wel begrepen, ook na die rare ingreep om Keizer er uit te zetten toen het begon te lopen na alle ellende, maar nu....?
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
zaterdag 19 januari 2019 om 15:16
Realistische reactie, klopt. PSV is in de competitie tot nu toe net iets sterker (qua resultaat). In de CL goed gepresteerd en we zitten nog in de beker.

Witte zakdoekjes nu is larie.
Vind ik leuk
Objectief1 +2615
zaterdag 19 januari 2019 om 15:23
Ben het deels met je eens dat ze dat allang eerder hadden moeten doen. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
zaterdag 19 januari 2019 om 15:53
Oneens
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 13:34
Hoevaak wil hij het nog over Ajax hebben? Jezus man wij weten ook wel dat we de grootste en beste zijn!!
Vind ik leuk
Objectief1 +2615
zaterdag 19 januari 2019 om 13:38
Zijn = waren ;) die tijden dat Ajax de beste was zijn helaas voor jullie voorbij.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
zaterdag 19 januari 2019 om 13:41
Oh nee hoor, als we komende april/mei kampioen worden zijn we weer de beste. En kampioen worden we.
Vind ik leuk
Objectief1 +2615
zaterdag 19 januari 2019 om 13:45
Als, als, als. Een hoop praatjes, maar ondertussen al jaren achter elkaar helemaal niets in Amsterdam!
Vind ik leuk
Babelagtig +2662
zaterdag 19 januari 2019 om 14:35
Dus omdat psv 3 titels heeft in 10 jaar en feyenoord 1 is ajax ineens niks meer of wat?
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
zaterdag 19 januari 2019 om 15:16
Lees mijn laatste zin eens, kampioen worden we. Niks geen ‘als’.
Vind ik leuk
Objectief1 +2615
zaterdag 19 januari 2019 om 15:22
''Niks geen'' is een dubbele negatie.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
zaterdag 19 januari 2019 om 15:25
*geen enkele
Vind ik leuk
AVDV +1644
zaterdag 19 januari 2019 om 13:43
Ja dat is toch wat jullie graag willen horen of niet dan?
Vind ik leuk
Diekpsv +243
zaterdag 19 januari 2019 om 14:10
In hardlopen
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 14:03
ik vind dit buitegewoon gedrag, echt trots op deze jonge en zijn karakter,dat club liefde uit sterft is minder belangrijk dan broeder liefde en vind dan ook dat contact houden met de broer en familie dan ook bewonderenswaardig, ik vind ook dat r meer respect getoond mag worden door andere clubs over noeri ik zie af en toe berichten voorbij komen waar ik als psv suporter van walg en wil dan ook bij deze zeggen dat ik het ook een verlies vindt en dat ook al hij bij de concurent speelde het niet goed te praten is om een sneer te plaatsen dus mijn respect heeft hij verdiend .
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 15:56
De vraag wie afstand nam doet er weinig toe.
Men zag in Kluivert meer potentie op dat moment dan in hem en hij moest daarom in het tweede team spelen.
Hij had twee keuzes, zichzelf terugknokken of vertrekken.
Misschien was het laatste het beste voor hem, misschien had optie 1 ook goed uitgepakt.
Ben even weinig fan van Kluivert als van Bergwijn, maar zo simpel zit de vork in de steel
Vind ik leuk
AFP +3789
zaterdag 19 januari 2019 om 16:10
Ach Steven, je hoeft niet uit te leggen over je Ajax-tijd. je speelt nu bij een "warme" Brabantse club en je doet het goed en wel zodanig dat je verkocht gaat worden. Scheelt weer voor Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 17:15
Bij Bergwijn hetzelfde verhaal als Lozano. Ae zijn nog niet toe aan de absolute top van Europa. Ze hebben in de CL het verschil niet kunnen maken. Als ze goed genoeg waren dan hadden ze het elftal bij de hand genomen en PSV wel meer punten laten pakken in de poulefase van de CL. Zeker in de thuiswedstrijden tegen Spurs en Inter, die hadden zee gewoon moeten winnen.
Vind ik leuk
+40 +421
zaterdag 19 januari 2019 om 17:26
Maar goed dat Nouri met een even rugnummer speelde.
Vind ik leuk
Romarioo +874
zaterdag 19 januari 2019 om 19:29
Bergwijn jij en ik weten psv is the best side
De beste beslissing in je leven!!!
Vind ik leuk
Wim Horst +1259
zaterdag 19 januari 2019 om 23:34
goed dat jij het weet want in alles is Bergwijn een janker, een paar mensen waren niet lief tegen hem en hij moest zelfs op de bank, gepikeerd het ik heb het hoog in mijn bol syndroom, die andere mensen waren niet lief tegen mij pappa ik w il weg
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 13:54]
Vind ik leuk
Romarioo +874
zondag 20 januari 2019 om 00:11
Waarom het woord k.. Dat bergwijn weg wilde bij Ajax is zijn keuze accepteer het nou
Als hij zich er niet thuis voelde so be it
Kom op
Hij zegt niets negatiefs over ajax
Vind ik leuk
Wim Horst +1259
zondag 20 januari 2019 om 13:53
janker sorry niet kanker, mijn vader is overleden aan kanker kan dat wordt niet eens over mijn lippen krijgen, sorry voor wie ik hier mee pijn of ongemak heb veroorzaakt, zeker niet mijn bedoeling, en zal het gelijk veranderen, maar kanker in die zin had niet gekund als je goed leest!
en hij zegt niets negatiefs over Ajax dat klopt omdat hij diep in zijn hart nog altijd van Ajax houdt
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 18:48]
Vind ik leuk
Romarioo +874