Bergwijn: 'Had niks met Ajax te maken, maar puur met een aantal mensen'

Bergwijn: 'Had niks met Ajax te maken, maar puur met een aantal mensen'

Gepubliceerd: zaterdag 19 januari 2019 om 13:24za 19-01-2019 om 13:24

Steven Bergwijn heeft nooit spijt gehad van zijn overstap van Ajax naar PSV in 2011. Zijn vader reed hem iedere ochtend naar Eindhoven voor de training.

"Mijn vader wist gewoon dat ik het niet meer zag zitten bij Ajax", zegt de inmiddels 21-jarige aanvaller in De Telegraaf. "Als je zoon het niet wil, dan doe je als vader alles om hem daar weg te krijgen." Het verhaal gaat dat zijn vader met een witte zakdoek zwaaide naar toenmalig jeugdtrainer Orlando Trustfull, nadat die Bergwijn op de bank had gezet.

"Ik moet eerlijk zeggen: ik heb hem daar nooit naar gevraagd", reageert Bergwijn. "Ik was gewoon blij dat het zover was. Dat ik kon gaan. Ik mocht wel naar het volgende elftal bij Ajax, maar voor mij was het klaar. Dat had niks met de club te maken, maar puur met een aantal mensen dat er toen zat. Die zijn nu allemaal weg. Het is ook alweer een tijdje geleden natuurlijk."

Wel bewaart Bergwijn goede herinneringen aan ploeggenoot Abdelhak Nouri. Hij speelt bij PSV met rugnummer 17. Het nummer van Nouri was niet geheel toevallig het dubbele, 34. "Daar is wel over nagedacht, inderdaad. Ik denk elke dag aan Appie. Zijn broer spreek ik nog dagelijks, over van alles en nog wat. Soms stuur ik alleen een hartje. Ik weet dat zij trots op mij zijn. Appie ook. Ook voor hem wil ik zo door blijven gaan."

Lees ookBergwijn hoopt op passend PSV-afscheid: 'Derde titel en misschien Gouden Schoen'

Poll

Is Bergwijn na dit seizoen klaar voor de Europese top?

(6036 stemmen)

Plaats een reactie

stratumseind +191890
zaterdag 19 januari 2019 om 13:27
Stevie gaat speciaal voor zijn maatje de 25e binnen halen dit jaar.
Draagt ie m op aan de familie.
Mooi toch.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 13:28
Dromen mag altijd.
Vind ik leuk
appeltje +3099
zaterdag 19 januari 2019 om 13:31
Dit is gewoon ronduit respectloos.
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zaterdag 19 januari 2019 om 13:33
hoezo dat?
Steven Bergwijn is al heel lang bevriend met nouri dus waarom zou dat respectloos zijn?
Vind ik leuk
appeltje +3099
zaterdag 19 januari 2019 om 13:54
Snap je dat nou echt niet? Tsjongejonge

Gelukkig heeft Bergwijn meer empathisch vermogen dan jij.

Afijn, dan zal ik het wel uit moeten leggen. Nouri had nummer 34 gekozen omdat hij met Ajax de 34e landstitel wilde winnen. In het seizoen wat zijn doorbraak had moeten, gebeurt hetgene wat we allemaal weten. Vervolgens wint de grote concurrent van Ajax de titel, mede door de consequenties van de gebeurtenissen in de voorbereiding van dat seizoen.

Nu denk jij even leuk te doen met deze respectloze opmerking.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 januari 2019 om 14:01]
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zaterdag 19 januari 2019 om 13:56
Hij spreekt zijn broer op regelmatige basis is al sinds de jeugd bevriend met nouri , waarom zou ie als ie een prijs wint die niet op mogen dragen aan de familie?

Omdat ie die prijs haalt bij psv?
Vind ik leuk
appeltje +3099
zaterdag 19 januari 2019 om 14:02
Joh. Lees m'n vorige reactie maar.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 januari 2019 om 14:04]
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zaterdag 19 januari 2019 om 14:09
Ohhh is dat de reden.
Een balende supporter die nog steeds niet verwerkt heeft dat zijn ploeg verloor.

Nouri misgunt zijn vriend Bergwijn geen succes denk jij wel?

Misschien dat wij dat als supporters tegenover elkaar wel doen maar het is meermaals gebleken dat die gasten zelf veel beter en meer met elkaar om gaan dan de fans.

Een gebaar na een goal als hart onder de riem voor Nouri die door heel veel spelers gedaan werd is en was dus ook respectloos?
Vind ik leuk
dhrwobo +41041
zaterdag 19 januari 2019 om 14:17
Exact. Niks respectloze opmerking van je. En als t een kansloze opmerking over nouri was geweest, had ik t zeker afgekeurd
Vind ik leuk
John Garp +4082
zaterdag 19 januari 2019 om 15:27
Nou moet ik je toch corrigeren Wobo. Onze grote vriend is oud en wijs genoeg om te weten wat voor discussies hij losmaakt als hij dit soort halve opmerkingen plaatst onder Nouri-topics.

Gewoon een truc om dan vervolgens de moraalridder te gaan spelen.
De originele stelling, dat een PSV-titel aan de fam. Nouri wordt opgedragen, is natuurlijk voor velen een wrange gedachte.

Dat weet onze grote wijsgeer ook wel dat dit reacties losmaakt.
Dat wil hij kennelijk zo graag dat hij ook als eerste heeft weten te reageren.

In je kruistocht tegen trollen, wil ik je toch eens aanraden je te verdiepen in passief-agressief gedrag en dan eens goed te kijken naar wat Stratumseind nu eigenlijk allemaal te zeggen heeft en welke bedoelingen hij hierbij kan hebben.
Mijn conclusie is dat hij eigenlijk een soort Jaapie Trekhaakie is, maar dan ietsjes slimmer.
Vind ik leuk
Jozef +42701
zaterdag 19 januari 2019 om 16:46
Er is niks mis met de opmerkingen van PSV-supporter stratum.
Dat zeg ik als Ajax-supporter.
Vind ik leuk
John Garp +4082
zaterdag 19 januari 2019 om 16:50
Aardig dat je het voor hem opneemt. Maar dan verschillen wij toch echt van mening.
Vind ik leuk
Jozef +42701
zaterdag 19 januari 2019 om 16:58
Dat kan en dat geeft niet, maar ik vind dat je je aardig uit de tent laat lokken door PSV-supporter stratum. Hij zegt vanuit dat oogpunt niet zoveel schokkends en waarschijnlijk is het best bedoeld om mensen uit de tent te lokken, maar ik vind dat onze zieltjes nu ook weer niet te teerhartig moeten zijn.

Een beetje elkaar sarren hoort erbij en ik vind dat het binnen de fatsoensgrenzen blijft. De vergelijking met die trekhaak is onnodig en niet op zijn plaats.
Vind ik leuk
John Garp +4082
zaterdag 19 januari 2019 om 18:45
Ik vind gewoon dat Stratum iets teveel krediet krijgt, iets teveel praatjes heeft en iets teveel achter de elleboogjes werkt om niet gezien te worden voor wat hij is.
Uit de tent lokken vind ik trouwens een sterk woord. Ik laat mij ten slotte niet verleiden tot hetzelfde gekonkel en ben slechts - dat geef ik eerlijk toe - net als iedereen hier, soms lekker mijn tijd aan het vernachelen.

Maar sujet stratum krijgt van mij kritiek juist omdat hij wat slimmer is (en doet) dan de rest van het korenveld, maar juist nog meer haat zaait dan bijvoorbeeld onze passant Trekhaakie, allen dus veel achterbakser.
Van die laatste kun je van alles roepen, maar die is tenminste nog eerlijk in zijn gebral.

Vind ik leuk
Jozef +42701
zaterdag 19 januari 2019 om 23:03
Jij je uitgebreide mening.

Ik de mijne.

Maar zeg niet dat je je niet uit de tent laat lokken...
Vind ik leuk
John Garp +4082
zaterdag 19 januari 2019 om 23:30
Mmmh. Ok.
Vind ik leuk
Mr. O +1523
zaterdag 19 januari 2019 om 18:33
Ik deel jouw mening John, pure idioterie waar die gast mee bezig is.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 18:55
Laten we ook elkaar respecteren.Dat doet Bergwijn ook.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 januari 2019 om 18:59]
Vind ik leuk
Gilze +798
zondag 20 januari 2019 om 07:46
Helemaal mee eens
Hij mag idd zo iets hopen
Maar ik denk dat dit jaar de titel naar Ajax gaat dus valt er niks op te dragen door Bergwijn
Dat zal ie dan volgend jaar bij zn nieuwe club moeten doen
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 18:25
Trekhaak is een zware debiel , die ze vlug moeten verwijderen hier , maar ik vind het wel appart dat je alleen die trekpop noemt als je het over trollen hebt .
Heb jij ooit wel eens gelezen wat sommige Ajax supporters hier allemaal roepen ??
Die zitten in dezelfde kliniek als die trekhaak , want hun reactie's zijn ook van datzelfde trieste niveau
Vind ik leuk
John Garp +4082
zaterdag 19 januari 2019 om 18:35
'Heb jij ooit wel eens gelezen wat sommige Ajax supporters hier allemaal roepen ??'

Om je retorische vraag stiekem toch te beantwoorden:

Van sommige Ajax-supporters heb ik inderdaad weleens iets gelezen.

Vond ik ook stom. En vaak dom. Haat en onwetendheid gaan nu eenmaal hand in hand. Maar hier ging het even over een andere haatfanaat: Koning eenoog aka Samantha.
Vind ik leuk
JCJWZ +14545
maandag 21 januari 2019 om 10:28
Prachtig omschreven John, zogenaamd tegen trollen zijn en dan de grootste trol openlijk steunen in een kansloze discussie.
Vind ik leuk
74ratje +546
zaterdag 19 januari 2019 om 15:55
100% mee eens. Niks verkeerd gezegd hoor.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42343
zaterdag 19 januari 2019 om 16:03
Je selectieve afkeuring van de trollen hier is jammerlijk. John Garp hierboven verwoordt het prima.
Vind ik leuk
Jozef +42701
zaterdag 19 januari 2019 om 16:47
Kom op Arie.

Soms kunnen we ook te lange teentjes hebben.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42343
zaterdag 19 januari 2019 om 16:54
Absoluut. Ik zou er daarom ook niet op ingaan.
Maar we weten beide dat Stratum precies wist wat de gevolgen zouden zijn van zijn post.
Zijn reactie was hoe dan ook een provocatie aan het Ajax-adres zoals 99% van zijn posts hier.
Vind ik leuk
Jozef +42701
zaterdag 19 januari 2019 om 17:02
Een beetje uitdagen is helemaal zo erg niet. Omdat Nouri genoemd wordt zijn we ineens wel heel teerhartig. Het lijkt me slimmer om het luchtig op te nemen en met een kwinkslag te reageren in plaats van weer een trollendiscussie aan te gaan. Ik vind Stratum aardig vermakelijk, al heeft hij een rare afwijking qua club.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42343
zaterdag 19 januari 2019 om 17:09
Een beetje uitdagen vind ik ook helemaal niet erg.
Dat is ook t punt hier niet.

Maar nogmaals; we weten allemaal wat ie hier trachtte te doen. En dat opzichzelf is al misselijk genoeg. Of t nu terecht gevoelig ligt of niet.
Vind ik leuk
Jozef +42701
zaterdag 19 januari 2019 om 17:12
Laat ik vooral namens mezelf spreken: ik zag van een afstand dat hij reacties wilde losmaken. Dan kun je drie dingen doen. Of je reageert bloedje serieus en gaat schelden of je zoekt naar een passende repliek of je reageert totaal niet en laat de reactie eenzaam staan.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42343
zaterdag 19 januari 2019 om 17:17
Nogmaals, dat zeg ik al meerdere keren; helemaal eens.
Des te misselijkmakender. En des te kortzichtiger om te stellen dat er niks respectloos of fouts mee bedoeld werd.

Precies de reden waarom ik niet op hem reageer.
Vind ik leuk
Jozef +42701
zaterdag 19 januari 2019 om 17:20
Prima Arie. Ik vond het alleen niet zo heel erg respectloos of fout eigenlijk. Enkel omdat de naam Nouri genoemd wordt steigeren sommigen.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42343
zaterdag 19 januari 2019 om 17:26
En dat wist ie. Ik vind het richting Nouri geheel niet respectloos of zo. Dat gedoe vind ik net zo overtrokken als jij.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 18:54
Ja maar jij hebt toch ook gewoon een selectieve verontwaardiging als het over trollen gaat .
Je praat hierboven misschien wel terecht over Stratum , maar waar ben jij als de Ajax trollen te ver gaan dan ????
Vind ik leuk
ArieBombarie +42343
zaterdag 19 januari 2019 om 21:56
Dan hoor je mij geregeld ook. Maar als nieuw lid zal je dat wel niet zien.
Vind ik leuk
appeltje +3099
zaterdag 19 januari 2019 om 14:24
"Een balende supporter die nog steeds niet verwerkt heeft dat zijn ploeg verloor." Als je dit echt denk snap je er echt geen hol van.

Wat denk je nou dat Nouri liever gewild zou hebben? Dat Ajax of PSV kampioen zou worden? Ajax, de club waar Nouri voor speelde en waar nog steeds veel vrienden van hem spelen. En waarvoor hij dolgraag de landstitel wilde binnenslepen. Of PSV, de club waarvoor één goede vriend speelt?

Als PSV de titel wint, wint Ajax hem niet. Zo moeilijk is dit toch niet. Pff

Je opmerking over die steunbetuigingen na goals slaat mank. Een goal kun je 'opdragen' aan iemand omdat het een persoonlijke actie is. Een kampioensschap 'opdragen' aan iemand vanuit een individue slaat nergens op. Dat doe je als club of als team. Want het is een teamprestatie.

Gelukkig zal Bergwijn eerder iets zeggen in de trant van dat Nouri zelf liever had gezien dat Ajax kampioen is geworden, maar dat Nouri zeker trots op Bergwijn PERSOONLIJK zou zijn, als PSV kampioen wordt.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 januari 2019 om 14:37]
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 14:36
Wat ben jij een azijnzeiker. Jouw interpretatie is niet heilig. Je zoekt gewoon een discussie op die nergens op slaat.
Vind ik leuk
appeltje +3099
zaterdag 19 januari 2019 om 14:38
Goede argumenten hoor hahaha
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 15:42
Al zou ik alleen het woordje poep typen dan nog is dat beter dan wat jij neerzet.
Vind ik leuk
appeltje +3099
zaterdag 19 januari 2019 om 16:00
Dat zegt meer over jouw perceptie van een geciviliseerde discussie dan over mijn argumenten.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 18:13
Owjee.. geciviliseerd. Nu heb je toch eens andere websites geraadpleegd om dit te vinden. Denk je dat dit kracht zet achter je reactie? Ik vind je alsnog lachwekkend.
Vind ik leuk
Mosquito +20381
zaterdag 19 januari 2019 om 15:56
"Ik denk elke dag aan Appie. Zijn broer spreek ik nog dagelijks, over van alles en nog wat. Soms stuur ik alleen een hartje. Ik weet dat zij trots op mij zijn. Appie ook. Ook voor hem wil ik zo door blijven gaan."

Wat begrijp je hier niet aan?
Vind ik leuk
appeltje +3099
zaterdag 19 januari 2019 om 16:01
Niks. Wat snap jij niet aan mijn argumentatie? Snap je nou echt niet dat Nouri trots zou zijn op Bergwijn omdat Bergwijn het zo goed doet, niet omdat PSV kampioen wordt. Nouri en zijn familie willen helemaal niet dat PSV kampioen wordt, ze willen dat Ajax kampioen wordt.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 januari 2019 om 16:14]
Vind ik leuk
Mosquito +20381
zaterdag 19 januari 2019 om 17:19
Dus als Bergwijn kampioen wordt dan denk jij dat ze balen en niet trots zijn op hem?
Nou dat mag je vinden.
Hoe dan ook, ik vind de eerste reactie niet respectloos.
Humor aansluitend op het artikel.
Vind ik leuk
appeltje +3099
zaterdag 19 januari 2019 om 17:30
Je trekt verkeerde conclusies. "Dus als Bergwijn kampioen wordt dan denk jij dat ze balen en niet trots zijn op hem?" Die twee dingen sluiten elkaar totaal niet uit. Als Bergwijn het persoonlijk goed doet en met PSV kampioen wordt, zullen ze trots op hem zijn. Dat is iets totaal anders dan als Bergwijn het kampioen van PSV aan Nouri opdraagt. Nogmaals, je draagt geen prijs in een teamsport aan iemand die enkel affectie had met het rivaliserende team. Zo slim is Bergwijn wel.

Het is echt volledig buitenzinnig dat ik dit aan volwassen mensen moet uitleggen, maar ja. Humor mag je het vinden, dan vind ik het ongepaste humor.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 15:10
Uiteraard ben jij niet de aangewezen persoon om het soortelijk gewicht van Bergwijn's empathie te klassificeren met je tendentieuze drijfzandgeredeneer en flinterdunne argumentatie en lease-aannames.

Het betreft slechts arguing for arguing's sake op havo-debatniveau.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 januari 2019 om 15:15]
Vind ik leuk
appeltje +3099
zaterdag 19 januari 2019 om 15:19
Hahaha, volgens mij heb jij meer ervaring met het debatniveau op de HAVO dan ik. Je kunt mijn argumenten wel flinterdun noemen, maar je hebt er nog geen een kunnen weerleggen.

Het is trouwens "Bergwijns empathie", niet "Bergwijn's empathie". We spreken Nederlands, geen Engels.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 15:27
Je hebt met je gepatenteerde jijbak en schoolse schijnbeweging mijn karaatse waarneming over je gebrek aan overtuigingskracht en valide argumenten moeiteloos onderstreept op havo-niveau.
Vind ik leuk
appeltje +3099
zaterdag 19 januari 2019 om 15:33
Het is nogal onzinnig om mij een patent te geven op jijbakken als je er al inbreuk op maakt voordat ik er überhaupt gebruik van heb gemaakt.

Nou, vertel, hoe hoog ben jij geschoold? Want dat is wat je voornamelijk wil laten blijken.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 15:55
Het wekt uiteraard geen verbazing dat een competitief puberaal primeurhaantje bokitowindow dressing suggereert en debiteert. Het is je overduidelijk je ambitie om op havo-niveau te acteren. Daar kan uiteraard geen enkele twijfel over bestaan.

Fijne avond nog!
Vind ik leuk
appeltje +3099
zaterdag 19 januari 2019 om 15:59
Hahahaha, is goed vriend, ik spreek je na je volgende ban wel weer.
Vind ik leuk
reggie +2019
zaterdag 19 januari 2019 om 16:40
appeltje, heb jij eigenlijk wel school gehad?
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 14:27
Het is niet verbazingwekkend die selectieve verontwaardiging cq perceptie aangaande Abdelhak Nouri. Alsof hij uitsluitend immaterieel ajaxerfgoed zou zijn.

Appeltje mag zijn excuses aanbieden.
Vind ik leuk
appeltje +3099
zaterdag 19 januari 2019 om 14:32
Hahaha, loop een weiland in of zo.

Nouri had niks met PSV. Hij had iets met Bergwijn. Zo lastig is dat niet te begrijpen.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9929
zaterdag 19 januari 2019 om 14:42
Een weiland? Dat is pas respectloos naar de familie van picornie.

Lekker bezig jij.
Vind ik leuk
appeltje +3099
zaterdag 19 januari 2019 om 14:45
Dat jij die associatie maakt, zegt meer over jou dan over mij.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 januari 2019 om 14:46]
Vind ik leuk
Jan Guevara +9929
zaterdag 19 januari 2019 om 14:47
nou het is anders geen gezegde of iets. Dus er moet iets mee bedoeld worden.

Dus leg mij maar uit wat je er dan wel mee bedoelde.
Vind ik leuk
appeltje +3099
zaterdag 19 januari 2019 om 14:50
Waar ik vandaan kom wordt het anders wel gebruikt. Maar daar zijn ook wel veel weilanden.

Sorry dan, was niet m'n bedoeling om een verwijzing te maken die als zodergelijk kan worden opgevat.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 januari 2019 om 14:52]
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 14:57
je bent dus een boer, die doet of ie in de stad woont ??? Jij melkt dus hoeren in plaats van koeien ?
Vind ik leuk
appeltje +3099
zaterdag 19 januari 2019 om 15:14
Hahahaha

Heb je zelf eigenlijk wel door wat je zegt? Zeg je dat ook tegen iedere Eindhovense PSV-supporter?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 januari 2019 om 15:22]
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 15:28
wonen de Lichtstad. gelukkig zonder de Ligt
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3119
zaterdag 19 januari 2019 om 15:45
Laat! Guevara is zo'n pronker met andermans veren. Zo'n zieke geest die wanneer de kans zich voordoet, nog even een oud wondje aan te tikken, zodat het toch weer net even openschiet.
Vind ik leuk
John Garp +4082
zaterdag 19 januari 2019 om 14:25
Vraagje:

Nouri had als rugnummer nummer 34 omdat hij de 34ste landstitel voor Ajax wilde binnenhalen.
Op welke manier maakt Bergwijn dan (de familie) Nouri blij als hij de 25ste landstitel binnenhaalt voor PSV?
Vind ik leuk
appeltje +3099
zaterdag 19 januari 2019 om 14:27
Precies dit. Hoe kunnen mensen zo onkundig zijn om dit niet te snappen. Jezus.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9929
zaterdag 19 januari 2019 om 14:43
Simpel. Omdat de beste dan gewonnen heeft.

Dat kan een sportman alleen maar waarderen.
Vind ik leuk
John Garp +4082
zaterdag 19 januari 2019 om 14:58
Je poneert twee stellingen. Het zou leuk zijn als je die ook nog eens onderbouwt.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9929
zaterdag 19 januari 2019 om 16:41
Echt?

Ik dacht dat het algemene waarheden betrof.

Ik wil ze graag voor je onderbouwen, al hou ik zelf meer van de bovenbouw.

Welke stellingen?
Vind ik leuk
Clutchy +1272
zaterdag 19 januari 2019 om 15:19
Iedereen weet hoe Nouri is, die had het gewoon gegunt!, zou mooi zijn als zie ik hem liever toch naar Amsterdam gaat dit jaar xD!, moge de sterkste winnen!
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 17:15
Maak je niet druk, je hebt niets respectloos gezegd.
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zaterdag 19 januari 2019 om 17:17
dank je want dat was en is ook totaal mijn insteek niet.
Vind ik leuk
Diekpsv +255
zaterdag 19 januari 2019 om 14:03
Smoesjes ze waren niet goed genoeg daarom pakte wij de titel had niets met hem te maken
Vind ik leuk
appeltje +3099
zaterdag 19 januari 2019 om 14:05
Ik had het over gebrek aan empathisch vermogen en dan kom jij hiermee aanzetten. Chapeau.
Vind ik leuk
LOZGUTI +900
zaterdag 19 januari 2019 om 19:48
Wat echt reseptloos is, dat men toen riep we worden voor nouri kampioen, maar op moment dat het geen kampioenschap werd gaven ze de vreselijke gebeurtenis de schuld.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 14:12
Over respectloos en empathie gesproken.


Een landstitel van PSV is slechts de verdienste van een falend Ajax.



Only true winners are glorious in defeat.

Vind ik leuk
MeAgain +7074
zaterdag 19 januari 2019 om 14:16
Zo lust ik er nog wel een paar. Toen Ajax 4 x achter elkaar kampioen werd kwam dat ook dat psv het financieel heel zwaar had en geen goede aankomen kon doen.
Vind ik leuk
isnake +2699
zaterdag 19 januari 2019 om 14:17
Beetje onzin.
Met zulke vage regels kan je altijd wel stellen dat de landstitel voor 1 club het gevolg is van 17 falende clubs. PSV en Ajax zijn beiden gewoon erg sterk in de Nederlandse competitie. Met het aantal punten wat beiden tot nu toe haalt kan je moeilijk spreken van falen.
Vind ik leuk
MeAgain +7074
zaterdag 19 januari 2019 om 14:13
Werd Feyenoord toen kampioen?
Ik snap ook ook niet waarom je stratunseind zo respectloos vind.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 14:37
Wat een onzin kraam jij uit.. stratumseind heeft gewoon gelijk. Dat jij liever ziet dat Ajax kampioen wordt oke.. toch kan een PSV speler een prijs toch opdragen aan een goede vriend van hem...
Vind ik leuk
appeltje +3099
zaterdag 19 januari 2019 om 14:40
Zoals al eerder vermeld, gelukkig is Bergwijn slimmer op dit gebied.

Niemand zal er een probleem mee hebben als Bergwijn een individuele prijs opdraagt aan Nouri. Het feit dat je het in zijn algemeenheid trekt, laat vooral zien dat je het probleem niet begrijpt.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 januari 2019 om 14:43]
Vind ik leuk
Romarioo +636
zaterdag 19 januari 2019 om 19:33
Bulshit dat het mede door de gebeurtenis van nouri, de spelers van ajx en Ajax zelf waren nouri al vergeten als de sneeuw vlokken voor de zon.
Hou op met de reden te zoeken bij nouri dat jullie niet kampioen zijn geworden
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 15:39
Dat is hetzelfde als de 34e titel van Ajax opdragen aan Frits Philips.
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zaterdag 19 januari 2019 om 15:55
zou niks meer dan normaal zijn inderdaad anders hadden jullie al die jaren in het donker moeten spelen
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 januari 2019 om 16:26]
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 21:39
De wereld is groter dan Philips. Osram zeker nog nooit van gehoord?
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zaterdag 19 januari 2019 om 21:50
tweede rangs copy cats
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 13:46
Een landstitel van PSV is een subliminale en respectvolle hommage aan het adres van Abdelhak Nouri.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 15:51
Nou nee hoor. Appie Nouri zou dat als een steek onder water zien.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 14:00
Wat lul jij nou appeltje? Loop niet zo te zuigen zeg, over respectloos gesproken!!
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
zaterdag 19 januari 2019 om 13:33
25 miljoen voor Stevie en hij is weer Ajacied :)
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zaterdag 19 januari 2019 om 13:33
Zeg eens : is het erg koud in Nederland?
Vind ik leuk
Vamos7 +10218
zaterdag 19 januari 2019 om 13:47
Koud is het zeker vreselijk ben stront verkouden en last van mijn keel ...
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zaterdag 19 januari 2019 om 13:48
regelmatig spoelen met gerstenat houd de dokter weg van je deurmat
Vind ik leuk
Vamos7 +10218
zaterdag 19 januari 2019 om 13:53
Dokter kan sowieso niks doen. Gelukkig geen griep dat had ik maandje terug last van .
Vind ik leuk
1313 +6672
zaterdag 19 januari 2019 om 20:01
De horror winter zal dit seizoen ook Spanje aandoen! 😉
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zaterdag 19 januari 2019 om 20:03
bende gek graadje of 16 17 is het nog das vrij normaal.

Over een paar maandjes kan ik weer buiten dobberen
Vind ik leuk
1313 +6672
zaterdag 19 januari 2019 om 20:04
Tot een paar dagen geleden was het hier ook prima hoor eigenlijk. Het begint nu pas los te gaan, voor het eerst deze winter.😂 hebben toch veelal boven de 10 graden gezeten.
Vind ik leuk
Diekpsv +255
zaterdag 19 januari 2019 om 14:06
Het is geen turk
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 14:30
Maak daar 60 van en je maakt kans om op gesprek te mogen met de heer John de Jong. Maar als ajax zijnde niet.
Vind ik leuk
Pimman +9718
zaterdag 19 januari 2019 om 13:38
stratum..atanoje 25 pas?? ;)
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zaterdag 19 januari 2019 om 13:39
brabanders he ...die doen alles op het gemakske
Vind ik leuk
Pimman +9718
zaterdag 19 januari 2019 om 13:41
Oke hahaa ;)
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 13:44
Een mooie en van respect getuigende geste. Steven Bergwijn is een voorbeeldig rolmodel.

Het vereist geestelijke souplesse, sociale vaardigheid en het opzij zetten van obsessieve clubmyopie om dat te willen waarderen.

Vind ik leuk
Babelagtig +1996
zaterdag 19 januari 2019 om 14:30
Wat probeer je eigenlijk te zijn? Praat gewoon normaal en probeer niet zo interessant te doen. Je maakt echt geen indruk door constant met dure woorden te smijten.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 15:03
Het is een uiteraard een bespottelijke en bovenal puberale snotneuzensuggestie dat het mijn ambitie zou zjjn om indruk te willen maken op anonieme primeurpassantjes.

Bovendien ben jij uiteraard niey de aangewezen persoon om mij imperatief te adresseren.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 januari 2019 om 15:04]
Vind ik leuk
Babelagtig +1996
zaterdag 19 januari 2019 om 16:34
Wanneer je probeert om intelligent over te komen, lees dan eerst even je tekst na en haal de spelfouten eruit. Zorg er ook voor dat je woorden gebruikt zoals ze bedoeld zijn. Verder hoef je je niet verheven te voelen over de rest van ons ' primeurpassantjes' want nogmaals...je maakt op niemand indruk.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 19:18
Je gedroeg je in je eerste reactie als een rivaliserende, puberende primeurkapoen en blijft opvallend rolvast met je hilarische suggestie dat sprake zou zijn van een ambitie.

Fijne avond nog!
Vind ik leuk
Nr14always +1455
zaterdag 19 januari 2019 om 13:45
😂😂😂 Zijn hart is bij Ajax, eikels lopen overal rond ook bij Ajax doet niks af aan de club, de grootste de beste de meest legendarische.
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zaterdag 19 januari 2019 om 13:46
doekjes genoeg in huis?
Vind ik leuk
Diekpsv +255
zaterdag 19 januari 2019 om 14:07
Nm 14 is toch die verader
Vind ik leuk
Plattekar bv +32313
zaterdag 19 januari 2019 om 13:54
Orlando had geen full trust in Stevie
Vind ik leuk
De Liefhebber +11324
zaterdag 19 januari 2019 om 14:09
Ajax gaat voor Appie de 34e binnenhalen!! Nog mooier!
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zaterdag 19 januari 2019 om 14:12
voor jullie wel inderdaad
Vind ik leuk
De Liefhebber +11324
zaterdag 19 januari 2019 om 14:21
Ik ben bang dat het een vervelend seizoen gaat worden voor PSV... :-)
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zaterdag 19 januari 2019 om 14:45
ik ben nie zo bang uitgevallen dus .....
Vind ik leuk
Diekpsv +255
zaterdag 19 januari 2019 om 14:15
Ja jullie halen wat
Vind ik leuk
De Liefhebber +11324
zaterdag 19 januari 2019 om 14:25
Nog altijd een paar meer dan jullie. Van alles....
Vind ik leuk
Diekpsv +255
zaterdag 19 januari 2019 om 14:25
Vooral op blijven teren
Vind ik leuk
De Liefhebber +11324
zaterdag 19 januari 2019 om 14:28
Als ik jou was zou ik heel erg hopen dat PSV kampioen wordt dit seizoen.....
Vind ik leuk
Diekpsv +255
zaterdag 19 januari 2019 om 14:33
Nee hoor weet zeker dat ze het worden
Vind ik leuk
De Liefhebber +11324
zaterdag 19 januari 2019 om 19:12
Tja, is modern hè?
Vind ik leuk
Diekpsv +255
zaterdag 19 januari 2019 om 19:31
Van jullie geleerd
Vind ik leuk
De Liefhebber +11324
zaterdag 19 januari 2019 om 20:11
Onzijdig worden??
Vind ik leuk
isnake +2699
zaterdag 19 januari 2019 om 14:21
Het kan even duren, maar uiteindelijk zal het er wel een keer van komen.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11324
zaterdag 19 januari 2019 om 14:27
4 jaar is lang genoeg.....En mocht PSV inderdaad geen kampioen worden dit jaar wordt het toekomstbeeld ook een beetje akelig....
Vind ik leuk
isnake +2699
zaterdag 19 januari 2019 om 14:34
Ik had het idee dat jij dat niet akelig zou vinden?
Ajax wil het Bayern van Nederland worden, waarbij ze bijna elk seizoen de titel winnen. Maar zover zijn ze nog niet. En ook na een kapioenschap dit seizoen is het volgende seizoen nog niet gespeeld. Er gaat veel vertrekken bij Ajax.
Ajax heeft veel geld om spelers te halen, dat zal helpen. Maar er zijn ook veel spelers die waarschijnlijk helemaal niet zo veel zin hebben om naar Nederland te komen. Dus om dat geld allemaal goed te besteden is nog niet zo gemakkelijk. En iedereen weet dat Ajax veel geld heeft en zal dus ook goed geld vragen voor spelers.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11324
zaterdag 19 januari 2019 om 16:02
Och, het heeft wel mijn voorkeur dat Ajax kampioen wordt ja....

Veel spelers vertrekken gaat bij PSV ook gebeuren, zeker als jullie geen kampioen worden....
Vind ik leuk
isnake +2699
zondag 20 januari 2019 om 00:46
Gaat bij beiden gebeuren, ongeacht wie er kanpioen wordt.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 14:11
Yep, want 34 - 9 is precies...
Vind ik leuk
Diekpsv +255
zaterdag 19 januari 2019 om 14:16
25 haaaa
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 14:17
Vruug wakker gewist Diekske ?
Vind ik leuk
Diekpsv +255
zaterdag 19 januari 2019 om 14:18
Yep
Vind ik leuk
Jejoaa +88
zaterdag 19 januari 2019 om 14:49
Die wil gewoon terug naar AJAX.
Dit is een open sollicitatie 😁
Vind ik leuk
Topdrie +3595
zaterdag 19 januari 2019 om 15:16
Dan staan PSV en Ajax gelijk in aantal Eredivisie titels. Die 8 extra landstitels van Ajax stammen nog uit het pre Eredivisie tijdperk
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3119
zaterdag 19 januari 2019 om 15:41
Voor de afwisseling eens een normaal verhaal, geen haat en nijd PSV/Ajax, en toch voel jij je geroepen als een varken te reageren.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 16:37
DENK het niet AJAX heef alles nog in de hand ! gewoon alles winnen onze boys
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zaterdag 19 januari 2019 om 16:38
tja dat geld ook vur ons PSV dusssss
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 16:40
stevie gaat het niet redden tegen de ligt die er nu wel bij is hopelijk!
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zaterdag 19 januari 2019 om 16:41
was de ligt er in april ook niet bij dan ?
Toen was stevie de ligt ook de baas
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 18:20
Donny gaat speciaal voor zijn maatje de 34ste binnenhalen dit jaar wat tevens ook zijn rugnummer is.
Draagt ie m op aan de familie.
Mooi toch.
Vind ik leuk
Romarioo +636
zaterdag 19 januari 2019 om 19:31
Idd
Vind ik leuk
Cooz +4
zaterdag 19 januari 2019 om 19:48
Hoe dom kun je zijn om dit te verzinnen? Denk je nou echt dat je op deze manier appie ken ere. Respectloos
Vind ik leuk
Roeptoeter +12588
zaterdag 19 januari 2019 om 13:29
Huillie huillie.
Vind ik leuk
JanTa48 +7301
zaterdag 19 januari 2019 om 13:30
Ach gut ineens heeft iedereen goede herinneringen aan Nouri, het begint zelfs wat hypocriet te worden.
Vind ik leuk
RVB AFCA +13857
zaterdag 19 januari 2019 om 13:34
Klopt helemaal. Nouri had veel vrienden, zijn beste vriend ( maatje ) is/was Donny van de Beek.
Vind ik leuk
JanTa48 +7301
zaterdag 19 januari 2019 om 15:36
Bergwijn heeft met zijn vader bewust op een breuk met Ajax laten komen en binnen 24 uur stond hij op de trainingsveld van PSV. Wees eerlijk en zeg gewoon dat je een leuke handgeld hebt gekregen maar ga niet populair lopen te doen over de rug van iemand die daar niets meer over kan vertellen.
Vind ik leuk
Sabau +1710
zaterdag 19 januari 2019 om 13:41
Ik niet. Helemaal geen herinneringen aan die jongen, behalve dan dat iedereen loopt te kwijlen dat het zo’n lieve jongen is. Zal allemaal wel, maar is dat ook al een kwaliteit dan? Op zn 20e alleen maar een handje vol invalbeurten, meer niet. Erg wat er gebeurd is maar verder wel klaar met al die half mislukte spelers die dan tekenen bij Aberdeen of Levski Sofia en dan met 34 gaan spelen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
zaterdag 19 januari 2019 om 13:50
Frenkie had op zijn 20’e ook pas een paar invalbeurten.
Vind ik leuk
Sabau +1710
zaterdag 19 januari 2019 om 13:52
Maar die werd niet vanaf zn 12e gehyped.
Vind ik leuk
AVDV +1253
zaterdag 19 januari 2019 om 13:42
Het is hypocriet omdat Steven een PSV speler is?
Vind ik leuk
psvfan1913 +6280
zaterdag 19 januari 2019 om 13:52
Bergwijn was ook bij de uitreiking van het boek over Nouri en je zag duidelijk dat het hem raaktr.
Vind ik leuk
Diekpsv +255
zaterdag 19 januari 2019 om 14:09
Nou ik niet
Vind ik leuk
appeltje +3099
zaterdag 19 januari 2019 om 13:31
Helaas loopt het bij sommige spelers zo. Wellicht zuur voor Ajax dat Bergwijn het zo goed doet bij PSV. Maar vooral kudo's naar PSV voor het verder ontwikkelen tot hoe goed hij nu al is. Toekomstig basissklant van Oranje. Moet volgend seizoen wel nog bij PSV blijven. Heeft pas sinds één jaar een vaste basisplaats.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
zaterdag 19 januari 2019 om 13:32
Hij spreekt positief over Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 13:34
Zou jij eens moeten doen over psv ipv alleen maar te trollen.
Vind ik leuk
AllAdIn +22591
zaterdag 19 januari 2019 om 13:40
Dat trollen gaat over en weer, helaas.

Maar spreek je andersom de trolletjes van PSV er ook op aan eigenlijk?
Vind ik leuk
isnake +2699
zaterdag 19 januari 2019 om 14:28
Beetje kansloos zulke reacties.
Alsof al die Ajax fans wel hun eigen trollen aan het corrigeren zijn.

Het getrol over en weer maakt de site niet leuker. Af en toe een grapje, prima, 100 keer dezelfde grap op de site is nogal zielig en geeft meer het niveau aan van de mensen die ze maken.
Ik verwacht echter niet dat het hier ooit beter gaat worden, omdat ze lekker veel clicks krijgen van al die trollen.
Vind ik leuk
AllAdIn +22591
zaterdag 19 januari 2019 om 14:35
Ik weet zeker dat niet alle Ajacieden hun trollen corrigeren, maar ik vind gewoon dat als je trollen van een andere club corrigeert, je dan niet schijnheilig moet doen en je eigen trollen ook moet corrigeren.

En wat je zegt, zolang VP niks doet zal dat kinderachtige gedoe altijd blijven hier. Alles voor de clicks..
Vind ik leuk
isnake +2699
zaterdag 19 januari 2019 om 14:38
Ik begrijp hieruit dat je alle trollencorrigeerders op deze site gaat aanspreken dan, onafhankelijk van hun clubvoorkeur?

Veel succes...
Vind ik leuk
AllAdIn +22591
zaterdag 19 januari 2019 om 14:40
Nee niet, maar je moet niet zeiken over trollen tegen jouw club terwijl je het andersom prima vindt.

Snap je?
Vind ik leuk
isnake +2699
zondag 20 januari 2019 om 00:50
Je moet niet zeiken over mensen die trollen aanspreken als je mensen die trollen aanspreken voor jouw club niet aanspreekt.

Dat is in principe precies hetzelfde. Maar omdat dat over jezelf gaat wil ke dat niet zien.

Geeft dus aan dat die stelling niet goed is.
Vind ik leuk
AllAdIn +22591
zondag 20 januari 2019 om 08:59
Ik zeg het gewoon hoor, interesseert mij niet voor welke club iemand is.
Het is gewoon onnodig kleutergedrag.
Vind ik leuk
Tommieman +2648
zaterdag 19 januari 2019 om 15:52
Als er geen welles-nietus berichten op deze site komen van voor- en tegenstanders van Ajax en psv dan is driekwart van de reakties weg hahaha
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 09:39
Als ze het continue zeker, grapje is leuk en moet ook kunnen. Dit ventje provoceert alleen maar.
Vind ik leuk
stratumseind +191890
zaterdag 19 januari 2019 om 13:35
leugentje om bestwil
Vind ik leuk
Objectief1 +2683
zaterdag 19 januari 2019 om 13:32
Er zouden eens wat meer mensen (waaronder de supporters) met witte zakdoekjes moeten zwaaien bij Ajax. Zoveel geld uitgeven en zo weinig prijzen de laatste jaren is Ajax onwaardig.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
zaterdag 19 januari 2019 om 13:40
En dat staat op het geweten van Ten Hag?
Vind ik leuk
Objectief1 +2683
zaterdag 19 januari 2019 om 13:44
Dat zijn jouw woorden. Vd Sar, Overmars etc etc. zijn daar naar mijn mening ook debet aan.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
zaterdag 19 januari 2019 om 13:52
Ah zo bedoel je het. Normaal zwaaien ze vaak witte zakdoekjes als ze de trainer weg willen.

Vandaar die gedachte
Vind ik leuk
isnake +2699
zaterdag 19 januari 2019 om 14:30
Ajax doet het echt niet onaardig dit seizoen. 1 gelijk spel op de eerste dag, en uit bij PSV verliezen is echt geen schande.
Voor de rest doen ze het Europees ook best goed. Het is een beetje laat om nu met zakdoekjes te komen. Als ze dat vorig seizoen hadden gedaan dan had ik het wel begrepen, ook na die rare ingreep om Keizer er uit te zetten toen het begon te lopen na alle ellende, maar nu....?
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
zaterdag 19 januari 2019 om 15:16
Realistische reactie, klopt. PSV is in de competitie tot nu toe net iets sterker (qua resultaat). In de CL goed gepresteerd en we zitten nog in de beker.

Witte zakdoekjes nu is larie.
Vind ik leuk
Objectief1 +2683
zaterdag 19 januari 2019 om 15:23
Ben het deels met je eens dat ze dat allang eerder hadden moeten doen. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Vind ik leuk
Tommieman +2648
zaterdag 19 januari 2019 om 15:53
Oneens
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 13:34
Hoevaak wil hij het nog over Ajax hebben? Jezus man wij weten ook wel dat we de grootste en beste zijn!!
Vind ik leuk
Objectief1 +2683
zaterdag 19 januari 2019 om 13:38
Zijn = waren ;) die tijden dat Ajax de beste was zijn helaas voor jullie voorbij.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
zaterdag 19 januari 2019 om 13:41
Oh nee hoor, als we komende april/mei kampioen worden zijn we weer de beste. En kampioen worden we.
Vind ik leuk
Objectief1 +2683
zaterdag 19 januari 2019 om 13:45
Als, als, als. Een hoop praatjes, maar ondertussen al jaren achter elkaar helemaal niets in Amsterdam!
Vind ik leuk
Babelagtig +1996
zaterdag 19 januari 2019 om 14:35
Dus omdat psv 3 titels heeft in 10 jaar en feyenoord 1 is ajax ineens niks meer of wat?
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
zaterdag 19 januari 2019 om 15:16
Lees mijn laatste zin eens, kampioen worden we. Niks geen ‘als’.
Vind ik leuk
Objectief1 +2683
zaterdag 19 januari 2019 om 15:22
''Niks geen'' is een dubbele negatie.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
zaterdag 19 januari 2019 om 15:25
*geen enkele
Vind ik leuk
AVDV +1253
zaterdag 19 januari 2019 om 13:43
Ja dat is toch wat jullie graag willen horen of niet dan?
Vind ik leuk
Diekpsv +255
zaterdag 19 januari 2019 om 14:10
In hardlopen
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 14:03
ik vind dit buitegewoon gedrag, echt trots op deze jonge en zijn karakter,dat club liefde uit sterft is minder belangrijk dan broeder liefde en vind dan ook dat contact houden met de broer en familie dan ook bewonderenswaardig, ik vind ook dat r meer respect getoond mag worden door andere clubs over noeri ik zie af en toe berichten voorbij komen waar ik als psv suporter van walg en wil dan ook bij deze zeggen dat ik het ook een verlies vindt en dat ook al hij bij de concurent speelde het niet goed te praten is om een sneer te plaatsen dus mijn respect heeft hij verdiend .
Vind ik leuk
Voetbal@com +2578
zaterdag 19 januari 2019 om 14:16
Mooi van Stevie. Ik verloor mijn beste vriend op 8 oktober 1991 toen hij onderweg was naar me voor een potje commedore 64 voetbal, vrachtwagen raakte hem. Hij was voor Ajax en ik voor PSV. Mis hem nog.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 14:21
mijn medeleven heb je ik veloor mijn 2 beste vrienden 5 jaar geleden dus kan me je verdriet zeker voorstellen
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 15:56
De vraag wie afstand nam doet er weinig toe.
Men zag in Kluivert meer potentie op dat moment dan in hem en hij moest daarom in het tweede team spelen.
Hij had twee keuzes, zichzelf terugknokken of vertrekken.
Misschien was het laatste het beste voor hem, misschien had optie 1 ook goed uitgepakt.
Ben even weinig fan van Kluivert als van Bergwijn, maar zo simpel zit de vork in de steel
Vind ik leuk
AFP +2008
zaterdag 19 januari 2019 om 16:10
Ach Steven, je hoeft niet uit te leggen over je Ajax-tijd. je speelt nu bij een "warme" Brabantse club en je doet het goed en wel zodanig dat je verkocht gaat worden. Scheelt weer voor Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 17:15
Bij Bergwijn hetzelfde verhaal als Lozano. Ae zijn nog niet toe aan de absolute top van Europa. Ze hebben in de CL het verschil niet kunnen maken. Als ze goed genoeg waren dan hadden ze het elftal bij de hand genomen en PSV wel meer punten laten pakken in de poulefase van de CL. Zeker in de thuiswedstrijden tegen Spurs en Inter, die hadden zee gewoon moeten winnen.
Vind ik leuk
+40 +193
zaterdag 19 januari 2019 om 17:26
Maar goed dat Nouri met een even rugnummer speelde.
Vind ik leuk
Romarioo +636
zaterdag 19 januari 2019 om 19:29
Bergwijn jij en ik weten psv is the best side
De beste beslissing in je leven!!!
Vind ik leuk
Wim Horst +539
zaterdag 19 januari 2019 om 23:34
goed dat jij het weet want in alles is Bergwijn een janker, een paar mensen waren niet lief tegen hem en hij moest zelfs op de bank, gepikeerd het ik heb het hoog in mijn bol syndroom, die andere mensen waren niet lief tegen mij pappa ik w il weg
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 13:54]
Vind ik leuk
Romarioo +636
zondag 20 januari 2019 om 00:11
Waarom het woord k.. Dat bergwijn weg wilde bij Ajax is zijn keuze accepteer het nou
Als hij zich er niet thuis voelde so be it
Kom op
Hij zegt niets negatiefs over ajax
Vind ik leuk
Wim Horst +539
zondag 20 januari 2019 om 13:53
janker sorry niet kanker, mijn vader is overleden aan kanker kan dat wordt niet eens over mijn lippen krijgen, sorry voor wie ik hier mee pijn of ongemak heb veroorzaakt, zeker niet mijn bedoeling, en zal het gelijk veranderen, maar kanker in die zin had niet gekund als je goed leest!
en hij zegt niets negatiefs over Ajax dat klopt omdat hij diep in zijn hart nog altijd van Ajax houdt
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 18:48]
Vind ik leuk
Romarioo +636