Magallán lacht: Ik schaam mij ervoor om dat op camera te zeggen

Magallán lacht: "Ik schaam mij ervoor om dat op camera te zeggen"

Gepubliceerd: zondag 20 januari 2019 om 08:16zo 20-01-2019 om 08:16

Lisandro Magallán heeft het vooralsnog goed naar zijn zin bij Ajax. Er is alleen één probleem: De Argentijn spreekt geen Nederlands, maar ook geen Engels.

Magallán hoopt uiteindelijk Nederlands te leren spreken. "Het zou mooi zijn als ik dat zou kunnen. Stukje bij beetje leer ik wat bij", vertelt hij aan AT5. "In het begin vond ik het heel moeilijk. Ik wil nu eerst Engels leren en een beetje Nederlands om te kunnen communiceren met mijn teamgenoten op het veld."

Magallán kent weinig Nederlandse woorden, zo geeft hij toe. "Welke woorden ik al ken? Ik schaam mij ervoor om dat op camera te zeggen. Dat doe ik liever in het veld. Als ik het nu verkeerd uitspreek, dan begrijpen ze mij niet", lacht hij. "De belangrijkste woorden ken ik wel, maar hoop die over een tijdje beter te beheersen en nieuwe woorden te leren."

Het communiceren met de Ajax-spelers gaat steeds beter. "Ze hebben veel geduld en snappen dat ik de taal niet spreek, maar proberen toch met mij te praten. Het is wennen, we hebben allemaal onze eigen taal en gewoontes."

Plaats een reactie

Midden-Noord +95380
zondag 20 januari 2019 om 08:20
Dirty talk leer je in elk land als eerst. Schaam je er maar niet voor, doe ik ook niet als ik ergens kom.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 08:24
Jij schaamt je nergens voor toch?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95380
zondag 20 januari 2019 om 08:28
Niet zo snel, maar iedereen is anders.
Vind ik leuk
Dezeun +6257
zondag 20 januari 2019 om 09:02
He midden noord ik lees jouw reacties graag maar die rode kaart van gisteren was toch volledig terecht
Vind ik leuk
Midden-Noord +95380
zondag 20 januari 2019 om 09:14
Nee man, vind ik zeker niet terecht. Hij (Zwinkels) kijkt niet eens naar de speler in kwestie. Zwinkels is ook niet zo, is ervaren en we stonden voor. Geen opzet, heb je die uitleg van Manschot niet gehoord? Hahaha. En er is ook een strafschop ontnomen, hands VVV.
Vind ik leuk
Dezeun +6257
zondag 20 januari 2019 om 09:19
ADO verdiende zeker een punt
En ik had dit ook niet van Zwinkels verwacht
Maar ik interpreteer dit toch ook echt als een bewussie.
Snap daarom de VAR en Manschot wel.
In mijn ogen terecht dus
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
zondag 20 januari 2019 om 12:49
Donkerrood, hij ziet die speler wel degelijk, gaat er bewust op staan, buitengewoon smerige actie. 5 wedstrijden mag ie krijgen.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2165
zondag 20 januari 2019 om 09:45
Ik heb 10 keer moeten kijken wat Zwinkeld nu fout deed. Hij wil over die gozer heen stappen, en struikelt volgens mij, geen rood.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95380
zondag 20 januari 2019 om 09:52
Vond het ook vaag man, maar ja het is gebeurd. Volgende wedstrijd beter. Ik leef en ben gezond :)
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
zondag 20 januari 2019 om 12:52
Hij struikelt, haha, als ik struikel dan val ik meestal.
Hij gaat gewoon op z'n been staan, alsof het een stuk hout is in het bos. 5 wedstrijden moet ie krijgen !
(5e wedstrijd is tegen Ajax).
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 10:14
Vraag het plattekar bv eens die heeft er vannacht slecht van geslapen en eist 5 wedstrijden schorsing
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
zondag 20 januari 2019 om 12:53
Helemaal mee eens.
1e keer dat ik het met plattekar eens ben.
Vind ik leuk
Fcdhfc +120
zondag 20 januari 2019 om 12:28
Maar die overtreding van mlapa op troupee die er vooraf aan gaat vind ik ook een rooie kaart met 2 benen in de schaar en die handsbal bij de actie van kanon is ook var waardig
Vind ik leuk
Midden-Noord +95380
zondag 20 januari 2019 om 12:30
Hands is ook niet gezien nee. We zijn weer keihard genaaid met het ruggetje tegen de muur.
Vind ik leuk
markie +3218
zondag 20 januari 2019 om 08:21
Spreek maar met je voeten jongen
Vind ik leuk
rexxo +17023
zondag 20 januari 2019 om 08:27
Edit VP : Onnodige reactie

VP moderators: Jullie meten met meerdere maten !!!!

I.p.v. als een veldwachter onschuldige woordgrappen verwijderen zou ik dat getrol eens aanpakken. Een aantal hier hebben een vrijbrief om constant te provoceren en daar wordt helemaal niks aangedaan.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 09:31]
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 08:40
Puta=terugspeelbal 😂😂
Vind ik leuk
wattenstaafje +24015
zondag 20 januari 2019 om 09:44
VP is laf.
Vind ik leuk
Johan59 +1273
zondag 20 januari 2019 om 08:57
Jongens laat die trollen toch gaan, aan het eind van het seizoen staat er 300 miljoen op de bank, en hebben we voor de eerst komende 10 jr de schaal in handen
Vind ik leuk
Nistel +3889
zondag 20 januari 2019 om 11:43
300 miljoen op de bank? Gaan jullie nieuwe aandelen verkopen? Of de hele selectie met alle jeugdspelers en de materiaalman en koffiedame?
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 09:06
Blijkt een slimme gast te zijn dus zal wel goedkomen met die talen.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18721
zondag 20 januari 2019 om 09:21
En na zijn aktieve loopbaan de huis advocaat van Ajax!
Vind ik leuk
mcmodd +28787
zondag 20 januari 2019 om 09:08
Het lijkt me vreselijk moeilijk om niet te communiceren met je collega’s, zowel in als buiten het veld. De meeste profvoetballers zijn zo verstandig om Engels te leren als van een internationale carrière nog geen sprake is, zodat ze later goed beslagen ten ijs komen. Ik weet dat veel Spaanstaligen het überhaupt moeilijk vinden om een vreemde taal te leren, het is vaak onverstaanbaar en niet herkenbaar als ze het maar een beetje beheersen. Bij Ajax wordt dat heel serieus opgepakt weet ik, dus dat komt wel goed.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14506
zondag 20 januari 2019 om 09:33
Voor een academisch gevormde man is dat wel verrassend.
Maar je hebt gelijk, daar weet Ajax wel raad mee.
Er zijn trouwens prachtige nieuwe technieken om een nieuwe taal op z'n minst te kunnen spreken in 2 tot 3 maanden. ( Productnaam: "Babbel" )
https://welcome.babbel.com
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 09:35]
Vind ik leuk
De Liefhebber +13074
zondag 20 januari 2019 om 11:22
Ik was een keer op vakantie in Frankrijk. Moest ik naar de huisarts met een dikke oorontsteking. Huisarts, vrouw van achter in de dertig, spreekt dus geen woord Engels!!
Vind ik leuk
rpaulp50 +14506
zondag 20 januari 2019 om 11:38
Precies......dat vinden wij onvoorstelbaar, maar buitenlanders zijn weer onder de indruk dat "iedereen" in Nederland z'n zegje kan doen in het Engels.........hebben jullie ook je eigen taal, vragen ze mij wel eens ha ha ha
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1213
zondag 20 januari 2019 om 10:14
En hij heeft natuurlijk Onana en Tagliafico die Spaans spreken, scheelt ook een hoop.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13074
zondag 20 januari 2019 om 11:19
Cassiera, Hunteaar, Reiziger...De Ligt heeft ook al een cursus gedaan en Frenkie ook. Daarbij krijgen ze op de Havo tegenwoordig ook Spaans dus zo ingewikkeld is het nou ook weer niet. En voor een rechten student moet het zeker aan te leren zijn....
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 09:09
Globbetrotter ten Hag spreekt 7 talen inclusief Spaans. Ola me llamo Erik el campion sin cojones
Vind ik leuk
rpaulp50 +14506
zondag 20 januari 2019 om 09:29
Verrassend , een rechtenstudent zonder de kennis van wereldtaal nummer 1.
Weten ze bij Ajax wel raad mee, als je Neres wat kan aanleren is Magallan een peuleschil........;)
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 09:32
Stond hier van de week niet iets van de Ligt over Magallan? Dat die hem had gesproken over hoe het in Argentinië was oid.

M.a.w. de Ligt spreekt dan Spaans...?
Vind ik leuk
Lekkerjoh +981
zondag 20 januari 2019 om 09:36
Wellicht dat Nico of onana dr bij was
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 10:00
Wellicht :)
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23149
zondag 20 januari 2019 om 09:43
Google Translate werkt ook prima ;)
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 10:02
Tip: Deep L. Klinkt dodgy maar beter dan Google translate :)
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23149
zondag 20 januari 2019 om 10:08
Ff kijken.. Zo had ik jaren terug een app die heete Penetrate Pro... Daar kon je de WiFi wachtwoorden van de buren oppikken hehe... Klonk erger dan dat het was :0
Vind ik leuk
DeanJayden +13734
zondag 20 januari 2019 om 09:51
Tegenwoordig kunnen ze met google translate gewoon praten met elkaar, enkel in het veld lukt het niet maar hoeveel woorden heb je dan helemaal nodig
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 10:01
Alles komt goed ik heb het zelfde meegemaakt 43 jaar geleden
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15319
zondag 20 januari 2019 om 10:04
In Nederland zijn we gewend dat iedereen wel een beetje Engels kan, maar zo vanzelfsprekend is dat eigenlijk niet.
Ook in Europese landen als Frankrijk, Duitsland en Spanje spreken de mensen over het algemeen heel slecht Engels.
Vind ik leuk
AFP +3789
zondag 20 januari 2019 om 10:21
Maximaal AFCA 10.04 uur.

Ik hoorde op de Albert Cuypmarkt een marktkoopman: "Elke dondersday" tegen een buitenlander zeggen.
Grappig hè ?
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15319
zondag 20 januari 2019 om 12:05
Kom niet meer bij ...
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 12:05]
Vind ik leuk
AFP +3789
zondag 20 januari 2019 om 10:18
Ik adviseer Magallan het woord "Klootzak" te onthouden en dat tegen de scheidsrechter met een lachje zeggen en dan weg rennen.




Grapje. Ha ha.

Vind ik leuk
WilcoS64 +4850
zondag 20 januari 2019 om 10:37
Die jongen deed toch pas een interview in het Engels?
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 10:59
Dit vind ik wel onprofessioneel.. dief dat weetal een half jaar dat hij naar Europa gaat.. dan kun je toch alvast Engelse les nemen in Argentinië?
Snap heel goed dat je hem niet opstelt totdat hij zich verstaanbaar kan maken.
Vind ik leuk
DeNeutrale +291
zondag 20 januari 2019 om 11:25
Tagliafico en nog een paar anderen kunnen toch voor tolk spelen. Ik snap dat dat niet tijdens de wedstrijden kan, maar tijdens de lunch en in de kleedkamer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws