Update: 'Ontmoeting tussen De Jong en Steijn ging niet over Feyenoord'

Update: 'Ontmoeting tussen De Jong en Steijn ging niet over Feyenoord'

Gepubliceerd: zondag 20 januari 2019 om 23:40zo 20-01-2019 om 23:40

Laatste update: zondag 20 januari 2019 om 23:40zo 20-01-2019 om 23:40

Een foto van Feyenoord-directeur Jan de Jong die in gesprek is met Maurice Steijn, trainer van VVV-Venlo, zorgt zondag voor een hoop speculatie. De Jong en Steijn zouden dit weekend gespot zijn in een restaurant in Wateringen. 

Het is bekend dat de twee elkaar ook privé goed kennen: de zoons van de twee speelden allebei in de jeugd van ADO Den Haag. Sinds enkele jaren is Steijn succesvol trainer in Venlo. Afgelopen zomer werd hij benaderd door Feyenoord, dat hem aan de technische staf van trainer Giovanni van Bronckhorst wilde toevoegen. De deal ketste af, naar verluidt omdat er op financieel vlak geen overeenstemming kon worden bereikt. Steijn tekende later bij in Noord-Limburg.

Het verbaast Feyenoord-fans op social media dat De Jong er voor kiest om in een openbare gelegenheid in gesprek te gaan met Steijn - zéker nu er al weken volop speculatie is over de positie van Van Bronckhorst in Rotterdam-Zuid. Het contract van de trainer loopt af. Insiders verwachten dat Feyenoord en Van Bronckhorst komende zomer de samenwerking beëindigen. 

Update 23.40 uur: De ontmoeting tussen Steijn en De Jong had niets met de trainerspositie bij Feyenoord te maken, meldt De Telegraaf. De Jong sprak af met Steijn om hem twee gesigneerde shirts te geven voor de Stichting FC Robinstijn, die voetbalwensen in vervulling laat gaan voor kinderen. De Jong en Steijn kennen elkaar goed.

Poll

Is Steijn een geschikte trainer voor Feyenoord?

(3983 stemmen)

Plaats een reactie

ruud wubbers +21883
zondag 20 januari 2019 om 14:51
Ik hoop het niet voor Feyenoord, dit zou het voetbal echt niet ten goede komen.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +3709
zondag 20 januari 2019 om 14:58
Gefeliciteerd met de overwinning Ruud
Vind ik leuk
ruud wubbers +21883
zondag 20 januari 2019 om 15:02
Dankje, was weer een mooi feestje gister.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +3709
zondag 20 januari 2019 om 15:08
Snap ik! Laat gemaakt?
Vind ik leuk
ruud wubbers +21883
zondag 20 januari 2019 om 15:14
Niet eens, maar daar was het feestje niet minder om.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4634
maandag 21 januari 2019 om 10:42
Verraste het resultaat jullie dan? (Mij dus niet, voorspelde het je al een dag of 10\14 geleden)

Feyenoord is traditioneel kut de 1ste pot na de winterstop en dan ook nog op Zwols plastic.

Algeheel kunstgrasverbod helpt Feyenoord vele malen meer dan een nieuw stadion
[Reactie gewijzigd op maandag 21 januari 2019 om 10:43]
Vind ik leuk
ruud wubbers +21883
maandag 21 januari 2019 om 11:41
Ik had wel op winst voor Zwolle gerekend, maar vooral de manier waarop stemde mij zeer tevreden.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4634
maandag 21 januari 2019 om 11:43
Feyenoord straalt altijd een en al lamlendigheid uit op die teringvelden.
Zou even kijken hoe het volgend weekend gaat voor je de vlag uithangt :D
Vind ik leuk
ruud wubbers +21883
maandag 21 januari 2019 om 11:48
Er zat eindelijk weer vreugde in het spel en dat was het belangrijkst. Dat het allemaal prima voetballers zijn zeg ik al het hele seizoen en dat hebben ze zaterdag eindelijk weer eens bewezen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4634
maandag 21 januari 2019 om 11:50
Oh, dat zal best. Die van 't Schip is veel te lang gehandhaafd.
Presteer wat hij heeft gedaan in een hele competitie ipv een kalenderjaar en je speelt tegen TOP Oss volgend seizoen.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 15:22
hoe zo zit er voetbal in feyenoord dan scheiuit man matige spelers
Vind ik leuk
Nietkoeroe +3709
zondag 20 januari 2019 om 15:26
Je Nederlands is van t zelfde niveau
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 15:33
Welk voetbal?🧐
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 09:27
Welk voetbal in godsnaam??
Vind ik leuk
Raptor +187
zondag 20 januari 2019 om 14:52
Stein's VVV voetbalt misschien te defensief voor een club als Feyenoord.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21883
zondag 20 januari 2019 om 14:59
34 keer gelijkspelen is toch 34 punten is Steijn's motto.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 15:00]
Vind ik leuk
Spiegel +10915
zondag 20 januari 2019 om 15:08
Jij bent voor Zwolle toch?

Het puntengemiddelde van Zwolle is precies 1 per wedstrijd dit seizoen...
Vind ik leuk
ruud wubbers +21883
zondag 20 januari 2019 om 15:12
Maar slechts 3 keer gelijkgespeeld. De dag dat Zwolle altijd voor gelijkspelletjes gaat spelen is de dag dat ik hoop dat we degraderen.
Vind ik leuk
Spiegel +10915
zondag 20 januari 2019 om 15:19
Qua puntengemiddelde maakt het geen reet uit.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21883
zondag 20 januari 2019 om 15:22
Maar qua voetbal wel, en dat is het belangrijkste.
Vind ik leuk
Spiegel +10915
zondag 20 januari 2019 om 15:39
Nou ja, vvv heeft toch mooi 2x meer gewonnen dan pec, en ja ook 2x meer gelijk gespeeld, maar is altijd beter dan 2x meer verliezen.

Ook hebben ze 5x meer gescoord en 5x goals minder tegen.

Lijkt mij dus dat wedstrijden van vvv een hogere amusementswaarde hebben tov pec. Terwijl de begroting veel lager is.
Steijn presteert met deze selectie het maximale nu.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21883
zondag 20 januari 2019 om 15:53
Als wij Schippie in de zomer al hadden weggestuurd was dat allemaal wel anders geweest
Vind ik leuk
Bobo8484 +129
zondag 20 januari 2019 om 20:04
Van Marwijk is ook van Fortuna gekomen destijds en haalde de uefacup binnen. Denk dat het belangrijkste is dat de trainer succes heeft bij zijn huidige club (groot of klein) en een sterke persoonlijkheid heeft.
Vind ik leuk
Mr. O +1523
maandag 21 januari 2019 om 00:37

Stein zet het goed neer. Die man heeft het in de vingers, weet ik zeker. Ik zou het proberen, Feyenoord zijnde. Wat kan er nu werkelijk slechter, dan dit seizoen?
Ok, het vorige, op de beker na.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 14:53
Het zullen je schoonzoon(s) maar wezen.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11698
zondag 20 januari 2019 om 14:53
Zou zeker geen slechte trainer voor ons zijn nee
Prima trainer zelfs kuyt assistent 👌👍
Vind ik leuk
Radaje +1210
zondag 20 januari 2019 om 14:53
Lekker in venlo blijven. Daar is de komende jaren niet veel te halen
Vind ik leuk
MojoRisin +14674
zondag 20 januari 2019 om 14:54
Het maakt niet zoveel uit wie je voor de groep zet, de selectie heeft te weinig kwaliteit..
Vind ik leuk
Mirkoff! +586
zondag 20 januari 2019 om 14:58
Ik vind het ook allemaal te licht. Begin als eerst maar om Van Geel te vervangen en dan betere spelers in te kopen.
Vind ik leuk
Harry.f +406
maandag 21 januari 2019 om 00:36
Er is geen geld!
Vind ik leuk
poklane +5468
zondag 20 januari 2019 om 15:08
Te weinig kwaliteit om kampioen te worden ja, niet te weinig kwaliteit om de betere te zijn tegen De Graafschap, Groningen, Fortuna en Zwolle. Het is gewoon een regelrechte schande dat je tegen die 4 veruit de mindere was.
Vind ik leuk
MojoRisin +14674
zondag 20 januari 2019 om 15:10
Dat is zeker waar..
Vind ik leuk
Hesses +1161
zondag 20 januari 2019 om 16:52
Ja want in amsterdam hebben ze veel prijzen gewonnen de laatste 5 jaar met al die "toppers"
Vind ik leuk
MojoRisin +14674
zondag 20 januari 2019 om 17:09
Ik heb het niet over Ajax..
Vind gewoon dat er bij Feyenoord teveel middelmaat rond loopt..
En sorry, ik vind de beker niet echt een prijs voor clubs als Feyenoord , PSV en Ajax.. Is leuk voor erbij..
Kan Gio verder weinig aan doen hoor..
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:59
Dat denk jij. Eris principieel veel te weinig gebruik gemaakt van zeer goede jeugdspelers zoals Geertruida en een aantal die reeds hun biezen gepakt hebben. Welkom terug Stanley Brard!
Vind ik leuk
fr1963 +4063
zondag 20 januari 2019 om 23:52
Hahaha, na de 7 nederlagen op rij riep iedere meeloper dit ook. Advocaatje kwam ff kijken, gaf wat tips en er werd daarna geen wedstrijd meer verloren tm de 10e wedstrijd van het volgende seizoen! Nee, maakt niets uit wie je ervoor zet....
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 14:55
De Jong kwam ook bij Steijn kijken toen VVV tegen Westlandia speelde. Niks aan de hand, doei.
Vind ik leuk
Mirkoff! +586
zondag 20 januari 2019 om 14:56
Waarom hem niet de kans geven? Ik hoop van harte dat Feyenoord zijn draai weer gaat vinden 👍🏻
Vind ik leuk
Vakkie D +4546
zondag 20 januari 2019 om 14:56
Kinderen van beide heren spelen in de jeugd van ado en ze zijn al jaren bevriend... ik hoop op een storm in een glas water
Vind ik leuk
Johan59 +896
zondag 20 januari 2019 om 14:56
Die de Jong snap het toch niet helemaal, ik geloof eerder dat hij niet de juiste man is voor Feijenoord ivm van Stein
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 14:58
Zelfs als trainer kiezen ze voor binnelandse middelmaat
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
maandag 21 januari 2019 om 01:03
Kiezen ze voor Van Bommel dan?
Vind ik leuk
Tommieman +2636
maandag 21 januari 2019 om 03:13
Hehehehe
Vind ik leuk
Lucien1978 +6451
zondag 20 januari 2019 om 14:58
Steijn is echt een geweldenaar. Op alle vlakken beter dan v Bronckhorst.

Laat hem maar fijn bij VVV blijven. Woont er nu ook met zijn hele gezin in het gezellige Venlo
Vind ik leuk
Simpe1949 +93
zondag 20 januari 2019 om 14:59
De foto kan zomaar deze zomer gemaakt zijn toen er gesprekken plaatsvonden voor de functie van assistent.
Het lijkt mij social media opruierij.
De supporters moeten zich niet gek laten maken
Vind ik leuk
Caniggia +1155
zondag 20 januari 2019 om 15:01
En je mag niet gewoon met een vriend zitten praten,dat moet je dan stiekem doen ofzo?
Vind ik leuk
Smithsonian +41659
zondag 20 januari 2019 om 15:01
Dan kun je beter voor fraser gaan en moniz als assistent :).
Vind ik leuk
Eimersweide +8728
zondag 20 januari 2019 om 15:56
Fraser??? Willen jullie nog een paar jaar naar kutvoetbal kijken dan? Zo ja, dan is Fraser idd jullie man
Vind ik leuk
stratumseind +191884
zondag 20 januari 2019 om 23:49
De jong informeerde gewoon ff bij steijn hoe ie van ajax moet winnen volgende week
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
maandag 21 januari 2019 om 01:03
Steijn heeft van Ajax verloren...
Vind ik leuk
stratumseind +191884
maandag 21 januari 2019 om 01:04
ja en?

Iedereen weet hoe je van ajax moet winnen behalve Gio
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
maandag 21 januari 2019 om 01:13
Was die keer met dat Van der Hoorn die bal het publiek in roste niet met Gio als coach?
Vind ik leuk
stratumseind +191884
maandag 21 januari 2019 om 01:14
ik heb geen flauw idee , heeft feijenoord ooit van ajax gewonnen dan.......................................
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
maandag 21 januari 2019 om 01:17
In 2015, KNVB Beker. Enige keer dat Gio van Ajax heeft gewonnen als trainer inderdaad.

Lijkt alweer zo lang geleden.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12546
zondag 20 januari 2019 om 15:02
Goede assistent trainer. BLijft de vraag wie wordt de hoofdcoach.
Vind ik leuk
fedor2501 +5857
zondag 20 januari 2019 om 15:03
2 vrienden gaan ff wat drinken en de hele wereld staat op zn kop.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12546
zondag 20 januari 2019 om 15:04
Maar de conclusie hieruit is dat Gio op zeker stopt na dit seizoen???

Waarom doe je dit op een openbare plek. Echt handig is dit niet.
Vind ik leuk
Sytz +4081
zondag 20 januari 2019 om 15:48
De twee zijn goede vrienden als ik mij niet vergis. Zou anders inderdaad heel vreemd zijn als ze op een openbare plek afspreken.
Vind ik leuk
SKIETE WILLY +1446
zondag 20 januari 2019 om 15:04
Weer geen titel naar Rotterdam in 2020
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 15:05
De komende 30 jaar niet
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 15:05
De verlosser. Flikker van Geel er maar uit
Vind ik leuk
Nick Ka +141
zondag 20 januari 2019 om 15:05
Doet het met minimale matriaal toch prima, denk dat het met het zogezegde iets betere minimale materiaal van 010 nog beter zou doen
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 15:05
Als je dan een andere trainer wil hebben is Frazer beter naar mijn mening, zet de Wolf ernaast ondanks de verdienste van Gio het gaat tijd worden voor een harde hand en dat zit er bij Gio niet in, daar is het niet de figuur voor, te netjes
Vind ik leuk
Bert Kamp +23
zondag 20 januari 2019 om 15:05
Waarin is steyn een lichtgewicht, zet frank de boer, cocu, of gio bij een modale club en ze presteren echt niet beter
Vind ik leuk
Dharmpie +906
zondag 20 januari 2019 om 15:07
Jeetje, het kan zijn dat zij spraken over een “rol” bij Feyenoord, maar om overal iets achter te gaan zoeken vind ik wel ver gaan. Als de Jong “niks” deed om bij Feyenoord aan de toekomst te werken dan zou hij te horen krijgen dat hij niks doet. Of stein geschikt is of niet. Een Direkteur mag zich orienteren en met mensen praten zonder dat de wereld er gelijk iets achter hoeft te gaan zoeken.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 15:08]
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 15:07
Hadden beter naar een homo bos kunben gaan, dan hadden ze een smoesje achter de hand gehad
Vind ik leuk
Dirk Zaal +131
zondag 20 januari 2019 om 15:08
we leven in een vrijland
dus iedereen mag praten en eten waar hij zelf wil
dat de jong enstein vreven ergens ziyten dat mag toch
de media moet eens op houden met het opfokken van dingen die niet waar zijn
.media maakt al genoeg kapot
voorbeelden genoeg
de mens het geloof en macht die kinderen en planeet verkracht
laat giohet lekker afmaken
zorg dat we zo hoog mogelijk eindigen en de beker pakken
een prijs is een prijs
komt er een andrte trainer wie dan ook is het toch tijdelijk

laat de spelers hun hand in eigen boezem steken
en het veld op en af gaan met door strijd te leveren
.dan zal de reakties veel positiver zijn
Dirk
uit Arnhem
Vind ik leuk
MOKUM*** +1909
zondag 20 januari 2019 om 15:08
Henk Fraser, samen met John de Wolf lijkt mij logischer.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 15:32
Zeker, Fraser presteert geweldig, pfff Steijn tien klasses beter.
Vind ik leuk
MOKUM*** +1909
zondag 20 januari 2019 om 16:26
Steijn weet niet wat er opTopniveau voetbal wordt gevraagd, Fraser en De Wolf wel.
Vind ik leuk
Shelbourne +5893
zondag 20 januari 2019 om 15:09
Tsja waarom niet, zoveel toptrainers zijn er niet in Nederland. Steijn doet het al een tijdje goed bij VVV. Met een ervaren assistent erbij kan het wellicht
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 15:29
Top trainer voor feyenoord als toekomstige rechter rijtje voetbal. Heeft feyenoord nacompetitie voorkeur boven europa?
Vind ik leuk
AFP +2006
zondag 20 januari 2019 om 15:31
Als Feyenoord op deze voet verder gaat m.a.w. halfbakken aanpak dan vrees ik dat Feyenoord vele jaren nodig heeft om serieus genomen te worden. Als je als club mee wil met de vaart der voetbalclubs dan moet je in elk geval een betere trainer dan Gio aantrekken EN vooral betere spelers.
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
zondag 20 januari 2019 om 15:35
Ze hebben nu ook een rn al middelmaat, van hoog tot laag. Vraag me af wat ze met een nieuw stadion moeten.
Vind ik leuk
johny +102
zondag 20 januari 2019 om 15:40
De Jong moet niet alleen van Bronckhorst vervangen maar ook die ezel wat naast hem op de foto zit ( van geel ) . Het beste is dan ook om te kijken of de scouts van Feyenoord goed zijn werk doen .Laten wij supporters hopen dat er flink opgeruimd word dat die waardeloze spelers . en Van Geel de laan uit worden gestuurd
Vind ik leuk
BenikBen +109
zondag 20 januari 2019 om 15:45
De Jong wat we rare man. Totaal geen verstand van voetbal . Rare uitspraken ook .
Vind ik leuk
Vooruit +203
zondag 20 januari 2019 om 16:19
Je kan een nieuwe trainingsaccomodatie nemen en een nieuw stadion laten bouwen door de beroemdste architect van de wereld, je kan zelf de beste coach van Nederland vervangen. Het heeft allemaal geen enkele zin als de technisch directeur, door zijn ongeëvenaarde domheid de grootste veroorzaker van het leed van Feyenoord, gewoon blijft zitten.
Vind ik leuk
Harry.f +406
maandag 21 januari 2019 om 00:40
Als er geen geld is voor buitengewoongoede spelers dan kan zelfs Van Gaal het niet.
Vind ik leuk
De Kleine +82
zondag 20 januari 2019 om 16:41
Het is bij feyenoord net te laat eerst stadion dat steeds later wordt. Jong feyenoord ook te laat naar voetbal piramide. Nu weer jaar te laat om te scheiden van van Bronckhorst .
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:06
Gio moet blijven , hij hoeft niet het onderspit te delven door al die miskopen en Feyenoord onwaardig zijn , er moeten betere spelers gehaald worden !!
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:59
Maurice Steijn?
Dan nog liever voor Bronckhorst.
Het wordt tijd voor een buitenlandse trainer.
Vind ik leuk
buddha +10501
zondag 20 januari 2019 om 23:47
zo dat is ook weer duidelijk. kunnen we weer stoppen met doemdenken.
Vind ik leuk
stratumseind +191884
zondag 20 januari 2019 om 23:48
Tuurlijk , wij "jan publiek" hebben allemaal een gaatje in ons hoofd.........
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 06:16
Van Geel hoeft geen 2e Marcel Keizer.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13371
maandag 21 januari 2019 om 04:11
Dat is de smoes.
Die shirtjes had je gewoon even kunnen sturen........of is de Jong ook de loopjongen van de Postkamer....?
Natuurlijk dom om af te spreken daar in het openbaar.....maar wel een goede keuze die Steijn, als dat maar goed gaat samen met ( na trapper ) Kuyt.......
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 06:17
Jij maakt er een smoes van anders.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13371
maandag 21 januari 2019 om 04:13
Echt twee lolbroeken die twee, de Jong en van Geel............je ziet van Geel denken;"wat doe ik hier eigenlijk nog" en.......hij heeft gelijk !
Vind ik leuk
Smithsonian +41659
maandag 21 januari 2019 om 06:27
Gelukkig maar.
Vind ik leuk