Ajax verrast door puntenverlies van PSV: Het kan een extra motivatie zijn

Ajax verrast door puntenverlies van PSV: "Het kan een extra motivatie zijn"

Gepubliceerd: zondag 20 januari 2019 om 17:01zo 20-01-2019 om 17:01

De misstap van PSV bij FC Emmen (2-2) is een stimulans voor Ajax. Dat stelt Erik ten Hag, die kort voor de aftrap tegen sc Heerenveen zag hoe de koploper de drie punten uit handen gaf.

"Het kan een extra motivatie zijn, maar we moeten vooral naar onszelf kijken", zegt Ten Hag bij FOX Sports. "In deze competitie gebeurt dit helemaal niet vaak, dus we kunnen ons niets veroorloven. Wij moeten ons werk doen en daar hebben we ons goed op voorbereid. Nu moeten we het afmaken. We moeten in het ritme en in de flow komen waar we in zaten."

De Ajax-trainer kiest voor Daley Sinkgraven als linksback. Hij is de vervanger van de geblesseerde Nicolás Tagliafico. "We hebben vorige week nog wat anders gedaan en dat ging ook uitstekend. Daley is fit en opgetraind, maar nog niet honderd procent wedstrijdfit. Hij is in december een aantal keer ingevallen en wij denken dat hij er klaar voor is."

Voor geruchten over David Neres verwijst Ten Hag door naar Ajax-directeur Marc Overmars. "Er is veel belangstelling voor onze spelers, ook voor David Neres. Wij willen de kern behouden en dat hebben we al vaker gezegd." De Braziliaan begint zondag op de bank. "Iedereen kent zijn rol en we hebben een hele goede selectie. Er kunnen meer dan elf spelers ook werkelijk spelen. David heeft al heel vaak laten zien dat hij daar bijhoort."

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Gaat Ajax vandaag de koppositie overnemen van PSV?

(391 stemmen)

Plaats een reactie

★Timmio★ +27686
zondag 20 januari 2019 om 17:03
Sammy red ons weekend pls!
Vind ik leuk
Plattekar bv +35830
zondag 20 januari 2019 om 17:13
" Het kan ern extra motivatie zijn "...Tering hey, zeg dan niks!! Natuurlijk lachen die zich de ballen uit de broek en klappen er nog extra hard op!! 6-1
Vind ik leuk
RebelVox +12624
zondag 20 januari 2019 om 17:13
Beste club van Nederland neemt eindelijk de plek over waar het alleen recht op heeft.

Kampioenen!!!!

Stuur die platte kar maar naar Amsterdam toe :-)
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
zondag 20 januari 2019 om 17:14
We komen er nog aan ;)
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 18:09
Nou zeker?
Vind ik leuk
Chimi Pipo +109
zondag 20 januari 2019 om 19:24
Zeg het nog eens sukkel
Vind ik leuk
Sam 3x psv +232
zondag 20 januari 2019 om 19:27
Hi hi en dat met hulp van var hoogmoed knuppel
Vind ik leuk
tannat +16776
zondag 20 januari 2019 om 19:52
Hahaha hoogmoed ...
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 22:44
Inderdaad, de tweede plek 😂😂😂
Vind ik leuk
Hupfean +5709
zondag 20 januari 2019 om 20:53
Niet gemotiveerd dus.
Vind ik leuk
Hupfean +5709
zondag 20 januari 2019 om 20:53
En dat deed ie.
Vind ik leuk
AFCA-1324 +1839
zondag 20 januari 2019 om 17:04
Spannende pot nu al nog geen 20 min gespeeld
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:04
Lamprou is echt te klein, 10cm groter en hij had die bal gewoon gehad.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
zondag 20 januari 2019 om 17:06
Flauw dit. Hij kan best redelijk keepen en voor n 1m90 keeper zeggen ze dst ook niet als hij er net nier bij kan "was maar 2m geweest"
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:21
Hoezo flauw? Lamprou is een redelijke keeper, maar is gewoon te klein.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
zondag 20 januari 2019 om 17:22
Omdat ze een keep van 1m9 ook niet te klein noemen als de bal 1 cm over m heen vliegt.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:24
Laat maar joh.
Vind ik leuk
Linke loe +2367
zondag 20 januari 2019 om 17:05
Eindelijk weer op 1 waar we horen🤘
Vind ik leuk
pos +9985
zondag 20 januari 2019 om 17:08
Ja ? stropdassen afstoffen en weer uit het archief halen ?
Of was je toen nog niet geboren ?
Vind ik leuk
Linke loe +2367
zondag 20 januari 2019 om 17:17
Haha ik heb toch wel de betere prijzen van Ajax meegemaakt ja.. maar ben blij dat we nu weer staan waar we dit seizoen horen te staan jonge 🤘
Vind ik leuk
pos +9985
zondag 20 januari 2019 om 17:20
Is goed hoor. Ik vind het persoonlijk altijd een beetje eng als mensen vinden dat hun cluppie op 1 hoort te staan. Maar goed daarom heb je gekozen voor Ajax waarschijnlijk ook.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:23
Stel je niet zo aan man, wanneer PSV'ers zoiets zeggen dan zeg je daar ook niks over.
Vind ik leuk
pos +9985
zondag 20 januari 2019 om 17:28
Die zeggen dat ook een stuk minder. Zelden eigenlijk.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:30
En dat meen je ook nog?
Laat maar joh, fijne avond verder.
Vind ik leuk
pos +9985
zondag 20 januari 2019 om 17:33
Hehe meepratende supporters zijn toch leuker he ?
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:40
Wat jij wil joh, nogmaals, fijne avond. 😁
Vind ik leuk
pos +9985
zondag 20 januari 2019 om 18:17
IJzersterke reacties heb je. Fijne avond dan maar inderdaad.
Vind ik leuk
Linke loe +2367
zondag 20 januari 2019 om 17:23
Nou als je een beetje eerlijk en transparant naar het voetbal kijkt dan kun je toch wel stellen dat Ajax dit jaar het beste speelt..niks eng aan maar gewoon terechte nummer 1
Vind ik leuk
jochempje +4899
zondag 20 januari 2019 om 17:30
De ironie. Als er één club arrogant is, dan is het PSV wel
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 22:45
Je zegt het precies goed!😂😂😂
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 22:45
Huh?
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:11
Foei blind , je mag lammers pakken
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:34
Wat een kut trainer
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 18:00
Ajax moet nog uit tegen de Graafschap...😁😁😁
Vind ik leuk
James655 +968
zondag 20 januari 2019 om 19:05
"Extra motivatie.......... " Nou, dat hebben we gezien.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws