De Boer kritisch na eerste helft Ajax: Nog steeds niet op zijn oude niveau

De Boer kritisch na eerste helft Ajax: "Nog steeds niet op zijn oude niveau"

Gepubliceerd: zondag 20 januari 2019 om 18:00zo 20-01-2019 om 18:00

Ronald de Boer is niet onder de indruk van Kasper Dolberg. De spits van Ajax liet in de eerste helft van de thuiswedstrijd tegen sc Heerenveen weinig zien.

"Ajax heeft veel balbezit, maar Dolberg heeft geloof ik vijf keer de bal geraakt en drie keer de bal verloren", analyseert De Boer bij FOX Sports. "Ik zeg niet dat het alleen maar aan hem ligt, maar wat hij doet is niet geweldig. Hij zit nog steeds niet op zijn oude niveau."

De oud-Ajacied verwacht meer van de 21-jarige Deen. "Natuurlijk lijdt hij er een beetje onder dat hij tussen Tadic en Ziyech loopt, maar ik zie ook momenten dat ik denk: nu moet je het verschil maken. En dan verspeelt hij de bal zó simpel. Soms je moet je ook je eigen wedstrijd spelen. Onder Peter Bosz draaide hij gewoon weg en schoot hij de bal in de kruising."

"Wat heeft hij nou gedaan in de eerste helft?", besluit De Boer over Dolberg. "Ik heb volgens mij één doorkopbal gezien en verder niets. Dat is natuurlijk veel te weinig voor een spits van Ajax."

Poll

Wie verdient de voorkeur in de Ajax-spits?

(952 stemmen)

Plaats een reactie

Mosquito +22583
zondag 20 januari 2019 om 18:02
Lammersss
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 18:02
Wrong topic mate.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2759
zondag 20 januari 2019 om 19:12
Wie verdient de spits positie bij Ajax.. Lammers :p
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12593
zondag 20 januari 2019 om 18:03
Zoo 3-3 wat gebeurd daar 😂
Vind ik leuk
Il Gordo +21265
zondag 20 januari 2019 om 18:02
Wat staat het eigenlijk?
Vind ik leuk
Snoun +1542
zondag 20 januari 2019 om 18:03
Tadic
Vind ik leuk
MojoRisin +16291
zondag 20 januari 2019 om 18:04
Echt, Lamprou kan echt niet, wat een slechte keeper is dat..
2x had ie 'm mogen hebben..
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 18:05
Zelf schuld van Ajax. Wie stelt Lamprou op wanneer je de 1e plaats kunt overnemen.
Vind ik leuk
MojoRisin +16291
zondag 20 januari 2019 om 18:07
Ze hebben geen andere.. Ik zou Vorm halen deze maand..
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 18:08
Klopt. Ik had eerder Benjamin van Leer gehouden maar goed.
Vind ik leuk
MojoRisin +16291
zondag 20 januari 2019 om 18:10
Ja, ik snap er ook niks van, maar goed..
Lamprou is gewoon een dwerg in keepersland, dat kan gewoon echt niet..
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 18:13
Ja klopt maat. Gewoon te klein voor een keeper. Zoveel miljoenen op de bank en geen goede reserve keeper halen vindt ik onbegrijpelijk. Wanneer Lamprou op doel staat incasseer je altijd doelpunten.
Vind ik leuk
MojoRisin +16291
zondag 20 januari 2019 om 18:15
Ja, heel vreemd dit beleid..
Elke keer als hij erin staat is het doelpunten slikken die niet nodig zijn..
Vind ik leuk
Come on Utreg +30198
zondag 20 januari 2019 om 20:34
Lamprou naar Breda was waarschijnlijk geen optie met zijn verleden in Tilburg. Ligt gevoelig daar!
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:29
KLOPT
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 18:04
Die grote mond van sommige Ajax supporters is nu wel weer gesnoerd!!!!! WAT EENNKUTKEEPER DIE LAMPROU!!!! OPROTTEN MET HEM!!!!!!
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 18:06
Inderdaad een kut keeper. ;)
Vind ik leuk
Biennie +3340
zondag 20 januari 2019 om 18:06
Ja als we gewoon een goede keeper en linksback zouden hebben hadden we dit gezeik niet.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 18:04
3-3😂
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 18:04
Lamprou en Sinkgraven. Dit kan gewoon echt niet
Vind ik leuk
Biennie +3340
zondag 20 januari 2019 om 18:04
Lamproe 2 keer mis met zijn kleine kut armen, haha.
Sinkgraven ook wederom duidelijk gemaakt waarom hij niet op de LB positie hoort.
Vind ik leuk
Freddy M. +1406
zondag 20 januari 2019 om 18:07
Mee eens maar ook te makkelijk om alleen hen de schuld te geven. Tadic mist strafschop, de jong, Dolberg en alle anderen zijn onzichtbaar. Zo als PSV het over zich zelf afriep doet Ajax het nu ook. Ze hebben nog ff de tijd maar ik moet het nog zien!!
Vind ik leuk
Rene80 +2430
zondag 20 januari 2019 om 18:05
Blijft verdacht still hier op vp na de gelijkmaker
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 18:06
Wat moet Ajax ook met die clown Lamprou?
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 18:11
Ze hebben geen andere keeper. Dus ze hebben Lamprou uit de F1 gehaald.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 18:10
Wat zei ik , eerst nog maar zien! Arrogantie komt weer boven drijven. Ga duimen zoals zo vaak!
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6071
zondag 20 januari 2019 om 18:10
Ten Hag was zo overtuigd van Sinkgraven...
Vind ik leuk
Kuip +10258
zondag 20 januari 2019 om 21:19
Sinkgraven speelde een prima wedstrijd.
Vind ik leuk
Micha EL +1198
zondag 20 januari 2019 om 18:14
Hahn keept goed de 2e helft... Tenminste tot nu toe dan. 68e min. Maar ajax ajax ajax...
Vind ik leuk
MOKUM*** +2165
zondag 20 januari 2019 om 18:17
Misschien, heel misschien is het toch niet zo verstandig om Tadic pingels te laten nemen.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 18:27
Haf zo maar een penalty moeten zijn .
Wat een geluk!
Vind ik leuk
JhD +24
zondag 20 januari 2019 om 18:29
En wederom neuzenvoordeel duidelijke penalty Lamprou loopt hem omver.
Vind ik leuk
JhD +24
zondag 20 januari 2019 om 18:36
Die Banana kan mij niet lang genoeg geblesseerd zijn.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1413
zondag 20 januari 2019 om 19:37
Hij zou ook kunnen profiteren van tadic en zyech om hem heen maar hij doet en creërt weinig. Huntelaar komt erin en reageert wel goed om een voorzet van tadic. Het is gewoon tijd voor huntelaar
Vind ik leuk
Stranger +7054
zondag 20 januari 2019 om 19:38
Zou het niet kunnen zijn dat , dit zijn niveau is?
Dat hij die eerste maanden boven zijn kunnen speelde?
Dat W. Jonk het toch goed gezien had?
Vind ik leuk
rpaulp50 +14506
zondag 20 januari 2019 om 19:46
Ajax moet gewoon een kei van een spits aanschaffen, hebben veel te veel geduld, zoals ook met Younes destijds, dat kost punten.
Een keepersprobleem heeft zich nu weer duidelijk afgetekend, dat wist iedereen al maar ook daar blijft Overmars in gebreke.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:34
de Boer, die weet toch steeds het beste bahbah
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws