Gullit: Als ik Feyenoord was, zou ik hem willen houden

Gullit: "Als ik Feyenoord was, zou ik hem willen houden"

Gepubliceerd: zondag 20 januari 2019 om 20:46zo 20-01-2019 om 20:46

Dick Advocaat blijft achter Giovanni van Bronckhorst aan. Na de 3-1 nederlaag bij PEC Zwolle ligt de Feyenoord-trainer flink onder vuur. Advocaat heeft Van Bronckhorst altijd verdedigd en doet dat ook na zaterdagavond.

Youri Mulder is een stuk kritischer dan de trainer van FC Utrecht. "Er zit niet echt meer rek in. Het is altijd een beetje hetzelfde bij Feyenoord", zegt Mulder bij Rondo van Ziggo Sport. "Als je af en toe een keer een beker wint.."

Advocaat grijpt vervolgens in en steunt Van Bronckhorst. "Dat vind ik zo'n gelul. Hij heeft vijf prijzen gewonnen." Mulder reageert: "Maar twee daarvan zijn Johan Cruijff-schalen. Dat zijn oefenwedstrijden. Het is één wedstrijd in het voorseizoen. Hij heeft twee bekers gewonnen en is een keer kampioen geworden."

Ook Ruud Gullit staat achter Van Bronckhorst. "Als ik Feyenoord was, zou ik hem willen houden. Maar het gaat om hém, om wat híj wil. Hij is aan zet om te zeggen of hij wel of niet wil."

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Moeten Feyenoord en Van Bronckhorst met elkaar doorgaan?

(1792 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 20 januari 2019 om 20:47
Maar gelukkig is Gullit Feyenoord niet.
Vind ik leuk
chicken +15092
zondag 20 januari 2019 om 20:49
Dat was die ff...bereikte ook niks.

Sorry voor gio maar vraag me serieus af hoelang hij die marteling nog blijft ondergaan.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:55
Had je die foto van Maurice Steijn met Jan de Jong al gezien?
Vind ik leuk
Il Gordo +21264
zondag 20 januari 2019 om 21:00
Ja, twee maten van elkaar. Hoezo?
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:00
Oh dat wist ik niet, dacht dat er gespeculeerd werd over de opvolger van van Bronckhorst.
Vind ik leuk
Il Gordo +21264
zondag 20 januari 2019 om 21:02
Beide zoons speelden in dezelfde jeugdopleiding.

Buiten dat: een staf met Kuyt, Moniz en Steijn aan het roer zou ik lang niet gek vinden. Dan mag die bierdrinkende TD van VVV ook mee.
Vind ik leuk
chicken +15092
zondag 20 januari 2019 om 21:07
Kuijt er nog niet naast zetten. Laat een buitenstaander de weg omhoog zoeken en hou dirk ongeschonden.
Vind ik leuk
Il Gordo +21264
zondag 20 januari 2019 om 21:10
Mwoah. Je moet er wel een tyfuslijertje tussen zetten. Dat kan Kuyt wel. Maar vooral geen toezeggingen doen.
Vind ik leuk
chicken +15092
zondag 20 januari 2019 om 21:11
Komt er geen verbetering wordt jullie held er straks ook op aangekeken. Lijkt me niet heel slim...
Vind ik leuk
Il Gordo +21264
zondag 20 januari 2019 om 21:13
Jullie held?


Gaat erom dat je een complete staf hebt. Kuyt de veeleisende lijer, Moniz die met spelers en tactiek aan de slag gaat en Steijn die het zooitje aanstuurt.

En ja, als het misgaat gaat z'n kop eraf. Dus? Dat is vaker gebeurd met "helden", ook bij andere clubs.
Vind ik leuk
chicken +15092
zondag 20 januari 2019 om 21:15
Bezorgde zo ongeveer persoonlijk een titel in Rotterdam..das best heldhaftig.

Sommige 'helden' houdt je ongeschonden..

Vind ik leuk
Il Gordo +21264
zondag 20 januari 2019 om 21:20
Nee, hij schoot er drie in in de kampioenspot. En daarom herinnert men hem zo. Maar tweederde van het seizoen was het gewoon een bankzitter. En daarvoor leverde ie regelmatig een zaadpot af in de basis.

Sommige helden zoals Bergkamp, Jonk, Gullit, Van Basten?

Nee. Hij wil trainer worden. Hij weet het zo goed (althans, als je z'n boek leest). Dan moet je het laten zien ook. Je verleden telt dan niet meer.
Vind ik leuk
chicken +15092
zondag 20 januari 2019 om 21:21
Maar hij bracht wel de ervaring mee wat nodig was om te winnen. Toen hij stopte was het verschil duidelijk merkbaar.
Vind ik leuk
Il Gordo +21264
zondag 20 januari 2019 om 21:23
Ja, tuurlijk. Mentaliteit en die jonge pestjochies het voorbeeld geven deed ie uitstekend. Gaf op z'n 35e nog volgas.

Juist daarom kun je 'm er goed bij hebben. Hij weet wel wat er, qua houding en gedrag, in de absolute top gevraagd wordt.
Vind ik leuk
Nuance +10860
zondag 20 januari 2019 om 22:32
Toch scoorde Kuyt 10 goals, waaronder de gelijkmaker thuis tegen Ajax. En had hij 9 assists. Belangrijk tijdens trainingen, in de kleedkamer en als boegbeeld de klappen opvangend. Feyenoord is dankzij Kuyt kampioen geworden. Dat jij hem niet mag, is nog geen reden hem als een bankzitter af te schilderen want dat is gewoon niet waar.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 22:40
Inderdaad voor de leeuwen die vent
Vind ik leuk
chicken +15092
zondag 20 januari 2019 om 21:06
Handen een onderonsje in de scrump...vriendschappelijk of zakelijk is de vraag..
Vind ik leuk
Il Gordo +21264
zondag 20 januari 2019 om 21:08
Exact. Dat is de vraag.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30198
zondag 20 januari 2019 om 22:25
Inderdaad. Zegt niets. Die gaan echt niet open en bloot de mogelijkheden bij Feyenoord bespreken.
Vind ik leuk
Il Gordo +21264
zondag 20 januari 2019 om 20:59
Zwolle uit was ook een "fantastic game".
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:03
Dit gaat gaat alleen over vriendjes, maar het hoort over presteren te gaan
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12593
zondag 20 januari 2019 om 21:25

Ik heb wel respect voor Gullit toen hij speler was was echt een top speler
maar als trainer en nu advies willen geven zou ik daar geen gehoor aan geven. .

Gullit zelf heeft Feyenoord haast met heel wat middelmaat spelers haast naar de kloten geholpen toen hij trainer was.
En nu advies willen geven om Door te gaan met middelmaat spelers en een Trainer.
Wat mogen we God op ons blote knieën danken dat hij nooit hoofd trainer is geworden van het Nederlands elftal zeg we zouden nu nog dieper in de put zitten.
Want als hij vind dat het goed zo gaat met Feyenoord en trainer heeft hij zijn les nooit geleerd uit het verleden .

En hoe FC Utrecht nu speelt onder advocaat kan je ook niet zeggen dat ze ermee opgeschoten zijn .
Vind ik leuk
mike29 +41
zondag 20 januari 2019 om 21:34
selectie van feyenoord is helaas matig, wie gaat volgens jou deze ploeg goed laten draaien? de komende jaren zal het toch tussen ajax en psv blijven gaan. Dan is 3e plek toch niet zo een ramp?
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:42
Deze ploeg laat niemand goed draaien dankzij de puinhoop die van Bronckhorst ervan gemaakt heeft. Nee 3e plek is nu geen ramp maar, en weer dankzij van Bronckhorst, is het wel een ramp plek geworden als je in 2017 nog kampioen bent geweest en als je dan nu de achterstand ziet op Psv en Ajax.
Vind ik leuk
mike29 +41
maandag 21 januari 2019 om 10:11
Nou ik denk ook dat in 2017 iedereen boven zijn niveau misschien heeft gespeeld? Daarnaast had Feyenoord Kuyt. Ajax en PSV hebben ook meer te besteden, niet gek dat Ajax en PSV elk jaar hun team flink kunnen versterken. Feyenoord kan dit helaas niet. Meneer van Geel heeft ook flinke missers gemaakt op de transfermarkt.
Vind ik leuk
Dharmpie +1154
maandag 21 januari 2019 om 09:50
Jeetje Gullit, ga nou niet doen dat je er 1 keer verstand van hebt wat Gio en of Feyenoord zou moeten gaan doen.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:52
Komende periode gaat er veel gebeuren binnen Feyenoord. Naast Gio(door de voordeur) zal ook van Geel vertrekken uiteindelijk.
Vind ik leuk
Il Gordo +21264
zondag 20 januari 2019 om 21:00
Thanks. En wie wordt in Engeland kampioen? Dan zet ik vast ff m'n geld erop.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:04
LIVERPOOL !!! 🏆
Vind ik leuk
Il Gordo +21264
zondag 20 januari 2019 om 20:54
Alles wat Rob Baan en Van Marwijk ooit hadden opgebouwd, hebben Gullit en Wotte vakkundig in driekwart seizoen naar de klote geholpen.

Cory Gibbs, Ghaly, Basto, Ostlund, Leonard... Smolarek en Buffel voor een fooi weg. Dan valt Annet nog mee.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:21
Dat was me genieten , die ploeg. Die Ostlund, zonder concurrentie de slechtste ooit!
Vind ik leuk
Il Gordo +21264
zondag 20 januari 2019 om 21:25
Dat was genieten ja. In de goal ook nog ene Ekramy, hét talent van Egypte.

Nee, Annet mag best wat creatiever laten scouten. Maar dit was te bizar.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:35
Dit viel alleen met lsd bijeen te scouten ja.
Vind ik leuk
Il Gordo +21264
zondag 20 januari 2019 om 21:40
Markie Wotte. Liep liever z'n lul achterna dan fatsoenlijk technisch beleid te voeren.
Vind ik leuk
kees ee +1083
zondag 20 januari 2019 om 20:55
. . nee ruud, . . jij mag niet !?
Vind ik leuk
Rood&wit +4437
zondag 20 januari 2019 om 20:56
Advocaat hou je lekker met Utrecht bezig. En krijg je mannen de volgende wedstrijd wel scherp want gisteren waren het elf natte kranten en de keeper was het Nats van allemaal.
Vind ik leuk
Kuip +10258
zondag 20 januari 2019 om 21:22
Van Bronckhorst heeft de gunfactor. Iedereen in voetballand is lief voor hem. Bijna niemand durft te zeggen wat ie echt vindt. Geloof nou echt niet dat Gullit van Bronckhorst een prima trainer vindt. Het zegt het wel, maar hij weet wel beter. Alleen Youri Mulder zegt openlijk aan Gio te twijfelen.
Maar als we eerlijk zijn dan is toch duidelijk dat Gio een waardeloze trainer is.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 00:31
Waardeloze selectie. Heeft met kwaliteit te maken en niks met Gio. Feyenoord is geen PSV of Ajax en dat is al tientalle jaren zo.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:28
gullit en dick maken gio dus zo arrogant met zijn kritiek op st just, bah wat een naar mannetje die tob trainert
Vind ik leuk
Hega +19
zondag 20 januari 2019 om 21:48
Ik word van het spel van dit Feyenoord niet vrolijk.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 22:27
Misschien kunnen ze beter morgen het grofvuil bellen en het hele elftal buiten zetten. Wat een brandhout zeg.
Vind ik leuk
Ray01 +168
zondag 20 januari 2019 om 22:29
Ik denk niet dat op lange termijn er een betere trainer kan zijn voor Feijenoord, omdat ze gewoon spelen naar hun sterkte.. en dat is niet top, in verlengde van geen top-budget en daarmee geen top-spelers over alle linies..
Vind ik leuk
BenikBen +151
zondag 20 januari 2019 om 22:47
WANBELEID. Nog steeds huurling Clasie opstellen ipv je eigen spelers hoe gek is dat ? Die worden dus niet beter en Clasie gaan ze straks kopen weer geld wat weggegooid word. Wat is er met Sinistera ? Ayoub ? BURGER ? Kocqu? Waarom spelers die niet? Wat doet Vente nog bij Feyenoord waarom. Speelt hij niet bij Dort ?
Vind ik leuk
repeP +2285
zondag 20 januari 2019 om 22:47
Enige punt van kritiek die ik op van Bronckhorst heb is dat hij echt wel eens hardere standpunten in mag nemen naar spelers die schijnbaar een onaantastbare status hebben bij Feyenoord waar zij die niet waar maken op het veld.
Vind ik leuk
Pec Man +909
zondag 20 januari 2019 om 23:15
Gelukkig hebben wij nu Jaap Stam. Dit had ook een goede trainer voor Feyenoord kunnen zijn.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 23:15]
Vind ik leuk
FSCeara +9571
zondag 20 januari 2019 om 23:20
Van Geel moet met zijn pedant hoofd oprotten. Met deze spelers is 3de plaats maximaal haalbare en kan je af en toe eens op je bek gaan. er zitten in deze selectie maximaal 1 hooguit 2 spelers die bij PSV of Ajax in de basis zouden staan. Gio doet het met wat hij aan spelers heeft de laatste jaren gewoon prima.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 00:24
Gio kan er niets aan doen dat v Geel teveel slechte spelers heeft gecontracteerd. Maar hij kan en moet er wel voor zorgen dat de spelers alles willen blijven geven om te winnen . Zie de spirit zoals in de wedstrijd tegen PSV het geval was . Die instelling moeten de spelers altijd hebben tegen wie je ook speelt . Dat is de taak van Gio!
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 00:28
Het ligt aan de matige kwaliteit van de selectie m.u.v. Van Persie natuurlijk. Die hoort bij de beste voetballers in de ED. Dus Van Bronkhorst vervangen heeft pas zin nadat je driekeart van je selectie vervangt. Met deze selectie wordt het nooit wat.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 01:33
Altijd maar een balletje breed, een balletje terug enz. Tot vervelendst toe! Van Bronckhorst laat het gebeuren. Waarom niet directer spelen en de ballen naar voren spelen. Een pass over meer dan 20 meter zie je niet bij Feyenoord. Aan de overkant, daar staat het doel waar de ballen in moeten!
De rek is er uit. De houdbaarheidsdatum voor Van Bronckhorst is voorbij! Ook Van Geel mag van mij opstappen. Hoe kun je nou Dumfries laten lopen of Fran Sol? Geen visie. Geen goed beleid. Dus: weg ermee!
De inzet, passie en wilskracht ontbraken volledig tegen PEC Zwolle. Kijk eens naar St. Juste… Een hopeloze vertoning! Gauw verkopen!
Vind ik leuk
Harry.f +415
maandag 21 januari 2019 om 06:15
Feyenoord moet investeren in een nieuw elftal rond Kockcu en in scouting . Vergeet het feyenoord city en mask de club weer levend. Dit elftal heeft geen rek meer.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1413
maandag 21 januari 2019 om 07:53
Echt domme onzin om gio te ontslaan omdat het dit seizoen minder loopt. Als je iemand iets wil verwijten moet je bij van geel zijn die dit seizoen gewoon een mindere selectie heeft afgeleverd in vergelijking met de jaren ervoor. Als trainer ben je zo goed als je spelers. Dan kan je dirk kuyt voor de groep zetten maar bij dirk moet nog maar blijken dat hij t niveau haalt van gio als coach. Hij lijkt mij in ieder geval niet de slimste
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws