Koeman: 'Als de échte spirit er niet is, dan moet je stoppen'

Koeman: 'Als de échte spirit er niet is, dan moet je stoppen'

Gepubliceerd: zondag 20 januari 2019 om 23:22zo 20-01-2019 om 23:22

Laatste update: zondag 20 januari 2019 om 23:33zo 20-01-2019 om 23:33

Ronald Koeman heeft zich uitgelaten over de toekomst van Giovanni van Bronckhorst, wiens toekomst bij Feyenoord nog onzeker is. Naar verluidt ligt de bal vooral bij Van Bronckhorst zelf en niet bij de clubleiding.

"Ik weet niet hoe de clubleiding van Feyenoord hierover denkt. Als de bal bij Gio ligt, moet hij zelf beslissen en naar z'n eigen gevoel luisteren", zegt Koeman bij VTBL. "Ziet hij daar nog toekomst? Dan moet hij blijven. Als hij denkt: ik heb hier vier jaar gezeten, ben succesvol geweest en wil nog iets anders, dan moet hij gaan."

"Het belangrijkste voor een trainer is het gevoel met de spelers waar hij mee moet werken", zegt Koeman. "Als je daar een gevoel van krijgt..De échte spirit is er niet, merk ik. Dan moet je stoppen."

Feyenoord ging zaterdagavond pijnlijk onderuit tegen PEC Zwolle (3-1). De Rotterdammers staan derde op de ranglijst. 

Lees ook: Gullit: "Als ik Feyenoord was, zou ik hem willen houden"

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

VBTL +17
zondag 20 januari 2019 om 23:24
Ben ik de enige die Koeman zijn uitspraken vreemd vind als Bondscoach?
Vind ik leuk
MiloZandt +2078
zondag 20 januari 2019 om 23:26
Als hij het zo gezegd had wel ja. Maar VP heeft het weer verkeerd overgenomen
Vind ik leuk
Dharmpie +1154
maandag 21 januari 2019 om 09:48
Het is Typisch dat Koeman zich hierover uitlaat, hij is normaal gesproken zeker niet een persoon die zich publiekelijk over dit soort zaken uit zou laten denk ik. Met zijn "voorzet" probeert hij Gio en welicht ook Feyenoord wellicht te souffleren . Ik vind het in dit geval wel ok dat hij zich een beetje mee bemoeid.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 23:27
Zóals het hier staat zou het vreemd zijn, maar ik heb niet gekeken dus ..
Vind ik leuk
CPP +1120
zondag 20 januari 2019 om 23:42
Nee, hoor. Hij mis zegt niets. Lees maar wat er staat. Als van Bronckhorst vind/voelt dat de echte spirit er niet meer is, moet hij stoppen.
Ik als niet bondscoach zegt “van Brockhorst kan, onder van Geel, niet zelfstandig het maximale uit de Feyenoordspelers halen en hun optimaal motiveren. Hij moet stoppen en wat anders gaan doen.
Vind ik leuk
Harry.f +415
maandag 21 januari 2019 om 01:10
De enige reden van falen is dat Ajax en PSV zich enorm hebben versterkt. Feyenoord is niet in staat om mee te gaan in dit miljoenen bal. Ook de scouting naar jonge talenten is nul,nul. Zelfs Ajax vist in Rotterdam de beste talenten eruit en feyenoord kan als gevolg geen 11 grote talenten opleiden en in kkd spelen. Er is nu een perfect opleidingscentrum maar er zojn te weinig grote talenten. Dit is het belangrijkste item voor de club. Maar als talent naar Dordrecht is een flagrante misser, het spreekt de jeugd niet aan. De Jong bood zich san bij de club maar ze konden hem niet binden. Willem 2 wel. Feyenoord moet alleen in fe jeugd en scouting investeren en niets anders. Eigen jeugd naar feyenoord 1 is veel meer waard dan welke gekochte speler dan ook. Tenslotte dit, als ze Kocksu noet kunnen vastleggen voor meerdere jaren dan kan de club nog veel verder afdrijven...
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
maandag 21 januari 2019 om 06:06
De Jong bood zich aan??? Lul niet zo stom man. Hij kon kiezen destijds en W2 had zijn voorkeur boven PSV en Feyenoord. Dat Ajax kan vissen in Rotterdam is omdat Sparta liever niet ziet dat de grote broer hun beste talenten weghalen.
Vind ik leuk
Harry.f +415
maandag 21 januari 2019 om 06:24
Voordat je een reactie geeft informeer je eerst. Ja deze de Jong heeft zich aangeboden op Varkenoord om zich aan de club te verbinden. Hij bedacht zich en koos uiteindelijk voor Willem 2 . Lul noet zo dom is voor jou van toepassing. Ze geven hier beter een platform aan mensen die zich aan een minimum fatsoen houden.
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
maandag 21 januari 2019 om 07:19
Je zegt het zelf al. Hij koos zelf voor W2 ondanks dat zn familie hem liever bij Feyenoord zag. Hoe is dat de fout van Feyenoord dan.
Vind ik leuk
1313 +13087
zondag 20 januari 2019 om 23:47
Zozo VBTL heeft een fan te pakken!
Vind ik leuk
Hans Worst +1785
maandag 21 januari 2019 om 00:07
Vtbl...... saai programma trouwens..
Vind ik leuk
VBTL +17
maandag 21 januari 2019 om 00:23
Geen idee heb het nog niet gekeken 😂
Vind ik leuk
1313 +13087
maandag 21 januari 2019 om 00:41
Oke ik raad het je aan met zo'n naam.😂
Vind ik leuk
1313 +13087
maandag 21 januari 2019 om 00:40
Heb het niet gezien hoor haha.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14506
zondag 20 januari 2019 om 23:55
Hij zegt feitelijk niks......"als" hij dit en "als" hij dat......meer niet en heel verstandig juist van Koeman.
Hij zegt niet ik vindt dat hij weg moet gaan of ik vindt dat hij moet blijven.
Het komt er op neer: Gio zal met het oog op zijn contract zich moeten bezinnen over het 1 en ander, dat is een advies welke door iedereen aan iedereen gegeven mag worden.
Vind ik leuk
RWMD +164
maandag 21 januari 2019 om 00:36
Misschien moet Rob Jetten maar bondscoach worden...
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 23:25
Mee eens, GIO had zelf ook wel willen stoppen wanneer er andere uitdagingen waren geweest. Maar zijn die er wel ?
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 23:26]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14506
maandag 21 januari 2019 om 03:40
Als je weg wil, dan zet je simpelweg je zaakwaarnemer aan het werk en die gaat dan discreet de markt op.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 07:09
ja...en waarheen dan ???
Vind ik leuk
rpaulp50 +14506
maandag 21 januari 2019 om 07:14
Die zaakwaarnemer heeft ( als het goed is ) wereldwijd zo zijn contacten, "waarheen" ? dat moet je aan Gio vragen.
De wereld is groter dan Nederland gelukkig.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:57
Ik denk dat de wereld voor hem héél klein is
Vind ik leuk
rpaulp50 +14506
maandag 21 januari 2019 om 20:43
Nou, Trainers komen overal aan de bak hoor.
Dat zie je toch aan Rutten maar ook Keizer, komt net kijken, hup 2 miljoen per jaar in Portugal.
Met Gio z'n prijzenkast is dat geen probleem, een baantje krijgen of houden is echter wat anders.
Hij moet gewoon lekker wat anders gaan doen, kijken waar zijn grenzen liggen, hij hoeft zich financieel geen zorgen te maken dus waarom dat krampachtige...?
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 20:58
Nog ff afwachten, duidelijkheid zal er wel vrij snel komen. Wanneer hij stopt bij Feyenoord, zie ik hem nog niet zo snel ergens anders aan het werk gaan.
[Reactie gewijzigd op maandag 21 januari 2019 om 21:31]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14506
maandag 21 januari 2019 om 21:05
Mooiste baantje, joh, of je nu niets presteert of wel wat, je komt altijd aan de bak.
Vind ik leuk
MiloZandt +2078
zondag 20 januari 2019 om 23:25
Wat is dit weer slecht overgenomen VP! Koeman gaf een voorbeeld van iets wat zou kunnen en jullie nemen het weer over alsof Koeman gezegd heeft dat er geen échte spirit bij Feyenoord is en dat Gio moet stoppen. Wat amateuristisch zeg.
Vind ik leuk
chicken +15092
zondag 20 januari 2019 om 23:29
Niks amateuristisch....professioneel een discussie uitlokken...

Klik klik klik klik klik klik kassa kassa kassa kassa kassa
Vind ik leuk
Ricky030 +565
zondag 20 januari 2019 om 23:31
Gio gewoon seizoen afmaken en dan wegwezen
Vind ik leuk
Pietje2015 +18036
zondag 20 januari 2019 om 23:43
Als bondscoach moet je hiervan afzijdig blijven en geen uitspraken over doen.
Vind ik leuk
Cavriana +172
maandag 21 januari 2019 om 00:19
Koeman kan maar moeilijk zijn sympathie voor Feijenoord en PSV verbergen.
Kan nog wel eens een "dingetje"worden in zijn loopbaan als Bondscoach. Helaas voor hem kan hij niet om Ajax heen. Dat vindt hij niet fijn maar moet hij niet zo laten blijken.
Vind ik leuk
Deck010 +10214
maandag 21 januari 2019 om 00:24
Oh ja, we moeten inderdaad terug naar de tijd dat er voornamelijk Ajacieden in Oranje speelden. Dat heeft ons zo lekker ver gebracht onder Danny Blind 😂😂
Vind ik leuk
Cavriana +172
maandag 21 januari 2019 om 01:24
Ajacieden hebben altijd een belangrijke rol in en voor Oranje gespeeld. In het Nederlands elftal moeten de beste Nederlandse spelers spelen. En helaas voor jou spelen die niet in Rotterdam op dit moment.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12593
maandag 21 januari 2019 om 00:28
Zijn familie wil niet naar het buitenland toch had ik vernomen maar misschien is er wel een andere club voor hem in Nederland waar hij wel bij past .
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 06:13
Gewoon weggaan, beter voor iedereen
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
maandag 21 januari 2019 om 07:16
Maar voor gio komt geen trein voorbij waar die op kan springen ronald k.
Vind ik leuk
pikkebaas +13
maandag 21 januari 2019 om 10:27
Inderdaad Feyenoord heeft verloren, maar PSV had ook kunnen verliezen,
een ook Ajax had kunnen verliezen, iedere club heeft zo zijn dag, of niet.
Vind ik leuk
pikkebaas +13
maandag 21 januari 2019 om 10:31
Real Madrid zoekt nog een trainer straks, als Solari eruit ligt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws