'Man United zoekt nog steeds en heeft 'meer en meer interesse' in Van der Sar'

'Man United zoekt nog steeds en heeft 'meer en meer interesse' in Van der Sar'

Gepubliceerd: maandag 21 januari 2019 om 15:53ma 21-01-2019 om 15:53

Laatste update: maandag 21 januari 2019 om 16:01ma 21-01-2019 om 16:01

In de zoektocht naar een nieuwe director of football denkt Manchester United inmiddels aan Edwin van der Sar. Dat meldt The Independent maandag. 

Giuseppe Marotta en Fabio Paratici, beiden werkzaam bij Juventus, waren volgens The Independent in beeld om als directieduo aan de slag te gaan op Old Trafford. De twee Italianen hebben Manchester United echter laten weten dat ze momenteel geen interesse hebben in een klus in de Premier League. 

Ook Paul Mitchell is in beeld, maar United vermoedt dat het erg lastig wordt om hem bij RB Leipzig los te weken. Daardoor is er nu vanuit Engeland 'meer en meer interesse aan het ontstaan' voor Ajax-directeur Van der Sar. Sinds november 2016 is hij CEO van Ajax. 

Van der Sar (48) heeft uiteraard een verleden bij The Red Devils. De voormalig doelman stond tussen 2005 en 2011 onder de lat in Manchester. Met United won Van der Sar onder meer vier landstitels en één keer de Champions League. 

Manchester United wil vòòr de aanstelling van een manager graag eerst een director of football aannemen. Na het ontslag van José Mourino werd Ole Gunnar Solskjaer benoemd tot interim-trainer. 

Overmars
Het nieuws over Van der Sar komt op een pikant moment. Marc Overmars, directeur spelersbeleid in Amsterdam, zou in de belangstelling staan van Arsenal

Poll

Zou Van der Sar een goede keuze zijn voor United?

(1713 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 21 januari 2019 om 15:58
Gaat het ooit nog goed komen met de mooiste club ter wereld, van der Sar gaan aanstellen. Kijk hoeveel choas er de afgelopen jaren bij ajax was. Fix een goede technisch directeur en ga normale aankopen doen!

En nee ajacieden ik heb geen hekel aan van der Sar omdat die bij ajax zit. Hij is gewoon niet iemand die United nodig heeft. Dan zie ik liever Overmars komen.
[Reactie gewijzigd op maandag 21 januari 2019 om 16:04]
Vind ik leuk
Bengelino +14684
maandag 21 januari 2019 om 15:59
van der Sar zit al bij de mooiste club ter wereld
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:00
Smaken verschillen
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:02
Supporter van PSV waar je wss ook de thuiswedstrijden van bezoekt en dan United de mooiste club vinden? 😂
[Reactie gewijzigd op maandag 21 januari 2019 om 16:02]
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:03
United is de mooiste club ter wereld, PSV veruit het mooiste cluppie van Nederland.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:28
Beste zou je nog wel kunnen zeggen, maar mooiste? Hoe bedenk je het? Gordon heeft nog meer karakter.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 20:10
Welke club nou de beste, bedoel je United of PSV?
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:41
Ik denk dat PSV, Ajax of Feyenoord nooit de mooiste club kunnen zijn. Denk dat je dan eerder een provincie club moet hebben, zij kunnen nog mooi zijn.

De andere drie moeten iedere wedstrijd winnen...
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:42
En dan is het niet mooi meer? Goed argument pik! Je moet iedere wedstrijd winnen. Wat een lelijke club zeg...
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:45
Gaat erom dat je een killer mentaliteit kweekt. Een mentaliteit die over lijken kunnen gaan want je MOET winnen.

Vind je dat mooi dan? Weet niet wat jouw moreel besef is. 3e klasse clubje is dan toch veel mooier. Gewoon beetje tegen die bal aan trappen, wel serieus kunnen zijn maar met een pul bier na afloop de nederlaag weg drinken.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:47
Ik speel 2e klasse en ik kan je vertellen. Wij MOETEN ook winnen. Geloof mij, bij Excelsior gaat het voor de trainer ook niet over rozen als hij laatste staat.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 17:01
Ben het is met je een
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 17:04
Haha wie had gedacht dat dat nog eens ging gebueren? Ik kan met een goed gevoel op huis aan. Tot morgen!
Vind ik leuk
Hast58 +908
maandag 21 januari 2019 om 16:54
Wat een gezeik allemaal dat vindt toch iedereen van z'n eigen club. Elke keer weer hier die nodeloze vulling voor de duimpjes.
Vind ik leuk
Bertus +7830
maandag 21 januari 2019 om 17:18
Heb ik iets gemist dan? Gisteren zat hij nog bij Ajax.
Vind ik leuk
Truth +4530
maandag 21 januari 2019 om 17:54
Sorry maar dat is United !
Vind ik leuk
JackieChan +391
maandag 21 januari 2019 om 16:00
Weet je wat ik wel grappig vind. Iemand veilig vanachter z'n schermpje die van der Sar een flapdrol gaat noemen.
Kijkend waar van der Sar staat en jij (uitkering denk ik?).
[Reactie gewijzigd op maandag 21 januari 2019 om 16:02]
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:02
Ik pas t wel aan, ik vind van der Sar gewoon niet goed genoeg voor United. Respect voor wat hij als keeper heeft bereikt bij United en het Nederlands elftal. Maar het was een chaos bij ajax de afgelopen jaren, en met alle respect maar de zaak Nouri had hij ook niet handig aangepakt vond ik. Veelste lang was er onduidelijkheid.
Vind ik leuk
JackieChan +391
maandag 21 januari 2019 om 16:04
Je kunt het wel. ;)
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:05
Ben trouwens student in Eindhoven voor technisch bedrijfskunde HBO. Dus geen uitkering voor mij ;)
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:43
Ah kijk, hoeveel jaars ben je? Zoek je nog stage mogelijkheden?! Bedrijfsleven staat te springen om je.

JackieChan heeft net zijn Wia kunnen opzeggen, hij heeft een leuke baan gevonden bij Simonloos als dozenschuiver. Daardoor reageert hij wat heftig.
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
maandag 21 januari 2019 om 16:05
Wil jij niet zoveel verstandige dingen in 1 reactie schrijven?
Dat ben ik niet van psvfans gewend.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:07
Ik ken anders ook genoeg ajacieden op dit forum met het IQ van een garnaal. Maar thanks voor het compliment
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:02
Je kan over v/d Sar zeggen wat je wil , maar zo slecht doet ie het toch niet .
Ajax heeft de hoogste begroting van Nederland , en een hoop geld op de bank .
Hij moet dan wel een goede technisch directeur aanstellen bij United .
Maar het maakt niet uit wat ze allemaal gaan doen in Manchester , Leeds Utd word volgend jaar toch de kampioen van Engeland .....
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 15:58
Goede keuze voor United, ja.
Goede keuze voor Ajax, nee.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:00
Andersom. Voor Ajax zou dit top zijn, voor United een drama.
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
maandag 21 januari 2019 om 16:03
Helemaal met psvfan eens... huh ?
Wat zeg ik nou ?
Hoe kan dit ?
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:05
Kijk top! We zijn het ergens over eens. Historisch moment
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 15:59
75 miljoen.
Vind ik leuk
SimonSays +7404
maandag 21 januari 2019 om 16:01
Vd Sar is geen technisch directeur. Dan kun je net zo goed Woodward laten zitten. Ik zou alles op alles zetten om die bij Leipzig los te weken.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:16
Woodward is daar geen technisch directeur en blijft sowieso wel op zijn huidige post als vice-voorzitter zitten.. Wat betreft voetbalinhoudelijke zaken is hij een onbenul en idealiter bemoeit hij zich uitsluitend met de zakelijke kant van het runnen van de club; United wil mede daarom nu juist de structuur aanpassen en voor het eerst in de geschiedenis van de club een Director of Football aanstellen en daar zou Van der Sar dan mogelijk voor in aanmerking komen in hun ogen, persoonlijk denk ik dat er veel betere kandidaten zijn.
[Reactie gewijzigd op maandag 21 januari 2019 om 16:43]
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
maandag 21 januari 2019 om 16:01
Verkopen, verkopen, verkopen !
Weg met die vd Sar.
Sinds die trainers aanstellingen en het vertrek van Bosz mag ie wat mij betreft zo snel mogelijk Bergkamp achterna.
Vind ik leuk
HJR +9176
maandag 21 januari 2019 om 16:02
Komt De Gea dan naar Ajax?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19307
maandag 21 januari 2019 om 16:06
Dit soort berichten geven mij nergens op gebaseerde hoop. Pas als ze echt weg zijn ben ik blij.
Vind ik leuk
Bizzy +22882
maandag 21 januari 2019 om 16:08
Met alle respect maar vd Sar is nog niet klaar voor zo'n job.
Vind ik leuk
Sam 3x psv +232
maandag 21 januari 2019 om 16:23
Ja dan moet je echt flappie nemen heeft het echt goed gedaan
Vind ik leuk
JanTa48 +9454
maandag 21 januari 2019 om 16:30
Nu is het een kwestie van tijd en die ene Chinees of Arabier koopt heel Ajax op incl. Arena.
Vind ik leuk
RGB +2044
maandag 21 januari 2019 om 16:44
Vooropgesteld dat ik er niet op zit te wachten want het lijkt mij een horrorscenario maar ik begrijp die Chinezen niet dat ze clubs als Ajax (of PSV) niet proberen te kopen. Al dat gedoe met tweederangs clubs in Engeland zet geen zoden aan de dijk. Als je, door er wat geld in te pompen, Ajax structureel kampioen zou maken zit je altijd in de CL, dat lijkt mij een beter r.o.i. dan pak-em-beet in het rechterrijtje van de PL meedoen.
Vind ik leuk
JanTa48 +9454
maandag 21 januari 2019 om 17:29
Ik ook niet maar de ene gerucht is nog niet weg of de volgende kondigt zich alweer aan. Word er een beetje moe van.
Vind ik leuk
Pindy-SvS +274
maandag 21 januari 2019 om 20:09
Vergeet niet de kijkcijfers dat een Premier leageu brengt tegenover een nietige Eredivisie. Die paar extra wedstrijdjes CL brengen dan waarschijnlijk niet eens genoeg op in vergelijking met een degradatie team in de Prem. Denk persoonlijk wel dat er zakenmensen hebben nasr gevraagt om een Ajax, PSV, Feyenoors over te nemen, maar dat er snel wordt gezegd 0% kans op overname (gelukkig, zie de troep die bijvoorbeeld een Ado heeft)
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:32
Van der Sar en Overmars , laat ze toch aub ten Hag nemen, gratis ook nog.
Vind ik leuk
RGB +2044
maandag 21 januari 2019 om 16:39
Die clubs zijn ook allemaal zo lekker voorspelbaar, Arsenal met Overmars, Manchester United met Van der Sar. Nog even dan komt Chelsea voor Gullit.
Vind ik leuk
Pindy-SvS +274
maandag 21 januari 2019 om 20:13
Dat heeft Chelsea toch al gedaan in 1996? Kregen zo'n figuur dat dacht als coach beter te zijn dan zen eigen spelers en liet hij zichzelf invallen. Speler/coach werkt gewoon niet. Wel hun eerste prijs gepakt sinds 1970
Vind ik leuk
Mari +13381
maandag 21 januari 2019 om 17:00
Van der Sar komt net kijken. Hij heeft al moeite met Ajax leiden.
Blind hoopt dat Sar vetrekt, kan hij zijn neus nog meer laten zien.
Toon Gerbrandts is de man.
Ik vond altijd dat hij de baas bij de KNVB moest worden. Helaas.
Dan maar een stap overslaan en MU gaan leiden.
Vind ik leuk
RGB +2044
maandag 21 januari 2019 om 20:11
Gerbrands is een kundige man maar, zoals ik al zei, die clubs zijn heel voorspelbaar, komen altijd bij een ex-speler van ze uit.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 17:02
Straks word Amsterdam nog "weggekocht".
Vind ik leuk
Muscles +2093
maandag 21 januari 2019 om 17:13
Ik zie geen enkele reden voor van der Sar of Marc naar een poenclub in een chaotisch land te gaan. Na een harde Brexit zal ook het Engelse voetbal een forse klap krijgen. En......ze zitten al bij de mooiste club van Nederland met wereldfaam💫💫💫💫
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 17:17
Das waar alleen een echte trainer en dan zijn we weer echt top.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 17:20
Dan kan Bergkamp weer terug naar Ajax.
Vind ik leuk
RGB +2044
maandag 21 januari 2019 om 20:11
Die slang mag wegblijven.
Vind ik leuk
Bas Bus +173
maandag 21 januari 2019 om 17:38
Aub zeg....krijgen we nu iedere dag dat gesever over vd Sar en Overmars?
Zijn dat nu weer geweldenaren terwijl ze zich vorig seizoen niet in het openbaar konden vertonen.
Hebben uit pure stress en angst alle ajax-principes (na het overlijden van Johan Cruijff!) overboord gegooid en voor miljoenen gekocht en zijn gigantische salarissen gaan betalen..
Als het nu mis gaat....wat dan?
Dan worden ze gratis nasr Engeland gebracht.
Vind ik leuk
Demi +337
maandag 21 januari 2019 om 19:16
Van een achterlijke clown (Mourinho)op de bank naar een trekpop van 2 meter in het bestuur.. moet gekker worden bij United !
[Reactie gewijzigd op maandag 21 januari 2019 om 19:17]
Vind ik leuk
Ben +190