De Jong maakt videoboodschap: Hi Barça-fans, Frenkie hier!

De Jong maakt videoboodschap: "Hi Barça-fans, Frenkie hier!"

Gepubliceerd: woensdag 23 januari 2019 om 19:40wo 23-01-2019 om 19:40

Frenkie de Jong vertrekt komende zomer naar FC Barcelona en dat willen de fans weten ook. Door middel van een video, die binnen no time duizenden keren is geliked op Twitter, vertelt de peperdure middenvelder hoe trots hij is op zijn overstap. "Ik ben heel blij en trots, ik zie jullie komende zomer!"

Plaats een reactie

Mass +5800
woensdag 23 januari 2019 om 19:44
Hallo frenkie...
Next!
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 19:45
Een PSVer die als 1e reageert op een Frenkie topic hoe verrassend.... Next
Vind ik leuk
Fritske01 +4971
woensdag 23 januari 2019 om 19:51
Hi Barca fans. Frankie here.
I'm coming to Barcelona to keep the place next to Jesper warm.
He is somewhat lonely.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12546
woensdag 23 januari 2019 om 19:53
En dan vanaf de bank in Barca toch Jorrit Hendrix uit de basis van Oranje houden..
Vind ik leuk
Smash +4014
woensdag 23 januari 2019 om 20:03
Dat is terecht! Ik hoop van ganser harte dat die jongen vertrekt bij PSV.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 20:19
Kan me niet voorstellen dt je dat echt vindt. Die jongen werkt altijd hard, is weliswaar niet de beste voetballer. Maar zit overal tussen en brengt gif in een elftal. Die jongen wordt ontzettend onderschat wat dat betreft. Voor de rest een voorbeeld prof die nooit zeikt.
Vind ik leuk
Smash +4014
woensdag 23 januari 2019 om 21:22
Dat hij nooit zeikt ben ik met je eens. Dat hij hard werkt kan ik ook beamen, maar voetballen kan hij niet. Hij is niet al te slim met zijn overtredingen. Hij denkt dat hij kan voetballen, maar verstuurd te vaak een verkeerde pass. Hij heeft geen inzicht.

Kortom; misschien een voorbeeld qua instelling, maar voetballend zwaar tekort.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 21:54
Dat is inderdaad zijn enige nadeel, dat hij zichzelf overschat qua voetballende kwaliteiten. Maar dat doet hij alleen tegen de mindere ploegen. In de topwedstrijd neemt hij dit risico niet. En dan zie je ook dat hij het prima aankan.
Vind ik leuk
psvfan1913 +6280
donderdag 24 januari 2019 om 15:42
Ik vind de situatie met Jorrit echt behoorlijk lastig. Aan de ene kant wil je daar betere speler voor hebben. Aan de andere kant wil je Jorrit niet via de achterdeur laten vertrekken, dat verdient hij niet.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 15:47
Vindt maar is een betere die er gelijk staat.
Vind ik leuk
psvfan1913 +6280
donderdag 24 januari 2019 om 15:49
Ik hoop dat PSV volgend seizoen echte creatieveling haalt, een echte nummer 10. En dan guti op 8 en Rosario als verdedigende middenvelder.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 15:53
Ja dat zou kunnen. Een echt 10 is welkom zelf zou ik doan wel willen zien
Vind ik leuk
Smash +4014
donderdag 24 januari 2019 om 16:21
Dit bedoel ik. Rosario in de rol van Hendrix. Hij kan ook hard werken, maar is een betere voetballer. In topwedstrijden is hij trouwens onzichtbaar hoor.
Vind ik leuk
Babelagtig +1996
donderdag 24 januari 2019 om 10:07
Huh, zo praat je toch niet over je eigen spelers....
Vind ik leuk
Smash +4014
donderdag 24 januari 2019 om 16:22
Waarom niet? Ik zeg niet dat het een vervelende jongen is. Hij is gewoon niet goed genoeg voor PSV.
Vind ik leuk
Babelagtig +1996
donderdag 24 januari 2019 om 17:09
Ooh ja dat las ik hier zondag...dat je niet over je eigen spelers mag zeggen dat ze slecht zijn...
Vind ik leuk
Smash +4014
donderdag 24 januari 2019 om 17:18
Onzin! Als het maar onderbouwt is. Het is mijn mening. Van Bommel kijkt er anders naar blijkbaar. Ik zie liever Sadilek op zijn plaats op dit moment (mogelijk iets te aanvallend ingesteld).
Vind ik leuk
Tommieman +2636
woensdag 23 januari 2019 om 20:05
Hehehe 😆
Vind ik leuk
voebtalie +1368
woensdag 23 januari 2019 om 22:30
En zoetje.
Vind ik leuk
Dee79 +2589
woensdag 23 januari 2019 om 20:03
Nee sorry die niet...
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 20:11
Lachwekkend, puur uit jaloezie...waarom? Omdat PSV voor geen enkele speler zoveel geld kan vangen???
Vind ik leuk
Mozes24 +584
woensdag 23 januari 2019 om 21:14
Geld, geld, geld......het gaat om prijzen neusje😉
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 21:46
Okay, gemeentelampie...
Vind ik leuk
RenW +3443
woensdag 23 januari 2019 om 21:55
Prijzen gaan vervelen na 33 x
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 20:15
Waarom dat misgunnen steeds! Is toch een geweldige transfer voor die jongen en voor het Nlds voetbal. De toekomst zal uitwijzen of hij zich in de basis speelt. Op lange termijn denk ik sowieso en korte termijn zal die hier en daar zijn wedstrijden meepakken.
Vind ik leuk
ErikAjax +1648
woensdag 23 januari 2019 om 20:25
Precies en gezien hoe hij praat, overkomt, etc. gaat het gewoon helemaal goedkomen met zijn carriere daar.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2267
woensdag 23 januari 2019 om 20:28
Een club als Barce gaat echt niet €75M neertellen met een evt uitloop naar €86M om hem op de bank te zetten. Ze gaan hem klaarstomen voor het grote werk en voor je t weet staat ie tussen de groten daar
Vind ik leuk
Spiegel +10918
woensdag 23 januari 2019 om 23:26
Dembele zit toch ook op de bank. Die was 2x zo duur
Vind ik leuk
Neuzekneus +2267
donderdag 24 januari 2019 om 16:46
Klopt ook. Maar Barca is nodig aan verjonging toe, en in tegenstelling tot een Bayern doen ze het hier wel op tijd. Ik zie wel een grote rol voor Frenkie op het middenveld daar. Hij zal een tijdje moeten wennen aan het tactische voetbal daar, maar ik denk dat hij na een wen-periode wel mee kan daar
Vind ik leuk
Spiegel +10918
donderdag 24 januari 2019 om 17:44
Nee dat klopt. Maar het valt en staat met het tonen van de juiste mentaliteit, heb je dat niet, dan heeft ook barca schijt aan de transfersom (Zie Dembele), al denk ik dat Frenkie wel over iets meer mentaliteit beschikt dan Dembele overigens.
We gaan het zien, gun het hem van harte, alleen zoals ik al eerder aan gaf: Ik vind het een meer dan prima voetballer, maar vind hem niet zo goed als de media/supporters ons willen doen geloven. Ben sceptisch, denk dat barca net te hoog voor hem ligt. (Niks mis mee overigens)
Vind ik leuk
Neuzekneus +2267
vrijdag 25 januari 2019 om 08:30
Daar heb ik ook “last” van. Als je hem gisteren hebt zien spelen gaf hij heel vaak balletje breed of terug. Heb m niet echt een beslissende actie zien maken. Maar idd, ik hoop dat die jongen er komt. Punt is, hier wordt hij opgehemeld, bij Barca zal hij zich eerst moeten bewijzen
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 21:26
Prutser zet je Calimero eierschaal eens af. 🥚
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 23:44
Zelf niet gehaald als prof?
Vind ik leuk
Babelagtig +1996
donderdag 24 januari 2019 om 10:08
Denk dat ze in de c4 van boekel sport al genoeg gezien hadden...
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:58
lol
Vind ik leuk
Youri99 +10164
donderdag 24 januari 2019 om 08:00
Word cilessen omgeturnt tot middenvelder zodat hij een plekje naast frenkie heeft?
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 20:18
Ja ontzettend bijzonder dat een psv supporter als eerste reageert. Al hij nou even had gewacht en als 2e had gereageerd dan was het goed geweest. Super sneu......

Vind ik leuk
Babelagtig +1996
donderdag 24 januari 2019 om 10:10
Nee als dat een keer gebeurd was dat niey bijzonder..wat wel frapant is , is dat ik telkens als er een topic over de jong is , er een hoop psvers bovenaa n reageren dat ze er niks over willen lezen...lees het dan niet en sla t artikel over..
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 11:09
Zeker waar, klagen erover dan hoef je het niet aan te klikken. Maar er zit wel een kern van waarheid in dat er te veel topics over zijn.

Maar als een psv'er wilt reageren op een topic. Ja dn kan het zijn dat je bovenaan komt.
Vind ik leuk
jurgena70 +219
woensdag 23 januari 2019 om 20:17
Heerlijk nieuws he...hihi
Vind ik leuk
ErikAjax +1648
woensdag 23 januari 2019 om 21:04
hihi
Vind ik leuk
Vamos7 +10218
woensdag 23 januari 2019 om 20:31
Ach beetje zieltjes winnen.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 20:48
Frenkie is meer waard dan dat hele clubje van jouw
Vind ik leuk
Roeptoeter +12546
woensdag 23 januari 2019 om 19:45
Leuk. Veel plezier daar.

Wie gaat hem opvolgen? Toch gewoon Gravenberch neem ik aan?
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 19:46
Nee gek. Gravenberch speelt niet eens op die positie.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12546
woensdag 23 januari 2019 om 19:48
Als talent.. volgende record verkoop.

Ik wil gewoon Blind op het middenveld zien.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 19:54
Mee eens zijn beste plaats het missenveld.
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 januari 2019 om 19:54]
Vind ik leuk
ArieBombarie +42342
woensdag 23 januari 2019 om 19:56
Precies. Dat liep erg goed in de CL toen Frenkie ff out was.
Lijkt mij nog wat stabieler ook met onze aanvallende backs.
Vind ik leuk
Markieee +1107
woensdag 23 januari 2019 om 21:52
Gravenberch kan daar goed spelen hoor. Heeft redelijk fysiek nu al en kan ook goed ruimtes creeren door in te dribbelen of een snelle actie te maken. Goede techniek ook nog.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 19:47
Dan is toch helemaal geen controlerende middenvelder?
Vind ik leuk
Roeptoeter +12546
woensdag 23 januari 2019 om 19:49
Zie hierboven.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 19:45
Teiltjuuuuuuuu
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 19:47
Traantjes van jaloezie hoef je niet te verstoppen in je teiltje. 82 miljoen kopen we PSV mischien zelfs wel mee over. 😉
Vind ik leuk
Fritske01 +4971
woensdag 23 januari 2019 om 19:52
Doen
Vind ik leuk
Benniewies +4539
woensdag 23 januari 2019 om 20:04
Zitten ze weer met Viergever in de maag joh
Vind ik leuk
Toon N +300
woensdag 23 januari 2019 om 19:54
Nee, joh. Tweedehands spul hebben wij niet nodig.
Vind ik leuk
Mass +5800
woensdag 23 januari 2019 om 20:08
Goed idee..dan is kampioen worden een mogelijkheid...)
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 19:46
Topper gaat helemaal goed komen mwt Frenkie!
Vind ik leuk
AFCA-1324 +766
woensdag 23 januari 2019 om 19:46
Het is je gegund frenkie maak er nog een mooi jaar van bij Ajax en dan knallen bij barca succes
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 20:34
Een mooi jaar inderdaad zonder schaal
Vind ik leuk
AFCA-1324 +766
woensdag 23 januari 2019 om 21:13
Jah of met schaal dat zien we aan het einde van het seizoen wel 😉
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 19:46
Prachtige transfer voor die jongen. Ik ben erg benieuwd.
Vind ik leuk
Johnny Cash +8910
woensdag 23 januari 2019 om 19:47
Succes frenkie
Vind ik leuk
rober2704 +818
woensdag 23 januari 2019 om 19:49
Hartstikke leuk voor je en dat je met een filmpje de fans opfleurt van Barca met je komst. Het is je zeker gegund. Maar nu graag je focus op Ajax en ervoor zorgen dat jij het verschil gaat maken voor Ajax de komende wedstrijden met name voor de titel.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 23:48
??
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 19:49
Ik snap deze transfer van Barca-kant niet echt. Je middenveld is nu echt overvol. Je hebt al Arthur, Vidal en Rakitic. Dan ga je ook nog te maken krijgen met Carles Alena, die daar toch wel populairder zal zijn omdat ie een eigen jeugdproduct is. Vraag me af hoe dit gaat aflopen.
Vind ik leuk
kerel +2323
woensdag 23 januari 2019 om 20:02
Vidal?? En rakitic wordt ook dagje ouder.. busquets zeker.. en arthur is meer aanvallend.. goede aankoop, barca-waardig.. ook goed voor nederland..
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 20:15
''Een dagje ouder'' please. Ivan is technisch echt mijlen beter dan Frenkie, en dat zal de komende paar jaar nog zo blijven. Arturo is een complete middenvelder waarvan ik nou niet verwacht dat Frenkie die ook zomaar uit de basis speelt. Z'n directe concurrent, vooral qua rol, is Ivan, en die is echt gewoon nog veel beter dan Frenkie, dus ik snap echt niet waarom Barca deze aankoop heeft gedaan.

Het ding was natuurlijk dat er verder geen clubs waren die bereid waren zoveel neer te leggen voor Frenkie. Het is een mooie club, en het had zeker ook een goede club kunnen zijn voor 'm, als er al niet zulke spelers daar die z'n plek al bezet houden. Voor 85 miljoen gaat Barca hem niet zomaar op de bank zetten, maar ik vraag me wel af of hij na een jaar nog steeds een basisplek heeft.
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 januari 2019 om 20:16]
Vind ik leuk
kerel +2323
woensdag 23 januari 2019 om 21:39
Rakitic kan nog 2 jaar mee op topniveau.. frenkie nog meer dan 10.. duidelijk verhaal.. en hij zit niet zomaar op dat niveau.. dat duurt even.. hij doet nu al niet onder voor een vidal hoor.. en ook geen vergelijkbare speler, drm vidal???
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 21:47
Het zijn geen vergelijkbare spelers nee, maar dat betekent niet dat je niet hun niveau kan bepalen, en die met elkaar kan vergelijken. En ik denk dat Vidal verder is dan Frenkie. Het moeilijke is dat Vidal en De Jong beide natuurlijk op compleet andere niveaus hebben gespeeld. Waar Frenkie een handvol Champions League wedstrijden op zak heeft, heeft Vidal al een finale gespeeld.

Met de tijd gaat Frenkie natuurlijk meer ervaring op doen, maar dan moet hij wel een basisplaats zien te veroveren.
Vind ik leuk
kerel +2323
woensdag 23 januari 2019 om 23:10
Ik denk dat frenkie meer potentie heeft dan dat vidal had.. vidal prima speler hoor, maar andere categorie als frenkie, mits hij zijn potentie inlost
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 23:49
Gewoon afwachten, zie je het vanzelf
Vind ik leuk
NikosMachlas +1237
woensdag 23 januari 2019 om 21:17
Ze gaan cashen voor rakatic vermoed ik.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 21:23
Zou best kunnen, maar zie ik niet gebeuren.
Vind ik leuk
Fcdordt +109
woensdag 23 januari 2019 om 19:52
Succes pik
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 19:52
Grijp je kans. Prachtige club.Gefeliciteerd! Heel veel succes!
Vind ik leuk
PoepWagen +2097
woensdag 23 januari 2019 om 19:53
Hup Frenkie!
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +1355
woensdag 23 januari 2019 om 19:54
Als dit zn Engels is dan wil ik zn Spaans wel eens horen.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 23:50
Hij spreekt met zijn voeten
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21190
woensdag 23 januari 2019 om 19:56
Is het nou rond?
Vind ik leuk
Mo +12362
woensdag 23 januari 2019 om 20:00
Nee het is vierkant. Als het nog niet rond was waarom zou hij dan zo'n videoboodschap maken?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21190
woensdag 23 januari 2019 om 20:09
Joh...
Vind ik leuk
Mo +12362
woensdag 23 januari 2019 om 19:59
Aan z'n Engels mag hij ook wel gaan werken...
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21190
woensdag 23 januari 2019 om 20:10
Kan zich beter focussen op Spaans...
Vind ik leuk
Mo +12362
woensdag 23 januari 2019 om 20:12
Ook absoluut maar Engels is wel een belangrijke basis vind ik.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21190
woensdag 23 januari 2019 om 20:12
Uiteraard
Vind ik leuk
SimonSays +6887
woensdag 23 januari 2019 om 20:27
Outernature
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 23:51
Wat maakt het uit?
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 20:06
Veel wijsheid en geluk in Barcelona pik
Vind ik leuk
Tommieman +2636
woensdag 23 januari 2019 om 20:07
Ja . Idd . Leuke tweede helft twente - WillemII
Vind ik leuk
Mari +11959
woensdag 23 januari 2019 om 20:08
Je moet wel je zenuwen de baas kunnen blijven:
zoveel geld, spelen met Messi en andere sterren, Nou Camp.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2578
woensdag 23 januari 2019 om 20:11
Ik zat net met mijn rekenmachine eens rustig op de wc & eigenlijk is het geen 75 miljoen maar 15 miljoen per jaar, Frenkie heeft een contract getekend van 5 jaar, exclusief salaris etc dat begrijp ik en ook even het Telegraaf Albert Frenkie bonussysteem niet meegeteld.

Stel ze verkopen Frenkie na 2 jaar voor pak en weg 60 miljoen dan heeft hij dus 2 jaar bij Barca gevoetbald a 7,5 miljoen per jaar exclusief salaris natuurlijk.

Dus als mijn PSV nu eens die verschrikkelijke Pereiro, ondanks zijn fantastisch balgevoel en traptechniek eens verkopen aan Barca met een contract van 1 jaar voor 8 miljoen is Pereiro duurder dan Frenkie.

En toen was het weer tijd om door te spoelen inclusief mijn rekenmachine in de pot erbij.

Zonder gein mooi voetbalnieuws, nu nog een godswonder gevraagd voor dat 2 jarig Spaans manneke.

Allen nog een fijne voetbalavond gewenst.



[Reactie gewijzigd op woensdag 23 januari 2019 om 20:12]
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 21:33
Ik weet niet wanneer je voor het laatst rekenen op school hebt gehad, maar heb het vermoeden dat dit in de brugklas voor het laatst geweest is. Moest je daarna de stallen weer schoonmaken?😎
Vind ik leuk
Vamos7 +10218
woensdag 23 januari 2019 om 20:11
Jezus wat is hij aandachtsgeil.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 20:21
De Ligt gaat zeker voor meer weg hoor.
Vind ik leuk
Mjblinker +871
woensdag 23 januari 2019 om 20:23
Barca lijkt me voor hem de beste en leukste club om heen te gaan; ben benieuwd hoe hij het gaat doen en of De Ligt er ook bij komt.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 21:30
Vanaf nu kan hij 'Frenk en vrij' spelen!😎🤣
Vind ik leuk
markie +2387
woensdag 23 januari 2019 om 22:22
Valt mij een beetje tegen van je Frenkie. Leuk voor je maar je speelt nu nog bij Ajax
Vind ik leuk
HupHolland +3628
donderdag 24 januari 2019 om 11:15
Meer dan 99% van all Barca fans in de wereld hebben geen benul wat hij zegt, maar verder wel leuk!
Vind ik leuk
El Lobo +2152
donderdag 24 januari 2019 om 14:40
Succes Frenkie!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws