'Van der Wiel weggestuurd uit trainingskamp: 'Die mentaliteit was ze te veel''

'Van der Wiel weggestuurd uit trainingskamp: 'Die mentaliteit was ze te veel''

Gepubliceerd: donderdag 24 januari 2019 om 07:14do 24-01-2019 om 07:14

Laatste update: donderdag 24 januari 2019 om 07:22do 24-01-2019 om 07:22

Gregory van der Wiel lijkt zijn laatste wedstrijd voor Toronto FC gespeeld te hebben. De dertigjarige rechtsback is weggestuurd uit het trainingskamp na een conflict met met manager Gran Vanney.

Via Instagram laat Van der Wiel weten dat er sprake is vanwege 'verschillen van inzicht' met de staf. 'Ik wil gewoon winnen en doe daar alles voor, ongeacht wat de consequenties zijn', schrijft hij in een Instagram-post. 'Ik denk dat die mentaliteit een beetje te veel was voor hen en ze hebben besloten dat ze me dit seizoen niet meer nodig hebben. Teamgenoten en fans: ik ga jullie missen'.

Van der Wiel was nog vol goede moed aan het tweede seizoen begonnen, stelt hij. 'Het eerste jaar had ups en downs, maar ik vond het plezier terug en kon niet wachten om aan het nieuwe seizoen te beginnen. Ik was klaar om alles te geven.'

Volgens ESPN is Toronto FC nu samen met de zaakwaarnemer van Van der Wiel 'de opties, zowel binnen als buiten de MLS', aan het verkennen. Van der Wiel stond voor zijn tweede seizoen bij de Canadese club. Daarvoor speelde hij voor Cagliari, Fenerbahçe, Paris Saint-Germain en Ajax. In het Nederlands elftal kwam Van der Wiel tot 46 interlands.

Plaats een reactie

Smithsonian +45265
donderdag 24 januari 2019 om 07:20
Wat is die jongen weg gezakt. Zonde.
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6974
donderdag 24 januari 2019 om 07:42
Weer die mentaliteit
Vind ik leuk
dhrwobo +45789
donderdag 24 januari 2019 om 08:00
En dan zeggen dat hij de winnaar is... bullshit
Vind ik leuk
Eimersweide +9639
donderdag 24 januari 2019 om 11:14
Wat is er gebeurd dan LinkeLoutje? Jij weet dat blijkbaar?
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6974
donderdag 24 januari 2019 om 14:54
Geen idee, maar hij geeft toch zelf aan dat het aan zijn mentaliteit lag. En datzelfde zeiden zijn vorige werkgevers ook.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1270
donderdag 24 januari 2019 om 15:04
Hij beklaagt zich feitelijk over het gebrek aan mentaliteit bij de club. Je lijkt te oordelen zonder (goed) te lezen.
Vind ik leuk
Plattekar bv +35830
donderdag 24 januari 2019 om 08:17
Hij heeft wel smaak...niet alleen zijn meisje, maar zag je wat voor auto hij had in Parijs...de tandjes hey
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
donderdag 24 januari 2019 om 09:56
Ik heb het gevoel dat hij over een jaar of tien bij het UWV zal aankloppen.
Vind ik leuk
YC93 +975
donderdag 24 januari 2019 om 10:00
Dan onderschat je Gregory van der Wiel heel erg, hij oogt misschien niet bijster slim maar deze jongen is al jaren bezig met het opzetten van (succesvolle) ondernemingen naast zijn voetbalcarrière
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
donderdag 24 januari 2019 om 10:03
We zullen het wel zien, ik heb geen glazen bol. Anders kan hij altijd nog drummer worden bij Fox Sports.
Vind ik leuk
YC93 +975
donderdag 24 januari 2019 om 10:18
Eerst lukraak iets gaan roepen over zijn toekomst, en dan vervolgens zeggen ik heb geen glazen bol.. dat gaat natuurlijk nergens over
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:27
Ik geloof dat 1 van de ondernemingen waar hij partner in is, vrij succesvol is.........BALR.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
donderdag 24 januari 2019 om 10:45
In zo'n shirtje wil je toch niet gezien worden?
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:54
Ik persoonlijk niet nee, veel te strak ;-) Maar het gaat erom dat dat een vrij succesvolle onderneming is.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 10:10
Ja, dat verbaasd mij heel erg. Dit was zo'n goede speler

"... ik vond het plezier terug ...".

Misschien is er mentaal iets geknakt toen hij bij PSG uit de basis viel?

Hij zal wel duur maar, maar dit is nou een speler waar een Nederlandse (sub)topper toch echt eens een telefoontje aan mag wagen om zijn verhaal aan te horen.
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21228
donderdag 24 januari 2019 om 07:21
Misschien moet van der Wiel even bij Frank informeren🤔
Vind ik leuk
fcdb 67 +3491
donderdag 24 januari 2019 om 07:25
Als Frank daar aan begint is ook zijn Amerikaans avontuur zo over.
Vind ik leuk
dhrwobo +45789
donderdag 24 januari 2019 om 08:01
Net zoals met riedewald. Nee frank moet geen vriendjes halen
Vind ik leuk
la galaxy +1218
donderdag 24 januari 2019 om 07:27
Nu de vaste RB Escobar geblesseerd is kan Gregory zich bewijzen bij Frank (die kennen elkaar ook)
Vind ik leuk
la galaxy +1218
donderdag 24 januari 2019 om 07:25
Speelde matig bij Toronto dit Toronto was al matig. Hij is welkom bij LA maar hij gaat al waarschijnlijk naar de boer.
Vind ik leuk
Korm +40100
donderdag 24 januari 2019 om 07:26
Denk het niet..
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 08:12
Heb jij serieus gewoon naar wedstrijden van Toronto zitten kijken??
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 08:25
Ik volg de MLS niet maar volgens mij is Toronto gewoon een van de topclubs daar. Dus logisch dat je daar wedstrijden van kijkt als je het Amerikaanse voetbal volgt.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95380
donderdag 24 januari 2019 om 08:38
Waarom niet, daar is voetbal voor. Om te kijken. Je kan ook jouw profielnaam wijzigen naar ''waarom kijken we voetbal''
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 08:30
Je zegt dat ie matig was bij Toronto , en ik geloof je meteen .
Maar vervolgens zeg je dat ie welkom is bij LA .
Hoezo wil jij dat een speler die al een paar jaar niks gepresteerd heeft , en die je matig vind , bij je club komt voetballen ??
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6071
donderdag 24 januari 2019 om 07:30
Dus het ligt aan alle anderen? En niet aan Gregory?
Heel geloofwaardig.
Vind ik leuk
Il Gordo +21265
donderdag 24 januari 2019 om 07:35
Zo is het altijd toch?
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 07:32
Van beste rechtsback van de Wk van 2010 samen met Maicon naar zelf hopeloos gefaald in USA
Vind ik leuk
Het Brein +4924
donderdag 24 januari 2019 om 07:34
De twitter koning...hoeveel clubs nog?
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
donderdag 24 januari 2019 om 10:04
Hij ziet er wel ontzettend stoer uit, met al die tattoo's.
Vind ik leuk
Aihlre +449
donderdag 24 januari 2019 om 07:39
Ja het bericht klopt denk ik wel, het lag aan zijn mentaliteit...
Vind ik leuk
Couto76 +1269
donderdag 24 januari 2019 om 07:40
Meneer wil altijd winnen .... ja om het mooiste op de foto te staan. Met voetballen is die gast toch al jaren niet meer bezig. Wat een kutmentaliteit.
Maar ja wel vette bankrekening en bloedmooie vrouw, dus waar heb ik het eigenlijk over .....
Vind ik leuk
pos +9985
donderdag 24 januari 2019 om 07:43
Vd Wiel die het heeft over winnaarsmentaliteit. Niks leuker dan de dag te beginnen met een glimlach.
Vind ik leuk
Jordtt +1642
donderdag 24 januari 2019 om 09:11
Haha ja teveel winnaarsmentaliteit... Wat is dat? Het doel van de tegenstander in de rust stiekem groter maken? Je directe tegenstander slaappillen geven voor de wedstrijd? Ik denk dat een club niet zo snel zegt: 'je bent teveel winnaar, ga jij maar weg'
Vind ik leuk
Roffel1998 +3611
donderdag 24 januari 2019 om 07:56
Grand fanny?
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 08:04
Die lult maar raak.........
Vind ik leuk
Linke loe +2367
donderdag 24 januari 2019 om 08:20
Hij wil gewoon winnen ongeacht wat de consequenties zijn?? Die jonge is helemaal niet meer goed echt nie
Vind ik leuk
mcmodd +28787
donderdag 24 januari 2019 om 08:25
Je hoort het verhaal maar van een kant, en toch? Zolang je niet precies weet wat er zich heeft afgespeeld kan je moeilijk oordelen. Ik heb Gregory altijd gezien als een vrij stabiel persoon die voor zijn sport wilde leven. Dus aan een oordeel waag ik me niet, dat geeft me alleen maar het gevoel dat ik hem tekort wil doen en dat gevoel haat ik.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 08:27
Had veel meer uit zijn carriere kunnen halen.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 08:29
overschatte speler
Vind ik leuk
aartstyle +2041
donderdag 24 januari 2019 om 08:47
haha, Op het WK 2010 werd je al door veel teamgenoten uitgekotst. Sindsdien is het alleen maar bergafwaarts gegaan met je carriere. Uiteraard lag het allemaal niet aan jou. Financieel heb je het natuurlijk voor elkaar en lach je mij vierkant uit. Wellicht kan je met al dat geld een spiegel kopen?
Vind ik leuk
Blindsy +20595
donderdag 24 januari 2019 om 08:48
Hij is dus eigenlijk te fanatiek voor Toronto, aldus Gregory? Raar verhaal.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 08:52
Was een heel getalenteerde RB maar deze jongen is voor mij een typisch voorbeeld van niet alles uit je carriere gehaald te hebben. Jammer.
Vind ik leuk
voorstopper +1154
donderdag 24 januari 2019 om 08:58
Heb het altijd al een beetje vreemd figuur gevonden.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +981
donderdag 24 januari 2019 om 09:27
Volgens mij ruiken ze in Utrecht hun kans nu
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6470
donderdag 24 januari 2019 om 09:29
Die loopt nu al 8,5 jaar te teren op een paar weken aardig voetballen op het wk, waar Kuyt het snot voor zijn ogen liep zodat Van der Wiel aanvallend op kon vallen.
Na dat wk heeft ie werkelijk waar niet 1 behoorlijke pot meer gespeeld.

En ook dit keer ziet iedereen het weer verkeerd behalve van der wiel zelf.
Wat een dildo.
Vind ik leuk
Patje41 +1224
donderdag 24 januari 2019 om 10:38
snel halen Ajax, transfervrij en een goede rechtsback
Vind ik leuk
yuuup +11204
donderdag 24 januari 2019 om 10:46
Wat een flapdrol.
Vind ik leuk
hantayo +1272
donderdag 24 januari 2019 om 15:24
Ik heb hem wel eens horen praten...........nou ja, praten..............oei, nu ga ik lelijk doen. Ik ken hem niet, moet mijn mond houden. Vast een aardige gozer.
Vind ik leuk
kees ee +1083
donderdag 24 januari 2019 om 17:14
. . . who the fuck is van der wiel?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws