Rutten treft bomvolle selectie aan: 'Elf van de 36 (!) spelers mogen vertrekken'

Rutten treft bomvolle selectie aan: 'Elf van de 36 (!) spelers mogen vertrekken'

Gepubliceerd: donderdag 24 januari 2019 om 09:56do 24-01-2019 om 09:56

Laatste update: donderdag 24 januari 2019 om 10:04do 24-01-2019 om 10:04

Het Anderlecht van Fred Rutten heeft momenteel een selectie van 36 spelers en wil dit aantal drastisch verminderen. Volgens Het Nieuwsblad mogen liefst elf spelers van Paars-Wit op zoek naar een nieuwe werkgever.

De Bosnische verdediger Ognjen Vranjes heeft zichzelf onmogelijk gemaakt met zijn uitspattingen op social media en werd onlangs teruggezet naar de beloften. Ook de onlangs aan Vitesse gelinkte Mohammed Dauda lijkt bezig aan zijn laatste dagen in Brussel. De bij Ajax, RKC Waalwijk en Sparta opgeleide Brit James Lawrence werd een half jaar geleden opgehaald bij AS Trencin, maar verloor de laatste weken zijn basisplek en staat volgens HLN ook op het lijstje met mogelijke vertrekkers.

Ryota Morioka, Abdoul Danté, Dennis Appiah, Kenny Saief, Luka Adzic, Antonio Milic, Emmanuel Sowah Adjei en Hannes Delcroix zijn de overige spelers die hun zaakwaarnemers aan het werk lijken te mogen zetten. Sportief directeur Michael Verschueren gaat niet in op de namen, maar bevestigt dat hij samen met Rutten in de selectie wil snijden. "We hebben aan bepaalde spelers laten weten dat het beter is om een oplossing te zoeken", wordt hij geciteerd door HLN.

Poll

Gaat Rutten slagen bij Anderlecht?

(5443 stemmen)

Plaats een reactie

2-1 +1440
donderdag 24 januari 2019 om 09:58
Over wanbeleid gesproken....
Vind ik leuk
dhrwobo +44015
donderdag 24 januari 2019 om 10:00
Tja, daar zijn ze in België niet vies van haha.

Maar 36 spelers is wel bizar veel. En het zijn selectiespelers hè... niet contractspelers zoals bij Chelsea, waarvan 1/3e verhuurd is en puur als investering gezien moet worden.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 09:58
snap ik wel, als je zoveel assistenten hebt, dan moeten er wel spelers weg...
Vind ik leuk
Rodajc +18688
donderdag 24 januari 2019 om 09:59
Echt veel middenmaat binnengehaald de laatste jaren. Spelers die het in de middenmoot en subtop leuk deden werden allemaal gehaald, en dan krijg je dus zoiets wat Feyenoord doet in Nederland. Best of the rest en meer zit er niet in.
Vind ik leuk
Roeptoeter +16146
donderdag 24 januari 2019 om 09:59
Selectie van 36 spelers. Wat voor een beleid is dat? Daar stap je toch niet in als je dat hoort.
Geen wonder dat Rutten de 12de keuze was. Of zoiets.
Vind ik leuk
NvC +8572
donderdag 24 januari 2019 om 10:05
Lijkt wel een Jong elftal.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:10
36 selectie spelers... in wat voor vage slangenkuil is Rutten nou beland. Lekker laf van die Belgen ook laten ze de Hollander snijden in de selectie omdat ze het zelf niet durfden.
Vind ik leuk
Blindsy +18962
donderdag 24 januari 2019 om 10:11
Ah.. Rutten de tussenpaus.. Jezelf zeer impopulair maken met zware ingrepen, en als beloning mogen vertrekken zodat n ander er succesvol mee mag gaan bouwen.
Vind ik leuk
Bizzy +23383
donderdag 24 januari 2019 om 10:23
Spelen er ook nog Belgen bij Anderlecht ?
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 10:35
Allemaal lekkere tropische kansparel namen

Is dit niet per ongelijk de lijst met asielzoekers van het azc uit Oranje
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 januari 2019 om 10:39]
Vind ik leuk
Blindsy +18962
donderdag 24 januari 2019 om 11:34
Eigenlijk is deze behoorlijk fout, maar moest er even om glimlachen.. ;-) Geldt trouwens voor een hoop Belgische clubs, hoor. Veel tropische namen.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 12:12
Is toch belachelijk...Anderlecht is het Ajax van België. Ze hadden altijd een geweldige jeugdopleiding en dan lees je nu dat al deze kansparels op de loonlijst staan (Ryota Morioka, Abdoul Danté, Dennis Appiah, Kenny Saief, Luka Adzic, Antonio Milic, Emmanuel Sowah Adjei en Hannes Delcroix)

Verander dan de naam in AZC Anderlecht als je zo gekt bent op dit soort kansparels die zorgen dat je niet bovenaan staat in de Belgiche league
Vind ik leuk
Blindsy +18962
donderdag 24 januari 2019 om 13:53
Oh, jij bent slecht ;-)
Maarre, kan het niet zijn dat al deze tropische verrassingen uit Molenbeek eo komen, en dus 'gewoon' producten van de eigen jeugdopleiding zijn?
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 16:12
Nee Blindsy dit is geen Molenbeek volk...Ghana, Mali, Haiti Japan, Panama City en weet ik waar Anderlecht ze allemaal vandaan trekt.

Terwijl je elk jaar naar dat Future toernooi kijkt en dan zie je allerlei talenten opstaan bij Anderlecht.

Ben ik zo slecht dan???
Vind ik leuk
Blindsy +18962
donderdag 24 januari 2019 om 16:40
Nou, door de Anderlecht-selectie met een AZC te vergelijken, trek je wel n PVV-jasje aan. Ik moest er wel om glimlachen, hoor.
Geen idee waar die talenten blijven. Klinkt n beetje als het Feyenoord van de jaren 80, 90 en 00? 😉
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 17:42
Je wilt als supporter een leuk elftal zien en niet denken daar staan 11 haatbaarden en kalifaat aanhangers ipv idolen. Je vergeet feyenoord 2019 😂
Vind ik leuk
SuperScc +1088
donderdag 24 januari 2019 om 10:36
Wanneer gaan we nou weer terug naar maximaal 3 buitenlanders in je elftal! Dat zou toch beter zijn voor elk land. Lees die namen hier eens!
Vind ik leuk
Smithsonian +43385
donderdag 24 januari 2019 om 10:45
Gaat hem niet worden denk ik.

Klote elftal.
Vind ik leuk
Oale grond +1086
donderdag 24 januari 2019 om 10:47
Fred, graag een goede spits en paar stabiele verdedigers onze kant opsturen. Mag niet teveel kosten, anders krijgen we dat gezeik weer. Even de belangen van het thuisfront meewegen!
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 januari 2019 om 10:48]
Vind ik leuk
Het Brein +4795
donderdag 24 januari 2019 om 11:34
Ryota Morioka: zeer interessante speler voor de Eredivisie!
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 11:40
Deze club is doodziek
Vind ik leuk