Update: Deadline Day-aankoop Vitesse heeft werkvergunning binnen en kan spelen

Update: Deadline Day-aankoop Vitesse heeft werkvergunning binnen en kan spelen

Gepubliceerd: donderdag 7 februari 2019 om 11:41do 07-02-2019 om 11:41

Laatste update: donderdag 7 februari 2019 om 11:44do 07-02-2019 om 11:44

Fred Rutten gaat Vitesse aan de eerste aanwinst van buitenaf deze winter helpen. De Arnhemmers staan op het punt om de spits Mohammed Dauda van Anderlecht te huren.

De Gelderlander heeft Dauda donderdagavond al gespot op trainingscomplex Papendal. Het wachten is nu op officiële bevestiging vanuit Arnhem en Brussel. De twintigjarige Ghanees hoefde bij Anderlecht niet op speeltijd te rekenen en werd al langere tijd gelinkt aan een transfer naar Vitesse. De afgelopen dagen zijn de ontwikkelingen echter in een stroomversnelling geraakt.

Dauda moet samen Oussama Darfalou gaan strijden om een plek in de dun bezette spitspositie. Eerste keus Tim Matavz is voorlopig uit de roulatie met een beenbreuk. De Ghanees is de eerste 'echte' winterse aanwinst van Vitesse, dat tot dusver alleen doelman Jeroen Houwen terughaalde van Telstar. Khalid Karami en Thomas Bruns keerden de Arnhemmers juist de rug toe: zij gingen op huurbasis aan de slag bij respectievelijk NAC Breda en FC Groningen.

Update 23.02 uur: Vitesse heeft Mohammed Dauda binnen. De Arnhemmers nemen de twintigjarige spits op huurbasis over van Anderlecht en hebben tevens een optie tot koop bedongen. Technisch directeur Marc van Hintum: "Dauda is een jonge speler met veel talent. We volgen hem al langer, dus zijn kwaliteiten zijn ons welbekend. Hij is snel, technisch vaardig en beschikt over een scorend vermogen. Het is een speler die op de spitspositie inzetbaar is, maar ook op de flanken goed uit de voeten kan."

Update 07/02, 11:41 uur: Vitesse kan dit weekend voor het eerst beschikken over Mohammed Dauda. De spits werd op Deadline Day gehuurd van Anderlecht. De Arnhemmers bedongen daarbij een optie tot koop. Afgelopen weekend was Dauda nog niet speelgerechtigd. Inmiddels is de werkvergunning van de spits binnen en dus begint Dauda donderdag aan zijn eerste training voor Vitesse.

Plaats een reactie

El Cazador +8683
donderdag 31 januari 2019 om 20:00
De kop suggereert dat hij op de Korenmarkt is gesignaleerd
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 20:08
Ze lijken ook allemaal zo op elkaar die knapen . Zeker weten of het em was weet je nooit
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 20:09
Als hij in t Spijkerkwartier was gespot zou hij het zijn geweest.
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 20:10
Prachtig . Maar moet je zeggen spijker is niet meer wat het was
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 20:12
Weet niet, laatste keer dat ik daar ben geweest was in 1986. En ook nog kijken kijken nie kope 😁
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 20:18
Ga maar niet terug bespaar je de terreurstelling nu kan je er niks meer kopen al wou je het graag
Vind ik leuk
Depsvfan +326
donderdag 31 januari 2019 om 20:01
Vitesse koop club 😂
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 20:05
Warme club dat Vitesse
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 11:53
Heetgebakerd, zo te zien zelfs!
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 20:09
Word meer gehuurd als gekocht trouwens . Misschien moet je het huur club noemen
Vind ik leuk
Depsvfan +326
donderdag 31 januari 2019 om 20:15
True that, klink minder lekker
Vind ik leuk
gerard.. +811
donderdag 31 januari 2019 om 23:28
Gehuurd van de basis 2 spelers is dat veel meer als andere clubs laten we zeggen nec Feyenoord heeft 1 gehuurde speler in basis dus Vitesse 1 meer erg he.......
Vind ik leuk
gerard.. +811
donderdag 31 januari 2019 om 23:37
Groningen huren meer spelers dan Vitesse
Vind ik leuk
Vak-DD +12111
vrijdag 1 februari 2019 om 06:57
Ik weet toch zeker dat dat jullie geuzennaam is.
Vind ik leuk
Pieterke +269
donderdag 31 januari 2019 om 20:04
Geen opleidings club. Totaal geen eigen indentiteit meer. Poppenkast show op papendal. Geen buitink gewoon een paar wedstrijden de kans en kom niet aan met niet goed genoeg. Dat weet je pas na een paar wedstrijden.
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 20:05
Een warme club
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 20:23
Verdiep je eerst is in vitesse voordat je onxin uitkraamt.
Ga het je ook niet uitleggen hoe het wel allemaal zit bij vitesse.
Verspilde moeite aan een simpele ziel
Vind ik leuk
Eimersweide +8729
donderdag 31 januari 2019 om 20:47
Hij heeft wel gelijk anders
Vind ik leuk
Joost69 +668
donderdag 31 januari 2019 om 21:10
Leuk dat degene met een clubidentiteitscrisis hierover begint 😂

Aanwinst in potentie lijkt me, zitten ze toch al een tijd achteraan.
Vind ik leuk
Pieterke +269
donderdag 31 januari 2019 om 21:23
Ha die joost standje 69, zal best potentie hebben maar je weet dat ik meer voor eigen jeugd inbreng ben.
Vind ik leuk
Eimersweide +8729
donderdag 31 januari 2019 om 21:45
Helemaal mee eens Pieterke.
Ik weet dat Vites geen andere keuze had dan zich overgeven aan een private eigenaar. Dat vind ik ook absoluut geen probleem. Maar ik merk aan mezelf dat ik steeds minder interesse in mijn cluppie krijg. Zet gvd gewoon Buitink er in.
Vind ik leuk
Realist1892 +1195
donderdag 31 januari 2019 om 21:52
Weer een Nepper,in goede en slechte tijden moet je er staan.
Anders rot dan lekker op na 12 km onder ons.
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 22:29
Wat lopen jullie nou te nuilen.
Je staat gewoon 4e/5e. Ik had ook liever een ander speltype gezien, maar waarom zo negatief? Speel je liever om plaats 8/9 met twee a drie man uit eigen jeugd in de basis?

Dauda proberen ze al meer dan een jaar los te weken en nu ze de selectie willen inkrimpen hebben we onze slag geslagen.

Met Buitink ga je de strijd om de vierde plek niet winnen nu. Die jongen is 18 jaar, tijd zat om nog te ontwikkelen. Misschien is het juist beter die druk niet op te leggen. Betwijfel sowieso of hij het niveau gaat halen dat wij nastreven. Leek een supertalent, maar dat lijkt ook mee te vallen op het hoogste niveau. Margaret heeft al meer laten zien in die paar minuten. Lelieveld volgend seizoen op RB. Richie Musaba komt er ook aan. Die jeugd komt er wel. En de eigenaar heeft zeker wel oog voor de jeugd; er wordt gigantisch in geïnvesteerd. Als je dat niet ziet ben je blind.
Vind ik leuk
Joost69 +668
donderdag 31 januari 2019 om 22:43
Helemaal mee eens. Lekker makkelijk roepen om eigen jeugd terwijl ze niet goed genoeg zijn is gewoon populistische onzin. Laat het oordeel maar over aan de technische staf ipv die zogenaamde kenners hier. Die kunnen beter bij de jeugd gaan kijken dan bij het 1e lopen nuilen.
Vind ik leuk
Pieterke +269
vrijdag 1 februari 2019 om 06:20
Niet goed genoeg ? Ze krijgen al vroeg een contract. Als ze niet goed genoeg zijn hoef je ze ook niet vast te leggen en door te schuiven naar de 1e selectie. Ik kraak alleen het beleid af. We hebben zelf niks meer te zeggen in eigen toko. Zie jij hoe sturing en hofs op de bank zitten ? Erbij lopen op trainingen en bij wedstrijden ? Bij alle andere ploegen lopen ook jeugdspelers in het 1e. Krijgen echte kansen en breken door. Kijk naar de tribunes in gelredome. Het worst steeds leger. En worst het spwl echt beter met alle buitenlandse invloeden en in breng ? Wordt wakker joost !
Vind ik leuk
Joost69 +668
vrijdag 1 februari 2019 om 07:09
Man man wat ben jij toch een simpele zeg. Nog niet goed genoeg dan, natuurlijk moet je ze vast leggen anders gaat een andere club ermee aan de haal. Maar dat kan iedereen wel bedenken, nu jij nog.

Fijn dat jij je drukt maakt om randzaken als tribunes en buitenlanders, dat doet alleen de buitenwacht zoals jij. Daarvoor komen of deert supporters niet. Weltruste Pieterke
[Reactie gewijzigd op vrijdag 1 februari 2019 om 07:10]
Vind ik leuk
Eimersweide +8729
vrijdag 1 februari 2019 om 07:13
Het is precies wat Pieterke zegt: 1 grote poppenkast. Hofs en Sturing mogen de pionnen neerzetten en afgedwaalde ballen terugbrengen. Jeugd krijgt een contract zonder dat ze ooit een serieuze kans krijgen. Geef ze dan geen contract. Mensen noemen Buitink niet goed genoeg maar noemen in 1 adem dat Lelieveld volgend jaar de rechtsback gaat worden. Mag ik ff lachen?
Vind ik leuk
Joost69 +668
vrijdag 1 februari 2019 om 08:23
Lach maar, nogal krom en tegenstrijdig wat je zegt. Lelieveld is 3 jaar ouder en doet ervaring op bij GAE in de keukendivisie. Zolang Karavaev er nog is wordt ie alleen standin. Oftewel Buitink eerst verhuren, testen en ouder laten worden voordat ie in het 1e komt. Zowel voor hem als de club beter.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 1 februari 2019 om 08:23]
Vind ik leuk
Pieterke +269
vrijdag 1 februari 2019 om 08:34
Lelieveld heeft er zelf om.gevraagd om verhuurt te worden.dat is nogal wat anders als dat de club zegt we hebben een plan met jou, we gaan je verhuren om.ervaring op te doen. Nee jij bent lekker op de hoogte
Vind ik leuk
Eimersweide +8729
vrijdag 1 februari 2019 om 09:34
Precies. Lelieveld gaat never nooit de rechtsback van Vitesse worden. Ook niet als Kara weg is.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 08:42
Precies wat Joost69 zegt. Buitink wordt enorm gehypt. Leek eerst de verwachting waar te maken op 17-jarige leeftijd, maar heeft toch tijd en speelminuten nodig (en dan dus bij een lager geklasseerd team).

Lelieveld heeft vorig jaar meerdere wedstrijden op hoog niveau bij ons gevoetbald en niet door het ijs gezakt en heeft nu 100% speeltijd bij GEA top 3 kkd. Appels en peren dus.

Als je weleens op trainingen komt dan kun je zien dat Sturing en Hofs er totaal niet voor spek en bonen bijlopen. Coachen beide volop in Nederlands en Engels en gewoon veel communiceren met Slutsky etc. Niet anderen napraten maar zelf kijken.

En de aanstelling van Wijnker is ook voor de show zeker?
Vind ik leuk
Eimersweide +8729
vrijdag 1 februari 2019 om 09:36
Ik kijk regelmatig trainingen. Als er 4 groepjes worden gemaakt, dan mogen Hofs en Sturing bij zo'n groepje gaan staan. Dat is alles. Zelf kijken en niet napraten.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 14:03
Als er in partijvorm met twee ‘teams’ spelen, coachen ze allebei een team. Slutsky is dan een soort scheids. Verdediging bij een trainingsvorm wordt over het algemeen met extra tips geïnstrueerd door Sturing en ook de jonge jongens krijgen extra aandacht van hem. Hofs heeft vaak korte gesprekjes met Slutsky, ik denk over de aanvallende spelers en positionering.
Ze zijn in ieder geval veel actiever betrokken dan Oleg bij de training. Die doet echt alleen wat als er een vierde rondogroepje is. Denk dat die meer een observerende rol heeft.

Je staat er als assistent-trainer natuurlijk altijd half voor spek en bonen bij. (behalve bij enkele hoofdtrainers, zoals Hiddink, die de training niet zelf leiden). Maar heb totaal niet het idee dat ze niet meetellen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 1 februari 2019 om 23:16]
Vind ik leuk
Pieterke +269
vrijdag 1 februari 2019 om 10:41
Ja allemaal 100% show. Ze hebben totaal niks te zeggen bij vitesse
Vind ik leuk
Pieterke +269
vrijdag 1 februari 2019 om 10:42
Buitink os toch niks minder als renpaard darfalou. Die moeten ze op duindigt laten rond draven
Vind ik leuk
Erik-Vites +535
vrijdag 1 februari 2019 om 08:58
@Eimersweide
Bij Vitesse zien ze in Hofs juist een trainer voor de toekomst, hij ontwikkeld zich goed en heeft met Slutsky ene prima leraar om te leren. Jij bent er net zo 1 als alle andere 'buitenstaanders' hier.
Zoals al aangegeven: Lelieveld wou zelf verhuurd worden na afgelopen jaar al zijn wedstrijden gespeeld te hebben, zodat hij ervaring kon op doen omdat Karavaev eerste keus zou worden en voor zijn ontwikkeling slecht om op de bank te belanden.
Vind ik leuk
Eimersweide +8729
vrijdag 1 februari 2019 om 09:38
Weddenschapje aangaan? Ik zeg dat Lelieveld never nooit de back van Vitesse 1 gaat worden.
Vind ik leuk
Pieterke +269
vrijdag 1 februari 2019 om 10:41
Zeg ik ook
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 14:18
Ik zeg volgend jaar.
Vind ik leuk
VA1 +2670
vrijdag 1 februari 2019 om 15:17
Als Karavaev volgend seizoen verkocht wordt, wat zeker gaat gebeuren, dan wordt Lelieveld zeker wel de vaste rechtsback.
Vind ik leuk
Pieterke +269
vrijdag 1 februari 2019 om 08:38
Lekker man. Nu weer kadioglu gehuurt. Jeugdopleiding op papendal is een dekmantel voor de roebels
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 14:16
Negatieve stemming maken, daar ben je goed in. Er komt bij jou nooit een positieve noot uit.

Er is momenteel geen speler in Jong die in een keer het verschil kan maken, terwijl we komend weekend amper genoeg spelers hebben om middenveld en voorhoede te bezetten.

Jong Vitesse speelt rechterrijtje tweede klasse. Er is gewoon een te groot verschil, dat nog moet worden gedicht.
Kadioglu (die niet komt) zou als stand-in iets kunnen brengen wat die jongens nog niet hebben.

Papendal dekmantel om van je roebels af te komen?! Ze hebben gewoon verkeerd ingeschat dat de spelers de aansluiting zouden kunnen maken. Er was ook verwacht dat twee jaar terug Vitesse zou handhaven of promoveren naar kkd ipv degraderen naar derde divisie. Nu is er een gat. Aanstelling Wijnker vind ik dan weer een goed signaal dat ze duidelijk bijsturen in helder beleid. Maar als je alleen maar kan doemdenken en negatieve dingen wil zien...
Vind ik leuk
Pieterke +269
vrijdag 1 februari 2019 om 14:18
Ik ben juist heel positief omdat ik me inzet voor meer kansen voor de eigen jeugd. Jammer dat je dat niet ziet
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 14:32
Maar jij ziet toch ook dat een Berden, Schuurman, Ten Tije etc zwaar tekort komen? Die zijn echt nog niet klaar om stelselmatig met het eerste mee te doen. Buitink is prima om erbij te hebben en af en toe een invalbeurtje te geven. Darfalou is al wel verder, maar ben het wel met je eens dat het geen topper is (nog).

Ik ben zeker ook voor eigen jeugd, al vind ik niet dat je daarvoor je team slechter moet maken.
Eigen jeugd wordt bovendien zo overgeromantiseerd. Als ze één jaar goed spelen willen ze naar Feyenoord of buitenland. Gaan ze moeilijk doen met verlengen en weg zijn ze.

Richie Musaba en Margaret komen er aan, maar ook die moet je niet in het diepe gooien.

Dauda is gewoon een speler met potentiële financiële groeiwaarde, zeker gezien zijn internationale status. Dat is ook een duidelijk uitgesproken stuk strategisch beleid.
Vind ik leuk
Joost69 +668
donderdag 31 januari 2019 om 22:16
Weet ik, al kunnen ze geen bal raken, jij ziet dat liever. Maar jij kraakt toch alles omtrent Vitesse af dus je inbreng neem ik niet serieus. Succes tegen jong Utrecht morgen
Vind ik leuk
Pieterke +269
vrijdag 1 februari 2019 om 08:32
Ik kraak niks af..ik pleit voor meer eigen jeugd. Is dat niet positief dan ?
Vind ik leuk
Joost69 +668
vrijdag 1 februari 2019 om 10:03
Haha ach houdt jezelf maar voor gek. De jeugd is een kulargument voor je om op alles te zeuren. Ik ben ook voor eigen jeugd maar op dit moment kunnen ze me, net als jouw argumenten, niet overtuigen. En je zult het ermee moeten doen.
Vind ik leuk
Pieterke +269
vrijdag 1 februari 2019 om 10:45
Darfalou is niet beter dan buitink. Darfalou is gehaald door slutsky en die moet dus spelen.
Vind ik leuk
Joost69 +668
vrijdag 1 februari 2019 om 11:37
Dat is niet meer en minder dan jouw mening. Lekker een complottheorie erbij, dan weet ik genoeg. Stumperd
Vind ik leuk
Pieterke +269
vrijdag 1 februari 2019 om 12:14
Schelden ? :-)
Vind ik leuk
VA1 +2670
vrijdag 1 februari 2019 om 15:22
Darfalou is niet gehaald door Slutsky. Je kunt het Slutsky niet kwalijk nemen dat Darfalou er nog in staat. Dat heet vertrouwen geven. Je kunt een speler er na drie wedstrijden niet gescoord te hebben uit halen maar dan staat zijn vervanger ook onder zware druk want die weet dat ie maar heel weinig tijd heeft om heel veel te laten zien. En daarbij moet Buitink langzaam gebracht worden. Wanneer mogelijk minuten laten maken. Aangezien Vitesse al maanden niet overtuigend speelt is er ook zo goed als geen ruimte geweest om Buitink minuten te geven.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 09:05
Pieterke kijkt teveel naar VI, kent de feiten niet en praat daarom een aantal roeptoeters na. Ach het is kuddegedrag dat de meeste mensen doen dus we kunnen het je misschien niet eens kwalijk nemen. Kortzichtigheid noemen ze dat. Fijne dag!
Vind ik leuk
Eimersweide +8729
vrijdag 1 februari 2019 om 12:38
Ok jij wil het graag over feiten hebben: in de 9 jaar na de overname wil ik graag 5 voorbeelden van jeugd die een aanwinst voor het 1e zijn gebleken. Moet toch niet moeilijk zijn uit de zo fantastische jeugdopleiding waar zoveel miljoenen in zijn gepompt?
Vind ik leuk
VA1 +2670
vrijdag 1 februari 2019 om 15:11
Eens. Buitink is echt top, dat zie je aan alles. 18 jaar en een lichaam als Bony. Hopelijk volgend seizoen onze vaste eerste spits. Darfalou is handig als je wat moet forceren het laatste kwartier. Meer niet.
Vind ik leuk
NvC +7536
donderdag 31 januari 2019 om 21:09
Daudalijke ambities. 👍
Vind ik leuk
HansVites +6095
donderdag 31 januari 2019 om 21:50
Ach daar is ons NEK trolletje weer.
Vind ik leuk
Realist1892 +1195
donderdag 31 januari 2019 om 23:51
Hij is weer vrolijk na de zoveelste keer geen overwinning van zijn Kut clubje.
Hij hebt weer goede moed vorm morgen.
Wij weten het al,alleen hij nog niet die Stakker.
Vind ik leuk
NvC +7536
vrijdag 1 februari 2019 om 01:57
Hahaha sorry als een grap als dit je al te ver gaat heb je hulp nodig. 😂 Pancake.
Vind ik leuk
NvC +7536
vrijdag 1 februari 2019 om 01:58
En daar hebben we Hansie weer.
Vind ik leuk
Cor du Roy +139
donderdag 31 januari 2019 om 22:01
Nou de rest nog.....
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 23:55
Goed bezig. Weer op het laatste moment
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 00:18
Alle talenten spelen toch bij ajax? Dan is dit een dozijn voetballer.
Vind ik leuk
Vak-DD +12111
vrijdag 1 februari 2019 om 07:04
Nou als dat alles is dan zie ik het somber in. Ik weet ook niet wat de ambities zijn van de club, maar met deze selectie kom je er niet. Dat wordt morgenavond weer mens erger je nieten en een nederlaag tegen heerenveen.
Vind ik leuk
Eimersweide +8729
vrijdag 1 februari 2019 om 08:05
Spijker op zijn kop. Onze jeugdspelers zijn zogenaamd niet goed genoeg, maar men haalt spelers uit het buitenland die er ook helemaal niks van kunnen. Ik ken deze speler niet hoor, maar ik heb ook geen zin om hem te leren kennen, hij is toch zo weer weg. Een zooitje is het, er zit geen enkele gedachte achter, zowel op als buiten het veld.
Vind ik leuk
Pieterke +269
vrijdag 1 februari 2019 om 14:53
Ik denk dat als ze het vertrouwen krijgen misschien wel de stap kunnen maken. Berden gaat het niet redden met zijn ziekte. Schuurman had morgen op het middenveld een kans moeten krijgen mijn inziens
Vind ik leuk
Benniewies +4538
donderdag 7 februari 2019 om 11:47
Een echte droom pakker
Vind ik leuk
Vak-DD +12111
donderdag 7 februari 2019 om 12:15
Belachelijk dat we zo lang moeten wachten, de top drie had die vergunning al gehad.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 12:21
Geen ajax nieuws?
Vind ik leuk
Erik-Vites +535
donderdag 7 februari 2019 om 12:31
Tegen Groningen als volgt gaan beginnen:
Eduardo
Karavaev, vd werff, clarke-salter, clark
serero, Bero, Foor
Odegaard, Darfalou, Dauda(zal beerens wel worden vrees ik).

Wanneer iedereen fit is beginnen met de volgende 11:
Eduardo
Karavaev, vd werff, Clarke-salter, Buttner
Serero, Bero, Odegaard.
Dauda, Matavz, Linssen.
Vind ik leuk
pico323 +7350
donderdag 7 februari 2019 om 13:12
vrees een dikke nederlaag voor Vitesse en dat zou het einde van Slutsky wel eens kunnen worden.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 22:45
Een groots toekomst ligt er in het verschiet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws