Real ondanks pijnlijke misser Vazquez naar halve finale: Benzema blinkt uit

Real ondanks pijnlijke misser Vazquez naar halve finale: Benzema blinkt uit

Gepubliceerd: donderdag 31 januari 2019 om 23:23do 31-01-2019 om 23:23

Laatste update: donderdag 31 januari 2019 om 23:58do 31-01-2019 om 23:58

Real Madrid heeft zich eenvoudig voor de halve finales van het toernooi om de Copa del Rey geplaatst. De ploeg van trainer Santiago Solari won het tweede duel met Girona met 1-3. Karim Benzema was opnieuw uitstekend op dreef.

Real had de eerste ontmoeting met de Catalanen al met 4-2 gewonnen, maar Solari stuurde desondanks de nodige sterren het veld op. Vinicius Junior en Lucas Vazquez kregen opnieuw de voorkeur boven Gareth Bale en Marco Asensio, terwijl ook Isco wederom op de bank moest plaatsnemen.

Het was Benzema die een hoofdrol opeiste. De Fransman besliste het treffen met twee treffers voor rust. Hij trof na 27 minuten doel na kort tikwerk met Dani Carvajal en in de 43e minuut schoot hij via de binnenkant van de paal binnen. Lucas Vazquez verzuimde na ruim een uur voor open doel de 3-0 op het scorebord te zetten, maar dat deerde Real niet. 

Girona tekende via Pedro Porro nog wel voor de aansluitingstreffer, maar Marcos Llorente maakte er met een afstandsschot snel 3-1 van. Real voegt zich daardoor bij Valencia, Barcelona en Real Betis in de halve finale.

Lazio naar halve finale Coppa Italia na boeiend gevecht
SS Lazio rekende in de kwartfinale van de Coppa Italia na strafschoppen af met Internazionale. De Romeinen waren in de verlenging op voorsprong gekomen dankzij Ciro Immobile, maar Mauro Icardo bood Inter weer eens de reddende hand met een goal in extremis. Penalty's moesten daardoor de beslissing brengen. Daarin miste onder meer Radja Nainggolan, waardoor Lazio het nu opneemt tegen AC Milan.

Plaats een reactie

Bixente +362
donderdag 31 januari 2019 om 23:35
Zulke kansen mag je ook missen straks tegen Ajax 😁
Vind ik leuk
Ove +2634
donderdag 31 januari 2019 om 23:42
Wishful thinking
Vind ik leuk
kloakatv +171
vrijdag 1 februari 2019 om 00:00
Ik zeg het hele tijd die Vinicius gaat het verschil maken. Sorry Ajax maar nu ze op dreef raken einde oefening.
Vind ik leuk
De Haan +587
vrijdag 1 februari 2019 om 00:08
Begin er voor te vrezen ja. Ze bewandelen beide het omgekeerde pat van voor de winterstop..
Vind ik leuk
kloakatv +171
vrijdag 1 februari 2019 om 08:34
Het blijft uiteraard een voetbal spel alles kan. Elke wedstrijd is weer anders.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 1 februari 2019 om 00:10
Alleen wedstrijden winnen gaat ervoor zorgen dat het zelfvertrouwen weer terug komt en dat doet real nu al weer ff een tijdje achter elkaar.

Het moet echter op alle fronten nog een paar klasse beter want anders zal er niet veel meer in zitten dit seizoen dan misschien de copa.
Vind ik leuk
Vamos7 +10957
vrijdag 1 februari 2019 om 00:25
Wat heeft Isco Solari wel niet aangedaan dat hij zelfs de beker geen basis heeft? Jij belde Zidane note bene om Isco op te stellen tegen grote ploegen in de C.L en hij gehoorzaamde. Zelfde hoe hij met Marcelo om gaat die mag alleen nog de copa spelen.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 1 februari 2019 om 00:26
isco is ook wel heel erg ver terug gevallen om eerlijk te zijn
Vind ik leuk
Vamos7 +10957
vrijdag 1 februari 2019 om 00:27
Komt dat ook niet door de coach die ziet het niet in hem zitten. Zizou kon goed met de spelers omgaan.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 1 februari 2019 om 00:29]
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 00:21
Ajax zal zich zorgen moeten gaan maken. Het begint te rommelen daar in amsterdam. Ik ben benieuwd wel excuus ze straks weer hebben als ze een pak slaag hebben gehad van de Koninklijke.
Vind ik leuk
Benniewies +5383
vrijdag 1 februari 2019 om 00:27
Waarom een excuus?
Op papier is real toch sterker?
Volgens mij zijn ze wereldkampioen voor clubteams, hadden ze CL gewonnen.
Zou juist een stunt zijn als ze real uitschakelen.

Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 00:29
Laten we hopen van niet. Moeten we dat weer jaren aanhoren.
Vind ik leuk
Benniewies +5383
vrijdag 1 februari 2019 om 00:39
Ik support wel het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 01:13
Ik ook, maar alleen voor een club die zich niet verheven voelt boven anderen.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 15:16
hala madrid viva benzema y merengue
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws