Slutsky pareert kritiek op speelwijze: 'Verklaarbaar dat er wat angst insluipt'

Slutsky pareert kritiek op speelwijze: 'Verklaarbaar dat er wat angst insluipt'

Gepubliceerd: vrijdag 1 februari 2019 om 23:07vr 01-02-2019 om 23:07

De kritiek op Leonid Slutsky zou toenemen binnen Vitesse, maar daar trekt de Russische trainer zich weinig van aan. Hij is niet van zijn defensieve strategie in te ruilen voor een meer aanvallende aanpak.

Na de nederlagen tegen AZ (2-0 in de KNVB Beker) en Fortuna Sittard (2-1) neemt de druk toe. Slutsky ziet het niet zo zwart in, vertelt hij aan Omroep Gelderland. "Tegen Fortuna hebben we 70 minuten goed gespeeld. Zij krijgen geen grote kans. De tweede goal moet je maken, maar blijft uit. Dan is het ook verklaarbaar en logisch dat er wat angst insluipt."

"We gingen achteruit lopen en gaven geen druk meer op de bal. Dat was een vergissing", vervolgt Slutsky. "Tegen AZ was het anders en heb je gelijk. Het was slecht en we kregen geen enkele kans. Die twee wedstrijden verschillen echt van elkaar."

Slutsky blijft ondanks de valse start na de winterstop en de vermeende kritiek onbewogen. "Ik leg mijzelf veel meer druk op dan de buitenwacht. Het is onmogelijk dat die druk groter is. Ik ben altijd bezig om zaken te verbeteren en ben zeer kritisch op mezelf. Hoe kan het beter, hoe kreeg ik er meer een winnaarsmentaliteit in, wat moet tactisch ander. Wil ik iets veranderen?"

"Ik ben niet bezig met wat mensen over mij vinden. Ik heb er ook geen tijd voor om daar over na te denken", aldus Slutsky.

Lees meer over:EredivisieVitesse

Poll

Is Slutsky nog de juiste trainer voor Vitesse?

(2397 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 1 februari 2019 om 23:13
Met die Russische connectie trappen ze Slutsky er echt niet uit.

Met Vitesse werkt hij bepaald niet boven zijn niveau.

Het is net als Dick Advocaat bij Sparta of FCU.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 1 februari 2019 om 23:13]
Vind ik leuk
Realist1892 +1450
zaterdag 2 februari 2019 om 00:02
Daar vergis je in.
Als Vitesse hem wil ontslaan doen ze dat.
Net zoals Vitesse enkele Chelsea huurlingen niet opstelden.
Daar dachten 80% hierop dat Chelsea bij Vitesse bepaald wie er speelt.
Als jullie niet weten wat er tijdens de overnamen is vastgesteld.
Praat dan er niet over wie er bepaald.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 00:04
Oyf bepaalt. Of niet soms?
Vind ik leuk
Realist1892 +1450
zaterdag 2 februari 2019 om 00:09
Geld ja.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 00:21
En ik geloof er niets van dat Oyf Slutsky eruit gooit.

Slutsky schijnt echt een goede naam te hebben in Rusland.
Ontslag zie ik niet zo snel gebeuren. Jij wel dan?
Vind ik leuk
Realist1892 +1450
zaterdag 2 februari 2019 om 00:26
Als de Supporters en nu ook al enkele spelers gaan morren.
En de resultaten uitblijven en zeker met die negatieve laf spel.
Ja dan wordt hij er uit gegooid.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 03:46
Nee Slutsky is heilig verklaard door de Russen, al zou hij degraderen met Vitesse hij blijft zitten zolang als hij wil.
Vind ik leuk
Realist1892 +1450
zaterdag 2 februari 2019 om 04:45
Tuurlijk!!!😂😂
Vind ik leuk
rpaulp50 +13609
zaterdag 2 februari 2019 om 09:10
Precies in Rusland, een corrupte bende en de mentaliteit van spelers is niet te vergelijken, Russische spelers zijn net slaven terwijl men in Nederland mondig is.....
Was bij Hull City ook in no time vertrokken.....ooit wel eens 1 Russische toptrainer in Europa meegemaakt recentelijk ?
Vind ik leuk
Realist1892 +1450
zaterdag 2 februari 2019 om 00:23
Hij is de baas ja 99% 1%blijft bij Vitesse.
Maar hij laat Vitesse vrij in bepalen voor de opstelling en ontslagen.
En deze Oyf is dagelijks bij Vitesse.
Hij zit er met de neus bovenop.
En natuurlijk mag hij een mening hebben wie er speelt of dat er iemand wordt ontslagen.
En ik ben van overtuigd dat Oyf liefst hoop dat met Vitesse goed gaat.
Hoe beter met Vitesse gaat. Hoe minder hij Financieel hoeft bij te springen.

Vind ik leuk
NvC +8572
zaterdag 2 februari 2019 om 01:55
Onzin. Oyf is baas, en daarboven zit Abramovich. Ofy is nu eenmaal vitesse en hij bepaalt. Niemand anders.
Vind ik leuk
Realist1892 +1450
zaterdag 2 februari 2019 om 04:50
Ach een Nekker mag dat zeggen.
Er is geen 1 Vitesse Fan die daar druk om maakt,wat een Nekkertje zegt.
Vind ik leuk
NvC +8572
zaterdag 2 februari 2019 om 09:09
Ook geen een vitessenaar die een Realist’ is. 😉
Vind ik leuk
Joost69 +677
zaterdag 2 februari 2019 om 11:16
Lekker laten gaan, is een fulltime zuigertje en drukker met Vitesse dan zijn eigen club, zoiets mag je geeneens supporter of fan noemen.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 11:55
Oyf heeft hem aangedragen. Die ligt er echt niet zo maar uit. En maar goed ook. Zo maar trainer wisselen bij de eerste rommelingen is ook geen goed besluit.

Niet vergeten dat hij ook veel tegenslagen heeft gehad: heeft door de vele blessures nooit een systeem er in kunnen slijpen.
Vind ik leuk
Mr bien +6995
vrijdag 1 februari 2019 om 23:22
 Slutsky ziet het niet zo zwart in, vertelt hij aan Omroep Gelderland.

Nee ergert zich zwart en geel
Vind ik leuk
NvC +8572
zaterdag 2 februari 2019 om 02:11
En dat is het heftigste vorm van ergeren 😉
Vind ik leuk
ronniever +267
vrijdag 1 februari 2019 om 23:31
Goeie trainer en verrijking voor de Nederlandse competitie en welke toppers heeft hij tot zijn beschikking ? als Linssen je beste speler is doe je het goed met een plaats in de subtop toch ?
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 03:48
Eens, heeft ook heel matig materiaal. Je hebt Ajax, PSV en Feyenoord maar het materiaal van de rest is tenenkrommend. Vitesse kan met geluk vierde worden hebben ze pech worden ze achttiende.
Vind ik leuk
VA1 +2905
vrijdag 1 februari 2019 om 23:57
Slutsky staat echt niet onder druk of zo. Hij heeft sowieso veel krediet. Als we dit seizoen maar Europees voetbal halen dan vind ik het wel best. We hadden dit seizoen eigenlijk al met Feyenoord om de 3e plek moeten strijden maar goed. Volgend seizoen moet er wel echt gepresteerd worden. Ik hoor Van Hintum over mooi voetbal praten maar wij geven niet zo veel om mooi voetbal, wij willen strijd zien. En als je met twee doelpunten verschil voor staat dan kun je altijd nog mooi voetbal gaan spelen.
Vind ik leuk
Realist1892 +1450
zaterdag 2 februari 2019 om 00:09
Slutsky niet nee.
Maar Vitesse Supporters staan wel onder grote druk.
Zal het morgen beter gaan.
Ik zeg Nee,omdat hij niks veranderd aan zijn visie (verdedigen)
Als Vitesse Supporter moet je weten.
Strijd No 1 en met liefst aanvallend voetbal.
Vind ik leuk
Vak-DD +12391
zaterdag 2 februari 2019 om 06:40
Dat klopt, veel supporters die ik ken zijn er een beetje klaar mee. En vooral ook met de slappe inzet van de spelers. Ik zie het somber in vanavond en heb steeds minder zin om nog naar het stadion te gaan. En dan ook nog op de zaterdagavond.
Vind ik leuk
Eimersweide +9288
zaterdag 2 februari 2019 om 08:42
Eens. Je merkt aan veel supps dat ze minder interesse in Vitesse beginnen te krijgen. Maar toen ik dat gisteren zei, moest ik oprotten naar ODW.
Vind ik leuk
Vak-DD +12391
zaterdag 2 februari 2019 om 09:20
En dan vinden ze bij Vitesse raar dat de tribunes leeg blijven. Er kan zoveel beter bij Vitesse maar van boven af wordt dat deels tegen gewerkt.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 12:06
Slappe instelling! En ook nog onzin ook. Aan je naam te zien ga je al een tijd mee. Het is veel erger geweest dan nu. Op zulke momenten even denken aan 10 jaar terug en dan krijg je vanzelf wel weer zin.

Kom op man💪🏻💪🏻

We staan gewoon 5e met een selectie die al het hele seizoen wordt geteisterd door blessures.
Vind ik leuk
Joost69 +677
zaterdag 2 februari 2019 om 12:33
Dat mag natuurlijk, maar dan mag je de spelers ook niets kwalijk nemen qua inzet, je geeft zelf ook het slechte voorbeeld. In voor en tegenspoed is het gezegde!
Vind ik leuk
dogo +211
zaterdag 2 februari 2019 om 00:16
Hij mag het nu laten zien. Het duurt lang tot hij het elftal naar zijn hand heeft gezet. Natuurlijk hebben de blessures van belangrijke spelers er mee te maken, maar het duurt lang voordat er echt een herkenbare lijn in het spel zit. Bij vlagen goed, maar vaker slap en ongeinspireerd. Dat zal niet voor Slutsky gelden, maar wel voor veel van zijn spelers. Hopelijk krijgt hij de strijd en wil om te winnen er nog in..
[Reactie gewijzigd op zaterdag 2 februari 2019 om 00:21]
Vind ik leuk
Realist1892 +1450
zaterdag 2 februari 2019 om 00:30
Zolang hij deze tactiek hanteerde, waar de spelers niet achter hem staan.
Zal hij de spelers nooit kunnen overtuigen.
Ze gaan minder hard voor je vechten.
Vind ik leuk
NvC +8572
zaterdag 2 februari 2019 om 00:27
Wat een top trainert! 👍
Vind ik leuk
Realist1892 +1450
zaterdag 2 februari 2019 om 00:34
Ha ben je uit de winter slaap.
Wat heb je Clupje gedaan gisteren?
Volgens mij gewonnen (wat onmogelijk is)want je bent vrolijk.


Vind ik leuk
Sportvogel +270
zaterdag 2 februari 2019 om 01:08
Let it go... Lett it go...
Vind ik leuk
NvC +8572
zaterdag 2 februari 2019 om 01:41
Idd, deze jongen moet niet zo opgefokt op alles reageren.
Vind ik leuk
Vak-DD +12391
zaterdag 2 februari 2019 om 06:53
Jij komt hier alleen maar provoceren anderen opsteuken net als in de laatste topic van de graafschap. En dan proberen serieus genomen te worden hier. Dat doen ze alleen in het goffertpark met jou.
Vind ik leuk
NvC +8572
zaterdag 2 februari 2019 om 09:13
Ja ik ben ook erg provocerend bezig met “Wat een top trainer!” 🙈
Vind ik leuk
Vak-DD +12391
zaterdag 2 februari 2019 om 09:26
Ja en zielig ben je ook met je wij zijn een volksclub en jullie niet. Je weet helemaal.niet waarover je praat. Als een hekel hebt aan een club maar toch wijs en bijdehand wilt overkomen, dan zul je je eerst eens goed moeten verdiepen in onze club in plaats van dom dat clubblad van jullie, de gelderlander na te praten.
Vind ik leuk
NvC +8572
zaterdag 2 februari 2019 om 15:30
Oke DD. 👍 Dah, vitesse is inderdaad een volksclub!
Vind ik leuk
NvC +8572
zaterdag 2 februari 2019 om 01:41
Wat boeit jij het nou. Praat is een keer mee over het onderwerp. 👍
Vind ik leuk
Vak-DD +12391
zaterdag 2 februari 2019 om 06:49
Ja winnen van jong utrecht is ook een wereld prestatie. En het mooie is dat ze er niks mee zijn opgeschoten 😆
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 01:08
Fraser !!!!!!!!
Vind ik leuk
HansVites +6459
zaterdag 2 februari 2019 om 08:23
Het kom wel goed, hij heeft veel pech met al die geblesseerde spelers, zo lang het nog niet zo slecht gaat als met die warme worsten club iets zuidelijker valt het wel mee.
Vind ik leuk
Joost69 +677
zaterdag 2 februari 2019 om 10:32
Zo is het, gewoon geduld de beste man zit er net een half jaar. Elke week waren er wel een handvol spelers geblesseerd, waaronder je 1e spits nu. Zo kun je ook niet bouwen aan een vast systeem en opstelling. En als je dan kijkt naar waar je staat, doe je het best aardig nog. En zelfs met die wankele en veel bekritiseerde verdediging hebben ze toch nog erg weinig tegendoelpunten.

Het enige wat eruit moet is dat wisselvallige en dat eeuwige tegendoelpunt na een half uur op voorsprong staan, maar dat geven de spelers zelf ook aan. Gewoon geduld hebben, elk half jaar je trainer eruit gooien heeft alleen een negatief effect zoals je bij de worsten overduidelijk ziet.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2333
zaterdag 2 februari 2019 om 10:39
Het is ook een beetje overdreven allemaal. Slutsky staat vijfde. Dat is zo;n beetje de plek waar je Vitesse mag verwachten. En ja, ook ik als Vitesse supporter vind het allemaal zwaar tegenvallen. Maar over de wedstrijd tegen Fortuna heeft hij natuurlijk volledig gelijk. Je had daar natuurlijk gewoon in de rust al met 0-2 of 0-3 moeten voorstaan. Hopelijk dat het straks als Matavz terug is, Dauda mag spelen en er wat terug komen wat beter gaat. Want hij mist ook aardig wat natuurlijk. Maar ook van mij mag het wat avontuurlijker.
Vind ik leuk
Sandokan +760
zaterdag 2 februari 2019 om 11:56
Vanaf dag één heb ik de aanstelling van Slutsky niet begrepen. Behalve dan zijn nationaliteit en zijn relatie met zijn machtige landgenoten. Als coach voegt hij niets, maar dan ook helemaal niets, toe aan dit Vitesse. Vanavond Heerenveen thuis. Ik vrees wederom een teleurstellende avond in het Gelredome.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 22:04
Geen vertrouwen meer in deze coach, Eur.vtbl forget it.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws