Van Hanegem haalt uit naar 'absurd' Feyenoord: 'Altijd maar bezig met Ajax'

Van Hanegem haalt uit naar 'absurd' Feyenoord: 'Altijd maar bezig met Ajax'

Gepubliceerd: maandag 4 februari 2019 om 06:48ma 04-02-2019 om 06:48

Laatste update: maandag 4 februari 2019 om 08:12ma 04-02-2019 om 08:12

Willem van Hanegem heeft zich groen en geel geërgerd aan Feyenoord, dat zondag onderuit ging bij stadgenoot Excelsior (2-1). Dat het een week na de zege op Ajax in de Klassieker gebeurde, vindt De Kromme extra pijnlijk.

'Dat het verschil tussen de piek tegen Ajax en de dalen tegen PEC Zwolle en Excelsior zo enorm groot is, dat is ronduit ergerlijk', aldus Van Hanegem in zijn column voor het Algemeen Dagblad. 'Vier punten uit de laatste vijf wedstrijden, maar voor veel Feyenoorders is het seizoen toch al geslaagd, want Ajax is een keertje verslagen.'

'Als Ajax geen prijs wint, is het seizoen voor veel Rotterdammers al geslaagd. Altijd maar bezig zijn met een andere club en zelf zo vaak volledig door de bodem zakken, het is absurd. (...) De mensen die vorige week riepen dat alle criticasters op de technische staf terug moesten in hun mand, wil ik even niet meer horen. Bij dit Feyenoord is iets echt goed mis.'

Van Hanegem vindt het hoog tijd voor een frisse wind. 'Nee, daar had ik Dick Advocaat niet bij in gedachten. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje armoedig dat ze nu bij hem hebben aangeklopt', sombert hij. 'Blijkbaar draait alles om de halve finale in de beker tegen Ajax later deze maand. Om Ajax nog iets meer te tergen start de kaartverkoop op 6 februari, 6-2 dus. Ik vrees de boemerang.'

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

Forza ikkuhh +4108
maandag 4 februari 2019 om 06:52
Heel vreemd dat het tegen ajax wel lukt opeens... Dat zegt toch iets over de instelling in andere wedstrijden
Vind ik leuk
Settler11 +308
maandag 4 februari 2019 om 07:41
12de man geeft veel invloed.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5658
maandag 4 februari 2019 om 08:04
Op de arbitrage.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5658
maandag 4 februari 2019 om 08:03
En over Ajax.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 08:32
Feynoord was niet goed, het was Ajax die Feyenoord liet voetballen...
Vind ik leuk
Pvm9 +1058
maandag 4 februari 2019 om 08:46
Daar is de hele identiteit van de club op gebouwd dezer dagen. Ze zouden eigenlijk de naam moeten veranderen van feyenoord naar anti ajax.
Vind ik leuk
galleys +434
maandag 4 februari 2019 om 08:47
Dit is echt de mooiste dag van mijn leven, Feyenoord verloren van Excelsior. Ik heb nog nooit zo'n mooie zondag gehad.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 08:47
Belachelijk als je alleen 100% inzet en motivatie kunt opbrengen tegen PSV en vooral Ajax. Dat zijn andere clubs en geen concurrenten want alleen deze clubs spelen om de titel. Ik ben neutraal en vind die haat van supporters van Feyenoord tegen Ajax veel te ver gaan. Omgekeerd is dat niet ziekelijk.
Vind ik leuk
Bhj +2520
maandag 4 februari 2019 om 09:17
Nee, dat zegt iets over de totale off-day die Ajax vorige week had.
Ik zei dat vorige week al, toen lag het aan het feit dat Feyenoord zo goed was.

Waar ik al zei, dat is onzin. Ik zei vorige week Feyenoord was voor Feyenoord doen heel goed, Ajax was een drama.....maar toen zei iedereen nee, Feyenoord was gewoon beestachtig goed.

Wat jij zegt, kun je ook omdraaien.
Vreemd dat het Excelsior tegen Feyenoord opeens wel lukt, dat zegt toch wat over de instelling van Excelsior in de andere wedstrijden.....

Al met al, een normaal voetbalweekend. Feyenoord die punten verspeeld in een uitwedstrijd (zoals bijna elke uitwedstrijd geloof ik) en PSV en Ajax die met grote cijfers winnen.

De Feyenoorder heeft een weekje plezier kunnen hebben en een beetje uit de hoogte kunnen doen, nu weer gewoon met de voetjes op de grond allemaal hè.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 09:43
Zo vreemd is dat niet. Tegen Ajax krijg je wel de ruimte aangezien die met 6 of 7 man voor de bal aan t spelen waren.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4108
maandag 4 februari 2019 om 09:44
Dat is waar
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4108
maandag 4 februari 2019 om 09:44
Maar goed vond excelsior niet eens zo verdedigend
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:52
Nee. Maar dan nog. Ajax speelde met 6 a 7 man voor de bal. Dat is bij excelsior zelden t geval. Dat is gwn een feit. En excelsior speelt nog lang niet zo hoog met de verdediging. Tel daarbij op de mindere motivatie, t kunstgras. Ik weet excuses excuses. Maar t is een optelsom. En dan is t verschil dus niet zo heel vreemd.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 12:45
Is niet vreemd niet Feyenoord was zo goed maar Ajax was gewoon zo slecht.
En van Hanegem heeft gewoon gelijk Feyenoord en ook een heleboel fans zijn veelste veel met Ajax bezig
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 18:03
Denk match fixing
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 06:56
Geeft maar weer eens aan dat Ajax toch echt de grootste en belangrijkste club van Nederland is.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 07:03
Nee, doet 't niet
Vind ik leuk
Joost69 +1242
maandag 4 februari 2019 om 07:05
In Rotterdam dan...
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 07:18
En Utrecht...
Vind ik leuk
rolo1 +84
maandag 4 februari 2019 om 07:01
En weer heeft de kromme gelijk
Vind ik leuk
carl coenr +269
maandag 4 februari 2019 om 07:01
Hij slaat de spijker op zijn kop.... winnen van Ajax is kennelijk belangrijker bij Feijenoord. Van 6-2 winnen en heel stoer naar 2-1 verliezen van je kleine broer
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 07:02
Willem slaat de spijker op zijn kop. Want als Feyenoord gisteren net zo had gespeeld als tegen Ajax hadden ze ook hier met minimaal 4 doelpunten verschil gewonnen.
Vind ik leuk
Smithsonian +45167
maandag 4 februari 2019 om 07:05
Ja mee eens...
Vind ik leuk
Kuip +10218
maandag 4 februari 2019 om 07:06
En vervolgens roepen ze in koor dat Van Bronckhorst zo’n geweldige trainer is die zoveel prijzen ( lees:1 echte prijs, dankzij Kuyt, en de rest troostprijsjes) heeft gewonnen.
Al die voetbalanalisten durven elkaar niet af te branden en zijn mild voor Gio. Van Hanegem heeft daar gelukkig niet zoveel last van en zegt gewoon eerlijk dat de technische staf niet deugt. En zo is het maar net.
Vind ik leuk
River ice +1839
maandag 4 februari 2019 om 07:15
Mee eens, heeft hulp gehad van advocaat bij de eerste beker. Kuyt die maakte feyenoord kanpioen en daarna de beker met van persie. Gio laat al 4 seizoenen heel slecht veldspel zien zonder enige vastigheden geen patronen helemaal niks.
Vind ik leuk
Roel Boeli +492
maandag 4 februari 2019 om 07:07
We hebben een KUT trainer en een KUT TD.
Tegen andere topploegen heb je die niet nodig. Dan is er altijd passie en inzet.

Advokaat is, tijdelijk, prima. Maar wel met Kuyt en wellicht RvP erbij voor de conditie en techniek. Een andere TD die geen middelmaat of enkel de juiste ex spelers koopt is ook en pré. Op varkenoord loopt inmiddels weer de juiste persoon rond
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 07:20
Het beleid mag zeker op de schop. Maar ja, Van Geel heeft zichzelf vastgekit, vastgeniet en geductaped! Die krijg je niet weg, vooral niet met die onzinnoloog van de NOS.
Vind ik leuk
ritje +787
maandag 4 februari 2019 om 07:16
hallo Ik heb regelmatig kritiek op Willem , maar hier heeft hij een dikke punt! Kijk Willem de grootste fout bij feyenoord is het aankoopbeleid van die hansworst van ene van Geel! Om zijn miskopen te verdoezelen? wordt GIO geslachtoffert! Maar kritiek op van Geel? dat durven ze niet! wat betreft de wedstrijd tegen excelsior? Ja na de wedstrijd tegen Ajax! waren ze mentaal gesloopt! Want het is waar wat Willem zegt Alles staat het hele jaar in het winnen van AJAX! Dus.... Tegen het kleine broertje Excelsior zijn ze niet thuis! Feyenoord mag blij zijn als ze als derde eindigen? want de beker winnen? Ajax is getergt! Ik ben benieuwd ! mvg ritje
Vind ik leuk
satesaus +1662
maandag 4 februari 2019 om 07:17
Geen speld tussen te krijgen. Die boomerang vrees ik ook...
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 07:18
Een trainer die de groep niet kan motiveren voor deze wedstrijden is in mijn ogen niet de goeie trainer waar velen het over hebben.
Vind ik leuk
Dee79 +2706
maandag 4 februari 2019 om 07:21
Auw Willem trapt nu wel op een paar teentjes denk ik zo maar, wel eerlijk van hem.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 07:27
Het is ook lastig om je te motiveren tegen de kleintjes.. daar had ajax vorige week ook last van!!
Vind ik leuk
Sharkie +716
maandag 4 februari 2019 om 07:27
Haat naar Ajax is groter dan de liefde voor hun eigen club.....
Vind ik leuk
Henk020 +308
maandag 4 februari 2019 om 07:36
In Nederland zijn maar 2 clubs; Ajax en TegenAjax
Vind ik leuk
ronnieron +2184
maandag 4 februari 2019 om 07:30
Wat een slimme man die willem
Vind ik leuk
Henk020 +308
maandag 4 februari 2019 om 07:35
Ze zeggen wel eens ‘je bent zo goed als je laatste wedstrijd’. Zijn de rollen toch weer omgedraaid
Vind ik leuk
Gyrosregime +2758
maandag 4 februari 2019 om 07:37
Van Bronckhorst kan zijn elftal blijkbaar alleen voor de grote wedstrijden motiveren.. het is al jaren zo dat de onkunde van Gio wordt verbloemd met 5 "prijzen"..
Vind ik leuk
Sambal +71
maandag 4 februari 2019 om 09:17
Zelfs dan komt het niet door Gio en staff maar door de magie van de kuip als 12 en 13e man
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 07:39
je hebt het helemaal bij het rechte eind Willem armoedig dat zijn ze alleen maarr naar Ajax kijken zielige club .
Vind ik leuk
B3v3r +817
maandag 4 februari 2019 om 07:41
Willem, geen spelt tussen te krijgen. De haat tegen ajax is vaak groter dan de liefde voor Feyenoord
Vind ik leuk
frhoi +2227
maandag 4 februari 2019 om 08:48
Bij sommige wel ja. kansloos gedoe
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 07:43
Het zijn niet alleen de spelers waar Van H naar verwijst, maar ook naar de bestuurders en zelfs de fans. Het is Ajax voor en na. Met dit als gevolg.
Vind ik leuk
Settler11 +308
maandag 4 februari 2019 om 07:44
Van van Hanegem lijkt mij een ideale oom.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 07:50
Tsja, dit stuk:

"Vier punten uit de laatste vijf wedstrijden, maar voor veel Feyenoorders is het seizoen toch al geslaagd, want Ajax is een keertje verslagen. Als Ajax geen prijs wint, is het seizoen voor veel Rotterdammers al geslaagd. Altijd maar bezig zijn met een andere club en zelf zo vaak volledig door de bodem zakken, het is absurd."
Vind ik leuk
Come on Utreg +30185
maandag 4 februari 2019 om 07:53
Het zegt ook iets over een Rotterdamse derby. Excelsior lijkt in eigen eigen tegen Feyenoord altijd iets extra te kunnen geven. Feyenoord heeft het vaker lastig daar.
Vind ik leuk
Nilsinno +978
maandag 4 februari 2019 om 07:55
Amen
Vind ik leuk
Jozef +45125
maandag 4 februari 2019 om 07:56
Willem...

Held en van oorsprong Bressiaander.

Zegt waar het op staat, heerlijk.
Vind ik leuk
Connie Veren +5761
maandag 4 februari 2019 om 09:04
Niet mee eens Jozef. Want zo is het namelijk niet. Het is makkelijk praten, omdat het zo uit komt. NIEMAND is echter tevreden momenteel en voor NIEMAND is het seizoen geslaagd omdat we van ajax hebben gewonnen.
Vind ik leuk
Jozef +45125
maandag 4 februari 2019 om 09:34
Hij vraagt zich toch terecht af waarom ze het de ene week wel kunnen opbrengen en de andere niet. Het moet iets met mentaliteit te maken hebben, of denk je dus van niet?
Vind ik leuk
Connie Veren +5761
maandag 4 februari 2019 om 09:44
nee, dat is niet alleen mentaliteit. Het is de basis die er niet is. De simpele zaken waar je als ploeg op terug valt als het even een keer niet loopt. Gezamenlijke afspraken zijn er niet. Automatismen zijn er niet. Allemaal te danken aan de prijzenpakker Gio. Die heeft dit al die jaren er niet in gekregen. Is al die jaren al een groot probleem. Als het alleen mentaliteit is, dan zou je niet zoveel wedstrijden verliezen, simpel omdat je kwalitatief 10 keer beter bent op papier en je het voetballend moet kunnen oplossen.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 08:00
Helemaal eens met Willem deze keer!
Ik zit midden tussen de Feyenooiters en die hebben een geslaagd seizoen:
gewonnen van Ajax en gaan de beker winnen...... (weten ze zeker)

En dan de week erna verliezen van de overburen, wat een stelletje zeg.
Ach....je kan altijd een keer verliezen van "een kleintje" is de mening.

Klopt, dat overkwam Ajax vorige week ook !!
Vind ik leuk
MokumXXX +759
maandag 4 februari 2019 om 08:02
"Als Ajax geen prijs wint, is het seizoen voor veel Rotterdammers al geslaagd. Altijd maar bezig zijn met een andere club en zelf zo vaak volledig door de bodem zakken, het is absurd."

Eindelijk een Feyenoorder die de waarheid ziet en zegt! Vele supporters zijn meer met Ajax bezig dan met hun eigen club.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5658
maandag 4 februari 2019 om 08:03
Heerlijke column. Even wat blaaskaken terug in de mand gejaagd. Uitstekend!
Vind ik leuk
R3knoj +161
maandag 4 februari 2019 om 08:08
Buiten de deur stelt feyenoord ook geen reet voor. Thuis voor eigen publiek lijkt 't heel wat. Ze willen mee doen met de big boys maar komen daarvoor veel te kort.
Eén mooi stadion is niet genoeg.
Vind ik leuk
bert +693
maandag 4 februari 2019 om 08:20
Je zegt mooi stadion ,was een mooi stadion het is nu echt een roestbak.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 08:10
Heerlijk dit! Dit roep ik al jaren. Zijn altijd meer met ajax bezig dan met hun eigen club.viel mij pas voor het eerst op toen Twente met veel geluk kampioen werd. Elk stadion juichte, maar bij Feyenoord het hardst en ze zongen vervolgens niet bepaald pro Twente liederen, maar iets totaal anders. Of het geklaag van PSV supporters dat het in 2016 na het graafschap drama in alle programma's eigenlijk alleen maar over ajax ging, terwijl psv de kampioen was. Het ging niet alleen op tv, maar in alle stadions alleen maar over ajax. Uiteraard in Rotterdam het hardst. Je hebt in Nederland in het voetbal eigenlijk maar 2 religies: je bent voor Ajax, of je bent tegen ajax. De eigen favoriete club lijkt bij velen secundair.
Vind ik leuk
Blueman +1122
maandag 4 februari 2019 om 08:13
Ik ben het helemaal eens met Willem, al was de overwinning op Ajax natuurlijk wel heel mooi. En ik denk ook dat de start van de voorkoop op 6-2 wel eens averechts zal kunnen werken.
Vind ik leuk
frhoi +2227
maandag 4 februari 2019 om 08:47
Allemaal leuk die 6-2 kaart verkoop, maar Feyenoord start de verkoop eigenlijk altijd wel 3 weken voor een wedstrijd ( in de beker) op woensdag of voor bepaalde uitkaarthouders voor een uitwedstrijd 2,5 week later. dat het nou op 6-2 valt is leuk maar moeten zij zich niet zo mee bezig houden.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19221
maandag 4 februari 2019 om 08:17
De meest rake woorden van Van Hanegem ooit. Jammer dat ze dat zelf nooit zullen begrijpen.
Vind ik leuk
bert +693
maandag 4 februari 2019 om 08:18
Willem snap je er nu werkelijk niks van.feijenoord was niet goed tegen Ajax.maar Ajax heeft ze die kansen GEGEVEN.meer niet en niet minder.ze zijn zelfs hopeloos........maar M.v.geel zegt nog steeds we hebben een kampioenswaardig elftal.
Vind ik leuk
pietprecies +12527
maandag 4 februari 2019 om 08:18
Volkomen gelijk, overigens had de naam Feyenoord in dit artikel moeiteloos door PSV kunnen worden vervangen 🤣
Vind ik leuk
Buck Worrier +2669
maandag 4 februari 2019 om 08:23
Ik erger me ook aan de instelling van Ajax spelers Willem, zoals afgelopen zaterdagavond eerste helft.
Bij jouw clubje is dit al decennia lang hetzelfde verhaal. Je gespeelde verbazing verbaasd mij niet eens meer.
Vind ik leuk
sudo +4
maandag 4 februari 2019 om 08:40
Ik heb met beiden clubs niets .
Maar hoop gewoon dat Ajax dat laatste kansje om een prijs te pakken voor Feyenoord eruit schiet .
Idd altijd Zijn ze bij Feyenoord bezig met Ajax.
Vind ik leuk
Markus80 +3083
maandag 4 februari 2019 om 08:42
Eindelijk geen gezeur van Willem. Groot gelijk Willem. Leuk dat je thuis van Ajax wint, wat Ajax andersom ook heeft gedaan overigens, maar dat maakt het geen goed seizoen. Het hoogst haalbare is derde, maar zelfs dat is niet zeker. Vrij treurig eigenlijk met dit elftal en voor een club als Feyenoord. Ik heb het al eerder gezegd, Feyenoord moet eens in de spiegel kijken ipv. naar andere clubs zoals Ajax. Geen toekomst, geen geld, geen waarde op het veld, geen jeugd, geen Europees voetbal, een trainer die uit ellende vertrekt. Al met al treurig en dan tegen Excelsior verliezen. Het seizoen is geslaagd.
Vind ik leuk
pietprecies +12527
maandag 4 februari 2019 om 08:43
Nouja dan kunnen ze in Rotterdam in elk geval hun nieuwe DVD uitbrengen op 1-4.
Vind ik leuk
frhoi +2227
maandag 4 februari 2019 om 08:44
Onzin gelul met seizoen geslaagd.. ken geen 1 Feyenoorder die zo denkt.
Verder is het een drama! eind vd maand weer 2x top spelen ( wil niet zeggen dat je ze wint) en erna weer lekker aankloten. plek 4 komt dichterbij en de beker win je ook niet zomaar
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 08:51
Vind Naaaakt Dames in jouw stad hier op: My,Su/Girls
*Naar werken gebruik punt na My ! vervangen de komma
Vind ik leuk
Jillz +3
maandag 4 februari 2019 om 08:54
Eindelijk iemand die de waarheid zegt!!
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 08:54
Mooi gezegd Wimpie
Vind ik leuk
Connie Veren +5761
maandag 4 februari 2019 om 09:08
Makkelijk roepen dat ie de spijker op zijn kop slaat.
Vraag 1000 Feyenoorders of ze tevreden zijn met het seizoen door de winst op ajax. Vraag de staf en de spelers of ze tevreden zijn.
NEE NATUURLIJK NIET
Vind ik leuk
Korm +40099
maandag 4 februari 2019 om 09:22
wat ik wel vreemd vind is dat de supporters het wel "accepteren".
In mij vriendenkring hoor ik ook al ja dit is feyenoord he..
Als Feyenoord weer een topclub wilt worden dan zal de mindset anders moeten...
Vind ik leuk
Connie Veren +5761
maandag 4 februari 2019 om 09:28
Wat kun je anders dan accepteren? Invloed kun je er toch niet op uitoefenen.
Vorige week ben je als feyenoord supporter helemaal door het dolle. Vooraf heb je de wedstrijd al verloren, hij zou op papier afgedaan kunnen worden. Dan is het logisch dat als je ajax alle hoeken van het veld laat zien, ze met mooie goals en een dikke uitslag compleet vernederd, dat je euforisch bent. Ben je dit niet, dan is supporter zijn niet de juiste hobby.
Maar dat wil niet zeggen dat het seizoen geslaagd is. Totaal niet. Was alleen die dag en de maandag erop leuk om supporter te zijn alleen door die gewonnen wedstrijd!
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 09:29]
Vind ik leuk
Korm +40099
maandag 4 februari 2019 om 10:51
het is gewoon die bewustwoording, ik zou het niet accepteren en zwaar de pest in hebben als mij club verliest.. nu lijken de feyenoorders er "vrede" mee te hebben
Vind ik leuk
Connie Veren +5761
maandag 4 februari 2019 om 11:10
is ook niet iets van de ene op de andere dag. Alleen het kampioensjaar onder Gio was wel goed, de andere jaren waren echt dramatisch. Het voetbal is echt ruim ondermaats geweest. Prijsjes verbloemen de ellende. Het zal er waarschijnlijk wel in sluipen in al die jaren. Ik kan me er ook niet druk meer om maken. Allen irriteren, iedere week weer. Maar de lol om te kijken is er wel vanaf.
Vind ik leuk
Linke loe +2362
maandag 4 februari 2019 om 09:14
Denk dat dit fake news is..heb de man nog nooit zo verstandig horen praten..hij stijgt na Feyenoord tegen Ajax ook boven ze eigen uit
Vind ik leuk
Korm +40099
maandag 4 februari 2019 om 09:20
Feyenoord heeft wel wat weg van Utrecht, Tegen de topclubs kunnen ze het maximale eruit halen en dan zie je ze weken weer niet. jammer
Vind ik leuk
kloakatv +243
maandag 4 februari 2019 om 09:27
Zit wel wat in :)
Vind ik leuk
Mari +13305
maandag 4 februari 2019 om 09:29
Hoe dom zijn ze in Rotterdam.
Ik heb dit vaker gepost, werk aan jezelf in plaats van te kijken en te genieten hoe slecht het gaat/kan gaan bij een ander. Je schiet er geen hol mee op
Vind ik leuk
rinirat +4192
maandag 4 februari 2019 om 09:35
Hier spreekt een verstandige man...
Hij zegt precies wat er mis is met deze club.
Vind ik leuk
Mistered +606
maandag 4 februari 2019 om 09:37
Willem heeft gelijk!
Vind ik leuk
Nashua +7242
maandag 4 februari 2019 om 09:44
Wat Willem hier zegt is niet specifiek een Feyenoord probleem maar een mentaliteitsprobleem. Loopt Utrecht een stapje harder tegen elke club i.p.v. alleen tegen Ajax?

Tadic & Ziyech blinken alleen uit tegen de kleintjes, het motivatieprobleem is bij iedere club aanwezig.

Is de selectie van PEC zo anders nu Stam het over nam van van 't Schip?
Daar lopen ze nu tegen iedere club het vuur uit de schoenen een trainer is er voor nodig die zijn spelers motiveert elke wedstrijd opnieuw. Mijns inzien zijn Stam & v.Bommel de enige die daar in slagen. Alhoewel de persoon v.Bommel mij mateloos irriteert met zijn gedrag, maar dat is persoonlijk.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 09:59
Er is geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat Feyenoord op herhaling gaat voor een huzarenstukje tegen Ajax. Dit riep Feyenoord vorige week al over zichzelf af.

Vind ik leuk
didi +22
maandag 4 februari 2019 om 10:00
Inderdaad absurd. De vraag is hoe het komt dat topspelers zich niet elke week 100% kunnen motiveren. Als de beleidsbepalers in Rotterdam aan Advocaat denken, hoop ik dat ze die gedachte gauw kunnen laten vieren. Ik vind Advocaat een prima trainer die zijn sporen echt verdiend heeft, echter op dit moment laat hij zien dat hij maar met één ding bezig is, n.l. KORTE TERMIJN succes, en dat verklaart naar mijn idee de onrust bij Utrecht.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 10:05]
Vind ik leuk
didi +22
maandag 4 februari 2019 om 10:05
Inderdaad absurd. De vraag is hoe het komt dat topspelers zich niet elke 100% kunnen motiveren. Als de beleidsbepalers in Rotterdam aan Advocaat denken, hoop ik dat ze die gedachte gauw kunnen laten vieren. Ik vind Advocaat een prima trainer die zijn sporen echt verdiend heeft, echter op dit moment laat hij zien dat hij maar met één ding bezig is, n.l. KORTE TERMIJN succes, en dat verklaart naar mijn idee de onrust bij Utrecht.
Vind ik leuk
MojoRisin +16273
maandag 4 februari 2019 om 10:07
Zoals meestal weer compleet met Willem eens..
Sorry Feyenoorders, armoe troef inderdaad.. Dat bedoel ik niet lullig, maar jullie verdienen echt wel beter..
Vind ik leuk
JanTa48 +9379
maandag 4 februari 2019 om 10:07
Willem pakt wel de kern waar het mankeerd bij Feyenoord en daar hoor ik maar weinig over. Blijkbaar is weze waarheid te pijnlijk.
Vind ik leuk
henk59 +127
maandag 4 februari 2019 om 10:11
Ja ander half uur voetballen en doordeweeks een beetje trainen zou ik ook moe van worden. Dus lossen ze dat op door eens in de twee weken niet thuis te geven. Of zou het toch aan Gio liggen??? Ten slotte hoeven ze zich niet op te laden tegen een topper door middel van Gio want dat kunnen ze zelf wel en de andere week krijgt Gio een middel vinger. Ik denk dat Gio ook een beetje..... is. Als je Vermeer, Amrabath en Ayoub op de bank zet en Clasie(huur) en Bijlow erin zet. Amrabath al weer weer weg, Ayoub zal hem wel volgen en Vermeer verlengt absoluut niet. Kortom Gio laat een puinhoop achter.
Vind ik leuk
AFP +3701
maandag 4 februari 2019 om 10:16
Over instelling gesproken. De instelling van Ajax tegen eerst Hveen en daarna tegen Feyenoord was ook omstreden. Zonde van de punten en als PSV kampioen wordt dan is het niet omdat PSV de titel afgedwongen had, maar door de slechte instelling van de spelersgroep va Ajax.
Ajax liet een kans lopen om de achterstand klein te houden.

Terug naar Feyenoord. Van Hanegem heeft gelijk. Wat een vreemde situatie met Feyenoord: pieken tegen Feyenoord en Ajax, daarna verliezen van zowel F. Sittard- gisteren konden we zien hoe slecht dat F.S is- en daarna verliezen van Excelsior. De enige echte voetballers bij Feyenoord zijn RvP, Toornstra en Vermeer, de rest is rubbish, ook Berghuis.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 10:18]
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 10:20
Wij hebben spelers die na zo'n wedstrijd tegen Ajax eerst weer moeten bijkomen. Slappe hap helaas. Maar beter kunnen ze dus niet. Ik voelde het al aankomen. Waardeloze profs zijn het.
Vind ik leuk
Motley +214
maandag 4 februari 2019 om 10:28
Dat geeft alleen maar aan dat ajax een totale offday had en Feyenoord dáárdoor ook eens kon winnen .Feyenoord speelde gewoon hun constante niveau ..net zoals tegen Excelsior
Vind ik leuk
Ryan82 +1088
maandag 4 februari 2019 om 10:30
Kwaliteit is ver te zoeken, ja in grote wedstrijden kan je matige spelers zo erg oppeppen dat zij als een stier door het veld gaan rennen. Ajax is zo erg geschrokken dat zij het spel niet konden maken en gingen twijfelen. Daardoor won Feyenoord. Met hoog pressie kan je elke tegenstander moeilijk maken.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 10:30
Willem begint eindelijk zijn verstand te gebruiken.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 10:37
Hij heeft helemaal gelijk. Zo'n grote club maar toch zo weinig ambitie als Ajax maar een pak slaag krijgt. Focus nou eens op een top 2 plek en als dat niet lukt laat eens wat zien in de EL voor een keertje. Plattelandsmentaliteit heerst er met gebrek aan verdere ambities..
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 10:40
Ben het helemaal met Willem eens. De 6-2 was heerlijk maar daarna zo zwak. Moet echt een frisse wind door hoor! En idd die vvk op 6-2 ik vrees ook de boemerang en dan wordt je met pijn en moeite 3e als je dat wordt en sta je mijlenlaarzen achter op de nummers 1 en 2! Zoek een buitenlandse trainer als je hier niemand geschikt vind, je gaat toch geen man van 71 halen. Heb je hem gisteren gezien met de var. Kom op zeg, haal een Fraser of een buitenlander maar geen bejaarde, dan kan je beter proberen van Marwijk terug halen
Vind ik leuk
HupHolland +4462
maandag 4 februari 2019 om 10:53
"Om Ajax nog iets meer te tergen start de kaartverkoop op 6 februari, 6-2 dus. "

Deze man is goud waard!
Vind ik leuk
broedkip +2229
maandag 4 februari 2019 om 11:03
Het seizoen van Feijenoord krijgt een nachtkaars effect. Voor de beker uitgeschakeld tegen rivaal Ajax die op een verschrikkelijke manier revanche gaan nemen. In de competitie een 4e plaats en uitgeschakeld in de play-offs. 1 Maart is AZ dit Feijenoord al voorbij want na 2 verliespartijen tegen Groningen uit en Psv uit is de 5 punten voorsprong al sneeuw voor de zon verdwenen.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 11:05
Teken van zwakte als je steeds naar een ander kijkt. Ook een teken dat die ploeg totaal geen vertrouwen heeft maar wel na een goede wedstrijd zich o zo arrogant opstelt.
Vind ik leuk
AZ14 +603
maandag 4 februari 2019 om 11:06
Een Haatzaaier !!
Als Ajax geen prijs wint, is het seizoen voor veel Rotterdammers al geslaagd.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2165
maandag 4 februari 2019 om 11:20
Heelemaal eens met De Kromme. Heel het land is bezig met Ajax, en vergeten hun eigen club. Ja het doet pijn in Mokum, maar we pakken gewoon de draad weer op, nog 42 punten te verdelen en slecht 5 puntjes achter, krijgen het Grote PSV nog op bezoek, daar moeten 3 punten van gepakt worden, ik weet niet of het lukt. En moeten op de sportieve plicht van andere clubs rekenen dat zij net zoveel geven tegen PSV als tegen Ajax. En dat is wat ik mis, het eer gevoel.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 13:56
Ze moeten bij Feyenoord eens vaker en beter luisteren naar wat Willem te zeggen heeft. Altijd staat bij hem het belang van Feyenoord bovenaan maar omdat hij het soms wat hard zegt, wordt er niet geluisterd. Dat laatste mag Willem zich trouwens wel aantrekken, het is toch de toon die de muziek maakt. Dat gezanik over Ajax wordt ook vervelend. Ajax is een prima club met door de jaren heen prima resultaten door een goede leiding, goede trainers en de durf om jonge spelers in te zetten. Heel wat minder benauwd dan Feyenoord en dat heeft door de jaren heen vruchten afgeworpen. Meer dan 30x kampioen wordt je niet met voorzichtig zijn. En haal inderdaad geen trainer van 71 maar een jonge, goed opgeleide vent met ambities en een hardere aanpak.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 14:03]
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 14:21
AJAX complex heef feyenoord zo veel dat ze gaan degraderen volgend jaar
Vind ik leuk
Muscles +2084
maandag 4 februari 2019 om 15:26
Een keer eens met Willem! Vooral die boomerang komt inderdaad in hun gezicht en dan hebben zij helemaal niets dit seizoen.......dat wat zij alleen bij Ajax willen zien gebeuren. Dom, dommer, domst
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 16:12
Willem heeft volkomen gelijk, Rotterdam is alleen maar met Ajax bezig, als Ajax maar geen kampioen wordt, bij elk puntverlies van Ajax weer reageren met "helemaal niets in Amsterdam", liever PSV kampioen dan Ajax, maar de Rotterdammers vergeten wel snel de 10-0!!!! nederlaag bij PSV! Ach, de uithaal op Ajax was ook mede door de instelling en takenverwaarlozing van de Ajax spelers, zonder de uitslag iets tekort te doen, het was duidelijk verdiend. Als je als Feyenoord wil meten met de top, zullen ze eerst moeten selecteren op kwaliteit van ongeveer 16 gelijkwaardige spelers! Heel veel succes Rotterdam!
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 16:16]
Vind ik leuk
DeNeutrale +288
maandag 4 februari 2019 om 17:10
Ben het niet eens met Willem. Ze moeten zich niet bezig houden met Ajax; wat dan? Dan maar ook verliezen van Ajax, omdat je van PEC en Excelsior verliest?
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 15:54
Zegge we al jaren
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws