Hoe PSV profiteerde van man extra en De Jong zijn klasse bewees tegen Fortuna

Hoe PSV profiteerde van man extra en De Jong zijn klasse bewees tegen Fortuna

Gepubliceerd: maandag 4 februari 2019 om 12:00ma 04-02-2019 om 12:00

Laatste update: maandag 4 februari 2019 om 12:42ma 04-02-2019 om 12:42

PSV won zondag ogenschijnlijk gemakkelijk van Fortuna Sittard (5-0). De Eindhovenaren maakten effectief gebruik van de ruimte die ontstond door de rode kaart voor Fortuna-verdediger Clint Essers. In combinatie met de timing en het positie kiezen van Luuk de Jong bleek dit meer dan voldoende om Fortuna opzij te zetten. Een analyse over hoe de koploper en de topscorer van de Eredivisie het aanvallend aanpakten.

Door Ruud Bijnen

Voor de rode kaart
Afgezien van de Sittardse foutjes en de omschakelmomenten naar de aanval, bracht PSV weinig in aanvallend opzicht. Voorin was er bij Steven Bergwijn, Donyell Malen en De Jong weinig beweging en zelden waren ze aanspeelbaar in de richting van het Sittardse doel. De Jong en Bergwijn stonden meestal gesloten. Het tempo waarin de bal achterin veelvuldig rondging was ook te laag om het tijdig kantelen voor de tegenstander lastig te maken. De voorhoede stond bovendien regelmatig smal tijdens de opbouw van PSV. Dat maakte de ruimtes klein om tot goede aanvallen te komen.

Aan de linkerzijde was er met Malen wel wat actie te zien in samenwerking met Gaston Pereiro en Angelino. In vrijwel alle gevallen koos Malen bij aanvang van de aanval aan de binnenkant (in de rug) van zijn tegenstander positie als de linksback van PSV de bal had. Angelino had dan de mogelijkheid om langs de lijn een bal in de diepte te geven. In één moment (onderstaand screenshot) zocht de nummer zes van PSV diagonaal naar Pereiro. Hier had Malen de diepte kunnen zoeken om zijn tegenstander heen, maar dat deed hij niet. Voor het doel had de Jong gestaan als Malen de diepte in gedoken was (zie blauwe lijnen). Pereiro koos niet voor die bal, maar legde de terug op Angelino, die doorliep de drukte in. Het verdedigen van Fortuna werd daardoor makkelijker (zie rode lijnen). Uiteindelijk kwam er via de kluts toch een kans uit voor Pereiro, maar geen doelpunt.

In tempo verleggen van het spel
Na de rust speelde Fortuna met tien man. PSV maakte daar gebruik van. Het spel werd meerdere malen in hoog tempo verlegd. Dat was nu eenvoudiger geworden door het mannetje minder. Omdat de promovendus op het middenveld meestal met drie mensen stond (waarom niet met vier?), konden zij het kantelen niet bijbenen. De afstanden werden daardoor te groot. Dat bracht ruimte voor middenvelders of backs van PSV om te overlappen (over de eigen aanvallers heengaan) aan de zijkanten. Die kwamen dan in vrije positie om een voorzet te geven.

Het beste voorbeeld daarvan was de 4-0. Op rechts maakte Denzel Dumfries zich vrij na een ingooi en trok naar binnen. Hij passte de uitzakkende De Jong in, die liet vallen op Jorrit Hendrix en ook hij speelde de bal direct door naar Cody Gakpo. Daardoor was het tempo van het verleggen hoog en kon Fortuna dat niet op tijd volgen. Ondertussen was Angelino al onderweg om de overlap buitenom te maken. De dubbele dekking aan de rechterkant van Fortuna ontbrak.

Rechtsback Alessandro Ciranni kwam tegenover zowel Gakpo als Angelino te staan. De Eindhovense linksback kwam op snelheid vrij net voor de achterlijn om de voorzet te geven, waarna De Jong goed getimed voor zijn man kwam en binnentikte. In onderstaand screenshot is te zien hoe het patroon verliep. Zichtbaar is ook dat heel Fortuna nog aan het kantelen is naar de balkant. Daarmee waren ze te laat. De Fortuna-spelers keken allemaal naar de bal en niet naar de tegenstanders. Achterin werden Pereiro en Mohammed Ihattaren daardoor vrij gelaten.

Positie kiezen De Jong
De kwaliteiten van de spits van PSV kwamen zondag weer duidelijk aan het licht. Op verschillende momenten in de wedstrijd liet De Jong zien hoe goed hij is, maar in de screenshots worden alleen de doelpunten (drie stuks) uitgelicht. In onderstaande afbeelding koos De Jong precies tussen twee tegenstanders positie. Op het moment van de foto keek Mahamadou Dembélé om of PSV’s nummer 9 in zijn rug werd opgevangen. Dat leek het geval, maar José Rodrigez hield te veel afstand en de Eindhovense topscorer rondde technisch optimaal met het hoofd af.

Bij zijn tweede van de middag kwam De Jong goed getimed voor zijn tegenstander (zie onderstaand screenshot). De timing was dusdanig dat het voor Angelino duidelijk was waar de spits de bal wilde ontvangen. Daarnaast moest de Jong dan ook op het juiste moment bij de bal zijn, eerder dan tegenstander Rodriguez. Het lukte en met de punt van de schoen werd de verre hoek gevonden.

Het laatste doelpunt van de hattrick, in onderstaand screenshot zichtbaar, liet zien dat de spits vooruit keek, zijn omgeving scande en wist waar de ruimte zou komen. De Jong (blauwe pijl) deed exact het tegengestelde van zes spelers van Fortuna (rode pijlen) en liep achteruit in plaats van vooruit. Belangrijk daarbij was dat hij het doel voor zich hield als de bal bij hem zou aankomen. Dat scoort makkelijker dan vanuit een hoek. Ook hier was de timing uitstekend en wist Pereiro tijdig waar hij de bal moest plaatsen.

PSV won met een ruime uitslag, maar had daarbij wel enige hulp van de tegenstander. De 1-0 viel voor de voeten van Pereiro, die overigens loepzuiver afrondde, en de rode kaart maakte het ook wat eenvoudiger. Het moet gezegd  dat de Eindhovenaren ook van het laatste feit optimaal gebruikmaakten. Ze vonden de manier om het overtal effectief te benutten. Dat blijkt voor veel teams vaak nog niet zo eenvoudig. De Jong was deze middag een maatje te groot voor de verdedigers van Fortuna Sittard.

Ruud Bijnen is als voetbalanalist werkzaam voor Almere City, bezig aan zijn master in coaching aan het Cruijff Institute en kijkt voor VoetbalPrimeur naar de belangrijke wedstrijden.

Plaats een reactie

"Mimi" +23709
maandag 4 februari 2019 om 12:03
Conclusie. 12 tegen 10 is makkelijk.
Kan je weinig analyses over maken
Vind ik leuk
Broodje Aad +1162
maandag 4 februari 2019 om 12:03
Hahaha ik zit ook met verbazing te lezen dat hier een analyse over is geschreven
Vind ik leuk
"Mimi" +23709
maandag 4 februari 2019 om 12:04
Inderdaad. Ga als je zo graag wilt nog eerder schrijven over ajax tegen vvv
Vind ik leuk
Broodje Aad +1162
maandag 4 februari 2019 om 12:07
Misschien krijgen we binnenkort ook wel analyses hoe spelers dummies voorbij gaan op de training
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6240
maandag 4 februari 2019 om 13:54
Dumfries bedoel je?!
Vind ik leuk
tannat +16381
maandag 4 februari 2019 om 15:48
Grappig. De 1e vijf reacties op een analyse van PSV zijn van ajacieden.
Heimelijke PSV- fans?
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6240
maandag 4 februari 2019 om 15:50
Gebeurt andersom precies zo! Niks aan de hand “have Fun”
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 12:49
Een analyse over Ajax is volstrekt onzin en zinloos.

Simpel, Ajax is de beste (altijd).
Is Ajax niet de beste dan is het een foute analyse, toch.
Vind ik leuk
"Mimi" +23709
maandag 4 februari 2019 om 13:22
Mijn verwachtingen van je zijn laag maar je stelt me toch teleur
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 13:29
Ik wil je niet teleurstellen.
Je maakt me aan het huilen Mimi.
Vind ik leuk
"Mimi" +23709
maandag 4 februari 2019 om 14:01
Reageer dan niet op me ✨✨
Vind ik leuk
dhrwobo +40470
maandag 4 februari 2019 om 14:09
Man man man, wat bizar dat VP zo'n frustratie heeft tegen PSV dat ze zelfs een analyse willen wijden aan hoe PSV profiteerde van een terechte rode kaart. WTF. Hoe zielig wil je jezelf blijven gedragen. Ga het hebben over echt nieuws. Dan kan je ook een analyse maken over hoe Ajax profiteerde van een ONTHUTSEND ZWAK VVV-Venlo, of hoe Excelsior profiteerde van een ONTHUTSEND ZWAK Feyenoord...
Vind ik leuk
Vak-T +1543
maandag 4 februari 2019 om 14:17
Inderdaad, ze kunnen beter de nadruk leggen op onze aanstormende talenten.....
Vind ik leuk
dhrwobo +40470
maandag 4 februari 2019 om 14:22
Bijvoorbeeld. Stelletje amateurs die moderators en 'redacteurs' van VP, want als het een Ajacied was geweest, hadden ze wel hier 7-8 artikelen gewijd aan Gakpo enz. Nee ze moeten negatief schrijven over PSV, dus dan maar benadrukken dat PSV gewonnen heeft 'DANKZIJ' de rode kaart. Zielig gedrag van die lui.
Vind ik leuk
"Mimi" +23709
maandag 4 februari 2019 om 14:17
Oke
Vind ik leuk
dhrwobo +40470
maandag 4 februari 2019 om 14:23
Ben blij dat je mijn post goedkeurt Mimi ;-)
Vind ik leuk
Hopaaaaa +1426
maandag 4 februari 2019 om 12:38
Ik vind dit zeer interessant hoor.
Vind ik leuk
chicken +14014
maandag 4 februari 2019 om 12:43
Verkapt uitlokken van vp bedoel je..
Vind ik leuk
Korm +39447
maandag 4 februari 2019 om 12:07
je blijft wel een beetje het wijfie spelen he...
Heb je trouwens niet gehoord toen Ajax de mazzel had tegen Heerenveem en VVV-uit..
Grown up man!
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 12:07]
Vind ik leuk
"Mimi" +23709
maandag 4 februari 2019 om 12:30
VVV heb ik echter wel gesproken en ook bij de Hveen discussie was ik present

Je lult in de rondte
Vind ik leuk
Korm +39447
maandag 4 februari 2019 om 12:34
ja present, maar had geen standpunt toch?
sowieso moeilijk te volgen als je naam steeds verandert...
Vind ik leuk
"Mimi" +23709
maandag 4 februari 2019 om 12:35
Niks geen standpunt. VVV uit was de penalty op Huntelaar terecht, maar de afgekeurde goal had moeten tellen

Hveen thuis kan je geven, maar is een twijfelgeval imho
Vind ik leuk
R2 +5212
maandag 4 februari 2019 om 12:43
Twijfelgeval? Dat was net zo duidelijk een strafschop als dat Malen rood had moeten krijgen.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11174
maandag 4 februari 2019 om 13:07
Want Malen kreeg toch rood? En PSV heeft natuurlijk nooit voordeel van de arbitrage...
Vind ik leuk
R2 +5212
maandag 4 februari 2019 om 13:09
Malen kreeg geel, waar hij rood had moeten hebben. Dat was net zo duidelijk dat Heerenveen een strafschop had moeten krijgen tegen Ajax.


Het gaat om deze twee momenten in de discussie. Over de rest van het seizoen heb je mij niet gehoord.
Vind ik leuk
"Mimi" +23709
maandag 4 februari 2019 om 13:22
Ben ik het niet mee eens

Is tovh wat grijzer
Vind ik leuk
Korm +39447
maandag 4 februari 2019 om 13:40
net zo grijs als de overtreding malen ;-)

PSV ers vinden malen geel en heerenveen een penalty
Ajacieden vinden het rood voor malen en geen penalty ;-)
Vind ik leuk
"Mimi" +23709
maandag 4 februari 2019 om 14:02
Psvers nee.
Blinde clubvolgers doen zo

Echte mannen verkiezen ... gerechtigheid* boven eigenbelang

*edit.. Justitie is fout.. Ik bedoel gerechtigheid
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 15:31]
Vind ik leuk
Deck010 +9278
maandag 4 februari 2019 om 12:03
Echt effe serieus......
Hoe PSV goed omging met de manmeer situatie?
Was gewoon een klote eerste helft.
Vind ik leuk
Broodje Aad +1162
maandag 4 februari 2019 om 12:04
Dat het maar 5-0 is gebleven is eigenlijk een wanprestatie van PSV
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 12:08
Ach eerste helft was slecht, 2e helft prima hersteld met onder andere de frisse Gakpo en Ihattaren. 3 punten zijn binnen en dat blijft het belangrijkste met het oog op de komende wedstrijden
Vind ik leuk
Markus80 +2921
maandag 4 februari 2019 om 12:55
Ja dat zou ik ook zeggen. Het was weer helemaal niks, maar gelukkig heeft Mark zijn spelen tegen 10 man fobie toch maar eventjes overwonnen. Laat dat gezegd zijn haha.
Vind ik leuk
UpOne +1055
maandag 4 februari 2019 om 13:06
Drink nog een fles azijn zou ik zeggen.
Vind ik leuk
Markus80 +2921
maandag 4 februari 2019 om 13:11
Toch lastig de waarheid. Nu nog even nadenken als hij een auto gaat kopen en dan komt het wel goed.
Vind ik leuk
UpOne +1055
maandag 4 februari 2019 om 14:58
Mark zal niet hoeven na te denken of hij nu 10k meer of minder kan spenderen aan een auto.
Vind ik leuk
Axim +895
maandag 4 februari 2019 om 12:29
In het stadion hadden we er liever ook meer dan 10 gezien ;-)
Vind ik leuk
Fritske01 +4832
maandag 4 februari 2019 om 12:10
Klote eerste helft?. Ze stonden na 10 min met 1-0 voor en de rode kaart was in de 32e minuut.
Daarnaast is het niet altijd een voordeel om te spelen tegen 10 man getuige de vele wedstrijden die juist dan een nieuw elan krijgen.
Vind ik leuk
Markus80 +2921
maandag 4 februari 2019 om 12:56
Kom op man, je komt na een half uur met wat geluk tegen 10 man van het grote Fortuna te spelen. Had je er liever 8 gehad?
Vind ik leuk
Fritske01 +4832
maandag 4 februari 2019 om 13:14
Wat ben jij een trieste trol.
Ga lekker de eerste helft van Ajax ontleden. Heb je genoeg werk aan.
Vind ik leuk
Markus80 +2921
maandag 4 februari 2019 om 13:20
Volgens mij hadden we het over psv en Ajax moest gewoon tegen elf man spelen trol.
Vind ik leuk
Wim Horst +496
maandag 4 februari 2019 om 13:28
weet zeker dat als Malen een rode kaart had gehad je Fortuna niet had horen klagen
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 12:04
Ik genoot van de ongecompliceerde Codi Gakpo.

Analyse klaar.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 12:06]
Vind ik leuk
Lachuh +566
maandag 4 februari 2019 om 12:05
Wa hebben we toch een fijn clubke.
Vind ik leuk
Henkings +850
maandag 4 februari 2019 om 12:05
Lang verhaal kort makend. PSV had eigenlijk ook al met 10 moeten staan. Als je tegen de ploegen als Ajax en PSV met 10 man komt te staan in de eerste helft, dan hebben zij het vermogen om je helemaal kapot te spelen. Dit kunnen ze overigens ook tegen 11 man. (Ajax liep tegen VVV ook aan het einde uit)
Vind ik leuk
Boerrigter +190
maandag 4 februari 2019 om 12:18
met 10 man is tegen 11 is al helemaal lastig als het tegen PsVar is
Vind ik leuk
Markus80 +2921
maandag 4 februari 2019 om 13:01
Is ook een goeie of VSV, Var Sport Vereniging. Ik denk dat ik ze voortaan zo ga noemen. Die mensen van de arbitrage moeten ook oefenen met een eigen club natuurlijk.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 13:02]
Vind ik leuk
Boerrigter +190
maandag 4 februari 2019 om 13:55
Ja das een goeie idd
Vind ik leuk
Henkings +850
maandag 4 februari 2019 om 14:11
Is het niet beter om zowel Ajax als PSV een bijnaam te geven die verraad dat de VAR op hun hand is. Gedurende dit seizoen zijn dat de enige twee ploegen waarbij je duidelijk kunt zeggen dat de VAR in ieder geval niet in hun nadeel is!!!
Het wordt erg interessant als beide tegen elkaar spelen....
Vind ik leuk
MOKUM*** +1902
maandag 4 februari 2019 om 12:10
PSV mazzelt Geel ipv Rood. Waar was de VAR??
Vind ik leuk
Boerrigter +190
maandag 4 februari 2019 om 13:56
gegijzeld door de gemeente eindhoven!
Vind ik leuk
SimonSays +6887
maandag 4 februari 2019 om 12:13
Binnen de ED staat er geen maat op Luuk de Jong.
Vind ik leuk
Rene80 +2312
maandag 4 februari 2019 om 12:17
en toch blijft het me verbazen dat met het spel van PSV ze elke keer aan het langste eind trekken. ( al 4 jaar lang en dit jaar wie weet..)

Gemiddeld genomen ziet het er zeer knullig uit en ongecontroleerd, maar toch blijkt het zeer effectief.

Vind ik leuk
Bizzy +23310
maandag 4 februari 2019 om 12:17
Ziekelijk hoe men de rode kaart discussie in de media bespeeld.
Vind ik leuk
AFP +1929
maandag 4 februari 2019 om 12:27
Zelfs met 11 man is dat Fortuna S. toch niks mensen. Veel onnodig balverlies.
Staat niets voor niets op de 12e plaats.
Vind ik leuk
psv02 +96
maandag 4 februari 2019 om 12:28
Weet niet of ik de enige ben, maar interesseert iemand zich in zulke analyses
Vind ik leuk
Hopaaaaa +1426
maandag 4 februari 2019 om 12:46
Mij wel in ieder geval.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 12:33
Ik dacht dat met "extra man" bedoeld werd dat ze de rode kaart niet hadden gekregen en daardoor een mannetje extra hadden de rest v/d wedstrijd.. Maar zo kan het ook idd.
Vind ik leuk
Jef Stam +39
maandag 4 februari 2019 om 12:35
Precies want ervoor stelde t niks voor
Vind ik leuk
Markus80 +2921
maandag 4 februari 2019 om 12:40
Ja maar volgens van Bommel is het moeilijker om tegen 10 man te spelen toch?

Nee zonder dollen, maar psv had deze hulp weer nodig om te winnen van het altijd lastige Fortuna Sittard. Een beetje treurig weer, maar goed.
Vind ik leuk
Hvdp +1578
maandag 4 februari 2019 om 12:40
De oplossing is binnen
PSV heeft aan de knvb gevraagd vanaf nu iedere match minstens één uur tegen 10 te mogen spelen
De knvb heeft het verzoek nog in beraad tegen Fortuna was een test
Als het zowel PSV als de knvb goed bevalt kunnen ook andere ploegen van deze nieuwe regeling gebruik maken
Feyenoord vanaf 2030
En Ajax misschien vanaf 2040
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 14:12
Hvdp, kan Ajax misschien al vanaf 2028, ik heb geen geen zin om mijn gebruikersnaam aan te passen! Bij voorbaat dank.
Vind ik leuk
Hvdp +1578
maandag 4 februari 2019 om 14:22
je moet niet teveel willen he
ajax moet het hebben van aantrekkelijk en meeslepend voetbal
de rest komt vanzelf
Vind ik leuk
markie +2369
maandag 4 februari 2019 om 12:40
Hoe psv profiteerde door de niet gegeven rode kaart
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 12:42
Wat een grote kul verhaal
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 12:45
Psv stond al met 1-0 voor toen Malen overtreding maakte waar rood voor moest gegeven worden.

En met tien man zou Psv zeker met 8 -0 gewonnen hebben. Om dat dan Fortuna aan ging vallen
Vind ik leuk
Hvdp +1578
maandag 4 februari 2019 om 14:28
je begrijpt er niets van!
het was de bedoeling dat Fortuna met 10 man zou komen te staan
malen dacht daardoor dat hij alles mocht
in de rust is hem pas verteld hoe het echt in elkaar zat
foutje van Bommel ook
Vind ik leuk
Cappie +7683
maandag 4 februari 2019 om 12:49
"Omdat de promovendus op het middenveld meestal met drie mensen stond (waarom niet met vier?)"

Eeuh... omdat ze een mannetje minder hadden door de rode kaart? :P
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 12:57
'break a leg PSV'!
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 13:51
Je subliminale blessurewens is gerapporteerd. Proleten van jouw allooi horen hier niet thuis. Je gehele oeuvre duidt op laf en moedwillig verzieken van de sfeer en topicderaillage.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 14:03
Het is een grapje van mijn voodoo leraar
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 14:07
Een onsmakelijke grap, geleend door een farizeeër; zorgvuldig getimed en huichelachtig verhullend verwijzend naar het Bergwijn-incident, die slechts misselijkmakende en gerichte provocatie tot doel heeft.

Hoe intens laf.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 14:15]
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 14:41
Goh een huilebalk die nog roomser is dan de paus

Je bent de weg een beetje kwijt zie ik, met al die frustraties..
Heeft je vriendin het uitgemaakt soms? Of is je hond overreden?
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 21:33
Je onoprechtheid en achterbaksheid dicteren dat je toevlucht moet zoeken in puberale schijnbewegingen en suggestieve luchtfietserij.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 23:55
Goed zo suïcidaaltje!
Gooi het eruit!
Toe maar stakker!
Lekker ziekelijk je problemen op een ander projecteren!
Wordt het trouwens een brug, het pistool, of toch het koord?
Je klinkt in ieder geval alsof het niet lang meer gaat duren!
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 09:28
Aldus Ad Hominem; uiteraard volstrekt kansloos, geheel in overeenstemming met je vuige subliminale blessurewens.

Goed dat je een platformpje hebt gevonden om je ordinaire agressie af te kolven. Fijne dag nog!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 februari 2019 om 09:29]
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 10:32
Neem nou maar gewoon je pilletje, neurootje

Die grap was trouwens van mijn voodoo leraar

Ik zie Bergwijn binnen paar weken week weet genezen, ik vrees dat jouw hersenschade blijvende is, Tokkie
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 10:59
Aan jouw verwachtingen hoeft na je onfrisse farizeeërsact uiteraard geen enkele waarde gehecht worden.

Je kunt mij uiteraard niet beledigen met je profane verwensingen; daarvoor sta je als toch echt te laag in de voedselketen.

Succes met je cursussen anger management en campingpsychologie!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 februari 2019 om 11:14]
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 11:32
Oh nou is de ander zogenaamd de gefrustreerde meneer 😂
Geen hond die na het lezen van jouw berichten dat nóg gelooft natuurlijk.
En elke keer die zogenaamde succes wensen, dat toont alléén maar júist aan dat je wel beledigd en gefrustreerd bent.
Moeilijk hè, om je intenties en ware aard te verbergen als je IQ de 100 nét niet reikt!
Ga nou maar snel weer terug naar je afdeling, ze zullen zich ongerust maken als meneertje suïcidaal te lang uit het zicht is
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 11:54
Fi donc et tiens! Je blijft rolvast in je drijfzandrondootjes. Hilarisch! Dat is uiteraard het onvermijdelijke lot van de onderliggende partij!

Fijne dag nog!

Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 13:20
Zegt het gefrustreerde knulletje dat vele berichten schrijft, met taalgebruik die hij zelf héél interessant vindt, alléén maar omdat ie een opmerking niet kon verkroppen!

Nu heb je al 4 keer afgesloten met 'succes' en 'fijne dag' (super fake, maar goed), maar ik verwacht dat je zo weer gaat schrijven én weer gaat proberen het laatste woord te hebben.
Maar... je maakt jezelf totaal niet belachelijk 😂👍
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 13:43
Parbleu! Ik heb je nu lang genoeg aan een touwtje gehad na je laag-bij-de-grondse vileine subliminale sneer richting Bergwijn.

Het laatste woord heb je niet, maar krijg je.

Fijne middag nog!
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 14:32
Nou je toontje is al aardig gedaald na die eerste uitglijder.
Je zag het zelf blijkbaar ook in dat je jezelf wel héél erg voor lul zette.
En da's trouwens beter dat je dat zelf doet dan ik dat doe, dat geeft de neutrale lezer ook meer plezier! 👌

Wat probeer je trouwens met je taalgebruik te bereiken vriend; jij gaat mee écht niet verkopen dat je 'parbleu' zegt en denkt dat je ook nog serieus genomen wordt!!
Never kneus! 💥💪
Lekker hóór zo'n eigen knockout 👍

Ga je zo nog voor de zesde maal 'fijne middag' zeggen?!? Of zijn we eindelijk van je verlost?! of ga je nóg één keer razen als een malloot!?
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 09:38
Parbleu! Goed dat je nu inbindt en als gepatenteerde confabulator alsnog afstand neemt van je misselijke timing en na mijn ongenadige ontmaskering van je blessurewens tot inkeer bent gekomen. Het is niet voor niets een leerproces voor je. Chapeau!


Fi donc! Fijne dag nog!
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 februari 2019 om 09:46]
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 14:44
En weer ff z'n reactie wijzigen om z'n fouten eruit te halen
Sukkeltje 😂

Ga nog ff razen, kom op! Lekker uit je dak gaan!

Dat vorige bericht..ook zo mooi..heeft ie het over 'de onderliggende partij'
Opeens ziet die partijen!!

Lekker jezelf belachelijk maken; klasse! 👍
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 14:12
Instinctief en buitengewoon voorspelbaar uiteraard toch over het kinderlijk eenvoudige en ongecompliceerde opzetje gestruikeld. Over
'break a leg' gesproken. Karma...Hilarisch!

Fijne dag nog!
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 14:33]
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 17:12
Je gaat Goed zo, downy! 👍

Je bent zeker hilarisch en vermakelijk!

Wanneer je denkt dat hij zich niet belachelijker kan maken, gaat ie erop en erover 😂

Ga zo door! 👌
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 14:13
Instinctief en buitengewoon voorspelbaar uiteraard toch over het kinderlijk eenvoudige en ongecompliceerde opzetje gestruikeld. Over
'break a leg' gesproken. Karma...Hilarisch!

Fijne dag nog!
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 14:33]
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 17:19
En wéér zijn reactie gewijzigd om z'n fouten eruit te halen én twee keer hetzelfde bericht versturen
Dom dommer domst

Lekker bezig Tokkie!

Ach..arme sukkel
Best wel zielig eigenlijk
Voer ik hem nog 100 keer, hij blijft nog 100 keer bijten
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 09:39
Fi donc! Ben je er zelfs in de herhaling tóch weer ingetuind... Herman Kuiphof 2.0.

Je schuldgevoel over je vileine blessurewens dicteert je obsessieve en masochistische behoefte om na mijn knock-out met pap in de benen ('don't break a leg') tevergeefs te blijven spartelen.

In één keer goed!


Fijn weekend!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 09:40]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:02
Ga hulp zoeken patiëntje !
Niemand blijft zichzelf nodeloos herhalen zoals jij dat blijft doen, en al helemaal niet met zulk belachelijk taalgebruik.
Ik wens niemand de dood, maar een beenbreuk, ja hoor! En dat mag ik gewoon vinden.
Jammer voor jou !!
Na meerdere knockouts 💥💪 zou ik lekker blijven liggen, want ik ga echt niet stoppen je keer op keer je k.o. te punchen!
Mijn advies: stop met jezelf voor lul te zetten!
Jouw motto 'zieligheid, kent geen tijd', is een dik af te raden motto!

Groetjes aan je psych, sukkeltje
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:09
In mijn eerste bijdrage uiteraard al feilloos ontmaskerd als een uiterst ordinair, onbeduidend ad hominem-intrigantje met een vuige blessurewens; uiteraard na mijn genadeloze nastoot, amechtig naar adem happend, een bekentenis afleggen alvorens definitief knock-out te gaan.

Game. Set. Match.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 10:52]
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 17:03
En als je denkt dat hij zichzelf niet nóg meer voor lul kan zetten komt hij na een week terug en overtreft hij zichzelf! 😂
Oliedom

Goed zo jongen, knock jij jezelf nóg maar eens out 👍
Game set match was het, is het en blijft het; alléén niet zoals jezelf graag had willen zien!
Jammer hè, oliedom sukkeltje! 💩

De modder waar je inzakte is zo langzaam verandert in stront!

Bedankt voor het lachûh !!
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 14:04
Oh jeetje, het kwistig profaniteiten debiterend Jiratje Latmenintje jojoot aan mijn touwtje, hopeloos geconditioneerd en geobsedeerd door de puberale ambitie om het laatste woord te willen hebben cq krijgen. Hoe aandoenlijk..
[Reactie gewijzigd op zondag 17 februari 2019 om 14:04]
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 14:43
Sukkeltje met Tokkie IQ,
Altijd je bericht tien keer wijzigen
Had je maar je mavo lekker af moeten maken
Nu ben je the forever loser
Too dumb to shit we call that!

Vraag maar ff aan iemand die wél Engels spreekt wat dat betekent voor je
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 12:04
Een dag gescholden is een dag niet geleefd. Hoera!

Aandoenlijk hoe 'het' stottert als 'het' de banale agressie niet weet te beteugelen om het laatste woord te willen krijgen. Heintje Davids 2.0.

In één keer goed zonder de reactie te hoeven wijzigen. Het is jóuw dag!
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 12:05]
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 14:50
Jij bent degene die elke keer afscheid neemt, maar telkens wéér terugkomt en terug schrijft, niet ik; dus je praat als het ware tegen jezelf.
Je neemt jezelf in de maling, niet mij.
Wedden dat je wéér aandoenlijk terug gaat schrijven?!
Hoe langer je schrijft, des te meer lieg je tegen jezelf.
Mega lóóóóóser !
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 14:53
Hé, probeer voor de gein je volgende bericht in één keer goed te schrijven..
Zonder te wijzigen zeg maar!
Als het lukt hóór !!! 💩👎
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 12:58
Conclusie: geen donker rood dus hulp van de arbitrage. Tja... wat moet je daar nu op zeggen.
Vind ik leuk
Markus80 +2921
maandag 4 februari 2019 om 13:05
Dat het weer hulp van de arbitrage was.
Vind ik leuk
JoeyC +3653
maandag 4 februari 2019 om 13:00
Lol, de Ajax Calimero’s zijn maar weer druk bezig. Ironisch en hypocriet.
Vind ik leuk
Cantona +1319
maandag 4 februari 2019 om 13:05
Prima analyse, niets mis mee
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 13:42
Mijn moeder verdient $ 8437 per week op de computer. Ze heeft drie maanden geen werk gehad, maar vorige maand was haar cheque $ 34852 en werkte ze slechts een paar uur per dag op de computer. bekijk meer informatie volg deze website ...

>>>>>>>>>>>>>>>>> w­w­w.I­n­t­e­r­N­e­t­4­3.C­o­m
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 14:10
Ja ik snap de verbazing bij velen, want het gaat een keer over de inhoud en niet over het makkelijk zeiken over van alles en nog wat omdat het niet jouw clubje is.
Wat mij blijft verbazen is dat de buitenspelers van PSV het keer op keer niet begrijpen wanneer ze nou wel of niet de diepte in moeten. Ik snap het naar binnen trekken en ruimte maken voor de backs, maar als die backs vervolgens geen ruimte hebben om in te duiken omdat er een middenvelder uitstapt, moeten de buitenspelers het veld weer breed maken. Dan kunnen de middenvelders en de spits makkelijker aangespeeld worden en met hun eigen snelheid moeten ze die back altijd kloppen als ze de diepte zoeken. Nu staan ze met name stil en gebeurt er niks, met als gevolg dat heel beperkte spelers aan de bal zoals Viergever, Schwaab en Dumfries maar een beetje gaan rondtikken achterin en veel te veel de bal teruguit gehanteerd wordt. Tegen Fortuna 1e helft leek het wel of Cocu weer trainer was.

ps. dit PSV heeft het heel erg lastig tegen 10 spelers. Die missen de creativiteit om dit goed uit te spelen. Af en toe heeft Pereiro het op zijn heupen, maar dat gebeurt zelden. Als je van achteruit een aanval moet opbouwen met Schwaab, Viergever, Hendrix en Rosario zit daar heel weinig voetballend vermogen en creativiteit in. PSV heeft het veel eenvoudiger tegen meevoetballende ploegen die meer ruimte weg geven. Dan kunnen ze de snelheid van de buitenspelers gebruiken. Dus rode kaart of niet (ik neig zelf ook meer naar rood), die heeft ze geen goed gedaan. Uiteindelijk toch een makkelijke overwinning, tegen een hardwerkend maar niks creërend Fortuna. Zelfs hun gevaarlijke uitbraken, wanneer het open lag bij PSV, eindigde met een bal terug. Hebben nul kansen gecreëerd, op zich ook een prestatie.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 14:16]
Vind ik leuk
rinirat +3271
maandag 4 februari 2019 om 14:51
Beetje lul verhaal, waarom kreeg PSV geen rood?
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 15:41
Titel kan ook anders geformuleerd worden: 'Hoe PSV profiteerde van een niet gegeven rode kaart'
Vind ik leuk
mcmodd +26105
maandag 4 februari 2019 om 15:52
Uit deze uiteenztting blijkt hoezeer Ruud Bijnen (wat houd ik van zijn analyses) er kijk op heeft. Uitgaande van het sterkste punt van Luuk de Jong kan hij de acties van de tegenstanders exact neerzetten. Waar Luuk de koning van het positiekiezen is en rekening houdt met de loop- en passrichting van medespelers, weten zijn tegenstanders feilloos de verkeerde keuzes te maken. Dat heeft te maken met het feit dat ze met hun rug naar de goal spelen en spiegelend moeten denken. Daar zijn vooral verdedigers niet goed genoeg in.
Vind ik leuk
wickey +40
maandag 4 februari 2019 om 17:28
Geen Eindhovenaar die zegt dat Malen rood had moeten hebben ipv geel met zijn vuile overtreding. Mja..geef scheids rood, dan hoor je iedereen. 😏
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws