Dijks gruwelt van 'pijnlijk' Ajax-verlies: 'Een momentopname, denk ik'

Dijks gruwelt van 'pijnlijk' Ajax-verlies: 'Een momentopname, denk ik'

Gepubliceerd: maandag 4 februari 2019 om 15:08ma 04-02-2019 om 15:08

Mitchell Dijks vond het pijnlijk om zijn oude liefde Ajax een week geleden met 6-2 te zien verliezen van aartsrivaal Feyenoord. Dijks, sinds dit seizoen in dienst van Bologna, keek De Klassieker in Italië. 

"Natuurlijk probeer ik nog veel wedstrijden van Ajax te zien. Vorige week kon ik bijvoorbeeld De Klassieker live zien. Het deed pijn om Ajax zo te zien afgaan", blikt Dijks terug met ELF Voetbal Magazine.

"Toch denk ik dat het maar een momentopname was en dat Ajax dit seizoen nog mooie dingen zal laten zien. Net als wijzelf. Wij gaan niet degraderen, let maar op. Volgende week komt Genoa bij ons thuis op bezoek, dus ook daarvan moeten we weer zien te winnen."

Het gaat er bij Bologna erg professioneel aan toe, vertelt Dijks. "Je leeft echt een monnikenleven. Ik voel mezelf wekelijks vooruitgaan. Ook fysiek ben ik steeds sterker aan het worden en aanvallend kan ik nog meer mijn ding doen omdat ik zoveel energie heb. Dat was in mijn Ajax-tijd wellicht toch anders."

Dijks (25) stond dit seizoen elf keer in de basis bij Bologna. Zijn club staat na 22 speelrondes op de achttiende plek in de Serie A. 

Plaats een reactie

maandag 4 februari 2019 om 15:10
Karma is a bitch.
Vind ik leuk
mcmodd +27374
maandag 4 februari 2019 om 15:11
Zet hem op Dijks, je moet nog veel beter kunnen man.
Vind ik leuk
Zultkop +6670
maandag 4 februari 2019 om 18:54
Dijks is een held, ik verwacht eigenlijk wel dat Ajax hem terugkoopt al hij het in Italië nog een seizoen goed doet.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 18:54]
Vind ik leuk
SantiagoErik +1495
maandag 4 februari 2019 om 15:12
Warme club hé Ajax! Zelfs Dijks leeft met ons mee!!!
Ben er trots op om een Ajacied te zijn
Vind ik leuk
Janzijnvader +17491
maandag 4 februari 2019 om 15:24
Stoer!
Vind ik leuk
Joe Benchama +1643
maandag 4 februari 2019 om 15:29
Ik vind zijn tattoos zo stoer... Ik zou in elk geval weleens met Mitchell onder de douche willen staan! :)
Vind ik leuk
Smithsonian +43446
maandag 4 februari 2019 om 15:43
Succes.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1643
maandag 4 februari 2019 om 15:47
Heb jij ook tattoos?
Vind ik leuk
Smithsonian +43446
maandag 4 februari 2019 om 15:49
Nee, gelukkig niet :))
Vind ik leuk
Joe Benchama +1643
maandag 4 februari 2019 om 15:50
Ooh jammer. Ik vind getatoeëerde kerels echt woest aantrekkelijk.
Vind ik leuk
Smithsonian +43446
maandag 4 februari 2019 om 15:59
Haha, pak jij mitchell maar neem ik zn vriendin :))
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 15:58
Kom je goed weg! Anders had je vanavond niet alleen onder de douche gestaan hahahah
Vind ik leuk
Joe Benchama +1643
maandag 4 februari 2019 om 16:06
En dan laat Smithsonian zijn zeep vallen.... Mmm!
Vind ik leuk
voetbalkneus +2361
maandag 4 februari 2019 om 16:28
Wat is daar leuk aan?
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 15:25
Ik voel me blessed, dat ik zou een fantastische linksachter heb moge meemaken.

Vind ik leuk
Bruno Conti +1376
maandag 4 februari 2019 om 15:34
tja totdat ze weeeer het (komende) kampioenschap missen....
Vind ik leuk
psv02 +89
maandag 4 februari 2019 om 15:38
Warm? Hebben we gezien met Lamprou
Vind ik leuk
Deck010 +9833
maandag 4 februari 2019 om 15:12
Hartelijk dank voor de poging om mijn maandag dragelijker te maken VP.
Helaas werkt het niet helemaal. Na een heerlijke week werden we gisteren weer met de neus op de feiten gedrukt.
Vind ik leuk
Pimman +10449
maandag 4 februari 2019 om 15:16
Maar Deck..een troost is toch wel dat de 3 punten in Rotterdam zijn gebleven? ;)
Vind ik leuk
Ove +2729
maandag 4 februari 2019 om 15:19
Dijks die heeft overal het gras in de war geschopt
Vind ik leuk
Pimman +10449
maandag 4 februari 2019 om 15:24
Hahaa Dijks is inderdaad een speler met de techniek van een grasmaaier!
Vind ik leuk
Deck010 +9833
maandag 4 februari 2019 om 16:04
Helaas niet Pimman, punten liggen aan de verkeerde kant van de Maas.
Vind ik leuk
Pimman +10449
maandag 4 februari 2019 om 17:08
Deck ja snap ik ;)
Vind ik leuk
Zultkop +6670
maandag 4 februari 2019 om 18:56
Gelukkig is er dan nog nieuws van onze cultheld Dijks. 😉

Die wedstrijd was k*t met peren.
Vind ik leuk
Gelukshand +976
maandag 4 februari 2019 om 15:21
Zit er nog melk in de koe ofzo? Tjonge wat wordt die wedstrijd uitgeknepen, alsof er een wereldwonder is gebeurd.

Het zou normaal moeten zijn dat Feyenoord thuis wint van Ajax.
En men moet er dan niet zo zwaar aan tillen.

Vind ik leuk
Cappie +7900
maandag 4 februari 2019 om 15:54
Koeien maken over het algemeen gewoon weer nieuwe melk aan.
Vind ik leuk
Gelukshand +976
maandag 4 februari 2019 om 16:05
Oh maar er is hier niets nieuws aan? Dus waar is de nieuwe melk dan? Volgens mij komt die pas ergens is eind Februari, Halve finale beker?
Vind ik leuk
Cappie +7900
maandag 4 februari 2019 om 17:05
Nou... het nieuws is toch ook niet dat Feyenoord met 6-2 heeft gewonnen? Het nieuws is dat Dijks er naar gekeken heeft en het pijnlijk vond.
Vind ik leuk
Gelukshand +976
maandag 4 februari 2019 om 17:09
Als hij zelf niet speelt, waar moet hij dan naar kijken? Italiaans voetbal zou eventueel nog kunnen. Maar of was er überhaupt geen andere wedstrijd afgezien van de andere nederlandse wedstrijd.

Zoveel nieuwswaarde heeft het niet dat hij er naar gekeken heeft en zeker niet wat hij er van vind. Want iedere mens die een beetje een gevoel voor Ajax heeft, heeft die dag een pijnlijke dag gehad.
Sneijder had namelijk ook gekeken en vond het ook pijnlijk maar dat was een dag erna ofzo, niet een week erna.
Vind ik leuk
Cappie +7900
maandag 4 februari 2019 om 17:11
Ik denk dat 90% van de nieuwsberichten hier niet echt onder het kopje "nieuws" vallen. Nu begrijp ik ook wel dat dit uitmelken een beetje pijnlijk is/wordt. Voor beide partijen ondertussen...
Vind ik leuk
Gelukshand +976
maandag 4 februari 2019 om 17:15
Oh dat klopt zeker, 90% is echt troep van de artikelen die hier geplaats wordt. De dag van Frenkie was het echt bizar hoeveel berichten over Frenkie ging met dezelfde inhoud, maar een andere afzender... Het heeft toch helemaal geen nieuwswaarde wat de glazenwasser van Frenkie over de transfer vind?

Maar de mensen hier blijven kijken en reageren, vaak ook nog met dezelfde inhoud en discussie. Wel grappig.
Zelfs de reacties onder de berichten zijn het zelfde.
En dan zijn de mensen boos op VP dat ze het zelfde doen, terwijl ze het zelf ook doen. lol, pot verwijt de ketel:D
Vind ik leuk
Muscles +1774
maandag 4 februari 2019 om 15:23
Ik lees tocht echt hieruit dat hij niet alles uit zijn carrière heeft gehaald........
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5634
maandag 4 februari 2019 om 16:09
Dijks is door ajax en Marc Overmars schandalig behandeld. Dat had hij niet verdiend. En is hij echt zoveel minder dan Sinkgraven?
Vind ik leuk
hantayo +1257
maandag 4 februari 2019 om 16:44
De pispaal, niet altijd terecht. Blind en Sinkgraven verdedigend ook geen sterren.
Vind ik leuk
hantayo +1257
maandag 4 februari 2019 om 16:39
Hoe kan het dat hij bij dat cluppie fitter is dan bij ajax? Dat zou ik als coach van Ajax willen weten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws