'Ik heb gelezen dat ik twee á drie miljoen waard ben. Drie miljoen? Nou, dat dan'

'Ik heb gelezen dat ik twee á drie miljoen waard ben. Drie miljoen? Nou, dat dan'

Gepubliceerd: maandag 4 februari 2019 om 18:06ma 04-02-2019 om 18:06

Kik Pierie (18) speelde afgelopen zaterdag tegen Vitesse zijn vijftigste wedstrijd in de Eredivisie. Daar is de piepjonge verdediger van sc Heerenveen logischerwijs trots op.

Pierie is de eerste speler in de geschiedenis van Heerenveen die op zijn achttiende al vijftig wedstrijden in de Eredivisie heeft gespeeld. Twee andere Eredivisie-spelers gingen hem voor. "Natuurlijk ben ik er trots op", geeft de verdediger toe bij VTBL. "Je bent achttien jaar en hebt vijftig Eredivisie-wedstrijden gespeeld. Als je in zo'n rijtje komt te staan.. Het is niet het minste rijtje. Dat is natuurlijk fantastisch. Dat je zoiets op je cv hebt staan is alleen maar mooi."

Pierie heeft vernomen dat hij een paar miljoen euro op moet leveren. "Ik heb een keer gelezen dat het nu twee á drie miljoen is (volgens de gegevens van transfermarkt is Pierie drie miljoen waard, red.). Drie miljoen? Nou, drie miljoen dan."

De zaakwaarnemer van Pierie krijgt de eventuele belangstelling door. Zelf probeert hij zich er voor af te sluiten. "Mijn zaakwaarnemer krijgt alles te horen en speelt alle belangrijke dingen door naar mij. Ik wil het zoveel mogelijk op de achtergrond houden. Je krijgt het wel mee, eerlijk is eerlijk, maar je moet het zoveel mogelijk afsluiten. Het heeft niet zoveel zin als je je daar op het veld mee bezig gaat houden."

Poll

Is Pierie goed genoeg voor de Nederlandse top?

(1446 stemmen)

Plaats een reactie

Jef Stam +94
maandag 4 februari 2019 om 18:09
Haha die naam. We noemen hem kik.
Vind ik leuk
AZVork +3076
maandag 4 februari 2019 om 18:19
Je lacht? Er is een geweldige voetballer geweest met deze naam. Jammer dat je dat niet weet.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 18:23
Zelf zou ik het ook niet weten. Wie is dat dan geweest?
Vind ik leuk
Broodje Aad +1419
maandag 4 februari 2019 om 18:24
Nou Kik Pierie dus (heb ook geen idee over wie hij het heeft)
Vind ik leuk
Dezeun +6257
maandag 4 februari 2019 om 18:26
Ene Kick Smit
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 18:40
Daar is zelfs een stripboek van gemaakt... een legende dus
Vind ik leuk
AVDV +1644
maandag 4 februari 2019 om 19:24
Kick Wilstra idd, combinatie van Kick Smit, Faas Wilkens en Abe Lenstra.
Vind ik leuk
Jef Stam +94
maandag 4 februari 2019 om 21:27
Allemaal met ck dit is kik
Vind ik leuk
AVDV +1644
maandag 4 februari 2019 om 22:19
Marc of Mark boeit toch ook niet, je spreekt het beide hetzelfde uit.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 19:26
Of Kick van der Val (FC Twente)
Vind ik leuk
AVDV +1644
maandag 4 februari 2019 om 19:36
Nee ging om Kick Smit.
Vind ik leuk
Jef Stam +94
maandag 4 februari 2019 om 21:25
Dat is met ck, dit is kik
Vind ik leuk
Jef Stam +94
maandag 4 februari 2019 om 21:25
Klinkt als een broodje met surinaamse rommel erop.
Vind ik leuk
AZVork +3076
maandag 4 februari 2019 om 19:22
Zie de reactie van Dezeun die wel de voetbalgeschiedenis van helden kent en niet iedere knoeier die een seizoen goed speelt als held bestempelen. Kick Smit dus. Zoek maar eens op.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 19:22]
Vind ik leuk
Henk020 +308
maandag 4 februari 2019 om 18:29
Blijft nog steeds een gekke naam
Vind ik leuk
Eimersweide +9640
maandag 4 februari 2019 om 19:23
En dan moet hij het een leuke naam vinden dus??
Vind ik leuk
Jef Stam +94
maandag 4 februari 2019 om 21:24
Dat weet ik, vind ik ook nergens op slaan dat je je kind daarnaar vernoemt. Ik noem m kut, ooit was er iemand ....bla bla
Vind ik leuk
Mario 1 +2849
maandag 4 februari 2019 om 22:50
Onze Kik vd Val.
Vind ik leuk
Henk020 +308
maandag 4 februari 2019 om 18:31
Tegenwoordig kun je ad random 3 letters achter elkaar zetten en je hebt een naam...
Vind ik leuk
Olfie +5790
maandag 4 februari 2019 om 18:50
Vroeger waren het er vier, kreeg je Henk
Vind ik leuk
AZVork +3076
maandag 4 februari 2019 om 19:23
Jizz Hornkamp bijv. Nou hoop niet dat hij tegen een Engelse club moet.
Vind ik leuk
Mario 1 +2849
maandag 4 februari 2019 om 22:49
Rustig blijven , volgend jaar kan hij er een nul bij achter zetten 30 milj
Vind ik leuk
Roeptoeter +19317
maandag 4 februari 2019 om 18:09
Had Ajax tegelijk met Schuurs moeten kopen. En dan bij Heerenveen laten, net als Schuurs bij Fortuna had moeten blijven.
2 jaar aankijken en dan de beste van de 2 naar Ajax halen.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
maandag 4 februari 2019 om 18:11
Je haalt me de woorden uit de mond .
Gelukkig heb ik net een smintje op ☺
Vind ik leuk
la galaxy +1218
maandag 4 februari 2019 om 18:24
Die gaat naar PSV bij Ajax is hij bankspeler.
Vind ik leuk
B H +461
maandag 4 februari 2019 om 18:32
Dan zal hij bij psv 2 op het bankie zitten
Vind ik leuk
schfan1920 +6394
maandag 4 februari 2019 om 18:40
En daarom is het goed dat dat niet gebeurd is. Als hij nog een stap of wat maakt dan levert hij voor ons op zeker ook een leuk bedrag op.
Vind ik leuk
Hupfean +5709
maandag 4 februari 2019 om 19:16
Helaas zijn ze bij Ajax niet zo goed bij de tijd als jij.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19317
maandag 4 februari 2019 om 19:19
Een like voor het sarcasme. ;p
Vind ik leuk
Hupfean +5709
maandag 4 februari 2019 om 19:21
Was geen sarcasme, maar gemeend. Je kunt beter een talentvolle speler halen en dan verhuren aan z,n oude club. Heb je veel meer aan. Zie Dennis Johnsson. Die zijn jullie nu kwijt.
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 08:48
Inderdaad. Ze kunnen hem nog steeds kopen en gewoon veel laten spelen. Is wel een risico achterin met de nieuwe Magallan, maar dan nog heeft deze jongen talent genoeg om een sterke verdediger te worden. Tis jammer dat het NL elftal al zo dik in de centrale verdedigers zit met ervaring en die nog jong genoeg zijn. Anders zie ik daar ook nog kansen voor hem.
Vind ik leuk
Harrie82 +4380
maandag 4 februari 2019 om 18:10
Als dat bedrag klopt. PSV snel halen goede verdediger voor de toekomst.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
maandag 4 februari 2019 om 18:12
Ik denk dat hij idd bij alle NL topclubs een aanwinst zou zijn .
Vind ik leuk
Gilze +1324
maandag 4 februari 2019 om 18:20
De toekomst is in Amsterdam
Vind ik leuk
schfan1920 +6394
maandag 4 februari 2019 om 18:42
Aan jullie vragen we gewoon het dubbele ;-)
Vind ik leuk
010Fr +1885
maandag 4 februari 2019 om 18:10
Hij kan sowieso beter worden dan wat er bij ons rondloopt
Vind ik leuk
Summit +942
maandag 4 februari 2019 om 18:21
Waarschijnlijk is ie al op hetzelfde niveau. En nog een jong talent.
Vind ik leuk
Shelbourne +6214
maandag 4 februari 2019 om 18:19
Goede speler maar beter blijft die nog een jaar bij Heerenveen
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1138
maandag 4 februari 2019 om 18:21
Wat voor geile overnars. Samen met Doan en Stengs...
Vind ik leuk
barry m +605
maandag 4 februari 2019 om 18:22
al 50 westrijden in de eredevisie!
koeman moet hem ook maar direct een basis plaats geven.
dan is hij sneller meer waard dan 3 miljoen, en daar gaat het op de dag van vandaag toch alleen maar om.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 18:26
Als je tegenwoordig een natte scheet kan laten ben je al 2 miljoen waard...


Kijk, bedragen van 80 a 85 miljoen voor frenkie, dat is dan wel weer meer dan normaal
Vind ik leuk
AVDV +1644
maandag 4 februari 2019 om 19:27
Frenkie laat veel natte scheten.
Vind ik leuk
Maan88 +6426
maandag 4 februari 2019 om 18:40
Voor 3 miljoen mag ie wel naar PSV komen.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 4 februari 2019 om 18:51
Heerenveen zal hem alleen niet laten gaan voor dat bedrag lijkt mij 3 mln. Als Ajax of PSV slim is halen ze hem want hij heeft ervaring en speelt toch goed en stabiel bij een niet al te best Heerenveen op het moment.
Vind ik leuk
Hupfean +5709
maandag 4 februari 2019 om 19:14
Minimaal 10 miljoen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30198
maandag 4 februari 2019 om 19:14
Leuke speler. Kennelijk lang niet zo goed als Magallan..
Vind ik leuk
michelhx +4696
maandag 4 februari 2019 om 20:23
Welkom bij PSV.
Vind ik leuk
Smithsonian +45265
dinsdag 5 februari 2019 om 07:07
Nou feyenoord hap toe.

Oh ja, geen poen
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 00:13
Tsja, hij heb het niet getroffen met zijn naam. Nog liever heet ik befkonijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws