Italiaans gerucht: Europese topclubs houden PSV-talent Ihattaren in de gaten

Italiaans gerucht: Europese topclubs houden PSV-talent Ihattaren in de gaten

Gepubliceerd: dinsdag 5 februari 2019 om 13:51di 05-02-2019 om 13:51

Laatste update: woensdag 6 februari 2019 om 14:15wo 06-02-2019 om 14:15

PSV-talent Mohammed Ihattaren debuteerde onlangs op zestienjarige leeftijd in de hoofdmacht. Of het tot een definitieve doorbraak in Eindhoven gaat komen is nog maar de vraag, want Ihattaren zou door meerdere Europese topclubs in de gaten worden gehouden.

Dat meldt althans het Italiaanse Calciomercato. Volgens het medium volgt Internazionale de talentvolle middenvelder al langere tijd. Vooral tijdens de Youth League-wedstrijden van PSV Onder 19 tegen Inter werd Ihattaren goed in de gaten gehouden.

Ihattaren debuteerde in januari in de hoofdmacht van PSV in de met 2-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen FC Groningen. Afgelopen weekend viel hij opnieuw in in de thuiswedstrijd tegen Fortuna Sittard.

Calciomercato stelt dat de concurrentie fors is. Naast Inter zouden ook Manchester City, Chelsea en FC Barcelona de jongeling in het vizier hebben. Ihattaren staat bovendien nog tot medio 2021 onder contract bij PSV. In de Youth League maakte de middenvelder dit seizoen veel indruk. In vijf wedstrijden kwam Ihattaren tot een goal en twee assists.

Plaats een reactie

dinsdag 5 februari 2019 om 13:53
Komt verstandig over. PSV heeft goed gehandeld door hem te laten ruiken aan het grote werk. Blijft wel bij PSV denk ik.
Vind ik leuk
AllAdIn +22333
dinsdag 5 februari 2019 om 13:54
PSV, contract opwaarderen en verlengen!
Vind ik leuk
cj_fey +4293
dinsdag 5 februari 2019 om 13:57
Wie weet heeft ie al een goed gewaardeerd contract ;)
Vind ik leuk
AllAdIn +22333
dinsdag 5 februari 2019 om 14:01
Dat kan, maar opwaarderen en nog twee jaar langer vastleggen kan geen kwaad denk ik.
Staat PSV ook sterker bij eventuele biedingen van buitenlandse clubs.
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 14:00
Hij ligt nog 2 5 jaar vast. Dat is al heel wat want hij is pas 16.
Brands had altijd goede afspraken en plannen met spelers en die zullen nog gelden voor deze jongen.
Vind ik leuk
AllAdIn +22333
dinsdag 5 februari 2019 om 14:03
2,5 jaar is qua afkoopsom niks voor iemand van 16 jaar uit de Eredivisie.
Vind ik leuk
soccer02 +644
dinsdag 5 februari 2019 om 14:12
Dat is toch net zoveel waard als iemand die 22 is en een 5 jarig contract heeft. Je mag toch als club vragen wat je wil. Dus psv kan gewoon 100 miljoen vragen. Als psv niet wil verkopen dan verkopen ze toch gewoon niet.
Vind ik leuk
AllAdIn +22333
dinsdag 5 februari 2019 om 14:23
Hoeveel tieners zijn er uit Nederland weggehaald voor bijna niks? En met een langer contract kun je als club toch meer vragen?
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 14:21
Weet ik, maar je kunt iemand van 15 jaar oud überhaupt niet vastleggen, die krijgen juniorcontracten. Vanaf 16 mag je pas een arbeidsovereenkomst tekenen.
Je kunt wel afspraken maken.
Dacht ik, ik ken de afspraken natuurlijk niet en de juridische mogelijkheden bij minderjarigen zijn beperkt.
Afspraken en vertrouwen zijn belangrijk want anders ben je ze kwijt als Raiola zijn chequeboek trekt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 februari 2019 om 14:24]
Vind ik leuk
AllAdIn +22333
dinsdag 5 februari 2019 om 14:29
Ik weet niet hoe dat precies zit, maar als het is zoals jij zegt dan zou ik wel vrezen als ik PSV was.
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 14:43
Met 16 jaar mag je een arbeidsovereenkomst tekenen en dan is drie jaar toch best goed gedaan van PSV?
Je kunt niet al die gastjes vastleggen voor zeven jaar, zeker niet voor een.hoog salaris. Luuk de Jong ziet ze aankomen, snotneuzen die net zo veel verdienen.

Dus afspraken. 2 ton van je 16e tot je 19e,.zodra je in het eerste speelt 4 ton, basisspeler 6 ton en Nederlands elftal 8 ton.
En na een jaar gaan we om tafel als er redenen zijn het open te breken. Zoiets gaat het volgens mij en vertrouwen zoals bijvoorbeeld in Brands, doet de rest.
Vind ik leuk
AllAdIn +22333
dinsdag 5 februari 2019 om 14:52
Ik zeg niet dat het slecht is van PSV, maar als hij echt zo'n groot talent is dan zou ik als ik PSV was hem nog wat langer proberen vast te leggen.
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 14:53
Eens!!!
Ik heb het idee dat het al geregeld is..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 februari 2019 om 14:54]
Vind ik leuk
AllAdIn +22333
dinsdag 5 februari 2019 om 15:16
Zou een goede zaak zijn!
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 15:25
Konden we de Frenkies, Bergwijns en De Ligten maar houden, dan was het volgend jaar weer leuk Champions League kijken.
Vind ik leuk
Quareck +7445
dinsdag 5 februari 2019 om 18:20
Je kan zijn contract nu maximaal met een half
Jaar verlengen, dat schiet lekker op!
Vind ik leuk
Huud Resp +21
dinsdag 5 februari 2019 om 13:55
Die blijft nog wel even.
Vind ik leuk
Romario9 +13172
dinsdag 5 februari 2019 om 14:24
Hij heeft zelf aangegeven eerst bij PSV te willen slagen. Hopelijk blijft ie daarbij zodra de grote clubs met de geldbuidel beginnen te rammelen.
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 13:57
Een super groot talent die geen angst heeft tijdens zijn debuut. Wat heb ik genoten van hem tegen fortuna! Heel snel zijn contract openbreken en een afkoopsom erin zetten! Ik zie veel toekomst in hem, mits hij goede begeleiding krijgt!
Vind ik leuk
Roeptoeter +12069
dinsdag 5 februari 2019 om 13:57
Nog geen bedragen? Ben ik de eerste?

150 miljard miljoen. Plus 200% doorverkoop.
Vind ik leuk
Johnny Cash +8747
dinsdag 5 februari 2019 om 13:58
Iedereen was op jouw aan het wachten denk ik
Vind ik leuk
appeltje +2886
dinsdag 5 februari 2019 om 14:05
Zijn of haar wat?
Vind ik leuk
Johnny Cash +8747
dinsdag 5 februari 2019 om 14:07
Reactie 😉
Vind ik leuk
Quareck +7445
dinsdag 5 februari 2019 om 18:21
Daar red je je aardig uit 😉
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 februari 2019 om 18:21]
Vind ik leuk
Johnny Cash +8747
dinsdag 5 februari 2019 om 18:23
Kwam ik idd goed weg 👍
Vind ik leuk
Bizzy +23299
dinsdag 5 februari 2019 om 14:00
Voor deze voetballer kom je naar het stadion. Hopelijk blijft hij een tijdje in Eindhoven. Ben ook benieuwd naar Zakaria Aboukhlal. Schijnt ook zo'n geweldenaar te zijn.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 februari 2019 om 14:07]
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 14:01
421 miljoen
Vind ik leuk
ElNDHOVEN +219
dinsdag 5 februari 2019 om 14:03
Gewoon blijven, dan maakt hij de juiste stappen en beloond later psv ook nog eens met een hoog bedrag wat andere clubs voor hem gaan betalen.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4568
dinsdag 5 februari 2019 om 14:08
160 miljoen!
Vind ik leuk
zwollie +8973
dinsdag 5 februari 2019 om 14:13
Het dubbele 320 miljoen
Vind ik leuk
B3v3r +777
dinsdag 5 februari 2019 om 14:12
Heeft PSV mazzel dat ze nu een trainer hebben met toekomstmuziek voor de jeugd. Bij Cocu had PSV misschien toch weer een probleem gehad denk ik.
Vind ik leuk
Bizzy +23299
dinsdag 5 februari 2019 om 14:15
Dit hebben we oa te danken aan Marcel Brands en Art Langerer.
Vind ik leuk
B3v3r +777
dinsdag 5 februari 2019 om 15:55
Ja? Leg eens uit, wat hebben zij toegevoegd?
Vind ik leuk
Bizzy +23299
dinsdag 5 februari 2019 om 16:25
Laat ik er 1 noemen, vb het reorganiseren van de jeugdopleiding en speerpunt van maken. Velen hier op VP betichte PSV van koopclub (en misschien deels terecht). Spelers vanuit de opleiding stromen nu door naar het eerste elftal.
Vind ik leuk
B3v3r +777
dinsdag 5 februari 2019 om 16:38
Goed punt, heb je ook helemaal gelijk aan.
Alleen had ik vroeger ook wel het gevoel dat de talenten er liepen maar als er geen plan is en zij het gevoel krijgen dat ze geen kansen krijgen gaan ze toch verder kijken... dat is met de komst van Van Bommel nu wel echt verbetert tov Cocu.
Vind ik leuk
Bhj +2044
dinsdag 5 februari 2019 om 14:17
Als ze daar nu pas mee beginnen zijn ze wel een beetje laat hoor, ik denk dat deze jongen vanaf ze 12e al in de gaten wordt gehouden, sterker nog van een bevriende voetbalmakelaar van me weet ik dat wel zeker ook.
Vind ik leuk
Vrolijkje +1847
dinsdag 5 februari 2019 om 14:51
Hij word al jaren in de gaten gehouden..bijna allemaal.
Obispo kon zo tekenen in milaan.
Ook niet gedaan. Wilde eerst bij psv slagen.
Deze jongen hetzelfde. Wil perse slagen. Alleen wat gebeurt er als er echt veel geld om de hoek komt kijken
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 14:28
Deze wordt beter dan frenkie & matthijs, ookal is hij aanvaller.
Vind ik leuk
JWK +635
dinsdag 5 februari 2019 om 14:42
Hanaha, die kerel heeft nog maar 10 seconden in het 1e gespeeld!😆
Vind ik leuk
Vrolijkje +1847
dinsdag 5 februari 2019 om 14:55
Er zou een regel moeten komen dat ze pas vanaf 18 mogen onderhandelen.
Ik weet ook dat het niet kan,maar dan heeft de opleidingsclub tijd om een mooi contract te maken.zijn ze ouder en hebben meer kans om bij 1 goed door te breken.
De club kan een mooie transfersom eisen.
En de speler kan zichzelf goed ontwikkelen in een voor hem vertrouwde omgeving
Vind ik leuk
BRAM046 +664
dinsdag 5 februari 2019 om 15:03
Mo gaat nergens heen, die wilt nog lekker 5 jaar op rij kampioen worden ;)
Vind ik leuk
Andre As +576
dinsdag 5 februari 2019 om 15:28
Hebben ze in Italië zeker ook Whatsapp buurtpreventie.
Vind ik leuk
Enden +4548
dinsdag 5 februari 2019 om 16:12
Gewoon hopen dat zo'n jongen verstandig is en zich niet gek laat maken door goudzoekers om zich heen.
Hopelijk hebben zijn ouders een aardige baan en zijn ze verstandig.
Vind ik leuk
Nr14always +1327
dinsdag 5 februari 2019 om 16:25
Dan hoop ik dat die knul die onzin kan weerstaan, die de Jong die gaat straks handtekeningen verzamelen bij Barca van Messi Cs.
Vind ik leuk
Axim +893
dinsdag 5 februari 2019 om 16:35
de inzet gaat van start bij 65 miljoen...
Vind ik leuk
FCWijsneus +990
dinsdag 5 februari 2019 om 16:46
Lekker in Eindhoven blijven. Deze parel moet PSV niet verkopen. Wat een talent.
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 17:21
Niet doen
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 18:48
Wanneer gaat die peperdure Argentijn nou eens een keer spelen!?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws