'Ben er ook trots op als iemand als Van der Vaart zoiets zegt, doet iets met me'

'Ben er ook trots op als iemand als Van der Vaart zoiets zegt, doet iets met me'

Gepubliceerd: woensdag 6 februari 2019 om 17:59wo 06-02-2019 om 17:59

Laatste update: woensdag 6 februari 2019 om 18:07wo 06-02-2019 om 18:07

Het is Jerdy Schouten niet ontgaan dat er de laatste weken positief over hem wordt gesproken. Wat de middenvelder van Excelsior betreft, mogen de Nederlandse topclubs zich melden.

Regelmatig krijgt Schouten van vrienden en familie berichten toegestuurd die over hem gaan. "Ze zijn vooral trots. Het zijn toch leuke berichten die er over je worden geschreven", vertelt de middenvelder voor de camera van FOX Sports.

Onder meer Rafael van der Vaart liet zich onlangs lovend uit over Schouten. "Als ik Ajax of Feyenoord was, zou ik die gozer een vijfjarig contract aanbieden. Dan kan hij nog een jaartje bij Excelsior blijven en daarna naar de top", zei Van der Vaart afgelopen zondag bij Studio Voetbal. "Ik ben er zelf ook best trots op als iemand als Van der Vaart zoiets over mij zegt, dat doet wel iets met me. Ik denk ook wel dat dat mag", reageert Schouten. 

"Ik denk dat elke voetballer het liefst bij een topclub in Nederland speelt, dus wat mij betreft mogen ze zich melden natuurlijk, haha", lacht Schouten. "Wat ik zeg: dat is voor iedere jongen een droom. Dus daar kan ik alleen maar achter staan."

Poll

Is Schouten goed genoeg voor de Nederlandse top?

(2629 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 6 februari 2019 om 18:08
Nou Martin heb je al actie ondernomen?
Vind ik leuk
Mama +408
woensdag 6 februari 2019 om 18:55
Die is nu bezig met de scout van Excelsior
Vind ik leuk
Mario 1 +1902
woensdag 6 februari 2019 om 21:54
Nou jongen ga ervoor.
Dat kunstgras wordt je niet beter van
Vind ik leuk
Nashua +6881
woensdag 6 februari 2019 om 20:10
Martin gaat eerst met z'n vrouw overleggen want de scouts van Feyenoord hadden hem een half jaar geleden al getipt.

Oeps . .Martin is wéér te laat
Vind ik leuk
ErikAjax +1577
woensdag 6 februari 2019 om 21:13
Die koopt liever een oude kennis van over de 30.
Vind ik leuk
Swout +1500
woensdag 6 februari 2019 om 22:20
Deze jongen wilt naar een topclub dus Feyenoord gaat het sws niet worden..
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 18:08
Ajax en Feyenoord zitten denk ik dik bezet.
Misschien heeft Psv na het seizoen wel een plekje vrij als Iemand vertrekt. ;-)

[Reactie gewijzigd op woensdag 6 februari 2019 om 18:12]
Vind ik leuk
Only1nr7 +1484
woensdag 6 februari 2019 om 18:14
Feyenoord dik bezet? Die hebben na de basis niet veel. En de basis laat het in de kleinere wedstrijd niet zien. Mocht het een goede zijn dan lijkt me dat juist wel een goede club voor hem. PSV en Ajax kijken in een andere categorie....
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 18:20
Sarcasm..
Ik zou het een ideale opvolger voor Vilhena vinden.
Ayoub op de plek van Clasie als hij vertrekt en Toornstra op 10.
Maar dat is gewoon mijn bescheiden mening. 😜
Vind ik leuk
Nielsk +2203
woensdag 6 februari 2019 om 18:59
Tapia heb je ook nog en Kokcu, Burger ook nog
Vind ik leuk
ErikAjax +1577
woensdag 6 februari 2019 om 21:14
Ajax loopt leeg na dit seizoen...
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 18:12
Wat 1 goede wedstrijd met de media kan doen. Man man man... Laat hem eens lekker 34 van zulke wedstrijden spelen en dan kijken we verder. Bij PSV en Ajax zou die steevast op de bank zitten.
Vind ik leuk
1313 +6255
woensdag 6 februari 2019 om 18:14
Dat jij hem niet dit gehele seizoen hebt zien spelen dat ligt aan jou. Deze jongen haalt absoluut een constant niveau dit seizoen, wat opzich best bijzonder is bij een zeer wisselvallig team als Excelsior.
Vind ik leuk
Hakbal +1034
woensdag 6 februari 2019 om 18:25
Zou dus in r'dam ook in een wisselvallig elftal komen
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
woensdag 6 februari 2019 om 18:49
Hij speelt al in Rotterdam...
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 19:54
Bij Telstar ook al hoor.

Ik zei het vorig jaar al. Een Aad de Mos gevoel. Aanvallers vallen meer op, zoals Osman (Heracles) en Novakovic (Fortuna). Maar ik vind hem op zijn positie beter.
Op de plaats van Clasie dus. Hij pakt meer ballen af, dan Frenkie dat doet.

Dan mag hij het uitvechten met Burger.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 februari 2019 om 19:59]
Vind ik leuk
ErikAjax +1577
woensdag 6 februari 2019 om 21:15
Dat is wel erg positief en voorbarig.
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 19:10
Zo ging het ook met frenkie
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4375
woensdag 6 februari 2019 om 21:14
Ik kijk absoluut niet iedere pot van Excelsior maar iedere keer als ik ze zie voor een langere tijd, valt ie wel op. Doet bijzonder weinig fout.
Vind ik leuk
Hakbal +1034
woensdag 6 februari 2019 om 18:24
Een transfer naar feyenoord raad ik af. Excelsior is beter dan feyenoord. Dat hebben we het afgelopen weekend wel kunnen zien.
Vind ik leuk
1313 +6255
woensdag 6 februari 2019 om 18:26
Ik zou hem wel eens bij Az willen zien. Denk dat Az een mooie stap is voor zo'n jongen.
Vind ik leuk
SirUltionem +3205
woensdag 6 februari 2019 om 18:28
en Feyenoord is beter dan Ajax hebben we vorige week kunnen zien...

waarmee we kunnen concluderen dat Ajax een degradatiekandidaat is...
Vind ik leuk
WilcoS64 +3212
woensdag 6 februari 2019 om 18:31
Die dan wel won van Excelsior.
Vind ik leuk
SirUltionem +3205
woensdag 6 februari 2019 om 18:35
tja, over het geheel van twee wedstrijden genomen heeft feyenoord 4-2 gespeeld tegen excelsior en 6-5 tegen ajax waarmee feyenoord van beide gewonnen heeft... ajax alleen tegen excelsior...
Vind ik leuk
WilcoS64 +3212
woensdag 6 februari 2019 om 18:37
En als degradatie kandidaat staat Ajax nog boven Feyenoord, daar is de nood dus hoger?
Vind ik leuk
SirUltionem +3205
woensdag 6 februari 2019 om 19:37
ik vind het altijd erg jammer als iemand een voorzetje geeft en ik hem dan intrap waarop iemand anders dan heel serieus probeert te discussiëren op basis van een grap...

maar blijkbaar mag humor niet meer zonder onderschrift met de gehele stand van de eredivisie, de uitslagen en het liefst ook nog even de prijzenkast van Ajax, Feyenoord en PSV...

en om daarmee niet meteen in de volgende discussie verzeild te raken zal ik wel meteen erbij moeten zeggen dat niet alle Ajacieden zo zijn, en dat er ook dat soort zeikerds zijn bij Feyenoord en PSV...
Vind ik leuk
Alex Koopman +1395
woensdag 6 februari 2019 om 18:34
Ik mag dan wel een Ajacied zijn, maar zoiets als dit? Heerlijke humor haha.
Vind ik leuk
Oud Fluks +1021
donderdag 7 februari 2019 om 06:18
Word tijd dat jou ogen eens opengaan een misstap wil niet zeggen dat jullie opeens beter zijn , we zien het wel over een aantal weken of jullie monden en ogen gesloten zijn na de zoveelste debacle en de KNVB op zijn gat ligt !
Vind ik leuk
SirUltionem +3205
donderdag 7 februari 2019 om 11:48
zelfde reactie als op WilcoS64
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
woensdag 6 februari 2019 om 18:50
Volgens mij ben jij de letters ge voor je naam vergeten te zetten...
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 19:12
Gaaaaaaaaaaaaaap Hakbal , want volgens jouw theorie is Excelsior dan ook beter dan een club van wie ik de naam ben vergeten , hebben we 2 weken geleden kunnen zien ....
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
woensdag 6 februari 2019 om 18:29
Ik neem dit mijn club echt kwalijk, gewoon blind geweest!
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
woensdag 6 februari 2019 om 19:13
Te makkelijk laten gaan maat. Heeft 9 jaren in de jeugd gelopen en iedereen op De Aftrap was wel gecharmeerd van hem en heb geen idee waar het mis is gegaan. Wel jammer dat hij toen ruim een jaar lang geblesseerd was en dat zou wel eens de reden kunnen zijn waarom ze hem tranfservrij hebben laten lopen.
Vind ik leuk
Mo +12323
woensdag 6 februari 2019 om 18:29
Komt zeker voor PSV en Ajax te kort momenteel, voor Feyenoord ook denk ik. Eerst een tussenstapje maken lijkt mij het beste denk ik.
Vind ik leuk
mcmodd +26061
woensdag 6 februari 2019 om 18:35
Ja, waarom ook niet. Het is helemaal niet zo raar dat hij graag naar een Nederlandse topclub wil. Het is een jongen die zich al heel snel in het snotje weet te wurmen.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3212
woensdag 6 februari 2019 om 18:37
He bah, zit die jongen in het snot?
Vind ik leuk
rexxo +6743
woensdag 6 februari 2019 om 18:45
Zoals jij het zegt zie ik vieze groene smurrie.

Bedankt he, ik wilde nog eten.
Vind ik leuk
mcmodd +26061
woensdag 6 februari 2019 om 18:46
Moet dat? Je hebt zo toch je portie al wel gehad? ;-)
Vind ik leuk
rexxo +6743
woensdag 6 februari 2019 om 18:57
Smeerpijp 😄
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 18:44
als Ajax hem niet haalt dan maken ze een heel grote fout!
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 18:45
Hij begint tenminste niet met "daar of daar ga ik zeker niet heen" maar gewoon met " de top mag bellen ".
Vind ik leuk
HansVites +6037
woensdag 6 februari 2019 om 18:48
Die Schouten is beter als het hele middenveld wat er nu bij Feyenoord loopt.
Vind ik leuk
Mr bien +5879
woensdag 6 februari 2019 om 18:48
Als die er 3 tegen PSV in knalt mag die naar Ajax of Feyenoord
Vind ik leuk
Maan88 +6547
woensdag 6 februari 2019 om 19:07
Het enige wat met 3 te maken heeft die dag zijn de 3 punten die mee naar Eindhoven gaan!
Vind ik leuk
Mr bien +5879
woensdag 6 februari 2019 om 19:09
We zullen zien
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 18:59
Als Ajax het Bayern wil worden van Nederland dan moet het dit soort spelers gewoon vastleggen en elders stallen om te kijken als het wat is. Ze hebben de meeste mogelijkheden om weg te lopen bij de rest, dan komen de prijzen vanzelf wel weer! In Europa weten ze alweer wie we zijn!
Vind ik leuk
Maan88 +6547
woensdag 6 februari 2019 om 19:05
Zijn ze niet en worden ze ook niet.
Vind ik leuk
Maan88 +6547
woensdag 6 februari 2019 om 19:05
Vilhena verkopen en Schouten op die plek neerzetten!
Vind ik leuk
Nr14always +1377
woensdag 6 februari 2019 om 19:15
Kopen dus voldoet hij niet kunnen we hem aan 010 verhuren.
Vind ik leuk
kees ee +777
woensdag 6 februari 2019 om 19:19
. . laat je nou niet foppen, jerdy !? 't is wel een amsterdammer hé ??
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +1305
woensdag 6 februari 2019 om 19:47
Ik vind die van der vaart eigenlijk maar een grote zak hooi. Zijn analyses zijn vrijwel altijd tenenkrommend en hij vind zichzelf heel erg grappig.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 februari 2019 om 19:47]
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 20:03
Klopt. Maar deze speler is het gehele seizoen al een opvallende speler. Zoekt altijd een voetballende oplossing en wil ook werken voor het team.
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 20:11
Eens.
Vind ik leuk
AFP +1917
woensdag 6 februari 2019 om 19:50
Is hij echt zo goed ?
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 21:07
Ja.
Vind ik leuk
buddha +10482
woensdag 6 februari 2019 om 20:09
onze trots. toppertje.
Vind ik leuk
RBU +65
woensdag 6 februari 2019 om 20:13
Prima speler. Goed inzicht, altijd voetballende oplossing. Stap naar top 3 lijkt me onverstandig. Gezien zijn kwaliteiten zie ik een match met AZ.
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 20:23
Dat is een hele goeie en goedkoope voetballer
Vind ik leuk
kees ee +777
donderdag 7 februari 2019 om 15:02
. . gaat meestal niet samen, . . en eerst eens een tijdje constant presteren lijkt me ook niet slecht, . . er zijn meer toptalenten alsnog gestrand !?
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 20:45
Een talentje
Vind ik leuk