Update: Als coach gestopte Verbeek treedt toe tot bestuur van Sparta

Update: Als coach gestopte Verbeek treedt toe tot bestuur van Sparta

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 19:10di 12-02-2019 om 19:10

Pim Verbeek stopt inderdaad als bondscoach van Oman. De Nederlandse oefenmeester bevestigt dat in gesprek met de NOS. Woensdag lekte het nieuws reeds uit. Dat was eigenlijk niet de bedoeling.

"Het zou pas donderdag bekend worden, maar in dat soort landen blijft niets geheim", aldus Verbeek (62). Hij begint niet meer aan een nieuwe klus. "Het volgende project is pas de Gulf Cup in december. Toen dacht ik: het is genoeg geweest. Ik heb louter goede herinneringen aan Oman, maar je bent in het buitenland vaak alleen."

Verbeek keert terug naar Nederland. Clubs hoeven hem niet meer te bellen, benadrukt de voormalig coach van onder meer Sparta, Fortuna Sittard en Feyenoord. "Mijn markt ligt niet in Nederland. Het is nu tijd om leuke dingen te doen met mijn vrienden, kinderen en kleinkinderen."

Lees ook: Verbeek stopt bij Oman en zet volgens bond punt achter trainerscarrière

Update 12-2, 19.10 uur: Pim Verbeek wordt bestuurslid technische zaken bij Sparta, zo meldt de Rotterdamse club. De oud-speler van Sparta gaat deel uitmaken van het zogenaamde one-tier board. Hij wordt daarmee het eerste aanspreekpunt voor technisch manager Henk van Stee en hoofd jeugdopleidingen Dolf Roks.

Plaats een reactie

Arvin +7811
donderdag 7 februari 2019 om 10:51
Ik dacht de andere joh. Clickbait weer dit.
Vind ik leuk
JonathanAjax +11607
donderdag 7 februari 2019 om 10:53
Inderdaad! Hoopte op die Johan Derksen zonder snor look-a-like...
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 10:51
Denk eerlijk gezegd dat Nederlandse clubs niet op hem zitten te wachten, hoewel hij het in de jaren negentig natuurlijk geweldig heeft gedaan bij Feyenoord.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 10:53
Ja wij hebben louter en alleen positieve herinneringen aan Verbeek met z,n vriendje Bengtson.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 11:02
Ja dat was inderdaad een duo wat nooit meer vergeten word in Rotterdam .....
Vind ik leuk
Guzzi +711
donderdag 7 februari 2019 om 15:11
Als ik mijn eigen nog goed herinner waren het meer negatieve herinneringen.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 17:12
Bij FC-Groningen was het ook niet zo succesvol. Een halfjaartje trainer in Groningen zegt al genoeg over het vakmanschap van dit heerschap.
Vind ik leuk
Guzzi +711
donderdag 7 februari 2019 om 17:15
Wist eerlijk gezegd niet dat hij ook bij FC-Groningen trainer is geweest.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 19:53
1 juli 1992 tot 26 februari 1993 en toen was het gebeurd met Pimmie, in Groningen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 19:53]
Vind ik leuk
psv#nr1 +2628
dinsdag 12 februari 2019 om 19:25
ja toen was er geen legioen meer
ik weet nog dat de supporters
in de kuip het veld op kwamen
Feyenoord was dat jaar zo slecht dat er nog maar 5000
toeschouwers kwamen
Vind ik leuk
Guzzi +711
woensdag 13 februari 2019 om 06:53
Klopt was toen een van die 5000 die elke zondag ging was geen beste tijd toen.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2628
woensdag 13 februari 2019 om 17:23
het hele Nederlandse voetbal lag in die tijd op zijn gat
Vind ik leuk
Dharmpie +1136
dinsdag 12 februari 2019 om 20:11
Die twee in tegenstelling tot Gio maakt Gio gelijk een Toptrainer.
Vind ik leuk
Smithsonian +45037
donderdag 7 februari 2019 om 10:52
Nou, daar zullen weinig mensen wakker van liggen Pimmie.

Geniet van je pensioen.
Vind ik leuk
rexxo +16015
donderdag 7 februari 2019 om 10:57
Wie zien jullie graag komen wat realistisch is?
Vind ik leuk
Smithsonian +45037
donderdag 7 februari 2019 om 11:03
Zal wel dicky worden.

Ik zou voor een buitelandse trainer gaan.
Vind ik leuk
rexxo +16015
donderdag 7 februari 2019 om 11:08
Voor de lange termijn is Dicky heel slecht voor jullie.

De toekomstige trainer heeft een lastige klus, jeugd inbouwen en beter maken, want daar zit jullie toekomstig kapitaal.

Presteren in Europa want daar worden spelers beter van en komen scouts op af. Wellicht dat Brard weer goede dingen gaat doen alleen gaat dat niet van de 1 op andere dag.
Vind ik leuk
Frevol54 +304
vrijdag 8 februari 2019 om 13:43
Een buitenlandse trainer? Wat is het budget? Ik denk dat je in de categorie Keizer, ten Hag, Frazer v d Brom en Stein moet zoeken?
Vind ik leuk
Benniewies +5850
donderdag 7 februari 2019 om 10:54
Feyenoord zoekt toch nog een trainer voor volgend seizoen?

Vind ik leuk
Smithsonian +45037
donderdag 7 februari 2019 om 11:02
Nee dankje.
Vind ik leuk
Benniewies +5850
donderdag 7 februari 2019 om 11:03
Ten Hag komt denk ik ook nog vrij als hij geen prijs pakt?
Vind ik leuk
Rodajc +19260
donderdag 7 februari 2019 om 11:57
Feyenoord's toekomstige coach is precies het tegenovergestelde. Die heeft even geen werk en kan andere (leuke) dingen doen en zegt dan: Zo, tijd voor weer een baantje.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 11:58]
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 15:03
Ken je klassiekers Benniewies , Verbeek is echt 1 van de slechtste Feyenoord trainers ooit .
Die heeft er in 89 een gigantische puinhoop van gemaakt , daarna werd ie assistent onder Bengtson , en dat was niet veel beter .
De golden triangle , Verbeek,Bengtson en HCS , daar hebben ze het nu nog over bij Feyenoord ;-)
Vind ik leuk
Benniewies +5850
donderdag 7 februari 2019 om 15:29
Ik ben fan van AZ sinds eind 70, toen ik ongeveer 16 was. Dus ja ik ken weet er alles van.... Als ik aan die tijden denk. Korbach met zijn sigaar, Barry Huges met zijn fluitje.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 16:02
Hahaha Barry Hughes met zijn carnavalskraker ; heb op mijn kop een kamerbreed tapijt ;-)
Een stuk beter als die serieuze balletjes van nu ;-)
Vind ik leuk
Benniewies +5850
donderdag 7 februari 2019 om 17:22
Dat waren gewoon leuke tijden
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 17:25
Dit zie ik ten Hag niet zo snel doen ;-)
Vind ik leuk
Benniewies +5850
donderdag 7 februari 2019 om 17:34
Ik onze Brommetje ook niet, al kan hij wel dollen.
Maar het voetbal is tegenwoordig niet meer wat het was.
Puur door het geld
Vind ik leuk
michelhx +4684
donderdag 7 februari 2019 om 10:54
Ik had zo gehoopt dat het om Gert Jan Verbeek ging. Zonde.
Vind ik leuk
Benniewies +5850
donderdag 7 februari 2019 om 11:00
Die stopt pas als de clubs eisen dat hij een andere kapper moet zoeken
Vind ik leuk
Itsese +6189
donderdag 7 februari 2019 om 11:04
Analist nr. 50.. Ga dan ook gewoon leuke dingen doen man. En niet in zo'n studiotje rond hangen waar de media je maakt en kapot maakt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 11:05]
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 11:06
van 't Schip is vrij...hahahahahahaha
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 11:08
In Rotterdam lopen waarschijnlijk niet zo'n malloten rond , als in Zwolle , Zwolse malloot .
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 22:52
Ik hoop het voor ze..
Vind ik leuk
Couto76 +1242
donderdag 7 februari 2019 om 11:36
Advocaat is ook al 237 keer gestopt
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5601
donderdag 7 februari 2019 om 11:41
Hij zal gemist worden in de wereld van de oefenmeesters. Haha!
Vind ik leuk
Nightcrawler +6160
donderdag 7 februari 2019 om 11:45
Is dat de broer van Co Stompé?
Vind ik leuk
Enw02 +684
donderdag 7 februari 2019 om 12:30
Doei doei !!!
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 12:44
Herrinner nog goed dat Pim als jonge trainer met jong DS79 bij mij in Oudega W kwam en deelnam aan ons toernooi met ook jong Heerenveen en ONS (sneek)) en Oudega wat ze ook wonnen .Was mijn 1e trainings kamp wat ik organiseerde.
Vind ik leuk
ErikAjax +3146
donderdag 7 februari 2019 om 13:00
Nog een laatste keer dik geld geschept in de zandbak. Wetende dat geen NL ploeg meer op je zit te wachten. Ik geef hem geen ongelijk.
Vind ik leuk
Frevol54 +304
vrijdag 8 februari 2019 om 13:45
En hij vond trainer zijn niet leuk want hij gaat nu leuke dingen doen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 13:46]
Vind ik leuk
Cookee +12955
donderdag 7 februari 2019 om 18:39
Net als Feyenoord vrijkomt... heb je dit weer.
De spoeling is dun met goede trainers.
Ik gun je rust Pim, je hebt gelijk.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 02:24
Pim was ook coach van jong marokko en daar deed hij het ook goed
Vind ik leuk
Akela +323
vrijdag 8 februari 2019 om 17:54
Pimmetje was in 1986 al gestopt hoor....
Vind ik leuk
Vb.twente +192
dinsdag 12 februari 2019 om 21:03
mooi nieuws , nu moet Pastoor nog terug .
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 23:37
Welkom terug kerel; je bent terug daar waar je hoort. Zet de Verbeek traditie voort binnen Sparta.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws