AD: Meer dan de helft van de basisspelers bij Ajax azen op een zomerse transfer

AD: Meer dan de helft van de basisspelers bij Ajax azen op een zomerse transfer

Gepubliceerd: donderdag 7 februari 2019 om 20:38do 07-02-2019 om 20:38

Steeds meer spelers van Ajax zijn volgens Algemeen Dagblad-journalist Daniël Dwarswaard bezig met een transfer naar het buitenland. Na de overstap van Frenkie de Jong naar Barcelona zien veel Ajacieden een zomerse transfer wel zitten.

De transfer van De Jong naar Barcelona heeft veel indruk gemaakt op zijn ploeggenoten. "Die transfers zijn nu een groot item binnen de selectie van Ajax", vertelt Dwarswaard in de Voetbalpodcast van het Algemeen Dagblad. "De helft van de basisspelers en misschien wel meer azen op een transfer. Die zien spelers om zich heen vertrekken."

"Je kunt je afvragen wat dit waard is, maar ze hebben een soort pact afgesloten met elkaar", vervolgt de Ajax-watcher van het AD. "Ze zeggen: 'We gaan uit elkaar vallen, we gaan afscheid van elkaar nemen, maar dan in ieder geval met een titel'. De spelers weten ook dondersgoed dat ze weg zijn als ze goed spelen tegen Real Madrid. Dat is tegen Heracles Almelo niet per se het geval."

Plaats een reactie

MojoRisin +16262
donderdag 7 februari 2019 om 20:41
Eerst zaterdag maar even winnen..
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1831
donderdag 7 februari 2019 om 20:50
Ziyech, de jong, de ligt, tagliafico?, onana, van de beek, neres. Blijft weinig over.
Vind ik leuk
dhrwobo +45708
donderdag 7 februari 2019 om 20:54
Als die allen weg gaan, zal Ajax giga kunnen investeren voor nieuwe aankopen. Maar zoals al jaren bekend is zijn 11 goede spelers nog geen goed elftal. Dus het is en blijft spannend wat er komende zomer allemaal gaat spelen in de eredivisie. Vuurwerk op zn minst. Ook met Bergwijn en lozano.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 20:56
Verleden jaar werd ook gezegd dat Ajax en PSV een leegloop zouden krijgen. Eerst maar eens zien.
Vind ik leuk
JanTa48 +9358
donderdag 7 februari 2019 om 21:34
Vergeet niet, het AD is een Rotterdams dagblad die graag wat sensatie verkoopt als het over Ajax gaat.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 22:32
Mensen geloven alles wat er in de media geschreven wordt. Triest.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1844
donderdag 7 februari 2019 om 23:07
Triester is dat echte journalistiek niet meer word bedreven of amper. Zeker over het voetbal word zoveel geschreven in aannames en halve waarheden echt te gek dat ze betaald krijgen voor die rotzooi.
Vind ik leuk
Moa +3896
donderdag 7 februari 2019 om 22:32
Dat is het al heel wat jaren niet meer, eigenaar van het AD de persgroep is zelfs gevestigd in Amsterdam.

Maar sensatie verkopen ze graag dat klopt.
Vind ik leuk
JanTa48 +9358
donderdag 7 februari 2019 om 22:40
Waar het gedrukt en gemaakt wordt doet niet ter zake. Wat het Parool voor Amsterdam is dat is het AD voor Rotterdam.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 22:48
Het Parool? De Telegraaf zul je bedoelen.
Vind ik leuk
JanTa48 +9358
donderdag 7 februari 2019 om 22:54
Telegraaf is een Landelijk dagblad met zijn hoofdvestiging in Amsterdam zoals NRC daar ook gevestigd is.
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6231
donderdag 7 februari 2019 om 22:50
Nee hoor, AD is gewoon een kutkrant
Vind ik leuk
Moa +3896
vrijdag 8 februari 2019 om 01:08
Ik beoordeel het op wat ik lees, ik zie weinig Rotterdams in het AD.
Vind ik leuk
4everfcu +5481
vrijdag 8 februari 2019 om 06:43
parool? telegraaf bedoel je
Vind ik leuk
Pimman +11490
donderdag 7 februari 2019 om 22:50
Moa exact..mijn ervaring is dat het AD vaak veel positiever over Ajax is dan De Telegraaf met heer Valentijn Driessen.
Vind ik leuk
Vooruit +338
vrijdag 8 februari 2019 om 20:02
Het zijn de Belgen, die hebben alle kranten van de persgroep in handen. Die bemoeien zich echt niet met de voetbalvoorkeuren van hun kranten.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 22:42
Ja kom, we gaan de Telegraaf lezen.
Vind ik leuk
Pimman +11490
donderdag 7 februari 2019 om 22:49
Nou Jan, je kan 10x beter het AD hebben dan de Amsterdamse Telegraaf met Valentijn Driessen die continue onrust weet te stoken als het over Ajax gaat..Hoevaak hij Ten Hag al niet aan de schandpaal heeft genageld, óók in tijden van goede resultaten!
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 22:51]
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4667
donderdag 7 februari 2019 om 22:55
Indd, maar goed.. valentijn driessen valt ook niet serieus te nemen maar je hebt volkomen gelijk. Speelt ajax een paar weken fantastisch vergelijkt die ze met barca, spelen ze gelijk tegen heerenveen kan ten hag er niks meer van en hebben de spelers geen vertrouwen meer in de trainer. Rare vogel.
Vind ik leuk
Pimman +11490
vrijdag 8 februari 2019 om 06:49
Precies, dat bedoel ik..
Vind ik leuk
JanTa48 +9358
donderdag 7 februari 2019 om 22:58
Ik moet ze beide niet maar ben een trouwe Parool lezer.
Vind ik leuk
Pimman +11490
vrijdag 8 februari 2019 om 06:50
Ik heb ook voorkeur voor Parool.
Vind ik leuk
dhrwobo +45708
vrijdag 8 februari 2019 om 08:44
Dus jullie 2 zijn nog die overgebleven mensen met een krant-abonnement ;-)
Vind ik leuk
Pimman +11490
vrijdag 8 februari 2019 om 09:06
Hahaa..ja vroeger had ik idd de hardcopy-versie. Nu alleen nog online..helaas moet je tegenwoordig voor veel artikelen een account aanmaken.. nou dat verdom ik voorlopig ;)
Vind ik leuk
dhrwobo +45708
vrijdag 8 februari 2019 om 09:23
Ja dat vertik ik ook, sonde, want daar zou het bereik van zo'n krant veel groter mee zijn. Maak info gratis en plaats er advertenties bij, dat werkt veel beter..
Vind ik leuk
JanTa48 +9358
vrijdag 8 februari 2019 om 09:43
Dankzij toenmalig hoofdredacteur Mijthijs v. Niruwkerk werd het Parool winstgevend gemaakt door er een regionale dagblad van te maken.
Vind ik leuk
Markus80 +3083
donderdag 7 februari 2019 om 23:28
Toch zal het een kleine leegloop worden ben ik bang. Overmars heeft het goed gedaan en er zullen nogal wat euro`s binnen komen. Het is helaas voor Nederlandse clubs zeer lastig om goede spelers te behouden. Voor de Jong wordt 90 miljoen betaald. Hij heeft de helft van zijn wedstrijden in het jeugdteam gespeeld en voor de rest nogal wat wedstrijden tegen FC Bal op het dak in de beker. Dat is toch niet normaal?
Vind ik leuk
Dharmpie +1153
vrijdag 8 februari 2019 om 08:47
Wat een bullshit reactie.
Ik ben van mening dat het AD objectief verslag doet, ze zijn vaak ook erg kritisch op Feyenoord. Vaak meer en dieper dan dat we zouden willen. Jouw Trumpiaanse opmerking is alleen maar om stemming en een bepaalde antipathie te creeren op basis van jou onderbuikgevoelens. Misschien hebben ze weleens iets geschreven dat jou persoonlijk niet bevalt, dat kan maar maakt het AD en hun verslag niet in 1 keer pro of contra welke club dan ook. Gatver!
Vind ik leuk
JanTa48 +9358
vrijdag 8 februari 2019 om 09:44
Vanuit Rotterdams perspectief is het AD objectief.
Vind ik leuk
ErikAjax +3211
donderdag 7 februari 2019 om 21:28
En wie wil er nu naar de eredivisie?
Vind ik leuk
Vooruit +338
vrijdag 8 februari 2019 om 23:29
Niet de echte toppers. Daarom moet je houden wat je hebt.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30184
donderdag 7 februari 2019 om 22:09
En wellicht Dumfries en Angelino..
Vind ik leuk
dhrwobo +45708
donderdag 7 februari 2019 om 22:31
Nee nog minimaal 1 jaar zullen ze beiden blijven
Vind ik leuk
Markus80 +3083
donderdag 7 februari 2019 om 23:31
Ja daar staan de topclubs voor in de rij.
Vind ik leuk
Vooruit +338
vrijdag 8 februari 2019 om 23:30
Wie zijn dat?
Vind ik leuk
Pimman +11490
donderdag 7 februari 2019 om 22:46
Wobo exact!
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4667
donderdag 7 februari 2019 om 22:53
Goede reactie, ik ben het helemaal met je eens! Het is helaas in deze tijd voor een psv of ajax heel moeilijk een selectie 2 jaar bij elkaar te houden zonder dat er maar een speler weg gaat.
Vind ik leuk
dhrwobo +45708
donderdag 7 februari 2019 om 23:27
En toch moet je het proberen. Want continuïteit in je selectie loont. Dat zie je bij beide clubs dit seizoen
Vind ik leuk
Markus80 +3083
donderdag 7 februari 2019 om 23:33
Ja alleen is er nooit echt iemand in spelers van psv geïnteresseerd. Dat maakt het idd. wat makkelijker.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4667
vrijdag 8 februari 2019 om 06:38
Jaa klopt helemaal mee eens! We gaan zullen het zien deze zomer.. vind het jammer dat de allemaal vroeg zouden vertrekken vind bijv dat bergwijn van mij wel een stapje hoger mag, daarbij denk ik dat ziyech ook wel toe is om een leuke stap te gaan maken maar voor de rest hoop ik dat beide teams zoveel mogelijk binnen weet te houden.
Vind ik leuk
Vooruit +338
vrijdag 8 februari 2019 om 23:34
Je kan iedereen aan z’n contract houden en langzaam jeugd of aankoop laten instromen. Helaas zijn PSV en met name Ajax koopclubs,cq handelsondernemingen geworden bij wie snelle transferwinsten het meest belangrijk zijn.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 23:08
Wat er gaat komen, is dat wij (Ajax) geen kampioen gaan worden. Dat alle kwaliteit uit de ED vertrekt er niemand wil komen en dat wij (mede door het kunstgras) met een lachwekkende (maar oh, zo spannende) competitie overblijven.
En dat doet pijn het te schrijven, maar ik denk dat sommige mensen hier er nog voor tekenen ook.
Het is maar goed dat Ziggo ook de Pl en de Prim division uitzenden.
😕
Vind ik leuk
Mario 1 +2834
donderdag 7 februari 2019 om 23:29
Gelukkig kunnen we ( hopelijk) van deze mannen de komende jaren genieten in het Nederlands elftal 😀
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 23:59
Daar moeten we het maar mee doen ja.
Vind ik leuk
Gerro +9578
donderdag 7 februari 2019 om 23:12
Dit is niets nieuws onder de zon want elke speler in Nederland aast op een transfer hogerop zij het binnen Nederland of buiten Nederland.Maar Ajax zal echt niet zomaar 6 a 7 basisspelers laten vertrekken dat zullen spelers en zaakwaarnemers moeten beseffen en accepteren want het is bedrijfsmatig gezien gewoon niet verantwoord. En ja daar zullen er een aantal niet blij mee zijn maar Ajax heeft de finaciele middelen degene die niet wegkomen financieel te compenseren.
Vind ik leuk
Markus80 +3083
donderdag 7 februari 2019 om 23:23
Bergwijn en Lozano, max. 60 miljoen. Het bedrag dat Ajax al lang heeft verdiend in de CL, om de transfer van de Jong en de rest nog maar te vergeten nu. Zonder Lozano en Bergwijn is psv eigenlijk niets meer.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 23:46
Mark kus: je wilt wel graag zuur doen over PSV valt hier erg op. Beetje jaloers dat jullie het met dat rijke ajax op sportief vlak al jaren afleggen tegen PSV. Ook nu weer 5 punten achterstand geloof ik 🤔. Maar proficiat met jullie dikke bankrekening dagobertus mark kus duck. En doe marc netto de groeten 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Markus80 +3083
vrijdag 8 februari 2019 om 00:19
Psv heeft een leuke thuiswedstrijd gehad. Vraag me af wat ze uit doen in de Arena? Ajax heeft het gewoon veel beter voor elkaar ook in de toekomst en dat weet jij ook wel.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 14:40
Blijft 2 punten mocht ajax thuis winnen. Verder blijft het bij ajac qua organisatie een wespennest. Heel anders dan de combinatie gemoedelijkheid/topsportklimaat in Eindhoven. Dat weet jij ook wel...
Vind ik leuk
Stuiter +739
donderdag 7 februari 2019 om 23:52
Prima verwoord wobo.
Vind ik leuk
MojoRisin +16262
donderdag 7 februari 2019 om 20:55
Ja, wordt een hele drukke zomer..
Vind ik leuk
Op afstand +1409
donderdag 7 februari 2019 om 20:58
Zo’n verhaal kan iedereen verzinnen, zo voor de hand liggend.
Als Ajax toppers heeft is er veel belangstelling, het blijft , helaas, een handelshuis in talenten.
En even voor de huilebalken die dan weer roepen “ze hebben weer niks” dit komt simpel omdat ze nooit een team goed kunnen opbouwen, dat is nou eenmaal het lot van Ajax, ze brengen nou eenmaal meer talenten voort dan andeen die wel af en toe een prijs pakken, maar heeft toch de meeste titels op haar naam.
Vind ik leuk
wiedewiede +450
donderdag 7 februari 2019 om 21:30
Vanaf 1970 hebben zowel Ajax als PSV ongeveer 20 titels behaald. Dus het grote geld heeft daarin niet echt het verschil gemaakt. PSV heeft ook grote spelers zien vertrekken.
Vind ik leuk
Op afstand +1409
donderdag 7 februari 2019 om 22:48
Wel degelijk, juist vanaf 1970 is dit ontstaan, ajax is toen een aantal jaren europees toonaangevend geweest en daarna nog een aantal keren, dit is met niet een nederlandse club te vergelijken, toen al, periode Cruijff, waren spelers al erg gewild, je kunt psv daarom nooit gelijk stellen met Ajax, de enige keer dat psv de cup met de grote oren won speelden er een behhorlijk aantal oud ajaxspelers in, de grote spelers die Psv zag vertrekken waren toch echt minder groot en stukken minder in aantal.
Sjax is nou eenmaal een europees merk en qua opleiding europese top.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 23:00
Niet om het een of ander maar Gullit, Romario en Ronaldo zijn toch echt wel grote namen....
Vind ik leuk
Op afstand +1409
donderdag 7 februari 2019 om 23:08
Maar drie en nog een paar, sorry hoor, maar bij Ajax zijn het echt tientallen, stop met steeds maar vergelijken, stop met jullie frustratie, je kan geen normale reactie hier plaatsen, of de psv-ers beginnen weer te janken, wat hebben jullie toch een minderwaardigheidscomplex.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 23:19
Hey lolbroek, omdat ik jou geen gelijk geef in jouw mening. Ben ik als PSV supporter gefrustreerd en lig ik te janken..... Kom op zeg en zet je Ajax bril ff af. Want ook andere clubs hebben grote spelers gebracht. En dat doet niets af aan de prestaties van Ajax want die waren groots in het verleden. En een stukje minder de afgelopen 10 jaar.
Vind ik leuk
wiedewiede +450
donderdag 7 februari 2019 om 23:19
Jij bent degene die aan het vergelijken is door jezelf verheven te voelen boven een ander omdat je Ajax supporter bent. Ik ben geen PSV supporter maar heb er wel sympathie voor net zoals voor Ajax. Er is maar 1 club en dat is NAC, mijn club. Wij hebben nooit een minderwaardigheidscomplex terwijl daar sportief gezien alle reden voor is.
Vind ik leuk
dhrwobo +45708
donderdag 7 februari 2019 om 23:29
Vriend, je wakkert zelf deze discussie doelbewust aan. Dus ga niet zo hypocriet uitlokken om je cluppie even een amsterdammertje in zn hol te stoppen....
Vind ik leuk
Op afstand +1409
vrijdag 8 februari 2019 om 07:36
Steeds maar weer huilie, huilie, zielepoot.
Vind ik leuk
wiedewiede +450
donderdag 7 februari 2019 om 23:14
Het grote geld is pas gekomen vanaf de jaren 90. Wat jij aangeeft is dat Ajax daar heel veel last van heeft gehad maar desondanks toch behoorlijk wat titels heeft gepakt. Dat spreek ik zeker niet tegen. Maar je doet alsof dat alleen voor Ajax lastig is. Wat ik wil zeggen is dat hetzelfde geldt voor PSV. Hebben ook veel goede spelers zien vertrekken en desondanks OOK behoorlijk wat titels behaald. Er is mijns inziens weinig verschil tussen de twee clubs.
Vind ik leuk
Pimman +11490
donderdag 7 februari 2019 om 22:53
Op afstand > precies!!
Vind ik leuk
chicken +15059
donderdag 7 februari 2019 om 20:59
Beek en neres nog een jaar houden..
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:03
Een volle knip
Vind ik leuk
Ron83 +623
donderdag 7 februari 2019 om 21:06

M Ait Aicha +937 donderdag 7 februari 2019 om 20:50Ziyech, de jong, de ligt, tagliafico?, onana, van de beek, neres. Blijft weinig over.

Ten hag gaat ook natuurlijk😉
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 21:08]
Vind ik leuk
El Cazador +9344
donderdag 7 februari 2019 om 21:56
Gelukkig
Vind ik leuk
Markus80 +3083
donderdag 7 februari 2019 om 23:35
Gelukkig heeft psv twee spelers, Bergwijn en Lozano. Met die twee blijft er al niets over.
Vind ik leuk
Romario9 +14006
donderdag 7 februari 2019 om 21:06
De oudjes zullen sowieso nergens heen gaan. Blind, Schöne, Tadic, Huntelaar.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:53
Blind heeft al gezegd dat ie nog een keer naar het buitenland wil.
Vind ik leuk
Markus80 +3083
donderdag 7 februari 2019 om 23:44
Ja tuurlijk. Dan hangt er wel een behoorlijk prijskaartje aan. Marc Netto maakt nooit verlies, dus laat ze maar komen. Er staat genoeg jeugd klaar om hem te vervangen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 09:42
Hmm. Op twee punten twijfels. 1. Zijn er daadwerkelijk 'genoeg' jonge spelers met de nodige kwaliteit om hem te vervangen.
2. Van talent moet je eerst een team smeden.
Vind ik leuk
Pimman +11490
donderdag 7 februari 2019 om 22:57
Romario klopt..als je slim bent invensteer je in het merendeel de wat oudere jongens die niet zo snel meer vertrekken..zéér goed voor de NL-competitie, minder interessant voor Buitenlandse clubs. Sowieso een hele puzzel om zo'n team bij elkaar te zoeken.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:34
Bizar om dit rijtje te zien en te beseffen dat ze wellicht geen kampioen gaan worden.
Vind ik leuk
Ruud40 +13138
donderdag 7 februari 2019 om 21:36

De beste speler volgens veel Ajax fans blijft:

Verbaast mij echter niets dat er voor hem 0,0 belangstelling is, zelfs niet uit China
Vind ik leuk
Markus80 +3083
donderdag 7 februari 2019 om 23:45
Gelukkig vergaapt heel China zich aan de sterren van psv. Ow wacht die zijn er niet.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2258
donderdag 7 februari 2019 om 22:26
Ja dat zou echt ramp scenario zijn .... blijven over lamprou , mangalan , schone , mazraoui , kristensen , veldman , cerny ... en je haalt nooit gelijkwaardige vervangers terug kan echt niet
Vind ik leuk
Markus80 +3083
donderdag 7 februari 2019 om 23:20
Helaas niet, maar dit was al minimaal een jaar bekend.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 08:19
Ten Hag
Vind ik leuk
El Cazador +9344
donderdag 7 februari 2019 om 21:55
Lijkt me een fijn plan met het oog op Utrecht - PSV
Vind ik leuk
Mozes24 +1162
donderdag 7 februari 2019 om 20:41
Ze willen om de prijzen spelen! Ik snap de spelers volkomen.
Vind ik leuk
Mr bien +8875
donderdag 7 februari 2019 om 20:42
Daarom spelen ze ook niet voor utrecht
Vind ik leuk
rexxo +16765
donderdag 7 februari 2019 om 20:45
Laat je toch niet provoceren door zo een figuur die graag snel wil reageren op een topic van de club waar hij een hekel aan heeft.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 20:57
Precies, gewoon weer zo'n bloedzuiger.
Vind ik leuk
rexxo +16765
donderdag 7 februari 2019 om 20:59
Het gaat niet verder dan inhoudsloze niets toevoegende oneliners
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 21:00]
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:05
Wil je hier echt vanaf dan moet je die likes afschaffen. Dan rot gelijk 80% van die trollen op.
Vind ik leuk
rexxo +16765
donderdag 7 februari 2019 om 21:09
VP = clicks= likes = trollen

Weinig kans dat dit veranderd
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:09
We moeten er maar mee dealen.
Vind ik leuk
phritzzz +4449
donderdag 7 februari 2019 om 21:18
En die maffe nicknames..... gestrekt been, pfff 🤔
Bij ons mocht dat nooit, kreeg je rood voor
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:24
Ik mag me been toch wel ff strekken?
Vind ik leuk
phritzzz +4449
donderdag 7 februari 2019 om 21:25
Yup
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:27
En phritzzz staat voor?
Vind ik leuk
phritzzz +4449
donderdag 7 februari 2019 om 21:35
Fritske Philips
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:38
Ah ok origineel!
Vind ik leuk
Stranger +7042
donderdag 7 februari 2019 om 22:36
welk been?
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 23:15
Ik ben een linkspoot stranger.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:25
Stiekem zijn dat de grootste fans
Vind ik leuk
utreg1971 +2079
donderdag 7 februari 2019 om 21:25
Wat heeft utreg hier mee te maken. Het gaat toch om Ajax en zijn spelers
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 20:42
Dan kan je net zo goed dat hele elftal waar jìj supporter van bent in de aanbieding doen, die presteren namelijk nooit wat!😂😂
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 20:41
Erop en erover
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 20:41
Iedere speler weet dat ze weg zijn wanneer ze goed spelen, dat is niet spelen bij Ajax!
Vind ik leuk
Piranha73 +344
donderdag 7 februari 2019 om 20:41
Dag schaal
Vind ik leuk
Markus80 +3083
donderdag 7 februari 2019 om 23:56
Dag prijs Utrecht.
Vind ik leuk
Il Gordo +21085
donderdag 7 februari 2019 om 20:42
Wauw, wordt Daniël echt betaald voor dit soort stukjes?
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 20:43
Lekker blijven speculeren, net niet krant.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2593
donderdag 7 februari 2019 om 20:46
Er is maar 1 echte krant!
Dat is de.....Fabeltjeskrant!
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:00
😂
Vind ik leuk
Piranha73 +344
donderdag 7 februari 2019 om 20:43
Dat is tegen Heracles niet het geval...dat klopt,ze kwamen in de openingswedstrijd goed weg 1-1
Vind ik leuk
Smithsonian +45157
donderdag 7 februari 2019 om 20:43
Ze willen prijzen en een stap hogerop.
Vind ik leuk
Rabarber +8814
donderdag 7 februari 2019 om 20:49
Hebben we meneer de naprater weer die 24/7 op VoetbalPrimeur open deuren intrapt. Ga vrienden zoeken of een vriendin, likeshoertje.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 23:50]
Vind ik leuk
Zultkop +6734
donderdag 7 februari 2019 om 20:53
Kan jij niet ff een pan met rabarber gaan maken
Vind ik leuk
Smithsonian +45157
vrijdag 8 februari 2019 om 06:28
Zegt een van de grootste koekebakkers hier.
Vind ik leuk
Rabarber +8814
vrijdag 8 februari 2019 om 07:29
Zeker, jouw leven bestaat uit VoetbalPrimeur. Super triest.
Vind ik leuk
Smithsonian +45157
vrijdag 8 februari 2019 om 07:35
Hoe de f weet jij dat dan. Vind het een leuke forum met veel leuke mensen en ook kinderachtige azijnpissers..

Fijne weekend zeikerdje.
Vind ik leuk
Zultkop +6734
vrijdag 8 februari 2019 om 09:30
Hij is vergeten suiker bij de rabarber te doen. Dan kan je zuur krijgen 😁
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:38
Bij jouw cluppie win je eens in de 20 jaar een keer wat en komen er hooguit 2 spelers “hogerop” grappenmaker.
Vind ik leuk
Blindsy +20431
donderdag 7 februari 2019 om 20:45
Nou, laat het dan maar eens zien, tegen Real. We houden wel van een stunt.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23123
donderdag 7 februari 2019 om 20:47
Yes, ik ook! Hehe...
Vind ik leuk
Zultkop +6734
donderdag 7 februari 2019 om 20:49
Sommige supporterz hadden het idee dat real wel ff op te rollen zou zijn. Leg vooral niet meer druk bij je club dan.nodig denk ik dan.
Vind ik leuk
appeltje +4305
donderdag 7 februari 2019 om 20:53
Het is niet des Ajax om in de underdogrol te kruipen!
Vind ik leuk
Zultkop +6734
donderdag 7 februari 2019 om 20:55
Lijkt me wel handig als je dergelijke tactiek beheerst tegen dat soort teams. Zelf weten hoor, alleen maar lullen zet geen zoden aan de dijk.
Vind ik leuk
Blindsy +20431
donderdag 7 februari 2019 om 21:03
Ik acht ze niet kansloos. Maar je weet hoe t met Ajax gaat; 2 goede wedstrijden en journalisten en supporters schrijven ze de hemel in. 2 Mindere wedstrijden en er zou ineens een grote crisis zijn. Beiden zijn onzin.
We gaan t gewoon zien!
Vind ik leuk
Ginovanni +21656
donderdag 7 februari 2019 om 21:04
Het zijn de analisten / media die direct na de CL loting stelden, dat Real de meest gunstige tegenstander was. Van 'oprollen' is natuurlijk geen sprake, je overdrijft daarin Zultkop. Maar een beetje optimisme mag en destijds zeker toen Real ff in een dipje zat. Dan nog zou je vet de underdog zijn.

Real is een top ploeg.
Na de wedstrijd van gisteravond durf ik zelfs te zeggen....beter dan Barça.

Ajax heeft niks te verliezen.😉
Vind ik leuk
Zultkop +6734
donderdag 7 februari 2019 om 21:10
Ik overdrijf niet met oprollen, dat hebben enkele reaguurders hier lopen verkondigen. Er is verschil tussen gezond optimisme en een.makkie.
Vind ik leuk
RVB AFCA +14717
donderdag 7 februari 2019 om 21:15
Mee eens hoor!
Vind ik leuk
Ginovanni +21656
donderdag 7 februari 2019 om 21:15
Tuurlijk, maar ik zou mijn oren niet laten hangen aan 1,5 % niet realistische Ajax aanhangers.😉
Vind ik leuk
Zultkop +6734
donderdag 7 februari 2019 om 21:16
Doe ik ook niet hoor, ik ben tenslotte ook maar een reaguurder 🙂
Vind ik leuk
Mariël +107
donderdag 7 februari 2019 om 21:33
Ik geloof nog steeds dat jullie Real kunnen pakken. Die jongens spelen CL met een heel andere mindset. Net zoals tegen BMu. Gewoon lekker erin blijven geloven, tactische en met de juiste basisspelers kan ajax potten breken.
Vind ik leuk
Ginovanni +21656
donderdag 7 februari 2019 om 21:50
Mooi gezegd, Mariël.

We gaan er gewoon voor.👍
Vind ik leuk
Markus80 +3083
vrijdag 8 februari 2019 om 00:02
Ajax heeft al meer dan 60 miljoen verdiend door door te komen in de groepsfase. Hebben jullie dat ooit verdiend? Nee he? Als jullie tegen Real spelen, waar je totaal geen kans op hebt om daar even tegen te spelers als losers, dan worden het geen dubbele cijfers dan wordt het een nieuw record in de CL. 20 a 30 nul schat ik.
Vind ik leuk
Blindsy +20431
vrijdag 8 februari 2019 om 07:13
Markus heeft een heel klein, broos ego. Daarom is Markus fan van Ajax en Barcelona. Want die winnen het vaakst. Dan hoort Markus bij de beste. Iets wat hij graag anderen in wrijft. Dat is goed voor dat broze ego. Markus had fan kunnen zijn van de plaatselijke KDD-club. Maar die winnen niet vaak. Dan heeft Markus niks om arrogant over te doen. Markus trollt nl. graag. Zijn broze ego wordt steeds sterker. Markus is blij. Dag, Markus.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 07:14]
Vind ik leuk
Zultkop +6734
vrijdag 8 februari 2019 om 09:32
Mooi! Haast gedicht waardig 👍
Vind ik leuk
Blindsy +20431
vrijdag 8 februari 2019 om 09:43
Dank je. En o zo herkenbaar, vind je niet?
Vind ik leuk
Zultkop +6734
vrijdag 8 februari 2019 om 10:07
Een klassiek geval van inderdaad.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 20:48
Nou en ? Iedereen is vervangbaar , zeker als er weer geen prijs wordt gehaald. Dan vul je de andere helft van de spelers gewoon weer aan. Ik ben teleurgesteld in de sterkhouders, want op de momenten dat het er toe doet, zijn ze er weer niet. En dan ook nog allemaal tegelijk , bizar gewoon.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
donderdag 7 februari 2019 om 20:48
Ach Marc zal dit ook weten en niet stilzitten mag ik aannemen . Hij stapte net op t vliegtuig naar Madrid 😉
Vind ik leuk
ajaksiet +1341
donderdag 7 februari 2019 om 20:48
Laat ze eerst maar eens een prijs in Nederland winnen
Vind ik leuk
Zultkop +6734
donderdag 7 februari 2019 om 20:52
Huh? Mag jij serieus meedoen met je Ajax vrinden als je de naam van een Ajax fan zo schrijft?
Vind ik leuk
Psv oss +66
donderdag 7 februari 2019 om 20:53
Zou jammer zijn leuk elftal eigenlijk nog een jaartje samen moeten zijn
Vind ik leuk
Muscles +2083
donderdag 7 februari 2019 om 20:58
AD
Het Rotterdamse sufferdje......
Vind ik leuk
wattenstaafje +23950
donderdag 7 februari 2019 om 20:58
Dwaaswaard heeft ook zuurstof gekregen.
Vind ik leuk
Hakbal +1187
donderdag 7 februari 2019 om 20:58
Dat wordt dus 500mil bij schrijven op de bank. Kun je leuke spelers voor terugkopen
Vind ik leuk
Nr14always +5536
donderdag 7 februari 2019 om 21:01
Het zal zoals altijd wel meevallen, AD is anti Ajax pissen azijn en mieren zuur.
Vind ik leuk
rinirat +4187
donderdag 7 februari 2019 om 21:14
Ze hebben allemaal een contract dus er moet dan wel geboden worden.
Ajax heeft al geld genoeg.
Vind ik leuk
Mjblinker +869
donderdag 7 februari 2019 om 21:22
Alle profclubs zijn handelshuizen, tussenstations, behalve de top 5 van Europa. De rest kan spelers die hogerop willen en meer kunnen verdienen niet tegenhouden, hooguit voor een jaar maar als een speler of trainer echt zelf weg wil dan is dat niet te stoppen door welke club dan ook. Het enige wat mij echt blijft verbazen is dat de makelaars zoveel verdienen aan transfers terwijl de toppers zich de facto zelf verkopen; op de huizenmarkt is dat niet anders eigenlijk al liggen de fees daar aanzienlijk lager.
Vind ik leuk
Makis +1178
donderdag 7 februari 2019 om 21:23
Geef ze ongelijk, dit is hoe tegenwoordig de voetballerij in elkaar zit. Elke week voor 2 miljoen per jaar in een peen en uien competitie of na een jaar financieel onafhankelijk zijn en elke week in de mooiste competitie van de wereld spelen. Hoop alleen niet dat het straks tegen Real allemaal eilandjes zijn op t veld. De eredivisie veranderd niet daarom zullen we altijd maar kort kunnen genieten van talenten en genoegen moeten nemen met uitgerangeerde toppers
Vind ik leuk
Nr14always +5536
donderdag 7 februari 2019 om 21:33
Dus jij vindt 2 miljoen per jaar voor wat voetballen niet voldoende?. 87 procent van werkend NL verdient rond de 1900 netto.
De meeste van die voetballers zouden normaliter in de bouw werken en nu 2 miljoen.
Vind ik leuk
Makis +1178
donderdag 7 februari 2019 om 21:39
Nee vind 2 mil een belachelijk bedrag voor het uitoefenen van je hobby. Maar als je in je elftal eentje hebt rondlopen die binnenkort 5,5 x meer gaat verdienen, heeft dat toch invloed op de rest. En dan hebben we het niet een over al die contracten bv Nike / EA sports, etc..
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:23
Ik wordt zo moe van het feit dat de media steeds herhaald dat er volgend jaar een leegloop bij Ajax plaats vind. Ja dat gaat gebeuren maar dat wist ik al na de zomerse transfer periode.
Vind ik leuk
Markus80 +3083
vrijdag 8 februari 2019 om 00:13
Inderdaad. Zeer verrassend nieuws.
Vind ik leuk
Ultra-Mag +37
donderdag 7 februari 2019 om 21:28
Als je dit maar vaak genoeg post, gaan we het vanzelf geloven. Wat een propaganda..
Vind ik leuk
Maan88 +6426
donderdag 7 februari 2019 om 21:32
Was nogal bekend.. wordt chaos komende weken in amsterdam
Vind ik leuk
Garinsha +5121
donderdag 7 februari 2019 om 21:33
Pffff doorzichtig...

Iemand heeft het erover en elke medium rent ermee weg terwijl het nogal logisch is dat sommige een stap willen maken.. ziyech de ligt.. de rest moet ik nog zien
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
donderdag 7 februari 2019 om 21:33
Kijk daar heb je nog een spuit elf, heeft zeker de krant van 3 weken geleden opgeslagen.
Vind ik leuk
jollie18 +120
donderdag 7 februari 2019 om 21:33
AD de omrust stoker van Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:37
Weg, weg, weg, iedereen wil maar weg. Voor uitzonderlijke talenten als FdJ is dit een sprookje maar voor de meeste wordt het Stoke City, Wolfsburg of AS Roma waar ze in de anonimiteit verdwijnen er hun leven vergooien op weg naar een dikkere bankrekening. Geld betekend voorbij een bepaalde hoeveelheid niks meer. Alles boven de 300k is leuk maar daaronder is alles te koop wat je maar ooit nodig hebt. Tenzij hele dure hoeren wilt hebben in Engeland want die zijn 1000 pond per uur. Dus.... wil je nog steeds weg middelmatige Ajax speler?
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:39
Ik zie de thuiswedstrijd wel winnen! Uit wordt een groot probleem. Dat wordt duimen. 👍
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:39
Volgens Dwarswaard. Gewoon weer lekker stoken dus. Is All een van de Ligt en Ziyech "zeker" dat ze gaan. Maar ja, over Ajax "moet" altijd wat geschreven worden.
Vind ik leuk
Nr14always +5536
donderdag 7 februari 2019 om 21:43
Eergisteren schreef mij iemand Day Cruyff een verrader was, van 1964 tot 1973 bij Ajax en toen nog eens en na een sabbatical waar hij eigenhandig kampioen maakte terug als coach, zo iemand is geen verrader. De verraders staan nu op het veld en nog erger ze laten de club op het veld hangen getuige de laatste wedstrijden,. Ajax had never nooit moeten meewerken aan het gejank van de Jong never nooit.
Vind ik leuk
Mari +13287
donderdag 7 februari 2019 om 21:43
Tjonge jonge.
Iedereen weet dit toch al?
Alle spelers willen hogerop.
Verhaaltjes van blijf nog een jaar ed dsn maak je de stap.
Lulkoek.
Als je de kans krijgt doen
Als je de kans krijgt
Vind ik leuk
wickey +43
donderdag 7 februari 2019 om 21:50
Ben geen voorstander van buitenlanders halen, mja..als je mee wilt doen met de groten. 😏
Vind ik leuk
M1GST4R40 +381
donderdag 7 februari 2019 om 22:09
Als Ajax deze zomer verkoopt, wordt het een gigantische uitdaging om weer een kampioenswaardig én championsleague-waardig team op de been te krijgen.

7 of 8 spelers weg en met kwalitatief gelijkwaardig of betere spelers opvullen is niet niks.
Vind ik leuk
El Cazador +9344
donderdag 7 februari 2019 om 22:12
Stel Ajax speelt tegen Madrid en heel dat elftal is na de zomer weg:
Onana, Mazraoui, De Ligt, Blind, Tagliafico
vBeek, Frenkie, Ziyech
Neres, Dolberg, Tadic (geschatte opbrengst 375 mio)

Dan heb je volgend seizoen als schaduw elfal al klaar staan.
Kotarski, Kristensen, Veldman, Magallán, Bakker
Gravenberch , Labyad, Sinkgraven
Traoré, Huntelaar, Černý

Daar is menig ED club jaloers op, Europees suc6 is dan een ander verhaal!!
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 22:14]
Vind ik leuk
M1GST4R40 +381
vrijdag 8 februari 2019 om 17:02
Je bedoelt menig degradatie zone club, mijn hemel...talent omringd door middelmatigheid.

Dat hebben we in het verleden wel vaker gezien. Kampioen zijn we niet geworden.
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
woensdag 13 februari 2019 om 11:34
Gewoon starten met schaduw elftal vanavond. Die willen ig wel voetballen met zijn allen.
Vind ik leuk
Dorzon +4813
donderdag 7 februari 2019 om 22:17
En dan gaat Marc netto ook nog weg
Vind ik leuk
John M. +5134
donderdag 7 februari 2019 om 22:28
Als de meeste spelers weggaan, heeft Ajax dan volgend seizoen een CL-waardige ploeg?
Misschien is het dan beter dat ze niet kampioen worden en voorronden moeten spelen en PSV direkt gekwalificeerd wordt. Dan hebben we tenminste één club zeker in de CL. Natuurlijk moeten we dan hopen dat PSV het dan beter doet als dit seizoen in de CL en dat Ajax alsnog in de CL komt. Voor alle Ajax-fans: Ik gun Ajax net zo het kampioensschap als PSV, ik ben neutraal.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 22:37
We gaan uit elkaar vallen, we gaan afscheid van elkaar nemen, maar dan in ieder geval met een titel'

Nou dan blijf nog maar een jaartje bij elkaar :-)
Vind ik leuk
wilberg67 +40
donderdag 7 februari 2019 om 22:39
Goh....
Die had niemand zien aankomen?
Een beetje voetbalkenner weet al maanden dat het merendeel van de speler van dit team de volgende stap gaat maken, simpelweg omdat ze zich goed ontwikkelen en “hot” zijn.
De Jong, De Ligt, Onana, Tagliafico, Neres en Ziyech zeker en Van de Beek wellicht gaan vertrekken.
Ruim 250-300 miljoen verder kun je weer een nieuw team gaan bouwen.
Dat is “het lot” van Ajax.
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
woensdag 13 februari 2019 om 11:33
Niet het lot waar ze zichzelf moeten gaan bij neer leggen.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 22:55
Hoeveel heb je te zeggen als je een contract hebt tot bijvoorbeeld 2024?
Vind ik leuk
14forever +9230
donderdag 7 februari 2019 om 23:00
Ach ja het AD, die hebben zelfs.nooit.een opstelling goed
Vind ik leuk
fr1963 +4696
donderdag 7 februari 2019 om 23:02
Hallo, dat kon je toch op je vingers natellen? Dit gaat al jaren zo en wordt alleen maar erger. "Ajax springplank" wordt de nieuwe naam. Elk talent wil graag naar ajax! Niet voor ajax maar voor de springplank, binnen 2 jaar naar het grote geld.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 23:14
wat een arogantie druipt er hier vanaf. door dit soort journalistiek krijgt ajax de naam ,moeten we jou nou geloven daniėl

al de spelers op de wereld zouden voortaan moeten zwijgen in jou bijzijn.dit vind ik nu walgelijk jij bent degene die ajax een naam bezorgd.ik als psver vind dit schandalig.wil dan ook duidelijk maken dat je dit soort mensen moet mijden.🤬🤬
Vind ik leuk
Markus80 +3083
donderdag 7 februari 2019 om 23:19
Zo echt? Wat een nieuws. Dit had echt niemand zien aankomen. Eerst zelf dagelijks met berichten komen over de Jong, de Ligt, Onana, vd Beek, Neres, Ziyech etc. Totale verrassing dit, niemand zag het aankomen. Mijn god wat een afschuwelijk slecht kutbericht dat als nieuws wordt gebracht over iets wat iedereen al minimaal een jaar weet.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 23:42
De consequenties van dat pact hebben we tegen Feyenoord goed kunnen zien!
Vind ik leuk
Bizzy +22838
donderdag 7 februari 2019 om 23:44
De AD lult wel vaker raar. Zojuist zat er zo'n AD minkukel bij Jinek. Kapot geergerd aan die vent.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 23:54
hoop en verwacht dat ajax: ziyech, tagliafico en onana niet zo maar laten gaan,
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 00:44
Laten we toch blij zijn met Ajax. .nu gaan de media weer alles de andere kant zetten .... sorry ben echt vanaf mijn geboorte een Ajacied ....maar waarom is bij iedere scheet een verhaal nodig......pfffff
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 02:36
100% dat er 5 weg gaan on houdbaar.

Ziyech , neres , tagiafinco, onana, de ligt. , rest laat Ajax niet gaan . Mischien dolberg alleen bij top bod
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 08:16
ze worden helemaal gek gemaakt door het geld. Op de tribune in het buitenland kan je rustig tellen
Vind ik leuk
Oud Fluks +1227
vrijdag 8 februari 2019 om 09:23
En de stemmingmakerij begint weer , een Rotterdams roddelblad probeert weer op alle wijze de boel gek te maken, nou dat gaat ze dus niet lukken want woe zegt dat dit stuk op waarheid berust dat i s wellicht uit de duim gezogen, als d i t toch waar zou zijn dan komt er gigantisch veel binnnen en zal er een grote verschuiving van nieuwe spelers zijn die voor Nederlandse begrippen veel gaan verdienen wat ook mogelijk is als er veel in kas. Een nieuw team zal je moeten opbouwen wat tijd gaat kosten !
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
woensdag 13 februari 2019 om 11:31
Dit is precies het hele probleem van het huidige team. Bezig met zichzelf en niet met Ajax en het collectief. Ze zouden zich moeten schamen. Wat een .... Ik zeg allemaal verkopen en spelers neerzetten die het een eer vinden om voor Ajax te mogen spelen. Dan maar weer twee jaar bouwen maar wel met spelers die voor een club spelen en niet voor zichzelf.
Vind ik leuk
peewee +337
dinsdag 12 maart 2019 om 16:33
de nieuwe potentiele Ajax aankopen; Eriksen, Vertonghen en Asensio !!! en al weer klaar voor een volgend CL-avontuur !!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws