Nijland laat FC Groningen niet helemaal los: 'Blijf altijd voor hem beschikbaar'

Nijland laat FC Groningen niet helemaal los: 'Blijf altijd voor hem beschikbaar'

Gepubliceerd: vrijdag 8 februari 2019 om 10:32vr 08-02-2019 om 10:32

Laatste update: vrijdag 8 februari 2019 om 10:33vr 08-02-2019 om 10:33

De 58-jarige Hans Nijland kan FC Groningen niet helemaal loslaten en blijft beschikbaar voor advies als Wouter Gudde (34) komende zomer het stokje van hem heeft overgenomen als algemeen directeur.

"Ik blijf altijd voor hem beschikbaar, al moet dat wel op zijn initiatief zijn. Ik ga hem niet voor de voeten lopen", vertelt Nijland in gesprek met De Telegraaf. "De eerstkomende tijd, zodra hij begint, zal ik niet bij de club komen. Dat is goed voor hem en ook voor mij", voegt hij daar aan toe.

"Ik heb met Hans ook de afspraak gemaakt dat wanneer hij stopt en een nieuw telefoonnummer krijgt, hij dat aan mij geeft", aldus een lachende Gudde. "Hans heeft zoveel kennis over de club, die moet niet verloren gaan", vindt hij. Gudde denkt niet dat dat problemen op gaat leveren. "Volgens mij is Hans enorm betrokken bij FC Groningen, maar wel op de goede manier."

Lees meer over:EredivisieFC Groningen

Plaats een reactie

Koeien +4222
vrijdag 8 februari 2019 om 10:43
Klopt, die man leeft en ademt FC Groningen. Er is de laatste tijd veel kritiek op hem geweest, maar hij heeft een groot deel van z'n leven gewijd aan de FC.

Dus hoog tijd dat we een fatsoenlijk afscheid in het stadion gaan organiseren, dat is wel het minste wat we als fans kunnen doen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 11:37
Absoluut!
Nijland, van der Velde, Smit, van den Herik, en van Raaij waren bestuurders met een groot clubhart. Waar bij allen hun ijdelheid het niet overnam van de realiteit. Natuurlijk, soms op of over het randje maar ten alle tijden hebben deze heren het beste met hun clubs voor gehad en ook daadwerkelijk bijdragen aan successen.
Vind ik leuk
Hans Worst +1729
vrijdag 8 februari 2019 om 11:05
Verstandig dat ie betrokken blijft mocht dat nodig zijn.
Je kan t aan Hveen zien die helemaal is weggezakt na het vertrek van Riemer. vol in de schulden.
Nijland kent de club van haver tot gort. verstandig om dat niet helemaal weg te gooien.
Vind ik leuk
Martinus69 +6330
vrijdag 8 februari 2019 om 11:19
Heerenveen zit toch niet in de schulden? Ze hebben volgens mij een jaarlijks operationeel tekort maar toch nog een redelijk stevig eigen vermogen? Het is wel een goed voorbeeld wat een slecht management teweeg kan brengen. Daar is een hoop geld weggesmeten. Duimendraaien dat de overgang bij Groningen beter verloopt...
Afscheid van Nijland is op een goed moment. Tijd voor aflossing.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 11:21]
Vind ik leuk
Hans Worst +1729
vrijdag 8 februari 2019 om 11:27
Als ze bij Hveen al niet in de schulden zitten, dan komen die er wel als ze al kredieten af moeten sluiten om salaris te betalen.

En Nijland heeft niet alles goed gedaan, Maar heeft wel de FC mede ontwikkeld van een tobber naar een subtopper/middenmoter. Goed om van zn kennis gebruik te kunnen maken.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 11:27]
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:29
Als je een hond wil gooien kan je altijd wel een steen vinden, toch???
Vind ik leuk
N01tra +283
vrijdag 8 februari 2019 om 11:52
Riemer is deels veroorzaker van alle onrust, juist omdat hij het niet los kon laten.
Als iets hem niet naar de zin ging, dan zocht ie de media.
Zijn eigen opgezochte en benoemde opvolger werd na een HALF JAAR in de media al compleet afgebrand!

Nijland doet er verstandig aan weg te blijven, anders ga je vanzelf 2 kampen krijgen..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 11:53]
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6379
vrijdag 8 februari 2019 om 12:27
Zou meteen mijn contract weer inleveren.
Zie heerenveen waar de geest van Foppe en Riemer het werk van de opvolgers veel moeilijker maakt dan noodzakelijk.
Je stopt ermee. Stop er dan ook mee.
Vind ik leuk
Jahike +824
vrijdag 8 februari 2019 om 12:39
Blijkbaar heb je het stuk niet gelezen gezien je reactie. Jammer, anders had je niet zo gereageerd.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6379
vrijdag 8 februari 2019 om 13:04
"Ik blijf altijd voor hem beschikbaar, al moet dat wel op zijn initiatief zijn. Ik ga hem niet voor de voeten lopen", vertelt Nijland in gesprek met De Telegraaf. "De eerstkomende tijd, zodra hij begint, zal ik niet bij de club komen. Dat is goed voor hem en ook voor mij", voegt hij daar aan toe."

Klinkt leuk in theorie. neem zonder meer aan dat Foppe en Riemer iets dergelijks hebben gezegd bij hun afscheid.
Ik verwacht ook niet direct een bericht met: Zodra Gudde loopt te klootzakken grijp ik uiteraard wel effe de aandacht via de media.
Vind ik leuk
Bosmeister +1189
vrijdag 8 februari 2019 om 14:44
Gelukkig is Hans Riemer niet. Ik heb alle vertrouwen in Hans Nijland en ik vind dat ie dat vertrouwen ook heeft verdiend.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6379
vrijdag 8 februari 2019 om 15:10
Laten we maar gewoon hopen dat Gudde het goed gaat doen..
Dan komen we het nooit te weten.
Vind ik leuk
Jahike +824
vrijdag 8 februari 2019 om 16:04
Gudde moet ook niet gaan “klootzakken” zoals jij dat noemt. Daarnaast is Nijland een Groninger in tegenstelling tot Foppe en Riemer. Iets andere mentaliteit .

Heb er wel vertrouwen in dat dit goedkomt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws