Update: Minuut stilte voor Sala bij Europese wedstrijden

Update: Minuut stilte voor Sala bij Europese wedstrijden

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 10:07di 12-02-2019 om 10:07

Laatste update: dinsdag 12 februari 2019 om 10:08di 12-02-2019 om 10:08

In de Ligue 1 en de Ligue 2 zal komend weekend worden stilgestaan bij het overlijden van Emiliano Sala. Alle wedstrijden worden voorafgegaan door een minuut applaus, zo heeft de Franse voetbalbond laten weten.

Op maandag 21 januari verdween het vliegtuigje waarin voetballer Sala (28) en piloot David Ibbotson zaten van de radar. Sala was op weg naar Wales, waar hij een contract had getekend bij Cardiff City. Het toestel werd zondag gevonden op de bodem van Het Kanaal, maandag werd een lichaam gevonden. Inmiddels is bekend dat het om het lichaam van Sala gaat.

In de Ligue 1 staat vrijdagavond de wedstrijd tussen Dijon en Olympique Marseille op het programma. In de Ligue 2 worden meerdere wedstrijden gespeeld.
Ondertussen heeft FC Nantes, dat Sala voor zeventien miljoen euro verkocht aan Cardiff, laten weten die transfersom alsnog te willen ontvangen.

Update 12/02, 10:07 uur: Voorafgaand aan alle wedstrijden in de Europa League en Champions League zal deze week een minuut stilte worden gehouden als eerbetoon aan de Argentijnse voetballer Emiliano Sala. Dat heeft de UEFA laten weten. Ook voorafgaand aan Ajax - Real Madrid zal woensdagavond dus een minuut stilte worden gehouden. 

De clubs mogen er daarnaast ook voor kiezen om rouwbanden te dragen.

Plaats een reactie

Niels92 +39225
vrijdag 8 februari 2019 om 10:48
De beste man is nog niet eens begraven en er wordt al over geld gesproken, hoe diep kan je zinken :(
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 11:00
Dit is natuurlijk een inkoppertje, je woordkeuze had je best even kunnen overwegen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 11:22
Nee hoor, dat is dichterlijke vrijheid...
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 11:36
Ik zeg ook niet dat ik het geen prachtige woordkeuze vind ;) vrijheid boven alles natuurlijk
Vind ik leuk
Midden-Noord +95380
vrijdag 8 februari 2019 om 11:07
Sinds geld de drijfveer is voor vele is het respect voor de mensheid diep gezonken.

“ The life of a single human being is worth a million times more than all the property of the richest man on earth.” Che Guevara.

Vind ik leuk
Seizoenkaart +12593
vrijdag 8 februari 2019 om 12:37
Inderdaad gewoon ziek te verwoorden man .
Vind ik leuk
Argentario +651
dinsdag 12 februari 2019 om 18:13
Hoe bedoel je ? Het was een paar kilometers diep
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 10:50
😓
Vind ik leuk
Mari +13381
vrijdag 8 februari 2019 om 10:55
Dat het verschrikkelijk triest is daar zullen we het allemaal wel over eens zijn.
Ik begrijp niet dat er op het kantoor van de UEFA of de Franse bond samen met de Engelse bond (voor mijn part alle bonden individueel, mocht de UEFA zijn snor drukken) niet 1 mannetje opstaat en zegt laten wij het financieel deel voor onze rekening nemen.
Dan kan die jongen gaan rusten en wordt er geen ruzie gemaakt over geld
Vind ik leuk
Der Monarch +2216
vrijdag 8 februari 2019 om 11:02
Het is natuurlijk voor beide clubs ook kapitaalvernietiging. Ik vind dat het bedrag gesplitst moet worden. Het is letterlijk en figuurlijk een verlies, laten we hopen dat ze dit symbolisch af kunnen handelen en het transferbedrag gaan halveren.
Vind ik leuk
Fritske01 +5323
vrijdag 8 februari 2019 om 10:56
Hmmm, applaus. Daar zal hij wat aan hebben
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 11:00
Gewoon mooi om te zien dat er aan hem wordt gedacht en ook voor de familie een ruggensteuntje in een moeilijke periode!
Vind ik leuk
Fritske01 +5323
vrijdag 8 februari 2019 om 11:02
Iig beter dan massaal op een internet site steun betuigen.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
vrijdag 8 februari 2019 om 11:17
+1

Ik word ook kotsmisselijk van al die zogenaamde "deugers", die over de rug van een dode voetballer wat goedkope likes proberen te scoren.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10950
vrijdag 8 februari 2019 om 11:21
Dan kan je beter ook geen minuut stilte meer houden voor aanvang van een wedstrijd. Wat een onzin reactie zeg van je fritske
Vind ik leuk
Fritske01 +5323
vrijdag 8 februari 2019 om 13:28
Minuut stilte bij de club waar hij zelf gespeeld heeft en vrienden en kennissen heeft kan ik nog billikken.
Maar, dat betuigen aan familie hier op VP?????? Gasten hebben nog nooit gehoord van deze site en hebben echt wat beters te doen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 13:58]
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 11:37
Niet te rationeel denken, Fritskè...
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:14
Ja, waren reïncarneren we hem niet gewoon? Echt onzin, bah.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 10:58
De club wil geld zien.. schorem is het om daar al mee bezig te zijn! Speler is neergestort en Nantes denkt o jee wanneer krijgen we ons geld!

Dat zijn de typetjes wanneer er iemand in de familie is overleden die meteen aan de deur komen om over de erfenis te praten i.p.v. te condoleren!
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +4006
vrijdag 8 februari 2019 om 12:34
Je kan het ook zo bekijken dat Cardiff denkt: "We betalen nu maar even niet".

Hebben ze overigens ook gezegd. Het is business en ze doen niets verkeerd.

Ik zou je weleens willen horen als jij je meest waardevolle bezit verkocht hebt, het onderweg onderschept of weet ik veel wat word en de tegenpartij ondanks getekende contracten en verplichtingen niet over de brug wil komen.

Vind ik leuk
Midden-Noord +95380
vrijdag 8 februari 2019 om 10:59
RIP Sala..........zeer en zeer triest. :-(
Vind ik leuk
Rasss010 +199
vrijdag 8 februari 2019 om 11:15
Ik hoop oprecht, dat hij bij de klap al weg was.

Want neerknallen en daarna nog verdrinken, wellicht in de avond... dat is een hels einde. ( is het sowieso, but you get the point )
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
vrijdag 8 februari 2019 om 11:19
I not spiek Inglesh.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10950
vrijdag 8 februari 2019 om 11:23
Ik sprak englis verie wel
Not zo snel
But dat comes nog wel
Vind ik leuk
gustare +782
vrijdag 8 februari 2019 om 11:27
Het is toch niet zo gek dat Nantes geld wil vangen?
De contracten zijn getekend en Sala was dus al van Cardiff.
Dus Cardiff had als het goed is Sala ook verzekerd en kunnen dan (een deel van) de marktwaarde van de verzekering terugkrijgen.
Bovendien lijkt het er ook op dat Cardiff verantwoordelijk is voor het feit dat Sala in een krakkemikkig vliegtuig met onvoldoende ervaren piloot heen en weer werd gevlogen, waarschijnlijk om de kosten te drukken.
Beetje penny wise, pound foolish om de vliegkosten te proberen te drukken t.o.v. de marktwaarde van Sala en dus het risico op kapitaalsverlies, zoals nu achteraf blijkt. Nantes heeft ook een financiele huishouding te managen, dus Cardiff moet gewoon betalen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 11:35
Helemaal mee eens. Hoe triest alles ook is, Cardiff heeft zijn verplichtingen na te komen naar Nantes. Hij was speler van Cardiff en Cardiff is dus verantwoordelijk.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:04
Uitzonderlijke situatie natuurlijk, maar als ik iets koop en ik krijg het nooit, ga ik er ook niet voor betalen natuurlijk.
Vind ik leuk
gustare +782
vrijdag 8 februari 2019 om 12:21
Cardiff had hem al doordat alle contracten getekend waren. Dat hij niet voor ze heeft gespeeld is natuurlijk triest, maar daar kan Nantes niets aan doen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 12:21]
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 14:12
Ja ik kan ook wel een conctract tekenen voor het kopen van een auto, maar als die auto dan niet geleverd word, krijg ik toch mijn geld terug? Ik snap dat deze situatie natuurlijk heel erg anders ligt en vreselijk is, maar ik probeer er enkel mee aan te tonen dat het geen abctje is dat cardiff maar moet betalen.
Vind ik leuk
gustare +782
vrijdag 8 februari 2019 om 16:13
Bij een koopovereenkomst horen levering en betaling. Voorwaarde voor betaling is levering van het product. De ingangsdatum van het contract (en dus de "levering" van de speler) was al geweest. Dus vanaf die datum is de speler contractspeler bij Cardiff, is Cardiff eigenaar en betaalt Cardiff ook zijn salaris. Of de speler dan wel of niet getraind en of gespeeld heeft is dan totaal niet relevant.. Gegeven dat de speler was "geleverd" moet Cardiff dus ook gewoon betalen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 19:49
Jij noemt de ingangsdatum van het contract de levering, een goede advocaat zal dat wel kunnen weerleggen dunkt mij.
Vind ik leuk
gustare +782
vrijdag 8 februari 2019 om 20:57
Dat weet ik zeker van niet. Maar goed hou jij het vooral bij denken.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 06:19
Beetje onbeschofd ben je als je je gelijk niet krijgt zeg.
Vind ik leuk
gustare +782
zaterdag 9 februari 2019 om 07:41
Waar lees jij iets onbeschofts? Beetje rare reactie. Anyway, veel succes er mee.
Vind ik leuk
Argentario +651
dinsdag 12 februari 2019 om 18:20
En om mistverstanden te voorkomen zegt nantes: zsm betalen voordat ze aan een rechtszaak vastzitten en Cardiff die neemt natuurlijk uitgebreid de tijd om dat allemaal uit te pluizen met een “goede” advocaat
Vind ik leuk
Argentario +651
dinsdag 12 februari 2019 om 18:17
Maar wel als je een contract hebt getekend .. anders heb je zo de deurwaarder voor de deur staan
Vind ik leuk
Patje024 +127
vrijdag 8 februari 2019 om 11:33
Of allebij het verlies nemen is mogelijk of nantes zijn verlies nemen geen seconde voor cardiff gespeeld getraind of wat dan ook
Vind ik leuk
Thobar +4659
vrijdag 8 februari 2019 om 12:01
Speler is van Cardiff die heeft hem als het goed is ook al verzekerd. Bij Nantes zal hij ook wel verzekerd zijn geweest maar die zullen hem wel uit de verzekering gehaald hebben, want het was immers niet hun speler meer.
Redenering dus niet logisch en het laatste is volkomen irrelevant.
Vind ik leuk
soccer02 +754
vrijdag 8 februari 2019 om 11:49
Nantes zet er zoveel druk achter. Omdat ze weten dat ze kunnen fluiten naar het geld. Zo lang cardif geen europees voetbal speelt. Kan nantes van alles proberen te doen, maar cardif hoeft niks te betalen. Zo zijn nu eenmaal de regels. Wie herinnert zich niet meer de psv zaak met sevilla.
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +4006
vrijdag 8 februari 2019 om 12:30
Rust in vrede, Sala. Dat staat op de eerste plaats.

Alle reacties die ik lees over dat Nantes gaan geld zou mogen eisen of ontvangen vind ik erg vreemd. Zij hebben gewoon een zakelijke deal gesloten en daar hangen betalingstermijnen aan. Dus zij hebben het volste recht om te incasseren en anders te sommeren. Heeft niets met onmenselijkheid te maken. Helaas kan door deze tragedie niemand meer gebruikmaken van Sala en is Nantes, zakelijk gezien, door grootste dupe als de menigte zegt dat ze "maar moeten wachten geld moeten laten liggen".

Uit coulance en menseijk oogpunt vind ik wel dat beide partijen een geste mogen doen en een bedrag reserveren voor zijn vrouw, ouders en/of kinderen. Die lijden nu behalve persoonlijk ook financieel groot verlies.

Ik hoop dat alles in goede harmonie word opgelost.
Vind ik leuk
El Cazador +9345
vrijdag 8 februari 2019 om 12:57
Poldermodel kennen ze niet in Viva la France
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 12:57]
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:36
het zou nantes sieren die 17 miljoen te laten gaan, maar ja eens een fransman altijd een fransman
Vind ik leuk
El Cazador +9345
vrijdag 8 februari 2019 om 12:56
Het Franse hypocriete gedrag, bah, bah.
Vind ik leuk
Smithsonian +45265
vrijdag 8 februari 2019 om 13:13
Ondertussen heeft FC Nantes, dat Sala voor zeventien miljoen euro verkocht aan Cardiff, laten weten die transfersom alsnog te willen ontvangen.

Gierige motherfuckers, toon een beetje respect joh.




Rust in vrede emiliano...:(
Vind ik leuk
Argentario +651
dinsdag 12 februari 2019 om 18:22
Zou bij Feyenoord natuurlijk niet gebeuren ... die zijn niet zo gierig ..
Vind ik leuk
FSCeara +9571
vrijdag 8 februari 2019 om 13:48
de franse bond snapt het blijkbaar wel. Iets anders dan de vutclub Nantes die een deadline hebben gesteld voor het bedrag van de overname.
Een beetje inleven in de familie etc van de club had ze mooi gestaan.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19312
dinsdag 12 februari 2019 om 10:32
Ook voor de piloot??
Vind ik leuk
Zymotic +346
dinsdag 12 februari 2019 om 12:27
Jezus. Is het onderhand klaar?
Vind ik leuk
markie +3219
dinsdag 12 februari 2019 om 14:35
Schijnt dat ze in Eindhoven zelfs 90 minuten lang stil zijn..😉